Na schemacie masz błąd żarówka do +12V i do alternatora na zacisk wzbudzenia. Ale jak wyżej silnik trochę za słaby by uciągnąć ładowanie i pobór mocy na zasilenie sinika kosiska. Nie lepiej dać duży panel PV (lub dwa) na górę z dobrym regulatorem i przetwornica do ładowania akumulatorów. W słoneczny dzień byłoby to dodatkowe 300-450 W. Bo silnikiem...
Czujnik przegrzania silnika. Właśnie widać :D Nie wiesz- nie pisz! (at)slomariusz Gorne zaciski to ewidentnie stojan, dolne to szczotki (wirnik) Musisz połączyc szeregowo stojan z wirnikiem do poprawnej pracy tego silnika. Do zmiany kierunku wirowania zamieniasz to połączenie - biegunowość stojana względem wirnika lub odwrotnie. (at)slomariusz Na koniec...
Główne dane Wartość parametru Tytuł Mégane III KZ2B Kasztanowy brąz VIN VF1KZ0Z0H54820893 Model Megane III Typ modelu KZ2B Data produkcji 02 2016 Numer fabryczny pojazdu E690632 Poziom wyposażenia EA2 Dodatkowo do poziomu wyposażenia LTD3 Dodatek do limitowanej edycji SAN513 Kod farby TED17 Tapicerka siedzeń welur Wykończenie wnętrza HARM01 Kraj stosowania...
cytat : Sonda lambda jest ogniwem elektronicznym, którego wielkość napięcia (od 0 do 1V) zależy od zawartości tlenu w spalinach. Zbudowana jest z dwóch platynowych płytek, rozdzielonych warstwą dwutlenku cyrkonu (ZrO2). Związek ten w obecności tlenu staje się elektrolitem, a na powierzchni płytek platyny pojawiają się jony tlenu o ładunku ujemnym. Czujnik...
Filmu niestety nie widzę, ani żadnego odnośnika do niego więc nie mogę się wypowiedzieć czy mam podobnie. Co do napędu pomp z silnika, koła pasowe praktycznie odpadają, (przynajmniej u mnie) gdyż przenoszą za małe moce (przynajmniej z tych danych co ja znalazłem), od razu mówię że większość (albo wszystkie) pomp nie znosi sił promieniowych ani osiowych,...
Szukam przyczyny zapalającej się od czasu do czasu (losowo) kontrolki ładowania w fordzie focusie mk2 1,6 TDCI. Kontrolka potrafi się zapalić w czasie jazdy, na dwie lub trzy minuty, czasem nieco dłużej, w zupełnie losowym momencie i niezależnie od chwilowego poboru prądu lub obrotów silnika. Po czym samoistnie zgasnąć, również w czasie jazdy i przez...
Witam, Mam problem z ręcznym w aucie jak w temacie. Otóż ściągnąłem lewą linkę od recznego co idzie do zacisku ( ponieważ chciałem sprawdzić czy grzanie się tylnej tarczy to przyczyna linki od ręcznego) i auto zgasiłem, wyłączając silnik automatycznie zaciąga ręczny i tak też zrobił czyli, zaciagneło mi automatycznie reczny gdy linka nie byla w zacisku....
Panowie, samymi pomiarami napięć zajmę się niedługo (mam zawieszenie oraz rozrząd do roboty). W międzyczasie zrobiłem autoscan i wyszło mi, że światła które oświetlają dół w drzwiach (puddle light) mają zwarcie. Przyjrzałem się temu bliżej i okazuje się, że po zamknięciu drzwi dalej świecą, co prawda ledwo widocznie. Jest szansa, że te światła właśnie...
PE musi być podłączony obowiązkowo, gdyż wymaga to silnik elektryczny i metalowa obudowa kompresora. Przewód PE podłączony na zacisk N wtyczki może działać latami nawet w instalacji wyposażonej w RCD, a błąd może ujawnić się zadziałaniem RCD w jakiejś dziwnej przypadkowej sytuacji, kiedy obudowa kompresora połączy się z jakimś innym uziemieniem i przewód...
Witam, stanąłem właśnie przed zadaniem zaprojektowania i zbudowania prostego układu elektrycznego. Układ ma służyć do załączania silnika elektrycznego oraz do sterowania rozdzielaczem hydraulicznym. Sterowanie układem ma się odbywać poprzez kasetę sterowniczą. Przyciski góra i dół sterują kolejno jedną lub drugą cewką rozdzielacza. Jednocześnie przyciski...
Witam! Sam mam podobny silnik i rzeczywiście jest to jedno fazowy, gdzie jedne zaciski to wyłącznik odśrodkowy, drugie to uzwojenie rozruchowe, a trzecie to normalne uzwojenie robocze, jakkolwiek by się to zwało. Schematu nie podam, bo mam go w pamięci, a wygląda tak, że fazę podłączasz na początki uzwojeń roboczego i rozruchowego, przewód neutralny...
Kondensator C4505 już wymieniłem, natomiast pozostał C4508 w układzie generatora.Generator jest bardzo ciekawym rozwiązaniem w tym modelu, jest to koło zamachowe Capstanu wraz z cewką. Obroty tego koła jako impuls elektryczny przekazywane są do TCA 955 na zacisk nr 3.Schemat TCA955 mam i muszę sprawdzić czy w ogóle dochodzi do niego sygnał z generatora....
No to dziś jeszcze raz rozebrałem rozrusznik i tym razem jeszcze dokładnie wymyłem w benzynie ekstrakcyjnej bendix i sprzęgiełko. Jest to w ogóle rozrusznik ze śrubowo-przesuwnym zębnikiem, bez przekładni planetarnej. Dość prosta konstrukcja. Bendix chodzi jak po maśle, w całym zakresie przesuwu. Pewnie blokuje się przy próbie obrotu w jedną stronę,...
W nowoczesnych silnikach elektrycznych przyjęto system oznaczania uzwojeń U, V i W, a ich wyjścia oznaczane są cyfrą 1 - początek uzwojenia i cyfrą 2 - jego koniec, czyli uzwojenie U ma dwa wyjścia: U1 i U2, uzwojenie V - V1 i V2, a uzwojenie W ( 3F silnik)-W1-W2. Podane przez Ciebie wyniki pomiarów lub są wątpliwe, lub masz nie typowe oznaczenia przewodów...
Podaj model silnika, zdjęcie tabliczki znamionowej. Odkręć pokrywę puszki zaciskowej i wyślij zdjęcie zacisków, oraz wewnętrznej strony pokrywy puszki (pewnie jest tam schemat).
Zamieniłbym +12 z masą na przekaźnikach. Po co ci stały potencjał zasilania na zaciskach silnika podczas spoczynku? Choć działać będzie.
Jeśli ma symetryczne oporności na każdym zacisku to zakładamy że jest 3 fazowy.
Jak dla trójfazowego dobierze się kondensator to impedancje uzwojeń są symetryczne. Napisz o tym podręcznik, bo głosisz tu nowości nie spotykane w dotychczasowych. Może jakąś katedrę naukową założysz?
Zwykłe diody 1 A są za słabe do tego silnika. Dla porównania, regulatory obrotów przy wkrętarkach mają diody 10 A. Chodzi o diodę podłączoną równolegle do zacisków silnika elektrycznego. Po wyłączeniu Mosfetów w wyniku indukcyjności uzwojenia, przepływa przez nią prąd zbliżony do prądu z jakim silnik jest zasilany.
Jeżeli masz napięcie przed i za wyłącznikiem (sprawdź kontrolką żarówki reflektorowej), to jednak uszkodzenie silnika. Ile zacisków ma silnik?.
Witam, czeka mnie większy zakup nakrętek/podkładek pod zaciski silników elektrycznych. Chciałbym zakupić miedziane z powodu lepszej konduktywnosci. Czy jednak zastosować mosięzne? Jaka jest wasza opinia? Pozdrawiam
To wszystko zależy od tego jaki tam jest hamulec tzw. ręczny. Jeżeli elektryczny i silniczki znajdują się przy zacisku to taki tylko cofamy tylko komputerowo, a jeżeli jest elektryczny ale silnik jest na pod autem a zaciąganie jest realizowane przez linki to takie tłoczki można wkręcić mechanicznie.
Masz rację kondensator powinien mieć dwa zaciski. Ale przypatrz się dokładnie czy czasem te zaciski nie są zdublowane, tzn. czy między jakimiś zaciskami nie ma połączenia elektrycznego.
Nie wiem czy dobrze licze ale 230V/231Ohm=1A a w opisie w tabelce jest max I=0,3. Prosze o komentarz. Oj, to nie jest tak. Tu masz doczynienia z prądem przemiennym, i oprócz rezystancji dochodzi w tym przypadku reaktancja indukcyjna. Rezystancja plus reaktancja dają impedancję. Suma tych dwóch składników jest sumą geometryczną np. 2Ω rezystancji...
Szare pod COM, brązowe i czarne pod MOT, MOT każdego silnika łączysz też kondensatorem (rys. instrukcja). Kolejność kolorowych różnie - na początek podpinasz tak samo w obu silnikach, bramę ustawiasz w połowie skoku ręcznie, krótko zwierasz 27 z 30. Jeśli skrzydła zaczną się otwierać - ok, jeśli zamykać - zamieniasz kolorowe w zaciskach obu silników....
LM301 ma zasilanie 3-18V (symetryczne), przy pojedynczym ma 6-36. zasilanie graniczne to 44V. Wspomniane diody, to tak naprawdę jedna podwójna dioda 2x30A pochodząca z zasilacza komputera PC. W każdym modelu znajdziesz coś takiego, jest to prostownik 5V. Ważne aby była zamontowana na silniku, bezpośrednio na jego zaciskach.
Prawy silnik - piny 12, 27 Lewy silnik - piny 14, 29 Masa - piny 28, 30 Plus po stacyjce - pin 22. Zasilanie z bezpiecznika SC15 19A. Plus z akumulatora - pin 13. Zasilanie z bezpiecznika SC50 25A Plus z akumulatora - pin 15. Zasilanie z bezpiecznika SC44 25A Żarówka 55W i sprawdź czy masz zasilania na pinach 13, 15, 22 oraz czy są masy na 28 i 30....
Witam - proszę napisać czy jest to silnik trójfazowy , jeśli tak to czy do zacisków ( tabliczki ) silnika dochodzą trzy fazy ?
Wpisałem w gogle: "Kraft-Delle KD 1819". Oto pierwszy wynik z wyszukiwarki: https://kraftdele.info/silniki-elektrycz...
Na zaciski 1-2 podłącz 230v napięcia przemiennego, jest to zasilanie silnika przekaźnika, zaciski 3,4,5 są zaciskami pod które podłączyc możesz dowolne urządzenie elektryczne o max.prądzie znamionowym 16A o napięciu przemiennym.Na zacisk 4 dajemy fazę.
+A3 - A5 Nie wiem gdzie podpiąć te zaciski z aku. Dodano po 2 Sorry - A6
Trudno tak bez szczegółów, ale co zasady jeżeli to jest zwykły silnik dc to zamiana zacisków silnika miejscami zmienia kierunek obrotów.
Tu masz link i odpowiedz zarazem to powinno ci wyjaśnić jak sprawdzić uzwojenia i jak podłączyć czy trójkąt czy gwiazdę. I waki sposób podłączone są uzwojenia. http://silnik-elektryczny.com.pl/silniki...
E63: Sprężarka odłączona (uszkodzone przewody elektryczne lub zacisk). Sprężarka uszkodzona. Uszkodzenie lub zadziałanie zabezpieczenia silnika. Uszkodzenie przekaźnika sterującego (uszkodzenie płyty głównej)
Uzwojenie silnika zmieniło charakter na prawie* czysto rezystancyjny , które prawie nie pobiera mocy biernej. Takie rozumowanie jest błędne. Uzwojenie silnika nic się nie zmieniło. Cewka nadal jest cewką. Zmienił się tylko obwód widziany od strony zacisków sieci elektrycznej, dodany bowiem został kondensator.
Uszkodzenie mechaniczne - wymień zacisk kompletny.
zero na obudowę Na obudowę PE, fazy podłączasz pod zaciski do których podłączone są wyprowadzenia uzwojeń. Na przełączniku obrotów L1,L2,L3 do zasilania( 3 fazy), a UVW do silnika.
Ten przekaźnik nawet nie jest zgodny z tym co masz na schemacie, 87 i 87a są w nim połączone, a nie mogą być. Jak już będziesz miał 2 odpowiednie przekaźniki to podłączasz zacisk 30 jednego przekaźnika do jednego z biegunów silnika i tak samo 30 drugiego przekaźnika do silnika. W obu przekaźnikach do 87a podpinasz masę, do 87 plusa. Cewki przekaźników...
Czy trzy zaciski JA3, JB3 i JC3 nie sugerują tego podłaczenia? Nie widać wszystkich wyprowadzeń cewek, więc pewności nie ma...
Ile przewodów jest w najniższym zacisku bo na na zdjęciu wydaje się, ze jeden.
Opiszę podobny problem czyli "strzelanie" jak by wyładowanie elektryczne i w istocie tak było. Listwa z zaciskami przyłączowymi silnika była na dole obudowy silnika i od czasu do czasu przeskakiwały iskry z zacisków listwy na obudowę co było słyszalne w postaci trzasków strzelań. Po odizolowanie przekładką z preszpanu listwy od obudowy ucichły te "strzelania"...
Do tego silnika powinieneś zastosować wyłącznik silnikowy jako główne zabezpieczenie. Zabezpiecza przed przeciążeniem i zwarciem. Popytaj w hurtowniach elektrycznych. Podaj dane z tabliczki znamionowej na pewno ci doradzą właściwy. Ten silnik można podłączyć trójkąt ale tylko dla napięcia międzyfazowego 230V. W sieci znamionowej napięcie międzyfazowe...
(at)DiZMar - to jest dławik przeciwzakłóceniowy, wchodzą do niego te dwa brązowe przewody. Ten czarny przewód jest od kondensatora przeciwzakłóceniowego (ten żółty),bez niego silnik też będzie pracował. Jest jakiś inny powód, że nie działa. Sprawdź, czy szczotki są całe, i te przełączniki z blaszkami. Często też urywa się przewód zasilający przy samej...
Różnica polega na konstrukcji silnika, Przede wszystkim silnik 1,9 jest starszą konstrukcją i po wielu latach produkcji pozbawiona wad. Natomiast silnik 2,0 TDI występuje w dwóch wersjach 8 zaworowych i 16 zaworowym (ten ma więcej wad np. pękająca głowica, wyrywanie gwintu podtrzymującą rolkę rozrządu !!!). Ogólnie polecam 1,9 Wady 2,0 8v i 16v: Słaba...
W sensie że nowy zacisk a stary silnik elektryczny?
Witam serdecznie Sytuacja jak na załączonym obrazku. Upalona faza w silniku elektrycznym 35 kW. Nowy silnik będzie taki sam. Chciałbym oszczędzić sobie wymiany całego kabla zasilającego i tylko skrócić upalone końcówki. Wtedy nie wystarczy go, by dosięgnąć zacisków U1, V1 i W1. Czy mogę podłączyć zasilanie pod zaciski W2, U2 i V2 jak na poniższym obrazku...
Odłacz wyprowadzenia uzwojeń od tych zardzewiałych zacisków, pomiary zrób na samych wyprowadzeniach.
Można też odkręcić silniczek i cofnąć ręczny kluczem założonym na ośkę wchodzącą na silnik. Zależnie od systemu, albo od razu wycofa tłoczek, albo go wyluzuje i trzeba go potem wcisnąć ręcznie
Zbigniew 400 , z tym czytaniem to masz rację: Po zaniku sygnału oba silniki stoją, Ponawiam pytanie: wytłumacz, skąd przekaźniki będą miały zasilanie po puszczeniu przycisku sterowniczego, zacisk (11).
Obroty mogą być trochę mniejsze niż te znamionowe .Podana wielkość częstotliwości sieci zasilającej dla tego silnika to 60 Hz. Dodano po 10 Przewód ochrony dodatkowy podłącz do obudowy metalowej silnika ( może jest dedykowany zacisk -nie widzę na fotce) . Przewód ten do bolca ochronnego w gniazdku sieciowym. Następnie : 1-4 sieć -czyli L i N 230 V 50...
Nie opisałeś jeszcze jednego, najważniejszego zacisku, kolego.
Czyli generator musi być cały czas podłączony do sieci, lub kondensatorów które zapewnią mu moc bierną . Do tych samych zacisków z których bierze moc bierną podłączamy urządzenie by odebrać moc czynną? Nie wiem czy dobrze to zrozumiałem. Powiedz mi jeszcze ile taki 3 kW generator może tej mocy oddać ? Pewnie, to też zależy jak szybko będzie się kręcił...
Z góry przepraszam za język nie-elektryczny, ale ta część elektryczna właśnie sprawia mi problem i chcę się tego nauczyć. Szukam właśnie silniczka z katalogu maxon takiego, żeby możliwy był dobór od razu odpowiedniej przekładni. Szukam w DC szczotkowych, jak wyszukam zestawienie to napiszę. Jeśli chodzi o zatrzymanie silnika, to generalnie chciałabym...
Trzy zaciski po prawej plus PE do zacisku obudowy. Wyjścia w kostce- najpewniej czujnik/wyłącznik termiczny uzwojeń. V.
Jeśli wszystkie inne metody zawiodą przeczytaj instrukcję...😁 Daj fotkę zacisków elektrycznych silnika Dodano po 1 Jeśli silnik będzie za duży to włączą się co najwyżej zabezpieczenia w przemieniku.
Witam . Musisz jedynie zmienić przewody żółte ,nie wszystkie z zacisku .
Witam, posiadam rower elektryczny, który w klamkach hamulcowych ma zamocowane kontaktrony wraz z magnesami. Obwód ten służy do odcinania silnika przy hamowaniu. Chciałbym ten sygnał użyć do załączania światła stopu. Zamieszczam rysunek poglądowy jak to wygląda. Kontaktron bez wciśniętego hamulca przewodzi, czyli jest zwarty i na zaciskach A i B jest...
Pierwszy błąd - brak połączenia elektrycznego pomiędzy sterownikiem a zaciskiem. Trzeci błąd - silnik nie dopchnął klocków do tarczy.
Z Twego opisu wynika że silnik posiada dwa zaciski do podłączenia zasilania.Jeżeli byłby kondensator rozruchowy zewnętrzny to powinno być co najmniej trzy zaciski. Zrób jeszcze zdjęcie tabliczki zaciskowej.
20 ton to bardzo duża siła. Hydraulika się tu spisuje lepiej. Łatwiej ją kontrolować, regulując ciśnienie. Jeżeli upierasz się nad silnikiem elektrycznym, to rozwiązaniem jest prasa śrubowa. Ramiona można połączyć obręczą z zębatką. Silnik można zamocować tak, by obracał zębatkę. Dobierając wielkość ramion i obręczy można je dopasować tak, by moment...
Opcje są takie, albo wtyczka jak pisałem, gniazdo, lub siłownik przy zacisku. Podaj na silnik zacisku zasilanie i sprawdź czy się odzywa.
Jeżeli silnik ten ma 3 wyprowadzenia UVW to znaczy że uzwojenia czołowe już zostały połączone w trójkąt i nie ma co kombinować.Na ogół stosowano to do silników do 3kW.Przy wyprowadzeniu na tabliczce znamionowej 6 wyprowadzeń UVW i ZXY (stare oznaczenia) lub U1 V1 W1 i U2 V2 W2(nowe oznaczenia) występuje tylko kwestia mostkowania na w/w tabliczce.Zakładam...
Może być, dajesz silnik minimum 1,5kW i napędzasz alternator poprzez przekładnię pasową tak żeby alternator miał przynajmniej 6000obr/min Następnie alternator B+ podłączasz do akumulatora i zacisk D+ poprzez żarówke 12V 5W i wyłącznik. Regulatorem się nie przejmuj on jest już w alternatorze.
Z oznaczenia wynika, że uzwojenia są skojarzone w trójkąt (najpewniej wewnątrz silnika). 6 zacisków może w tej sytuacji służyć do przełączania prędkości obrotowej (U, V, W to np. pierwsza prędkość, a X, Y, Z to druga). Można więc zmierzyć miernikiem, czy między grupami zacisków U, V, W oraz X, Y, Z jest "przejście" oraz jeśli tak, to podłączyć 3 fazy...
silnik firmy Wiefamel Poznań o oznaczeniu SED 140-42 Z wirówki do prania. Raczej nie przeznaczony do pracy ciągłej - co chcesz napędzać? chciałbym zmniejszyć tą ilość o około połowę. Przekładnię musisz zrobić. Wyczytałem kiedyś w jakimś wątku, że można to zrobić przez zwarcie jednego z 2 kabli wychodzących z silnika. Nie da sie tak zrobić. Były silniki...
Nie masz komunikacji z żadnym modułem w samochodzie ? Zasilanie jest, bezpieczniki wszystkie sprawdzone. Zasilanie sterowników sprawdzaj próbnikiem z żarówką 45W a nie multimetrem !
A jeśli nie ma kogoś kto wyjaśni trywialne kwestie? Po to jest dział dla początkujących. Kolego. Czytanie schematów elektrycznych, elektronicznych czy hydraulicznych lub pneumatycznych, a nawet mechanicznych etc. - To jest cały język, którego się trzeba nauczyć. Zatem pytanie jak czytać schemat, to pytanie - jak zrozumieć obcy język. ;) Symbole znajdziesz...
Moim zdaniem lepiej podłączyć to spd w "V" Nie było kawałka niebieskiego przewodu? Jak byłoby w V to nie będzie kawałka niebieskiego ;) Dlaczego te grzebienie są tak dziwnie powycinane? Bo to jeszcze pewnie zapasy starego Faela. Każda faza była inaczej wygięta i osobna. Dobrze, chociaż że izolowana. Pierwsze grzebienie Faela nie posiadały żadnej izolacji...
jest to zasilacz stabilizowanu, z regulacja pradu i napiecia, od 0-30V , 0-5A, z wentylatorem, oraz wbudowanym niernikiem, schemat sciagniety jest z elektrody, Chodzi mi o to ze zasilacz ma zaciski ja watomierz pradowe i napieciowe, ale watomierz wiadomo jak podlaczyc po odbiornik aby zmierzyc jego moc, a mi chodzi o to jak podlaczy np silnik elektryczny,...
zdjęcie tabliczki silnika No jakieś tam jest i jak ktoś się zna z silnikami SEWa to mu styknie. Prawdopodobnie siedzi tam prostownik typu BG lub BGE, zasilanie 230VAC należy podać na jego zaciski nr 2 i 3. Oczywiście te obecnie podłączone od zacisku fazowego i gwiazdowego należy usunąć. Żeby jednak być na stówę pewny prosiłem o typ tego prostownika......
Mam maszynę SINGER 306K z silnikiem BAK. Powstał problem tego typu, że przy naciśnięciu regulatora obrotów /pedału/ maszyna zaczyna pracować, ale gaśnie oświetlenie. Po puszczeniu regulatora lampa się zapala. Ponieważ jest to urządzenie już leciwe, po rozkręceniu podłączenia silnika nie można odczytać wartości rezystorów tam się znajdujących. Podłączenia...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Gwoli bezpieczeństwa dodam jeszcze, że w przemienniku są elementy gromadzące ładunek elektryczny, niebezpieczny dla zdrowia i życia. Po wyłączeniu zasilania przemiennika odczekaj 3 minuty, zanim zabierzesz się do pracy. Spróbuj, czy uda się zabudować przemiennik wewnątrz obudowy maszyny. Do uruchamiania i zatrzymywania silnika wykorzystaj wyłącznik...
Wyłoż zdjęcie z boku zacisków. Wymierzyj opór między nimi i zawiadom pojemność kondensatora.
Na wyłączniku muszą być wszystkie śruby i mostki (blaszki dodatkowe) jeżeli były. Dodano po 1 Jak ma oznaczone zaciski wyłącznik,jak to podłączyłeś?.
Najprawdopodobniej silnik z rezystancyjnym uzwojeniem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym. Kondensatora do takiego silnika się nie stosuje. Uzwojenie robocze na zaciskach U - V, uzwojenie rozruchowe na zaciskach X -Y. Moc 0,5 HP to około 0,37 kW.
że jak mam tak podłączony, to bez paska chodzi idealnie. Ten "pasek" zamyka uzwojenia. Bez niego silnik sprawny nie ma prawa chodzić. bo układ elektryczny jest otwarty. W tym układzie, powinien być zamknięty w tzw. "Gwiazdę". Jeżeli chodzi bez "paska" to albo szukaj nowego silnika, albo daj go do przezwojenia, bo to oznacza zwarcie w uzwojeniu. Albo...
Witam. a prądnice to sie tak sprawdza że sciągasz pasek klinowy, odkręcasz kabelki i zasilasz ją z akumulatora - jak jest sprawna to zaczyną sie kręcić (jak silnik elektryczny) - poza tym taki zabieg może czasem "naprawić" prądnice w przypadku straci swój wewnętrzny magnetyzm szczątkowy :) To jest jeden ze sposobów. drugi to połącz zacisk łączący szczotkę...
Dobra. Żeby zamknąć sprawę, zerknijcie na pełne dane rzeczonego silnika: https://www.cantonigroup.com/pl/pdf/229/... https://www.cantonigroup.com/pl/page/sil... (to k w nazwie oznacza tylko, że silnik ma kołnierz a nie stoi na łapach. Elektromechanicznie jest taki sam, jak bez k) Znamionowa moc mechaniczna: 1380 obr/min =...
No to nie takie proste, żeby to obliczyć z prawa ohma. Ale podać też Ci tego nie podamy. Bo żeby oszacować coś takiego, trzeba by wiedzieć, po pierwsze jakiej mocy/modelu jest silnik który chcesz zastosować, oraz jakie ma obciążenie na wale. Napięcie na rezystorze jest zależne od prądu, który jest zależny głównie od mocy chwilowej silnika. Można by...
Odawałem to juz do specjalisty ktory przewinął silnik i skasował 150zl ale zupełnie nic to nie dało. Mam nadzieje że specjalista sprawdzała jego działanie po przezwojeniu. Nie posiada cewki rozruchowej. Posiada za to kondensator ,,pracy" Silnik jedno fazowy posiada uzwojenie rozruchowe i kondensator lub wyłącznik odśrodkowy. Silnik elektryczny od pompy...
Mam trochę inne podejście do tego typu pomiarów. Uczono mnie kiedyś, że pomiar impedancji na listwie zaciskowej urządzenia jak najbardziej wykonać należy, ale oprócz tego obowiązkowe jest wykonanie pomiaru na obudowie każdego elementu elektrycznego. Czyli jeżeli urządzenie posiada np: szafę sterowniczą, cztery silniki, osiem wyłączników krańcowych i...
Diagnoza będzie trudna. Brak szczegółowych informacji jakie jakie są bezpieczniki ,czy jest zastosowany termik ,czy układ trójkąt-gwiazda prawidłowo działa , jaki jest prąd , jaki jest stan mechaniczny silnika i śrutownika.Sprawdź stan zacisków elektrycznych itp itd
Zmierzyć nie bardzo mam jak bo do zacisków musiał bym się dobrać. Ale proponuję nieco inny sposób poszukania rzędu wielkości tej indukcyjności. W zbiorach zadań z maszyn elektrycznych tam gdzie komputerowo liczy się (modeluje) stany nieustalone takich silników to potrzebne są takie dane, a autorzy takich opracowań jak umieszczają przykłady obliczeniowe...
Schemat który posiadasz dotyczy 2 typów silników 1 i 3-fazowych, producentowi nie chciało się po prostu drukować oddzielnych schematów i pilnować aby odpowiedni schemat trafił do odpowiedniego silnika. Natomiast silnik który próbujesz podłączyć jest 3-fazowy i niema możliwości aby pracował przy zasilaniu 1-fazowym.
Dokładnie tak zwierasz te 3 zaciski 4,5,6
Niezupełnie, jeden przewód z sieci masz już podłączony do silnika i jeśli nikt go nie przełączał to można przyjąć że jest podłączony prawidłowo. Pozostałe dwa wychodzące z silnika podłączasz na zaciski kondensatora i do jednego z nich (uzw. robocze) podłączasz drugi przewód z sieci (kondensator ma podwójne wsuwki na zaciskach). Problem w tym że nie...
Witam, jakiś czas temu zauważyłem, że nie blokuje mi się (nie hamuje) tylne lewe koło hamulca ręcznego, prawe działa. W grudniu 2018 r, został wymieniony cały elektryczny hamulec (używany), i nowe linki, wszystko działało, ale jakiś miesiąc znajomy spostrzegł że prawe tylne koło podczas ruszania bardzie jakby blokuje, później puszcza hamulec, niż lewe....
Cześć, Tak w lagunie II mam hamulec ręczny elektryczny, i właśnie pytanie czy po zmianie klocków i tarcz oraz zacisków silnik napinąjacy linki czy sam reguluje prawidłowy naciąg ?
Jak dasz zdjęcie tabliczki i zacisków przyłączeniowych to się okaże...
Podczas hamowania silnik ma odzyskiwać energię? Jeśli nie to wystarczy po puszczeniu gazu (braku zasilania silnika) automatycznie dołączać do zacisków silnika rezystor mocy o niewielkim oporze (np. 20Ω). Musi mieć on jednak sporą moc żeby się nie spalił. Dodano po 6 Żeby odzyskiwał energię trzeba dać na zaciski silnika mostek prostowniczy (też...
Jak koledzy radzą - naładuj akumulator i uruchom samochód mierząc napięcie na zaciskach aku. Silniki elektryczne w trakcie rozruchu pobierają znaczny prąd i być może napięcie na zaciskach aku zbytnio spada. I dlatego po kilku minutach napięcie jest tak niskie, że silnik nie chce ruszyć mimo prawie pełnego akumulatora. Druga opcja to lipny/padnięty akumulator...
https://obrazki.elektroda.pl/8625804100_... Szukasz podręcznego, zintegrowanego, wielofunkcyjnego miernika silników elektrycznych? Przedstawiamy nowy miernik Megger Baker MTR105 . Najbardziej wszechstronny, wielofunkcyjny, podręczny miernik silników elektrycznych i generatorów. Megger połączył wszystkie najbardziej pożądane funkcje...
Ogólnie w tym gospodarstwie jest problem z dużymi spadkami napięcia i dość niskim napięciem na jednej fazie Od pomiarów napięcia występującego na złączu doprowadzającym energię elektryczną oraz na zaciskach silnika trzeba zacząć, w stanie jałowym jak i w stanie obciążenia.
Nie widziałeś nigdy pracującego młota resorowego, czy prasy mimośrodowej? Nie rozśmieszaj mnie. Nie widziałem, by ktoś w trakcie pracy młota mechanicznego podkładał materiał rękami. Zdarza się, że w trakcie kucia niematrycowego pracownik podtrzymuje materiał, ale robi to za pomocą specjalistycznych kleszczy czy zacisków. To raz, a dwa to prasa. Czemu...
Jest to wręcz na pewno silnik elektryczny. Czy ma wyprowadzone jakieś zaciski?
Przepraszam administratorów ale to mój pierwszy temat i jeszcze nie za bardzo się w tym łapie. Następne będę już zakładał poprawnie. A wracając do tematu. Dioda ta służy jak już dobrze zrozumiałem do zablokowania prądu powstałego na skutek pracy prądnicowej silnika po "zabraniu" mu napięcia które wprawiało ów silnik w ruch. Napięcie powstałe podczas...
Prawdopodobnie jest to silnik 1-fazowy 230V, 1.1-1.5 kW ze wskazaniem na 1.5kW. Proszę zajrzeć do zacisków przyłączeniowych i przyjrzeć się "dekielkowi".
Jak zacisk kończy żywot (zaciera się bo zardzewiał) to silnik od sterowania nie ma siły albo wolniej zaciąga i odpuszcza ręczny-elektryczny. Bo rdza blokuje go.
Nie którzy koledzy tu trochę się chyba za bardzo rozpędzili. Silnik zatarty owszem ale 9V na zaciskach akumulatora to stanowczo za mało więc i oczyszczanie klem czy kontaktów masy z alternatorem też w tym wypadku na nie wiele się przyda.
zacisk elektryczny elektryczny zacisk elektryczny zacisk hamulcowy
przetwornica miernik testy akumulatorów czyścić mosiądz
krzywe ściany polecane lutownice
Migająca dioda w telewizorze JVC 32 cale - przyczyny i rozwiązania Przedwzmacniacz Sony TA-E2000ESD nie włącza się