Przeważnie to nie parametry są przyczyną słabego hamulca lecz tarcza, klocek, zacisk wydajność (spadki) powietrza.
Dziękuję za cenne podpowiedzi problem rozwiazany . Kupiłem nowy zacisk knorr i problem się rozwiązał.
Na prowadnice gumowe tylko smar Knorr do zacisków. Puszka 0,5 kg ok. 200 zł. Do środka i prowadnica z mosiądzu może być smar łożyskowy.
Czujniki zużycia klocków hamulca można kalibrować samemu. W czujnikach zacisków Knorr o kolejności kolorów biały-czerwony-żółty należy podać napięcie 5 V. Na biały kabel minus (-) masa, na żółty +5, czerwony to sygnał - wyjście napięciowe. Kręcąc ośką w lewo napięcie ma rosnąć. Potencjometr kręci się dookoła - należy tylko znaleźć poz. 1,00V. Dla pozycji...
Witam Mam problem, nie mogę popuścić zacisku KNORR-BREMSE(Man TGL 2008r), chcę wymienić klocki hamulcowe (czy mechanizm od regulacji klocków jest blokowany elektrycznie? )
Tak jest w zaciskach Knorr czyli to samo jest w tych czujnikach suwakowych montowanych w Meritor i Lucas. Czyli wartość rezystancji musi się jakaś pojawić przynajmniej na dwóch pinach i zmieniać w raz z wciskaniem czujnika i na odwrót.
Witam, problem w naczepie wywrotka, na układzie Wabco, zaciski Knorr, osie BPW. Słabe hamulce na pierwszej osi naczepy na pełno i po odpięciu kabla ebs na pusto również. Oś podnoszona automatycznie, w pozostałych 2 osiach bardzo dobry hamulec. Brak błędów ABS ebs na desce. Ciągnik Renault Premium 2.
Kolego Dakin11 Serwis_gh ma racje zakres prawidłowej pracy czujnika zawiera się w zakresie napięć od 0,5 do 3,5 V. To co opisujesz jako czujnik starego typu, to czujnik stosowany w zaciskach firmy Meritor. Ten drugi stosowany jest w zaciskach Knorr-a
Witam mam problem z naczepa hamulce tarczowe układ Wabco zaciski Knorr. Na pusto zdarza się że po hamowaniu lekko trzymają wszystkie koła Zaświeca się błąd ABS w opisie błędu mid136 psid23 fmi5. Pod ciężarem trzyma bardziej ale też nie blokuje całkowicie kół. Po odpięciu przewodu ABS wydaje mi się że problem nie ustaje. Po parokrotnym naciśnięciu hamulca...
"akkaxdmk" Jeśli jesteś taki wyjątkowy i zdolny to napisz szczegółowo o swoim patencie w jaki sposób oszukujesz system detekcji poboru prądu zasilania czujnik i symulujesz sygnału wyjścia z czujnika. Nie rozbierałem nigdy tego zacisku WABCO wiec nie jestem w stanie napisać czy da się przeprowadzić korekcje pomiaru czujnika zużycia klocka tak jak to...
Smar do zacisków hamulca Knorr, biały smar w puszcze 0,5 kg.
Jeżeli osłony prowadnic, tłoczków są ok, kapsle prowadnic nie zgnite(zaciski knorr, wabco) zacisk suwa się lekko to uważam że szkoda zachodu i pieniędzy. Można za to odkręcić siłownik hamulca i sprawdzić czy sprężyna powrotna oraz osłona gumowa są całe. Osłonę zobaczysz przez otwór na sztycę ale sprężyny nie. Jednak da się wyczuć czy jest pęknięta....
Problem z pedałem rozwiązany. Przyjrzałem się temu urządzeniu, wyszło, że są tam tylko dwa potencjometry. Jeżeli byłoby coś z przewodami, problem występował by za każdym razem, a nie tylko kiedy pedał wciśnie się w podłogę. Pomyślałem, że może coś z tymi potencjometrami się dzieje. Z racji tego, że ja jak i drugi kierowca jeździmy dosyć delikatnie hamowanie...
Kolego "Frenzel" wydaje mi się że zabrałeś głos ale nie znasz systemu EBS Knorr-Bremse. W systemie tym występują czujniki trzy przewodowe gdzie jeden to masa drugi to sygnał PWM trzeci to 5V. Sygnały te monitoruje elektronika EBS jeśli podłączysz rezystor to i tak będzie bł. Sygnał PWM zawiera się w napięciu od 0.5V do 4.5V wskazując stopień zużycia...
Kup czujnik, potem poprawnie zamontuj i już się nie pali. Tyle. W zaciskach Knorra są montowane czujniki potencjometryczne czyli takie które pokazują ci procentowe zużycie okładzin na wyświetlaczu. We wspomnianych przez ciebie osobówkach masz zwykłe "druciki" które po przerwaniu powodowały zapalenie się lamki kontrolnej.
blokuje mi drugą oś co proponujecie zmniejszyć siłę hamowania czy dołożyć czujniki na drugą oś? Dodam że wszystko jest w porządku z hamulcami przyczepy (sprawdzone) siłowniki identyczne Chyba nie do końca jest w porządku bo czujniki obrotu koła przeważnie montowane są na osi środkowej co powinno zabezpieczać przed blokowaniem kół. Niestety żaden system...
Witajcie, otóż mam problem ze wspomnianą naczepą. Kierowca skaży się że naczepa ma słabe hamulce, wada ciagnika wykluczona gdyż szef ostatnio wysłał go z inna i kierowca po powrocie ocenił że z druga naczepa hamuje dużo lepiej. W chwili wolnego czasu wziąłem ja na warsztat i powiem co zaobserwowałem (dodam że wady siłowników, klocków, zacisków i tarcz...
napięcie na lewym ebsie było 0,64v a na prawym 2,45V Zakładam, że to pewnie napięcia czujników zużycia klocków nierównomiernie zużytych. postanowiłem wymienic ten zawór kupił drugi używany Zakładam, że to Knorr. po podłączeniu dalej jest 0,64v ale i też z prawej to samo wyskoczyło nie widzi zużycia klocków po prawej i lewej stronie a wszystko widział...
Możesz zamieniać SB za SN i na odwrót. Nawet w systemie Scani znajdziesz odpowiednie numery. A serie SB SN SK to kolejne generacje zacisków Knorra, SN to ulepszona wersja SB a SK powstało dla zmniejszenia masy zacisku. Nie ma znaczenia rodzaj zacisku dla blokowania się koła. najprawdopodobniej masz problem z siłownikiem lub też z samym zaciskiem.
Jest jeszcze kwestia czujników. Jeśli masz np. zaciski Knorra to możesz mieć czujniki zużycia klocków w formie potencjometru na dekielku zacisku. Przy wymianie były źle ustawione i stąd może być ten problem.
Wiec tak udało mi sie naprawić czujnik -kupiłem nowy za 256 zł , czujnik jest firmy Wabco numer katalogowy to 441 032 920 0, numer oryginalnej czesci w salonie mercedesa to 002 542 37 18 (też Wabco albo knorr ze znaczkiem mercedesa ) Wymiana czujnika zajęła mi 15 minut ,najlepiej kupić sobie peszel około 1m-1,5m i kilka opasek zaciskowych i Wd40 bo...
schemat knorr knorr regulacja modulator knorr
sterownik silnika pojazd whirlpool bęben zablokowany zwrotnice basową
podzielniki ciepła techem systemy grzewcze serwis
Zamiennik układu 70966FB - analiza i porady Zwarcie przewodów DC a uszkodzenie zasilacza domofonu