To zależy co uważasz za warunki amatorskie. Mocne imadło, duży młotek, podstawowe klucze i jakiś palnik to minimum. Ja zawsze zaznaczam sobie drążki na wieloklinach. Ale nie wierzę, że czopy będą dobre. Co do luzu na wahaczu, to nie wyczuwalny na nowych czopach, tam są dość szerokie łożyska.
Daje sie wyjac, ale jesli nie masz sprzetu (podnosnik kolumnowy, wspornik silnika) najlepiej zrzucic rame (sama, bez przekladni kierowniczej).
Lepiej sprawdź dokładnie z jakiego powodu uszkodził się napinacz. Może pozostałe rolki mają luzy (rolka prowadząca, pompa wody).
Witam. W zał. Ustawienie rozrządu - blokowanie wału korbowego przy kole zamachowym od 2004r. w Citroen Xsara Picasso 1,8 16V (7 stron - opis po polsku).
Zauważ ze silnik (zespół razem ze skrzynią) trzyma się w 3 miejscach, a jedno miejsce jest na skrzyni. Podwieszasz silnik, wyciągasz półosie. Odkręcasz skrzynie. A czy przypadkiem HDI 110KM nie miało już dwumasy? W sprzęgło mogło się rozsypać, łożysko mogło się zablokować, wycisk też mogło uszkodzić. Zanim nie rozbierzesz nic nie ma pewnego.
W bsm nie ma żadnych danych które się koduje . Są tylko w BSI
Jak wyczyścisz cały układ paliwowy to sam zobaczysz zmainę. Ja dodatkowao od około roku leję do paliwa olej do dwusuwów ( semi 2T) w ilości 200 ml na pełny zbiornik 70-75 litrów lub podzielność tego . Daje to poprawę smarności polskiego, kiepskiego, odsiarczonego paliwa. Szcególnie regulator WC w pompie tego potrzebuje. Zawiesza ci się lub blokuje w...
Zeby wymienic uszczelniacz wałka pompy, trzeba ściągnąć kolo pasowe od pompy. Trzeba miec przyrzad ew sciagacz 4 ramienny i lapac miedzy otwory jak najblizej oski, niestety te pompy nie maja kolnierza na sciagacz uniwersalny.kolo zaprasowywane na cieplo. Generalnie koła tej budowy ciezko sciagnąć, trzeba naprezyć i pobijac delikatnie w srube sciagacza,...
Mechanik założył głowicę bez planowania??? i jeszcze wziął za to pieniądze??? takie rzeczy przechodziły w polonezie... W silniku wysokoprężnym jest to karygodne, równie dobrze mogłeś wyrzucić te 120 PLN; i nie żebym był złośliwy ale jak można coś takiego zaproponować... Ja bym do oszusta nie pojechał nigdy więcej... Kowal jakiś nie mechanik... Pewnie...
Wloz bezpiecznik F27 w skrzynce pod deska.
Witam linka wymieniona nie wiem czy kogoś to zainteresuje ale tak dla informacji wyciąga się od spodu pod wydechem za osłoną żarową są dwie nakrętki na klucz 10 trochę ciasno ale da się zrobić .I temat chyba zamknięty pozdrawiam :D
Pewnie żaróweczki padły lub zakopcone, wymiana dziecinnie prosta.
Problem rozwiązany - ucięliśmy linkę o 0,5 cm. Wszystkie biegi sprawne, dźwignia chodzi lekko i płynnie.
Jak wypniesz wtyczkę to też będzie taki błąd????!!!......bezmyślna wymiana na podstawie tylko odczytu błędów
witam.potrebujeinformacji na ten sam temat. pomocy
Firma uznała że wymienia się go razem z półosią. Mozna go zdjac, jesli trzeba, mimo zapunktowania. Niczym to nie grozi. Poradziłem sobie zdejmując drugi przegub, ten od strony koła. I to jest normalna metoda. Nie trzeba nawet wyjmowac polosi, jesli przy kole jest homokinetyczny. Pozdrawiam,
Z tego co pamiętam problemy z wentylatorem były związane z kostka stacyjki, wypalała się. Czasami pomagało "pogmeranie" kluczykiem aby nadmuch ruszył. Jest nawet instrukcja serwisowa która kazała dołożyć przekaźnik. Problem dość powszechny swego czasu, poszukaj u wujka google. Przerabiałem ten temat z 2-3 razy i za każdym razem pomagała wymiana kostki...
Mam nadzieje że wymiana zaworu nie zamaskuje tylko niewydolności wtrysków, ale przyniesie szukany rezultat na dłuższą metę.
Odpuściłem, jest to co było.
Przecież wiesz z innego forum, że raczej masz linkę z samoregulacją. Więc wymiana linki i do przodu. Jak widać samochód funkcjonuje jedenasty rok więc swoje przeszedł, nie narzekaj.
Mogło paść BSI - w tym przypadku albo naprawa, albo wymiana wchodzi w grę - generalnie musisz dopasować nowe BSI do samochodu - kodowanie, immo itd.
Zrób to co doradził kolega Manfred von Richthofen. Na 99% upalona kostka pod stacyjką. Wymiana kostki i montaz dodatkowego przekaźnika odciążającego styki stacyjki. Sprawdź tez filtr kabinowy czy nie jest zapchany (przytkany powoduje wzrost prądy dmuchawy).
Taniej kosztuje programowanie (ok. pol godziny roboty), nie jakas hipotetyczna wymiana pamieci w pudelku trudnym do rozebrania. Dla mnie BSI zalane woda i skorodowane jest wylacznie do wyniany. Pozdrawiam, Georges
Kolego,sądząc o co prosisz, mam przeczucie że sam sobie nie poradzisz. Sprawdź najpierw czy to na pewno alternator,jeśli tak to po co go wymieniać,łożyska to koszt około 30zł. Wymiana nie jest skomplikowana,ale lepiej żeby zrobił to ktoś kto wie o co chodzi,czyli mechanik. PS.POPRAW PISOWNIĘ!
Pojeździj parę km dotrą się klocki , zaciski luźno chodziły przeczyszczone dobrze tak samo piasta pod tarcza? Wymiana płynu tutaj nie pomoże.
Nie mam pewności, ale spróbuj delikatnie podważyć plastikową ramkę.
Witam, Byla tez wersja z linka i mechanizmem automatycznej regulacji luzu. Objawy opisywane przez Koja01 wskazuja raczej na te wersje i awarie mechanizmu regulacji. Tak, czy inaczej, jesli w dodatku slychac halasy lozyska, istnieje tylko ledno wyjscie - wymiana sprzegla i linki. Jesli sie nie myle w tej diagnozie, sa duze szanse powrotu do domu (jesli...
panowie jak zamontować przekaźnik na stacyjce skoro z mojej xsara picasso 2003 18 16v klimatronik wychodzi 5 przewodów 1 kostka 3 przewodowa 2 dwuprzewodowa a przekaźnik ma być zamontowany na czerwonym osobnym u mnie go nie ma co dalej zrobić aby odciążyć stacyjkę.
Witam, Ja, w takim przypadku, choc zdarza mi sie to, na szczescie, bardzo rzadko, ide na calosc: wymiana BSI i wiazki. Klient placi lub zabiera ten burdel. Jesli naprawisz jego "modyfikacje", wezmiesz odpowiedzialnosc nie tylko za swoja robote, ale i za ewentualne skutki uboczne interwencji klienta. Pozdrawiam, Georges Bardzo pomocna rada, radzę się...
W Xsara II problem jest w manetce, w zabie zawsze przekaźniki, ale dziwię się konstruktorowi, na bym ich nie załozył w obwodzie w którym leci więcej niż 2A. Tną koszty jak młody rekin fale, ale dobrze, wymiana przekaźników to półtorej stówy i zero zdziwienia, rozebrać to BSI bez rozlutownicy to mała szansa.
Witam mam śmieszny problem. Otóż w mojej Cytrynie wymieniałem sprzęgło tarczę itd. wymontowałem sanki i wszystko co było potrzeba do wymontowania skrzyni. Po wymianie sprzęgła, miski olejowej, wszystko skręciłem. Ale pozostała mi taka blacha, (foto), zapomniałem gdzie była przykręcona i gdzie ją przykręcić. Może któryś z kolegów, rozpoznaje co to za...
Citroen xsara (kombi) 1.9D roczbik 1998r ale niestety nie wiem gdzie moge znalesc kod silnika niestety nie wiem jak sprawdzic :/ a nie da rady kupic licznik z takimi samymi wpinami i tylko wpiac? i ciekawe czy zy tam jest w ogole przewod od czujnika polozenia walu zeby obrotomierz zadzialal?
Przejrzałem tematy na forum i nie znalazłem podobnej dolegliwości. Może toś z miał doczynienia z podobną usterką. Brak iskry na świecach 1 i 4 (auto pracuje na dwóch cylindrach), pomarańczowa lampka kontroli silnika się pali. Wymienione: - cewka - świece - czujnik położenia wału - przekaźnik dwu-funkcyjny Sprawdzone: - połączenia do cewki przewody ok...
Być może potrzebujesz treningu więc rozbieraj rozrusznik. Jeśli zrobisz fachowo to nic się nie stanie. Tyle, że problem nie leży w tym miejscu. Masz gdzieś w instalacji elektrycznej mocno pogorszone połączenie, które czasem zanika. Tradycyjnie pogorszenia występują w połączeniach masy, czyli osad, rdza. Jako wysoce prawdopodobne miejsca to połączenie...
Witam w trakcie jazdy samochód stracił moc i zaczą dymić, z okolic głowicy słychać stukanie. Silnik zachowuje się jakby pracował na 3 cylindrach. Dojechałem do najbliższej wioski 25 km ale tu nie ma warsztatu.. Przed wyjazdem zmienilem rozrzad i olej. Zmieniane tez byly dzwigienki zaworowe, bo kilkaset kilometrow wczesniej przeskoczyl mi rozrzad. Po...
Ja rozwinę: Przebieg jest zapisany w dwóch miejscach: liczniku i BSI, po włączeniu zapłonu jest porównywany i niższy jest zapisany wyższym - czyli jeśli masz "swój" przebieg 200 tysięcy km i włożysz licznik z przebiegiem 350 tysięcy, to przy pierwszym uruchomieniu jako aktualny zostanie zapisany 350 tysięcy. Jest to całkiem logiczne z serwisowego punktu...
witam, od pewnego czasu mam taki problem z moją xsarcią II z 2003. A mianowicie po włączeniu świateł mijania czasami zaczyna migać kontrolka tych świateł na desce rozdzielczej. Kontrolka przestaje migać np po włączeniu kierunku jakiegokolwiek lub delikatne ruszenie lub stuknięcie w manetkę. Czytałem że może to oznaczać słabą komunikację i komp myśli...
Witam. Czy ktoś może wie jak wymienić tylną tuleje wahacza w Citroenie Xsara Picasso z 2006r 1.6 benz. to znaczy czy muszę zdemontować wahacz i czy będzie mi potrzebna prasa do zdjęcia tej tulei z wahacza.
Witam, wiem że może post nie zgodny z elektroniką w samochodzie, ale za to związany z zawieszeniem. Od pewnego czasu mam wrażenie, że w mojej Xsarze, tylne zawieszenie jest do d... Kiedyś jeździło się nią jak Jaguarem, a teraz wszystko trzebie jest cała twarda, na kostce w kabinie słychać trzaski, stuki itd. Czy ktoś może wie, przy jakim przeglądzie...
Od roku posiadam citroen xsara 1,4i 75KM .Dopóki nie dałem (garażowemu paprakowi) który niby się znał do wymiany rozrządu było wszystko ok. Po wymianie całego kompletu (pasek,pompa,rolka) już nie jest ok. Od razu po odebraniu słyszałem że coś wyje spod maski. Teraz już wiem że to wycie to nowa rolka w rozrządzie. Pan potężny mechanik nie ustawił paska...
wyslij stare i nowe bsi do mnie to wszystko ogarne.
Po jakim problemie??
Odświeżając temat, otóż jest taki sterownik do Picassa, do podłączenia odbiornika samochodowego, innego niż fabryczny. Obsługuje wszystkie rozkazy sterowania dostępne z oryginalnej kierownicy. Wpina się go pomiędzy instalacje samochodu a radio (zakończone standardowym ISO). Radio musi być wyposażony w funkcję zdalnego sterowania (gniazdo), do którego...
Mam identyczny problem jak kolega (at)warlock1, a nic chciałem zakładać nowego tematu. Proszę o pomoc, czy te wyświetlacze które montowane są z lewej strony, niezależnie od wersji rocznika pojazdu są identyczne ? Wiem na 100% że prawe wyświetlacze różnią się między sobą, w zależności od modelu xsary.
przerwa w obwodzie włącznika bezwładnościowego
Na samej benzynie trudna wymiana tej pompy paliwa
Jak zmienisz sam sterownik silnika lub samo BSI to nie odpali. Musi być komplet - BSI, sterownik silnika i klucze. Inaczej trzeba dopisać do reszty w aucie.
Wpisz w Google: 93c66 SO8 Znajdziesz na pycie licznika (trzeba go rozebrać) - 8 nóżek, z napisem 93C66, wymiary to jakieś 5x6mm Można samemu ale trzeba się trochę znać. W serwisie elektronicznym powinni to zrobić za 20zł.
Czesta usterka ale to chodzi o termistor plynu chlodzacego i oprocz wymiany nalezy rozebrac kostke 2 pinowa i podgiac wtyki(splaszczyc).Bardzo czesty brak kontaktu.Bedzie na 100%dobrze.
lub 5 lat
to jest na "puszce" przepustnicy(zapomnialem dodac)
a moja opcja z radiem citroena cd bedzie dzialac? tylko z xsary II a ja mam pierwsza wersje??????????????????
Popraw pisownię. Natychmiast!
może włącz zapłon i ustaw na panelu ogrzewania maksymalną wartość temperatur
Witam, Zdecydowałem się również na wymianę chłodnicy wody w Picusiu. Oryginalnie jest Valeo gdzie pewnie teraz ciężko jest dostać coś takiego. Zastanawiam się nad kilkoma firmami niestety nie mam rozeznania w tym temacie. BEHR/HELLA NRF NISSENS LORO - polski producent podobno zbiera dobre recenzję.
Lubin - dolnośląskie
Dla łańcuchów to 180-200kkm.
citroen xsara wymiana xsara picasso wymiana xsara wymiana silnika
advanced setup wymiana komputer immobilizer passat otwiera klapa
electrolux mruga start interfejs delphi
Nokia 6300, 5310, 6303i 2MP – migająca klawiatura, boot-loop, flashowanie, naprawa PMIC TP.SK506S.PB802 Android Smart TV Firmware Download for Panda, Akai, Skyworth, Fuego Models