Wsadź jeszcze kondensator, dobijesz akumulator do reszty, to pukadło nie potrzebuje kondensatora. Zajmij się lepiej instalacją auta, głównymi połączeniami masowymi i plusowymi, zaciski alternatora, rozrusznika, punkty masowe i same klemy akumulatora
Zależy który rocznik, bo schematy instalacji i kolory niektórych przewodów różniły się w zależności od rocznika. Schematy wersji z alternatorem dotyczą nowych instalacji elektrycznych produkowanych przez LSN lub „oryginał Ursus”. Poza tym co to za kłopot podłączyć alternator? Kwestia dwóch przewodów. Czerwony 4 mm² (prądowy) z alternatora łączysz do...
Witam . Pierwsza sprawa ,czy przypadkiem nie zmontowałeś automatu do góry nogami?. Czy zworę automatu masz założoną na widełki?.Zrób zdjęcie ,lub zrób dręczy rysunek jak masz podłączony alternator. Jeżeli kontrolka się rozjaśnia ,to oznacza że prawdopodobnie podłączyłeś ją pod nieodpowiedni zacisk .Zamiast pod zacisk (D+) ,pewnie podłączyłeś po zacisk...
Zmierz napięcie na zacisku alternatora+B a masą alternatora na samochodzie. Jeśli jest ok szukaj zaśniedziałych lub uszkodzonych punktów masowych karoseria, rama, silnik, skrzynia bezpieczników. Najlepiej sprawdzać czy nie odstawia się napięcie między tymi punktami masy.
Niby w kazdym alternatorze 9-cio diodowym wzbudzenie dziala podobnie. Przez zarowke dostarczany jest plus na zacisk d+ alternatora. W sytuacji wlaczonego zaplonu, zarowka zasilana z jednej strony + a ze strony alternatora - i swieci, sytuacja sie zmienia na pracujacym alternatorze gdy z zacisku alternatora wychodzi + to kontrolka gasnie....
Jako wyłącznik prostownika - w momencie osiągnięcia napięcia14,4 V na lad. akum. możesz z powodzeniem zastosować regulator (14,4V) napięcia od alternatora z dołączonym przekaźnikiem o cewce 12 V a stykach na 220V. Styki zwierne włączysz w obwód uzwojenia pierwotnego transformatora zaś cewkę przekaźnika w miejsce wzbudzenia alternatora, zacisk masowy...
Może masz niedokręcone klemy, sprawdź przewód masowy akumulatora i połączenie z masą samochodu. Jakie dokładnie jest napięcie ładowania na zaciskach akumulatora?
W jaki sposób to mierzysz? Czyścisz zacisk plusowy alternatora, czasami plus brany jest z zasilania rozrusznika trzeba sprawdzić jak w tym aucie jest, odkręcasz alternator i czyścisz masę obudowy styku z masą samochodu.
Wyłącz wszystko w aucie (lampki, radio, etc.) odłącz kabel masowy z aku. i włącz szeregowo amperomierz na zakresie 10A (między kabel masowy a zacisk - aku.) - przy wyłączonym zapłonie i wszystkich odbiornikach nie powinien wskazać więcej jak 100mA (0,1A).
Ładowałem najmniejszym prądem 8godz i dalej to samo,ile jeszcze muszę? Tzn jakim? Nie wiemy jaki to noname akumulator. Ale słychać od czasu do czasu, że są egzemplarze na dwa lata. Gęstość elektrolitu 1.20. Czyli mało. Jak długo trwa kręcenie do chwili uruchomienia silnika? O silniku też cisza. Ja sprawdziłbym z miernikiem w garści jak wyglądają napięcia...
Witam ! Sprawdz kolego przewod masowy czy nie jest luzny , oczysc zaciski , wyjmij akumlator podladuj go kilka godzin niewielkim pradem i zobacz co sie bedzie dzialo wtedy . Najprawdopodobnije masz problem z alternatorem ale wrto zrobic przed jego wymiana to co mowie . Pozdrawiam.
No i problem powrócił ponownie z ładowaniem.Silnik wrócił z remontu razem z elektronicznym zapłonem Pana Jarząbka.Silnik chodził pięknie,palił od kopa,mocny cichy.Nagle zgasł i wraz z nim wszystkie kontrolki,okazało spalił się bezpiecznik 16A a powodem było zwarcie przewodu kontrolki luzu z masą.Po zaizolowaniu problem znikł,Po kolejnej przejażdżce...
Naładuj akumulator podłączając prostownik pod klemy akumulatora. Jeżeli masz inteligentne ładowanie (czujnik na klemie minusowej), to – prostownika podłącz pod punkt masowy karoserii. Najwyraźniej jest problem z przewodem pomiędzy zaciskiem jump start a akumulatorem, ponieważ występuje na nim duży spadek napięcia. Nie wiem jak jest wykonany rozdział...
Warto, tez mierząc w ten sposób dowiedziałem się ze mam zbyt duży spadek na linii zasilającej akumulator z alternatora. Na masie mam ok 0,1V, a na plusie - od 0,1V (jałowy) do 0,35V (pełne obciążenie). Pytanie czy to klema czy to zacisk "+" alternatora, a może końcówki przewodu? Przyczyn może być wiele, eliminować należy te, które są łatwe do zbadania...
Oryginalny akumulator padł to była 12v chyba (bo to dawno było) 160-tka. Zastąpiłem go dwiema szóstkami takimi jak w 360 nie na wiele to się zdało efekt był taki sam często zmieniałem zaciski czyściłem kable masowe alternator ładuje 14,5-15v to chyba dobrze.
Skoro już stwierdziłeś,że był uszkodzony prostownik wzbudzenia,to z całą pewnością jest również uszkodzony regulator.Jeśli diody mocy są dobre,to ja bym sprawdził maszynę w ten sposób,że do uzw.wzbudzenia doprowadziłbym/na szczotki/nap.stałe 12V.Pobór prądu ok 4A.Następnie podłączam miernik,najlepiej wskazówkowy na zak.2V pr.stałego i ręką poruszam...
ładowanie gdy się świeca kontrolki STOP i Akumulator Raczej " brak ładowania " :cry: Sprawdzić jeszcze raz mierząc bezpośrednio na zacisku prądowym alternatora B+ i obudowie alternatora czy również napięcie będzie poniżej 13,8 v . Pomiar w momencie " świecenia kontrolek Stop i Akumulator" . Pomiar ma na celu wyeliminowanie nieprawidłowości w połączeniu...
Zacny kolego. Jeśli chcesz mieć efekt to musisz uczciwie zabrać się do roboty. Pomimo kilku podejść nie obejrzałeś w pełni urządzenia. Nic nie słychać o pierścieniach, o diodach prostowniczych, o uzwojeniach a może nawet łożyskach. Skoro nic nie dają próby oraz efekty z pomiarem napięcia należy zacząć mierzyć prąd (natężenie). Może się okazać, ze akumulator...
Po pierwsze trochę trudno uwierzyć w deklaracje o porawności połączeń. Po drugie czy jesteś pewien, że ten dodatkowy przewód masowy jeszcze funkcjonuje? I po trzecie jak rozumiem owa dodatkowa masa silnika może zapewnić poprawność działania podczas rozruchu silnika natomiast wcale nie musi pozostałej części instalacji. Tak więc znów wracam do masy nadwozia...
1. Czujnik temperatury zewnętrznej - przewód masowy, (jeśli auto jest w niego wyposażone) 2. Czujnik braku płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym w komorze silnika. 3. Masa ze styku 31 przełącznika świateł 4. Reset wskazań MFA - prawdopodobnie MFA, 1 (jeśli auto jest w niego wyposażone) 5. Masa - jak w pinie 3 6. Reset wskazań MFA - prawdopodobnie...
https://obrazki.elektroda.pl/5048735300_... https://obrazki.elektroda.pl/2714178800_... Stare przewody wiązki silnika zapamiętały jeszcze kształt. Metodą "domyśl się" poszło odzyskać kształt wiązki. Pewne wątpliwości mam w miejscu rozwidlenia przewodów od tacho i czujnika temp. cieczy (ten jest jakoś dziwnie za długi)....
Bez dokonania fizycznego pomiaru napięcia na zaciskach akumulatora podczas pracy silnika nikt Ci nie odpowie nic konkretnego .... . Niekoniecznie niskie napięcie ładowania alternatora może być spowodowane właśnie usterką regulatora napięcia. Bo piszesz o niskim napięciu prądu ładowania ...a w te mrozy silnik się dobrze uruchamia?? , rozrusznik kręci...
Muszę przyznać że akumulator od malucha robi wrażenie. Jak dotychczas przy odpalaniu nie został ani razu użyty akumulator 6V. A noce są już chłodne i rano czasami trzeba dłużej pokręcić ale potem zapali. Akumulator 9letni Centra Standard 44Ah 400A i co ważne oryginalny wolnoobrotwy rozrusznik. Jednak pali tylko jak się wyciąga odprężnik. Z załączonym...
Masz w ciągniku na pewno licznik elektroniczny, więc kontrolka ładowania nie jest fizycznie połączona z obwodem ładowania. Musi być w instalacji rezystor pull-up do D+, zapewne znajduje się w licznikach. A między plusem na kontrolce ładowania a D+ jest ~11,8V. Jak przekażnik włożę to jest ~6V. Nie pasuje mi to. Pierwsza myśl nachodzi, że spada napięcie...
no więc tak: dziś wywaliłem wyłącznik obwodu masy i podpiąłem przewód masowy bezpośrednio mor jedną ze śrub mocujących rozrusznik. Pd razy zdjałem pokrywe nad akusem i podłączyłem multimetr: napiecie bez uruchomienia silnika wynosi 12,7. No to teraz rozruch, napięcie w czasie rozruchu spadło do 9,4, Teraz obserwacja dalsza - szybko napięcie na klemach...
Alternator nie jest osobnym obwodem! Jego wyjście zbiega się z instalacją elektryczną motocykla na zaciskach akumulatora. I jeśli jest uszkodzony, to może nie doładowywać akumulatora, może powodować pulsowanie świateł, może powodować przepalenia żarówek i wiele innych przykrych usterek. Przede wszystkim musisz określić, na którym przewodzie masz taki...
Martwi mnie tylko, ze spadek napięcia występuje na połączeniu mechanicznym alternatora z obudową rozrusznika, gdzie na chwilę obecną, jest podłączona masa. Czy alternatory mają zaciski masowe, czy masą jest wyłącznie obudowa przykręcona do bloku silnika?
Witam! Proszę o poradę. W samochodzie Megane II 1.5 dci 2006r komputer wyrzuca komunikat (po ok 8, 10 minutach od rozruchu) o niewłaściwym prądzie ładowania akumulatora. Alternator- to BOSCH 0124525082, który został w profesjonalnym warsztacie oddany do naprawy. Wymienili w nim tuleje z pierścieniami, łożyska, i szczotki wraz z całym mostkiem prostowniczym...
Kabel masowy grubszy niz ten 20mm2 bo ten z kompletu byl za cienki. No zgadza sie ze ma nieciekawe zaciski. Po prostu obciełem tyle drucikow zeby dalo sie wsunac i przykrecic. Czyli pewnie gdzies z połowe ale wiecej tam nie da rady upchać. Zgadza sie dokladnie od tamtad sie grzeje. TAk wlasiwie to nie wiem czy to CCA czy OFC i nie wiem jak to sprawdzic....
W samochodzie są też kontrolki np.ładowania hihi nic nie piszesz co ta kontrolka np.świeciła podczas jazdy.Jeśli świeciła to trzeba sprawdzić napięcie na akumulatorze jak dajesz gaz to powinno być około 14V.A jeśli kontrolka nic złego nie pokazuje to ile lat ma akumulator?czy był kiedyś doładowywany?czy często jeździsz?Jak nieszło kręcić/rybka hihi/to...
Hmm moim zdaniem w tej sytuacji nalezy na wszelki wypadek połączyć ten przewód masowy (chociażby zupełnie innym "grubym" kablem poprzez przykręcenie go do jakiejś sruby na silniku i jakiejś sruby na nadwoziu - oczyścic miejsca kontaktu!) a przede wszystkim sprawdzić alternator (może któraś z diod ma przebicie) najłatwiej zrobisz to odłączając "gruby"...
Jeśli zamierzasz zastosować stycznik w pobliżu akumulatora to doprawdy nie ma dla niego najmniejszego znaczenia, który biegun będziesz nim rozłączał. Nie rozumiem, dlaczego kabel masowy miałby mieć 3m? Przecież dołączasz go do karoserii w najbliższym akumulatora miejscu. Jeśli zamierzasz "puścić" 2 linie zasilania oddzielną dla rozrusznika i oddzielną...
Witam, od jakiegoś czasu miałem problem z kontrolką alternatora - nie przestawała sie świecić. Podłączyłem zastępczy układ (elektrozawór pompy wtryskowej - żaróweczka - alternator), który na razie zdaje egzamin ale lampka niestety jest w środku i tak troszkę głupio, bo zawsze mam obawy, że żaróweczka może nie zgasnąć, a ja o tym nie wiem. :/ (oczywiście...
Witam.Dokonaj pomiaru napięcia bezpośrednio na alternatorze i na zaciskach akumulatora wyniki powinny być jednakowe 14V tolerancja około0,2V.Sprawdź połączenia masowe.
Aktualnie akumulator nie wytrzymałby 3-4 dni gdyby temperatura na dworze wynosiła -10 stopni. co 3 dni musiałbym go ładować prostownikiem. Zacznijmy od analizy problemu. Jeśli występuje czesta potrzeba doładowywania to przyczyny mogą być następujące: - brak lub osłabione ładowanie przez alternator - wyładowanie przez instalację samochodu - normalne...
Otoz problem polega na tym ze przy wylaczonym radiu tuba zaczyna glosno buczec 'basem'. A jak radio właczysz to co się dzieje? Buczenie cichnie? Buczenie ma związek z praca silnika? To nię zmienia po dodaniu gazu? Jesli tak to zapewne przyczyna jest w alternatorze. Odrazu mowie ze kabel zasilajacy leci prawa strona a kabel audio lewa w progu. A wzmacniacz...
Jeśli sprawdzisz połączenie masowe silnika z akumulatorem oraz zacisku B+ alternatora z + akumulatora i okaże się o.k. to problem nadal tkwi w alternatorze. Wymontuj go i sprawdź uzwojenie (rezystancję) względem obudowy.
Zanim wymontujesz alternator na początek sprawdź dokładnie wszystkie połączenia, zaciski i słupki akumulatora i szczególnie przewody masowe oraz masę silnika. Później spróbuj na próbę podmienić akumulator.
Ja także dołączam się do pytania, z tym że chciałbym do Ibizy II 1,9 TDI zaadoptować licznik z Lupo 1,0 w benzynie. Jak licznik z Arosy jest na 32 pinach, to Lupek ma w gratisie "tylko" dwie złączki po 32 piny (niebieska i zielona). Podejrzewam, że nie da się tego łatwo zrobić (jeśli w ogóle się da). Od razu dla nadgorliwych - deska rozdzielcza będzie...
ten izolator to zwykła obudowa i nic więcej -wewnątrz masa ( ekran) jest rozcięty To samo możesz zrobić bez wydawania tych 25 zł Przyczyn takiego efektu jak u Ciebie może być sporo: -żle prowadzone kable -uszkodzony alternator -problem z masą - alternator, karoseria, itp. -kiepska jakość sprzętu jaki masz -petla masowa i sporo innych O eliminacji tego...
ale przy wiązsce od licznika zostały mi Co to znaczy? Nic ma nie zostać, bo wiązki się daje w całości - najwyżej w Volkswagenie niektóre przewody są niewykorzystane. Oto tzw. pinout czyli rozpiska licznika za stroną: http://www.vwgolf.pl/porady/pinout-liczn... choć pozbawiona istniejących tam błędów ortograficznych...
(...) rzyczyną , wyzerował mi się kiedy zgasiłem samochód raz a drugi raz jak zgasiłem samochód i poszedłem zatankować, nie za każdym razem po wyłączeniu zapłonu się resetuje. Co może być przyczyną (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź Pamięć licznika „Trip II” oraz zegarka zeruje się, gdy zestaw wskaźników J285 traci na ułamek sekundy zasilanie...
Napisałem na innym forum, wyświetlacz nic poza godzina nie pokaże jak nie podepniecie przełącznika mfa tu mój post z iinego forum. To po kolei zaczynamy od pinologi zegarów 1. Czujnik temperatury zewnetrznej - przewod masowy (jesli auto jest w niego wyposazone) 2. Czujnik braku plynu chlodzacego w zbiorniczku wyrownawczym w komorze silnika. 3. Masa...
Witam wszystkich.Na początku opiszę problem ,a więc na zgaszonym silniku oświetlenie świeci normalnie tj.bez żadnych mrugnięć.Zapalam autko i od razu zaczyna mrugać wyświetlacz i kontrolka ręcznego i paliwa na desce.Przekręcam na światła mijania i przy stałych obrotach widać jak całe oświetlenie pojazdu delikatnie mruga.Zauważyłem że kontrolka ładowania...
takie objawy to prawie 100% ze mostek prostowniczy do wymiany w tym modelu bardzo trudno go zregenerowac koszt nowego około 100zł a regulator moze byc uszkodzony ale niemusi.koszt reglera to 80zł.mostek ma 6 lub 9 diód bierzesz akumulator i kontrolke czyli żarówke na 12 v.częsc mostka [który jest wymontowany i odlutowany od uzwojenia] która jest przykrecona...
Wszystkie wyżej porady u mnie nie działają. Bo nie będą działać. Rozumie że 13,1 masz bezpośrednio na akumulatorze. Teraz wypadałoby sprawdzić napięcie bezpośrednio na pracującym alternatorze, tzn masę bierzesz z obudowy alternatora a plus z zacisku energetycznego (ze śruby 8). Jeżeli wynik będzie powyżej 14 V to oznacza duży spadek napięcia na "plusie"...
...areometr... Czy regulator napięcia jest elektromechaniczny? Jeśli tak to raczej jego słychać w radiu (iskrzące styki). Jeśli elektroniczny to wskazywałoby na zwiększoną oporność przewodów, styków. Przy takim wieku auta to nawet końcówki zaciskane na przewodach mogą mieć osłabiony kontakt. Choć z drugiej strony jeśli podajesz napięcie mierzone bezpośrednio...
No tak ale czy są to impulsy masowe czy jakieś inne a jeżeli inne to o jakim potencjale względem masy i czy są jesze jakieś kruczki odnośnie pomiaru RPM przez ten zacisk ?
Nie była dokrecona klema mam Alfe 159 i ma minusie jest zacisk plastikowy a nie standardowo skrecany. Kumplowi po drodze padł alternator i do zjazdu na CPN pożyczyłem mu swój aku a ten oddając go nie docisnal masowej klemy i szło zwarcie Dodano po 38 Wrzucę o 17 30 po pracy
W zasadzie ten moduł to dokładnie to samo co zwykły moduł CDI + regulator napięcia ze skutera. Tylko namieszane jest tutaj sposób podłączenia i oznaczenia. Ten schemat bez akumulatora ma pomieszane oznaczenia, dlatego lepiej patrzeć na schemat z akumulatorem. Niepotrzebnie moim zdaniem jest impulsator odizolowany od masy, który i tak bierze masę poprzez...
Zatem mierz napięcie na zaciskach alternatora. Ponadto mierz prąd dostarczany przez to urządzenie. Prawdopodobnie okaże się, że jest wszystko w porządku. Samochód ma parę latek i zestarzały się przewody i złącza. Połączenia masowe mogą być także nienajlepsze. A prawo Ohma nieubłagane. Jeśli tak jak piszesz 30 to prawdopodobnie nie pracuje jedna gałąź...
Witam Krajana (też kiedyś mieszkałem w Starachowicach) Z takim przypadkiem spotkałem się już kilka razy i to w właśnie w Maloneyu :). Główną przyczyną był namiar zabepieczenia antykorozyjnego między zaciskiem kabla masowego a karoserią (spadek napięcia). Jeżeli to nie pomoże to trzeba jeszcze sprawdzić: - połącznie masowe świateł (czy nie są utlenione)...
Czym było wg Ciebie te duże obciążenie? Bo przy sprawnym alternatorze i jego mocy rzeczywisty prąd ładowania może być duży około 100 A i napięcie nie powinno zbytnio spadać oczywiście przy nominalnych obrotach alternatora. Te napięcie ładowania 14,4, o którym pisałem to powinno występować przy zwiększonej prędkości obrotowej silnika ale bez zbytniego...
zacisk masowy zacisk masowy spawarka zacisk masowy spawarki
mercedes kontrolka uszkodzenia karty graficznej schemat układu gitary
firstchip fc1178bc epson l3250
Czy mogę użyć mocniejszego zasilacza do adaptera SATA HDD 3,5"? Drukowanie zdjęć na Xerox WorkCentre 6605