Czujnik przegrzania silnika. Właśnie widać :D Nie wiesz- nie pisz! (at)slomariusz Gorne zaciski to ewidentnie stojan, dolne to szczotki (wirnik) Musisz połączyc szeregowo stojan z wirnikiem do poprawnej pracy tego silnika. Do zmiany kierunku wirowania zamieniasz to połączenie - biegunowość stojana względem wirnika lub odwrotnie. (at)slomariusz Na koniec...
Zwykłe diody 1 A są za słabe do tego silnika. Dla porównania, regulatory obrotów przy wkrętarkach mają diody 10 A. Chodzi o diodę podłączoną równolegle do zacisków silnika elektrycznego. Po wyłączeniu Mosfetów w wyniku indukcyjności uzwojenia, przepływa przez nią prąd zbliżony do prądu z jakim silnik jest zasilany.
Witam, czeka mnie większy zakup nakrętek/podkładek pod zaciski silników elektrycznych. Chciałbym zakupić miedziane z powodu lepszej konduktywnosci. Czy jednak zastosować mosięzne? Jaka jest wasza opinia? Pozdrawiam
Jak dla trójfazowego dobierze się kondensator to impedancje uzwojeń są symetryczne. Napisz o tym podręcznik, bo głosisz tu nowości nie spotykane w dotychczasowych. Może jakąś katedrę naukową założysz?
Zamieniłbym +12 z masą na przekaźnikach. Po co ci stały potencjał zasilania na zaciskach silnika podczas spoczynku? Choć działać będzie.
Jeżeli masz napięcie przed i za wyłącznikiem (sprawdź kontrolką żarówki reflektorowej), to jednak uszkodzenie silnika. Ile zacisków ma silnik?.
Jeśli ma symetryczne oporności na każdym zacisku to zakładamy że jest 3 fazowy.
Podaj model silnika, zdjęcie tabliczki znamionowej. Odkręć pokrywę puszki zaciskowej i wyślij zdjęcie zacisków, oraz wewnętrznej strony pokrywy puszki (pewnie jest tam schemat).
Tu masz link i odpowiedz zarazem to powinno ci wyjaśnić jak sprawdzić uzwojenia i jak podłączyć czy trójkąt czy gwiazdę. I waki sposób podłączone są uzwojenia. http://silnik-elektryczny.com.pl/silniki...
W nowoczesnych silnikach elektrycznych przyjęto system oznaczania uzwojeń U, V i W, a ich wyjścia oznaczane są cyfrą 1 - początek uzwojenia i cyfrą 2 - jego koniec, czyli uzwojenie U ma dwa wyjścia: U1 i U2, uzwojenie V - V1 i V2, a uzwojenie W ( 3F silnik)-W1-W2. Podane przez Ciebie wyniki pomiarów lub są wątpliwe, lub masz nie typowe oznaczenia przewodów...
To wszystko zależy od tego jaki tam jest hamulec tzw. ręczny. Jeżeli elektryczny i silniczki znajdują się przy zacisku to taki tylko cofamy tylko komputerowo, a jeżeli jest elektryczny ale silnik jest na pod autem a zaciąganie jest realizowane przez linki to takie tłoczki można wkręcić mechanicznie.
Masz rację kondensator powinien mieć dwa zaciski. Ale przypatrz się dokładnie czy czasem te zaciski nie są zdublowane, tzn. czy między jakimiś zaciskami nie ma połączenia elektrycznego.
LM301 ma zasilanie 3-18V (symetryczne), przy pojedynczym ma 6-36. zasilanie graniczne to 44V. Wspomniane diody, to tak naprawdę jedna podwójna dioda 2x30A pochodząca z zasilacza komputera PC. W każdym modelu znajdziesz coś takiego, jest to prostownik 5V. Ważne aby była zamontowana na silniku, bezpośrednio na jego zaciskach.
Witam - proszę napisać czy jest to silnik trójfazowy , jeśli tak to czy do zacisków ( tabliczki ) silnika dochodzą trzy fazy ?
W sensie że nowy zacisk a stary silnik elektryczny?
Na zaciski 1-2 podłącz 230v napięcia przemiennego, jest to zasilanie silnika przekaźnika, zaciski 3,4,5 są zaciskami pod które podłączyc możesz dowolne urządzenie elektryczne o max.prądzie znamionowym 16A o napięciu przemiennym.Na zacisk 4 dajemy fazę.
Uszkodzenie mechaniczne - wymień zacisk kompletny.
+A3 - A5 Nie wiem gdzie podpiąć te zaciski z aku. Dodano po 2 Sorry - A6
Ile przewodów jest w najniższym zacisku bo na na zdjęciu wydaje się, ze jeden.
Uzwojenie silnika zmieniło charakter na prawie* czysto rezystancyjny , które prawie nie pobiera mocy biernej. Takie rozumowanie jest błędne. Uzwojenie silnika nic się nie zmieniło. Cewka nadal jest cewką. Zmienił się tylko obwód widziany od strony zacisków sieci elektrycznej, dodany bowiem został kondensator.
Nie opisałeś jeszcze jednego, najważniejszego zacisku, kolego.
E63: Sprężarka odłączona (uszkodzone przewody elektryczne lub zacisk). Sprężarka uszkodzona. Uszkodzenie lub zadziałanie zabezpieczenia silnika. Uszkodzenie przekaźnika sterującego (uszkodzenie płyty głównej)
Odłacz wyprowadzenia uzwojeń od tych zardzewiałych zacisków, pomiary zrób na samych wyprowadzeniach.
Podobny do silników ze starych kolejek elektrycznych itp :)
Witam . Musisz jedynie zmienić przewody żółte ,nie wszystkie z zacisku .
Trudno tak bez szczegółów, ale co zasady jeżeli to jest zwykły silnik dc to zamiana zacisków silnika miejscami zmienia kierunek obrotów.
Jeśli wszystkie inne metody zawiodą przeczytaj instrukcję...😁 Daj fotkę zacisków elektrycznych silnika Dodano po 1 Jeśli silnik będzie za duży to włączą się co najwyżej zabezpieczenia w przemieniku.
Z góry przepraszam za język nie-elektryczny, ale ta część elektryczna właśnie sprawia mi problem i chcę się tego nauczyć. Szukam właśnie silniczka z katalogu maxon takiego, żeby możliwy był dobór od razu odpowiedniej przekładni. Szukam w DC szczotkowych, jak wyszukam zestawienie to napiszę. Jeśli chodzi o zatrzymanie silnika, to generalnie chciałabym...
Dokładnie tak zwierasz te 3 zaciski 4,5,6
Opiszę podobny problem czyli "strzelanie" jak by wyładowanie elektryczne i w istocie tak było. Listwa z zaciskami przyłączowymi silnika była na dole obudowy silnika i od czasu do czasu przeskakiwały iskry z zacisków listwy na obudowę co było słyszalne w postaci trzasków strzelań. Po odizolowanie przekładką z preszpanu listwy od obudowy ucichły te "strzelania"...
Czy trzy zaciski JA3, JB3 i JC3 nie sugerują tego podłaczenia? Nie widać wszystkich wyprowadzeń cewek, więc pewności nie ma...
Jeżeli silnik ten ma 3 wyprowadzenia UVW to znaczy że uzwojenia czołowe już zostały połączone w trójkąt i nie ma co kombinować.Na ogół stosowano to do silników do 3kW.Przy wyprowadzeniu na tabliczce znamionowej 6 wyprowadzeń UVW i ZXY (stare oznaczenia) lub U1 V1 W1 i U2 V2 W2(nowe oznaczenia) występuje tylko kwestia mostkowania na w/w tabliczce.Zakładam...
zero na obudowę Na obudowę PE, fazy podłączasz pod zaciski do których podłączone są wyprowadzenia uzwojeń. Na przełączniku obrotów L1,L2,L3 do zasilania( 3 fazy), a UVW do silnika.
Czyli generator musi być cały czas podłączony do sieci, lub kondensatorów które zapewnią mu moc bierną . Do tych samych zacisków z których bierze moc bierną podłączamy urządzenie by odebrać moc czynną? Nie wiem czy dobrze to zrozumiałem. Powiedz mi jeszcze ile taki 3 kW generator może tej mocy oddać ? Pewnie, to też zależy jak szybko będzie się kręcił...
Wpisałem w gogle: "Kraft-Delle KD 1819". Oto pierwszy wynik z wyszukiwarki: https://kraftdele.info/silniki-elektrycz...
Jeśli dobrze rozumiem to koledzy proponują aby BIS-411M był zasilony z sygnału sterującego tzn. zacisk L połączony z wejściem 6?
Pierwszy błąd - brak połączenia elektrycznego pomiędzy sterownikiem a zaciskiem. Trzeci błąd - silnik nie dopchnął klocków do tarczy.
Prawy silnik - piny 12, 27 Lewy silnik - piny 14, 29 Masa - piny 28, 30 Plus po stacyjce - pin 22. Zasilanie z bezpiecznika SC15 19A. Plus z akumulatora - pin 13. Zasilanie z bezpiecznika SC50 25A Plus z akumulatora - pin 15. Zasilanie z bezpiecznika SC44 25A Żarówka 55W i sprawdź czy masz zasilania na pinach 13, 15, 22 oraz czy są masy na 28 i 30....
Na wyłączniku muszą być wszystkie śruby i mostki (blaszki dodatkowe) jeżeli były. Dodano po 1 Jak ma oznaczone zaciski wyłącznik,jak to podłączyłeś?.
Trzy zaciski po prawej plus PE do zacisku obudowy. Wyjścia w kostce- najpewniej czujnik/wyłącznik termiczny uzwojeń. V.
Diagnoza będzie trudna. Brak szczegółowych informacji jakie jakie są bezpieczniki ,czy jest zastosowany termik ,czy układ trójkąt-gwiazda prawidłowo działa , jaki jest prąd , jaki jest stan mechaniczny silnika i śrutownika.Sprawdź stan zacisków elektrycznych itp itd
Jak koledzy radzą - naładuj akumulator i uruchom samochód mierząc napięcie na zaciskach aku. Silniki elektryczne w trakcie rozruchu pobierają znaczny prąd i być może napięcie na zaciskach aku zbytnio spada. I dlatego po kilku minutach napięcie jest tak niskie, że silnik nie chce ruszyć mimo prawie pełnego akumulatora. Druga opcja to lipny/padnięty akumulator...
Różnica polega na konstrukcji silnika, Przede wszystkim silnik 1,9 jest starszą konstrukcją i po wielu latach produkcji pozbawiona wad. Natomiast silnik 2,0 TDI występuje w dwóch wersjach 8 zaworowych i 16 zaworowym (ten ma więcej wad np. pękająca głowica, wyrywanie gwintu podtrzymującą rolkę rozrządu !!!). Ogólnie polecam 1,9 Wady 2,0 8v i 16v: Słaba...
Opcje są takie, albo wtyczka jak pisałem, gniazdo, lub siłownik przy zacisku. Podaj na silnik zacisku zasilanie i sprawdź czy się odzywa.
Najprawdopodobniej silnik z rezystancyjnym uzwojeniem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym. Kondensatora do takiego silnika się nie stosuje. Uzwojenie robocze na zaciskach U - V, uzwojenie rozruchowe na zaciskach X -Y. Moc 0,5 HP to około 0,37 kW.
Szare pod COM, brązowe i czarne pod MOT, MOT każdego silnika łączysz też kondensatorem (rys. instrukcja). Kolejność kolorowych różnie - na początek podpinasz tak samo w obu silnikach, bramę ustawiasz w połowie skoku ręcznie, krótko zwierasz 27 z 30. Jeśli skrzydła zaczną się otwierać - ok, jeśli zamykać - zamieniasz kolorowe w zaciskach obu silników....
Witam serdecznie Sytuacja jak na załączonym obrazku. Upalona faza w silniku elektrycznym 35 kW. Nowy silnik będzie taki sam. Chciałbym oszczędzić sobie wymiany całego kabla zasilającego i tylko skrócić upalone końcówki. Wtedy nie wystarczy go, by dosięgnąć zacisków U1, V1 i W1. Czy mogę podłączyć zasilanie pod zaciski W2, U2 i V2 jak na poniższym obrazku...
Ten przekaźnik nawet nie jest zgodny z tym co masz na schemacie, 87 i 87a są w nim połączone, a nie mogą być. Jak już będziesz miał 2 odpowiednie przekaźniki to podłączasz zacisk 30 jednego przekaźnika do jednego z biegunów silnika i tak samo 30 drugiego przekaźnika do silnika. W obu przekaźnikach do 87a podpinasz masę, do 87 plusa. Cewki przekaźników...
Wyłoż zdjęcie z boku zacisków. Wymierzyj opór między nimi i zawiadom pojemność kondensatora.
Z Twego opisu wynika że silnik posiada dwa zaciski do podłączenia zasilania.Jeżeli byłby kondensator rozruchowy zewnętrzny to powinno być co najmniej trzy zaciski. Zrób jeszcze zdjęcie tabliczki zaciskowej.
jest to zasilacz stabilizowanu, z regulacja pradu i napiecia, od 0-30V , 0-5A, z wentylatorem, oraz wbudowanym niernikiem, schemat sciagniety jest z elektrody, Chodzi mi o to ze zasilacz ma zaciski ja watomierz pradowe i napieciowe, ale watomierz wiadomo jak podlaczyc po odbiornik aby zmierzyc jego moc, a mi chodzi o to jak podlaczy np silnik elektryczny,...
Schemat który posiadasz dotyczy 2 typów silników 1 i 3-fazowych, producentowi nie chciało się po prostu drukować oddzielnych schematów i pilnować aby odpowiedni schemat trafił do odpowiedniego silnika. Natomiast silnik który próbujesz podłączyć jest 3-fazowy i niema możliwości aby pracował przy zasilaniu 1-fazowym.
Prawdopodobnie jest to silnik 1-fazowy 230V, 1.1-1.5 kW ze wskazaniem na 1.5kW. Proszę zajrzeć do zacisków przyłączeniowych i przyjrzeć się "dekielkowi".
Witam Uważam, że nie każde użycie wzoru R=U/I czy wersji przekształconych U=RI lub I=U/R jest skorzystaniem z prawa Ohma. Prawo Ohma jest spełnione gdy R=const czyli, gdy rezystancja nie zależy od napięcia czy natężenia prądu. Przykład 1. Z Prawa Ohma skorzystamy licząc spadki napięcia w instalacji elektryczej. Gdy na danym odcinku przewodu przy przepływie...
A mnie interesuje ta "wiertarka" stołowa Czy to połączenie między wiertłem a silnikiem to kawałek zacisku z elektrycznej kostki montażowej? Pytam, bo mam podobny silnik a nie mam wiertarki do płytek. Męczę się PRL-owską ręczną która co pół obrotu się zacina i ma skłonności do łamania wierteł
Ogólnie w tym gospodarstwie jest problem z dużymi spadkami napięcia i dość niskim napięciem na jednej fazie Od pomiarów napięcia występującego na złączu doprowadzającym energię elektryczną oraz na zaciskach silnika trzeba zacząć, w stanie jałowym jak i w stanie obciążenia.
Obroty mogą być trochę mniejsze niż te znamionowe .Podana wielkość częstotliwości sieci zasilającej dla tego silnika to 60 Hz. Dodano po 10 Przewód ochrony dodatkowy podłącz do obudowy metalowej silnika ( może jest dedykowany zacisk -nie widzę na fotce) . Przewód ten do bolca ochronnego w gniazdku sieciowym. Następnie : 1-4 sieć -czyli L i N 230 V 50...
Może być, dajesz silnik minimum 1,5kW i napędzasz alternator poprzez przekładnię pasową tak żeby alternator miał przynajmniej 6000obr/min Następnie alternator B+ podłączasz do akumulatora i zacisk D+ poprzez żarówke 12V 5W i wyłącznik. Regulatorem się nie przejmuj on jest już w alternatorze.
Z oznaczenia wynika, że uzwojenia są skojarzone w trójkąt (najpewniej wewnątrz silnika). 6 zacisków może w tej sytuacji służyć do przełączania prędkości obrotowej (U, V, W to np. pierwsza prędkość, a X, Y, Z to druga). Można więc zmierzyć miernikiem, czy między grupami zacisków U, V, W oraz X, Y, Z jest "przejście" oraz jeśli tak, to podłączyć 3 fazy...
(at)DiZMar - to jest dławik przeciwzakłóceniowy, wchodzą do niego te dwa brązowe przewody. Ten czarny przewód jest od kondensatora przeciwzakłóceniowego (ten żółty),bez niego silnik też będzie pracował. Jest jakiś inny powód, że nie działa. Sprawdź, czy szczotki są całe, i te przełączniki z blaszkami. Często też urywa się przewód zasilający przy samej...
Odawałem to juz do specjalisty ktory przewinął silnik i skasował 150zl ale zupełnie nic to nie dało. Mam nadzieje że specjalista sprawdzała jego działanie po przezwojeniu. Nie posiada cewki rozruchowej. Posiada za to kondensator ,,pracy" Silnik jedno fazowy posiada uzwojenie rozruchowe i kondensator lub wyłącznik odśrodkowy. Silnik elektryczny od pompy...
Jest to wręcz na pewno silnik elektryczny. Czy ma wyprowadzone jakieś zaciski?
Można też odkręcić silniczek i cofnąć ręczny kluczem założonym na ośkę wchodzącą na silnik. Zależnie od systemu, albo od razu wycofa tłoczek, albo go wyluzuje i trzeba go potem wcisnąć ręcznie
Moim zdaniem lepiej podłączyć to spd w "V" Nie było kawałka niebieskiego przewodu? Jak byłoby w V to nie będzie kawałka niebieskiego ;) Dlaczego te grzebienie są tak dziwnie powycinane? Bo to jeszcze pewnie zapasy starego Faela. Każda faza była inaczej wygięta i osobna. Dobrze, chociaż że izolowana. Pierwsze grzebienie Faela nie posiadały żadnej izolacji...
A jakie są wartości pomiaru rezystancji pomiędzy zaciskami?
Witam, posiadam rower elektryczny, który w klamkach hamulcowych ma zamocowane kontaktrony wraz z magnesami. Obwód ten służy do odcinania silnika przy hamowaniu. Chciałbym ten sygnał użyć do załączania światła stopu. Zamieszczam rysunek poglądowy jak to wygląda. Kontaktron bez wciśniętego hamulca przewodzi, czyli jest zwarty i na zaciskach A i B jest...
Niepokoi mnie niska wartość rezystancji uzwojeń U,W. Przy mocy 11 kW bardziej powinna niepokoić rezystancja uzwojenia V1-V2, jest zbyt wysoka. Jeśli jednak silnik pracuje prawidłowo, to przyczyny bym szukał na styku zacisków i wyprowadzeń uzwojeń silnika. Zrób pomiar dołączając sondy miernika do wyprowadzeń, a nie do zacisków. Czasami dolna nakrętka...
Jak dasz zdjęcie tabliczki i zacisków przyłączeniowych to się okaże...
Mam maszynę SINGER 306K z silnikiem BAK. Powstał problem tego typu, że przy naciśnięciu regulatora obrotów /pedału/ maszyna zaczyna pracować, ale gaśnie oświetlenie. Po puszczeniu regulatora lampa się zapala. Ponieważ jest to urządzenie już leciwe, po rozkręceniu podłączenia silnika nie można odczytać wartości rezystorów tam się znajdujących. Podłączenia...
Musisz podać napięcie na silnik bezpośrednio żeby podłączyć na krótko. To co narysowałeś to gniazdo modułu. spróbuj zdjąć dekiel modułu i podpiąć się do zacisków silnika. Można jeszcze odręcić stojan silnika, pokręcić ręką.
zdjęcie tabliczki silnika No jakieś tam jest i jak ktoś się zna z silnikami SEWa to mu styknie. Prawdopodobnie siedzi tam prostownik typu BG lub BGE, zasilanie 230VAC należy podać na jego zaciski nr 2 i 3. Oczywiście te obecnie podłączone od zacisku fazowego i gwiazdowego należy usunąć. Żeby jednak być na stówę pewny prosiłem o typ tego prostownika......
Do tego silnika powinieneś zastosować wyłącznik silnikowy jako główne zabezpieczenie. Zabezpiecza przed przeciążeniem i zwarciem. Popytaj w hurtowniach elektrycznych. Podaj dane z tabliczki znamionowej na pewno ci doradzą właściwy. Ten silnik można podłączyć trójkąt ale tylko dla napięcia międzyfazowego 230V. W sieci znamionowej napięcie międzyfazowe...
Jak zacisk kończy żywot (zaciera się bo zardzewiał) to silnik od sterowania nie ma siły albo wolniej zaciąga i odpuszcza ręczny-elektryczny. Bo rdza blokuje go.
Jeśli silnik pracował w wewnętrznym trójkącie to musiał mieć wyprowadzone wszystkie sześć zacisków. Samo elektryczne uruchamianie Y/D może nie być problemem, a co z maszyną którą ten silnik napędza? Nie wszystkie lubią taki rozruch. Z jakiegoś powodu był ten softstart zamontowany.
że jak mam tak podłączony, to bez paska chodzi idealnie. Ten "pasek" zamyka uzwojenia. Bez niego silnik sprawny nie ma prawa chodzić. bo układ elektryczny jest otwarty. W tym układzie, powinien być zamknięty w tzw. "Gwiazdę". Jeżeli chodzi bez "paska" to albo szukaj nowego silnika, albo daj go do przezwojenia, bo to oznacza zwarcie w uzwojeniu. Albo...
Pod powyzszym linkiem jest dokładnie moja płytka;) czyżby to jakis standard ?:)) Słuchajcie, nie wiem jak ten sygnał jest przekazywany do centrali, w siłowniku jest gniazdo z 4 zaciskami tj. 2 przewody 24V dla silnika (kiedy zamieniam bieguny silnik kreci w inna stronę) oraz dwa zaciski na przewody z tej płytki. Cała płytka jest jak widać na foto w...
silnik firmy Wiefamel Poznań o oznaczeniu SED 140-42 Z wirówki do prania. Raczej nie przeznaczony do pracy ciągłej - co chcesz napędzać? chciałbym zmniejszyć tą ilość o około połowę. Przekładnię musisz zrobić. Wyczytałem kiedyś w jakimś wątku, że można to zrobić przez zwarcie jednego z 2 kabli wychodzących z silnika. Nie da sie tak zrobić. Były silniki...
Dzień dobry, bardzo proszę o pomoc w odpowiedzi na poniższe pytania odnośnie podłączenia silnika. Jestem laikiem w elektryce więc proszę o wyrozumiałość. Posiadam silnik 7,5 kW 380 V 1455obr/min. Zaciski w skrzynce elektrycznej tego silnika mają starszego typu (oznaczenia jak na foto).Chciałbym podłączyć ten silnik w trójkąt. Pytanie, czy mam zmostkować...
Na schemacie masz błąd żarówka do +12V i do alternatora na zacisk wzbudzenia. Ale jak wyżej silnik trochę za słaby by uciągnąć ładowanie i pobór mocy na zasilenie sinika kosiska. Nie lepiej dać duży panel PV (lub dwa) na górę z dobrym regulatorem i przetwornica do ładowania akumulatorów. W słoneczny dzień byłoby to dodatkowe 300-450 W. Bo silnikiem...
Jeśli to silnik prądu stałego, a prawdopodobnie tak jest, to żeby otrzymać wsteczny bieg wystarczy zmienić polaryzację napięcia na zaciskach silnika. Można to zrobić np. na przekaźniku.
Cześć, Tak w lagunie II mam hamulec ręczny elektryczny, i właśnie pytanie czy po zmianie klocków i tarcz oraz zacisków silnik napinąjacy linki czy sam reguluje prawidłowy naciąg ?
Witaj Trochę teori. Mamy L czyli faze N przewód neutralny i PE ochrona. Jeżeli podłączasz pralkę bez tzw. uziemnienia czyli zacisku PE różnicówka nie zadziała bo nie występuje na przewodzie PE prąd przebicia. Lepiej w ten sposób nie podłączaj pralki. Musisz zobaczyć czy gdzieś nie leci woda. Silnik, grzałka od strony zacisków elektrycznych itp. Pozdrawiam
Witam. a prądnice to sie tak sprawdza że sciągasz pasek klinowy, odkręcasz kabelki i zasilasz ją z akumulatora - jak jest sprawna to zaczyną sie kręcić (jak silnik elektryczny) - poza tym taki zabieg może czasem "naprawić" prądnice w przypadku straci swój wewnętrzny magnetyzm szczątkowy :) To jest jeden ze sposobów. drugi to połącz zacisk łączący szczotkę...
Nie masz komunikacji z żadnym modułem w samochodzie ? Zasilanie jest, bezpieczniki wszystkie sprawdzone. Zasilanie sterowników sprawdzaj próbnikiem z żarówką 45W a nie multimetrem !
Myślałem, że rozpędzony silnik (cewka), będzie podnosił napięcie, aż przepchnie prąd przez diodę. To dwa różne zjawiska. Napięcie na zaciskach rozpędzonego silnika powstaje w wyniku przemian energii mechanicznej na elektryczną. Napięcie zależy wprost proporcjonalnie od prędkości wirującego wirnika. Natomiast w przypadku cewki mamy do czynienia z energią...
Mam trochę inne podejście do tego typu pomiarów. Uczono mnie kiedyś, że pomiar impedancji na listwie zaciskowej urządzenia jak najbardziej wykonać należy, ale oprócz tego obowiązkowe jest wykonanie pomiaru na obudowie każdego elementu elektrycznego. Czyli jeżeli urządzenie posiada np: szafę sterowniczą, cztery silniki, osiem wyłączników krańcowych i...
20 ton to bardzo duża siła. Hydraulika się tu spisuje lepiej. Łatwiej ją kontrolować, regulując ciśnienie. Jeżeli upierasz się nad silnikiem elektrycznym, to rozwiązaniem jest prasa śrubowa. Ramiona można połączyć obręczą z zębatką. Silnik można zamocować tak, by obracał zębatkę. Dobierając wielkość ramion i obręczy można je dopasować tak, by moment...
Przecież pisze że znalazł podobny 400W ale już ktoś nadgorliwy zgłosił, porównaj zaciski kostki do gabarytów silnika.
A czy silnik szeregowy nie będzie się rozbiegał jeśli będzie dużo mniejsze obciążenie?? Silniki bezszczotkowe wymagają zastosowania specjalnego sterownika co raczej odpada. Czyli mam rozumieć ze jeśli zastosuje silnik DC to przy prędkości obrotowej 50 rpm i momencie 60 Ncm niezda egzaminu.?? Czyli wasze propozycje to zastosowanie silnika beszczotkowego...
Gwoli bezpieczeństwa dodam jeszcze, że w przemienniku są elementy gromadzące ładunek elektryczny, niebezpieczny dla zdrowia i życia. Po wyłączeniu zasilania przemiennika odczekaj 3 minuty, zanim zabierzesz się do pracy. Spróbuj, czy uda się zabudować przemiennik wewnątrz obudowy maszyny. Do uruchamiania i zatrzymywania silnika wykorzystaj wyłącznik...
No to nie takie proste, żeby to obliczyć z prawa ohma. Ale podać też Ci tego nie podamy. Bo żeby oszacować coś takiego, trzeba by wiedzieć, po pierwsze jakiej mocy/modelu jest silnik który chcesz zastosować, oraz jakie ma obciążenie na wale. Napięcie na rezystorze jest zależne od prądu, który jest zależny głównie od mocy chwilowej silnika. Można by...
Witam, przyjechalo do mnie auto na warsztat po kilku "mechanikach" i nie moge dojsc do ladu. Silnik tylko pracuje na stacyjce przekreconej w pozycji start - rozrusznik. Probowalem silnik uruchomic trzymajac stacyje na rozruchu po czym odlaczalem kabel z zacisku elektromagnesu rozrusznika, silnik wciaz pracuje, puszczajac stacyjke do pozycji zaplonu...
Dobra. Żeby zamknąć sprawę, zerknijcie na pełne dane rzeczonego silnika: https://www.cantonigroup.com/pl/pdf/229/... https://www.cantonigroup.com/pl/page/sil... (to k w nazwie oznacza tylko, że silnik ma kołnierz a nie stoi na łapach. Elektromechanicznie jest taki sam, jak bez k) Znamionowa moc mechaniczna: 1380 obr/min =...
Jeżeli obroty będą stałe dla róznych obciażeń to jest właśnie to o co chodzi. Własnie dlatego jest podtrzebny sprawny regulator obrotów. Bo to on bedzie robił również za regulator napięcia. Pod większym obciążeniem obroty spadają bo wirnik zaczyna stawiać opór. Wtedy napęd musi zwiększać obroty. Dopytam jeszcze, bo być może coś pominąłem w moim rozumowaniu....
Zwrociłbym uwagę na różne gabaryty wkładek topikowych, co może sugerować (choć niekoniecznie) różne warości prądu znamionowego. Dodatkowo do dolnych zacisków kasety RBK przychodzą po 3 zyły przewodów na każdy zacisk (domyslam się, że to zasilania, które przechodzi dalej). Miałem kiedyś taki przypadek, że zły styk na RBK spowodował wygrzanie się plastiku...
Może to wyda się błahe i głupie ale wymiana filtra oleju w Passacie b4 TDI z klimatyzacją, ni z góry ni z dołu. Upierdliwe i notorycznie zacierające się mechanizmy ręcznego hamulca w tylnych zaciskach praktycznie w każdym VW audi seat skoda gdzie tylko jest ręczny na dźwigni wychodzącej z zacisku. W szczególności golf 2, 3, i Passat b4. Przerdzewiałe...
Witam kolego. Czy udało Ci się znaleźć schemat elektryczny do tego agregatu prądotwórczego? Ja poszukuje wartości rezystora z listwy zaciskowej wpiętego na zaciski 9-10. Pozdrawiam i życzę miłego dnia (at)ElektrodaBot https://obrazki.elektroda.pl/9345128900_... Listwa na dole po lewej stronie skrzynki sterowniczej
Nie koniecznie na tym samym. Dzisiaj potwierdzono, że nie pompowtrysk. Pisałem jw. Pojeździłem dzisiaj i zapala się ESP i czek silnika. ESP gaśnie po wyłączeniu silnika i ponownym jego uruchomieniu, ale czek silnika pali cały czas. Gdy zapali się ESP szarpie samochodem, jakby hamował (ale nierówno pracuje silnik to pewno dlatego). Czy ktoś podginał...
Niezupełnie, jeden przewód z sieci masz już podłączony do silnika i jeśli nikt go nie przełączał to można przyjąć że jest podłączony prawidłowo. Pozostałe dwa wychodzące z silnika podłączasz na zaciski kondensatora i do jednego z nich (uzw. robocze) podłączasz drugi przewód z sieci (kondensator ma podwójne wsuwki na zaciskach). Problem w tym że nie...
Jak ty mylisz przełącznik z przekaźnikiem, to nie dziwota, że nie chce to chodzić. Do tego schemat jest trochę dziwnie oznaczony w miejscach 87 i 87a, bo wynika z niego, że w spoczynku na silnikach będzie 12V. Działać będzie, ale po co tak? Jak dla mnie, to najwięcej roboty będzie z mechanicznym zamontowaniem tego w aucie. Schemat banalnie prosty. Przecież...
elektryczny zacisk zacisk elektryczny elektryczny zacisk hamulcowy
silnik pompy hydroforowej sprężyna siłownika krups pomiar rezystancji wtrysku
regulator wentylatora lanzar maxp124
Zamarzanie produktów w szufladach lodówki - przyczyny i rozwiązania TCL 50P615 TV Backlight On, No Picture – T-CON, VCOM Short, Panel Fault Diagnosis