Witam, mam problem z zaciskiem hamulca przedniego w Clio II 1.2; otóż prowadnice na których jest osadzone jarzmo (w tym zacisku tłoczek jest tylko z jednej strony) poruszają się ładnie i jarzmo się prawidłowo rozsuwa, ale tylko do momentu gdy nie dokręcę do końca śrub mocujących je do zacisku. Taki zacisk: http://obrazki.elektroda.net/93_12784943...
W takim razie sprawdż zaciski i prowadnice zacisków. Nie pamiętam, czy jest tam zawór obciążenia do tylnich hamulców. Jeśli jest, to też można sprawdzić, czy nie zapieczony i czy sprężyna nie spadła.
Jarzmo (na powierzchni zacisk-klocek i klocek-tłoczek oraz klocek-jarzmo) - ATE plastilube Sworzeń jarzma zacisku, cylinderek hamulcowy (ogólnie tam gdzie guma) - ate bremszylinder
Najlepiej odkrecic jarzma i je dokładnie wyczyścić z rdzy i psikanc farba do zacisków 1 czy 2 warstwy,. My stosujemy sprey ceramiczny. Klocki się przykleja aby zniwelować efekt piszczenie, ponieważ jeżeli sam zacisk i prowadnice dzialaja prawidlowo to po puszczenie pedału hamulca, tłoczek w zacisku powinien się cofnąć plus minus 0.25 do 1mm powodując...
Pasta do hamulców - tylko do lekkiego posmarowania tłoczka pod gumowym ochraniaczem. Do prowadnic zacisku jakikolwiek, z ŁT włącznie - warunek - musi być czysto, nadmiar smaru tylko zaszkodzi. A jeśli hamulce po dłuższej jeździe zawodzą - poczytaj, skuteczność gorących hamulców zawsze będzie gorsza, tym bardziej przy podrabianych klockach.
nic nie kosztuje sprawdzenie zacisku hamulca. może klocki w prowadnicach blokują, może tłoczek przyrdzewiał i nie wraca. przed geometrią sprawdź.
To, że tłoczek się cofa od lekkiego podciśnienia i bicia tarcz to wada układu. W idealnym przypadku (brak bicia, brak dodatkowych sił odkształcających) tłoczek nie powinien cofać się wcale. Działa w sztywnym układzie gdzie luz między tarczą jest minimalny, wręcz zerowy. Proszę nie powoływać się na chłopski rozum. Takie są fakty i potwierdza to fizyka....
Prowadnice zacisku pracują bez oporu?
Zacisk dobrze cofnięty? Prowadnice nasmarowane? Linki od hamulca ręcznego pracują prawidłowo?
Witam mam problem z hamulcami w suzuki vitara 1.6 lewa strina z przodu mi sie blokuje nie odbijaja wyczyscilem caly zacisk, tłoczek prowadnice dzialaja leciutko tylko nie puszcza tloczek po nacisnieciu i puszczeniu hamulca;/ co z tym zrobic?? przewody ktores ??
W tym kole co szumi może nie odbijać hamulec do końca. Sprawdź prowadnice zacisku i dotknij koła po jeździe czy jest gorące bardziej niż inne.
Bzdura - przy braku hamulca w przednim kole, nie dało by się tym wynalazkiem jechać. Albo gość popuścił pedał, albo śliskie rolki. W każdym razie standardowo zacisk, klocki i tarcza do przejrzenia, może tłok stoi, lub zacisk w prowadnicach.
sprawdź tłoczek czy nie jest skorodowany lub brudny, zdemontuj uszczelkę gumę zabezpieczającą i wysuń go nieco wciskając hamulec, często zacierają się prowadnice do których jest przykręcony zacisk.
Jak się rozwarstwiły i zwinęły wewnątrz to płyn będzie przechodził z dużym oporem. Możesz spróbować poluzować odpowietrznik jak hamulec będzie trzymał to się przekonasz.
To naprawdę nie wiele. A co z zaciskami hamulca ? sprawdziłeś ich działanie, czy na prowadnicach pracują lekko bez oporów?
Witam Pacjent Iveco daily 3,5 rama, pojedyncze kolo, zacisk tyl z recznym. Objawy: -slaby hamulec (jakby zapowietrzony) podczas jazdy trzeba podpompowac, przy szybkim kopcieciu pedalu wpada do podlogi -na odpalonym pedal powoli zapada sie do samej podlogi Auto przyjechalo do mnie do pracy (trzeci warsztat z kolei) Co zostalo zrobione: -Tylne zaciski...
Jemu ściera się zewnętrzny więc nic od tłoczka tylko zacisk dusi sobą do tarczy a tłoczek się luzuje bez problemu. No chyba że ten pug ma tłoczki na zewnątrz...... Podłożyć coś pod koło żeby nie pojechał, podnieść auto, zdjąć koło, depnąć zdrowo na hamulec, puścić hamulec, sprawdzić czy ciężko się kręci, jeśli tak to pociągnąć zacisk do siebie (można...
W czym może być problem? Dlaczego zaciski po nagrzaniu się podczas jazdy nie odbijają? Chyba nie ma samochodu w którym przy obecnych warunkach tarcze hamulcowe nie nagrzały się. Pytanie o jakiej temperaturze mowa oraz przy jakich warunkach jazdy. Po godzinnej jeździe raczej ciężko utrzymać palce na tarczy a to oznacza temperatury powyżej 50 st C. I...
Klocki chodzą luźno? Prowadnice w jakim stanie?
Ale kombinujecie. Ja zawsze daje pastę miedzianą i nigdy nie było problemów z ponownym wyjęciem zacisku.
Jeśli miałbyś skrzywioną tarczę na pewno będziesz czuł bicie tarczy przy wciskaniu pedału hamulca podczas hamowania. Tak jaki pisał kolega wcześniej jeśli nie masz praski tłoczek wkręć kluczem żabką. Czasem trzeba go trochę docisnąć podczas kręcenia w stronę zacisku aby "gwint" złapał. Zdejmij zacisk, wkręć tłoczek, wciśnij dźwignię od ręcznego zobacz...
Zacznij od rozebrania zacisku, wyczyszczenia i dokładnego przesmarowania prowadnic. To auto nie jest użytkowane sporadycznie albo przez osobę która hamuje delikatnie i rzadko wciska hamulec mocniej? Bo objawy pasują do typowego zapiekania się zacisku właśnie.
wyczyść prowadnice zacisków hamulcowych , klocki hamulcowe mają być lużne w zaciskach, myśle że tu jest problem
Wszystko zrobione. Zmieniony zacisk. Wyczyszczone i nasmarowane jarzmo. Wyczyszczone i nasmarowane prowadnice zacisku. Po prostu przy samym kole nie ma do czego się przyczepić. Zresztą jak by prowadnice lub jarzmo nawalało to po zaciągnięciu ręcznego także hamulec by trzymał a jest odwrotnie.
po wymianie pompy było tak samo . Bo jak ktoś na pałę wymienia to ma to samo. Jest jakaś metoda żeby sprawdzić czy pompa jest sprawna ? Są takowe. Najpierw potencjalne przyczyny. Ponawiam pytania: Czy czasem stare klocki nie były wytarte w klin? Jesteś pewien że nie skrzywiłeś którejś prowadnicy? Czy linka ręcznego nie przytrzymuje dźwigienek? Czy...
Może to wyda się błahe i głupie ale wymiana filtra oleju w Passacie b4 TDI z klimatyzacją, ni z góry ni z dołu. Upierdliwe i notorycznie zacierające się mechanizmy ręcznego hamulca w tylnych zaciskach praktycznie w każdym VW audi seat skoda gdzie tylko jest ręczny na dźwigni wychodzącej z zacisku. W szczególności golf 2, 3, i Passat b4. Przerdzewiałe...
Po co ?, gdyby zacisk nie pracował na prowadnicach, co w tych hamulcach się nie zdarza, to byłby ślad z przodu tarczy, u Ciebie jest z tyłu, od strony tłoka zacisku. Klocek zapiekł się w jarzmie, i pewnie okładzina odkleiła się od blachy, hamuje tylko tam gdzie tłok naciska
Koledzy dobrze Tobie doradzają. Zajmij się tyłem. To tam tkwi problem. Chociaż z tego co piszesz i niedbałe podejście do mechaniki nie znaczą, że przedni układ jest w dobrym stanie. Układ hamulcowy to nie tylko tarcze, ale i prowadnice zacisków, jak i same zaciski. Do sprawdzenia rzetelnego cały układ. Zaciśnij tylne heble i sprawdź. Może to wina tyłu....
Witam wszystkich. Czy może ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną blokowania się zacisku hamulca tylnego w Yamaha Grizzly 660. Dodam, że tam nie ma prowadnic. Jest jedna tarcza centralna z tyłu i normalnie dwa klocki na które naciskają cztery tłoczki. Czasem zdarza się, że tak się zablokuje, że aż śmierdzi. Już myślałem, że w pompce te gumki łapią...
Klocki założyłem używane, bo na tarczy był lekki, rdzawy nalot. Przetarłem papierem ściernym i założyłem te klocki z którymi kupiłem. Mają po 6-7mm. Zaciski chodzą lekko na prowadnicach. Wczoraj wykręciłem jeden zacisk i włożyłem młotek między tłoczek a zacisk. Ten sam efekt na pedale hamulca. Wtedy zaobserwowałem, że tłoczek się cofa. Prowadnice przesmarowane,...
Ale będzie jak zacisk stanie na prowadnicach, bo będzie tarczę wyginać zamiast się przesuwać.
Ja mam. "Czyszczenie" tłoczków papierem ściernym to szczyt ..... Sprinter nie ma "dobrych" hamulców co wynika z budowy układu jezdnego -małe koła i małe tarcze, duża masa i wieczne przegrzewanie. To oczywiście moja osobista refleksja. Jako, że to hamulce, to lepiej ich naprawę zleć komuś kto się zna. Przy wymianie zwrócić uwagę na prowadzenie klocka...
Czy zapowietrzony układ ma wpływ na działanie ręcznego. Czy źle skalibrowany ręczny hamulec może mieć wpływ na jego działanie? Wydaje się to oczywiste ale jeśli jest źle skalibrowany to z jednej strony może mocniej zaciągać a z drugiej mniej? Zapowietrzony układ nie ma wpływu na ręczny .. To zależy o co Ci chodzi z tą kalibracją bo z modułu ręcznego...
wszystko było wyczyszczone z rdzy i prowadnice i prowadzenia klocków nasmarowane dobrym smarem bezkwasowym Boscha Ale zacisk był rozbierany? Pewno nie. tłoczek jakby nie wracał, próbowałem go wypchać hamulcem nożnym do pewnego momentu, by sprawdzić czy nie jest zapieczony i póżniej go wciskałem Trochę zawiłe ale chyba chodzi o to, że wypychałeś tłoczek....
Jak widzę nie wiesz jak działa układ hamulcowy :) . Po pierwsze, w jakim stanie są prowadnice zacisku? Te takie "bolce" po których porusza się zacisk. Powinny tam być też gumki "harmonijki". To wszystko powinno ładnie sobie jeździć, tylko żeby ci do łba nie strzeliło tego czyścić papierem ściernym :P . Można tam użyć odrobinę smaru, ALE nie byle jakiego!...
Montuje tylko TRW i ABS, jeśli klient chce taniej. Zawsze mierzę czujnikiem zegarowym bicie piasty oraz tarczy. Czasami warto zamontować tarczę w kilku różnych pozycjach, o ile konstrukcja na to pozwala, tak, aby uzyskać jak najniższe bicie. Piastę zawsze czyszczę do gołego metalu szczotką drucianą na kątówce. Pomiędzy piastę, a tarczę nie stosuje żadnego...
Wygląda to po prostu na zapieczony hamulec. Możesz testowo zrobić taki myk. Skoro po "mocnym hamowaniu" blokuje ci się hamulec, to rozpędź się, zahamuj tak by wywołać "tę blokadę" aż do pełnego zatrzymania, potem uderz czymś twardym w oba zaciski hamulcowe (tak dość mocno, ale nie na tyle aby je rozwalić XD) i spróbuj ruszyć, jeśli od razu ci pojedzie...
Prowadnice zacisków jak się mają? Pracują swobodnie? Nasmarowane były? Gumki jeszcze są na prowadnicach jeszcze są?
Kupiłeś niesprawny zacisk po prostu. Proszę mi powiedzieć ile powinien wysuwać się tłoczek w zacisku, podczas przesuwania dźwigni/wajchy od ręcznego? Nie mierzyłem, ale na oko widać że to będzie ze 3mm co najmniej. Tłoczek tyle wychodzi na ile mu szczelina pozwala, ale jak zawalone rdzą syfem i bez pojęcia montaż to się nie dziwię. Po drugie jak hamulec...
Piszczenie klocków bierze się od drgań klocków i zacisku. Pochłaniacz drgań jest po to aby eliminować piszczenie..
tak jak kolega wyżej dodam tylko tyle żebyś posprawdzał prowadnice zacisków maja chodzić swobodnie
Tak, jak napisałem - porad na temat samego zacisku, jarzma, prowadnic i tłoczka jest sporo, więc po co je powielać.
Witam, wymieniłem zacisk na prawym tylnym kole. Jest ewidentny opór i tarcza jest ciutkę podgrzana. Po przejechaniu kilku km, z częstym użyciem hamulca nic po za tym się nie działo. Prowadnice przesmarowałem, klocki i tarcze pozostały nie zmienione. Czy to jakoś się ułoży w tym zacisku wszystko ? Dałem z górki na luz i z górki dobre 500m się doczołgałem...
Witam. Mam problem z grzejącym się przednimi hamulcami. Wymieniłem gumki na prowadnicach zacisku które były popękane, pod osłony tłoczków hamulcowych strzykawką nalałem płynu i je rozruszałem po czy przesmarowałem je pastą do tłoczków. Niestety problem nadal występuje. Co może być przyczyną ?
Wymieniłem prowadnice i reparaturki zacisku wraz z tłoczkiem zrobiłem po swojemu, rezultat taki że hamulec nie trzyma i koło się nie grzeje. Temat do zamknięcia.
Co Kolega rozumie pod pojęciem czyszczenia zacisków? Do prowadnic ślizgowych można użyć jakiegokolwiek środka, ale trzeba uważać na gumowe uszczelki. Tłoczki najlepiej wycisnąć pompując hamulec (jeśli nie ma dostępu do sprężarki) czyli zanim odłączy się zaciski od układu. Jeśli owe tłoczki posiadają oznaki korozji można je przeszlifować papierem wodnym...
A był robiony przegląd układu hamulcowego? Prowadnice zacisków sprawdzone? Samoregulatory ręcznego?
Mogą blokować klocki, mogą blokować tłoczki, mogą blokować prowadnice zacisków, mogą blokować przewody elastyczne, może blokować pompa hamulcowa i ostatnie może blokować sworzeń na pedale hamulca. Musisz ustalić czy blokuje jedno koło czy wszystkie. Jak wszystkie to coś z pompą hamulcową lub sworzniem na pedale hamulca, a jak blokuje jedno z kół to...
prowadnice są ok, wyczyszczone i nasmarowane, jutro jeszcze raz odpowietrzę cały układ
Masz tam tarczobęben,krecisz kołem na zaciągniętym ręcznym i powodujesz obrót szczęk po tarczy kotwicznej, w pewnym momencie szczęki stukają o stopki na których się opierają końcami, naciskasz hamulec, stabilizujesz w ten sposób tarczobęben i stukanie ustępuje Może coś w tym jest. Wczoraj sprawdzałem zaciski. W obu klocki "staly" w jarzmie (prowadnica...
1. Akumulator. Musisz wiedzieć że akumulator im mniejszy tym mniej trwały i nie bardzo jest jak to przeskoczyć. Na starym akumulatorze powinieneś mieć symbol. Kup po prostu taki sam. Dziś nawet kwasowe akumulatory są szczelnie zamknięte. Nie polecam akumulatorów marki WM - potrafią paść same z siebie. I najważniejsze - na zimę nie zostaw akumulatora...
Audi A3 8L 1.8T hamulce duży problem Witam, od 3 miesięcy jeżdżę, rozpędzając się fajnie, gorzej hamując. Pacjent to Audi A3 8L 1.8T 2001 rok i problem dotyczy miękkiego pedału hamulca (zakładam temat, bo takiego przypadku to świat nie widział). Klocki przód i tył nowe Textar, tarcze przód i tył nowe Mikoda GT, przewód kolektor - serwo nowy, prowadnice...
Cześć czy udało sie Panu usunąć tą usterkę? Mam podobna sytuację po wymianie bębnów przewodów cylindrów itp. Z przodu mi tylko czyścali klocki i tarcze. Wyczyściłem przednie cylindry z korozji, oraz zaciski (prowadnice klocków). To rozwiązało problem, chociaż Corsa nigdy zbyt dobrych hamulców nie miała.
Witam,mam problem z moją astrą h 1,6 16V 2005 r,a mianowicie problem z hamulcami są bardzo słabe,gdy na odpalonym silniku wcisnę pedał hamulca to wejdzie z 2 cm i lekko hamuje,ale więcej już go nie da się wdepnąć po prostu kamień,wymieniłem klocki hamulcowe przód i tył na nowe,nowe tarcze przód i tył,nowy płyn hamulcowy dot 4,poczyszczone zaciski i...
Obie linki nie wracają do końca na około 5mm , kiedy jedna osoba zwalnia ręczny a druga pociągnie za dźwignie zacisków linki cofają się do końca Problem jest wiec mechaniczny. Zle zalozone lub niewlasciwe (kiepskiej jakosci zamienniki?) linki, zacierajacy sie mechanizm (woda mogla narobic bigosu) lub zaciski (klocki dobrze zalozone? prowadnice luzne?)...
O prowadnicach nie wspominałem bo to oczywiste ze trzeba je wyczyścić z brudu i nasmarować smarem do zacisków, czerwonego używam od lat, żadnym innym
Witam. Jak w temacie mam problem z odpowietrzeniem hamulca na tylnej osi po prawej stronie. Hamulce hydrauliczno-pneumatyczne. Auto to świeży nabytek, przy okazji malowania felg okazało się że klocki trzeba wymienić, okazało się również że zaciski stoją na prowadnicach. Po wymianie prowadnic i gumek wszystko poskładane, jedna strona bez problemu odpowietrzona,...
Sprawdź , czy zaciski hamulcowe , przesuwają się swobodnie w prowadnicach., Problem jest zarówno przy zimnych i po nagrzaniu hamulców , czy tylko po nagrzaniu ( po kolejnym hamowaniu ) ? Ale stawiam na tarcze ,słabej jakości.
Źle złożone. Blaszka "napina" klocek w jarzmie. W zasadzie to zacisk "napina" blaszkę - sprężynkę, a ta "napina" klocki. Jeżeli są nowe blaszki, to źle założony zacisk lub nieodpowiednio wyprofilowane blaszki. Chyba, że tak skorodowany zużyty zacisk, że nie naciska na blaszkę, albo wyrobiona prowadnica, że nie "wykręca" blaszki, ale to raczej mało prawdopodobne.W...
Witam! W audi a8, z silnikiem 3,7 kat z napędem na 4 koła z rocznika 2000 wystąpił problem z hamulcami. Po sprawdzeniu na stacji diagnostycznej okazało się, że blokują się oba przednie koła. Lewe było zblokowane, że nie dało się ręcznie obrócić, a prawe miało bardzo duży opór. Okazało się, że wszystkie tłoczki były przytarte. W cylinderkach było bardzo...
Nikt za Ciebie nie sprawdzi Tłoczek w zacisku nie zapieczony? Prowadnice nie zatarte? Klocek przesuwa się lekko w jarzmie? Wyczyść nasmaruj tylko to co trzeba
Najłatwiej podnieść samochód na podnośniku i zakręcić kołem, druga osoba wciśnie hamulec zwolni i zakręć kołem.Możliwe też że klocki wymienione ale nie wyczyszczono jażma oraz gniazda zacisku,ważne tez są prowadnice które trzeba wyczyścić i przesmarować smarem miedziowym.
Witam w internecie są sprzeczne dane.Jedni mówią by smarować inni,ze nie.Tis,ksiązka sam naprawiam pisze:nie smarować. Chodzi o prowadnice zacisku.Czy smarujecie je? ktoś pisał,ze posmarowana prowadnica moze skutkować nie odbijaniem klocka od tarczy ponieważ guma w której siedzi prowadnica ma żeberka/rowki.Gdy jest tam ciasno podczas jazdy i hamowania...
Ja stawiam na serwo ,miałem taki przypadek w octawi .Wymieniane były wężyki ,czyszczone prowadnice zacisków ,tłoczki pracowały lekko. Zobacz czy nie znika ci płyn hamulcowy ,
Mówisz , że klocki były poszarpane z tyłu , dlaczego ?? Co z tylnymi tarczami ? Są w porządku ? :| Dodano po 1 Jeszcze jedno , czy klocki nie mają luzów w prowadnicach na zaciskach ??
Witajcie Mam problem w moim aucie. Wymieniałem klocki, tarcze oraz płyn hamulcowy. Tłoczki oraz prowadnice nasmarowane, chodzą lekko. Wszystko jest ok do czasu, aż hamulce się nagrzeją - wtedy zacisk po odpuszczeniu pedału hamulca nie puszcza. Trzyma tak, że ciężko ruszyć z miejsca, a klocki zaczynają dymić. Lewe/prawe koło przód na zmianę. Problem...
Dziwna skala 0.2 gdy przy naciśnięciu na hamulec jest 60-100bar. Generalnie z czym problem? No właśnie tak pokazuje gdy pedał nie jest naciskany. Na postoju lub podczas jazdy bez wciskania pedału hamulca ciśnienie samo wskakuje na 0.25 bara i puszcza. Przy wciskanym pedale normalnie skacze nawet do 150 bar, zależnie od siły wciśnięcia. Problem zaczął...
Zacisk powinien poruszać się lekko na swoich prowadnicach jeśli tego nie robi zacisk nie działa prawidłowo i klocek ociera się o tarcze i nagrzewa.
Kolego posprawdzaj zaciski i prowadnice na pierwszy ogien. A kontrolki te ktore opisujesz niekoniecznie oznaczaja problem z hamulcami w tym samochodzie,one tez zglaszaja awarie silnika.
Warto sprawdzić, czy zaciski hamulcowe pływają w prowadnicach bez oporu. Jeżeli są przytarte, to nawet minimalne bicie tarczy będzie odczuwalne na pedale hamulca - dopóki tarcza się nie dotrze. Warto również obejrzeć tylny układ - drgania się przenoszą po nadwoziu. Klocki na pewno nie są przyczyną, nieważne jakiego producenta.
W grupie vag spotkałem się już nie jednokrotnie z problemem odpowietrzania tylnych zacisków po ich regeneracji czy tam wymianie. Jak masz już teoretycznie odpowietrzone, odkręć po kolei zaciski z tyłu jak do wymiany klocków, jak może masz przewód taki przezroczysty na odpowietrznik to go załóż wtedy najlepiej widać (ale bez niego też się obejdzie) poluzuj...
Smarów na rynku zatrzęsienie. A kiedy przychodzi co do czego wielu jak ja nie wie jakich użyć i do czego. W przednich hamulcach będę wymieniał tłoczki oraz sworznie/prowadnice zacisku. W tylnych wymiana sworzni/prowadnic zacisku i klocków+nowe blaszki. Jakich smarów użyć do tłoczków, jakich do sworzni/prowadnic a jakich po blaszek oraz zewnętrznych...
Prowadnice zacisków i same jarzma powinny chodzić suwliwie ale bez luzów. Poczyść wszystko dokładnie, przesmaruj gdzie trzeba. Ew wymień zużyte elementy, powinno pomóc.
Witam. Mam problem z blokującymi się hamulcami. Blokują mi się w czasie jazdy po przejechaniu paru kilometrów - czuć jak auto hamuje. Wymieniłem klocki, tarcze, prowadnice zacisków. Grzeją się wszystkie cztery koła. Serwis Mercedesa nie daje rady z tym problemem. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Nie wiem czy prowadnice były smarowane, czy coś robione było z zaciskami, wiem tyle że są nowe tarcze przód i nowe klocki przód widzę że są wymienione bo na jesieni jeszcze jeździłem na alufelgach to widziałem przez luki w nich że są nowe części, jeszcze wiem że jest nowy płyn bo zbiorniczek jest pełny a był wcześniej do połowy stanu. Na starych częściach...
Do rozebrania sprawdzenia i wyczyszczenia zacisk. Wyczyścić prowadnice klocków. Sprawdzić czy na tłoczku nie ma wżerów i czy uszczelniacz jest cały. ...i co najważniejsze czy wężyk nie jest spuchnięty lub nie puchnie po naciśnięciu hamulca.
Hej, mam problem w moim audi z 97 roku. Przednie hamulce, a szczególnie lewy przód ocierają klockami o tarcze. Rozbierałem kilka razy, zdejmowałem zaciski, sprawdzałem tłoczki. Ten który pracuje jest cofnięty na maksa więc raczej nie jest zapieczony. Ogólnie to trudno jest nawet w takiej sytuacji tak ustawić tarcze aby nie ocierała, tak jakby nie było...
Pierwsze to zaczął bym od doprowadzenia serii do stanu fabrycznego. Za dużo golfów 4, octavii 1 itp widziałem z hamulcami w stanie dramat (tarcze hamujące ułamkiem powierzchni i zapieczone prowadnice oraz zaciski). W O1 do 1.8T były co najmniej tarcze 280 mm wentylowane i tarcze lite na tył. Jak są sprawne to hamuje to przyzwoicie . Co do podsterowności...
Witam. Od dłuższego czasu mam problem z grzejącym się tylnym prawym kołem. Zauważyłem że grzeje się gdy często lub mocno hamuje. Robię np trasę 30km często hamując i koło jest mocno ciepłe. Robię tą samą trasę z powrotem ale hamuję rzadziej i koło jest zimne. Sprawdziłem tłoczek i pracuje bez zacięć. Prowadnicę zacisku również pracują prawidłowo. Dźwignia...
że przy zapieczonych jarzmach, tłoczkach zacisków itp, czyli zblokowanych hamulcach, płyn zaczyna wrzeć :) Troszkę się pogubiłeś w tej teorii. Przy zapieczonych prowadnicach pojawia się nurkowanie i poprawia się skuteczność przy drugim naciśnięciu pedału hamulca, a przy zapieczonym cylinderku /tłoczku/ efektu hamowania brak, bądź jest znikomy i do...
Jeżeli osłony prowadnic, tłoczków są ok, kapsle prowadnic nie zgnite(zaciski knorr, wabco) zacisk suwa się lekko to uważam że szkoda zachodu i pieniędzy. Można za to odkręcić siłownik hamulca i sprawdzić czy sprężyna powrotna oraz osłona gumowa są całe. Osłonę zobaczysz przez otwór na sztycę ale sprężyny nie. Jednak da się wyczuć czy jest pęknięta....
Sam robiłeś regenerację zacisków.Dobrze wyczyszczone?Odpowietrz na odpalonym aucie. Sam regenerowałem zacisk chodź niepotrzebnie bo już ktoś tam był bo tłoczek jest w idealnym stanie. Ogólnie wcześniej(zablokowany zacisk) winne były prowadnice bo był tam straszny syf że stare klocki wybijałem młotkiem.
Witam.Najprostszy sposób<zdjąć koła i dokładnie sprawdzić zaciski ,czy tłoki w zaciskach przednich chodzą płynnie stan osłon tychże prowadnice zacisków, klocki przesuwają się w miarę swobodnie .Tył podobnie ,dodatkowo dochodzą linki ręcznego , na czas sprawdzania odłączyć ,sprawdzić także linki.
Wymieniałem tarcze z przodu jesienią zeszłego roku i i było ok.Jak zacząłem używać ręcznego często to to zauważyłem ciepłe koła z przodu. A czy wszystko dokładnie zdemontowałeś, oczyściłeś, złożyłeś na specjalnej paście? Gumki osłonowe na prowadnicach jarzmo/zacisk są szczelne? To, że kiedyś było ok, wcale nie oznacza, że już zawsze będzie ok! Jak...
Cześć. Mam problem z Corollą Verso 1.8 z 2007 roku. Jak jadę nie dotykając nogą pedału hamulca to czasami delikatnie piszczą przednie hamulce. Jak delikatnie położę nogę na pedale to przestają. Ogólnie przy normalnym hamowaniu też są piskliwe. Dodam że tarcze i klocki rok temu były wymieniane na zestaw ATE. Co może być przyczyną piszczenia podczas jazdy?...
To rozpędź auto do (powiedzmy) 80km/h i lekko wciskaj pedał hamulca. Jeśli w ów czas będą występowały wibracje, to tarcze hamulcowe do wymiany. Przy tej operacji należy sprawdzić/wyczyścić wszystkie elementy tegoż systemu (prowadnice zacisku, klocków hamulcowych, itp.) i złożyć na odpowiedniej paście... Zakładam, że w zawieszeniu wszystko ok., tzn....
Wszystko było przy założeniu wyczyszczone nasmarowane, prowadnice etc. Jak się reguluję ręczny oprócz śrubki pod dźwignią? Bo specjalnie na próbę spuściłem całkowicie i efekt taki sam. Da się jakoś regulować na samym zacisku? Dodano po 2 (at)kkknc Wiadomo że dobiorę się do tego wszystkiego bardziej chciałem upewnić się że do niedzieli niczego bardziej...
Jeśli przejrzałeś cały układ dobrze czyli zaciski , klocki , prowadnice , tarcze to została tobie - pompa abs - korektor Tylko nie zapomnij o tym że w tych modelach jak się nie mylę był odpowietrznik na korektorze siły hamowania
Witam. szczerze wątpię ze w opakowaniu bosha były by innej firmy klocki lub tarcze. Poza tym na tarczach i klockach powinny bym napisy informujące o modelu oraz marce części. Co do piszczenia to albo prowadnice mogą się przycierać lub są zatarte, albo klocek blokuje się w jarzmie. W jednym i drugim przypadku klocek nie przylega do powierzchni całą swoja...
Zacisk na prowadnicach powinien chodzić swobodnie . Zdejmij siłownik i sprawdz " łapkę " regulatora w zacisku , spróbuj ją nacisnąć jeśli można ją wcisnąć ile się da i się cofnie do poprzedniego położenia to jest OK. Jeśli się nie cofnie to zacisk do naprawy , w najlepszym wypadku wystarczy wymiana regulatora. Zakładam ,że siłownik hamulca jest sprawny.
Peugeot 307SW 1.6 16V 2005r Po wymianie tarcz i klocków z przodu po 300 km zaczęły się pojawiać piski przy hamowaniu na niższych prędkościach, spowodowane wibracjami (tak podejrzewam). Tarcze klocki komplet ABE. Po 1000 km wymienione klocki na TRW (czyli raczej miękkie klocki), po 100 km znowu zaczynają się pojawiać piski. Co ostatnio robione w układzie...
Sprawne samoregulatory?a czy zostały wstępnie wyregulowane?trzeba to zrobićc inaczej długo trwa zanim się dostawią,sprawdź też prowadnice w zaciskach z przodu-lubią się zapiec i przez to spręzyjuja powodując wpadanie pedału,i sama mechanika korozja tarcz hamulcowych np ,średnica bębnów itp..
Zadbaj wkońcu FIZYCZNIE o stan hamulców!!! Podjedź na odpowiedni warsztat gdzie solidnie to przejrzą.. A dla pewności czy to wina ABS czy poprostu układu hamulcowego zrób test na nieuczęszczanym odcinku drogi najpierw z ABS a później bez.. Żeby bez ABS to tylko wyciągnij wtyczkę od sterownika ale najlepiej wyjąć bezpiecznik.. Najprawdopodobniej masz...
sprawdź czy prowadnice zacisku nie są krzywe i jak chodzi zewnętrzny klocek. kolega wyżej napisał żeby sprawdzić na rolkach to jest dobry pomysł.
To się trze tylko w jednym miejscu czy na całym obwodzie tarczy? Jak na całym to możliwe że masz uszkodzony zacisk i on nie odbija. Zobacz czy dźwignia od linki na zacisku opiera się o "zderzak" na zacisku po spuszczeniu ręcznego. Mogą być też prowadnice zapieczone i nie ruszają się w jarzmie. Jeżeli jest to ocieranie punktowe to tarcza bije. Nie oznacza...
Prowadnice luźno pracują? Klocki luźne w zaciskach? Plus to co "ogór3k" napisał, piasty mają się świecić jak.... Można również zmierzyć bicie tarczy oraz samej piasty.
Problemem może być tutaj: 1.prowadnice zacisku (zacisk/jarzmo) 2.blokujące się klocki w jarzmie (rdza)- było wyżej 3.tłok w zacisku (pęknięta osłona gumowa/brud)-było wyżej 4.przewód elastyczny pomiędzy zaciskiem hamulcowym a przewodem (rurką) hamulcowym. Więcej nic nie może być (jeśli chodzi o blokujące hamulce).Resztę Błażej dorzucił! Pozdrawiam.
Sprawa w zasadzie częściowo rozwiązana - w jednym z przednich zacisków jedna z prowadnic (śruba specjalna) była zgięta na gwincie, a jeden zacisk tylny nieco "trzymał" na ręcznym.. Tylny będę pewnie musiał wymienić, na czas wyjazdu odłączyłem linkę ręcznego (wiem że to niedopuszczalne ale nie było już czasu). Pojechałem, wróciłem, wszystko po drodze...
zacisk jest nowy tzn. ze sklepu ale nie wiem czy nie po regeneracji. prowadnice pracują dobrze . przy wymianie zacisku czyściłem je i smarowałem. linka ręcznego też chyba pracuje prawidłowo. jakiś czas temu ją wymieniałem.tym bardziej ze tak jak pisałem na początku po naciśnięciu hamulca nożnego koło się ciężej obraca. doczytałem się gdzieś że to może...
Podejrzenie padło na mechanika, który 2 tygodnie wcześniej miał przesmarować prowadnice zacisków i wymienił klocki. Zrobił tylko przednią oś, a z tyłem miałem teraz jechać. Kolego wracaj do mechanika niech zrobi w końcu te hamulce.
prowadnica zacisk zacisk hamulec blokować zacisk hamulec
zamiana źródła alternator diesel assembler przerwania zegarowe
studia elektrotechnika liceum komputer wirus
Ford Mk3 – migająca kontrolka świec żarowych, brak rozruchu, diagnostyka Common-Rail RTL-SDR V3 Windows 7 32-bit Driver Installation: Zadig, SDR#, HDSDR, DLL Placement, Common Issues