Witam Wystarczy 1N4001 Pozdrawiam
Zabezpiecza silnik agregatu przed przeciążeniem
Jeśli zabraknie jednej fazy to wcześniej czy późnie silnik Ci się na 100% spali(czy wcześniej,czy później to zależy od wielkości silnika i od obciążenia).Poza tym bezpieczniki nie służą do zabezpieczania silnika-o tym warto pamiętać.
normale dla samochodów na wtrysku,sterownik obcina obroty,w ten sposób zabezpiecza silnik .
Czujnik kontroli faz (zabezpieczenie przed asymetrią zasilania), wyłącznik silnikowy (zab. przeciążeniowe), zabezpieczenie zwarciowe - podstawowe elementy zabezpieczania silników 3-fazowych.
Witam, ten silnik możesz podłączyć tylko w gwiazdę. Przewód 2,5mm2, zabezpieczenie zależy od rozruchu ( ciężki, lekki),ale same bezpieczniki nie zabezpieczają silnika przed przeciążeniem a tylko przed zwarciem.Te dwa czarne kabelki wyprowadzone to pewnie zabezpieczenie termiczne. Pozdrawiam.
1) Wskaźnik kolejności faz i ręczne sprawdzenie przed podłączeniem.. 2) Czujnik zaniku fazy, cytuję za jednym z wielu producentów: " przeznaczony jest do zabezpieczania silników elektrycznych zasilanych z sieci trójfazowej w przypadkach zaniku napięcia w co najmniej jednej fazie lub asymetrii napięć między fazami, grożących zniszczeniem silnika, oraz...
Czy potrzeba do tego jeszcze precyzyjny przekaźnik termiczny (coś jak TF42 z ABB)? Nie. Przekaźnik o który pytasz służy do zabezpieczania (silników) przed przeciążeniem. Grzałka jest elementem rezystancyjnym, więc jej moc zależy od przyłożonego napięcia, i nie zmienia się w czasie. Tego typy wyłącznik jest więc zbędny.
Przeczytałem te 8 stron i nie jestem w stanie dalej tego zrozumieć, kluczem do odpowiedzi są charakterystyki czasowo-prądowe?
Oczywiście, że za mało. W zależności od silnika 6,3A dla silnika z magnesem stałym lub 8A - z uzwojeniem wzbudzenia.
kupno bezobsługowego immo tylko do autoryzacji chyba byłoby przerostem formy nad treścią Wszystkie bezobsługowe immo działają na innej zasadzie - zabezpieczają silnik przed nieuprawnionym uruchomieniem a nie to co Ty potrzebujesz, czyli "blokada" uruchomionego silnika. Jak dla mnie jest to bzdura, ale klient nasz pannnn.
termik to w przemysłowym żargonie takie zabezpieczenie nadprądowe; najczęsciej zabezpiecza silnik żeby sie nie zgrzał i jakiegoś uszkodzenia od tego nie dostał ; ] połącz sobie to mniej więcej tak: http://obrazki.elektroda.net/28_11586486... [/img]
z drugiej strony takie działanie non stop zabezpiecza też w przypadku awarii coś nie łączy lub padła cewka. W przemysłówce pewnie tak, ale nie widzę potrzeby stosowania tego w instalacji domowej. Nawet 10W to 90kWh przez rok. No i u autora w zasadzie jedynymi urządzeniami które trzeba zabezpieczać przez utratą 1 fazy są silniki trójfazowe. Spawarkom...
Przemiennik częstotliwości jest najprawdopodobniej uszkodzony Dlaczego tak uważasz? Wyświetla jakieś błędy? Na schemacie są silniki z hamulcami i czujnikami temperatury. Hamulce zwalniane są przez K2. Czujniki temperatury zabezpieczają silniki przed przegrzaniem i są podłączone do T1. Rb to zapewne tzw chopper czyli rezystor hamujący. Jeśli temperatury...
ustawiam prąd na max W celu zabezpieczenia silnika należy nastawić wyłącznik na wartość prądu silnika.
Sepsracja galwaniczna układu pomiarowego. Nie napisałeś co chcesz mierzyć.
Wyłączników silnikowych przy serwach się nie stosuje, można uszkodzić wzm . I tym bardziej nie , bo silnik ma rezystancję uzwojeń bardzo niską , a zasila się go impulsami . Zabezpiecza się tylko zasilanie wzmacniacza serwo.
Nie konecznie, wyłącznik silnikowy powinien skutecznie zabezpieczyć silnik przed zanikiem fazy.
(at)tos18 koledze chyba chodziło termoistor nie funkcję ETH. To zabezpieczanie kontroluje tyko prąd. tak wygląda to na wykresie ETH https://obrazki.elektroda.pl/4848979400_... Równie dobrze może włączyć wczesne ostrzeganie przed przeciążenie i z automatu będzie kontrolowany zadany prąd nigdy nie doprowadzi do przeciążenia i fajnie to...
Teraz odłączyłeś ochronny a zostawiłeś N na silniku. Rozumiem że zabezpieczasz maszynę. Silnik jest na tyle tani że nie opłaca się go zabezpieczać od przeciążenia ?
Lepiej poszukaj innego silnika bo ten będzie ciężko zabezpieczyć. Musiał byś dorobić płytę zaraz pod ściernicą, najlepiej oś dodatkowo ułożyskować a nad łozyskiem zamontować uszczelniacz i dodatkowo gumowy odrzutnik. Między łożyskiem a uszczelniaczem powinień być kanał wyprowadzony na zewnątrz tak aby dostanie się wody za uszczelniacz sygnalizowane...
Wyłącznik termiczny zabezpiecza silnik przed uszkodzeniem przez nadmierny prąd uzwojenia. Ma pokrętło wyskalowne w amperach, trzy siłowe zaciski śrubowe, wystają z niego trzy druty, ma też dodatkowe zaciski, które można wykorzystać do sterowania. Wyłącznik silnikowy ma w sobie i termik i zwarciówkę, ma pokrętło regulacji prądu zadziałania, ma też pokrętło/dźwignię...
(at)piorun7890 Masz na myśli panewkę, nad którą jest gwint magistrali olejowej? Jeśli tak, to panewka jest ustawiona otworami poziomo. Jak będziesz zabezpieczał silnik przed uszkodzeniem? Co będzie wchodziło w skład instalacji elektrycznej w kompresorze ? Będę próbował jak najszybciej wykonać obudowę przednią, będzie ona trochę zmodyfikowana.
Od kiedy silnik jednofazowy o mocy 1.1 kW ma prąd 16A ??? jeśli jest przycisk włącz-wyłącz to jest to wyłącznik silnikowy. ten stary się nie nadaje. Prąd tego silnika to ok. 6A, trzeba odczytac z tabliczki - pisze na niej pobór prądu. Wyłączniki silnikowe są w zakresach od 4-6.3A i 6.3-10A, więc musisz odczytac pobór prądu z tabliczki. najprawdopodobniej...
Witam, Moim zdaniem: 1) czujnik zaniku faz dla takiego urządzenia jest rzeczą niepotrzebną - powodującą niepotrzebne wyłączenia, 2) wyłącznik silnikowy - odpowiednio dobrany zabezpiecza przed zwarciami, przeciążeniami, zanikiem faz, 3) czujnik temperatury zamontowany w silniku - zabezpiecza przed przegrzaniem spowodowanym np. uszkodzeniem przewietrznika,...
Możesz podłączyć trzy silniki różnej mocy pod jeden falownik. Falownik parametryzujesz odpowiednio pod największe obciążenie a silniki zabezpieczasz odpowiednim dla danego silnika wyłącznikiem silnikowym. Wyłączniki włączasz do układu sterowania. Oczywiście to ma sens dla mniej wymagających aplikacji ze sterowaniem skalarnym typu wentylator pompa czy...
W silniku nie podłączasz N, zabezpieczasz izolacja.
Stosuje się je do zabezpieczania silników elektrycznych.
do czego mogą być 2 niebieskie przewody oznaczone znakiem zapytania na zdjęciu nr 3. Te dwa przewody to zapewne wychodzą z czujnika temperatury umieszczonego w uzwojeniu stojana. Podłączone do obwodu sterowania silnikiem mają zabezpieczać silnik przed nadmierną temperaturą uzwojenia czyli przed przegrzaniem. Sam silnik jest przystosowany do przełącznika...
Nie jest niezbędny, ale dobrze zabezpiecza silnik, zwłaszcza 3- fazowy przed nadmiernym prądem, który silnik "chce' z jakiegoś powodu pobierać, a nie jest to prąd który normalnie silnik pobiera, czyli jest coś nie tak, np. brak jednej fazy, lub pompa za ciężko chodzi. Nie wiem jaki jest prąd nowej pompy, więc nie wiem czy się nada ten wyłącznik.
Jest dobrze odpala bez problemu :D ale wiatraki chłodzenia chodzą bez przerwy przy odpalonym silniku jak jest odłączony czujnik i nie mam teraz wglądu na temperaturę cieczy chłodzącej na zegarach jaka jest tego przyczyna że tak jest Proszę o wskazówki i z góry dziękuje za pomoc ! Wypięcie czujnik powoduje, że sterownik nie wie jaka jest temp. silnika,...
Dlatego nie stosuje się zabezpieczania RCD (to jest zabezpieczanie dodatkowe nie podstawowe dla urządzeń), dla falownika tylko topiki, to falownik zabezpiecza silnik a miedzy zasilanie a falownik dajesz tylko ponadprądówki. A to nie jest przypadkiem softstart? raczej na falownik to nie wygląda nie ma nawet ekranowanego przewodu. Taka prowizorka, jak...
Umyj z resztek tego żelu i zalej wszytko w Plastik 70 używam go ciągle do PCB też samochodowej i jestem zadowolony. http://www.tme.eu/html/PL/plastik-70-uni...
Poszedłem za radami innych i "silnikówek" nie montowałem na wyjściu przetwornicy. To przetwornica zabezpiecza silniki przed przeciążeniem. Układ działa od roku i wszystko jest OK.
Witam. Ta kostka metalowa przy szczotkotrzymaczu to termik. Zabezpiecza silnik przed uszkodzeniem w razie zużycia szczotek. Zastosowany jest tylko pod jednym szczotkotrzymaczem w którym szczotka zużywa się wiecej niż druga. Zużycie szczotki powoduje iskrzenie na komutatorze i nagrzewanie się szczotkotrzymacza. Silnik bez termika będzie działał. Wyeliminowanie...
Wyłączniki silnikowe Legrand M611 przeznaczone są do łączenia, ochrony i rozdzielania obwodów prądowych, głównie obciążeń z silnikami. Jednocześnie zabezpieczają te silniki przed zniszczeniem w następstwie zablokowanego rozruchu, przeciążenia, zwarcia i braku jednej fazy w sieciach trójfazowych.
Ten silnik zapewne posiada termik na uzwojeniu stojana. Zabezpiecza silnik przed przegrzaniem. Może być to termik jednorazowy, lub który sam się resetuje.
Nawiązując przecież falownik zabezpiecza silnik ale silnik uszkodzony nie ma wpływu na falownik czy ma??? Jak falownik był słabej jakości to moduł mocy poszedł z dymem nic dziwnego.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... Do zabezpieczanie silników 1-fazowych można stosować M250 z tym, że tory prądowe należy połączyć szeregowo.Prąd wylicz sobie ze wzorów na stronce linku.
Chyba "eski" to zabezpieczają instalację nie silnik ale jak widzę że autor pyta czy dać 3 osobne czy jedna potrójną to raczej porad bym nie udzielał żeby nie skończyło się tragicznie, niech kolega zaprosi elektryka, "bohaterów w swoim domu" tez można spotkać na cmentarzu.
Więc jak podłączyć ten czujnik, aby w przypadku zaniku jednej fazy silnik rozłączył się? Będzie on tylko zabezpieczał sam silnik.
Moc silnika będzie zachowana przy podłączeniu w trójkąt,jak i w gwiazdę. Nie stosuje się bezpośredniego włączenia silnika pod napięcie przy połączeniu w trójkąt ze względu na wielokrotnie wyższe prądy rozruchowe niż przy pracy w "gwieżdzie".Jeżeli obciążeniem silnika jest np:wentylator lub turbina stosuje się przy rozruchu przełącznik gwiazda-trójkąt....
Witam, Typowo nie zabezpiecza się dodatkowo silniki za falownikiem. Jeśli aplikacja wymaga inaczej, sprawdź sprawdzone rozwiązania dla Twojej aplikacji. Stosuj dobre praktyki inżynierskie. Pozdrawiam,
Wyłączniki termiczne ustawia się na wartość 1,05 - 1,1 prądu znamionowego zabezpieczanego silnika. Wiec oba wyłączniki się nadają. Inna sprawa, czy zabezpieczanie silnika jednofazowego z kondendatorem w sposób j.w. jest równie zasadne jak w przypadku silnika trójfazowego. Moim zdaniem nie bardzo, choć na pewno nie zaszkodzi.
Jak wspomniałem na początku, chcę awaryjny hamulec do turbiny wiatrowej. Turbina 2 kW, napięcie znamionowe 380 V~, 3 fazy. Zastosuj kontroler faz. Są takie gotowe urządzenia - do zabezpieczania silników. Są także w sprzedaży przekaźniki napięciowe. (at)_jta_ Autor mierzy wartość skuteczną napięcia międzyfazowego w układzie trójfazowym.
Przyczyną przedostawania się paliwa do cylindra podczas postoju może być nieszczelny zawór iglicowy,nieszczelny pływak, zanieczyszczenie ciało obce w gnieździe zaworka iglicowego. Zawór elektromagnes zamyka dopływ paliwa do dyszy głównej paliwa w momencie wyłączenia silnika i zabezpiecza rozgrzany silnik przed samozapłonem mieszanki paliwowo powietrznej,oraz...
Odłączyłem kondensator i sprawdziłem omomierzem i nie ma zwarcia więc kondensator jest dobry. Przy silniku jest bezpiecznik 15A który też ominąłem i zrobiłem próbę która nie przyniosła dobrych wiadomości.Czyli coś w silniku się spaliło, tylko dlaczego nie zadziałał bezpiecznik który zabezpiecza silnik?
Czy istnieją filtry dedykowane do układu chłodzenia? Takie filtry są stosowane w silnikach zaburtowych, zabezpieczają silnik przed zapchaniem wodorostami, czy nawet rybami. Tylko tam jest system otwarty i nie ma takiego ciśnienia. Ale możesz ten system też zastosować, podłącz chłodzenie do kranu z wodą, a wypływ do kanalizacji i po 30 minutach pracy...
Chciał bym się dowiedzić wszystkiego na temat zabezpieczenia pompy głębinowej To nie pompę się zabezpiecza tylko silnik tej pompy, tak jak każdy inny silnik elektryczny musi być wyposażony w zabezpieczenia przeciążeniowe, zwarciowe, zanikowe oraz ochrony przeciwporażeniowej. Dodatkowo przy 3-f spotkać można przekażnik kontroli faz i asymetrii oraz...
To są czujniki temperatury, najczęściej PTC, które podłączone do kontrolera lub w przypadku pracy silnika z przemiennikiem częstotliwości falownikiem) do jego karty wejściowej, pozwalają na kontrolę temperatury uzwojeń i zabezpieczają w ten sposób silnik przed przegrzaniem/uszkodzeniem. Najczęściej te czujniki są wplecione pomiędzy cewki uzwojeń. Oczywiście...
Stycznik wraz z termikiem zabezpieczają silnik, i nie biorą udziału w przełączaniu Y/D.
Kolego michcio - napisałeś "zabezpieczyć silnik" a wyłącznik silnikowy zabezpiecza silnik. Wyłącznik nadmiarowo-prądowy zabezpiecza instalację elektryczną.
Właśnie do zabezpieczania silników indukcyjnych, po to one są.
Zabezpieczanie silnika jest ?
Tak zrobię. Ja mam silnik SMS 100 więc ten nie pasował by. A czy ten zawór zabezpiecza dwa kierunki obrotu silnika czy tylko jeden i wtedy potrzebuje dwa takie zawory?
silnik połączony w trójkąt ,ustawienie falownika : napięcie wyjściowe 230 V ,max. częstotliwość wyjściowa 87Hz,i częst.bazowa 50Hz. Proszę podać nr parametrów ustawionych w falowniku, według mnie tu brak jakiejkolwiek logiki, nie rozumiem z jakiego powodu silnik skojarzony jest w trójkąt i dlaczego ustawienia falownika nie zabezpieczają silnika.
Wentylatory mają 2 dodatkowe kable termikow. I bardzo dobrze. Jak je podłączyć w styczniku żeby zadziałało zabezpieczenie W szeregu z cewką stycznika. Czy zastosować jakiś styk pomocniczy? Do czego? Czy te termiki wystarcza czy stosować dodatkowe razem ze stycznikiem?? Termik w silniku zabezpiecza przed przegrzaniem silnika. Wypadałoby dołożyć bezpiecznik...
Mam takie pytanko. Czy istnieje układ który zabezpiecza silnik prądu stałego małej mocy(zasilanie do 12V-jak od zabawek)przed przeciążeniem. Chodzi mi o zabezpieczenie przed tym gdy zostanie unieruchomiony wał silnika. Bardzo proszę o pomoc. Jestem początkującym elektronikiem :-)
Witam, Polecam: ZABEZPIECZANIE SILNIKÓW ZASILANYCH Z PRZEKSZTAŁTNIKÓW. Edward Musiał. Pozdrawiam,
To mi wygląda na "termiki". Służą do zabezpieczenia silnika przed poborem nadmiernego prądu, co w dłuższym czasie skutkowało by jego spaleniem. Czerwone przewody, prawdopodobnie wpięte są w obwód zasilania stycznika załączającego zabezpieczany silnik
Silnik jedno fazowy/trójfazowy? Potrzebny osobny stycznik? Można tym zabezpieczyć zarówno silnik jednofazowy, jak i trójfazowy. W obu przypadkach potrzebny jest dodatkowy stycznik odpowiednio dwupolowy lub trójpolowy. Odnośnie podłączenia: A1 i A2 dołączyć trzeba do napięcia +24 V. Może to być dołączone na stałe lub napięcie to może być np. również...
Nie wiadomo jaki to silnik. W szeregu silników jest moc 18,5 KW. Np. silnik Celma-Indukta Sg 160L-2 dane: 18,5KW, 2930 obr/min, 400/690V ma prąd In = 32,5A. Mimo, że ponoć to stanowisko próbne to nie powinno mieć takich błędów jak zabezpieczenie główne w postaci wyłącznika instalacyjnego i to o prądzie mniejszym niż prąd znamionowy silnika. Wyłącznik...
Według schematu 5,6,7 stojan silnika. 8, 9 termik zabezpieczający silnik . 3,4 wirnik (szczotki) . 1,2 cewka tachometryczna. Jeśli chcesz mieć regulację na tym silniku trzeba zastosować układ na triaku do wysterowania obrotów.
Witam,IR to tylko przekaźnik i sam nie wyłączy silnika potrzebny byłby jeszcze stycznik. Odpowiednio dobrany wyłącznik zabezpiecza silnik przed spaleniem w wypadku zaniku fazy lub przeciążenia.
Witam. Chciałbym zadać kilka pytań: 1. Mam do zamontowania do betoniarki silnik trojfazowy 1,5kW. Czy wystarczy podpiąć żyłe PE do zacisku PE silnika czy powinienem rownież podpiąć do konstrukcji betoniarki, jeśli tak to z którego miejsca? Podłączenie bedzie wyglądało tak: wtyk 32A - wyłącznik zamontowany na obudowie betoniarki - silnik. Przewód to...
bezpiecznik i termik powinno się dobierać w ten sposób iż jako pierwszą czynnością powinno być odczytanie poboru prądu z tabliczki znamieniowej a następnie pomnożenie tego odczytu przez 1,1..... Dzięki temu bezpiecznik będzie dość czuły, ale też nie zbyt..... ale bardzo dobrze będzie zabezpieczał silnik..... zależy również to w jaki sposób on jest odpalany.........
Prosty czujnik zaniku fazy można zrobić też na 2 stycznikach. Jeden z nich musi mieć cewkę na 400V, drugi 230 lub też 400V. Trzeba je tak podłączyć, że zanik jednej fazy spowoduje puszczenie zwory dowo a styki połączone szeregowo przerwę w obwodzie sterowania. Dobrze ustawiony wyłącznik termiczny zabezpiecza silnik przed przeciążeniem i przed zanikiem...
Filtr cyklonowy też był czyszczony? Czy ta wersja ma w cyklonie taki korek zabezpieczający silnik przed zalaniem wodą w razie wywrotki? Może on się zawiesił bo ewidentnie odkurzacz jest zatkany.
Przejżyj opracowanie "POŁĄCZENIA WYRÓWNAWCZE OCHRONNE" Zabezpieczanie silników: http://www.moeller.pl/DesktopDefault.asp...
Ja zazwyczaj robię w ten sposób: - cewki przekaźników/styczników zostawiam zasilaczowi - sam zasilacz zabezpieczam wyłącznikiem nadprądowym - każdy element odbiorczy który jest załączany przez stycznik ma swoje zabezpieczenie jeżeli jest to grzałka, to wyłącznik nadprądowy, jeżeli silnik bez falownika to "termik", jak z falownikiem to tylko nadprądówka...
Ślimakowa będzie chyba najlepszym rozwiązaniem. W jaki sposób są zabezpieczane silniki kiedy dochodzi np. do zblokowania przekładni? Czyli ochrona przez zniszczeniem silnika.
Krzysztof Kamienski napisał: jiwaniuk napisał: czujników Pt100. Nie w silnikach do zabezpieczeń termicznych. Zbyt rozbudowanych regulatorów wymagają. A czy wg Ciebie do każdego silnika używa się falownika? I czy bez falownika przypadkiem termistor nie potrzebuje układu elektronicznego żeby móc wyłączyć silnik w przypadku przekroczenia temperatury?...
Silnik 7,5 kW należy włączać poprzez przełącznik "gwiazda trójkąt", bądź przez modne teraz i wydajne: falownik lub softstarty. Wartość zabezpieczenia, w duzej części, jest też uzależniona od momentu obciążenia i mnożnik wyliczonego prądu może wynieść nawet x 4. Do zabezpieczania silników są specjalne zabezpieczenia np. M-250 FAEL.
Od kilku już lat wszędzie gdzie mogę ładuję falowniki. Podejrzewam że w cenie takiego przełącznika da się już używkę kupić o ile to na własne potrzeby. Jeśli firma to tym bardziej. Falownik zwiększa możliwości sterowania, w pełni zabezpiecza silnik ( a 11kW już nie jest tani).
Jeśli chodzi o zabezpieczenie, to na falowniku ustawia się wartość ograniczenia prądowego, które zabezpiecza silnik.
Nie byłem pewien czy działa, tylko po oględzinach wizualnych (ciemny w środku) także nie mając identycznego wymieniłem na podobny - jego nie przepala. Jak sprawdzić czy był tylko od silnika? Na moje oko zabezpieczał cały układ a nie tylko silnik.
Zabezpieczenie C20 zabezpiecza obwód (lub nie zabezpiecza) - nie znam przekroju, natomiast nie zabezpiecza silnika. Do silnika (jako zabezpieczenie) powinien być stosowany termik.
Kondensatory C133 - C136 ograniczają powstawanie zakłóceń w. cz. w mostku prostowniczym. Rezystor R142 ogranicza prąd bazy tranzystora Q108 - jego brak spowodowałby spalenie Q107 i być może Q108. Opór R140 zabezpiecza tranzystor Q108 i diody mostka przed przepływem zbyt dużego prądu. W chwili podania sygnału "Motor on" rozładowane kondensatory C127,...
Tu nie ma czego zabezpieczać.
Ale gdzie chcesz zastosować to zabezpieczenie? Bo chyba nie od strony sieci zasilającej? Bo wyłącznika nadpradowego rzędu np. 300mA nie znajdziesz. Zasilacz urządzenia powinien mieć własne zabezpieczenie w postaci bezpiecznika po stronie pierwotnej przetwornicy/transformatora. I dobór zabezpieczenia leży w kwestii producenta, tak samo jak ograniczenie...
25A czy 40A stosuje się do elektronarzędzi, w których jest duży prąd rozruchowy silnika. Płytka ma zabezpieczać akumulatory, więc musi być do nich dobrana. Możliwe, że nie będzie to bubel. Światło było i co, zgasiłeś je, czy świeciło do końca, czyli do rozładowania baterii?
Jak masz silnik przy jakiejś maszynie np. pilarce i uważasz, że przy pracy nie musisz zabezpieczać go wyłącznikiem z wyzwalaczem termicznym, bo stoisz przy nim i jesteś pewny, że w każdej chwili masz możliwość go wyłączyć, to nie musisz go zabezpieczać. Natomiast jak silnik pracuje bez nadzoru, choćby pompa hydroforowa, to wskazane jest zabezpieczyć...
Przekaźniki podnapięciowe. Są 3-fazowe. Próg zadziałania można ustawić. Oczywiście, zabezpieczają również przed zanikiem fazy.
Kondensator jest z racji że jest to silnik 1-fazowy indukcyjny (nie komutatorowy jak w wiertarkach i nie tylko).Jednak bywały takie silniki (małej mocy stara FRANIA) ,który nie miał kondensatora lecz uzwojenie wzbudzenia było połączone przez t.z.w wyłącznik odśrodkowy.Kostka z dwoma przewodami to jest termik ,który zabezpiecza silnik przed przegrzaniem...
W drzwiach pod panelami jest taka folia przyklejona do blachy, chyba zabezpiecza silniki przed wilgocią, Jak to oderwę to czym to potem przykleić ?
Witam. Najogólniej silniki DC zabezpiecza się standartowo przed skutkami przeciążeń i przed skutkami zwarć. Przed przeciążeniem zabezpiecza się: wyzwalaczami termicznymi, bocznik + elektronika, czujnik Halla + elektronika, transduktor + elektronika, czujniki temperatury itp, itd. w zależności od potrzeb. Przed skutkami zwarć zabezpiecza się bezpiecznikami...
Prawidłowo dobrane zabezpieczenie przeciążeniowe w postaci przekaźnika termicznego albo wyłącznika silnikowego zabezpiecza silnik od uszkodzenia również na skutek braku fazy.
To jest bezpiecznik termiczny - zabezpiecza silnik przed przeciążeniem. W odróżnieniu od zwykłego samochodowego bezpiecznika nożowego - ten bezpiecznik działa wielokrotnie tzn. po ostygnięciu zwiera styki z powrotem i zamyka obwód. Nie da się go zastąpić zwykłym bezpiecznikiem topikowym.
Witam Poszukuję materiałów dotyczących tematu zabezpieczeń silników dużych mocy, pod średnim napięciem. W internecie i literaturze raczej omawiane są silniki nN. Myślałem o zabezpieczeniach: Nadprądowe. Czujnik zaniku fazy (ochrona prze spaleniem). Znalazłem jedynie "Sterowanie i zabezpieczanie silników" - firmy Eaton.
No jeszcze jest szansa że jakiś nieprawidłowy sygnał WEJ powoduje taką odpowiedź na przycisk ster ręcznie . Na pinach krańcówek jest 5V (rozwarte), są oprócz tego dwa piny gdzie jest około 2.5V (ustawia się te V potencjomentrami) około którę realizują przeciążenie prądu w prawo i lewo, które są porównywane pinem na którym jest V proporcjonalne do prądu...
OK. Tak naprawdę rozmawiamy o doborze kabla zasilającego warsztat. I nie ma do tego nic temat postu. A to że niektórzy zaczęli rozmawiać o zabezpieczaniu silników, to jeszcze inna sprawa.
Jest uruchamiany przez samoczynne przełączenie gwiazda/trójkąt (styczniki,czasówka itd) Po załączeniu zasilania silnik jest w gwiazdę ruszy delikatnie i wyrzuca zabezpieczanie.
Wyłącznik silnikowy należy umieścić przy silniku, a nie przy gnieździe. Ma ona zabezpieczać tylko silnik. Zabezpieczenie C25 zabezpiecza gniazdo. Gniazdo powinno być 5P, jeśli zamierzamy korzystać z innych urządzeń i doprowadzić oddzielny przewód neutralny i ochronny.
(at)mouseman77 Znalazłem u siebie kilka styczników TSM-1, więc jak trzeba połączyć te elementy, aby poprawnie zabezpieczały silnik? (od lewej: M611 6,3-10A, CZF-B, stycznik TSM-1, presostat NE-MA 400V) http://obrazki.elektroda.pl/1614819200_1...
Podstawą do zabezpieczania silnika jest wyłącznik silnikowy. Jego zaleta to że jest relatywnie tani. "czułości na zanik fazy" Autor o tym wspomniał... wiec jego temperatura - wyłącznika czy silnika? Bo to ważne. Patrząc na dane katalogowe wyłączników silnikowych, podwyższona temperatura zewnętrzna spowoduje zadziałanie zabezpieczenia przy niższym prądzie....
To jest termistor do zabezpieczania przed wzrostem temperatury. Sterowany w silnikach lub jako łagodny start. Przy wzroście temperatury rezystancja rośnie lawinowo. Kup ntc1 lub ntc1,5 Co to za kocioł z takim dziwnym czujnikiem? Z reguły ntc10 są stosowane https://obrazki.elektroda.pl/6464556400_...
Witam Zdecydowałem się na sterowniki firmy F&F. W pełni realizują zakładane funkcje. Dodatkowo można zaprogramować czas działania przekaźnika co zabezpiecza silnik rolety w razie gdyby uszkodziła się krańcówka. Czas pokaże jak z awaryjnością urządzeń.
Jedenaście postów - a dopiero ostatnie ocierają się o istotę sprawy! Schemat oryginalny jest 100% OK. ... Wyobraźmy sobie, że czasówka gwiazda-trójkąt nie zadziała......okazuje się, że zabezpieczenie jest ustawione 1,73x za wysoko (wg prądu trójkąta) i silnik moźe się spalić. Oryginalny układ zapobiega tej sytuacji i nie należy go zmieniać! Zgoda....
Jaka jest częstotliwość tego sygnału kwadratowego? Po jakim czasie od zaniku fali prostokątnej układ ma przestać sterować silnikiem? Co to w ogóle jest za urządzenie i po co w nim chcesz zrealizować taką funkcję? Taki układ łatwo zrealizujesz stosując np przerzutnik monostabilny retrygerowalny który byłby wyzwalany zmianami napięcia. Utzymywałby na...
Jeśli tak się dzieje, to należałoby silnik zabezpieczyć wyłącznikiem nadprądowym o charakterystyce typu "C" - tego typu wyłączniki są zwykle stosowane do zabezpieczania większych silników indukcyjnych. Wyłączniki nadprądowe zabezpieczają instalację. Nie można zwiększać amperażu lub zmieniać charakterystykę tylko dlatego że silnik powoduje zadziałanie...
dioda zabezpiecza silnik klucz zabezpiecza sharp zabezpiecza
webasto zbiornik rezystor cewka zapłonowa schemat silnik delphi
magazyn energii zawór rozprężny
Migająca lampka ładowania w Acer Nitro 5 - przyczyny i rozwiązania Wzmacniacz WS432: Rola kondensatorów i układu opóźniania