Witam, żle złożony elektromagnes z "bendiksem", dlatego tyki są zwarte w "automacie", rozbierz i popraw.
Kolego masz urwaną masę pomiędzy silnikiem a karoserią ,nie zapalaj bo spalisz sterownik wtrysku. Masa jest koło alternatora.
Sposób z diodą jest jak najbardziej praktyczny, do diody musisz dodać rezystor ograniczający prąd około 1kΩ. A co do włączani świateł lepiej jest zamontować jakiś układ, któy sygnalizuje że trzeba włączyć światła oraz wyłączyć, np. jakiś sygnalizator dźwiękowy i do tego kontrolka. Układ przy włączeniu zapłonu załączałby się na krótko, a po wyłączeniu...
Pierwsza kostka czarny masa, żółto czerwony +12 volt stały i drugi czerwony +12 volt załączany stacyjka jeśli się nie mylę tak powinno być.
Diagnostykę masz pod klapka po prawej stronie w konsoli w niej masz przyciski EDC, ELC itp. Załączasz stacyjkę wciskasz na ok 2 sekundy przycisk ELC i liczysz mrugnięcia i tutaj je podajesz.
Sprawdź połączenia przy kostce stacyjki. To co słychać to zapewne pompka paliwa
Stacyjka załącza rozrusznik. Prąd nie przekracza 30A. Właściwy stycznik, potocznie nazywany automatem, masz wbudowany w rozrusznik. Dobrej jakości przekaźnik samochodowy załatwi sprawę.
Jeśli chcesz , aby Ci się świeciły same LEDy musisz podać +12V przez włącznik . Żeby napięcie nie "cofnęło się ) na lampy oświetlenia , musisz zastosować diodę prostowniczą , która przepuści prąd na LEDy i zamknie dopływ do żarówek . Podłączasz +12V (najlepiej załączany stacyjką ) do plusa LED , przez on/off i diodę prostowniczą . Jeśli diodę podłączysz...
Wszystko jest jak najbardziej w porządku. Radio pioneera możesz podłączyć na dwa sposoby: po stacyjce i niezależnie od niej. Załączanie radia podłączonego po stacyjce bez jej przekręcenia NIE JEST możliwe. Tylko niektóre radia posiadają taką funkcję (oprócz seryjnych), np: Blaupunkt. Podpięcie równocześnie przewodu czerwonego pod stały i załączany plus...
Nie czytasz co się do ciebie pisze. Napisałem ci że to przekaźnik drugi od lewej dolny rząd tak? Nie trudno się domyślić że to nr. 18. Jak on jest załączony to ma być prąd na bezpieczniku F68 . A załącza go stacyjka. Także albo przekaźnik,stacyjka,przewody. Szukaj.
Kostka stacyjki.
Więc tak jeśli chcesz radio podłączyć i włączać go przyciskiem (nie stacyjką) to wystarczy w kostce od nowego radia te 2 kable czerwony i żółty co są oba złączone do czerwonego, to odepnij od niego i przylutuj oba do tego żółtego co jest odcięty. Jeśli chcesz załączać stacyjką to w tej samej kostce żółty połącz z żółtym czerwony podepnij do któregoś...
Cewki świec sterowane są minusami a plus mają stały (załączany po stacyjce)
Da się oczywiście, musisz albo w kostce przełożyć pin z kablem na miejsce plusa załączanego przez stacyjkę a jeśli takiego pinu nie ma w kostce samochodu to podłączyć radio pod bezpiecznik który ma napięcie po przekręceniu stacyjki.
żółty to stałoprądowy, czerwony to załączanie stacyjką, więc podłączasz czerwony do żółtego. taka kombinacja daje to że radio działa niezależnie od kluczyka, czy on jest czy nie. Jeśli chcesz żeby wyłączało radio razem z kluczykiem, to miernikiem znajdź w aucie stałoprądowy i stacyjkę w kostce auta i sprawdź czy zgadza się z kolorami co podałem. Polecam...
Opisałeś jedną drogę , druga prowadzi od pozostałych modułów-odbiorników sterowania . Stawiam na zielone złącza albo fragmenty płyt sterowników które pozieleniały , szukaj w miejscach gdzie "30" jest w pobliżu "15" , demontaż bezpieczników niewiele wyjaśni. Klimatyzacja nie była myta ? Tył pojazdu przy obecnej aurze potrafi spływać wodą.
Są w sprzedaży stacyjki motocyklowe w ktorych po przekręceniu kluczyka jeden obwod jest rozłączany a drugi jest załączany.
Ciekawa sprawa, ale mam pytanie. Czyli masz podłączoną stacyjkę i silniki nie działają. Potem załączasz stacyjkę i nie ważne w której pozycji stacyjka się znajduje, silniki się nie wyłączają? Czy źle zinterpretowałem problem?
Czarno - biały to masa załączana ze stacyjki po wyłączeniu zapłonu. Czyli blokowanie modułu zapłonowego. Zwiera się do zielonego. Natomiast czarny, to zasilanie po stacyjce i jest zwierane do czerwonego po włączeniu zapłonu. Jak czerwony - czarny się załącza, to zielony - czarnobiały się rozłącza i na odwrót.
Tak.Kostka stacyjki załącza trzy styki na 1. Sprawdz czy masz na[iecie na dmuchawie,oraz kierunkowskazy.
Jest w necie wiele opisów przerabiania zapalniczki ze stałego plusa na załączany po stacyjce, czyli słynna klema 15, którą potrzebujesz. W Audi było często wykorzystywane do tego miejsce na bezpiecznik F30, który ma coś wspólnego z automatyczną skrzynia biegów i gdzie pojawia się prąd po stacyjce. Musisz sam sprawdzić i być może będziesz miał klemę...
To nie jest żadna usterka. W Punto 1 nie ma w kostce ISO +12V załączanego przez stacyjkę. Na obydwu pinach jest tak jak piszesz cały czas napięcie. Jeżeli bardzo Ci zależy to możesz podprowadzić sobie ze skrzynki bezpieczników przewód lub bezpośrednio ze stacyjki.
Martwi mnie tylko jedna rzecz a mianowicie ten pobór prądu na włączonym heblu 460 mA jaki pobiera ten elektrozawór.Ale wychodzi na to że tak ma być. Nie ma być na nim po włączeniu hebla prądu !!! ostatni raz pisze .....po wyłączeniu zapłonu ma pojawić się zasilanie ze stacyjki na bezpieczniku F110 z niego na punkt "P" przekaźnika zwłocznego i wtedy...
Nie jest to wina zasilacza, ponieważ testowałem kilka zasilaczy i każdy powodował szumy w radiu. Ale nie rozumiem dlaczego gdybym dodał osobny obwód prosto z aku to nic by to nie dało. Może radio jest na tym obwodzie co zapalniczka i to w tym tkwi problem?
1. Tak 2. Zamykaj auto za każdym razem, xD a tak na poważnie to musiał byś zrobić tak aby radio załączało się po stacyjce dopiero, zamienić dwa kable od radia i już zrobione.
Adolf popełniłeś błąd kupując ten zestaw, możesz to naprawić podłącząjąc bezpośrednio pod alternator. W masterach zawsze montuje dzienne załączane napięciem stacyjki w lewym nadkolu jest skrzynka bezpiecznikowa tam wystarczy się podpiąć i bez problemu wszystko działa , a gratis masz odprowadzane do domu światłąmi dziennymi w nocy bo przekaźnik systemowy...
Obawiam się, że to, o czym piszesz, czyli z kabla 12 v po przekręceniu stacyjki czyli pozycja ON i kabel to zapłonowy to to samo Do poprawnego działania alarm potrzebuje STAŁE 12V i ZAŁĄCZANE PO STACYJCE 12V. Oba napięcia do odnalezienia w ciągu minuty w aucie za pomocą żarówki. Jeśli jednak nie potrafisz ich znaleźć, to mam duże obawy o całość wykonanej...
Sterownik jest tak pomyślany ze wtyczka A to wyświetlacz. B to sterownie silnika napędowego oraz zasilanie tego sterownika idące z silnika 36V C to dwie masy sterownika oraz przewód podający masę na przekaźnik załączany stacyjką a następnie podaje na masę stycznika zasilania jazdy i kosiska. D to czujniki traktorka. Aktualnie wypięcie wtyczki B powoduje...
to dość oczywiste, masz stały plus, który zasila wszystko, a stacyjka załącza cały układ
w starszych Amerykańcach jest fabrycznie taki wielki stycznik załączany stacyjką i po wyłączeniu stacyjki zasilanie zostaje tylko na rozruszniku/alternatorze i plus do stacyjki i ew do pamięci zegarka/radia (choć niektóre radia nie zapominają np Philipsy) i jest to świetne rozwiązanie bo wyłączając kluczyk wyłącza się w zasadzie wszystko, dzięki czemu...
żółty ma być podłączony do przewodu kabla od świateł pozycyjnych !!! I tutaj popełniają wszyscy błędy. Takie lampy działają w ten sposób. Załączasz stacyjkę lampy dzienne świecą, załączasz pozycyjne - lampy dzienne świecą. Dzienne mogą działać z pozycyjnymi i bez nich. Jak działają z pozycyjnymi to świecą też tylne pozycyjne. Żółty podłączyć do zasilania...
Będzie pamiętało, o ile jeden kabel zasilający (+ żółty) masz bezpośrednio z akumulatora. Drugi kabel zasilający (+ czerwony) powinien być załączany przez kluczyk stacyjki. Ostatecznie możesz oba zewrzeć i podłączyć prosto pod akumulator- bez stacyjki- ale to jedynie gdy nie masz rozłączanego (+) zasilania ze stacyjki.
Teraz się kapnąłem że nie wiem co to za auto ale chyba B5. Tak czy tak licznik jest zasilany po zapłonie z linii 15, a tą załącza bezpośrednio stacyjka. Więc jak nie ma przerw w kablach to wychodzi na to że kostka stacyjki.
Plus na grzałkę jest na pinie 4. Powinien być po przekręceniu stacyjki. Sterownik załącza podgrzewanie sondy podając masę z pinu B32. Jeśli instalacja jest ok to masz uszkodzony stopień końcowy sterowania w sterowniku silnika.
może np kostka stacyjki, może jakiś bezpiecznik... trzeba pomierzyć miernikiem czy 12v załącza stacyjka
Ja problem rozwiązałem tak kupiłem chiński rozgałęźnik 3 gniazda zapalniczki + usb ,zostawiłem tylko obudowę i same gniazda zapalniczki zaś sprężyny i podstawę pod nie zrobiłem z płytki miedzianej i nad lutowanej wyspy ,elektronika od usb pozostała (7805) wszystkie przewody wymienione na 6 mm2(mieszczą się)i pod akumulator przez przekaźnik jakiś samochodowy...
A czy mogę poprostu pociągnąć kabelek od bezpiecznika który sie załącza że stacyjką? Jeżeli tak to od którego bezpiecznika najlepiej
Na starej stacyjce są takie numery : 3497644 others pend. 2. Czy to jest jej oznaczenie? Jeśli tak to czy są jakieś zastępcze? Kolory dochodzące do stacyjki pasują że schematem tylko może ta moja stacyjka coś nie tak załącza.
W 50% doszedłem do problemu! brakuje załączenia przekaźnika głównego. Po zduszeniu go palcami jest łączność i rozrusznik kręci i odpala. potrzebuję teraz pomocy co może być przyczyną że go nie załącza. Stacyjka?? i jeśli ktoś ma to bardzo proszę o informacje bądź schemat jak jest ten przekaźnik załączany - z którego przewodu idzie sygnał.
Podłączyłeś + zasilania(załączane stacyjką samochodu) do pinu 7 w złączu A? Bezpiecznik w radiu sprawny? https://obrazki.elektroda.pl/3867930000_...
Stacyjkę sprawdziłem, ok. Potrzebowałbym informacji, który przekaźnik to załącza całą instalację po przekręceniu stacyjki. Ktoś coś?
Na radiu masz też napięcie załączane stacyjką.
Instalacji w samochodzie nie ruszałeś? Możesz włączyć radio bez załączania stacyjki?
Czyli albo drzwi są "nie zamknięte" w/g układu, albo układ nie łapie kiedy załączasz stacyjkę. Czy lampka wnętrza działa poprawnie?
czy pompa pracuje Jak załączasz stacyjkę to wtedy słychać jak pompa pracuje przez chwilę
Kolego, sorry ale troszkę nie rozumie czy Ci chodzi o (+) załączany stacyjką czy (-) po przekręceniu stacyjki. Z rysunku wynika ,że (+) po stacyjce. Przewody te najprędzej znajdziesz przy BSI.
To może go po prostu podłączyć tak aby było załączane stacyjką jak to jest w większości samochodów.
W starych peugotach zasilanie modułu było załączane stacyjką (ac z silnika). Sprawdź ten czerwono-czarny przewód który wychodzi z silnika czy przypadkiem nie idzie do stacyjki. Przynajmniej tak miałem kiedyś w speedfight I. Chyba, że ten model ma moduł dc, to wtedy + ze stacyjki.
Do samego rozrusznika dochodzi gruby przewód z akumulatora oraz przewód ze stacyjki który załącza przekaźnik na rozruszniku i ten przewód warto sprawdzić czy napięcie jest poprawne. Musisz zaopatrzyć się w schemat a będzie wtedy łatwiej operować lokalizacją.
W tym 6 pinowym złączu jest tylko zasilanie przed i po stacyjce, załączanie z radia (sygnał remote) oraz podświetlenie. Jak się włączy CD to przełącza pętlę korektora na CD (to drugie złącze - jest przełączane z pętli na CD) i na tym złączu jest jeszcze sygnał przełączający wyświetlacz w radiu na DISC z częstotliwości radia. Jest tam jeszcze sygnał...
Wzmacniacz jest potrzebny. To był "topowy" model z tamtych czasów... Jak masz upiedzielone wtyczki, to zastanów się czy zalutować złącze forda, czy uniwersalne ISO. W tej chwili ta sama robota. Głośniki miały przewody kolor i kolor jako pasek na białym, czy jakoś tak. Znajdziesz bateryjką. Pamiętaj tylko o takim samym połączeniu faz. Masa to był brąz....
Jak UB+ jest po stacyjce jak w takim razie gra radio bez załączania stacyjki, ?? bo taka opcja jest w volkswagenach
Ale w czym problem? W momencie załączania stacyjki pojawia się jedna iskra? W czym to przeszkadza?
W obwód +15 wstaw przekaźnik załączany stacyjką. Sygnał do alarmu weź bezpośrednio ze stacyjki.
a przy załączaniu stacyjki nie wyświetla jakiegoś błędu ? np woda w spryskiwaczu czy żarówka ?
okazało się że ciągnie prąd mimo wyjęcia kluczyka ze stacyjki. Przypuszczalnie jest źle podłączone zasilanie. Zasilanie jest dwutorowe, jedno dla pamięci i to powinno być podłączone na stałe. Kolejne to zasilanie główne, które powinno być załączane ze stacyjki. Jeśli oba są podłączone bezpośrednio to będzie pobierany duży prąd przez cały czas.
Witam. Faktycznie trochę czasu minęło :) Problem rozwiązałem następująco. Założyłem dodatkowy przekaźnik w komorze silnika. Stacyjka załączała przekaźnik. Przewód plusowy puściłem od akumulatora przez bezpiecznik i przekaźnik bezpośrednio do rozrusznika. Stacyjka załączała przekaźnik, a na rozrusznik płynął prąd bezpośrednio z akumulatora (nie było...
A przetwornicę czym załączać ? jak stacyjką to przepalę styki stacyjki raz dwa podczas ładowania kondensatorów. Pozdr
W czerwcu lub lipcu 2023 r. Generowałem rozrusznik Normalnie aż ci zazdroszczę, jak ja bym chciał coś generować. Z Twojego opisu wynika że masz uszkodzony automat i dlatego przepala ten bezpiecznik, jednak koliduje to z postem nr 5. W takim razie wychodzi na to że masz zwarcie do masy kabel który steruje rozrusznikiem. Łatwo to sprawdzisz - odpinasz...
Tak, za schowkiem pasażera, trzeba zdemontować schowek. Jeszcze ewentualnie kiedyś widywalem uszkodzone kostki stacyjki.
Jak stwierdziłeś że nie ma napięcia na świecach żarowych? Rozumiem że mierzyłeś miernikiem na fajkach w chwili gdy załączasz stacyjkę? Szczerze? Pewnie nic nie sprawdził. Post napisany na odp***. Dodatkowo nie wiadomo, jaki to Passat dokładniej, rok produkcji również nieznany. Same niewiadome, więc szkoda zawracać sobie głowę.
Alarm to TX320T, nie jestem pewien jak ta funkcja ma działać, ale domyślam się, że podanie masy przez wyłącznik awaryjny powinno awaryjnie wyłączać alarm. Próbowałem też rozłączać masę na tym wyłączniku.. Wszystko to przy załączaniu stacyjki i bez załączania..
Fantazje to Ty masz, komparator jako stacyjka. :) Bezpieczniki to lepiej dawać przed włącznikami itp, łatwiej wtedy sprawdzać jak się spali. Światła załączane stacyjką jak w ursusie?
Pompa załączana ze stacyjki i impulsami z alternatora na pinach skrajnie prawych we wtyczce sterującej.Często elektronika zalewa się płynem wspomagania poprzez nieszczelną mechanikę.
Nie,do lożysk się nie nada,bo krawędź za którą ma złapać jest za mała,po prostu rozejdą sie szczęki. Spróbuj pożyczyć odklejacz do łożysk,tym już predzej. Jeżeli ściągniesz ową piaste,reszta lecu już z górki.
Załączaniem świec steruje edc (sterownik silnika), stacyjka nie ma nic do tego. Warto było by sprawdzić vcds-em jaką temperaturę silnika "widzi" sterownik
tutaj walczyłem z elektryką w swojej CRV, wrzuciłem tam serwisówkę i schematy - wszystko tam jest pięknie opisane https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... z tego co kojarzę, to ten przekaźnik pompy paliwa ma plus po stacyjce, a minus załącza komp na dobrą sprawę minus możesz dać do masy i sprawdź czy pompa się wyłącza jak wyłączysz kluczyk,...
Te kontrolki nie mają przekaźników. Są zasilane z plusa po stacyjce, a załączane masami. Sprawdź, czy auto nie dostaje zasilania non stop. Bo jeśli te kontrolki się palą, to możliwe, że cały samochód jest "aktywny". Masz opis: http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/F...
Widzę że oprócz tych dwóch zaworów jest jeszcze trzeci na tej pompie pod metalową obudową i to jego pstrykanie słychać jak załączam stacyjkę i to jest właśnie chyba ten ELAB... Pozostałe dwa elektrozawory wcale chyba nie działają bo nic nie słychać i brak na nich napięcia... Może to IMMO jest przyczyną tej usterki ??? Może ktoś wie coś na ten temat...
Sprawdzone - na kostce po stronie samochodu są oba "plusy" (ten permanent na pinie 7 i załączany stacyjką na pinie 4).
W scanii bezpiecznik nr 13 który zasila pin 1 gniazda abs-u jest zasilany z przekaźnika RP1 a on załącza się dopiero po włączeniu stacyjki w pozycje "15" wiec jest jak ma być.
Polaryzacja to podstawa a jak pomylisz czerwony i czarny to idzie na elektro złom. ACC załączanie kamery stacyjką napięcie po przekręceniu stacyjki. VCC + zasilanie plus GND - masa minus https://obrazki.elektroda.pl/1839568300_...
napięcie nie zmienia się = brak ładowania to oczywiste. To do wzbudzenia jest ten środkowy? (miedzy tymi szarymi od regulatora) tam powinno być podane napięcie? chwilowo przy załączaniu stacyjki? czy cały czas? (jakie napięcie ile V?) To szukać przy zegarach że tam powinien wychodzić jakieś napięcie czy sterowanie masą? czy co sprawdzić?
No zamieniałem miejscami ale to nic nie dało i się zastanawiam jak tego plusa bezpośrednio od stacyjki podpiąć Przede wszystkim - dotyczy kostki z instalacji samochodu - na obu przewodach czerwonych powinien być + 12V cały czas. Jeśli nie ma - np. sprawdzić bezpieczniki. Dalej - przewód niebieski z tej kostki to +12V po stacyjce ( TAK! - wymysł Fiata,...
AKUMULATOR -----> STACYJKA -----> KONTROLKA -----> MAŁY KONEKTOR ALTERNATORA. Odczepiasz przewód od małego konektora, załączasz stacyjkę, dotykasz przewodem do masy i sprawdzasz, czy kontrolka się zapala. Tak - uszkodzony alternator. Nie - spaprałeś proste połączenie.
Fiat Punto II, radio Blaupunkt MILANO MP34, wzmacniacz też blapunkt. Wyciągnę radio i poszukam tego czerwonego i żółtego przewodu. To w tym momencie będę miał któryś przewód wolny?
Nie wiadomo jak załączana jest lampka. Jeżeli ma plusa na stałe, a odłączany jest minus przez krańcówki drzwi (jak kiedyś w maluchu) to sprawa jest prosta. Jeden biegun buzzera do odłączanego minusa lampki, drugi do plusa załączanego przez stacyjkę.
Po prostu nie szukaj przewodów na załączanej stacyjce, a próbnik na 12V powinien być diodowy, unikaj przewodów przeplatanych na wzajem bo są od magistrali CAN. Gwarantuje ci że ci się nie oświeci. Powodzenia.
Ten dźwięk piszczący jest przy zgaszonym silniku, bez załączania stacyjki. Jeżeli chodzi o masę, to wychodzący kabelek podpiety jest pod masę samochodu. Gdy będę w domu to sprawdzę masę w radyjku, podłączę pod zasilacz w domu.
Bezpiecznik nie ma nic do zapłonu. Stacyjka w skuterach ma dwa styki - jeden załączany w pozycji zapłon, a drugi w niej rozłączany. Do stacyjki dochodzą przewody: czerwony - zasilanie z akumulatora czarny - zasilanie po stacyjce, wyjście na odbiorniki zielony - masa czarno biały - blokowanie modułu. Jak wyciągasz kluczyk ze stacyjki, to zwierasz zielony...
Błażej, alarm przed odpaleniem załącza stacyjkę samoczynnie (podaje plus na wyjście stacyjki) i wszystko jest cacy. Testowałem w sumie 2 konkretne przekaźniki na 12v a nie jakieś badziewia ... Przetestuję ten 9v i dam znać ale jestem dobrej myśli.
Jeśli podłączymy ten przewód do +12V z obwodu załączanego stacyjką, radio będzie się załączało po przekręceniu kluczyka w stacyjce i wyłączało po cofnięciu kluczyka w położenie neutralne lub dopiero po jego wyjęciu (zależy od marki samochodu). Ale wydaje mi się, że w tym radiu można podłączyć ten przewód do obwodu zasilanego cały czas. Należy tylko...
Proszę wybaczyć, ale mało orientuję się w elektryce. Wiec oddaj auto do kogoś kto się zna zanim coś puścisz z dymem. Do stacyjki musi dochodzić skoro załączają się kontrolki, może nie wychodzić na rozrusznik co wskazuje na uszkodzoną kostkę stacyjki. Skoro wymieniłeś i dalej to samo to wskazuje na złe sprawdzanie obecności napięcia, albo nowa kostka...
Witam. Rozrusznik jest załączany (stacyjką) poprzez elektromagnes bendiksu który wysuwając się zwiera jednocześnie swoimi stykami obwód główny rozrusznika. Wydaje mi się że prąd płynący przez cewkę elektromagnesu nie powinien przekraczać 25 - 30A. Pozdrawiam.
Opel Astra 1.4 8v 92'. Podczas załączania stacyjki słyszę załączającą się pompę paliwową wtedy silnik zapala. Jeżeli jej nie słychać silnik nie załącza. Dodam że jak odpali przejdę około 2 km zapalają się kontroli silnik gaśnie i już nie chce odpalić. Proszę o porady.
Ten dymek wczoraj moze wzial sie stad ze psiknalem wd40 w bezpieczniki bo byly przysniedziale i moze sie to wypalalo To na pewno, bo tak się składa, że WD40 akurat do tego się zupełnie nie nadaje. Przeczytaj co jest napisane na opakowaniu. Zwróć szczególną uwagę na informacje o własnościach izolujących. Straszny spadek na tym przewodzie. Przecież to...
A to zmienia postać .... bezpiecznik nie był od świateł tylko od acc a więc urządzenia załączane stacyjką. Nie wiem co to za alternator ale w takim przypadku prawie w 90% winowajcą jest regulator(najczęściej znajduje się w alternatorze i jest jednocześnie szczotkotrzymaczem).
weź w rękę miernik, lub jakąneonówkę (bo w zależności od auta złącze załączane stacyjką jest czerwone lub żółte, choć najczęściej czerwone), w kostce zasilania ISO znajdź te dwa kolory i podepnij się pod jeden z nich.
Witam. Moje pierwsze wrażenie - układ zmniejszający bezpieczeństwo jazdy np. awaria przekaźnika i odcięcie zapłonu podczas wyprzedzania. Lepiej stosować przekaźniki bistabilne. Dodatkowo w układzie brakuje diody separującej obwód zapłonowy (załączany stacyjką) od obwodu stale zasilanego. Pzdr.
Przy wyłączonej stacyjce sprawdź wyprowadzenia na środku bez dolnego i górnego. Stopniowo przekręcaj stacyjkę szukając czy w końcu pojawi się napiecie koło 13V. Pomiar między masą a tymi wyprowadzeniami. Jeśli to będzie autoalarm to prąd powinien być bez załączania stacyjki. Jak światła, itp to zadział dopiero po przekręceniu stacyjki lub dodatkowo...
No to ja czytałem na www.autokacik.pl i sam stosuję taką metodę. Po zapięciu klemy, na zimnym silniku załączam zapłon załączam na 10 sek stacyjkę bez zapalania silnik, po czym na 10 sek wyłączam stacyjkę i ponownie załączam stacyjkę włącznie z zapłonem silnika. Pozwalam mu się na jałowo (bez ruszania gazu) rozgrzać dopóki nie puści termostat i skończone....
W samochodzie są przekaźniki które mogą załączać się po przekręceniu stacyjki. Jest też rozrusznik stanowiący spore obciążenie indukcyjne. Może to właśnie po przekręceniu kluczyka spaliło mi tranzystory. Nie mam już tego auta żeby sprawdzić czy po dodaniu szotkich problem zniknął.
30 to plus bezpośrednio z akumulatora, 15 to plus po stacyjce, jeżeli są zwarte, to urządzenia załączane po stacyjce będą działać bez niej.
67 do 67 na alternatorze, a 15 na zasilanie załączane stacyjką. D+ to wyjście na kontrolkę ładowania, którą z drugiej strony podłącza się do plusa po stacyjce (do tego samego punktu, co zasilanie regulatora). To w alternatorach dziewięciodiodowych. 67 do 67 <-- zgadza sie, ale 15 do D+ i do tych dwóch połączonych razem kontrolka podłączona z drugiej...
No to masz komunikację jedynie między radiem a wyświetlaczem. Do prawidłowej pracy radia potrzebna jest też komunikacja po linii CAN między nim a bodajże BCM, u ciebie tej komunikacji nie ma dla tego radio się nie załącza po stacyjce i może mieć też problemy z działaniem.
Przez kilkanaście lat naprawiałem samochody, więc wiem jak należy postępować w przypadku przewodów, gdy nie mają koszulki. Jednak gdyby nawet to nie tu leży problem, bowiem w tym samochodzie występują dwa obwody prądu. Pierwszy obwód to awaryjne i światła - te działają. Drugi obwód załącza stacyjka i to do niej nie dochodzi prąd. gdyby któryś z uszkodzonych...
Schemat przewodów kostki zasilającej radio wygląda tak: czerwony z białym paskiem - stałe zasilanie 12v, brązowy - masa, szary z niebieskim paskiem - podświetlenie, brązowy z czerwonym paskiem 12v załączany stacyjką, niebieski z białym paskiem - GALA. Autor w kostce zasilającej w aucie ma wszystko dobrze podpięte tak jak fabryka to dała i nic tam nie...
ja nie mogę, takie straszne kombinacje do takiego prostego problemu?! jakieś moduły, diody i do tego i tak jeszcze trzeba przekaźnik? przecież do rozwiązania takiego problemu wystarczy jeden przekaźnik na głównym plusie wejściowym do przełącznika świateł załączany po stacyjce można dodatkowo sobie jeszcze przełącznik wstawić zwierający ten przekaźnik...
Miałem takie radyjko i podświetlanie podłączyłem do plusa załączanego stacyjką. Dało to uboczny skutek taki, że w dzień z podświetleniem był lepiej widoczny wyświetlacz. W tym radiu należy także prawidłowo podłączyć podtrzymanie i plus sterujacy, bo po połączeniu ich razem radio nawet wyłączone pobiera kilkadziesiąt mA pradu. 8)
(at)rexman Hasło: Przekaźnik. Zasilanie po stacyjce na cewkę, styki robocze załączają stałe zasilanie na gniazdo. Lodówek i zasilaczy do laptopów nie podłącza się przez rozgałęziacze.
załączać impuls bauknecht załączać radmor załączać
zmywarka bosch stabilizator protokół szkody monitoring parkingu
sofar grzałka mikrokomputer cobra1
Jak sparować pilot z głośnikiem Manta SPK 5310 Pro? Schemat rozrządu Mazda CX-7 2.2 Diesel MZR-CD