CAN odpowiada za komunikację między sterownikami, jej lepiej nie zwierać Użyj trzech oporników ok. 10 Ω Zewrzyj przez 3-torowy przekaźnik (ewentualnie 3 przekaźniki z jedną parą styków): CAN L przez opornik 10 Ω z CAN H oraz CAN L przez opornik 10 Ω do masy i CAN H przez opornik 10 Ω do masy odcięcie zasilania po "15" sterownika...
Majster ma rację, teraz musimy się dowiedzieć czego brak, czy jest zasilanie i sterowanie cewki przekaźnika, czy jest zasilanie na styki robocze przekaźnika. Czy zasilanie wychodzi po zamknięciu styków przekaźnika. Być może, że sterownik nie ma zasilania właściwego i nie zapina w ogóle przekaźnika lub siedzi gdzieś dawne zabezpieczenie przed kradzieżą...
Witam, planuję zabezpieczyć swój samochód układem kontaktronowym działającym w polu magnetycznym. Zabezpieczenie planuję założyć na przewodzie zasilającym pompę paliwa. Ze sklepu z częściami elektronicznymi otrzymałem schemat jak w załączniku, jestem jednak laikiem w temacie więc proszę o pomoc w rozszyfrowaniu. Z tego co rozumiem mam doprowadzić +12V...
Witam! Szukałem podobnych tematów, które przejrzałem z góry na dół, lecz nie znalazłem odpowiedzi. Sytuacja wygląda tak, że Seicento nie odpala. Po przekręceniu kluczyka nie zapala się kontrolka wtrysku i nie słychać pompy paliwa. Szukając przyczyn awarii w instalacji, czasami udało się go odpalić ale zazwyczaj nie trwało to długo. Co dziwne szukałem...
Wcześniej wyjąłem przekaźnik i oczyściłem go i spryskałem preparatem do styków (mówię tu o zewnętrznych stykach nie otwierałem go ) ale spokój był może na 3tyg . W tygodniu bedę miał na podmiankę inny przekaźnik 372 i zobaczymy co się będzie działo , modle się tylko żeby to nie był problem z tym sygnałem od ECU . A jeszcze jedno mi się przypomniało...
Prawdopodobieństwo spalenia się cewki przekażnika jest zerowe w porównaniu z prawdopodobieństwem spalenia się w czasie wyprzedzania bezpiecznika pompy paliwa, lub sterownika silnika, a przecież są to zwykłe bezpieczniki topikowe, stosowane fabrycznie. Przekażniki należą do grupy elementów o wysokiej niezawodności, inaczej nie byłyby wogóle stosowane...
Witam. Potrzebuję zabezpieczyć styki przed wypalaniem w pompie paliwa honda varadero. Znalazłem przepis na zamontowanie przekaźnika co zmniejszy iskrzenie. Ale nadal są tam ruchome części. Znalazłem coś takiego jak przekaźnik ssr. http://www.tme.eu/pl/katalog/przekazniki... Potrzebuję aby sterowanie było w granicy 12 -15v A styki...
witam po dłuższej przerwie - problem nadal nie rozwiązany przeczytałem mase topiców na różnych forach lecz żaden nie rozwiązał mojego problemu. Dokładnie rzecz biorąc sprawa ma się tak: wszystkie czujniki temperatury są ok (żeby była jasność jest to wtrysk KE-Jetronic). Czujnik temp. to dwa termistory w jednej obudowie - jednen z nich podpięty jest...
Pompę paliwa. Ale na patencie. Przekaźnik ze stykiem przełącznym zamontowany tak by podczas blokady styk zwierał samą pompę.
witam, zakładam nowy temat gdyż stary "mercedes W124 230E - złącze diagnostyczne" mija się z celem - sorry że robię bałagan ale już ręce rokładam nad mieciorem :cry: Problem: auto (W124 230E 88') ciężko zapala jak jest zimne tzn temp powietrza<5st. C Jak już załapie to potelepie trochę do częściowego rozgrzania. Potem już chodzi jak należy i nie...
Najpierw zmierzyć jakie natężenie występuje na styku E. Wiedząc co jest można dalej myśleć. Masz zapewne klika już uszkodzonych to byś wlutował ten czarny przekaźnik rozwalił obudowę nie uszkadzając środka i zrobił zdjęcie styków..
Schemat narysuje ale wczesniej napisze jak jest teraz: Po załączeniu czuwania alarmu na przewodzie pojawia sie (minus) na stałe az do wyłączenia czuwania alarmu. Do tego minusa(masy) podłaczony jest przekaznik oraz na stałe do plusa, wiec gdy alarm jest zabezpieczony przekaznik cały czas działa i pobiera energie ponad 200 mA i odcina zabezpieczenie...
http://obrazki.elektroda.net/41_12262583... Przycisk „start-stop” w samochodzie (modernizacja 2). Przedstawiam kolejną modernizację urządzenia „Przycisk start-stop w samochodzie”. Zasada działania tego układu jest taka sama, jak układu opisanego wcześniej tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic58... chociaż...
https://obrazki.elektroda.pl/8584515200_... Przycisk „start-stop” w samochodzie. Modernizacja 5. Przedstawiam kolejną (5) modernizację urządzenia „Przycisk „start-stop” w samochodzie”. Tym razem też jest to całkowicie nowy schemat, uwzględnione są wszystkie poprzednie modernizacje, ale budowa nie...
Zabezpieczenie samochodu w systemie „1-wire”. Jak wiadomo, system „1-wire”polega na przesyłaniu do urządzenia wykonawczego napięcia zasilania i sygnału sterującego za pomocą jednego przewodu (oraz masy). Zastosowanie tego systemu w zabezpieczeniu samochodu pozwala na uzyskanie takich właściwości, jakich nie można, lub bardzo...
Przedstawiam kolejną modernizację urządzenia „Przycisk start-stop w samochodzie”. Zasada działania tego układu jest taka sama, jak układu opisanego wcześniej, chociaż schemat znacznie się różni. Schemat ideowy nowego rozwiązania jest pokazany na rys.1. http://obrazki.elektroda.net/49_12262577... W celu ułatwienia montażu w kolejnych...
Witam, zwracam się z ogromną prośbą o pomoc. Otóż kilka dni temu podczas normalnego uruchamiania silnika zaświeciła się kontrolka od elektrycznego układu silnika (samochód z kluczykiem) samochód odpala i gaśnie po 2-3 sekundach. Nigdy takiego przypadku jeszcze nie miałem. Próbowałem już odpinać akumulator, ładowałem go, próbowałem na zapasowych kluczykach....
Wtyczka mogła topić się z powodu złego styku konektorów. Jeżeli wszystko odpowiednio zabezpieczone przed dostaniem tam się wody, czy też korozją połączeń albo zwarciem to powinno być ok. ;)
Nie mam schematów dla Doblo, jedynie dla Grande Punto z silnikiem 1.4 8V (ma ten sam sterownik). W eLearn opis jest taki: Centralka sterowania silnikiem M10 kontroluje i steruje całym układem zapłonu i wtrysku elektronicznego. Centralka M10 jest zasilana bezpośrednio z akumulatora do styku 1 konektora A, poprzez linię zabezpieczoną bezpiecznikiem F43...
Potrzebuję przekażnik w układzie 2P z cewką na 12V i stykami o obciążalności przynajmniej 15A, który na dodatek nie będzie dzielnie znosił trudy pracy w samochodzie. Myślałem o przekaźnikach z Relpolu (łatwo dostępne w mojej okolicy) - niestety modele RM94 i RM84, które mają właściwy układ styków przewidziane są do pracy przy prądach max. 8A. Nie wiem...
Tak na szybko Ten schemat ma parę błędów: - źle zamontowana pompa po stronie otwartej między innymi nagrzewnica nie będzie działała. - przy układzie otwartym nie jest potrzebny zawór bezp. 1,5 bar. - jeśli masz termostat kotła np. euroster za pomocą przekaźnika 230V na cewce możesz zabezpieczyć się przed niepotrzebnym załączeniem kotła gazowego. (sterownik...
Witam. Jako, że jestem "szczęśliwym" posiadaczem tego samochodu i sam go naprawiam, opiszę tu większość usterek jakie znalazłem na tym forum, na które ludzie nie znają odpowiedzi, lub sobie z tym nie radzą. W tym aucie wymieniłem chyba wszystko więc krok po kroku opiszę to wszystko. Mam nadzieję, że temat zostanie podwieszony, tak aby każdy nie zakładał...
Witam ponownie problem był w pamięci sterownika 28f512a nie było dobrego styku ponieważ ktoś wycinał gumę w tym miejscu i usuwał immo i nie zabezpieczył dobrze teraz przekaźnik nie strzela i można się połączyć ze sterownikiem lecz nie włącza się pompa paliwa i nie ma sterowania wtryskami czyli auto nie odpala.Błędy się pojawiają dotyczące napięcia zasilania...
no to troszkę z życia: samochód - citroen ax z instalacją gazową( najprostrzą) fakty - po ok 2 miesiącach od założenia instalacji brak możliwości odpalenia auta na bęzynie. powód - pompa paliwa, która po przełączeniu na zasilanie gazowe nadal pracowała a zawór odcinający paliwo powodował większe obciażenie silniczka pompy. ponieważ w normalnych warunkach...
zabezpieczenie pompy paliwa zabezpieczenie styków odcięcie pompy paliwa zabezpieczenie
impedancja przesunięcie fazowe cewka pompa ładowarka akumulator latarka
radio preludium glosnik sansui potecjometr
DeLonghi ESAM5500 - Suche fusy i mielenie kawy Silnik okrętowy MAN - PIC IP nie czyta obrotów