Tutaj wielkość nie ma znaczenia /w pewnym sensie/ jednocześnie droga jaką pokonuje szczotka jest dużo krótsza niż na pierścieniu dużym ale są zastosowane szczotki twarde dla lepszego i pewnego kontaktu więc efekt jest jaki jest. Oczywiście może się zdarzyć po 30000km a może być 200000km.P
Może być bezpiecznik, przekaznik, opornica i na końcu szczotki taka układanka
sprawdziłeś szczotki wentylatora ?
Czyszczenie mas nic nie da , szczotki w rozruszniku.
Prawdopodobnie koniec szczotek w silniczku.
Być może potrzebujesz treningu więc rozbieraj rozrusznik. Jeśli zrobisz fachowo to nic się nie stanie. Tyle, że problem nie leży w tym miejscu. Masz gdzieś w instalacji elektrycznej mocno pogorszone połączenie, które czasem zanika. Tradycyjnie pogorszenia występują w połączeniach masy, czyli osad, rdza. Jako wysoce prawdopodobne miejsca to połączenie...
nalezy szczotki wymienić , czy cały silniczek.
Ostatnio tak robią te komutatory że z końcem szczotek kończy się również komutator. Zwłaszcza w Valeo, Partner, Berlingo, 407, Xsara i te sprawy. Mercedes też.
Sprawdzane były masy ?
Sądze, że się kończą szczotki. Spróbuj wymienić regulator napięcia (wraz ze szczotkotrzymaczem)
Jeżeli na wybojach włącza się wentylator nawiewu to szczotki mogą się zawieszać, kończyć w silniku nawiewu. Jeżeli tłuste szyby to nagrzewnica może puszczać.
Jak założyłeś najtańszy chiński zamiennik tej pompki to tak się dzieje. Te sprzedawane po 100 pare złotych są niebezpieczne dla użytkowników. Potrafią paść bardzo szybko. Weź probówkę i sprawdź czy po przekręceniu kluczyka pojawia się na chwile 12v na bezpieczniku F2 na module bsm pod maską. Jak jest to winna nowa pompka. Możesz postukać w zbiornik...
Szczotki i wirnik nic nie maja do napięcia ze stacyjki :)
witam .proponował bym użycie miernika sprawdzić czy na silniku brak masy czy brak plusa to wszystko po uprzednim zwarciu czujnika wentylatora . jeżeli na przewodach od silnika wentylatora będzie napięcie a silnik nie będzie chodził nie leć od razu do sklepu czasami wystarczy puknąć w silnik mogły zawiesić się szczotki.
Jeżeli nie dochodzi zasilanie na wentylator proponuję sprawdzić kość przy stacyjce natomiast jeżeli zasilanie jest to mogą być już słabe szczotki i czasami dotykają lub nie.
Nie strasz kolegi, wszystko wygląda na spadek napięcia akumulatora, najpewniej padł alternator - może tylko szczotki trzeba wymienić, następnie naładować akumulator i to wszystko..
Witam !. W tych modelach nie ma opornicy. Wentylator posiada układ elektroniczny tzw. "Jeż" i sterowany jest z klimy(górny moduł załączania i sterowania klimą). Według mojej oceny ( pod warunkiem, że do silnika wentylatora dochodzi napięcie) prawdopodobnie uszkodził się układ w wentylatorze , lub wytarła się jedna ze szczotek silnika , lub zawiesiła.
Dlaczego myślicie że diody , nie masz szczotek i pierścieni to cały problem. Alternator trudny do naprawy dla amatora.P
Zobacz stacyjke, szczotki , komutator i w końcu podłacz żarówke zamiast silnika co da ci pewność że regulator działą.
Sprawdź ten popielaty przekaźnik a sterowanie jest tam elektroniczne jak to rozbierzesz to tylko wirnik i szczotki zobaczysz. Jest ten temat ruszony na elektrodzie w 407 jest to samo i ja w tym sterowniki wymieniłem tranzystor bo nowy wiatrak jest drogi
No i wszystko jasne. Mam w planie wyczyścić szczotką połączenia i co kilka dni spryskiwać to odrdzewiaczem do czasu aż zaczne robić właściwą robotę.
Nowy kupi za 250zł, a jak jeszcze bendiks i szczotki się skończyły to się opłaci. Regeneracja wyjdzie jakieś 150-200zł.
A u ciebie tylna wycieraczkę włącza przełącznik zespolony przy kierownicy czy osobny guzik? Nie wiem jak w seacie ale w Xsara Picasso okazał się winnym właśnie przełącznik zespolony kierownicy.
Witam! Okazało się, że zepsute były szczotki w rozruszniku. Mam nadzieję, że po ich wymianie problem się już nie powtórzy. Dziękuję za wszystkie wiadomości.
Fajnie tylko szczotki baardz rzadko się zawieszają, szybciej dochodzi do przerwy na komutatorze, polecam wymienić cały rozrusznik, firmy które regenerują mają w dobrych cenach.
2,0hdi xsara. Padła mi w zbiorniku pomka paliwa. narobiła syfu który poszedł w przewody(grafit ze szczotek). wymieniłem pompkę i filtr paliwa. autko uruchamia się za drugim przekręceniem kluczyka i ruwniutko chodzi na wolnych obrotach. ale ma tylko 2100obrotów. i gaśnie po przejechaniu 0,5 kilometra puźniej już nieodpali dopuki niezdejmę klemy z akumulatora....
Moduł sterujący wentylatorami jest w okolicy lewej lampy, wentylatory mają trzy reżimy pracy-praca szeregowa, praca równoległa, pracuje jeden. Sprawdzić same wentylatory ( zużywają się szczotki) i sprawdzić bezpieczniki mocy. Jest jeszcze szansa że jest ugnita wiązka koło podłużnicy.
Witam, Xsara Picasso 1.6 8V B+LPG Pierwszy problem z elektryką w tym aucie. Po wjeździe w kałużę wody następuje chwilowy brak/ zmniejszenie ładowania. Przygasa wyświetlacz, wycieraczki wolniej pracują, pasek czasem zapiszczy (nie zawsze). Kontrolka od ładowania nie zapala się, kontrolka silnika również. Za tu się zabrać? Alternator wyciągać do kontroli?...
Po temacie ani bendiks ani elektromagnes,szczotki się zawiesiły i zmieliło rozrusznik od środka,więc niestety rozrusznik do wymiany. Dziękuję za podpowiedzi. Pozdrawiam https://obrazki.elektroda.pl/7977273000_...
Witam ponownie Oddałem autko do elektryka. Pomiar naładowania akumulatora:35%. Prąd ładowania ok. Jakis czas temu podczs mrozów zatkała sie odma wywaliło mi olej i właśnie ten olej był sprawca problemu ( na 90%). Komutator i szczotki były bardzo brudne co mogło doprowadzać do zawieszania sie i słabego ładowania co z kolei prowadziło do rozłączania niektórych...
Ale co może spowodować chwilowy jednorazowy brak ładowania? Mogą się kończyć szczotki i/lub pierścienie ślizgowe w alternatorze Moim skromnym zdaniem - samochód nie może nie używać prąd Zgadzam się z przedmówcą, jakiś minimalny pobór prądu jest zawsze, podtrzymanie pamięci w sterownikach, zegarek etc. ważne by ten pobór nie przekraczał 0,04A
W HDI ci się spalił bo pewnie kapał na niego olej z pompy wspomagania, ale tu mowa o benzyniaku. I co tam ma do roboty? Jaki by nie był to ma do wymiany tylko pierścienie ślizgowe i szczotki. I tyle. Natomiast ten magneti marelli to jakiś wirtualny chyba, bo nigdy go nie widziałem, a z pewnością miałbym do czynienia z tą pękającą konstrukcją.
Koledzy znalazłem problem rozebrałem dmuchawę od strony szczotek i oto cała przyczyna wyłączania się wentylatora dmuchawy nie wiem jak to się nazywa chyba kondensator ten czerwony i pisze na nim 1uj63 gdzie to kupić dodam jeszcze że jak się nagrzeje to się wyłącza jak ostygnie to działa prosze przesyłam zdjecia
Sprawdziłem: 1. Pobór prądu na postoju po zamknięciu drzwi z centralki: 1.5A, po jakiejś minucie 120mA, po kolejnej minucie oscyluje w okolicach 60mA. 2. Akumulator ładowany zwykłym prostownikiem (szybki, 12V, 6A, z marketu) jakieś 6h w sobotę dziś podłączony do Yato YT-8303 o 18 pobierał 12A, teraz jest 21 pobiera 3.6A. Do rana go zostawiam podłaczony...
Witam. Koledzy, mam taki problem, że napięcie akumulatora przy wyłączonym zapłonie to 12,55V, przy rozruchu spada do 11,9V a przy pracującym silniku na wolnych obrotach to 11,5V bez włączonych odbiorników! Dopiero ze wzrostem obrotów ładowanie wzrasta do ponad 14V co z resztą da się zauważyć bo światła jaśniej świecą. Nawet gdy chodzi na wolnych obrotach...
Oczywiście macie pewność, że nie ma mało płynu w układzie chłodzenia silnika, a sam układ chłodzenia jest sprawny, czyli szczelny, drożny i ze sprawnym termostatem. Sprawdźcie poprawność działania układu chłodzenia silnika. Czyli odpalić i na biegu jałowym zagrzać , aż do włączenia wentylatora. Jak to będzie działać prawidłowo- wina leży rzeczywiście...
Sobotnie "grzebanko" w samochodzie - efekt jest dobry bo nadmuch działa. Przyczyną były szczotki. Ze względu na czas, brud i syf zrobił swoje. szczotki po prostu zatrzymały się w prowadnicach. Czyszczenie dało radę. jak by ktoś potrzebował to mają one wymiary 8 mm na 10 mm. Plecionka wychodzi z węższego boku. Serdeczne dzięki za pomoc, przydała się....
Jest 200-tysięcy druga zmiana paska rozrządu +przy okazji wymiana szczotek w alternatorze .Ustawiłem pasek na blokadę kół i nic osiągi bez zmian 15s do setki,ale przeczytałem post dyzia777 i zasugerował żeby ustawiać nie według blokady kół a według znaków na pasku..Zrobiłem to i różnica była aż o 2 zęby i efekt jest fajny 13 sekund do setki .czyli brakuje...
Citroen Xsara Picasso 1.6HDI (diesel), 110KM, 2006r. Nie ma problemu z dostaniem wiatraka do populrniejszego, słabszego silnika o mocy 90KM oraz do benzynowego. Ale do tego jest problem. Nr części fabryczny to 1253G4. W serwisie Citroen wołają ponad 2 tys, zł za taki wiatrak!!!! Podczas gdy nowe zamienniki do benzynowego bez problemu można kupić za...
pojawiły się problemy z ładowaniem. Problem ignorowałem ze względu na to, że problemy pojawiały się tylko po wjechaniu w kałużę na luzie i objawiały się zanikiem ładowania (przygasające kontrolki) i piszczeniem paska. Po jakimś czasie poza tymi objawami doszło do tego, że po wjechaniu w kałużę samochód zaczynał przerywać i nie pracował na wszystkie...
Nie podajesz jasno, czy sprawdziłeś silnik dmuchawy po odłączeniu kostki zasilającej, tj. wprost z akumulatora lub prostownika. Jeśli już będziesz miał pewność, że silnik dmuchawy jest ok. (a mogły skończyć się w nim szczotki), to na pewien czas możesz wykonać zastępczą instalację, aby uruchamiać dmuchawę, która w obecnym okresie jest raczej niezbędna....
Witam Citroen Xsara Picasso 1.8 16V z 2004 roku, 115KM Od jakiegoś czasu samochód sporadycznie nie odpalał, jak już odpalił chodził normalnie, nie szarpał, silnik pracował równo. Auto stało na mrozie kilka dni, niestety od tego czasu nie odpala w ogóle. Po przekręceniu kluczyka zapalają się standardowe kontroli, olej, akumulator i cały czas zapalona...
Miałem kiedyś przypadek Peugeota 306 96r. Zamówiona część w serwisie w/g VIN i nie pasuje. W serwisie mają go jako 1,6 a ja przed nosem mam 1,8. Klient pierwszy właściciel kobieta. Czyli co? Wygląda, że ktoś tu coś kręci? Mogło by tak być, gdyby nie to, że to nie klient tylko moja matka! Wiem w którym salonie odbierała itd. Więc wybaczcie panowie, że...
Mam XP z 2006 roku, auto posiada silnik 1.6 HDI (bez FAP i bez dwumasy). Auto ma stan licznika 195 tysięcy, czyli przez dwa lata zrobiłem nim 15 tysięcy. Niewiele. Celowo piszę: stan licznika, nie "przebieg". Nie zdziwiłbym się, gdyby przebieg był znacznie większy, bo książka serwisowa ma powyrywane strony (sic!). Jeżdżę nim już dwa lata. Jest w nim...
witam,mam taki problem z xsara picasso.jakis czas temu po przejechaniu kilku km,zaparkowalem,wylaczylem silnik,po chwili chcialem odpalic i nic.nie odpala.po odpaleniu kablami ruszyl.po powrocie do domu,wyjeciu kluczykow to samo.akumulator podpialem na prostownik,pokazal 6 na skali,naladowal sie i hulal ok tyg dwoch.po tym czasie to samo.jechalem ok...
xsara kierunkowskaz xsara szczotka dyson szczotka makita
schemat włącznik awaryjny termostat tranzystor wyświetlacz podłączyć radio
pralka haier akumulator zasilaczu buforowym
Jak włączyć przekaźnik na 10 sekund w Tasmota? Jakie gniazdo Jack 6.3 mm kupić do Korg i30?