Może być bezpiecznik, przekaznik, opornica i na końcu szczotki taka układanka
sprawdziłeś szczotki wentylatora ?
Czyszczenie mas nic nie da , szczotki w rozruszniku.
Sprawdzane były masy ?
nalezy szczotki wymienić , czy cały silniczek.
Jak założyłeś najtańszy chiński zamiennik tej pompki to tak się dzieje. Te sprzedawane po 100 pare złotych są niebezpieczne dla użytkowników. Potrafią paść bardzo szybko. Weź probówkę i sprawdź czy po przekręceniu kluczyka pojawia się na chwile 12v na bezpieczniku F2 na module bsm pod maską. Jak jest to winna nowa pompka. Możesz postukać w zbiornik...
witam .proponował bym użycie miernika sprawdzić czy na silniku brak masy czy brak plusa to wszystko po uprzednim zwarciu czujnika wentylatora . jeżeli na przewodach od silnika wentylatora będzie napięcie a silnik nie będzie chodził nie leć od razu do sklepu czasami wystarczy puknąć w silnik mogły zawiesić się szczotki.
Sądze, że się kończą szczotki. Spróbuj wymienić regulator napięcia (wraz ze szczotkotrzymaczem)
Jeżeli na wybojach włącza się wentylator nawiewu to szczotki mogą się zawieszać, kończyć w silniku nawiewu. Jeżeli tłuste szyby to nagrzewnica może puszczać.
Szczotki i wirnik nic nie maja do napięcia ze stacyjki :)
Jeżeli nie dochodzi zasilanie na wentylator proponuję sprawdzić kość przy stacyjce natomiast jeżeli zasilanie jest to mogą być już słabe szczotki i czasami dotykają lub nie.
Być może potrzebujesz treningu więc rozbieraj rozrusznik. Jeśli zrobisz fachowo to nic się nie stanie. Tyle, że problem nie leży w tym miejscu. Masz gdzieś w instalacji elektrycznej mocno pogorszone połączenie, które czasem zanika. Tradycyjnie pogorszenia występują w połączeniach masy, czyli osad, rdza. Jako wysoce prawdopodobne miejsca to połączenie...
Nie strasz kolegi, wszystko wygląda na spadek napięcia akumulatora, najpewniej padł alternator - może tylko szczotki trzeba wymienić, następnie naładować akumulator i to wszystko..
Sprawdź ten popielaty przekaźnik a sterowanie jest tam elektroniczne jak to rozbierzesz to tylko wirnik i szczotki zobaczysz. Jest ten temat ruszony na elektrodzie w 407 jest to samo i ja w tym sterowniki wymieniłem tranzystor bo nowy wiatrak jest drogi
Zobacz stacyjke, szczotki , komutator i w końcu podłacz żarówke zamiast silnika co da ci pewność że regulator działą.
Nowy kupi za 250zł, a jak jeszcze bendiks i szczotki się skończyły to się opłaci. Regeneracja wyjdzie jakieś 150-200zł.
Witam! Okazało się, że zepsute były szczotki w rozruszniku. Mam nadzieję, że po ich wymianie problem się już nie powtórzy. Dziękuję za wszystkie wiadomości.
już chyba znalazłem przyczynę rozebrałem go a tu wypalony jeden pierścień na wirniku szczotki też nie rewelacja już w ogóle się nie wzbudza jutro nowy trzeba włożyć i zobaczymy co będzie pozdrawiam !
Po temacie ani bendiks ani elektromagnes,szczotki się zawiesiły i zmieliło rozrusznik od środka,więc niestety rozrusznik do wymiany. Dziękuję za podpowiedzi. Pozdrawiam https://obrazki.elektroda.pl/7977273000_...
Moduł sterujący wentylatorami jest w okolicy lewej lampy, wentylatory mają trzy reżimy pracy-praca szeregowa, praca równoległa, pracuje jeden. Sprawdzić same wentylatory ( zużywają się szczotki) i sprawdzić bezpieczniki mocy. Jest jeszcze szansa że jest ugnita wiązka koło podłużnicy.
Fajnie tylko szczotki baardz rzadko się zawieszają, szybciej dochodzi do przerwy na komutatorze, polecam wymienić cały rozrusznik, firmy które regenerują mają w dobrych cenach.
Witam, Xsara Picasso 1.6 8V B+LPG Pierwszy problem z elektryką w tym aucie. Po wjeździe w kałużę wody następuje chwilowy brak/ zmniejszenie ładowania. Przygasa wyświetlacz, wycieraczki wolniej pracują, pasek czasem zapiszczy (nie zawsze). Kontrolka od ładowania nie zapala się, kontrolka silnika również. Za tu się zabrać? Alternator wyciągać do kontroli?...
W HDI ci się spalił bo pewnie kapał na niego olej z pompy wspomagania, ale tu mowa o benzyniaku. I co tam ma do roboty? Jaki by nie był to ma do wymiany tylko pierścienie ślizgowe i szczotki. I tyle. Natomiast ten magneti marelli to jakiś wirtualny chyba, bo nigdy go nie widziałem, a z pewnością miałbym do czynienia z tą pękającą konstrukcją.
Ale co może spowodować chwilowy jednorazowy brak ładowania? Mogą się kończyć szczotki i/lub pierścienie ślizgowe w alternatorze Moim skromnym zdaniem - samochód nie może nie używać prąd Zgadzam się z przedmówcą, jakiś minimalny pobór prądu jest zawsze, podtrzymanie pamięci w sterownikach, zegarek etc. ważne by ten pobór nie przekraczał 0,04A
Witam ponownie Oddałem autko do elektryka. Pomiar naładowania akumulatora:35%. Prąd ładowania ok. Jakis czas temu podczs mrozów zatkała sie odma wywaliło mi olej i właśnie ten olej był sprawca problemu ( na 90%). Komutator i szczotki były bardzo brudne co mogło doprowadzać do zawieszania sie i słabego ładowania co z kolei prowadziło do rozłączania niektórych...
Oczywiście macie pewność, że nie ma mało płynu w układzie chłodzenia silnika, a sam układ chłodzenia jest sprawny, czyli szczelny, drożny i ze sprawnym termostatem. Sprawdźcie poprawność działania układu chłodzenia silnika. Czyli odpalić i na biegu jałowym zagrzać , aż do włączenia wentylatora. Jak to będzie działać prawidłowo- wina leży rzeczywiście...
Prawdopodobnie koniec szczotek w silniczku.
Sobotnie "grzebanko" w samochodzie - efekt jest dobry bo nadmuch działa. Przyczyną były szczotki. Ze względu na czas, brud i syf zrobił swoje. szczotki po prostu zatrzymały się w prowadnicach. Czyszczenie dało radę. jak by ktoś potrzebował to mają one wymiary 8 mm na 10 mm. Plecionka wychodzi z węższego boku. Serdeczne dzięki za pomoc, przydała się....
Za 350zł to powinni wymienic mostek i te bieznie po których chodza szczotki. Jak mogli zostawić popsute łozysko wtf?
Citroen Xsara Picasso 1.6HDI (diesel), 110KM, 2006r. Nie ma problemu z dostaniem wiatraka do populrniejszego, słabszego silnika o mocy 90KM oraz do benzynowego. Ale do tego jest problem. Nr części fabryczny to 1253G4. W serwisie Citroen wołają ponad 2 tys, zł za taki wiatrak!!!! Podczas gdy nowe zamienniki do benzynowego bez problemu można kupić za...
Ostatnio tak robią te komutatory że z końcem szczotek kończy się również komutator. Zwłaszcza w Valeo, Partner, Berlingo, 407, Xsara i te sprawy. Mercedes też.
Witam, Xsara Picasso 1.6 8V + LPG 2002 r. 190 kkm Początkowo pojawiły się problemy z ładowaniem. Problem ignorowałem ze względu na to, że problemy pojawiały się tylko po wjechaniu w kałużę na luzie i objawiały się zanikiem ładowania (przygasające kontrolki) i piszczeniem paska. Po jakimś czasie poza tymi objawami doszło do tego, że po wjechaniu w kałużę...
Nie podajesz jasno, czy sprawdziłeś silnik dmuchawy po odłączeniu kostki zasilającej, tj. wprost z akumulatora lub prostownika. Jeśli już będziesz miał pewność, że silnik dmuchawy jest ok. (a mogły skończyć się w nim szczotki), to na pewien czas możesz wykonać zastępczą instalację, aby uruchamiać dmuchawę, która w obecnym okresie jest raczej niezbędna....
Mam XP z 2006 roku, auto posiada silnik 1.6 HDI (bez FAP i bez dwumasy). Auto ma stan licznika 195 tysięcy, czyli przez dwa lata zrobiłem nim 15 tysięcy. Niewiele. Celowo piszę: stan licznika, nie "przebieg". Nie zdziwiłbym się, gdyby przebieg był znacznie większy, bo książka serwisowa ma powyrywane strony (sic!). Jeżdżę nim już dwa lata. Jest w nim...
Witam !. W tych modelach nie ma opornicy. Wentylator posiada układ elektroniczny tzw. "Jeż" i sterowany jest z klimy(górny moduł załączania i sterowania klimą). Według mojej oceny ( pod warunkiem, że do silnika wentylatora dochodzi napięcie) prawdopodobnie uszkodził się układ w wentylatorze , lub wytarła się jedna ze szczotek silnika , lub zawiesiła.
Dlaczego myślicie że diody , nie masz szczotek i pierścieni to cały problem. Alternator trudny do naprawy dla amatora.P
No i wszystko jasne. Mam w planie wyczyścić szczotką połączenia i co kilka dni spryskiwać to odrdzewiaczem do czasu aż zaczne robić właściwą robotę.
A u ciebie tylna wycieraczkę włącza przełącznik zespolony przy kierownicy czy osobny guzik? Nie wiem jak w seacie ale w Xsara Picasso okazał się winnym właśnie przełącznik zespolony kierownicy.
2,0hdi xsara. Padła mi w zbiorniku pomka paliwa. narobiła syfu który poszedł w przewody(grafit ze szczotek). wymieniłem pompkę i filtr paliwa. autko uruchamia się za drugim przekręceniem kluczyka i ruwniutko chodzi na wolnych obrotach. ale ma tylko 2100obrotów. i gaśnie po przejechaniu 0,5 kilometra puźniej już nieodpali dopuki niezdejmę klemy z akumulatora....
Witam. Koledzy, mam taki problem, że napięcie akumulatora przy wyłączonym zapłonie to 12,55V, przy rozruchu spada do 11,9V a przy pracującym silniku na wolnych obrotach to 11,5V bez włączonych odbiorników! Dopiero ze wzrostem obrotów ładowanie wzrasta do ponad 14V co z resztą da się zauważyć bo światła jaśniej świecą. Nawet gdy chodzi na wolnych obrotach...
Sprawdziłem: 1. Pobór prądu na postoju po zamknięciu drzwi z centralki: 1.5A, po jakiejś minucie 120mA, po kolejnej minucie oscyluje w okolicach 60mA. 2. Akumulator ładowany zwykłym prostownikiem (szybki, 12V, 6A, z marketu) jakieś 6h w sobotę dziś podłączony do Yato YT-8303 o 18 pobierał 12A, teraz jest 21 pobiera 3.6A. Do rana go zostawiam podłaczony...
wkrętarka szczotki szczotki szczotki silnika szczotki odkurzacza xsara kierunkowskaz xsara
excel porównywanie kilku kolumn silnik smart fortwo światła przeciwmgłowe
spawarka wybija bezpiecznik spawarka wybija bezpiecznik
BMW E39 licznik – schemat pinów, podłączenie 6 przewodów, IKE Low/High Chevrolet Cruze 1.6/1.8 Ecotec – ustawienie pierścienia impulsatora 55565480, kąt 60° BTDC