Witam Wystarczy 1N4001 Pozdrawiam
Zabezpiecza silnik agregatu przed przeciążeniem
normale dla samochodów na wtrysku,sterownik obcina obroty,w ten sposób zabezpiecza silnik .
Czujnik kontroli faz (zabezpieczenie przed asymetrią zasilania), wyłącznik silnikowy (zab. przeciążeniowe), zabezpieczenie zwarciowe - podstawowe elementy zabezpieczania silników 3-fazowych.
Jeśli zabraknie jednej fazy to wcześniej czy późnie silnik Ci się na 100% spali(czy wcześniej,czy później to zależy od wielkości silnika i od obciążenia).Poza tym bezpieczniki nie służą do zabezpieczania silnika-o tym warto pamiętać.
Witam, ten silnik możesz podłączyć tylko w gwiazdę. Przewód 2,5mm2, zabezpieczenie zależy od rozruchu ( ciężki, lekki),ale same bezpieczniki nie zabezpieczają silnika przed przeciążeniem a tylko przed zwarciem.Te dwa czarne kabelki wyprowadzone to pewnie zabezpieczenie termiczne. Pozdrawiam.
Czy potrzeba do tego jeszcze precyzyjny przekaźnik termiczny (coś jak TF42 z ABB)? Nie. Przekaźnik o który pytasz służy do zabezpieczania (silników) przed przeciążeniem. Grzałka jest elementem rezystancyjnym, więc jej moc zależy od przyłożonego napięcia, i nie zmienia się w czasie. Tego typy wyłącznik jest więc zbędny.
termik to w przemysłowym żargonie takie zabezpieczenie nadprądowe; najczęsciej zabezpiecza silnik żeby sie nie zgrzał i jakiegoś uszkodzenia od tego nie dostał ; ] połącz sobie to mniej więcej tak: http://obrazki.elektroda.net/28_11586486... [/img]
kupno bezobsługowego immo tylko do autoryzacji chyba byłoby przerostem formy nad treścią Wszystkie bezobsługowe immo działają na innej zasadzie - zabezpieczają silnik przed nieuprawnionym uruchomieniem a nie to co Ty potrzebujesz, czyli "blokada" uruchomionego silnika. Jak dla mnie jest to bzdura, ale klient nasz pannnn.
1) Wskaźnik kolejności faz i ręczne sprawdzenie przed podłączeniem.. 2) Czujnik zaniku fazy, cytuję za jednym z wielu producentów: " przeznaczony jest do zabezpieczania silników elektrycznych zasilanych z sieci trójfazowej w przypadkach zaniku napięcia w co najmniej jednej fazie lub asymetrii napięć między fazami, grożących zniszczeniem silnika, oraz...
z drugiej strony takie działanie non stop zabezpiecza też w przypadku awarii coś nie łączy lub padła cewka. W przemysłówce pewnie tak, ale nie widzę potrzeby stosowania tego w instalacji domowej. Nawet 10W to 90kWh przez rok. No i u autora w zasadzie jedynymi urządzeniami które trzeba zabezpieczać przez utratą 1 fazy są silniki trójfazowe. Spawarkom...
Przemiennik częstotliwości jest najprawdopodobniej uszkodzony Dlaczego tak uważasz? Wyświetla jakieś błędy? Na schemacie są silniki z hamulcami i czujnikami temperatury. Hamulce zwalniane są przez K2. Czujniki temperatury zabezpieczają silniki przed przegrzaniem i są podłączone do T1. Rb to zapewne tzw chopper czyli rezystor hamujący. Jeśli temperatury...
ustawiam prąd na max W celu zabezpieczenia silnika należy nastawić wyłącznik na wartość prądu silnika.
A np. w przypadku silnika 110kW bardziej odpowiednim zabezpieczeniem będzie rozłącznik z wkładkami gG/gL czy aM + jakieś zabezpieczenie przeciążeniowe? Dlaczego nie ma wkładek gM?
(at)tos18 koledze chyba chodziło termoistor nie funkcję ETH. To zabezpieczanie kontroluje tyko prąd. tak wygląda to na wykresie ETH https://obrazki.elektroda.pl/4848979400_... Równie dobrze może włączyć wczesne ostrzeganie przed przeciążenie i z automatu będzie kontrolowany zadany prąd nigdy nie doprowadzi do przeciążenia i fajnie to...
Teraz odłączyłeś ochronny a zostawiłeś N na silniku. Rozumiem że zabezpieczasz maszynę. Silnik jest na tyle tani że nie opłaca się go zabezpieczać od przeciążenia ?
Sepsracja galwaniczna układu pomiarowego. Nie napisałeś co chcesz mierzyć.
(at)piorun7890 Masz na myśli panewkę, nad którą jest gwint magistrali olejowej? Jeśli tak, to panewka jest ustawiona otworami poziomo. Jak będziesz zabezpieczał silnik przed uszkodzeniem? Co będzie wchodziło w skład instalacji elektrycznej w kompresorze ? Będę próbował jak najszybciej wykonać obudowę przednią, będzie ona trochę zmodyfikowana.
Wyłącznik termiczny zabezpiecza silnik przed uszkodzeniem przez nadmierny prąd uzwojenia. Ma pokrętło wyskalowne w amperach, trzy siłowe zaciski śrubowe, wystają z niego trzy druty, ma też dodatkowe zaciski, które można wykorzystać do sterowania. Wyłącznik silnikowy ma w sobie i termik i zwarciówkę, ma pokrętło regulacji prądu zadziałania, ma też pokrętło/dźwignię...
Nie konecznie, wyłącznik silnikowy powinien skutecznie zabezpieczyć silnik przed zanikiem fazy.
Witam, Moim zdaniem: 1) czujnik zaniku faz dla takiego urządzenia jest rzeczą niepotrzebną - powodującą niepotrzebne wyłączenia, 2) wyłącznik silnikowy - odpowiednio dobrany zabezpiecza przed zwarciami, przeciążeniami, zanikiem faz, 3) czujnik temperatury zamontowany w silniku - zabezpiecza przed przegrzaniem spowodowanym np. uszkodzeniem przewietrznika,...
Oczywiście, że za mało. W zależności od silnika 6,3A dla silnika z magnesem stałym lub 8A - z uzwojeniem wzbudzenia.
do czego mogą być 2 niebieskie przewody oznaczone znakiem zapytania na zdjęciu nr 3. Te dwa przewody to zapewne wychodzą z czujnika temperatury umieszczonego w uzwojeniu stojana. Podłączone do obwodu sterowania silnikiem mają zabezpieczać silnik przed nadmierną temperaturą uzwojenia czyli przed przegrzaniem. Sam silnik jest przystosowany do przełącznika...
W silniku nie podłączasz N, zabezpieczasz izolacja.
Nie jest niezbędny, ale dobrze zabezpiecza silnik, zwłaszcza 3- fazowy przed nadmiernym prądem, który silnik "chce' z jakiegoś powodu pobierać, a nie jest to prąd który normalnie silnik pobiera, czyli jest coś nie tak, np. brak jednej fazy, lub pompa za ciężko chodzi. Nie wiem jaki jest prąd nowej pompy, więc nie wiem czy się nada ten wyłącznik.
Lepiej poszukaj innego silnika bo ten będzie ciężko zabezpieczyć. Musiał byś dorobić płytę zaraz pod ściernicą, najlepiej oś dodatkowo ułożyskować a nad łozyskiem zamontować uszczelniacz i dodatkowo gumowy odrzutnik. Między łożyskiem a uszczelniaczem powinień być kanał wyprowadzony na zewnątrz tak aby dostanie się wody za uszczelniacz sygnalizowane...
Stosuje się je do zabezpieczania silników elektrycznych.
Jest dobrze odpala bez problemu :D ale wiatraki chłodzenia chodzą bez przerwy przy odpalonym silniku jak jest odłączony czujnik i nie mam teraz wglądu na temperaturę cieczy chłodzącej na zegarach jaka jest tego przyczyna że tak jest Proszę o wskazówki i z góry dziękuje za pomoc ! Wypięcie czujnik powoduje, że sterownik nie wie jaka jest temp. silnika,...
Możesz podłączyć trzy silniki różnej mocy pod jeden falownik. Falownik parametryzujesz odpowiednio pod największe obciążenie a silniki zabezpieczasz odpowiednim dla danego silnika wyłącznikiem silnikowym. Wyłączniki włączasz do układu sterowania. Oczywiście to ma sens dla mniej wymagających aplikacji ze sterowaniem skalarnym typu wentylator pompa czy...
Dlatego nie stosuje się zabezpieczania RCD (to jest zabezpieczanie dodatkowe nie podstawowe dla urządzeń), dla falownika tylko topiki, to falownik zabezpiecza silnik a miedzy zasilanie a falownik dajesz tylko ponadprądówki. A to nie jest przypadkiem softstart? raczej na falownik to nie wygląda nie ma nawet ekranowanego przewodu. Taka prowizorka, jak...
Od kiedy silnik jednofazowy o mocy 1.1 kW ma prąd 16A ??? jeśli jest przycisk włącz-wyłącz to jest to wyłącznik silnikowy. ten stary się nie nadaje. Prąd tego silnika to ok. 6A, trzeba odczytac z tabliczki - pisze na niej pobór prądu. Wyłączniki silnikowe są w zakresach od 4-6.3A i 6.3-10A, więc musisz odczytac pobór prądu z tabliczki. najprawdopodobniej...
Witam. Ta kostka metalowa przy szczotkotrzymaczu to termik. Zabezpiecza silnik przed uszkodzeniem w razie zużycia szczotek. Zastosowany jest tylko pod jednym szczotkotrzymaczem w którym szczotka zużywa się wiecej niż druga. Zużycie szczotki powoduje iskrzenie na komutatorze i nagrzewanie się szczotkotrzymacza. Silnik bez termika będzie działał. Wyeliminowanie...
Ten silnik zapewne posiada termik na uzwojeniu stojana. Zabezpiecza silnik przed przegrzaniem. Może być to termik jednorazowy, lub który sam się resetuje.
Nawiązując przecież falownik zabezpiecza silnik ale silnik uszkodzony nie ma wpływu na falownik czy ma??? Jak falownik był słabej jakości to moduł mocy poszedł z dymem nic dziwnego.
Więc jak podłączyć ten czujnik, aby w przypadku zaniku jednej fazy silnik rozłączył się? Będzie on tylko zabezpieczał sam silnik.
Moc silnika będzie zachowana przy podłączeniu w trójkąt,jak i w gwiazdę. Nie stosuje się bezpośredniego włączenia silnika pod napięcie przy połączeniu w trójkąt ze względu na wielokrotnie wyższe prądy rozruchowe niż przy pracy w "gwieżdzie".Jeżeli obciążeniem silnika jest np:wentylator lub turbina stosuje się przy rozruchu przełącznik gwiazda-trójkąt....
Przyczyną przedostawania się paliwa do cylindra podczas postoju może być nieszczelny zawór iglicowy,nieszczelny pływak, zanieczyszczenie ciało obce w gnieździe zaworka iglicowego. Zawór elektromagnes zamyka dopływ paliwa do dyszy głównej paliwa w momencie wyłączenia silnika i zabezpiecza rozgrzany silnik przed samozapłonem mieszanki paliwowo powietrznej,oraz...
Jak wspomniałem na początku, chcę awaryjny hamulec do turbiny wiatrowej. Turbina 2 kW, napięcie znamionowe 380 V~, 3 fazy. Zastosuj kontroler faz. Są takie gotowe urządzenia - do zabezpieczania silników. Są także w sprzedaży przekaźniki napięciowe. (at)_jta_ Autor mierzy wartość skuteczną napięcia międzyfazowego w układzie trójfazowym.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... Do zabezpieczanie silników 1-fazowych można stosować M250 z tym, że tory prądowe należy połączyć szeregowo.Prąd wylicz sobie ze wzorów na stronce linku.
Wyłączniki termiczne ustawia się na wartość 1,05 - 1,1 prądu znamionowego zabezpieczanego silnika. Wiec oba wyłączniki się nadają. Inna sprawa, czy zabezpieczanie silnika jednofazowego z kondendatorem w sposób j.w. jest równie zasadne jak w przypadku silnika trójfazowego. Moim zdaniem nie bardzo, choć na pewno nie zaszkodzi.
Wyłączniki silnikowe Legrand M611 przeznaczone są do łączenia, ochrony i rozdzielania obwodów prądowych, głównie obciążeń z silnikami. Jednocześnie zabezpieczają te silniki przed zniszczeniem w następstwie zablokowanego rozruchu, przeciążenia, zwarcia i braku jednej fazy w sieciach trójfazowych.
Chciał bym się dowiedzić wszystkiego na temat zabezpieczenia pompy głębinowej To nie pompę się zabezpiecza tylko silnik tej pompy, tak jak każdy inny silnik elektryczny musi być wyposażony w zabezpieczenia przeciążeniowe, zwarciowe, zanikowe oraz ochrony przeciwporażeniowej. Dodatkowo przy 3-f spotkać można przekażnik kontroli faz i asymetrii oraz...
Kolego michcio - napisałeś "zabezpieczyć silnik" a wyłącznik silnikowy zabezpiecza silnik. Wyłącznik nadmiarowo-prądowy zabezpiecza instalację elektryczną.
Chyba "eski" to zabezpieczają instalację nie silnik ale jak widzę że autor pyta czy dać 3 osobne czy jedna potrójną to raczej porad bym nie udzielał żeby nie skończyło się tragicznie, niech kolega zaprosi elektryka, "bohaterów w swoim domu" tez można spotkać na cmentarzu.
Poszedłem za radami innych i "silnikówek" nie montowałem na wyjściu przetwornicy. To przetwornica zabezpiecza silniki przed przeciążeniem. Układ działa od roku i wszystko jest OK.
Właśnie do zabezpieczania silników indukcyjnych, po to one są.
Zabezpieczanie silnika jest ?
Stycznik wraz z termikiem zabezpieczają silnik, i nie biorą udziału w przełączaniu Y/D.
Czy istnieją filtry dedykowane do układu chłodzenia? Takie filtry są stosowane w silnikach zaburtowych, zabezpieczają silnik przed zapchaniem wodorostami, czy nawet rybami. Tylko tam jest system otwarty i nie ma takiego ciśnienia. Ale możesz ten system też zastosować, podłącz chłodzenie do kranu z wodą, a wypływ do kanalizacji i po 30 minutach pracy...
Wentylatory mają 2 dodatkowe kable termikow. I bardzo dobrze. Jak je podłączyć w styczniku żeby zadziałało zabezpieczenie W szeregu z cewką stycznika. Czy zastosować jakiś styk pomocniczy? Do czego? Czy te termiki wystarcza czy stosować dodatkowe razem ze stycznikiem?? Termik w silniku zabezpiecza przed przegrzaniem silnika. Wypadałoby dołożyć bezpiecznik...
Witam, Polecam: ZABEZPIECZANIE SILNIKÓW ZASILANYCH Z PRZEKSZTAŁTNIKÓW. Edward Musiał. Pozdrawiam,
silnik połączony w trójkąt ,ustawienie falownika : napięcie wyjściowe 230 V ,max. częstotliwość wyjściowa 87Hz,i częst.bazowa 50Hz. Proszę podać nr parametrów ustawionych w falowniku, według mnie tu brak jakiejkolwiek logiki, nie rozumiem z jakiego powodu silnik skojarzony jest w trójkąt i dlaczego ustawienia falownika nie zabezpieczają silnika.
Silnik jedno fazowy/trójfazowy? Potrzebny osobny stycznik? Można tym zabezpieczyć zarówno silnik jednofazowy, jak i trójfazowy. W obu przypadkach potrzebny jest dodatkowy stycznik odpowiednio dwupolowy lub trójpolowy. Odnośnie podłączenia: A1 i A2 dołączyć trzeba do napięcia +24 V. Może to być dołączone na stałe lub napięcie to może być np. również...
Witam. Chciałbym zadać kilka pytań: 1. Mam do zamontowania do betoniarki silnik trojfazowy 1,5kW. Czy wystarczy podpiąć żyłe PE do zacisku PE silnika czy powinienem rownież podpiąć do konstrukcji betoniarki, jeśli tak to z którego miejsca? Podłączenie bedzie wyglądało tak: wtyk 32A - wyłącznik zamontowany na obudowie betoniarki - silnik. Przewód to...
Tak zrobię. Ja mam silnik SMS 100 więc ten nie pasował by. A czy ten zawór zabezpiecza dwa kierunki obrotu silnika czy tylko jeden i wtedy potrzebuje dwa takie zawory?
Odłączyłem kondensator i sprawdziłem omomierzem i nie ma zwarcia więc kondensator jest dobry. Przy silniku jest bezpiecznik 15A który też ominąłem i zrobiłem próbę która nie przyniosła dobrych wiadomości.Czyli coś w silniku się spaliło, tylko dlaczego nie zadziałał bezpiecznik który zabezpiecza silnik?
bezpiecznik i termik powinno się dobierać w ten sposób iż jako pierwszą czynnością powinno być odczytanie poboru prądu z tabliczki znamieniowej a następnie pomnożenie tego odczytu przez 1,1..... Dzięki temu bezpiecznik będzie dość czuły, ale też nie zbyt..... ale bardzo dobrze będzie zabezpieczał silnik..... zależy również to w jaki sposób on jest odpalany.........
Nie wiadomo jaki to silnik. W szeregu silników jest moc 18,5 KW. Np. silnik Celma-Indukta Sg 160L-2 dane: 18,5KW, 2930 obr/min, 400/690V ma prąd In = 32,5A. Mimo, że ponoć to stanowisko próbne to nie powinno mieć takich błędów jak zabezpieczenie główne w postaci wyłącznika instalacyjnego i to o prądzie mniejszym niż prąd znamionowy silnika. Wyłącznik...
25A czy 40A stosuje się do elektronarzędzi, w których jest duży prąd rozruchowy silnika. Płytka ma zabezpieczać akumulatory, więc musi być do nich dobrana. Możliwe, że nie będzie to bubel. Światło było i co, zgasiłeś je, czy świeciło do końca, czyli do rozładowania baterii?
Od kilku już lat wszędzie gdzie mogę ładuję falowniki. Podejrzewam że w cenie takiego przełącznika da się już używkę kupić o ile to na własne potrzeby. Jeśli firma to tym bardziej. Falownik zwiększa możliwości sterowania, w pełni zabezpiecza silnik ( a 11kW już nie jest tani).
Jak masz silnik przy jakiejś maszynie np. pilarce i uważasz, że przy pracy nie musisz zabezpieczać go wyłącznikiem z wyzwalaczem termicznym, bo stoisz przy nim i jesteś pewny, że w każdej chwili masz możliwość go wyłączyć, to nie musisz go zabezpieczać. Natomiast jak silnik pracuje bez nadzoru, choćby pompa hydroforowa, to wskazane jest zabezpieczyć...
Jeśli chodzi o zabezpieczenie, to na falowniku ustawia się wartość ograniczenia prądowego, które zabezpiecza silnik.
Tu nie ma czego zabezpieczać.
Nie byłem pewien czy działa, tylko po oględzinach wizualnych (ciemny w środku) także nie mając identycznego wymieniłem na podobny - jego nie przepala. Jak sprawdzić czy był tylko od silnika? Na moje oko zabezpieczał cały układ a nie tylko silnik.
Zabezpieczenie C20 zabezpiecza obwód (lub nie zabezpiecza) - nie znam przekroju, natomiast nie zabezpiecza silnika. Do silnika (jako zabezpieczenie) powinien być stosowany termik.
Ślimakowa będzie chyba najlepszym rozwiązaniem. W jaki sposób są zabezpieczane silniki kiedy dochodzi np. do zblokowania przekładni? Czyli ochrona przez zniszczeniem silnika.
Silnik 7,5 kW należy włączać poprzez przełącznik "gwiazda trójkąt", bądź przez modne teraz i wydajne: falownik lub softstarty. Wartość zabezpieczenia, w duzej części, jest też uzależniona od momentu obciążenia i mnożnik wyliczonego prądu może wynieść nawet x 4. Do zabezpieczania silników są specjalne zabezpieczenia np. M-250 FAEL.
W drzwiach pod panelami jest taka folia przyklejona do blachy, chyba zabezpiecza silniki przed wilgocią, Jak to oderwę to czym to potem przykleić ?
Przejżyj opracowanie "POŁĄCZENIA WYRÓWNAWCZE OCHRONNE" Zabezpieczanie silników: http://www.moeller.pl/DesktopDefault.asp...
To są czujniki temperatury, najczęściej PTC, które podłączone do kontrolera lub w przypadku pracy silnika z przemiennikiem częstotliwości falownikiem) do jego karty wejściowej, pozwalają na kontrolę temperatury uzwojeń i zabezpieczają w ten sposób silnik przed przegrzaniem/uszkodzeniem. Najczęściej te czujniki są wplecione pomiędzy cewki uzwojeń. Oczywiście...
Prawidłowo dobrane zabezpieczenie przeciążeniowe w postaci przekaźnika termicznego albo wyłącznika silnikowego zabezpiecza silnik od uszkodzenia również na skutek braku fazy.
To jest bezpiecznik termiczny - zabezpiecza silnik przed przeciążeniem. W odróżnieniu od zwykłego samochodowego bezpiecznika nożowego - ten bezpiecznik działa wielokrotnie tzn. po ostygnięciu zwiera styki z powrotem i zamyka obwód. Nie da się go zastąpić zwykłym bezpiecznikiem topikowym.
Wyłącznik silnikowy należy umieścić przy silniku, a nie przy gnieździe. Ma ona zabezpieczać tylko silnik. Zabezpieczenie C25 zabezpiecza gniazdo. Gniazdo powinno być 5P, jeśli zamierzamy korzystać z innych urządzeń i doprowadzić oddzielny przewód neutralny i ochronny.
Kondensator jest z racji że jest to silnik 1-fazowy indukcyjny (nie komutatorowy jak w wiertarkach i nie tylko).Jednak bywały takie silniki (małej mocy stara FRANIA) ,który nie miał kondensatora lecz uzwojenie wzbudzenia było połączone przez t.z.w wyłącznik odśrodkowy.Kostka z dwoma przewodami to jest termik ,który zabezpiecza silnik przed przegrzaniem...
(at)mouseman77 Znalazłem u siebie kilka styczników TSM-1, więc jak trzeba połączyć te elementy, aby poprawnie zabezpieczały silnik? (od lewej: M611 6,3-10A, CZF-B, stycznik TSM-1, presostat NE-MA 400V) http://obrazki.elektroda.pl/1614819200_1...
Jest uruchamiany przez samoczynne przełączenie gwiazda/trójkąt (styczniki,czasówka itd) Po załączeniu zasilania silnik jest w gwiazdę ruszy delikatnie i wyrzuca zabezpieczanie.
Witam Zdecydowałem się na sterowniki firmy F&F. W pełni realizują zakładane funkcje. Dodatkowo można zaprogramować czas działania przekaźnika co zabezpiecza silnik rolety w razie gdyby uszkodziła się krańcówka. Czas pokaże jak z awaryjnością urządzeń.
Filtr cyklonowy też był czyszczony? Czy ta wersja ma w cyklonie taki korek zabezpieczający silnik przed zalaniem wodą w razie wywrotki? Może on się zawiesił bo ewidentnie odkurzacz jest zatkany.
Witam,IR to tylko przekaźnik i sam nie wyłączy silnika potrzebny byłby jeszcze stycznik. Odpowiednio dobrany wyłącznik zabezpiecza silnik przed spaleniem w wypadku zaniku fazy lub przeciążenia.
To mi wygląda na "termiki". Służą do zabezpieczenia silnika przed poborem nadmiernego prądu, co w dłuższym czasie skutkowało by jego spaleniem. Czerwone przewody, prawdopodobnie wpięte są w obwód zasilania stycznika załączającego zabezpieczany silnik
OK. Tak naprawdę rozmawiamy o doborze kabla zasilającego warsztat. I nie ma do tego nic temat postu. A to że niektórzy zaczęli rozmawiać o zabezpieczaniu silników, to jeszcze inna sprawa.
Czyli mogę ten kabel od swiateł dać na akumulator,i wyjście oświetlenia z regulatora (o ile będzie tam DC) teź ? Nie muszę tego jakoś zabezpieczać? Z silnika wychodzi mi 5 kabli - skłaniam się ku rozwiązaniu na dwóch regulatorach jak to bodajże Kol BANANvanDYK gdzieś wrzucił na forum
Witam! To prawda, że wyłączniki instalacyjne nie służą do zabezpieczania silników, ale do falowników może być zastosowany, a silnik zasilany z falownika jest chroniony przez sam falownik (i to bardzo perfekcyjnie). Falowniki mogą być zabezpieczane także bezpiecznikami topikowymi (także ultraszybkimi). Pozdrawiam
To urządzenie zabezpiecza silniki o prądzie znamionowym 5-25 A. Silnik jest zbyt małej mocy, ale to raczej nie jest przyczyną tego problemu.Zabezpieczenie ma także funkcję "niedociążenia" i to ten komunikat powinien mi wtedy wyskoczyć.
1. Oleje silnikowe Kody skrzynek rozdzielczych AWD/4X4: 107672 Przeznaczenie: Motocykle Mineralny olej do silników 4T. Zabezpiecza silnik i skrzynię biegów. Spełnia normy JASO MA2. Także do silników z katalizatorem. Olej silnikowy do skrzyń biegów ..?
Jeśli tak się dzieje, to należałoby silnik zabezpieczyć wyłącznikiem nadprądowym o charakterystyce typu "C" - tego typu wyłączniki są zwykle stosowane do zabezpieczania większych silników indukcyjnych. Wyłączniki nadprądowe zabezpieczają instalację. Nie można zwiększać amperażu lub zmieniać charakterystykę tylko dlatego że silnik powoduje zadziałanie...
zawsze moskuję przewodem,ten microtemp jest po to aby ochronic drabinke rezystorową przed przegrzaniem,nie zabezpiecza on silnika,silnik zabezpiecza odrębny bezpiecznik.
Do zabezpieczania silników stosuje się wyłączniki silnikowe- np. PKZMO (zabezpieczenie zwarciowe i przeciążeniowe), a nie wyłączniki instalacyjne. Bezpiecznik jest zabezpieczeniem zwarciowym, a nie przeciążeniowym.
Termik nie służy do ochrony przeciw porażeniowej, lecz zabezpiecza silnik przed przeciążeniem. Do szybkiego wyłączania służą zabezpieczenia nadprądowe i to one muszą być brane pod uwagę do pomiaru pętli zwarcia.
Witam Poszukuję materiałów dotyczących tematu zabezpieczeń silników dużych mocy, pod średnim napięciem. W internecie i literaturze raczej omawiane są silniki nN. Myślałem o zabezpieczeniach: Nadprądowe. Czujnik zaniku fazy (ochrona prze spaleniem). Znalazłem jedynie "Sterowanie i zabezpieczanie silników" - firmy Eaton.
Jeśli cieknie przy normalnej pozycji to kwestia regulacji/regeneracji gaźnika natomiast to naturalne, że po wywrotce będzie lać się paliwo z tych odpływów (zabezpiecza to silnik przed zalaniem i późniejszymi problemami z odpaleniem).
Więc odpowiadając na pytanie: Wyłacznik silnikowy -termiczny- nastawa 24A . I nic więcej. Takie rozwiązanie nie zabezpiecza silnika pracującego w gwieździe. Dlatego przekaźnik zabezpieczający cieplny tzw.termik z nastawą ok 13 A , a połączenie do trójkąta przed zabezpieczeniem.(patrz. Poradnik Fachowca - Moeller str. 8-40). Pozdrawiam.
Z dokumentacji pompy wynika, że moduł przekaźnikowy jest zastosowany do sterowania silnika (on/off) zamiast zewnętrznego sterowania np. stycznikami oraz, że ten moduł zabezpiecza silnik przed przegrzaniem. ..? Może poproszę "skromnego" autora tematu o fotkę całej płytki ze wszystkimi elementami.
Dzięki za podpowiedzi , termik nie wchodzi w grę ma za dużą bezwładność (musi stygnąć) Ta sygnalizacja nie ma zabezpieczać silnika tylko sygnalizować obsłudze urządzenia że przeginają z wydajnością . Do urządzenia (kruszarki) są ładowane różne surowce dlatego chodziło mi o możliwość regulacji prądu. Pozdrawiam.
Jedenaście postów - a dopiero ostatnie ocierają się o istotę sprawy! Schemat oryginalny jest 100% OK. ... Wyobraźmy sobie, że czasówka gwiazda-trójkąt nie zadziała......okazuje się, że zabezpieczenie jest ustawione 1,73x za wysoko (wg prądu trójkąta) i silnik moźe się spalić. Oryginalny układ zapobiega tej sytuacji i nie należy go zmieniać! Zgoda....
Jeśli nadal się upierasz, że to zabezpieczenie ma za zadanie zabezpieczać uzwojenie silnika to wracamy do #2, bo tylko takie zabezpieczenie jest w miarę skuteczne dla silnika, choć i to nieraz zawodzi. Nastawia się "książkowo" ,1 Izn. a jeszcze lepiej taki prąd minimalny, przy którym urządzenie chce pracować( a ząbek niżej nastawione już wyłącza).
Jarik prąd zabezpiecza silnika czytaj wyżej KW to typoszereg. Falowniki od zawsze dobiera się na prąd zacytuję jeszcze raz, "wartość zależna od sprawności silnika jeden silnik przy np. 10A ma 2.2KW a drugi 2.5KW." Polecam szkolenia. Dla przykładu silnik ma 2.2KW prąd 6A sprawność 78% a falownik typoszereg 2.2KW i prąd 5A jaki falownik dobierasz. na...
Silnik wspomagania nie pracuje w sposób ciągły, ale moce chwilowe osiąga duże, ten silnik nie wytrzymał by pracy z maksymalną mocą na jaką pozwala zabezpieczenie w samochodzie. Nadziewarka może pracować długotrwale, więc to jaka jest dopuszczalna moc ciągła musiał byś sam ustalić (przy jakim obciążeniu się nie przegrzewa). Żaden spec z elektrody nie...
No jeszcze jest szansa że jakiś nieprawidłowy sygnał WEJ powoduje taką odpowiedź na przycisk ster ręcznie . Na pinach krańcówek jest 5V (rozwarte), są oprócz tego dwa piny gdzie jest około 2.5V (ustawia się te V potencjomentrami) około którę realizują przeciążenie prądu w prawo i lewo, które są porównywane pinem na którym jest V proporcjonalne do prądu...
Witam. Najogólniej silniki DC zabezpiecza się standartowo przed skutkami przeciążeń i przed skutkami zwarć. Przed przeciążeniem zabezpiecza się: wyzwalaczami termicznymi, bocznik + elektronika, czujnik Halla + elektronika, transduktor + elektronika, czujniki temperatury itp, itd. w zależności od potrzeb. Przed skutkami zwarć zabezpiecza się bezpiecznikami...
zabezpieczać akumulator listwa zabezpieczać śruba zabezpieczać
yamaha schemat ładowania stary termet arduino mcp2515
stary miernik cęgowy miernik cęgowy metra
Akumulator do Citroena C5 Break 2017 179 PS Start/Stop Parametr P04 w piecu Termet Silver jednofunkcyjnym