To jest zwykła cewka podłączona pod moduł sterujący który wytwarza iskrę.
Tak. To po lewej z czerwonymi przewodami.
Cewki sprawdzone sprawne pompka dziala stacyjka odpieta I nic dalej to samo pomocy panowie
Jakieś pomiary, testy? Bateria sprawna, zasilania, impulsator?
Regulator napięcia sprawdzałeś?? kapturek od świecy i przewód.
Na cewce powinien pojawiać się przebieg napięcia zmiennego. To działa mniej więcej tak: Podawane jest napięcie ze sterownika na cewkę wymuszające przepływ prądu, po odcięciu napięcia cewka stara się podtrzymać prąd płynący w cewce indukując sem o znacznej wartości liczony w kV. Jeżeli cały czas by było napięcie, albo cały czas by go nie było to cewka...
Nieprawidłowym działałem gaźnika. Tak jak pisałem może się zawieszać pływak lub zaworek. Warto też sprawdzić czy gdy zgaśnie jest nadal iskra.
Sprawdź dokładnie odstęp na przerywaczu . Możliwe, że kondensatory wymagają wymiany. Trzy świece są dobre?
No to skoro na serwisówce masz mieć opór 460-560 Ohm a na nowym masz 260Ohm to już masz rozjazd na dzień dobry. Nowy stator nie trzyma parametrów. Często impulsator można kupić odrębnie i nie trzeba wymieniać całego statora. Dlatego fajnie jakbyś po prostu ściągnął do jakiejś lokalnej hurtowni/sklepu sam impulsator i przed zakupem dokonał pomiaru. A...
Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
Wynika że zielono-niebieski to masa (punkt wspólny dla obu cewek), czarno-czerwony to standardowo zasilanie CDI, a zielono-biały to zasilanie dla części cyfrowej modułu. Aczkolwiek dziwnie wychodzą wartości rezystancji dla przewodów czarno-czerwony oraz zielono-biały jakby zostały zamienione rolami względem typowych rozwiązań. Skąd Ci się wzięło 24V...
Cewka zapłonowa ma dokładnie taką samą budowę, co cewka do dwubiegowego Rometa. Jedna cewka współpracująca z przerywaczem, druga cewka generująca wysokie napięcie na świecę zapłonową. Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane.
Ale iskra jest nadal słaba?
pełny schemat to raczej tylko serwisówka...:( sprawdz połączenie między impulsatorami a modułem, napięcie zasilania modułu, połączenie między modułem i cewka, wyłącznik zapłonu w lewym zespolonym na kierownicy, sterowanie blokadą(wyłącznik na stopce bocznej, dioda po drodze ,czujnik sprzęgła) jeśli to wszystko oki to raczej tylko moduł. Daj fotke modułu...
A co do tego modułu "dochodzi". Jakiś schemat, opis, pomiary itp.
Impulasator do wymiany o ile nie pomyliłeś przewodów (niebieski z białym paskiem to impulsator).
Cześć, mam problem z Yamaha XJ600. Nie ma iskry po 3-letnim postoju i rozbiórce do malowania. Wszystko poskładałem tak jak wcześniej, ale iskry nie ma. Pompa paliwa nie burczy przy próbie startu. Silnik kręci, pokazuje neutral. Nie ma iskry na żadnej świecy. Masa na cewkach jest, napięcie po zapłonie też. Czy ktoś ma pomysł, od czego zacząć? AI: Sprawdzałeś...
witam 2024 rok mam również taki problem nie daje iskry rozwiązał go Pan?
witam wymieniłem cewkę zapłonowa i nadal nie ma iskry co jeszcze można sprawdzić
Witam, mam problem yamaha booster łapie ale nie odpala. Gaźnik czyściłem. Kompresja jest. Iskra też.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Zerwany klin na wale i iskra w złym momencie.
Niestety cewka nie zadziała. W starszym modelu masz zapłon typu TCI, do którego do jednego przewodu przychodzi +12V po zapłonie, a drugi przewód jest połączony z modułem. W nowszym modelu jest zapłon CDI, w którym do cewki przychodzi tylko jeden przewód z modułu (impuls zapłonowy), a cewka jest połączona z masą poprzez śruby mocujące.
Immo się nie wysypało..?
Tak, kręciłem
Nie wiem jak się odnieść do tematu. Agregat stary, części zamiennych brak, a do tego widzę że były użyte różne części. Wygląda że zapłon jest zbudowany podobnie jak w innych skuterach i motocyklach Yamahy z silnikiem dwusuwowym. Tak więc problem może tkwić w statorze, module zapłonowym lub cewce WN. Tą ostatnią najłatwiej sprawdzić podstawiając inną...
Doszedlem do tego ze mam dc cdi oto schemat : No, to teraz jeszcze dojdź do tego, jak się prawidłowo zamieszcza obrazki. Akumulator mi padl juz jakis czas wiec jak bede sprawdzał to mam go kopac ze startera ?
A jakie napięcie powinny wychodzić z cewki?
było tak robione i nadal nie ma iskry
Wrzuć foto modułu.
ile przewodów wychodzi z Iskrownika ? powinieneś znaleźć przewód z cewki zasilającej oraz z impulsatora, no i mase reszta będzie przewodami do zasilania świateł ładowania itp. jakby było tak jak myśle to mógłbyś zastosować standardowy moduł od chinskiego 4T
Witam. Pacjent to yamaha big Bear z silnikiem yfm350. Nie odpala. Brak iskry. Jakieś pomysły? Od czego zacząć?
Zawsze istnieje możliwość uszkodzenia mechanicznego, np. przewodów czy też statora i impulsatora przy demontażu i montażu. Jeśli silnik był wcześniej katowany i został przegrzany, to stator i impulsator mogły też dostać po dupie, a dopiero teraz objawiły swoje uszkodzenie. Sprawdzałeś rezystancję impulsatora? Rozrusznik dobrze kręci? Jakie jest napięcie...
Od spodu gaźnika czy czegoś tam masz wejście na ta wtyczkę
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28... w odpowiedziach mogę załączyć tylko obrazki dlatego pod powyższym linkiem zamieściłem bardzo dobrą instrukcję napraw wraz ze schematami elektrycznymi silników do łodzi Yamaha 50-90 KM, plik pdf 2,85 Mb. Silniki te są 3 cylindrowe.
Coś ci gdzieś musi mostkować. Bardzo możliwe że przewody od przycisku rozrusznika gdzieś się zwierają z gaszeniem motocykla. Wtedy niejako np zasilanie cewki zapłonowej, idzie poniekąd na rozrusznik. I ot cała zagwozdka. Posprawdzaj dobrze kostki.
Tego nie wiem czy nie było immobilizera ale może wiesz jak to sprawdzić?
Masz spr. i wytestowany na moim przypadku.
Witam, problem z Yamaha XT 600 3tb 1992 mianowicie podczas jazdy zaczęła przerywać tylko na wyższych obrotach, przejechałem 30km zgasła. Po chwili kopania zapaliła i dojechałem do domu odpalając ją jeszcze ze dwa razy. Paliwo dochodzi, sprawdziłem czy jest iskra pojawia się raz na 5-10 kopnięć i to nie zawsze a w dodatku słaba. Zacząłem od wymiany świecy...
A jakie to ma powiązanie z odpalaniem?
panowie co z tym immo niech ktos powie jednoznacznie czy w tym skuterze potrzebny jest licznik aby byla iskra ???????????
Jest iskra, świeca mokra?
Tak, sprawdzałem
Opor cewki: 233 omów, impulsatora 349 jak są zamontowane w silniku. Przy pomiarze napiecia AC impulsator wytwarza 0.1V przy kreceniu rozrusznikiem, a cewka tak jak wyżej psiałem 20-30V
Nic nie jest ok. Proszę założyć instalację wraz z modułem od tego silnika i dopiero szukać iskry.
Iskrzy na przerywaczu?
Znalazłem właśnie w module. Ten zabudowany jest od nowszego modelu i ma jeden przewód więcej czarny z białym paskiem, masa która na niego była podana blokowała moduł. Iskra już jest działamy dalej
Na module zewnętrznym cewka świeca działa robi iskrę, przypadkiem w na tyle dobrym momencie że silnik odpali, ale jest to moduł na 4 kable do silników 4t z odcięciem zapłonu i zmienym kątem zapłonu co się kończy rozjechaniem iskry powyzej 3000 obrotów i niestabilna praca na niskich. Nawet nie idzie ustawic gaźnika. Dostałem to że śmieciami do tego rozebranego...
Witam, mam problem z yamahą xj650. Nie ma iskry na żadnym z cylindrów, moduł się grzeje
Witam mam następujący problem moja yamaha straciła iskre czytałem na róznch forach ale nic nie pomogło dodam że mam trochę namieszane w elektryce, ktoś zrobił żeby działa bez aku taką już kupiłem, ale wszystko było sprawne i normalnie się jezdziło. Z tego co tam widziałem to moduł ktoś ''odblokowywał'' i jest poklejony taśmą ale działał. Yamaha po zimie...
Motocykl z 2006
Brawo! Dzięki za wyjaśnienie.
Dziękuje kolego za dokładne wyjaśnienia :) Co do impulsatora, oporność jest dobra, da się GO jeszcze jakoś sprawdzić, oprócz zmiany na inny? Cewke (tą co idzie kabel, fajka i na świecę) zmieniałem. Dzieje się to po zmianie właśnie tego modułu CDI. Mam zasilanie AC.
Do fabrycznego modułu dochodzą 2 kable z impulsatora, jeden z nich jest w module połączony z masą, nie wiem który, trzeba to sprawdzić doświadczalnie, w przypadku złego podłączenia iskra będzie "nie w punkcie" zapłonu
Zapłon "bezimpulsatorowy". Proponuję spróbować z następującym schematem: http://www.motelek.net/andere/cdi/kontak... . Unterbrecher to nie przerywacz zapłonu jak podano, tylko wyłącznik zapłonu. Zasada działania jest dość prosta. Dodatnia połówka napięcia zasilającego ładuje kondensator w układzie CDI. Ujemna połówka napięcia zasilającego wyzwala...
Przetarcie w membranie gaźnika było prawdopodobna przyczyna awarii. Po wymianie wszystko działa na iskrę.
Witam. Moja Yamaha straciła iskrę. Do tej pory sprawdziłem cewkę zapłonową (działa w innej maszynie), impulsator podaje 1,7V a jego oporność to 470ohm. Kabel gaszący profilaktycznie odciąłem od modułu. Cewka zasilająca generuje 90V AC i ma rezystancję 400ohm (serwisówka podaje 330 przy 20 stopniach Celsjusza). Teoretycznie zostaje tyko moduł zapłonowy,...
diwe rzeczy do sprawdzenia na początek - sygnał z impulsatora i z modułu na cewkę
Tak, jest iskra wtedy.
Jeżeli po szlifie, przed przestojem odpalała a po 5 miesiącach już nie to powinieneś sprawdzić połączenia cewki->przewody->fajki. W fajkach i cewkach masz takie wkręty w rurce na które nakręcasz przewód wysokiego napięcia. w starszych sprzętach często utleniają się końce, pęka izolacja przewodów i słabo trzymają się na wkrętach. Obetnij pół centymetra...
Zalana świeca.
Witam. Kupiłem parę dni temu ten oto motocykl z tematu. Przywiozłem go w sobotę, przed kupnem posłuchałem jak chodzi,przewiozłem się. Po powrocie do domu znów go odpaliłem by trochę pochodził. Wczoraj znów chciałem odpalić a tu zero reakcji (padł akumulator) Po podpięciu innego rozrusznik kręci ale za cholerę nie chce odpalić. Myślałem że go zalało...
Pewnie nie masz w liczniku trybu diagnostycznego? Model 2009 nie miał, wymagał dedykowanego testera. Zastanawia mnie czy ECU nie widzi znacznie obniżonej temperatury cieczy chłodzącej lub powietrza zasysanego, co by doprowadzało do wzbogacenia „ssania”. Ewentualnie czy wtryskiwacz nie „leje” za mocno przy rozruchu, lub nie przecieka przez co przez pewien...
https://www.olx.pl/oferta/modul-zaplonow...
Nowy moduł progcdi i wszystko działa! :D https://filmy.elektroda.pl/34_1525760329...
Najlepiej diodą z opornikiem. Ma migać podczas kręcenia.
Witam. Mam motocykl Yamaha WR 426F(CROSS). Od pewnego czasu, tylko przy włączonych światłach, motocykl zachowuje się jak by tracił prąd -iskrę i nie wkręca się na wyższe obroty. Jak wyłączam światła, motocykl chodzi OK!
Nie mam licznika
A sprawdzałeś przepustnice jak kolega bartosz podpowiada? A i sprawdź jaka jest iskra.
Witam, jak w temacie, xt 600 2kf traci iskrę jak się zagrzeje. Świeca wymieniona, co może być jeszcze?
Wygląda mi to na czujnik biegu
Witam. Mam problem z brakiem iskry. Otóż gdy wyjmę bezpiecznik i kręcę na krótko, iskra się pojawia, a gdy jest wpięty i kręcę normalnie ze startera, niestety jej po prostu brak. Instalacja prześwietlona, wszystko ok. Nowy iskrownik włożony, cewka też. W czym szukać problemu? Yamaha TZR 50. Moduł podmieniany, kiedyś na nim chodziła, teraz bez zmian....
jaka zarowka no co ty.. mam miernik elektroniczny.. Sprawa rozwiazana cewka ladujaca dawala za slabe napiecie
Jeśli wszystko gra jak opisujesz, to wg mnie w Twoim pojeździe cewka WN jest "zmasowana" (ma zwarcie na masę pojazdu) - występuje taka sytuacja jak przy "gaszeniu" silnika. Sprawdź stan stacyjki i przewody od stacyjki aż do cewki WN, gdzieś po drodze może występować zwarcie.
Znalazłem ten o którym mówisz ale tam nie ma impulsatora i się trochę różnią.
Tak na szybko. Sprawdź połączenia elektryczne w obrębie modułu zapłonowego. Szczególnie masy i przewód idący od modułu do kierownicy. Przydałby się schemat lub dokładny opis + zdjęcia.
jest jeden taki kabelek brązowy który idzie do modułu zapłonowego i on daje impuls na moduł gdy sie kręci silnik a jak podłącze akumulator to jest tam staly prąd Schemat jest tu: https://obrazki.elektroda.pl/2938524400_... Brązowego przewodu tam w okolicy zapłonu nie widzę, zapłon jest CDI, pojawianie się na impulsatorze napięcia z...
Witam. Nadal błądzę w poszukiwaniu iskry wymieniłem cewkę na nową aczkolwiek nie dało to żadnej poprawy, iskry brak. Przymierzam się do wysłania modułu do sprawdzenia, polecicie kogoś komu można powierzyć taką operację?
Gaźnik zalewa świecę. Równie dobrze mogły pierścienie pęknąć podczas jazdy. Jeśli diagnoza co do słabej iskry (zbyt małej długości iskry) jest trafna, to w tym modelu jedynie z powodu cewki WN.
witam Mam problem z zapłonem silnik zaburtowy Yamaha ( brak iskry ) elektronik stwierdził awarie w module - spalone "tyrystory" o następującym oznaczeniu 731 M01 H848. Poszukuję tych elementów w oryginale lub zamienniku. Może ktoś ma takie sprawne i jest w stanie odczytać parametry. Będę wdzięczny za pomoc i informację. http://obrazki.elektroda.net/100_1279738...
Witam, czy do silnika 6v może być podłączona cewka 12v? Mam silnik Yamahy dt 2t 6v i mam cewkę właśnie na 12V. Parę razy odpalił i nie ma ju iskry. Raczej, to nie wina świecy
No nie wiem co chcesz udowadniać budując prototypowe DC-CDI. Równie dobrze można się pobawić gotowym chińskim modułem DC-CDI. Jeśli chcesz wykluczyć cewkę WN — podłączasz ją do innego sprawnego skutera, motocykla i sprawdzasz czy iskra ma odpowiednią długość. W ogóle sprawdzałeś długość iskry z samego przewodu WN?
szczerze mówiąc, to nie mam pojęcia, a do uszkodzenia doszło podczas oglądania filmu; transformator zaczął wydawać dziwne dźwięki, nie zdążyłem odpiąć wzmacniacza od zasilania i było bum, i iskry poszły.
Rozrusznik kręci, paliwo jest. A iskra jest?
Hal nie Hal :) Jeżeli raz jest iskra to raczej ok. Pewnie mod. zap. pada.
nie zebym wiedzail co robisz.... ale co ogranicza prad plynacy przez tyrystor?
Sprawdż na starej czy jest wtedy iskra, jak Ci zgaśnie...
Albo masz obrócone magneto, urwał się klin na wale i iskra jest ale np na samym dole cylindra.
Moto wgl pali? Np na pych? Bo jeśli tak, to kłopot może być w akumulatorze (który jednocześnie zasila iskrę - jeśli zapłon jest DC CDI).
Sprawdź długość iskry i ssanie.
Witam, mam taki problem że mi nie odpala Yamaha świeca przeczyszczona, ma iskrę. Co może być przyczyną i jeszcze jedno pytanie: Gdzie jest filtr paliwa w Yamaha JOG. Silnik 2T. Proszę o pomoc.
konstrukcja statora, z impulsatorem umieszczonym wewnątrz koła magnesowego, Jeżeli zamieszczony schemat jest ok, a mam pewne wątpliwości, to układ zapłonowy nie ma impulsatora. Wyglæda ma tzw. magnet, czyli jedna cewka ładująca kondensator i pewnym napięciu wyzwalająca tyrystor dając iskrę.
Sa tak jak powinny, odwrotnie nie ma iskry
Jak ową iskrę mogę zmierzyć?
tak Zanik prądu sprawdzony kontrolką tj znika plus dochodzący do cewki
Zgadza się, pinout tego modułu sugeruje jakieś V2 (front coil, rear coil, może jakieś virago) ale moduł ruszył od kopa i stary KZ1000 cieszy się iskrą.
Witam posiadam Yamaha Majesty 250 rok 2004 nie odpala iskra jest ale ja zalewa Nie mam pojecia co to jest to pierwszy raz. POMOCY KOLEDZY
Jack - pisałem w pierwszym poście, że zmierzyłem woltomierzem, bo taki pożyczyłem. W jednej kostce z dwoma kablami nie ma prądu w ogóle, a w drugiej nie ma prądu w kablu błękitnym. Napisałem też, że przez około 3 kopnięcia kostka z dwoma kablami była podłączona do tej drugiej, przez co któraś mogła się spalić. Rycho - temat ten założyłem, aby dowiedzieć...
Jakim cudem ma cewki uwalić?
Witam serdecznie problem z obrotami ustąpił po uszczelnieniu karterów i zostały założone nowe łożyska wału ale pozostaje problem z odpalaniem raz pali raz nie raz odrazu a raz ciężko gaźnik napewno czysty rozrusznik kręci ale jak da się gazu to jakby szybciej kręcił może to padł moduł ale iskra jest
iskry yamaha iskry skuterze yamaha iskry piaggio
schemat skrzynka bezpiecznikowy gamepad sterownik bizon instalacja
unitra merkury merkury schemat
Lokalizacja bezpiecznika elektrycznego w piecu Defro na pelet Toyota Avensis T25 T27 – tylne drzwi nie otwierają się z pilota, brak reakcji siłownika