ja bym zaczął od sprawdzenia mas - a szczególnie tych w okolicy pokrywy zaworów - termostatu.
mam to samo z obrotami, jednak to nie jest problemem prawdziwy prolem jest taki, ze yaris sie nie nagrzewa - a wlasciwie nagrzewa sie bardzo wolno te dwie powyzsze kwestie sa polaczone - tak dlugo jak auto sie nie nagrzewa, tak dlugo podwyzsza sobie obroty (jesli pokretlo jest ustawione na max) wyczytalem, ze to moze byc problem termostatu lub dmuchajacej...
Witam. Mam problem z samochodem Toyota Yaris 2002 1,4d. Samochód ma 180000 km przebiegu. Po wyruszeniu i przejechaniu około 10km z prędkością powyżej 115/120km/h zapala się czerwona lampka sygnalizująca przegrzanie silnika. Wymieniłem termostat, płyn chłodzący, filtr powietrza, filtr paliwa. Wentylator działa. Proszę o wskazówki.
Witam! Od pewnego czasu ma problem z układem chłodzenia w moim Yarisie, nie dawno auto przestało ogrzewać kabinę i zauważyłem wyciek płynu z pod silnika okazało się z opaska przy webasto się poluzowała po usunięciu usterki odpowietrzyłem układ i od tego czasu nie mogę opanować sytuacji. Auto po odpowietrzeniu układu przejedzie kilkadziesiąt kilometrów...
Witam wszystkich. Mam problem z toyota yaris 1999r silnik 1.0 kod 1SZ. Stary silnik odpalał bez problemów, przekładany z innych powodów.Dostałem goły słupek o tych samych kodach silnika. Różnił się tylko czujnikiem spalania stukowego i brakiem dodatkowego czujnika temperatury przy termostacie.. Po przekładce (kolektory, czujniki i osprzęt ze starego...
Cześć chciałbym opisać po krótce moją historię z Toyotą yaris 2007r 1.4d4d może ktoś akurat ma podobne objawy/problemy ze swoim autkiem i mu pomoże Także zaczynając temat auto nie miało ogrzewania wewnątrz samochodu, wywalało płyn chłodniczy przez zbiorniczek, tworzyło sie ciśnienie w układzie chłodzenia silnika które po odkręceniu korka od zbiorniczka...
możesz zasłaniać ja dziś zrobiłem ponad 550 km na całkowicie zasłonietej chłodnicy i jak kolega wczesniej wspomniał silnik pracuje tylko na małym obiegu jak podjechałem na stacje to na wskażniku miałem pod 90* a chłodnica była mimo zasłonięcia lodowata , bardziej może chodzi o to ze jak juz termostat puści duży obieg to płyn przechodząc przez chłodnice...
Żeby coś radzić , to najpierw zamontować termostat. Podglądnąć jaką temperaturę widzi sterownik a nie jaka jest na wskaźniku deski.
paliwo musisz zaczerpnąć bezpośrednio ze zbiornika, mała dziurka w górnym deklu pompy paliwa, wstawiasz czerpak i prowadzisz przewód do samego piecyka (jeżeli piec ma pompkę paliwa wbudowaną, jeżeli nie to dokładasz dodatkową pompkę paliwa do ogrzewacza) a co do przewodu wodnego to odpal auto po nocnym postoju i sprawdź który z węży pierwszy się nagrzewa...
Witam. Jak rozróżnić który silnik jest z wersji japońskiej, a który z francuskiej? Mam takie dwa różnią sie czujnikiem spalania stukowego. W jednym czujnik jest przykręcany bezpośrednio do bloku, a w drugim jest szpilka i czujnik dokręcany jest nakrętką. Poza tym jeden ma dodatkowy czujnik temperatury przy termostacie. Który to który i co jeszcze je...
odgrzewam temat bo może sie komuś przydać ;) Kupiłem Yarisa w rodzinie ;) jako drugie auto, zakup był awaryjny bo podstawowy samochód jest w naprawie po wjezdzie do rowu celem uniknięcia czołówki ale to nie ma znaczenia w każdym bądz razie po zakupie na drugi dzień zauważyłem poziom płynu na minimum, dolałem, na drugi dzień to samo, dolałem i historia...
Nie przykręciłeś gdzieś do zespołu napędowego masy wiązki idącej do ecu Nie jeździj ze zworką w obd, bo grozi to popaleniem kabli Problem rozwiązany. Wina leży po mojej stronie ponieważ okazało się, że nie dokręciłem masy na głowicy przy termostacie, tzn była przykręcona, ale za lekko. Oglądałem te przewody wiele razy i nawet je dotykałem. Nic nie...
A może charakterystyka termostatu z wiekiem się zmieniła i otwiera wcześniej niż ma być? Mialem tak u siebie w Leonie otwarcie ma być 89st a on otwierał już przy 80st - do momentu otwarcia waz dolny zimny , wiec termostat niby działa. Zastanowiło mnie to czemu już na rozgrzanym silniku w trasie trzyma mi temperaturę 80-81 st zamiast 89 ( odczyt z VAGa)....
Clio III jeżdżę już trzeci rok, od pół roku na gazie i jeśli miałbym wybrać drugi raz, to brałbym Clio III Grandtour, bo czasami brakuje miejsca oraz relingów :) Bieżące naprawy nie kosztują majątku, nadwozie ocynk lub plastik - pomimo kilu głębszych zarysowań korozji brak. Silnik pracuje dobrze, nawet pomimo wycieków oleju. Ale przy 200kkm to chyba...
Polecam raczej oryginalny płyn toyota. Też jakiś czas temu zastanawiałem się nad tym co wlać do mojej toyoty i ostatecznie (po przeczytaniu ogromu informacji z różnych for) zapałem oryginalny. Powód mojej decyzji był taki że toyota i honda mają wymagania co do składu płynu (ale niestety nie pamiętam dokładnie szczegółów) i jedynie oryginalny spełnia...
Rozwiązałem problem poprzez powtórną wymianę termostatu. Mam silnik 1.3 i temperatura płynu powinna oscylować koło 80-82 st C, a kiedy nagrzewnica nie grzała, to było tak, że temperatura płynu skakała nawet do 87 st. Przy nagrzewaniu silnika było słychać we wnętrzu dziwne trzaski z okolic nagrzewnicy, teraz tego nie ma. Pojeździłem trochę z podpiętym...
1. Zapchana nagrzewnica - są patenty na czyszczenie ale mechanik się tego nie podejmie, w domowych warunkach, poczatkujacemu, odradzam. Lepiej i pewniej wymienić. 2. Zapowietrzony układ chłodzenia. W tych BMW układ chłodzenia to koszmar tak kierowcy, jak i mechanika. Jest w stanie się sam odpowietrzać tylko przy bardzo niewielkim zapowietrzenie. Za...