Może być bezpiecznik, przekaznik, opornica i na końcu szczotki taka układanka
sprawdziłeś szczotki wentylatora ?
Tutaj wielkość nie ma znaczenia /w pewnym sensie/ jednocześnie droga jaką pokonuje szczotka jest dużo krótsza niż na pierścieniu dużym ale są zastosowane szczotki twarde dla lepszego i pewnego kontaktu więc efekt jest jaki jest. Oczywiście może się zdarzyć po 30000km a może być 200000km.P
Prawdopodobnie koniec szczotek w silniczku.
Czyszczenie mas nic nie da , szczotki w rozruszniku.
nalezy szczotki wymienić , czy cały silniczek.
Ostatnio tak robią te komutatory że z końcem szczotek kończy się również komutator. Zwłaszcza w Valeo, Partner, Berlingo, 407, Xsara i te sprawy. Mercedes też.
Jak założyłeś najtańszy chiński zamiennik tej pompki to tak się dzieje. Te sprzedawane po 100 pare złotych są niebezpieczne dla użytkowników. Potrafią paść bardzo szybko. Weź probówkę i sprawdź czy po przekręceniu kluczyka pojawia się na chwile 12v na bezpieczniku F2 na module bsm pod maską. Jak jest to winna nowa pompka. Możesz postukać w zbiornik...
witam .proponował bym użycie miernika sprawdzić czy na silniku brak masy czy brak plusa to wszystko po uprzednim zwarciu czujnika wentylatora . jeżeli na przewodach od silnika wentylatora będzie napięcie a silnik nie będzie chodził nie leć od razu do sklepu czasami wystarczy puknąć w silnik mogły zawiesić się szczotki.
Sprawdzane były masy ?
Sądze, że się kończą szczotki. Spróbuj wymienić regulator napięcia (wraz ze szczotkotrzymaczem)
Jeżeli nie dochodzi zasilanie na wentylator proponuję sprawdzić kość przy stacyjce natomiast jeżeli zasilanie jest to mogą być już słabe szczotki i czasami dotykają lub nie.
Szczotki i wirnik nic nie maja do napięcia ze stacyjki :)
O szczotkach nie pomyślałem. Dziś postaram się zidentyfikować kable by wpiąć się na "kuronia" z napięciem, potem przekaźnik lub wymiana kostki. Ostatnia wytrzymała mi chyba ponad 2 lata. Tłuste szyby będą faktycznie od nagrzewnicy lub efajki. Spalona kostka wychodząc z stacyjki na żółtym przewodzie. zdjęcia i opis później.
Nie strasz kolegi, wszystko wygląda na spadek napięcia akumulatora, najpewniej padł alternator - może tylko szczotki trzeba wymienić, następnie naładować akumulator i to wszystko..
Być może potrzebujesz treningu więc rozbieraj rozrusznik. Jeśli zrobisz fachowo to nic się nie stanie. Tyle, że problem nie leży w tym miejscu. Masz gdzieś w instalacji elektrycznej mocno pogorszone połączenie, które czasem zanika. Tradycyjnie pogorszenia występują w połączeniach masy, czyli osad, rdza. Jako wysoce prawdopodobne miejsca to połączenie...
Witam !. W tych modelach nie ma opornicy. Wentylator posiada układ elektroniczny tzw. "Jeż" i sterowany jest z klimy(górny moduł załączania i sterowania klimą). Według mojej oceny ( pod warunkiem, że do silnika wentylatora dochodzi napięcie) prawdopodobnie uszkodził się układ w wentylatorze , lub wytarła się jedna ze szczotek silnika , lub zawiesiła.
Dlaczego myślicie że diody , nie masz szczotek i pierścieni to cały problem. Alternator trudny do naprawy dla amatora.P
Zobacz stacyjke, szczotki , komutator i w końcu podłacz żarówke zamiast silnika co da ci pewność że regulator działą.
Nowy kupi za 250zł, a jak jeszcze bendiks i szczotki się skończyły to się opłaci. Regeneracja wyjdzie jakieś 150-200zł.
No i wszystko jasne. Mam w planie wyczyścić szczotką połączenia i co kilka dni spryskiwać to odrdzewiaczem do czasu aż zaczne robić właściwą robotę.
A u ciebie tylna wycieraczkę włącza przełącznik zespolony przy kierownicy czy osobny guzik? Nie wiem jak w seacie ale w Xsara Picasso okazał się winnym właśnie przełącznik zespolony kierownicy.
2,0hdi xsara. Padła mi w zbiorniku pomka paliwa. narobiła syfu który poszedł w przewody(grafit ze szczotek). wymieniłem pompkę i filtr paliwa. autko uruchamia się za drugim przekręceniem kluczyka i ruwniutko chodzi na wolnych obrotach. ale ma tylko 2100obrotów. i gaśnie po przejechaniu 0,5 kilometra puźniej już nieodpali dopuki niezdejmę klemy z akumulatora....
Witam! Okazało się, że zepsute były szczotki w rozruszniku. Mam nadzieję, że po ich wymianie problem się już nie powtórzy. Dziękuję za wszystkie wiadomości.
Witam. Koledzy, mam taki problem, że napięcie akumulatora przy wyłączonym zapłonie to 12,55V, przy rozruchu spada do 11,9V a przy pracującym silniku na wolnych obrotach to 11,5V bez włączonych odbiorników! Dopiero ze wzrostem obrotów ładowanie wzrasta do ponad 14V co z resztą da się zauważyć bo światła jaśniej świecą. Nawet gdy chodzi na wolnych obrotach...
Fajnie tylko szczotki baardz rzadko się zawieszają, szybciej dochodzi do przerwy na komutatorze, polecam wymienić cały rozrusznik, firmy które regenerują mają w dobrych cenach.
Moduł sterujący wentylatorami jest w okolicy lewej lampy, wentylatory mają trzy reżimy pracy-praca szeregowa, praca równoległa, pracuje jeden. Sprawdzić same wentylatory ( zużywają się szczotki) i sprawdzić bezpieczniki mocy. Jest jeszcze szansa że jest ugnita wiązka koło podłużnicy.
Sprawdź ten popielaty przekaźnik a sterowanie jest tam elektroniczne jak to rozbierzesz to tylko wirnik i szczotki zobaczysz. Jest ten temat ruszony na elektrodzie w 407 jest to samo i ja w tym sterowniki wymieniłem tranzystor bo nowy wiatrak jest drogi
Oczywiście macie pewność, że nie ma mało płynu w układzie chłodzenia silnika, a sam układ chłodzenia jest sprawny, czyli szczelny, drożny i ze sprawnym termostatem. Sprawdźcie poprawność działania układu chłodzenia silnika. Czyli odpalić i na biegu jałowym zagrzać , aż do włączenia wentylatora. Jak to będzie działać prawidłowo- wina leży rzeczywiście...
Witam, Xsara Picasso 1.6 8V B+LPG Pierwszy problem z elektryką w tym aucie. Po wjeździe w kałużę wody następuje chwilowy brak/ zmniejszenie ładowania. Przygasa wyświetlacz, wycieraczki wolniej pracują, pasek czasem zapiszczy (nie zawsze). Kontrolka od ładowania nie zapala się, kontrolka silnika również. Za tu się zabrać? Alternator wyciągać do kontroli?...
W HDI ci się spalił bo pewnie kapał na niego olej z pompy wspomagania, ale tu mowa o benzyniaku. I co tam ma do roboty? Jaki by nie był to ma do wymiany tylko pierścienie ślizgowe i szczotki. I tyle. Natomiast ten magneti marelli to jakiś wirtualny chyba, bo nigdy go nie widziałem, a z pewnością miałbym do czynienia z tą pękającą konstrukcją.
Sprawdziłem: 1. Pobór prądu na postoju po zamknięciu drzwi z centralki: 1.5A, po jakiejś minucie 120mA, po kolejnej minucie oscyluje w okolicach 60mA. 2. Akumulator ładowany zwykłym prostownikiem (szybki, 12V, 6A, z marketu) jakieś 6h w sobotę dziś podłączony do Yato YT-8303 o 18 pobierał 12A, teraz jest 21 pobiera 3.6A. Do rana go zostawiam podłaczony...
xsara kierunkowskaz xsara szczotka dyson szczotka makita
schemat ładować yamaha kamera cofać przekaźnik przesunięcie fazowe układ trójfazowy
subaru outback plazma samsung driver uszkodzony
Stabilizator SVEN AVR Slim-1000 LCD a ochrona pieca gazowego Mleczna woda z pompy WZ 250 - przyczyny i rozwiązania