Stary silnik, nowy silnik - raczej na odwrót. Masz skuter zapłonem nowego typu (DC-CDI) stosowanym od 2004 roku. Musisz zamienić stator i koło magnesowe z oryginalnego silnika. Poza tym zmieniasz silnik AC na LC, a w Neosie nie było wersji chłodzonej cieczą. Wątpię nad opłacalnością wymiany silnika nad wymianą wału korbowego i dwóch części wariatora...
Do fabrycznego modułu dochodzą 2 kable z impulsatora, jeden z nich jest w module połączony z masą, nie wiem który, trzeba to sprawdzić doświadczalnie, w przypadku złego podłączenia iskra będzie "nie w punkcie" zapłonu
Raczej kupić moduł DC z regulacją konta zapłonu
Pozostaje pomiar miernikiem, podłącz do akumulatora na pomiar prądu i sprawdź ile pobiera , później odłączaj poszczególne odbiorniki prądu i zobaczysz kiedy pobór spadnie.
Jeśli kopie to znaczy że jest podawany impuls, ale za słaby. Podejrzewam uszkodzenie cewki ładującej.
Siemka. Mam pytanie. Co mogło być przyczyna ze rozrusznik ciagle kręci bez włączenia zapłonu oraz wtrysku? Jak wkładam akumulator do motocykla podłączam pierw plusa a potem jak już styka minus z akumulatorem bez przekręconego kluczyka rozrusznik zaczyna kręcić.
Naprawdę to jest problem kupić części odpowiednie do danego modelu? Yamaha YBR 125 była produkowana jako kilka modeli na przestrzeni lat, każdy zupełnie inaczej wykonany. Tak jak na schemacie w załączniku widać, że ten model z modułem DC-CDI wymaga stacyjki z dodatkową parą styków, która jest zwarta w pozycji włączonego zapłonu. Moduły zapłonowe w Yamahach...
Przewód pomarańczowy jest dobrze podpięty? Powinien być tam gdzie po włączeniu zapłonu pojawia się plus.
dzięki powiedz mi jeszcze jak prawidłowo podłączyć kable na poszczególne cylindry pomyliłem kolejność
Na tym statorze nie ma uzwojenia zasilającego CDI. Tak samo jak w Yamaha TZR50, zapłon DC-CDI. Nie podłączysz do niego cewkomodułu Ducati energia.
Witam, coś musi być z alarmem ,musisz wiedzieć że alarm przerywa obwód zapłonu i obwód startera aby nikt go nie odpalił, dlatego będzie ci ciężko to zlokalizować jeśli tego nigdy nie robiłeś a ja na odległość nie jestem w stanie chyba ci więcej pomóż, ale życzę powodzenia.
Z angielskim jako takim nie mam problemów ,problemem jest zdiagnozowanie bo z elektryki za mocny nie jestem. A co do tych impulsatorów co to jest?,jak to wygląda? lub do czego jest podłączone ?
Witam wszystkich mam problem bo nie wiem jak podpiąć wyciagarke do grizzly by działało prawidłowo a nic się nie zjaralo. Chciałbym by działała po przekręceniu zapłonu. Jak to najlepiej podpiąć ? Pozdrawiam
Moja Honda ożyła Kupiłem cewkę dwubiegunową z motocykla Yamaha celem przeróbki zapłonu. Jak ją przymierzyłem to się okazało, że idealnie pasuje zamiast starej. Podłączyłem ją bez żadnych przeróbek, jedynie dałem jedną stronę strony pierwotnej na masę. Po podłączeniu i sprawdzeniu pokazała się iskra nieco wątpliwa ale postanowiłem spróbować. Po kilku...
Zwróć uwagę na pozycję 25 i 27. Moduł powinien mieć układ regulujący kąt wyprzedzenia zapłonu. Spójrz na ebay aukcja nr. 230445903332, masz pokazany oryginalny moduł do tego silnika.
https://obrazki.elektroda.pl/2207578200_... Problem z modułem Yamaha DT 125. Witam, mam problem z zapłonem. Dostałem ten silnik, a poprzedni gościu, jak wyjmował go z ramy, to ciął kable, jak szło i teraz nie wiadomo, co od czego. Zależy mi tylko na zapłonie. Nie mam oryginalnego modułu, tylko taki mi dał poprzedni właściciel i mam...
Możesz na próbę podłączyć moduł od Simsona, ale obawiam się że wymagany jest moduł ze zmiennym wyprzedzeniem zapłonu.
(at)bubu1769 A nie zapomniał Szanowny Koleżka tym, że rozrusznik tego silnika, jak większość zaburtowych, wymaga przekaźnika do rozrusznika, o ile nie został zamontowany w silniku? Że alternator tam jest zespolony z układem zapłonowym typu CDI ? (koło magnesowe na podobieństwo motocyklowych) i że na łodziach z zasady stosuje się woltomierz, zamiast...
Kostka firmy Guilera to przekaźnik rozrusznika. Niestety nie miałem okazji grzebać przy takim module i sprawdzać pracę zapłonu, więc nie mogę praktycznie nic powiedzieć na temat możliwości istnienia blokady obrotów oraz możliwości jej "odłączenia". W JOG dwa przewody z modułu (połączone razem, czarno-białe) powinny iść na stacyjkę na wydzielony styk...
To są oryginalne, akcesoryjne halogeny do tego motocykla. Światła pozycyjne w tym motocyklu włączają się po włączeniu zapłonu i nie da się ich wyłączyć, więc nie ma potrzeby stosowania żadnych dodatkowych przekaźników, uniemożliwiających włączenie świateł p. mgłowych, bez świateł pozycyjnych.
Cześć, mam problem z Yamaha XJ600. Nie ma iskry po 3-letnim postoju i rozbiórce do malowania. Wszystko poskładałem tak jak wcześniej, ale iskry nie ma. Pompa paliwa nie burczy przy próbie startu. Silnik kręci, pokazuje neutral. Nie ma iskry na żadnej świecy. Masa na cewkach jest, napięcie po zapłonie też. Czy ktoś ma pomysł, od czego zacząć? AI: Sprawdzałeś...
To jest najzwyklejsza dioda prostownicza zamontowana w ładnej obudowie. Może być uszkodzona na dwa sposoby, zwarcie lub całkowita przerwa. Przedstaw schemat zapłonu ze serwisówki gdzie widać obwód interlocku. Mogę przypuszczać że tak jak w wielu Yamahach moduł ma jedno wejście na blokadę i musi być połączone z masą aby była iskra. Czemu nie sprawdzałeś...
Tam jest standardowa stacyjka z parą załącz i parą rozłącz. Czyli tak, jak napisałem - jedna para styków załącza elektrykę, a druga rozłącza bocznikowanie zapłonu. Jak wyłączasz, to elektryka się rozłącza, a zapłon zwiera. Teraz musisz się dowiedzieć, jak były/są zasilane główne światła w pojeździe.
pytanie czy nie masz lampy na ac skoro włącza Ci się lampa po odpaleniu a jeśli tak jest to nie próbuj tam podłączać ładowarki bo spalisz wszystko co do niej wepniesz (bo rozumiem że chodzi o zapalniczkę a jeśli ładowarka z portem usb to tą ładowarkę). Ja bym podłączył pod + ze stacyjki a - pociągnął z akumulatora albo gdzieś po drodze się wpiął. to...
Podsyłam instrukcję do AM6 (Co prawda aprilla ale nie ma to wielkiego znaczenia). Strona 28 masz oporności jakie powinny być. Zmierz pomiędzy podanymi kablami i sprawdź czy się zgadzają. Kiedyś w Derbi Senda miałem tak że kolory kabli się nie zgadzały i to był problem. Jeśli oporności się będą zgadzać to podłącz pod moduł bez tej podwójnej złączki bo...
Zapłon /i silnik z Yamahy TZR 50. Nie podłączysz "na krótko" z cewkomodułem. ponieważ ten zapłon jest przystosowany pod moduł DC-CDI.
Jeśli na odwrotnie podłączonym też nie działa, to jedyny wniosek - uszkodzenie modułu zapłonowego. Tam jest CDI? Przedstaw zdjęcie tego modułu. Spotkałem się z takimi uszkodzeniami modułów zapłonowych CDI ze zmiennym kątem, w wyniku których kąt wyprzedzenia przestawiał się na maksymalny, co skutkowało awarią silnika. Zapłon CDI musi mieć znacznik na...
Witam wszystkich. Jestem na etapie przygotowań samochodu do sezonu wyścigów górskich i mam następujący problem. Zainstalowałem do silnika 1.3 16V cztery gaźniki pochodzące z motocykla Yamaha R1. Usunąłem większość czujników współpracujących z ECU (MAF, TPS, bay pass od wolnych obrotów ...) ECU w tym momencie steruje mi tylko zapłonem. Silnik jest juz...
Wszystkie z zielonym i do masy, może być to sam silnik. Stacyjka będzie gasiła zapłon podając masę na czarny przewód, oryginalnie w DT125 jest chyba odwrotnie.
Zielono-biały to drugi koniec cewki zasilającej CDI. Podaj kod modelu tej Yamahy oraz zapłonu i modułu oryginalnego. Wszystko wskazuje że próbujesz podłączyć zwykły moduł od skutera, natomiast zapłon w tej DT125 ma zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu.
Cześć Chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób podłączyć czteropinowy regulator napięcia w instalacji Tzr pod silnik Rotax 123 przy którym występuje regulator szesciopinowy lub jak wpiąć ten regulator w instalacje od Tzr. Sprawę zapłonu mam już załatwioną pozostaje jeszcze tylko sprawa ładowania i świateł. Myślałem żeby pod przewody oznaczone YR i W w...
Do tego alternatora kupiłem taki moduł, cewkę i regulator. W sklepie, w którym kupowałem sprawdzali i ten moduł miał być dobry (dodam, że odblokowany). Z reszta na metce jest informacja że jest to "modul CDI Tec Performance Minarelli - 2004 (modele z zapłonem Yamaha)". A cewka i regulator będą dobre? W takim razie jaki moduł powinienem kupić? Mógłbyś...
jest jeden taki kabelek brązowy który idzie do modułu zapłonowego i on daje impuls na moduł gdy sie kręci silnik a jak podłącze akumulator to jest tam staly prąd Schemat jest tu: https://obrazki.elektroda.pl/2938524400_... Brązowego przewodu tam w okolicy zapłonu nie widzę, zapłon jest CDI, pojawianie się na impulsatorze napięcia z...
Na schemacie masz prostownik nie regulator podłączony do akumulatora. Do świateł zaś podłączony jest regulator
Pewnie to jest stary model Aeroxa z zapłonem AC-CDI. Podczas wymiany musiałeś rozpiąć przewód czarno-biały od modułu zapłonowego, odpowiadającego za gaszenie silnika. Sprawdź go. jak bylem zobaczy to wszystko bylo ok ten przewód czarno-biały byl podłączony moze to jest wina tego AC-CDI ??? Dodano po 1 ja mam takiego AC-CDI http://obrazki.elektroda.pl/7159202400_1...
W moim motorku po zakupie paliły się tylko światła mijania, po przełączeniu na drogowe nic się nie działo.Światło mijania zapalało się od razu po przełączeniu zapłonu. Po rozebraniu okazało się że światła mijania z przodu są zmostkowane z pozycyjnym. Takie małe druciarstwo.Po podłączeniu kostki normalnie, nie mam napięcia na żarówce , ani mijania ani...
Na module zewnętrznym cewka świeca działa robi iskrę, przypadkiem w na tyle dobrym momencie że silnik odpali, ale jest to moduł na 4 kable do silników 4t z odcięciem zapłonu i zmienym kątem zapłonu co się kończy rozjechaniem iskry powyzej 3000 obrotów i niestabilna praca na niskich. Nawet nie idzie ustawic gaźnika. Dostałem to że śmieciami do tego rozebranego...
Dwie najczęstsze przyczyny: uszkodzony regulator napięcia oraz zwarcie na żarówce. Na początek odłącz regulator napięcia, uruchom silnik z włączonymi światłami i nie dodawaj gazu (bo spalisz żarówki). Jeśli dalej nic, to podłącz z powrotem regulator, uruchom silnik i odłączaj po kolei przewody od oprawek żarówek aż trafisz na tą która robi zwarcie lub...
Przyznam się, że nad tym w ogóle się nie zastawiałem. Padł mi moduł zapłonowy, a ponieważ nie udawało mi się znaleźć w internecie odpowiednika z czterema końcówkami, zestawiłem niezbędne elementy (kondensator, tyrystor, diodę) tak, aby odzwierciedlały układ przejść na uszkodzonym module (przypuszczam, że padł tyrystor). Zmontowałem na pająka i agregat...
Posiadam yamahe tzr 50, po remoncie silnika pomyliłem kable i nie podłączyłem czarnego kabla z masą, a kabel od czujnika (na luzie dioda świeci) podłączyłem bezpośrednio pod masę, po czym spłoną moduł i bezpiecznik. Kupiłem nowy moduł i wymieniłem bezpiecznik lecz iskra się nie pojawiła na świecy. Prosiłbym o informację odnośnie tego co mogło się jeszcze...
Tam są CZTERY cewki. Po kolei: zasilająca moduł zapłonowy, wyzwalająca moduł zapłonowy. I dwie zasilające instalację poprzez prostownik - regulator. Po włączeniu zapłonu pracuje jedna, a po włączeniu świateł dwie (niech ktoś przetłumaczy ten rysunek z tego pieprzonego drutu kolczastego na jakiś inny język!!! szczególnie punkt 5). Chociaż ze schematu...
Nie podłączysz tego modułu. Fabrycznie jest DC-CDI, a ten moduł to AC-CDI. Musiałbyś zmienić cały zapłon (stator+magneto) aby podłączyć ten pseudo sportowy moduł.
Powiem tak, standardowo gruby czarny to może być to minus a czerwony gruby to plus, żółty może podtrzymanie pamięci lub po zapłonie. Podłączaj z żarówką od świateł w szeregu żeby nie spalić w razie błędu. Pokaż obszar kostki z tymi kolorami na płycie.
Jednak problem nie jest do końca rozwiązany . Przez jeden dzień było dobrze , potem zrobił się słabszy , wolno nabiera wysokie obroty ,przy gwałtownym dodaniu gazu mocno zwalnia tak jakby stracił iskrę po sekundzie przyśpiesza . Kompresje sprawdzałem ,gaźnik i filtr był niedawno czyszczony więc to raczej nie to ... Ma słabą małą pomarańczową iskrę i...
Immo, przycisk awaryjnego gaszenia, wyłącznik stopki. Czy jak zostawisz kluczyk w stacyjce w pozycji I (włączony zapłon), to dasz radę uruchomić silnik z pilota?
Masz tam dwa razy po dwa dwucylindrowe silnik przesunięte o 180' względem siebie. Na jednej cewce masz zapłon co 1 OWK. Wystarczy, że podłączysz się pod jedną cewkę i ustawisz sobie 2 cylindry.
Przecież większość z tych schematów się pokrywa. Masz dwufazowy alternator, regulator z modułem... Co do kolorów przewodów - instalacja nie jest łatana przez kogoś? Przewody nie są po prostu powymieniane? Złącza się zgadzają? Elektrykę możesz podzielić na kilka bloków - ładowanie, zapłon, oświetlenie, sygnalizacja. I doprowadzaj każdy z nich z osobna...
Ok, z tego co znalazłem, są tam 3 schematy, Belgijski, Angielski i Holenderski, w sumie Belgijski i Angielski są takie same, a w Holenderskim nie ma klaksonu. Będę wzorował się na belgijskiej, i właśnie tłumaczę sobie symbole. Skoro znalazłeś schemat i potrzebujesz pomocy w jego rozszyfrowaniu, to chyba należałoby go tutaj zamieścić, nie sądzisz? Nie...
Rozrusznik bez wyciągania można sprawdzić na krótko tzn. podłączyć przewód do + akumulatora i dotykać do konektora rozrusznika jeżeli kręci to należy się przyjrzeć przekaźnikowi, jeżeli nie sprawdzić rozrusznik( zapłon nie musi być włączony)
Tym wszystkim co się fajnie Włącza jest licznik całe podświetlenie itd po prostu zapłon, jutro sprawdzę cewka moduł i wgl ale dlaczego ten rozrusznik nie reaguje na guzik jeśli wszytsko jest podłączone jak powinno ? Może być wina modułu ?
Cześć, Przerabiam motorower yamaha TZR 50 z zapłonem ducati energia. Jest tam 6 cewkowy stator z 4 kablami, biały, czerwony, zielony, żółty. Chciałbym przerobić go tak by można było zainstalować tylne światło led. Czytałem że można od lutować drut od pakietu cewek do światła i przylutować go do kabla. Wtedy mamy dwa kable z cewki i to podpinam pod nowy...
Nie. Wystarczy użyć dwóch małych przekaźników samochodowych ze stykami NO. Jeden podłącza gotowość pompy a drugi izoluje + rozrusznika w momencie puszczenia startera by nie powodować masy dla + gotowości. Układ wtedy działa tak; po włączeniu zapłonu mamy gotowość pompy przez NO styki pomocnicze, a naciśnięcie startera poprzez styki pomocnicze drugiego...
Nie napisałeś jaki motocykl posiadasz. Lecz jeśli mamy do czynienia z alternatorem z magnesem trwałym to regulacja polega na impulsowym zwieraniu wejścia z masą. Stąd umieszczanie regulatora w oleju. A co do podłączenia to przecież powinno być złącze z którym nie warto dyskutować. Trochę mało opisu sytuacji. A to chyba trochę jesteś leniwy. Na stronie...
Potrzebuje wyprowadzić w skuterze Yamaha X-MAX dodatkowe gniazdo do ładowania akumulatora, ale chce to zrobić estetycznie i wykorzystać miejsce w prawym schowku, które (po wycięciu dziury) przeznaczone jest do montażu akcesoryjnej ładowarki USB. Niestety gniazdo zapalniczki podłączone jest po zapłonie wiec ładowanie akumulatora tą drogą odpada. Szukam...
Na silniku znajduje się tylko czujnik położenia wału. Obrotomierz podłącza się po przez obwinięcie kabla w około kabla wysokiego napięcia na pierwszym cylindrze. Licznik nie fabryczny tylko uniwersalny motocyklowy. Dodano po 4 Wszystko podobno się rozwiązało, dzwonił do mnie kolega i ktoś podpowiedział żeby prze gazował po czym wyłączył i włączył zapłon...
Witajcie. Więc zacznę od początku. Pojechałem na przejażdżkę i elegancko yamaha odpaliła, śmigała, ale do czasu jak chciałem wjechać w bramę to po prostu mi zgasła (dobrze, ze przed domem :D). No i od tego momentu nie chce odpalić. Kręcę, kręcę i nic. Zero reakcji. Lałem paliwo bezpośrednio do cylindra, ale niestety to samo. Próbowałem z popychu i również...
Witam, nie znalazłem - może ktoś wie. Kupiłem dodatkowe światła led w handbary. https://obrazki.elektroda.pl/5090370900_... Dwa kable dodatkowe złącze i mam na stałe po zapłonie. Koreanczyk do tych ledów dodaje moduł sterujący, tak by ze swiecących ciągle swiateł udawały kierunkowskazy. Mój Chińczyk nie dał..... Może ktoś wie jaki moduł...
Witam, mam problem z tym motorkiem niem iskry. Cewka wysokiego napięcia jest dobra, gdyż inny motor na niej odpalił. Napięcie z silnika, z cewek wychodzi jeśli się kopie, sprawdziłem miernikiem. Motorek ten jest na zapłonie CDI. Prąd z modułu wychodzi na cewkę wysokiego napięcia, a jeśli podłącze cewkę do modułu, to prąd znika. Gdy odłączę cewkę, miernik...
Witam, posiadam motor mam w niej zapłon TCI mikroprocesorowy sygnał na iskrę daje czujnik na magnecie i tutaj moje pytanie jak zrobić żeby przy pewnych obrotach (impulsach) odcinało zapłon jak w tym filmie Motor nie ma blokad i spokojnie wkręca się na 10tyś. obr. (przy 8tyś czerwone pole) ja chciałbym zrobić blokadę żeby nie wkręcał się wyżej jak 8000-8500...
Po pierwsze wielkość iskry nie zależy od "sprawności" impulsatora. Impulsator albo daje wystarczający impuls napięcia i iskra jest albo nie daje i jej nie ma. Jak impulsy są "na granicy" to iskra jest nieciągła. Wypadają zapłony. Z resztą dobry impulsator wyzwala iskrę już przy małej prędkości obrotowej wału. Impulsatory rzadko się psują same z siebie....
ustawienie zapłonu yamaha moduł zapłonu yamaha podłączenie odcięcia zapłonu
hektar zahler president schemat zmywarka awaria drzwi
wzmaczniacz operacyjny logarytmiczny wzmacniacz kleopatra
Chłodziarko-zamrażarka Amica nie działa - diagnostyka Telewizor Manta zawiesza się na logo i kolorowych kulkach