Valvoline ENV C2, W optimie z silnikiem 2,0 CVVL też jeżdżę na takim. W obydwu wylewam tyle samo co wlałem.
Silnik z bocznym wyjściem do napędu. Przecież znaki są doskonale widoczne. Na rozrządzie obok otworu, a na wale, ta kreseczka na jednym z zębów. http://obrazki.elektroda.net/32_12779598... http://obrazki.elektroda.net/39_12779598...
http://obrazki.elektroda.pl/4103590400_1... http://obrazki.elektroda.pl/4103590400_1...
Pewnie ze znakiem na zębatce wału.
Na zębatce wału i wałka rozrządu są znaki, trzeba je ustawić naprzeciw siebie.
Okej, sprawdzę to oczywiście tylko że jeśli okaże się że zębatka jest przestaeiona to znów czeka mnie rozpoławianie silnika. Mam ściągacz duży i zastanawiam się czy od razu mając wał na wierzchu nie ściągnąć tej zębatki, zagrzać jej, wał wrzucić do zamrażarki i przestawić od razu na właściwe miejsce. Czyli kropeczka O ma być ustawiona idealnie na klinie...
Kolego w zależności od tego jaki masz typ silnika - starsze miały przerywacz (tzw. platynki) a nowe zapłon elektroniczny - bezobsługowy. Jeśli masz już rozebrany silnik po remoncie, to składając go, (bez względu na typ silnika) musisz zgrać znaki na zębatce wału ze znakami na wałku rozrządu. Zwykle są one dość widoczne, ale słyszałem, iż zdarzało się,...
Wymieniłem tą zebatke jest ona na stozku mało widocznym. Trzeba ją zdjąć dobrym ściągaczem i nabic najlepiej prosta rurka która nie bedzoe nachodzila na wał. Najlepiej przed zdjeciem zrobic sobie ceche jak stara zebatka była
Jeżeli chodzi o koło rozrządu, to tak, na zębatce wału powinna byc kropka na jednym zębie. To co zaznaczyłeś to klin i nie jest on znakiem.
Sprzęgło sie grzeje bo się ślizga przez to że pojazd jest zbyt ciężki a chińskie sprzęgło nie jest super jakości więc tym bardziej sie ślizga
Ustaw tłok dokładnie w górnym punkcie i dobierz takie położenie wałka rozrządu aby oba zawory były delikatnie uchylone. Chyba jednak zębatka wału się przestawiła, chociaż powinna być zabezpieczona "klinem"
Na zdjęciu masz pokazane, jak policzyć. Przy prawidłowo ustawionym rozrządzie, gdy ustawisz tłok w maksymalnym górnym położeniu, pomiędzy suwem wydechu i ssania, oba zawory powinny być lekko uchylone. http://obrazki.elektroda.pl/8000744800_1...
Dobrze rozumujesz. Ustawiasz wałek rozrządu w suwie pracy silnika, gdy oba zawory są zamknięte, Potem gdy wał wykona pełny obrót i tłok znów znajdzie się w gmp, na zaworach powinieneś mieć tzw. mijankę, kończy się zamykać zawór wydechowy po suwie wydechu, a zaczyna otwierać ssący, tak aby opadający w dół tłok mógł zassać mieszankę Ps. Mam pomysł, policz...
Trzeba sprawdzić ustawienie kąta wtrysku. Robi się to przy pomocy czujnika zegarowego mocując go na głowiczce pompy wtryskowej. Zwykły mechanik tego nie zrobi , musisz pojechać do warsztatu specjalizującego sie w dieslach. Ale skoro tacy mechanicy że trzeba im mówic co maja zrobic - to można im powiedzieć , aby jeszcze sprawdzili ustawienie wałka rozrządu...
Witam mam problem drodzy koledzy padł mi wał w silniku ebe zakupiłem wal do tego silnika firmy carenzi lecz po porównaniu wałów zauważyłem że zembatka walu z 22 zębami nie pasuje z moje i u mnie jest trochę inny wal a silnik ebe a wal zakupiony także do ebe o to zdjęcia pomoże mi ktoś z doborem zębatki wału? P.s stary wał w karterach a na nowym zmierzyłem...
Na kole rozrządu i zębatce wału korbowego są punkty.Ustaw je do siebie i ma działać.
Witaj Zawór sterowany jest urządzeniem odśrodkowym,czyli przesuwa dźwigienki pod wpływem obrotów silnika,połączony jest zębatką z wału korbowego, http://obrazki.elektroda.pl/5862326200_1...
Wg mnie ze zdjeć wynika że zębatka i wał mocowania mieszadła to jeden element. Podparty na końcu zębatki przez łożysko. Cały element musi wyjść do tyłu czyli w stronę zębatki.
Chodzi o ten wał/ośkę na którym jest zębatka napędzająca łańcuch. Poprzedni właściciel przyspawał ten wał z zębatką i teraz spawy puściły i trzeba było dorobić u tokarza nowy, a tak to silnik chodzi.
Okazało się że został ścięty klin na zębatce wału korbowego. Jak wygląda prawidłowa procedura przykręcenia nowej zębatki? Bo gdy kupowałem śrubę w aso, to chłop mi powiedział że trzeba ją przykręcać na blokadach, bo ma luz mimo posiadania klina. A przecież ludzie potrafią ją dokręcać bez blokad, nawet pneumatem i silnik działa...
witam jak ustawić rozrząd w kosiarce hondy gxv 140 brak znaku na zębatce wału próbowałem na oko tłok w dolnym poł. zawór po prawej stronie patrząc od wydechu jest wcisnięty
Nie jestem pewny, ale raczej stawiam na uszkodzone sprzęgło piły (najprawdopodobniej pęknięta sprężyna), tam na wale silnika chyba nie ma klina, tylko wał silnika zakończony jest frezowaną małą zębatką (równą średnicy wału wirnika), lub gwintem do nakręcania małej zębatki.
Z opisu i po zdjęciach widzę że kolega ma ten sam silnik 2.0 B10Z1 co ja. Mógłby kolega powiedzieć gdzie jest zlokalizowany czujnik położenia wału? Według serwisówki powinien być obok zębatki wału korbowego z tym że ja go u siebie tam nie widzę. https://obrazki.elektroda.pl/4752173600_...
Myślę że jednak nie odpali, chyba że przypadkiem udało się ustawić prawidłowo rozrząd. Są znaki na zębatkach wału i kola rozrządu.
Zębatka na wał ciężko wchodziła, więc musiałem ją lekko dobić gumowym młoteczkiem i odpowiednią tulejką z tworzywa, żeby nie uszkodzić. I właśnie się zastanawiam, czy to może być przyczyną, że na przykład zębatka jest za mało dobita do końca (nie wystaje względem drugiej zębatki). Żeby wyglądały, że są ok i przed montażem też były ok, nie są wyszczerbione...
Radzę sprawdzić klin (stożek ) zębatki wału korbowego bo może być niespodzianka. Jeżeli jest zerwany to na 100% zębatka się przesunie a wtedy ...... - oby nie.
czy da się przykręcić źle koło zamachowe do wału korbowego (w złym punkcie w stosunku do tłoków). Nie
Zawsze dobrze kręcił i nie zwróciło to mojej uwagi, ale faktycznie kręci lekko. Dziś sprawdzenie rozrządu, pierwszy tłok w maksymalnym górnym położeniu ( nie rozbierałem dołu w celu zobaczenia znaku na zębatce wału ) blokada rozrządu bardzo ładnie i bez oporów wchodzi w dwa otwory w zębatkach wałków. Rozrząd nie przestawiony. Z tego co szukałem po sieci...
Rozwierc i spróbuj wykręcić wbijając np.torxa. Jak nie da rady to tylko rozwierc i zrób nowy większy gwint. No tak ale wiercąc w założonej zębatce mogę naruszyć wał.
Witam Panowie mam pytanie udało dopasować mi się zembatki do walu ebs jest tylko jeden problem ze zebatka nie ma rowka na klin;/ wykonać ten rowek czy założyć ja na kleju do gwintów? Pozdrawiam
W takim razie albo wałek rozrządu jest źle ustawiony ( znaki na zębatkach wału i rozrządu ) albo coś z gaźnikiem.
Byłem w serwisie i gość znalazł taki wałek, używany w idealnym stanie, dałem 50 zł. Mam następny problem, na zębatce wału nie ma znaku, po prostu się wytarł. Jak to ustawić?
Stuki, to możliwe luzy w układzie korbowym. 1 włóż popychacze zaworów. 2 załóż wałek rozrządu z pompką oleju, kulista końcówka trzpienia pompki musi wejść w gniazdo w misie olejowej. 3 znak na zębatce wału musi się zgadzać ze znakiem na kole wałka rozrządu. 4 załóż na zębatkę wału dużą metalową podkładkę. 5 zamontuj misę olejową ( pamiętaj o pompce...
Rozrządu nie ustawia się "na oko" tylko są do tego znaki, na zębatkach wału i rozrządu. Ustaw go poprawnie, i sprawdź odprężnik na wałku rozrządu. Oba problemy opisywane wielokrotnie. Poszukaj na forum, a nie w Wikipedii.
Witam, mam problem, a mianowicie z silnikiem Volkswagen Touran 1.9 TDI 105 KM BLS 2007. Ostatnio od paru dni przy odpalaniu było słychać takie dźwięki metalu, jakby ocierał się, ale tylko przy odpalaniu. Dzisiaj rano pojechałem do sklepu, znowu przy odpalaniu podzwięk metaliczny. Gdy zgasiłem auto i wróciłem ze sklepu, już nie było możliwości odpalić...
Rozrząd ustawiamy na znaki, są na zębatce wału i wałka rozrządu. Reszta jak będziesz miał części. Luz zaworów ustaw na 0.10 ssący i 0.15 wydechowy. W załączniku są rysunki silnika. Nie będzie mnie przez tydzień ale na pewno sobie dasz rade, to nie jest skomplikowany silnik. Nie rozkręcaj przypadkiem dźwigni regulatora obrotów, bo potem będą problemy.
Wałek rozrządu znak na kole na godz. 17 odnośnik na osłonie wewnętrznej, wał korbowy nacięty ząb zębatki na godz.12, odnośnik - aluminiowa część pompy oleju.
zaznaczam ze wkladalem do rurki wlosy by wypelnic luzy , ????????? Widocznie są uszkodzenia mechaniczne. Może zębatka luźno osadzona lub skrzywiony wał. Sprawdź czy wirniki obracają się swobodnie.
Sprawdź czy ma dobre zazębienie pompa oleju z zębatką wału korbowego. Możliwe że wytarło zęby i pompa nie obraca się. Były opiłki w misce olejowej?
Zmieniając na jeden ząb na każdym biegu będzie mocniejszy. Silnik jest w należytym stanie, tylko jak wcześniej pisałem, mam kosz sprzęgłowy i zębatkę wału z S70 do 70 km rozpędza się, tylko trochę słaby.
Musisz mieć dobrze spasowaną zębatkę, podgrzewasz ją (w gorącym oleju, w gotującej się wodzie, ostrożnie palnikiem) i nakładasz na wał. Po ostygnięciu - beton. Warunki: - pasowanie (na wcisk, dokładność rzędu 0,005 mm) - wszystko musi być metalowe Mocowałem w ten sposób sworznie w tłokach silnika spalinowego - bardzo ciekawy efekt, sworzeń wchodzi luźno...
Kolejna zębatka (wał główny) jest plastikowa. Czy montując tą zębatkę, którą podesłałeś wyżej nie wyrządzę szkód na plastikowej ? Dodano po 1 Ad Niestety w tym sklepie jest dostępna jedna taka zębatka - czy znasz jakieś inne sklepy, w których dostanę zębatki ?
Witam, Mam taki problem. Posiadam zębatkę która ma być nabita na wał silnika . Problem w tym że otwór zębatki to 40mm a średnica wału silnika to 38mm. Czy instnieja gotowe rozwiązania (pierścienie )które pozwolą precyzyjnie osadzić taki tryb na wale silnika ?
Miałem na myśli wyraźne zdjęcie zębatki wału, zrobione z góry, bez wałka rozrządu. Spróbuj ustawić tłok maksymalnie u góry a wałek rozrządu tak aby oba zawory były lekko uchylone. Plastikowa turbinka, pełni dwa zadania, smaruje rozbryzgowo silnik i jest równocześnie odśrodkowym regulatorem obrotów. Dźwignia wydaje się być ustawiona prawidłowo. Powinna...
A jak inaczej miałbym zdemontować kolo z trzema krzywkami? Dostęp do niego blokuje chociażby zazębiające się z nim koło na wałku. Poza tym chciałem obejrzeć dokładnie oknie zębatki wału z każdej strony. Rozumiem, że źle zrobiłem i teraz znacznie trudniej będzie całość ustawić?
tak jak mówi przem27, z tym że jak już będziesz miał wszystko zmontowane (założony łańcuch, wałki, zębatki, to luzujesz śruby trzymające zębatki, następnie blokujesz wał (musisz być pewien, że dolna blokada jest na 100% na miejscu - najlepiej mieć zdjętą miske, wtedy od dołu widać miejsce w które wchodzi blokada), następnie zakładasz blokadę na wałkach...
Wygląda to tak, jakby w środku szedł wał (zębatka na dole) i sprzęgło sprzęgało wał wewnętrzny z zewnętrzną zębatką pewnie na jakimś pierścieniu u góry...
Oryginalnie w Simsonach Comfort były montowane obrotomierze mechaniczne, które napędzała lewa zębatka wału. Dlaczego tak uparłeś się na mechanikę? Możesz za jakieś 30-50 zł zamówić u kogoś obrotomierz elektroniczny z Poloneza. Tylko podłączysz w Simsonie kabelki i tyle elektroniki.
Świece są Ok, teraz chodzi mi po głowie ten rozrząd - czy mógł sam się przestawić- Czy w j5 z 92r na zębatce wału korbowego jest klin- Pytam bo sąsiad zasugerował ,że jest tylko na stożku ,A widzę że nakrętka nie jest dociągnięta
Trzeba sprawdzić ustawienie kół , a to że pasek był wymieniany 8 tys km temu to wcale nie znaczy że nie mógł przeskoczyć. Radzę też sprawdzić klin na zębatce wału korbowego by uniknąć kosztownej naprawy. Pozdrawiam.
Blokowałeś kołkami wał wałek i pompe? wał tak wałek tak w pompie zębatka ma otwór ale w obudowie takowego nie znalazłem i pompa poszła bez ustawiania czegokolwiek... źle ? kurcze pompa ma 33 zęby, zębatka wału 22 z czego 11 przypada na 1/2 obrotu co stanowi 1/3 obrotu pompy czyli coś w tym musi być ... tak? rozbierać i szukać puntu ustalenia pompa...
Na zdjęciu widać znak na zębatce walu, właśnie na dziesiątym zębie. Rozrząd, wydaje się być prawidłowo ustawiony. Sprawdzałeś tą mijankę zaworów, o której pisałem?
2)Przed zdjęciem głowicy nie ustawiłem rozrządu w pozycji GMR to znaczy koła pasowego ,zębatki wału i 2 zębatek od wałków rozrządu . Czy mogę to zrobić po planowaniu głowicy jak ją będę przykręcał ? ( oczywiście przed założeniem nowego paska rozrządu chodzi o te pozycje jak na ilustracji niżej ) Oddaj samochód do mechanika najlepiej jak nawet ksiazki...
Tłok w górnym położeniu, a zębatka rozrządu, tak jak na zdjęciu. Strzałki na zębatce muszą się pokrywać ze znakami na wewnętrznej stronie obudowy. http://obrazki.elektroda.pl/3856363500_1...
Moja brama garażowa z silnikiem ma już 20 lat. Silnik Came nagle zaczął buczeć i nie działa. Okazało się, że wyrobiła się plastikowa zębatka, której nie wiem jak zdjąć aby ją wymienić. Aby wymienić zużytą plastikową zębatkę w Twoim 20-letnim silniku bramy garażowej Came, postępuj zgodnie z poniższymi krokami: 1. Odłącz zasilanie : Upewnij się, że napęd...
Przepraszam nie znałam bardziej fachowej nazwy tego: http://obrazki.elektroda.pl/1081081600_1... Co do GMP na pierwszym cylindrze na wale ustawiłem i pokrywa się z kreskami na kole zamachowym i kole pasowym i na zębatce wału
Tu nie chodzi o ściągacz tylko metodę i jej skutki. Instrukcja serwisowa nie przewiduje wymiany tego koła ale można je kupić więc pewnie można je wymienić nie wymieniając wału korbowego. Potrzebna jest odpowiedź na pytanie: jak zrobić żeby po robocie dalej działało, zwłaszcza jak usunąć stare koło zębate. Dodano po 1 Poszukałem głębiej i jednak wymiana...
W tych silnikach koło zębate wału korbowego lubi sobie dostać luzu... Stad przemieszczenie punktów i raczej bym zwalał tą zębatkę sprawdzić czy nie wytłukło wału lub zębatki na ścięciu... Choć pamiętam jak kolega miał podobnie w 2.0 Pb to był pęknięty wał...
Informacje Pana Rycha należy wziąć uwagę, ale nic kolega nie informuje, czy wał silnika nie jest skrzywiony, twierdząc, że "silnik stawia opory". Uruchamianie silnika powinno odbywać się z właściwym nożem kosiarki, dla własnego bezpieczeństwa z silnikiem przykręconym do obudowy kosiarki. Do ustawiania zapłonu służą znaki na zębatce wału silnika i wałku...
Wymieniałem silnik w mercedesie,w którym pękł łańcuch, nawinął się na zębatkę wału korbowego i wyrwał w bloku silnika taką dziurę, że pięść wchodziła, pogięte zawory to przy tym maleńki problem. Podobny przypadek miałem w fordzie sierra dohc 8V, tylko tam dało się jeszcze uratować blok silnika, wystarczyło pospawać 1 podporę wału i wymienić przedni...
Witam. Prawdopodobnie nastąpiło zablokowanie lub starcie plastikowego występu (zatrzasku) wskakującego w zębatkę wału kierownicy.Odkręć dolną i górną osłonę przełącznika zespolonego a następnie jedną śrubę u góry mocującą przełącznik.Wyciąg do góry przełącznik i wypnij dwie wtyki zasilające. Od strony wału zobaczysz plastikowy występ na sprężynkach...
Cześć. Jak planowałem, tak uczyniłem. Pompa oleju oraz pompa cieczy chłodzącej pochodzi z burgmana 400. Zębatkę na wał, niestety, musiałem sam dorobić. Na łańcuch napędowy, dawać napinacz, czy puścić to na 'sztywno'? Taki kompresor potrzebuje oddzielnego regulatora ciśnienia oleju? Bazując na sprężarce z Ziła, w środku znajduje się tam regulator ciśnienia,...
Koła są ustawione znak na kole wałka rozrządu razem z kropką na zębatce wału,wałeczek z okrągła kulą ten od wałka rozrządu wchodzi w ten wypust, tylko sprawa koła magnesowego ma 2 kliny, jeden mały wąski i drugi szerszy nie wiem czy tak ma być czy coś się przestawiło po tym uszkodzeniu wału bo kosiarka dziwnie pracowała nierówno jakby coś z zapłonem....
Tylko jedno koło rozrządu ma tarczę impulsową dla czujnika wałka rozrządu - nie wiem, jak to jest rozwiązane mechanicznie w KIA - sprawdź, czy nie mogła przestawić się tarcza impulsowa względem wałka rozrządu, tak samo tarcza przy zębatce wału korbowego - dla ECM ważna jest synchronizacja miedzy impulsami z wału korbowego i wałka rozrządu. W przypadku...
Jednak ten schemat okazuje się prawidłowy. https://obrazki.elektroda.pl/8363393400_... Wychodzi na to, że punkt odniesienia na plastikowej obudowie rozrządu wypadł lub się ułamał. https://obrazki.elektroda.pl/6710917600_... Po włożeniu małego śrubokręta w miejsce gdzie powienien byc odnośnik, wychodzi na to, że rozrzad...
Jednostopniowa przekładnia to za mało, sugeruje sie zaopatrzyć w silnik z przekładnią wielostopniową i dopiero z wału tej przekładni przenieść moment obrotowy na oś.
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi udało mi się ściągnąć tą zębatkę z wału za pomocą ściągacza i wtedy kosz z łańcuchem sam wyszedł.
Czyli tak jak rysunek pokazuje, musze odkręcić silnik i od tyłu zdjąć wał z zębatki aby zdjąć klin, a następnie wysunąć wał do przodu. Ktoś już to robił może ? Sam młotek wystarczy do wyciągania wału ? :) https://obrazki.elektroda.pl/4641053400_...
Kolego, sprawdź jeszcze czy nie przestawiło Ci się koło pasowe wału, napędzające alternator. Jak odkręcisz śrubę od koła tam zobaczysz, że na kole jest wycięcie a na zębatce wału silnika po której pracuje pasek rozrządu jest wypustka. One muszą ze sobą pasować. Ja tak miałem takie same objawy okazało się, że albo ja źle przykręciłem koło pasowe albo...
Jeśli masz seryjny cylinder i wydech, to taką konfigurację powinien uciągnąć. Prędkości maksymalnej raczej dużo nie zmieni, tylko przy tej samej prędkości będziesz jechał na niższych obrotach. Konfiguracja z Simsona S70 ma tą wadę, że pierwszy bieg jest bardzo długi i trzeba ruszać na półsprzęgle. To nie jest korzystne w silniku z dolotem przez tłok....
Nie ma opcji że rozrząd źle złożony.Koła nie były zdejmowane, jedynie zębatka z wału korbowego.Gdy rozbierałem wszystko ustawiłem na punkty i składałem na te same punkty.
Gdyby pompa potrzebowała 50 KM, to ileby zostało do napędu samochodu? Pompa z reguły jest napędzana paskiem, tym samym co alternator. Czasami może być na zębatkach od wału korbowego.
Najprostsza blokada silnika to wsteczny plus mocno zaciągnięty ręczny, oczywiście pojazd stoi na kołach. Spokojnie możesz odpalać na chwilę, ale dosłownie na krótką chwilę, jest jakieś ryzyko że może się zsunąć z wału ta zębatka od rozrządu, a wtedy pójdziesz w większe koszta.
Ok. problem rozwiązany . Na nowej zębatce od wału nabili C i punkt . Ustawialiśmy do C a powinno być do punktu .
Faktycznie nie próbowałem tego regulować ale reszta biegów się trzyma. Przed owym remontem wyskakiwały 2 i 4 a reszta się trzymała jak należy.Martwi mnie te położenie zębatki od 5 i 6 na wale głównym bo to właśnie nie pozwala na dostatecznie zazębienie oraz pełniejsze przesunięcie zębatki od pierwszej połowy biegów tzn. 1,2i5. Dodam że w sytuacji wybicia...
Chociaż znalazłem w necie info że jak komuś wystrzępił się trzpień na zębatce wału korbowego to miał taki efekt gdzieś czytałem że ktoś miał własnie taką przyczynę? To nie jest chwalebne posunięcie. Pozatym po wykryciu stukowego spalania zazwyczaj ECU odpowiednio steruje zapłonem vhyba że z jakiś względów jest to niemozliwe. A jak kompresja jest ?...
W takim przypadku nie ma bata, musisz mieć coś nie tak z zębatkami pomiędzy wałem a rozrusznikiem. No i pamiętaj że jeśli wykręcisz świecę, to rozrusznik ma duuuużo lżej.
Panowie jak rozwiązujecie montaż wałów zębatek do stożkowego i calowego gwintu w silniku wycieraczek ?
Lpg jest zamontowany ? Ja też miałem przypadek ściętego klina i objawy identyczne . Może twojemu majstrowi nie chciało się zdjąć zębatki z wału korbowego ?
Jeżeli będziesz wyjmował tylko wał, to z boku silnika, od strony gaźnika, jest śruba do blokady zębatki rozrządu. Ustaw tłok dokładnie w górnym położeniu, wykręć tę śrubkę, zdejmij podkładkę i wkręć ją ponownie. Zębatka rozrządu, zostanie zablokowana. Po wymianie łożysk (i uszczelniaczy) włóż tak wał aby tłok był w górnym położeniu, po skręceniu, wykręć...
Nan pewno tak otwór standardowy dla silników 500 otwór pod wał 3.17mm. Zębatki ze śrubą zaciskową w Stradzie bez przeróbek wchodzi 13T.
Czy zębatka została przyspawana do wału skrzyni?
Witam, mam silnik DC 18 V mabuchi RZ-735va-9517. Fabrycznie mam założoną na niego zębatkę od wkrętarki, potrzebuje na niego założyć zębatkę pod pasek zębaty i tutaj pojawia się problem. W nowej zębatce mam zrobiony tylko nakiełek pod wykonanie otworu. W jaki sposób mogę zamocować nową zębatkę na wale, tak aby siedziała sztywno. Silnik jest dosyć mocny...
Witam Mam pytanko odnośnie ustawienia rozrządu w silniku w Nissan Qashqai J10 - 1.5dci 110KM (Euro 5) - Silnik K9K 430. Generalnie problem jest w tym że nie potrafiłem odkręcić śruby pod rozrusznikiem żeby wkręcić jedną z blokad. Założyłem tylko tą blokadę na górne koło. Koło pasowe zdjąłem i pasek też. Nowy pasek poustawiałem wedle kropek na zębatkach,...
W tych skuterach nie wymienia się łożysk jest to nie opłacalne i trzeba zdjąć zębatkę rozrządu która jest nakładana na "gorąco" na wał z odpowiednimi punktami i ponowne jej nałożenie wymaga odpowiedniego sprzętu, więc najlepiej kupić nowy wał na allegro kosztują ok. 130zł. Oczywiście mowa jest o silnikach 4T, a w 2T można jak najbardziej wymienić.
Odgrzewam temat. Jak poradziłeś sobie z zębatką. Mam ten sam problem
Sugerowałbym raczej sprawdzić, czy zębatki od wałów lub silników nie są luźne lub wytarte. Jeżeli nie będą odpowiednio przymocowane "na sztywno", pojawi się poślizg i wał nie będzie się kręcił dostatecznie szybko, żeby wytworzyć siłę nośną.
Witam. Samochód to Opel Corsa C 1.2 (silnik Z12XE), 2004 rok, przebieg 242 tysiące kilometrów. Przymierzam się do wymiany rozrządu. (Łańcuch). Zastanawiam się czy wymieniać koła zębate? Ludzie piszą różnie, patrzyłem na zębatki wałków rozrządu nie widać jakiegoś znacznego zużycia. Jednak zębatki wału korbowego nie byłem w stanie obejrzeć. (Nie demontowałem...
Jest jakaś możliwość by zmienić luz między ślimakiem wału i zębatki napędowej krzywek ściegów? Chyba tylko wysokością mocowania na wałku krzywek. Koledze zbyszekkw chodziło chyba o zębatkę półksiężyc i napęd do chwytacza?
trybik od silnika jest luźny i tu tkwi moje pytanie jak zrobić by ten trybik się nie ślizgał Wymienić jak uszkodzona lub klej cyjanoakrylowy zdjąć zębatkę na wał kropelkę kleju i wsunąć zębatkę na właściwe miejsce. Oczywiście wcześniej zaznaczone na wale położenie istotne. http://rcsport.pl/18-helikopter-t638-cze...
Mam pytanie jaka zębatka przychodzi na wał korbowy.
Chodziło mi o projekt ze strony którą podał kolega. Tam (według opisu) całe ramie zostało skonstruowane z rejestratora ciepłowniczego. Naszukałem sie 2 tyg. aby coś takiego kupić i NIC. A szkoda bo według zdjecia jest tam mnóstwo trybów, zębatek, wałów itd. Z racji tego iż nie mogłem nic takiego dostać do przeszedłem na drukarki (chyba już 40 zdemontowałem)....
Zębatka nie jest pęknięta, jest cała wygląda na nie uszkodzoną lecz nie wiem jak z tymi zębami od środka zębatki. Porównaj wygląd i sprawdź czy pozostałe nie mają ubytków lub zniekształceń zębów. Jeśli wszystko okaże się dobre pod lupą więcej widać to tylko skleić z wałem tą zębatkę. nie wiem jak z tymi zębami od środka zębatki. Wał i otwór zębatki...
Po pierwsze sprawdź, czy wirniki (śmigła są w samolotach) kręcą są we właściwe strony, czyli każdy w inną oraz czy łopaty wirników są tak zamocowane, że krawędź natarcia (grubsza i wyższa) każdej łopaty jest ustawiona w stronę ruchu wirnika. Po drugie, sprawdź, czy są dobrze dokręcone zębatki do wałów. Czy jak trzymasz nieruchomo wał, to zębatka się...
masz na myśli to malutkie którego nie da się wyjąść? Mam nadzieje że to nie to. A czy przyczyną może być to że wał od strony sprzęgła ma większy luz w skrzyni korbowej niż od strony magneta, tak że jak się założy sprzęgło i tą małą zębatkę na wał to nie są one w całości zazębione tylko tak na 3/4?
Tak wał ukrecilo zaraz za magnetem z tej strony raczej nie ma za dużych obciążeń co innego od strony zębatki zdawczej . Cały wał ogólnie jest cały czopy na łożyska maja średnicę 30mm natomiast w tym miejscu co pękło 12mm Dodano po 4 Tak to wygląda
Dodam jeszcze, że gdy na zimnym silniku w vagu wchodzę w grupę 000 w nastawy podstawowe zaczyna szarpać silnikiem i auto dymi na biało, gdy wychodzę z tej opcji wszystko działa normalnie. Spotkałem się z takim przypadkiem, że fachowiec który wymieniał rozrząd w takim samym silniku jak Twój odkręcił przy wymianie dolną zębatkę (tą z wału) i przykręcił...
Bardzo fajne projekty. Też chciałbym zrobić taki samochodzik dla mojego maluszka. Mam już 2 silniki 250W 24v. Prosiłbym kolegów o zrobienie zdjęć konstrukcji i sposobu przeniesienia napędu na koła. Jakie macie przełożenia? Z czego zrobiliście przekładnie? Jak zamontowaliście zębatki do wału silnika i koła?
ale jak dla mnie wynik jest poprawny A dla mnie nie jest. O ile to ten sam kod silnika. https://rotkee.com/en/waveform-library?b... Jezeli to ten sam silnik to fazy ewidentnie się nie zgadzają Dodano po 4 czy jest szansa żeby mechanik źle zamontował zębatkę generującą impulsy wału korbowego, podobno tam jest klin?
Idzie wszystko rozebrać. Wystarczy mieć dorobiony przyrząd do załapania zębatki i prasa hydrauliczna lub ściągacz. Wał od 139QMB rozebrałem z ciekawości na części i mierzyłem ile wynosi wcisk na czopach i poszczególnych elementach. Zębatka w chińskich wałach nie ma ustalonego położenia względem wału korbowego, w innych silnikach jest ustalana za pomocą...
zębatka wirnika zębatka rozrządu technics zębatka
ustawić nóż skrzynka przekaźników integra eeprom
paint czcionki producenci kabli audio
Schemat instalacji i bezpieczniki dźwigu ADK 125-3 Błąd F13 i "TÜR FREI" w pralce Bauknecht WAT Plus 512di