Fotka jest nieczytelna, ale wartość amperażu jest wyznaczana taką ukośną cienką kreską. Zaś co do wymiany termika, to nie widzę najmniejszego sensu, ponieważ wyłącznik termiczny nie powinien wyłączać przy nastawie 9,7A.
W puszcze silnika jest kondensator, jego uszkodzenie powoduje nadmierne nagrzewanie silnika i zadziałanie zabezpieczenia termicznego.
dwa pozostałe to wyprowadzenia czujnika temperatury. Patrząc po rezystancji I1,2 - 1,9 ohm To chyba termika - zabezpieczenia termicznego silnika (at)djarcik Z tabliczki znamionowej wynika że regulacja obrotów następuje poprzez przełączenie Gwiazda/Trójkąt. Przy połączeniu w gwiazdę ma 1000 RPM, a przy trójkącie 1350 RPM
Zabezpieczenie ustawia się zazwyczaj na 1,1 lub 1,3 prądu znamionowego silnika.
A czy tam przypadkiem nie ma zabezpieczenia termicznego ?? Jak silnik sie grzeje musisz sprawdzić łożyska i uzwojenia silnika. Raz spotkałem się z takim przypadkiem że pod wpływem temperatury wirnik w silniku się rozszerzał i nie mógł sie swobodnie obracać (chociaż to było w odkurzaczu) :)
W niektórych modelach wozków widłowych są zabezpieczenia termiczne na silniku. Po osiagnięcięciu za wysokiej temperatury silnika zabezpieczenie odcina prąd. Może jest uszkodzony wentylator chłodzenia silnika. Może być tak, że odcina tylko jazdę w tył. Przyczyna może być również niesprawny ogranicznik prądowy lub sterownik.
Witam ! Poczytaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17... Powodzenia życzę. Stefan
I tak bez zabezpieczenia termicznego silnika? Zły to pomysł jest.
Taka praca odkurzacza świadczy o zadziałaniu zabezpieczenia termicznego silnika. Należy sprawdzić prawidłową siłę ssania i drożność kanału wyrzutowego gdyż powietrze zasysane jest wykorzystywane do chłodzenia silnika.Mogą być zatkane filtry,które należy wymienić na nowe.
Przewód "6" jest do zabezpieczenia termicznego silnika.
Producent zabrania stawiania po stronie wtórnej falownika styczników. Czy starczą same zabezpieczenia termiczne silników?? Falownik ma 130kW mocy a obciążony był by 2 silnikami o mocy 37,5kW.
Przy jednej fazie nie ma potrzeby sterowania silnika stycznikiem? Przy takim prądzie, nie ma potrzeby załączać silnika stycznikiem. Ponieważ tzw. termik steruje stycznikiem, to pozostaje jedynie wyłącznik silnikowy( z zabezpieczeniem termicznym umiejscowionym wewnątrz wyłącznika).
Pomiędzy stycznikiem a silnikiem nie ma przypadkiem wyłącznika silnikowego jako zabezpieczenia termicznego?
Err 15. Usterka zabezpieczenia termicznego silnika. Nagrzanie się silnika powyżej ustalonego poziomu. Skontaktuj się z autoryzowanym serwisem Err 35. Usterka sondy temperatury komory roboczej. Błąd uniemożliwia pracę w każdym z trybów. Skontaktuj się z autoryzowanym serwisem tu są części jakieś https://serwis24h.info/pl/c/RETIGO/22905... sprawdź styki...
prędkość rozruchu, hamowania, parametry silnika, max. zakres regulacji, prędkość podstawowa, zabezpieczenia prądowe i termiczne - jeśli są. więcej danych - jaki falownik i jaki silnik ??
Będzie żyć i bez zabezpieczenia termicznego. Termik wywaliło bo szczotki iskrzyły przez co silnik się przegrzał. Oczywiście mogę się mylić, więc poczekaj na wypowiedź bardziej doświadczonych kolegów.
Zacząłbym od sprawdzenia wiązki silnika, przewodów idących do silnika oraz zabezpieczenia termicznego silnika. Do sprawdzenia jakość połączeń przewodów "szczotkotrzymacza".
Ten "pstryk" to jest odgłos załączania się i wyłączania zabezpieczenia termicznego silnika zabudowanego na agregacie. Coś nie tak jest z silnikiem.
Na silniku nie widziałem żadnego zabezpieczenia termicznego. Jest wplecione w uzwojenia stojana.
Z tego co widzę, to przede wszystkim: 1. Wykorzystanie wyłącznika różnicowoprądowego do zabezpieczenia pompy głębinowej jest zwykłym nadużyciem 2. W układzie elektrycznym brak zabezpieczenia termicznego silnika pompy 3. Czujnik zaniku fazy i kontroli styków jest nieprawidłowo podłączony (wyjście z CZF prosto na cewkę stycznika?) Na fotografii nr 1 nie...
Zabezpieczenia termiczne silnika 1,1 In do tego to doszedłem sam :) bardziej mi chodzi o to czy jak między silnik a falownik dam termik, w przypadku 'wyrzucenia' termika nie zepsuje mi się falownik.
Witam Czym innym jest zabezpieczenie uzwojeń silnika od skutków przeciążeń, tu nastawa zabezpieczenia termicznego silnika dla normalnych warunków klimatycznych wynosi x1,1,dla warunków tropikalnych 1,05.Dla zabezpieczenia nadprądowego silnika elektr.i instalacji go zasilającej od skutków zwarć współczynnik k jest zależny od sposobu rozruchu i rodzaju...
Funkcje wejść cyfrowych są opisane w rozdziale 7-2 str 7-27 (519) parametry E01 - E05 ale tu bym nie szukał problemów z wyrzucaniem błędów. Złe ustawienie tych parametrów to np brak jazdy w którymś z kierunków. Dodano po 18 Wiem jedynie że falownik steruje jazda, poprzez cztery silniki. Wypinanie i ich zamiana nic nie daje. nie wypinaj Kolego silników...
Witam. Mam wrażenie że przy takiej " instalacji"silnik pompy bardzo "cierpi" ,gdyż pompa więcej wody pobiera na ssaniu niż jesteś w stanie cienkim wężem wypuścić. Dochodzi do przegrzania zabezpieczenia termicznego silnika. Widzę 3 możliwości - zbiornik hydroforowy (najlepsze wyjście) - zmiana węza na taki żeby nie dławił pompy, - częstsze odpoczynki...
Zabezpieczenia termiczne silników są wskazane.Są silniki które posiadają własne zabezpieczenie (wewnątrz uzwojenia),wtedy nie ma potrzeby dublowania zabezpieczenia. Dodano po 6 Tu masz alternatywne wyjście zabezpieczeń termicznych http://midas.ariadna.pl/piorowicz/ poczytaj może to Ci pomoże.
Tak z ciekawości co tam robi czarna żyła na obudowie razem z P? A co to jest to "P" ? Może phase ? Podłączenie : U1,V1,T1 do poszczególnych faz, czwarty przewód na obudowę. T1,T2 to wyjścia zabezpieczenia termicznego silnika, możesz połączyć w szereg z cewką stycznika zasilającego silnik. Można też je pominąć.
Mam pytanie dotyczące obwodów sterowania silników indukcyjnych i oczekuje odpowiedzi.Otóż czy istnieją styczniki z elektromagnesami zasilanymi napięciem 400V 50Hz a drugie pytanie czy można wykorzystywać wyłącznik silnikowy np;M250 tak by oprócz zabezpieczenia termicznego silnika spełniał funkcję łącznika załączającego i wyłączającego w krajzedze.
Tak sie robi. Dla bezpieczeństwa odzielne zabezpieczenia termiczne dla silników
Silnik jest na napięcie stałe, powinny być oznaczenia "+" i "-", jak dobrze pamiętam biały przewód na "+". Na silniku są również zabezpieczenia termiczne (zgrubienia na przewodach) sprawdź czy jest przejście i czy podawane jest napięcie stałe na młynek (około 230 vdc).
tam chyba jeszcze masz czasówkę jakąś po drodze Tk7/8 i stycznik KM1 (pewnie START albo gotowość). powodzenia. To są zabezpieczenia termiczne silników. Sprężarka sterowana jest od temperatury i wyłączana od wysokiego ciśnienia w układzie. Wentylatory sterowane są tylko ciśnieniem. I chyba pracą sprężarki.
Zgodnie z tabliczka ten nowy silnik osiągnie 4kW w układzie gwiazdy gdy go zasilisz 690V międzyfazowym a takiego raczej w gniazdku nie masz. W naszej sieci w układzie gwiazdy moc będzie mniejsza (wydaje mi się , że mniejsza niż 3kW ale trzeba by odkopać wzory). Może on pracować w układzie trójkąta na 400V AC 50Hz tylko wtedy ma 4kW i prąd znamionowy...
Pomijając brak zabezpieczenia termicznego silnika reszta wzorowa, a jeszcze bardziej wzorowa by była, gdyby przewód elastyczny połączony by był za pomocą zaprasowanych króćców a nie opasek zaciskowych. Troszkę razi ten wystający z pod spodu zawór odwadniający, są specjalne do tego celu. Reasumując, po serii , potwornych machin, bezlitośnie przeze mnie...
MDA UL listed - bezpieczniki stosowane w Ameryce - niedostępne aM - to tzw wkładka bezpiecznikowa niepełnozakresowa (pot. silnikowa) - reaguje tylko na zwarcia a nie na przeciążenia stosowana do zabezpieczenia silników, w zakresie prądów przeciążeniowych współpracuje zazwyczaj z wyzwalaczem termicznym na silniku
jak wykonać taki ogranicznik prądu dla silnika Do zabezpieczenia silnika najlepiej zastosować jakiś bezpiecznik termiczny który załatwi sprawę przeciążenia silnika. jak zrobić że po podaniu krótkiego impulsu z włącznika drzwi się będą otwierały/zamykały, dopóki nie zadziała krańcówka. Tu musisz zastosować przekaźnik i zrobić na nim podtrzymanie. Przekaźnik...
Jak dla mnie to zdjęcie to ręczne załączenie styczników i obydwa są w stanie ON. Dodano po 22 https://obrazki.elektroda.pl/3659309000_... Oczywiście na schemacie brakuje zabezpieczenia głównego i zabezpieczenia termicznego.
cze pierwsza rzecz to rezystor to 5W rezystor w elektronice ( w tej pralce zimne luty ) , zdarza się zabezpieczenie termiczne w silniku . W tym modelu nie ma zabezpieczenia termicznego silnika. Sprawdź szczotki, ewentualnie, jak radzi kol. rydzekcycek , ten rezystor (kilka kΩ +jeszcze dwa inne :sm5: ). Jak wszystko jest ok, to na pewno naprawa...
Witam serdecznie, czy dostępne są zabezpieczenia termiczne ( do zabezpieczenia silnika ) razem z czujnikiem zaniku faz - chodzi mi o to żeby te dwa urządzenia znajdowały się w jednej obudowie.
Witam. Podobnie jak dla silników prądu przemiennego, rodzaj i ilość zabezpieczeń zależy od mocy silnika. Inne zabezpieczenia dla 1W a inne dla 1 MW.Dla większych mocy - oprócz zabezpieczenia od zwarć i przeciążeń stosuje sieę np zabezpieczenia termiczne zabudowane wewnątrz uzwojeń, czy zabezpieczenia różnicowe ( nie mylić z różnicowo-prądowymi) - polegające...
Czy są jakieś wzory na dobór zabezpieczenia przeciwzwarciowego (bezpiecznika) i przeciwprzeciążeniowego (zabezpieczenia termicznego) do silnika indukcyjnego. Np do silnika 3 faz 230/400V 1,5kW.
A czy ten silnik nie ma swojego zabezpieczenia termicznego? W silnikach stosuje się czujniki bimetaliczne N.C. Po przekroczeniu dopuszczalnej temp. styk się rozłącza. Innym zabezpieczeniem jest PTC. Trzy termistory połączone szeregowo. Przy bimetalu nie ma problemu, trochę gorzej z PTC. Trzeba mierzyć rezystancję i ustalić histerezę. Właśnie kończę...
Witam Dziękuję za odpowiedź zdjęcie płytki jest poglądowe nie z mojego ekspresu. Wiem już że CFG8 i CFG 9 są to zworki które wymieniłem,na wszelki wypadek wymieniłem też triaka,bo sinik nie startował.Dziękuję za cenną uwagę co do przekaźnika nie będę go wymieniał bo grzałka działa bez zarzutu. Dziś sprawdzę czy po wymianie triaka i zabezpieczenia termicznego...
Z tego co wiem, to silnik zabezpieczenia termicznego nie ma. Filtr HEPA widać, że już od dawna nadawał się do wymiany. Temperatura powietrza wylatującego potrafi niektóre tworzywa zdeformować, gdy mamy ograniczony przypływ powietrza. Ten element o którego pytasz, to Park System. A na czym ten system polega ? Czy w tym gnieżdzie gdzie jest ten guzik...
Wydaje się mi, że moi przedmówcy nie rozumieją tematu zadania. W zadaniu 3.2.4 chodzi o ręczne załączanie silników w kolejności M1, M2, M3 a nie załączenie ręczne wszystkich silników jednym przyciskiem. Ukłąd sterowania powinien wyglądać następująco: - załączenie silnika M1: faza (lub +), przycisk WYŁ, następnie równolegle przycisk ZAŁ1 i styk pomocniczy...
Według schematu z posta 1. Rozpiąć mostki na silniku i schować. Zacisk V na silniku połączyć z 1 na przełączniku i z jedną żyłą zasilania 230V. Zacisk X na silniku połączyć z 2 na przełączniku. zacisk U na silniku połączyć z 4 na przełączniku. Zacisk Z na silniku połączyć z 5 na przełączniku i zabezpieczeniem termicznym T. 9 na przełączniku podłączyć...
Najwidoczniej spalone, no chyba że stosują też zabezpieczenia termiczne w takich silnikach jak w transformatorach, bo one lubią się często psuć.
Do zabezpieczenia silników stosuje się wyłącznik termiczny. Proponuje go zastosować.
Rozumie, że jak nie ma domu, to i nie bardzo jest gdzie usytuować hydrofor, chyba, ze w jakieś szopie na lato. Nie o ciśnienie jednak tu chodzi, bo pompa da takie ciśnienie, tylko o to że takie startowanie i wyłączanie pompy nie jest zbyt komfortowe w późniejszym czasie , gdy już będzie instalacja w domu. Do napompowanie jakiegoś zbiornika, by mieć...
Witam Wentylator z silnikiem o mocy 7.5kW 2900obr. Przełożenie 3/1 - koło pasowe wentylatora 30cm, na silniku 10cm. Obroty dmuchawy 1000obr. Falownik LG ig5 11kW. Zakres pracy 0-50Hz, nigdy nie wykorzystywany powyżej 30Hz ponieważ falownik rozłączał silnik nie wiem z jakiego powodu przeciążenia ale przecież wykorzystywany silnik jest wtedy w 50% tylko?...
UE ograniczyła moc odkurzaczy domowych do 900W No i co? Mam starego Zelmera z lat '80, ssie O WIELE lepiej niż te, których używałem jakiś czas temu, "nowoczesne", mocy 1500-1800W. A ma 750/800W. Da się? Da, tylko trzeba chcieć, a nie wstawiać najgorszy najtańszy chiński silnik. W dodatku często silnik bez zabezpieczenia termicznego!
Witam. Aktualnie jestem na etapie składania sobie cyrkulatki i mam problem z ustawieniem zabezpieczenia silnika. Chodzi mi o parametr nazywany "Direct online current time". Parametr ten jest wyrażony w sekundach, a odnosi się do czasu przez jaki silnik może przyjmować maksymalny prąd rozruchowy przy unieruchomionym wale bez szkody dla silnika. Silnik...
Ponieważ ma zabezpieczenia termiczne bezpośrednio na silniku a jeszcze ma zabezpieczenie zwarciowe całego układu . A dlaczego pytam o moce bo przy małych mocach czy nie lepiej zastosować falowniki . Wiadomo droższe rozwiązanie ale zabezpieczenia są już wewnątrz i regulacja większa.
Zmiana kierunków obrotów silnika trójfazowego przy wirowaniu w jednym kierunku na drugi to hamowanie przeciwprądem. Nie jest to zbytnio zabójcze dla silnika lecz nie wytrzymują zabezpieczenia termiczne i bezpiecznikowe. Najkożystniej silnik zatrzymać i puścić w drugą stronę. Pozdrawiam. Spektra
Np. wyłącznik silnikowy termiczny 6-10A. https://allegro.pl/oferta/wylacznik-siln... tylko trzeba go odpowiednio podłączyć pod silnik 1f.
Wrzuć zdjęcie tego silnika jak nie wiesz jakiej jest on mocy, może wizualnie uda się to określić, bez znajomości prądu znamionowego silnika nie będzie możliwe poprawne dobranie zabezpieczenia.
Witam. Odkręć silnik z pralki i pomierz przejścia. W niektórych silnikach padały zabezpieczenia termiczne (kliksony) lub prądniczka tacho. Jeżeli pomiar silnika jest ok sprawdź wiązkę i sam programator (triak). Jeżeli coś będzie nie tak to pisz napewno znajdziemy rozwiązanie. Pozdrawiam.
Maszyna nie jest przerobiona na rządowego chama. Dokumentacja i opisy tez przerobiona. Silnik tylko jeden do wymiany bo uszkodzony. Może jak kolega się włącza do dyskusji wypadało by temat przeczytać a nie wyjeżdżać z wnioskami nie mającymi zbyt wiele wspólnego z rzeczywistością. Nikt kondensatorów nie dokładał. Jak by tak było to prościej to zrobić...
Czy 1 czy 3 fazy, to względem ziemi nadal mamy 230V AC. Tak czy inaczej prawidłowe podłączenie elektryczne ma zabezpieczyć przed porażeniem i dlatego powinni zajmować się tym wykwalifikowani instalatorzy z aktualnymi uprawnieniami eksploatacyjnymi . 90% napędów do bram jakie instaluje mają silniki na 230VAC. Przy tego typu sterowaniu jak na razie brakuje...
Pierwsza sprawa to finanse czyli jak wychodzi jeden falownik 36KW do 2x 18 KW. W przypadku zastosowania jednego falownika do napędu więcej niż jednego silnika należy pomiędzy falownikiem a silnikiem zamontować zabezpieczenie termiczne, a styk sygnalizacyjny zdziałane tegoż zabezpieczenia włączyć w układ sterowania falownikiem.
Witam. Kolego ssr kondensator w silniku to nie Prima Aprilis (napisałeś sporo bzdur). Trochę teorii. W pralkach automatycznych stosowane są w zasadzie dwa typy silników: 1. Silniki indukcyjne klatkowe z kondensatorem pracy, 2. Silniki komutatorowe szeregowe prądu przemiennego (tzw.uniwersalne) Silniki wg.1 zbudowane są z dwóch uzwojeń,fazy głównwj i...
Prawdopodobnie całe zamieszanie powstało w wyniku traktowania sprężarki jak żarówki, a początek wziął się np. z kilkusekundowego zaniku napięcia w czasie pracy sprężarki . Wtedy po powrocie zasilania następuje zadziałanie zabezpieczenia termicznego silnika sprężarki, wynikające ze zbyt małego czasu niezbędnego dla wyrównania się ciśnienia w układzie,...
FIATy z tego okresu miały automatykę raczej tylko w szybie kierowcy, pozostałe szyby były sterowane wprost z przycisku - "na krótko". Nie było żadnego zabezpieczenia (poza termicznym w silniku) i silnik chodził tak długo jak długo był wciśnięty przycisk.
Witam, posiadam w domu instalacje taką jak przedstawiona w załączniku. Całość współpracuje z hydroforem i pompą. Cewka stycznika zasilana na 220V. Stycznik cały czas cichutko buczy, z czego wnioskuje, że jest cały czas załączony... (nie jest to typowe buczenie spowodowane brakiem styku) Problem polega na tym, że w ten sposób stycznik cały czas pobiera...
Przyjrzał bym się temu silnikowi czy ten elektromagnes nie był zabezpieczeniem termicznym silnika i ktoś to przerobił.
Witam, 1. Chciałem sąsiadowi pomóc w naprawie spalonego silnika od kompresora parametry jak w temacie. Nowy jak widzę na allegro ~370zł cena się wacha a za przewinięcie sobie zaśpiewał wycenę 400zł. Jaki sens w takim razie przewijania skoro nowy tańszy? 2. To co ze starym silnikiem zrobić? Tylko na złom czy samemu można próbować go nawinąć? 3. Widzę...
To znaczy, brak połączenia między pozostałymi? Co znaczy "0"? Zwarcie między nimi, czy przerwa? Sprawdź czynie ma zabezpieczenia termicznego uzwojenia.
Fabryczne nikt tam nie grzebał. Ale chyba robiony przez manufakturę w wykonaniu "złotej rączki". PE wygląda na niepodłączony. Cienki przewód który wchodzi do silnika to jest wewnetrzny termik w silniku. Dlaczego jest podłączony do cewki to sprawa prosta. Przy nadmiernym wzroście temperatury silnika rezystancja termika wzrasta co powoduje rozłączenie...
Pralka Amica PA5580A510 przerywa pranie i wywala błąd(miga dioda 7 razy - wada zespołu napędowego). Szczotki sprawdziłem dobre, cewka tachometryczna cała i dociśnięta, komutator koloru miedzianego. Przy silniku jest kostka z 6 przewodami(2 przewody na szczotki, 2 na cewkę i jeszcze 2 idą do środka obudowy silnika, te przewody mogą być od zabezpieczenia...
Silniki elektryczne muszą posiadać w swoich obwodach zasilających zabezpieczenia termiczne które wyłączą zasilanie w przypadku wzrostu znamionowych prądów fazowych silnika. Zadziałanie takiego zabezpieczenia uruchomi Ci alarm.
Witam Aby sprawdzić co to jest, trzeba zmierzyć rezystancję na zaciskach tej kostki.Rezystancja rzędu 1 oma wskaże że jest to tzw."termik lub clixon".Natomiast wartość rezystaancji powyżej kilkudziesięciu omów wskaże że jest to czujnik termistorowy.Ten sposób zabezpieczenia uzwojeń jest bardziej skuteczny aniżeli przekaźnik termiczny włączony w obwód...
Tak właśnie miałem. Popękany (zbyt luźny) pasek nie dociągał mechanizmu ładowania kasety do końca, do zadziałania zatrzasku. Wprawdzie do żadnego magnetowidu nie zaglądałem od niemal 25 lat ale o ile dobrze pamiętam to w mechanizmie docisku rolek nie ma zatrzasku (w mechanizmie windy też nie ma), a dociskają one (rolki) na ile zębatka zdoła prowadniki...
Czy są jakieś zabezpieczenia od strony energetyki, które potrafią wyłączyć daną fazę gdy obciążenie za duże i po kilku-kilkunastu sekundach włączyć na nowo? Nie ma nic takiego. Są zabezpieczenia termiczne np. silników, ale urządzeń tych nie stosuje się do zabezpieczania na zasilaniu domów. Musisz szukać nadal usterki.Zacznij może od upewnienia się...
Można, ale nie będziesz miał zabezpieczenia przeciążeniowego, podnapięciowego i termicznego. Ten silnik ma zabezpieczenie termiczne i w taki sposób zrezygnujesz z niego. Wyłącznik na cewkę zabezpieczenia podnapięciowego czyli przy braku prądu piła wyłączy się i przy powrocie napięcia nie włączy sama. Nie rezygnuj z tego. Zasilanie ma iść na 3 i 7, a...
co ze zwiększonym prądem podczas rozpędzania silnika po włączeniu? Zabezpieczenia termiczne, czy inne równoważne całkują prąd i jak "uskładają" sobie odpowiednią całkę, to wyłączają. Choć widziałem przypadki, że silnik przy rozruchu wyzwalał zabezpieczenia zwłoczne, ale wynikało to ze zbyt dużych oporów ruchu lub złego doboru silnika.
Trochę zapasu prądu jest nawet zalecane, szczególnie gdy silnik może być chwilowo przeciążany mechanicznie. W falowniku ustawić trzeba będzie tylko niższy prąd znamionowy silnika (dla zabezpieczenia termicznego) i wszystko na 100% będzie OK.
Cześć. Może uda się reaktywować wątek. Mam taki silnik z klimy, w której rozleciał się wirnik wentylatora (szukamy czegoś w zastępstwie :/ ). W tej chwili sama klima działa, ale silnik od chłodzenia chłodnicy (wydmuchu na zewnątrz), nie działa. Miernik między NIEBIESKIM, a CZERWONYM (i ŻÓŁTYM) pokazuje przerwę, czyli się coś upaliło w uzwojeniu, albo...
Graniczna wartość zależy od kompresora i jego prądu rozruchowego. Brak rozruchu spowoduje wyłączenie wyłącznika termicznego zainstalowanego przed włącznikiem rozruchowym. Natomiast przy braku lub niezadziałaniu zabezpieczenia termicznego spowoduje brak rozruchu silnika co doprowadzi do spalenia jego uzwojenia roboczego.
Zanieś zawartość tego zdjęcia na skup złomu. Oni wiedzą co z tym zrobić a i parę groszy na nowy będzie. No, to szkoda, myślałem, że jednak uda się uratować ten silnik. Wymiana tego zabezpieczenia termicznego nic nie da?
Silnik trójfazowy skojarzony w trójkąt dla napięcia 230 V. Jako wyjścia faz widzę tu n/w przewody: para: czerwony-pomarańczowy 6Ω Trzeci czarny z czerwonym oraz pomarańczowym ma za każdym razem 6Ω Ta para czarnych przewodów prawdopodobnie do zabezpieczenia termicznego. para: czarny-czarny 120Ω
ale stosujesz zabezpieczenia o charakterystyce B do silników? Jeśli silnik jest mały i ma swój przekaźnik termiczny na styczniku to zostaje tylko zapewnić wyłączenie przy zwarciu.
Wielkie dzięki za szybką odpowiedź. Prąd wyjściowy falownika jest większy niż suma prądów znamionowych silnika. Dodatkowo silniki są wyposażone w zabezpieczenia termiczne w uzwojeniach. Zabezpieczeniem falownika jest natomiast typowy PKZ. Taki układ będzie w porządku? Pozdrawiam
Po wyłączeniu pompowania przez wyłącznik ciśnieniowy jest słyszalne dość spore syknięcie powietrza więc ten zaworek raczej działa, przy ponownym starcie zdarza się że silnik wystartuje bez problemu, natomiast innym razem buczy i nie daje rady przeważyć tłoka, co się kończy niejednokrotnie wyskoczeniem zabezpieczenia termicznego przy silniku, ale najpierw...
Czyli dla powyżej 4A stosuje się coś dodatkowego i tutaj jest wolna amerynkanka? Absolutnie, jaka wolna amerykanka. Obowiązkiem twoim jest zabezpieczyć silnik od zwarć i przeciążeń. Tu katalog bardzo popularnego M250 kolega przeczyta wartości termiczne i zwarciowe. Sam producent podaje by je dobezpieczać wkładkami topikowymi. http://legrand.pl//pliki//pdf/PL_2012_07...
Ogólnie rzecz ujmując, jest silnik, który napędza pompę, która w pewnych niezależnych ode mnie warunkach lubi się przegrzewać i zacierać. I nie posiada żadnego zabezpieczenia termicznego. Do tego sam silnik narażony jest na zachlapanie/wilgoć, a do szafy rozdzielczej nie mam dostępu więc muszę się wpiąć po prostu na kablach zasilających sam silnik....
Moim zdaniem bezpieczniki termiczne są od zabezpieczenia grzałek Nie tylko. W silnikach są również popularne. Inna kwestia, to cy autor dobrze pomierzył i co tak naprawdę jest podłączone przez ten element, bo zdjęcie jest tak zrobione, że nic nie wnosi w tej materii.
Prawdopodobnie wyprowadzenia zabezpieczenia termicznego zamontowane wewnątrz uzwojeń lub przy łożyskach silnika.
a co z zerem roboczym (niebieskim) przewodem. Jest to silnikowi nie potrzebne. Z opisu nie wynika żeby Twoja instalacja do tego silnika posiadała zabezpieczenia przed spaleniem się silnika, czyli przeciążeniową termiczną.
Producent wyraźnie podaję zasilanie jednofazowy 230V, w przyłącz powinien być kondensator, uzwojenia trwale połączone w silniku.
A tak paliło się nie przekraczając prądu zadziałania zabezpieczenia. Btw. kurtyna była nowa, zapaliła się po 2 tyg. pracy. Dziwne, że urządzenie samo w sobie zabezpieczenia przeciążeniowego/termicznego nie posiadało. Takowe mają nawet silniki rolet, gdzie siedzi silnik mocy pojedynczych watów.
5 sezonow to sporo jak na taka maszynke. Czy przez te 5 sezonow zagladales czy ma olej w skrzyni przeklladniowej slimaka? Mozliwe tez ze zacieraja sie jakies lozyska, moze nawet w samy silniku. To co opisujesz, wyglada na zadzialanie zabezpieczenia termicznego zabezpieczajacego przed przegrzaniem i spaleniem silnika, jednak cos powoduje zbyt duze obciazenie...
Te przewody prawdopodobnie są od zabezpieczenia termicznego. Obwód musi być zwarty ponieważ nie byłoby podtrzymania stycznika zasilania. Najpierw trzeba zmierzyć rezystancję izolacji silnika i obwodów zasilających.
Kolego jeżeli chcesz tylko blokować załaczenie silnika w przypadku zadziałania zabezpieczenia termicznego to połączenie jest prawidłowe. Nie widzę tylko czy na pewno został użyty styk NC.
Wiesz, myślałem o tym, ale jak widzę elektryka, który sprawdza coś jak PAT 2 lub podobny miernik, to chyba wykryłby problemy z kablem od bezpiecznika do silnika, a to sprawdzałby podając jakieś tam napięcia i prądy. Ja się nie znam, ale On ponoć tak. Zdziwiony był tylko, dlaczego po wymontowaniu silnika nagle zwarcie do masy zniknęło, a było, gdy silnik...
Nie do końca można to połączyć w zamian bo ten nowy nie ma wyłącznika termicznego a prawdopodobnie w tym starym on wysiadł.Ten nowy element to tylko pozystor bez zabezpieczenia termicznego a bez niego silnik sprężarki spali się podczas rozruchu na obciążeniu gdy sprężarka ma ciśnienie.
Witam! Mam problem z doborem zabezpieczenia termicznego przy opornicy silnika dmuchawy w Audi B4. Dmuchawa działa tylko na 4 biegu. po zwarciu termika działają wszystkie biegi. Na jaką temperaturę dobrać to zabezpieczenie?? Oto oznaczenia na starym: PAT MICROTEM 4358A BCAJU. Na forum proponują do różnych aut od 127;128 do 168 [°C]. Boję się że jak dobiorę...
Oczywiście że może, bo brak mu powtarzalności jakie mają zabezpieczenia elektroniczne po za tym CKF działa na brak fazy a nie na skutki wywarte jej brakiem. . Czyli podsumowując CKF to znakomite uzupełnienie zabezpieczenia termicznego.
Tak jak kolega stanislaw napisał, układ posiada "naturalne" zabezpieczenie przed samo rozruchem i nic tu nie trzeba dodawać. Nie rozumiem tylko idei zabezpieczenia termicznego w obwodzie sterowania stycznika.
Czyli wersja nr1 ale zasilanie na pin nr 1? Reszta jest ok? Wersja nr2 odpada? Wiele silników nie ma zabezpieczenia termicznego. Wiec wersja 2 z podobną zmianą jak w wersji 1 może pracować. Sporo zależy do czego ma być używany ten silnik i w jaki sposób.
Adam1988 napisał: Pozatym kierunek wirowania faz ? Nie istotny ? Dlaczego robisz autorowi wodę z mózgu? Kierunek wirowania faz jest nie istotny, bo do tego służą styczniki zmieniające kierunki obrotów a nie termiki. Uzasadnione jest użycie wyłączników silnikowych (pod warunkiem że moc silników nie jest za duża i znajdziesz wyłączniki o odpowiednim zakresie...
Kolego czytaj posty ze zrozumienie, to nie jest takie trudne. AUtor wyraźnie napisał, że potrzebuje czujnika temperatury, a nie zabezpieczenia termicznego.
Witam! Przecież silnik pracuje w trójkącie. Więc jaki jest sens zabezpieczenia termicznego dla skojarzenia uzwojeń w gwiazdę tylko w trakcie rozruchu. Jak kolego chce to rozwiązać technicznie?
zabezpieczenia termiczne zabezpieczenia termiczne maszyny zabezpieczenia termiczne silnika
amilo instrukcja miernik ustawiania anteny mazda diagnostyczny
bateria dewalt aktualizacja chińskiego radia
Firmware do Toshiba 40RL938 - aktualizacja i problemy Brak prądu w subwooferze - diagnostyka i naprawa