Oczywiście, że na złom, gdyby to było wyjątkowe auto, zabytkowe, to można by myśleć nad ratowaniem. Tutaj naprawdę nie ma to sensu. Drugi silnik będzie dużo tańszy od naprawy tej głowicy.
Trzeba zablokować koło zamachowe, są takie otwory w obudowie wieńca zębatego a można to zrobić choćby dużym śrubokrętem.
http://obrazki.elektroda.pl/9705721600_1... Dodano po 48 a no innej opcji to nie ma;)
Osobiście proponuję sprawdzenie mechaniki ręcznie, jak coś zablokuje koło zamachowe to nic nie uszkodzisz a zauważysz gdzie jest problem. Ja kiedy pierwszy raz złożyłem mechanikę K520 w całość po wymianie zespołu kół przewijania, sprawdziłem działanie ręcznie i od razu wychwyciłem źle zamontowaną listwę od załączania funkcji. Jeden ze zbieraków wysunął...
Niestety igły to nawet wkręcic nie mozna, bo igielnica zastygła za nisko. Próbowałam odkręcić koło zamachowe, ale śrubka od spodu i nie ma dostępu od góry. Od dołu wchodzi tylko mały śrubokręcik i nie da rady. Nawijanie działa, ale jak przełącze na szycie to ani drgnie. Nie da rady poruszyć niczego nawet mechanicznie od środka.:(
witam ,moim zdaniem to jedyny sposób to znaleźć jakiś otwór na łączeniu silnika ze skrzynią i zablokować śrubokrętem koło zamachowe ,to jest sprawdzone na innych markach i niezawodne, odpisz jak dadsz rade, Picu
A nie ma jakiejś blachy, czy otworu, żeby sobie zablokować koło zamachowe?
Kiery zablokujesz koło zamachowe, klin na wale powinien być na godzinie 12. Wtedy 100% że to GMP. Pasek nakładasz, naciągasz w odwrotną stronę zegara, zaczynając od dołu. Na kole wałka rozrządu i pompie wbijasz blokady (nie muszą być oryginalne). Oba kółka luzujesz (na każdym 3 śruby na 13-tkę) w celu napięcia paska. Po założeniu paska skręcasz napinacz,...
Wszystko jest tak jak powinno być. Wał korbowy po wkręceniu pinu blokady jest blokowany tylko w kierunku dokręcania śruby na kole pasowym. Aby śrubę odkręcić należy użyć klucza udarowego lub zablokować wkrętakiem koło zamachowe. Rysunek powinien wyjaśnić watpliwości: http://obrazki.elektroda.pl/3455402500_1... http://obrazki.elektroda.pl/5903011600_1...
A w którym miejscu w skrzyni zablokować koło zamachowe
Gwint zwykły odkręcaj w lewo. Zablokuj koło zamachowe przy pomocy drugiej osoby,albo zablokuj klucz i odkręć rozrusznikiem.
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
A rozrusznik trzeba będzie wyciągać żeby zablokować koło zamachowe czy się obejdzie bez tego no i klucza dynamometrycznego nie mam
Witam Najlepiej zdjąć prawe koło , pasek alternatora , potem koło pasowe wału , zdemontować obie pokrywy zablokować wał / kołek w koło zamachowe , założyć blokady na wałek rozrządu i pompę i poluzować napinacz i gotowe . Dobrze jest sprawdzić przed zdemontowaniem paska jak to wszystko wygląda . Znalazłem coś takiego http://obrazki.elektroda.net/48_12572351...
Nie da się. Musisz zablokować koło zamachowe.
A skąd taki wniosek? Rozrusznik znajduje się na styku silnik/skrzynia, napędza właśnie poprzez część mechanizmu sprzęgła. Skoro nie kręci to albo jest zepsuty, albo jeśli usterka wystąpiła po wymianie sprzęgła, to właśnie to jest przyczyną - zablokowane koło zamachowe. Pomylone śruby i któraś zbyt głęboko weszła itp.
Czy ta blokada jest z przodu gdzieś w okolicach rozrusznika Należy zablokować koło zamachowe, miejsce jest obok rozrusznika.
jak zablokować koło zamachowe . Tak partyzancko można jakimś grubym wkrętakiem na wieńcu zębatym koła zamachowego po wyjętym rozruszniku np. zależy jak to tam wygląda.
a rozrząd jak ustawiony? zablokowane koło zamachowe szpikulcem za rozrusznikiem i śrubką na wałku rozrządu? w kole zamachowym są 2 takie dziurki niedaleko siebie w które da się zablokować szpikulcem, sam się na to kiedyś naciąłem i silnik chodził ale właśnie beznadziejnie (przestawiony o kilka ząbków), od tej pory nigdy już nie ufam żadnym "znakom"...
Tutaj odpowiedź użytkownika tomo19811 z postu gdzie wcześniej o tym pisałem - DZIĘKI WIELKIE i dam zanać co dalej CZeść , w twoim problemie będzie chodziło o brak synchronizacji sygnałów z czujnika wałka rozrządu i wału korbowego {to jest częsty problem tych samochodów , dlatego ci wymienili rozrząd } , ale skoro piszesz że wszystko zaczęło się dziać...
Koło zamachowe na 0, a pompa zablokowana kołkiem Φ13mm, jednocześnie znak na kole pompy na wgłębienie, na łapie do której jest przykręcona
Zacznijmy od tego ze zostalem poproszony przez babke o naprawe jej maszyny do szycia Lucznik KL82. Pierwsze co zauwazylem to to ze glowne kolo zamachowe ktore napedza cala maszyne nie jest sprzezone z glownym korbowodem - caly mechanizm byl zapieczony podczas gdy kolko krecilo sie wolno. Po rozkreceniu wydaje mi sie jakby to wszystko bylo zlaczone na...
Jeden do środka 3 pcha . Wciskasz sprzęgło 3 bieg i puszczasz sprzęgło . Dodano po 3 Co nie zmienia faktu że jak rozrusznik jest w takiej pozycji że na stałe połączony z kołem zamachowych to jeszcze trochę i z rozrusznika zostanie tylko obudowa . Rozleci się rozrusznik zablokuje koło zamachowe i będą kłopoty .
Bez blokady na wał będziesz miał problem. https://obrazki.elektroda.pl/6698746200_... Blokada to nr 2 i 3 na rysunku. Zależy czy to automat czy manualna skrzynia. Koło paska rozrządu na wale jest bez klina i dociskane jest kołem pasowym paska osprzętu. Przez to trzeba zablokować wał wkładając blokadę w koło zamachowe, blokadę wkłada...
Witam. Musisz zablokować koło zamachowe czymś takim. https://hazwerkpolska.sklepna5.pl/towar/... albo https://hazwerkpolska.sklepna5.pl/towar/... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Ten rozrząd nie jest ciekawy jak na peszy raz. Tam masz okrywające koła na wałkach i na wale. Blokada wtykasz od strony chłodnicy, na dole bloku silnika od strony sprzęgła. Druga blokada jest na wałki l. Musisz z głowicy wydłubać dwa krążki gumowe od strony sprzęgła. Tam wejdzie ta blokada. Kręcisz tak wałem by górę krawędzie wycięcia wałków zrównały...
Mam pytanie odnośnie wymiany uszczelniacza wału korbowego na rozrządzie silnik fiat brava 1.9 td 100.Śruba M16 koła zębatego jest dokręona momentem 360nm.Jak zablokować koło zamachowe?W info-tech wyczytałem o blokadzie 1860898000 ,ale tam nie ma na nią miejsca. (brak okienka).Czy ktoś przerabiał ten temat?Proszę o pomoc.
Witam Z samochodami tak bywa .Widocznie łąńcuch jakiś wadliwy. Kruczki podczas wymiany rozrządu.Uważaj zanim zdemontujesz łąńcuch i koła zębate ustaw sobie tak znaki na obu kołąch zębatych aby łątwo było policzyć ile ogniw na łąńcuchu jest między tymi znakami nie pamiętam ale chyba 12 albo 13 policz to zanim zdemontujesz bo w tym silniku tak się włąśnie...
Zazwyczaj magnetofony tego typu zapewniają usunięcie zablokowanej kasety. Aby to zrobić, obróć magnetofon tyłem do siebie. Otwórz przykrywkę bateryjnego przedziału . Naprzeciwko koła zamachowego każdej deki znajduje się otwór do ręcznego przewijania . Kierunek przewijania jest wskazany strzałką. Za pomocą cienkiej różdżki przewiń koło zamachowe deki...
sprawdż czy ręką obrócisz silnik kluczem nasadowym za srubę centralną w kole pasowym na wale ,być może czym zablokowałeś sobie koło zamachowe,może zamieniłeś któreś śruby przy montażu
Wygląda że wtrysk paliwa jest w nieodpowiednim momencie.Czy silnik nosi znaki ściągania glowicy?Ja bym jeszcze sprawdził rozrząd.Trzeba zablokować koło zamachowe jak na rys. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/27e2... znak O/T na kole pasowym powinien być w pionie i pokryć się ze znakiem na obudowie rozrządu koło czujnika wału.Krzywki...
Witam 1.pkt. dźwigienki są tak na wcisk 2pkt musisz ustawić rozrząd tak jak ma być tzn.na znakach bo w przeciwnym razie dojdzie do zderzenia tłoka z zaworem co w następstwie prowadzić będzie do uszkodzenia dźwigienki zaworowe 3pkt nie musisz demontować rozrusznika jeśli się trochę sprężysz aczkolwiek gdy wymontujesz jest lepszy dostęp żeby zablokować...
Jeże przestawi Ci się wal w np 1.9 czy innych które mają blokadę wału na GMP to lepiej aby przestawil się w lewa stronę bo jak za mocno w prawo się obróci to może tłok dotknąć zaworu. po wymianie uszczelniacza ustawiasz wal tak aby blokada pasowała i po sprawie. Jeżeli chodzi o wałek np w 1.9 po odkreceniu koła i jego zdjęciu będziesz widział że koło...
lukasz ale za co ma złapać wał żeby dokręcić śrubę na nim? Można zablokować śrubokrętem koło zamachowe jeśli innej opcji nie ma. Ale moim zdaniem najlepiej jest pozbyć się tej śruby bo każda inna opcja druciarstwem pachnie. A jaka jest walka z tą śrubą to wiem bo sam kiedyś nią walczyłem chyba w Kangoo. Pamiętam, że pomogło wyjęcie chłodnicy i palnik.
witam wszystkich Auto sprowadziłem po stłuczce. Wyświetla się komunikat, że aku za słaby-podmieniłem na nowy-ten sam komunikat. Symptom jest taki, że po próbie uruchomienia silnika, słychać tylko stukot z okolic rozrusznika i lekkie przygasanie zegarów. Silnik na pewno "nie zablokowany-koło zamachowe kręciło. Nie podpinałem jeszcze na krótko rozrusznika....
CZeść , w twoim problemie będzie chodziło o brak synchronizacji sygnałów z czujnika wałka rozrządu i wału korbowego {to jest częsty problem tych samochodów , dlatego ci wymienili rozrząd } , ale skoro piszesz że wszystko zaczęło się dziać po wymianie sprzęgła to dobrze by było sprawdzić , czy czasem nie jest uszkodzona tarcza impulsowa na wale korbowym...
Narzędzia specjalne Przyrząd blokujący koła zamachowego - nr KM-911. Przyrząd blokujący koła rozrządu - nr KM-852. Podpórka silnika (→2000 Astra/Zafira) - nr KM-6001. Przyrząd regulacyjny silnika (→2000 Astra/Zafira) - nr KM-909-B. Podpórka silnika (2000→ Astra/Zafira) - nr KM-6001-A. Przyrząd regulacyjny silnika (2000→ Astra/Zafira)...
gdy koło zamachowe się zablokuje blokadą to górne blokady na wałkach ZAWSZE same wskoczą Nie dzieje się tak prawie NIGDY.
Klucz w standardzie 3/4 dwie przedłużki aby wyjść z pokrętłem poza nadkole , na pokrętło długa rura. Koło zamachowe zablokowane kawałkiem dopasowanego kątownika po uprzednim zdemontowaniu osłony. Wielokrotnie sprawdzone i bez partyzantki.
Nawet nie próbuj blokować wału do odkręcenia w ten sposób. To co znalazłeś służy do blokowania wału przy wymianie rozrządu, a nie do odkręcania/dokrecania koła pasowego. Odkręcasz dobrym pneumatem i nasadką 18 mm. Ew. spróbuj zablokować wał za pomoca wkrętaka na wieńcu koła zamachowego.
Źle ustawiony rozrząd (najprawdopodobniej). Tam jest kłopot z zablokowaniem odpowiednio wał (koło zamachowe) i sądzę, że Ci się przestawiło właśnie to ustawienie. Zakładam również, że na wałkach miałeś specjalne blokady...
Wczoraj dobrałem się do ustawień rozrządu i ustawiłem go ponownie stosując dokładnie procedure serwisową. Blokady na kole pasowym wałka plus blokada w koło zamachowe. Klin wychodzi na środku. Okienko na kole zamachowym sprawdzałem też czy jest w osi bo mam koło od starego sprzęgła i tam jest pogięte. Efekt - żaden. Mam wrażenie ze chodzi jeszcze głośniej....
Z boku bloku masz otwór od przodu silnika na blokadę wchodzi ona w koło zamachowe.
Tak się zastanawiam. Nie ma na serio żadnego dedykowanego otworu żeby zablokować ten wieniec/koło zamachowe? Przecież wiadomo, że po czasie ta śruba od kola pasowego będzie zastała na amen. Przecież rozrząd to eksploatacyjna sprawa. Dostęp w tym Dusterze jest ogólnie spoko, poszło szybko, ale z ta śruba cały weekend się męcze. Pozdrawiam i dzięki wszystkim...
Mam podobny problem z tym że koło zamachowe wraca cały czas do pozycji odwrotnej. Też zablokował sie blok, udało mi się go wyjąć ale włożyc juz się nie dało. Rozebrałem wnętrze i nastawiłem koło zamachowe o około 180 stopni tak żeby blok wszedł prawidłowo. Ekspres po włączeniu coś sie poprzestawiał poszarpał i ustawił się znowu odwrotnie. teraz znowu...
trzy miejsca w postaci ruchomych kół (koło zamachowe -widoczny znak, po zdjęciu osłony blaszanej, koło zębate wałka rozrządu i koło zębate pompy wtryskowej widoczne są po zdjęciu osłony paska rozrządu), w których znajdują się znaki i muszą pokrywać się jednocześnie w tym samym czasie ze znakami umieszczonymi na korpusie to: 1. - znak na kole zamachowym;...
http://www.proficentrum.pl/217,blokada-r... tak wyglądają blokady do tego modelu/silnika, wykonałem sobie je sam i tak wałek ssący zblokowany, wałek wydechowy zblokowany, koło zamachowe zablokowane, pasek założony, sprawdzam nie ma kolizji odpalam chodzi jak na 3 gary i rzuca silnikiem. Jest tylko jedno ale jak można...
Jednak zablokowany mechanizm.Z początku koło zamachowe ciężko chodziło,ale po chwili jest juz ok.Czyżby panewki?
Na kole zamachowym musi być skala - jeśli jest nieczytelna to trzeba zdemontować skrzynię i koło zamachowe i wyczyścić koło lub ewentualnie wymienić. Koło zamachowe ustawiasz na 0 a pompę wkładasz zablokowaną. Dla pewności powinieneś sprawdzić czujnikiem zegarowym czy po obróceniu silnikiem i ustawieniu z powrotem na 0 to co odczytasz na czujniku zgadza...
W http://obrazki.elektroda.pl/3124332300_1... Witam mam taki problem chciał bym zablokować rozrząd chodzi mi o koło pasowe(zamachowe) reszta zablokowana wiem że są dwie opcje z tyłu i przodu z tyłu wsadziłem kołek w otwór 6mm ale po zdjęciu rozrusznika bo wymieniałem zauważyłem że jest też otwór ale tam kołek nie przechodzi przez koło...
Dokładnie(koncenrn psa), to jest ten sam silnik i jest jeszcze montowany w cytrynie i mazda 3. Chciałem sobie dotoczyć takie na tip-top blokady. Ewentualnie zablokuje rozrząd wiertłami( bo koło zamachowe to chyba czymś mniej kruchym). Chyba jak bedzie wiertło do zablokowania np w wałku rorządu 1mm mniejsze to nic się nie stanie( ważne żeby o "ząb"nie...
No i właśnie mi przeskoczył, niewiem czy to materiał na nowy temat więc spróbuje pociągnąć ten wątek. Jestem na etapie oceny strat po zerwanym łańcuchu w moim badziewnym Combo C 1,3 cdti. i potrzebuję kilku konkretnych wskazówek od bardziej doświadczonych kolegów. Więc utknołem na kilku rzeczach: 1) czy śruba mocująca napinacz paska klinowego (torx...
Cześć. Ponad rok temu znalazłem magnetofon m9012 i tuner t9015 marki Unitra na strychu. Dowiedziałem się nieco o pochodzeniu tych segmentów, używali ich moi rodzice razem ze wzmacniaczem pw9013. Po podłączeniu tunera do sieci okazało się, że jest nieprzestrojony. Zajęło mi dosłownie 15min jego przestrojenie. Magnetofon miał się gorzej po podłączeniu...
Główna przyczyna problemów znaleziona - przestawiony rozrząd . Po włożeniu blokady w koło zamachowe nie da się zablokować koła rozrządu. https://obrazki.elektroda.pl/6561519200_... https://obrazki.elektroda.pl/2189116300_...
Galaxy 1.9TDI 98rok. Wymieniam rozrząd, po zablokowaniu wałka rozrządu znak na kole zamachowym wychodzi jak na rysunku do ustawiania rozrządu popuszcza się górne koło rozrządu i blokuje wałek i dolne ustawiasz na znak i dopiero je przykręcasz i pasuje.
czy śruba jest na tzw. imbus? jeśli tak to porządny imbus i skrzepy w ręcach zablokować koło i heya do przodu
Rozrząd wczoraj rozebrałem, będę go składał w poniedziałek, niestety części do mnie nie dojechały. Koło zamachowe zablokowałem wiertłem, po zdjęciu paska koło wałka rozrządu cofnąłem o te 1,5 cm i zablokowałem również wiertłem. Zauważyłem że na kole pasowym jest znak (pionowa kreska) i na bloku silnika w dolnej części jest małe przetłoczenie. Te znaki...
Po zablokowaniu silnika proponuję spróbować obrócić koło zamachowe przez okienko w obudowie sprzęgła. W jednym i drugim kierunku - w górę i w dół. Najlepiej łyżką montażową lub dużym wkrętakiem.
gwint jest prawy ale żeby odkrecic ta srube to trzeba dobrze zablokowac koło zamachowe i uzyc porzadnego klucza nasadka +długie ramie pneumant nawet z takim momentem jaki podałes wymieknie na tej operacji
gwint jest normalny trzeba tylko miec porządny klucz i zablokowac koło zamachowe
Witam mam problem z silnikiem 1.3 jtd ustawiłem rozrząd tj. zablokowałem wałki po bokach pokrywy zaworów wał zablokowałem na kole zamachowym koło czujnika położenia wału i nie chce mi odpalić dodam że w tym silniku pękł łańcuch rozrządu może ktoś miał taką samą przypadłość i morze pomóc
Blokujesz koło zamachowe tylko są dwie opcje,albo z prawej albo z lewej strony silnika.
Mam pytanie odnośnie odkrecenia Koła pasowego w volvo z silnikiem d5. Wymienialem rozrząd i do tego potrzeba zdjąć koło pasowe. Ma cztery śruby, plus jedna duża centralna o rozmiarze chyba 30. Z tą największą miałem problem i finalnie jej nie odkrecilem. Blokowalem wał, ale śruba ani drgnie. Tak myślę że albo jest inny sposób na zablokowanie walu- ja...
No zawsze blokowalem hdi w koło zamachowe. Ja rozumiem, że można zablokować kolo pasowe od strony rozrządu żeby je odkręcić, ale po odkreceniu koła wypadało by zablokować wal aby się nie przestawil.
Witam... Dzisiaj możliwe że znalazłem kolejną przyczynę. Od paska wilorowkowego oderwał mi się mały paseczek który wkręcił się w koło zamachowe. Prawdopodobnie rozrusznik nie jest wstanie przekrecic gdyż to koło jest zablokowane. Pasek nowy już mam kupiony. Ktoś ma jakieś pomysły jak wyciągnąć pasek z koła zamachowego?? Da sie je jakoś odkręcić??
Zdjęcie bendixa w załączniku, tak to jest ten sam quad z zablokowanego wątku. Tam mi chodziło tylko o samo kręcenie silnikiem, przyczyna jaka tam była to koło zamachowego, zmieniłem i dobrze kręcił, nie wiem dlaczego, ale wiem że jak miał ciężko obrócić to kręciło się samo koło zamachowe bez magneta które daje iskrę. Na początku myślałem że to bendix...
Zdecydowałem jednak wymienić rozrząd. Gołym okiem było widać, że wałek rozrządu zaworów wydechowych był przestawiony. Gdy koło zamachowe było zablokowane od dołu odpowiednią blokadą, wałek od zaworów ssących był w odpowiedniej pozycji i bez probemu można było na niego założyć blokadę, natomiast wałek od wydechu był przestawiony mniej więcej o jeden...
Blokowane jest koło zamachowe nad filtrem oleju. Według procedury filtr oleju do wyciągnięcia.
Nie wszystkie wartości mam: - krzyżaki wtrysków - 6 Nm + obrót o 180 stopni - pompa serwa 22 Nm, koło pasowe pompy 64 Nm - pokrywa wałków rozrządu 10 Nm - wspornik alternatora 47 Nm - najważniejsze - świece żarowe 12 Nm, ale radzę posmarować gwint białą pastą ceramiczną, jest tania i łatwo dostępna w małych tubkach; pasta ceramiczna zabezpiecza świece...
Noże są rozmieszczone nieprawidłowo, powinny być mniej więcej po promieniu a nie po obwodzie koła. Pomyśl co stanie się z podawanym materiałem który zostaje po odcięciu? Przecież się nie cofnie tylko zablokuje wał.
Normalny prawy gwint. Odkręcasz w lewo. Też miałem z tym kłopot przy innym silniku Hondy. Podstawa, to dobrze zablokować wał po drugiej stronie ( u siebie blokowałem koło zamachowe). Klucz udarowy nie daje rady. Najlepiej solidny komplet kluczy i na długiej dźwigni. Jeden "strzał" śruby, a potem idzie palcami.
Wiesz ja osobiście bym nie radził Ci regulować nic przy głowicach...jeśli na poprzednim ustawieniu było ok. to szukaj raczej błędu jaki zrobiłeś.... częstym błędem jest po wyjęciu silnika ładowania ( bo pewnie to też robiłeś...) zablokowanie takiej małej dźwigienki przy capstanie- blokuje koło zamachowe... i pozostaje jecszcze lewy hamulec sprawdź czy...
Dziękuję. To ja też widzę. Tylko jak to odkręcić, próbowałem w śrubę włożyć imbus odpowiedniej wielkości a także torx i nic nie pasuje. Żeby odkręcić nakrętkę muszę czym zablokować śrubę. Nie chcę kaleczyć tłoka, wiem że niektórzy blokują skok tłoka w otworze na świecę. Czy jest jakiś sposób na odkręcanie tej nakrętki. Nie mam wiedzy na temat budowy...
1. Ustawienie wału. Na łączeniu skrzyni z blokiem powinno byc wyciete okienko ze strzałką. Widac tam koło zamachowe. Tak ustaw aby wyciecie na kole pokryło sie ze strzałką. Wtedy pierwszy cylinder jest w górze. Wrzucic 5 bieg w celu zablokowania położenia. 2. Pompa wtryskowa ma nacięcie z boku koła i na uchwycie trzymającym pompe. Muszą sie pokryć....
Nie ma otwory specyficznego do odblokowania sruby. Kolo zamachowe mozna zablokowac srubokretem kolo prawej polosi, przynajmniej w skrzyni mechanicznej. W przypadku automatycznej nie pamietam, czy jest to mozliwe.
Witam. Pilnie potrzebuję instrukcję lub schemat ustawienia rozrządu w Citroen ZX 1.8i 8v z 1994 r. Proszę o info gdzie znajdują się znaki (wałek rozrządu i koło zamachowe) lub jak je zablokować. A może ktoś posiada książkę Sam naprawiam Citroen ZX z tym silnikiem. Jeżeli tak to proszę o przesłanie na maila adamkejrys(at)yahoo.com lub o podanie linka....
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
A może elektromagnes zapłonu albo rozrusznika? Słuchaj, na czym polega to "dalej się kręci"? Rozrusznik jest silnikiem szeregowym prądu stałego, posiadający potężny moment rozruchowy i mogący rozkręcić się bez obciążenia do wielkich prędkości. Na tyle wielkich że po dłuższej chwili może go rozerwać. Jeżeli po przekręceniu kluczyka słyszysz szlifierkę...
Koło zamachowe to Ty masz dokręcone? Bylo coś grzebane ze skrzynią? Dodano po 2 A czujnik obrotów wału w tym samochodzie jest z tego co się orientuje po przeciwnej stronie łożyska dociskowego wiec mogło by być tak jak mówię. Czujnik jest na skrzyni, zęby na wieńcu mają 2cm, więc jakby był aż tyle przesunięty, to wybiło by dziurę w bloku a i tak by łapał...
Stukałem i w śrubę i w koło zamachowe w okolicy wału żeby robić jakieś mikro drgania ale nic to nie dało, psikełem też wd40. Oczywiście nie waliłem jak w kamień tylko z czuciem żeby niczego nie pogiąć. Moim zdaniem przyczyną było źle założone koło zamachowe. Tzn ktoś ( nie wiem czy fabryka czy ktoś już przy tym grzebał ) ale wygląda na to, że koło zamachowe...
Witam ponownie. Dzisiaj zacząłem walkę z silnikiem i już mam mały problem. Rozrząd ustawiony, czyli blokada w koło zamachowe, wałki się zgrywają na kropkach i są zablokowane, ale kreska na pompie wtryskowej jest na godzinie 9:00, a nie na około 7:30 jak na schemacie. Co mam teraz zrobić? Łańcuch górny jest bardzo luźny, bo napinacz chyba nie pracuje,...
Obejżyj sobie dokładnie film, w 30sek. widać zablokowany wał przez żółty przyżąd, siedzi z tyłu silnika i blokuje koło zamachowe. Wykręć sobie świecę nr1, wsadź w cylinder jakiś patyczek i ustaw tłok w g. m. p. będzie Ci łatwiej odszukać dziurę na blokadę. https://m.youtube.com/watch?v=7mtqwxq3kj...
Proszę. https://obrazki.elektroda.pl/6037333300_... https://obrazki.elektroda.pl/9628871900_... Blokada musi wejść do końca, na zdjęciu nie jest zamach zablokowany, uważaj w kole zamachowym jest wiele otworów, blokada musi być w tym odpowiednim, włóż czujnik w otwór świecy 1 cyl i w max wysokość ustaw tłok w cylindrze,...
Witam, Poszukuję dokumentacji serwisowej do magnetofonu kasetowego NIKKO ND-390 II. Konkretnie to interesuje mnie mechanika napędu taśmy. Nie dawano go kupiłem na znanym portalu aukcyjnym jako 100% sprawny. Niestety po przesłuchaniu 4 kaset przestał działać a konkretniej to podczas przewijania kolejnej kasety nagle stanął, tzn. na chwilę obecną nie...
Wsadz śrube lub jakiegoś pręta m8 w otwór za rozrusznikiem i kręć wałem wpychając ten pręt w koło zamachowe aż wskoczy w swoje miejsce. Zdemontuj osłone paska jest przykręcona nakrętką m6 na dole i 3 śrubkami m6. W kółku rozrządu jest otwór przez który blokuje się też srubą m8 do głowicy. jeśli te kołki zablokujesz to rozrząd masz dobrze
Jak wysypały sie magnesy to potrzebne inne koło zamachowe. Pewnie pokiereszowały też cewke zaplonową, albo ją przestawiły. Jest duża szansa że koło się na chwilę zablokowało i zerwało klin na wale. Jeżeli nie ma reakcji na przekręcenie kluczyka to w pierwszym rzędzie sprawdź zabezpieczenia. Zobacz czy działa czujnik w siedzeniu (że trzeba siedziec na...
No blokujesz wał w otworze po wyjęciu rozrusznika i pozostałe koła jak na zdjęciu. Nie, nie, w Epicu wyjmuje się z otworu blokady obok rozrusznika czujnik położenia wału (na załączonym niżej rys. poz. 4), rozrusznika nie ruszasz. Przy pompie Boscha nie ma czujnika położenia, jest prościej - nie trzeba go demontować. Ten pierwszy rysunek załączony przez...
Cześć, Postaram się opisać problem prosto i szczegółowo. Chciałbym wymienić u siebie rozrząd (nigdy tego nie robiłem, ale jak nie spróbuję to się nie nauczę). Samochód to Citroen Xsara II 2003, a silnik to benzynowy 1.4 8V o oznaczeniu TU3JP KFW. Problem polega na tym, że przy włożeniu bolca 10 mm i zablokowaniu koła pasowego rozrządu: http://obrazki.elektroda.pl/2306758500_1...
Rozrząd przed rozebraniem poznaczyłem,koło zamachowe z obudową sprzęgła,natomiast wałek i pompę zablokowałem śrubami w miejscach do blokowania.Próbowałem też przestawiać ząbek do przodu i do tyłu.Do przodu strasznie dzwonił,do tyłu nie dał się obrócić bo zawory blokowały. Pozdrawiam Jacek Rykała
Kolego, z całym szacunkiem, ale czy ty jesteś pewny, że wiesz jak działa dyfernecjał? Wydaje mi się, że piszemy o dwóch różnych etapach zablokowania koła. Ja do momentu, (tzn. przed ruszeniem silnika/koła zamachowego) za pośrednictwem jednego z kół napędowych. A Ty wyglądało by na to, że twierdzisz iż autor tematu "przełamał" już tą barierę blokady...
Trochę mglisty opis, ale sugeruje poluzowanie modułu zapłonowego i przyciągnięcie go przez magnesy do koła zamachowego. Sprawdź czy da się włożyć skrawek papieru między koło a moduł zapłonowy (mam nadzieję że ta pilarka ma standardowo rozwiązany zapłon?).
Witam, pękł mi pasek rozrządu co pociągnęło za sobą wałek rozrządu i zawory. Wszystko ładnie wymienione, zawory przeszlifowane. Zacząłem ustawiać rozrząd i jeśli zrobiłem coś źle to niech mnie ktoś poprawi: - koło wałka rozrządu zablokowałem wkręcając śrubę w jedyne miejsce w które pasowała - koło pompy wtryskowej zablokowałem wkręcając śrubę również...
Najprościej to dotrzeć oba elementy na pastę zaworową tak jak się dociera zawory w głowicy . Czyli zablokować wał aby się nie obracał , posmarować czop pastą do docierania , założyć koło i obracając oscylacyjnie docierać .
A jeśli nie łożysko, jeśli rozsypał się docisk lub tarcza? Będzie do wymiany koło zamachowe. Zaboli. Ale jest szansa, że kielicha skrzyni nie rozwali. 😁
witam, nie mogę znaleźć żadnego znaku na kole zamachowym, w ogóle przez to okienko to widzę raczej docisk sprzęgła niż koło zamachowe. Kolejne pytania zielonego /nie bić/: - czy można jakoś wykonać przyrząd do zablokowania wałka? - jak ustawić tłok w GMP nie wykręcając wtryskiwacza? pozdrawiam wazzie
Mid. 128.Sid. 39 Fmi.7 - Rozrusznik/przekaźnik rozrusznika. Koło zębate/zamachowe zablokowane. Starter nie może obrócić. Mid.128. Sid.231 Fmi. 2 - Nośnik danych SAE J1939. Mid.128 psid 201 Fmi. 9 - Nieprawidłowe lub brakujące dane z ECU pojazdu. Mid223.psid205fmi9 - Zakłócenia komunikacji, łącza danych, moduł sterowania transmisją. Mid130psid207fmi9...
Witam, rozrząd wymieniony :) Dwa dni to zajęło, ponieważ musiałem dokupić uszczelniacz wału. Koło zostało zablokowane śrubokrętem. Wiertło może by wytrzymało, ale ono nie wchodzi w odlew koła zamachowego, tylko taką blaszkę z dziurką mocowaną do odlewu i to mocowanie by się urwało. Pozdrawiam Robert
Witam Mam problem z odkręceniem śruby mocującej główne koło pasowe na wale.Czy może ktoś podpowiedzieć gdzie najlepiej zablokować wał silnika.Próbowałem wykręcić rozrusznik zeby dostać się do koła zamachowego ale cięzki temat nie mogę odkręcić jednej śruby bo ktoś wczesniej objechał kanty. dziękuję za odp.pozdrawiam
Wszystko jest jak opisujecie,trzeba zablokować koło zębate wałka rozrządu wkładając wiertło 10mm, a drugim wiertłem 6mm blokuje się koło zamachowe. Ja tutaj mam pytanie do kogoś kto ustawiał już ten rozrząd w silniku 1.4 TU3 , który był montowany w peugeot 405 GL, w którym miejscu trzeba włożyć to wiertło, czy gdzieś tam pod blachą kolektora wydechowego...
W prawo koło zamachowe jest zgodnie z jego pracą więc wiadomo że będzie opór lecz kluczem bodajże 19 i przedłużka powinno obrócić wał ręką to niewykonalne.
koło zamachowe koło zamachowe peugeot łucznik koło zamachowe
ogniwa 18650 pojemnosc ładowarka akumulator kwasowy czarny ekran toshiba
siemens ostygnie ariston velis
Canon PIXMA MG4250 – czyszczenie wewnętrznej szyby skanera, demontaż, instrukcja, IPA Oleo-Mac 937 – nagrzewanie tłumika, kolor świecy kawowy, regulacja gaźnika