wyjmij czujnik naciśnij do połowy i zablokuj wyłącz i włącz zapłon zrób odczyt kompem grubość klocka jeśli jest wartość problem z regulacją w zacisku
wy kalibrowałem czujniki po przez regulatory w zaciskach
Czy uszczelka w tłoku też wymieniona? Czy klocki nie stoją w zacisku?
Przewody wymienione, zaciski przesmarowane.
Miernik w łapę i zmierz napięcia na zaciskach wzmacniacza.
Jeden idzie na masę alternatora 2 ma iść na zasilanie i 3 w to samo miejsce(zasilanie) To się zgadza ale gdzie by go mogli podpiąć ? (szczerze ja się nie spotkałem z takimi pomyłkami) Przewód który ma iść na zasilanie mały cienki podpinają pod masę . I takie cuda się dzieją alternator na desce pokazuję w granicach 28 volt a nie ładuję :) Już miałem...
Czujniki zużycia klocków hamulca można kalibrować samemu. W czujnikach zacisków Knorr o kolejności kolorów biały-czerwony-żółty należy podać napięcie 5 V. Na biały kabel minus (-) masa, na żółty +5, czerwony to sygnał - wyjście napięciowe. Kręcąc ośką w lewo napięcie ma rosnąć. Potencjometr kręci się dookoła - należy tylko znaleźć poz. 1,00V. Dla pozycji...
Czyli to objaw zapowietrzenia. A czy to jest niebezpieczne? Bo hamulce zawsze będą tylko dalej tak? Ale czemu po wciśnięciu szybko parę razy się nie podnosi pedał. Jedynie jak auto zgasze i serwo nie pracuje to się podniecie ale i na zgaszonym pedał troszke bardziej wpada niz wcześniej.
Regulator w alternatorze ma tylko jeden zacisk pomocniczy Dodano po 11 Na jeden. Dodano po 7 Dziś jeździłem trochę autem , nie pochylając się nad ładowaniem. Krótkie przejazdy dom,sklep... Po trzecim odpaleniu ładowanie już się nie świeci. Kontrolnie sprawdziłem multimetrem i jest ok tzn14,2-14-4 .....mierzone na zacisku przy nadkolu
Witam. Świta mi taki przypadek sprzed 8 lat, padł sterownik EDC. Napięcie kontrolne podlaczylem pod zacisk B+ jak w Volvo, ale nie można było pozbyć się komunikatu, i w końcu trzeba było wymienić sterownik EDC.
Witajcie problem volvo xc60 2015r 2,0 na przód napęd. po włączeniu zapłonu napisane słabe ładowanie akumulatoa taki komunikat. w czasie jazdy nie ma tego. dodatkowo na postoju na zapłonie jak włącze rado komunikat na radiu że rozłączy radio ze względu na słaby stan akumulatora. próbowałem doładować prostownikiem wszystko ok praktycznie nie przyjmuje...
Mianowicie przednia oś hamuje zbyt mocno Podstawowe pytanie, czy klocki hamulcowe są/były wymieniane kompletami na oś i czy była wykonywana kalibracja po wymianie? Czy zaciski hamulcowe są sprawne? ABS/EBS nie wyświetla błędów?
S80 rocznik który? Hamulec postojowy na zacisku czy szczękach? Jeżeli na szczękach, to najpierw wyreguluj w bębnach.
Najlepiej rozpoznaj probówką z żarówką , raz z masy drugi raz z plusa i będziesz miał rozpoznany, który od czego konektor /zacisk/. Tylko na wypiętym złączu!
Jeżeli to nie są chińskie opony to może tuleje resoru lub sam resor.Ewentualnie trzyma zacisk hamulcowy (np. zgięty przez uszkodzoną felgę).
To za mało nadal masz trupa. Po drugie ładowania nie mierzy się na jałowych obrotach tylko minimum 2000obr.min. Dodano po 2 Po drugie zacisk Ex to jest pomiar napięcia coś ala sense masz tam podpiąć napięcie za stacyjką , najpewniej ze stacyjki. Inaczej alternator może dziwnie się zachowywać.
Smar do zacisków hamulca Knorr, biały smar w puszcze 0,5 kg.
na bank pod zacisk srubowy, tak jest w renault lub volvo
Witam.Ładowanie to jest dobre.Zwiekszając napiecie ładowania należy się liczyć skróceniem żywotności akumulatora. W tym przypadkunaley sprawdzić akumulator,zaciski naaku,przewody.Jakie jest napiecie wyjściowe na alterntorze.
Mam takie VOLVO i też włączył mi się podgrzewacz w czasie pracy silnika. Spowodowane było to tym, że przewód zasilający przekaźnik (elektromagnes przy podgrzewaczu), złączył się z zaciskiem sterującym . Po założeniu sprawnego podgrzewacza, kontrolka zgaśnie.P.
W schowku podręcznym znajduje się 8 śrub mocujących. Po ich wyjęciu należy zwolnić zaciski na obwodzie i pociągnąć do przodu. Za schowkiem podręcznym znajdują się zaciski do przewodów. Podważ lampkę schowka podręcznego i odłącz przewody. Panel boczny również odpada jako pierwszy (za nim znajduje się zacisk do przewodów), a następnie panel wykończeniowy...
na żadnym zacisku nie ma odpowietrznika więc jak w takim razie odpowietrzyć układ hamulcowy? Wymieniając zaciski na takie z nieurwanymi odpowietrznikami.
odp3 Spróbuj tak: podłącz przewód do masy-obudowy następnie podłącz go na chwilę w miejsce które jest oznaczone na rysunku jako F12 zacisk 3 lub 4 albo bezpośrednio do modułu oznaczonego 3.28 zacisk 6 i 3, na przemian jeśli zamek zareaguje otworzy się lub zamknie, będziesz mógł podłączyć alarm bezpośrednio pod te zaciski przewody biały i brązowy w alarmie,...
W układzie hamulcowym, gdy zużywają się okładziny klocków, tłoki zacisków coraz bardziej wysuwają się i obniza się poziom płynu w zbiorniczku. Nie dochodzi do sytuacji powrotu płynu z zacisków do zbiorniczka (oczywiście dochodzi tylko podczas wymiany klocków i cofania tłoków). Odwrotna sytuacja ma miejsce w przypadku sprzęgła. Im cieńsza tarcza, tym...
Na początek zmierz jakie masz napięcie na zaciskach zasilających wzmacniacza w czasie tych "przerw" .
Da się.Odkręć zacisk z jarzmem,zdemontuj tarczę i wybij szpilkę młotkiem.
Zmierzyć napięcie na alternatorze, na zacisku B+ względem obudowy i jeżeli przy 1000 obr silnika będzie 27,3V to regulator do wymiany. Na nowym też nie będziesz miał 28,5V, ale w okolicy 28V (taka norma), no chyba że trafi ci się taki co będzie trzymał ponad 28. Tylko nie kupuj żadnych uni-pointów ani tym podobnych, tylko i wyłącznie oryginał.
Jak to ma być taniowóz to zdecydowanie Octavia, faltycznie montowane w ASO instalacje Landi,części na każdym rogu ulicy i to za drobne, a Volvo trochę przekombinowane - często pada wariator rozrządu ok. 700 pln ori, nieszczelne tylne zaciski Lucas, a tak w ogóle V40 to nie Volvo: podwozie Carismy, skrzynia biegów Renault i nawet Szwecji nie widziało...
orzech9995 napisał: Stwierdziłem iż podczas kontynuacji jazdy nagrzewa się lewe przednie koło i prawe tylne ... ....Stawiałbym na pompę abs lub hamulcową.... Uszkodzona jedna z sekcji pompy hamulcowej lub nieszczelny i zapowietrzający się przewód elastyczny zacisku. Sprawdz ciśnienie w sekcjach.
Na prawidłowe zużycie zewnętrznej strony tarczy i klocka odpowiadają prowadnice zacisku I te prowadnice powodują miejscowe "nietypowe"zużycie jak na załączonym wyżej zdjęciu.Ciekawy wniosek.
Wyjmij dwa czujniki i wcisnij je do polowy na izolacje tasme.zobacz czy jest wtedy blad jak nie to zacisk lewy cos nie tak.jak dalej jest to sprawdz okablowanie i modulator
W serwisie powiedziano, że to napięcie nie odbiega od normy bo może dochodzić nawet do 16V. Czy mam się czym martwić i co robić? Też nie wiem, czy się martwić. Może to jest ustawione tak celowo, żeby szybko akumulator naładować, ale czy jest to takie zdrowe dla akumulatora, to nie jestem do tego taki pewien, a to z tego między innymi powodu. Kiedyś...
Witam. Problem dotyczy Volvo FH Euro 5 trzyośka. Hamulce tak się grzeją, że nie można dotknąć się ręką. Grzeją się wszystkie koła. Zaciski ,klocki, tarcze te elementy sa w bardzo dobrym stanie. Oporów toczenia nie czuć. Czy to może być coś z powietrzem ?
Z kontrolką ładowania i ciśnienia oleju nie ma problemu: alternator, który nie ładuje, ma na zacisku D+ masę (poprzez uzwojenie wirnika, szczotki i regulator), czujnik ciśnienia oleju, przy jego braku również jest zwarty, problem jest tylko z lampką, która sygnalizuje zbyt wysoką temperaturę, ten czujnik zwiera dopiero powyżej pewnej temperatury. Można...
Miałem niedawno podobne kody i okazało się że zacisk w koniu stanął . Zobacz czy wychodzi powietrze podczas hamowania na naczepę ( żółta słuchawka ) .
Witam wszystkich . Mam problem z Volvo Fh 13 2009 rok mianowicie zaciąga się hamulec podczas jazdy sam lewe koło przód jest to ciągnik siodłowy w konfiguracji 6x2 . Modulator Ebs jest nowy stary był cały zawalony i zgnity w środku zaciski chodzą siłownik też błędów żadnych , ma ktoś może jakiś pomysł ?
Jeśli jest tam ABS odpowietrzaj przy zapalonym silniku,czasem to jedyny sposób na odpowietrzenie. Jeśli nie ma,zaślep uszkodzoną sekcję pompy np:starym zagiętym przewodem hamulcowym i sprawdż czy pedał jest dużo twardszy niż przed zaślepieniem. Pamiętaj by w tylnych zaciskach wyregulować cylinderki.Zaślepka a pod nią śruba na klucz ampułowy.
Na pewno jest to MID 135? Wątpię. MID 136 (układ hamulcowy) SID72 FMI10 w/g instrukcji sugeruje różnicę grubości klocków hamulcowych pomiędzy lewą a prawą stroną na którejś z osi. Może być uszkodzony zacisk hamulcowy, lub co się częściej zdarza, czujnik grubości okładzin. Taki efekt może też dać wymiana klocków na nowe bez kalibracji.
MID 136 SID 70 FMI 12 SID 70 Czujnik zużycia klocków hamulcowych, oś 1, w lewo FMI12 Sygnały z lewej i prawej czujniki zużycia różnią się o więcej niż 20%. Uszkodzony zacisk, klocki są zużyte nierównomiernie. Sprawdź stan klocków, sprawdzić hamulce zaciski. Zamknięcie przewodów zasilających założyć minus uszkodzony modulator. Sprawdzić okablowanie między...
" Cudów nie ma", jak to mówią księża. Prawdopodobnie to koło najlepiej, ( najmocniej ), hamuje z całego zestawu. Pomiar siły hamowania na ścieżce diagnostycznej, całego, obciążonego , zestawu. Pomiar ciśnienia na wyjściach modulatorów komputerem diagnostycznym i manometrami bezpośrednio na siłownikach. Do przejrzenia mechanika zacisków, i czy dobrane...
witam Nie skalibrujesz zużycia powiedzmy tak jak jest to możliwe w volvo,scania podaje wartość odczytaną bez możliwości kalibracji.Może jest źle skalibrowany czujnik w tym zacisku lub woda,która zmienia rezystancję.
Te "dziwadła" to najzwyklejsze dławiki przeciw zakłóceniowe. A jak chodzi o podłączenie to kol.robson(at) słusznie zwraca Ci uwagę,że w tych radiach podłącza się 2XBAT i ACC a do podświetlania służy zacisk opisany "DIM",którego nie musisz podłączać by uruchomić radio.
robię naprawy gwarancyjne i różne już rzeczy widziałem zawory zamontowane odwrotnie czy źle poskładany zacisk hamulcowy ( ten był przyczyną wypadku podczas PDI ) więc mnie to nie dziwi, błędy głównie u podwykonawców części .......
Według mnie to nie o hamulce chodzi, a o coś z zawieszeniem: zbieżność, sworznie lub tuleje wahaczy. Kontrola geometrii i szarpaki powinny dać odpowiedż. Pozdrawiam Zbieżność była zrobiona i jast ok. Tulejki wahacza są całe ale kiepskiej marki więc planuje nowe założyć bo widzę że są strasznie miękkie. Tulejki to ostatnie wyjście bo wszystko już sprawdzone....
A mierzyłeś przebicie na masę pojazdu?tych czujników indukcyjnych prędkości kół. Dodano po 4 Czujniki się wyrywa na chama ,najczęściej są do wywalenia czyści się gniazdo smaruje ,nowy koszyk ,dociska i sprawdza czy nie odpycha go krzywa tarcza ,jeśli tak to koło piasta z tyłu półoś zacisk ham do wywalenia i w czym problem.
Gniazdo 13 pin podłączenie: pin. nr -opis 1. 44L -kierunkowskaz lewy, 2. 52 -tylne przeciwmgielne, 3. 31 -wspólna masa dla zacisków (1-8), 4. 44R -kierukowskaz prawy, 5. 58R -światło pozycyjne prawe, 6. 54 -światło stop, 7. 58L -światło pozycyjne lewe, 8. 62 -światło cofania, 9. (+) -plus z zacisku akumulatora, 10. (+) -plus po przełączeniu stacyjki,...
https://www.dtcdecode.com/Volvo/CEM-U015... Volvo DTC CEM-U015600 Robić: Volvo Kod: CEM-U015600 Definicja: Utrata komunikacji CEM z modułem sterującym systemu Infotainment. Ogólne informacje o awariach Opis: Moduły sterujące komunikują się ze sobą w celu wymiany informacji w sieci za pośrednictwem znormalizowanej procedury komunikacji szeregowej - CAN...
2 volty na zwarciu? - mało prawdopodobne - ps 2.9L -benzyna Dodano po 4 po odłaczeniu przewodu L z zacisku na alternatorze - napięcie na nim skacze do 12v , tak jakby komputer prądowo nie wydalał , albo jest jakieś zwarcie na odcinku od CEM do alternatora?
Jak w temacie. Na zimnym rano albo po dłuższej przerwie na zakupach pali na dotyk. Może z raz zakręci. A wystarczy pojeździć parę minut by nie chciał odpalić. Objawia się to szumem z rozrusznika. Czyli kluczyk w pozycji zapłon i szumi, nie kręci. Czasami zakręci z raz dwa ale potem jest szum dopóki nie przekręcę kluczyka w pozycję wyłącz. Wymieniłem...
przekażnik Który? Rozumiem, że tak żeś sobie pieprznął bez zastanowienia, bo coś pasowało napisać. Trzeba sprawdzić czy na zacisk 49 przerywacza idzie napięcie, jak nie to wybity bezpiecznik lub przełącznik awaryjnych nie puszcza 15
Witam . Sprawdź kontrolką z żarówki ,czy dochodzi zasilanie na główne zaciski automatu rozrusznika.Może być wina automatu ,lub samego rozrusznika.Do sprawdzenia jeszcze masa na silniku,lecz w tym przypadku prawdopodobnie byłaby cisza przy próbie załączenia rozrusznika.
Na zaciskach hamulcowych są wystające pałeczki, które pokazują zużycie klocków. Jak wystają, to klocki OK, jak są na równo z zaciskiem, to do wymiany. Po każdej wymianie trzeba z kalibrować klocki, a do tego są potrzebne sprawne czujniki. Gdyby był uszkodzony czujnik, to by pokazało błąd czujnika. FH ma w komputerze samodiagnostykę.
To złącze 3-pinowe przy zespole przepustnicy to właśnie od czujnika położenia przepustnicy sprawdzałeś ten czujnik? Możesz mieć zwarcie w instalacji ew. przerwe lub któryś zacisk chwilami nie łączy.Jednak jeśli cpu wykrywa awarie już po włączeniu zapłonu to wygląda na stałe uszkodzenie.
Transformator jest ok. Przed chwilą podpiąłem zamiast transformatora WN żarówkę 220V/40W i okazuję się że po podłączeniu zasilania żarówka świeci pełnym światłem przez ok sekundę a potem gaśnie całkowicie. Czy transformator WN widoczny przy żarówce to tylko transformator czy siedzi tam coś jeszcze np. jakiś powielacz? Omomierz pokazuje przerwę na jego...
Jest tam coś kombinowane, chyba że ktoś dołożył diody wzbudzenia. W Volvo (jak i każdym Renault z alternatorem rodziny A13N ) jest alt. 6-cio diodowy. W oryginale na regulatorze -styk szeroki ( moznaczony jako L) lampka kontrolna -styk wąski (+) plus za stacyjką Dodatkowo z regulatora powinien wychodzić zółty kabel zakończony kabeloczkiem połaczony...
Podobny problem lata temu spotykałem w Volvo oraz Renault Dxi w przypadku uszkodzenia/zużycia czujników (potencjometrów) w zaworze hamulca zasadniczego. Co ciekawe, nie był rejestrowany żaden błąd. Po prostu siła hamowania była praktycznie zerowa. Awaria ABS w innych pojazdach powoduje blokowanie kół przy hamowaniu widać Volvo ma odwrotnie. Zależy od...
Kiedyś jeździłem na TOMEXIE i były bardzo miękkie , poszły szybko do zera.A na necie wyczytałem , że SIFFERT robi klocki do ...motocykli i jest pod szyldem ...HARTA ? Jutro wezmę je na papier ścierny i organoleptycznie sprawdzę twardość , bo faktycznie mi się też nie podobają ( z resztą i mój kolega to zauważył- jakość materiału) . Koledzy mam bardzo...
witam. Problem występuje w samochodzie volvo fl6. Podczas hamowania występują dosyć mocne drgania całego pojazdu (nieodczuwalne na kierownicy). Na przeglądzie zero luzów w zawieszeniu, tylko prawy tylny zacisk ma znacznie niższą sile hamowania niż lewy ok. 50%). Zmierzone bicie przednich tarcz (tarcze pełne). Wynik to 0.15mm na prawej i 0.04 na lewej....
Witam! Volvo xc40 T3 2018r silnik benzyna 1.5T B3154T 156KM. Kontrolki się nie świecą, jedzie w miarę normalnie ( może odrobinę poszarpuje), jednak pamięć błędów odczytana KTSem : P105979 Aktywny spoiler przedni czujnik położenia - błąd mechaniczny P105A71 Aktywny spoiler przedni- komponent zaciska się Cóż to może być? Na youtube filmik po hindusku...
Miałem kiedyś podobnie w volvo 340-okazało sie ze ktoś(może nawet ja w roztargnieniu) nie dokręcił korka wlewu-uzupełnień płynu hamulcowego co spowodowało jego wyciek,co w następstwie objawiało się zapalajacą kontrolką (!). Po uzupełnieniu płynu problem zniknął do dzisiaj.
Może zawór ręcznego hamulca nie spuścił ciśnienia z układu, albo pękła sprężyna w siłowniku hamulca. Sprawdź na rolkach hamulce Dodano po 9 Jeżeli chodzi o układy pneumatyczne, to we wszystkich samochodach są podobne, znajdź schematy, przestudiuj trochę i jak na początek to wystarczy. Jeżeli chodzi o hamulec ręczny to sprawa jest prosta - zawór ręcznego...
Witam. Mam taki problem. Otóż nie odbiły klocki z tylu po spuszczeniu recznego Rozebralem caly zacisk okazali sie ze wszystko jest czyste nie ma żadnej rdzy. Zalozylem z powrotem i bylo dobrze przez dwa dni a teraz tloczek chodzi normalnie z hamulcem ręcznym tylko nie cofa sie przy odpuszczeniu hamulca możnego ani z jednej ani z drugiej strony z tylu....
Ta druciarska metoda to bajka. Rygiel pracuje na magistrali CAN. Jeśli nie potwierdzi prawidłowego stanu, to całe auto będzie zablokowane. Nie ważne w jakiej pozycji zablokował się rygiel. Nawet wspomaganie kierownicy nie działa, mimo, że jest elektryczne. Ważna rada dla wszystkich: przed otwarciem wieka obudowy rygla, należy wiertłem 5mm rozwiercić...
Po prostu zablokowały się zaciski - podejrzewam, że dźwignia ,,ręcznego" zrobiła się luźna. Należałoby zajrzeć pod samochód i sprawdzić czy linki dobrze poruszają się w pancerzach oraz czy obrotowe zaczepy linek przy cylinderkach poprawnie ,,odbijają" do poz. spoczynkowej. Taki efekt daje zbyt rzadkie używanie ham. ręcznego- rdza i gęstniejący smar...
Kondensator wlutowany. Syrena podłączona na stole do napięcia na pin 1 plus 12 v na pin 3 minus( masa). Jak jest sterowana ta syrena. Co należy podać na pin nr 2 by ja uruchomić. Na zaciskach akumulatora 3,6 v( akumulator wewnętrzny syreny) nie ma żadnego napięcia z układu syreny. Proszę o informacje czy w stanie spoczynku powinno być napięcie podtrzymujące...
Cześć bbbno1 czy poradziłeś sobie z tym zamkiem? Pytam, ponieważ zakładam teraz uniwersalny sterownik z pilotem w volvo s40 98r. Czy oryginalny sterownik wygląda jak duży przekaźnik? U mnie jest on pod kierownicą. Z tego co widzę, to jest on sterowany masą w ten sposób, że jeśli potencjał masy jest przyłożony do przewodu sterującego, to drzwi są otwarte....
to sprawdź na zacisku alternatora a konkretnie na śrubie alternatora tam gdzie masz gruby przewód ,podejrzewam że to będzie m8. Przy dużym poborze prądu z alternatora może pojawić się spory spadek np. na niepewnym łączeniu przewodów.
Witam po przerwie hamulce zrobione :) Błażej dokładnie taki zacisk jak na zdjęciu .Nosek86 podobne ale inne wymiary . U mnie wymiary tłoczka to 40,40mm średnica i długość 50,60mm ciężko było dostać ale pasują od volvo ( chyba 850 ) i od opla antary są idealnie tego samego rozmiaru.Podam numery katalogowe od volva to P404903 od opla P404902 firma FRENKIT...
A ten sygnał, który wysyła stacyjka, to jakiś analog, czy informacje po CAN'ie? Dodano po 15 Dobra, już wiem, to analog. Pojawia się napięcie na zacisku 50 - a to jest linia, która ląduje na wspomnianym wyżej przekaźniku. Więc stacyjka działa poprawnie. https://obrazki.elektroda.pl/9631042300_... Dodano po 23 O, właśnie ostygł i znowu...
Witam. Tak jak wspominałem w wcześniejszym poście zdaje relacje co i jak mianowicie, hamulce są o niebo lepsze jak wcześniej. Wystarczyło się tylko przyłożyć do dobrego przeczyszczenia zacisków no i oczywiście użycie tego smaru do cylinderków. Wynik jest piorunujący jestem zadowolony z rezultatu:). Teraz tylko walę głową w stół, że w ziołem się za to...
Przecież po podłączeniu żarówki i tak i tak na jej zaciskach (czy jest sprawna czy nie) pojawi się napięcie z akumulatora. Jeśli przepali się bezpiecznik - to dioda zgaśnie - i dalej nie wiemy czy jest sprawna czy nie. W instalacji domowej - o której kolega pisze - podświetlenie wyłącznika działa troche inaczej (pomijając fakt że najczęściej jest to...
Jak rozumiem masz na myśli ten przekaźnik który znajduje się w skrzynce z akumulatorami. Jeśli chodzi o ten to jest zupełnie nowy ale mogę go sprawdzić tylko nie wiem jak. Dokładnie ten mam na mysli . Podaj napiecie 24 V do zacisków 84 , 84 A przewód czarny i niebieski/czerwony , jeśli jest dobry to ziciski 88 i 88A powinny być zwarte . Tylko przed...
Dzięki kolego serdeczne za wyjaśnienia. Więc słabsze hamowanie prawej strony będzie spowodowane nie domaganiem zacisków - pewnie, a jeśli będą się blokować na śliskim to ciągnik hamować będzie nie zależnie Mam jeszcze problem z immobiliser'em. Po przekręceniu kluczyka czasem pojawia się błąd i auto nie zapala - muszę wyjąć kluczyk ze stacyjki chwilę...
Dzisiaj znowu w chwili wolnego zajrzałem do tej koparki i stwierdziłem dodatkowo: 1) przy wciśniętym gazie do oporu koparka odpala(pojawia się 12V na elektrozaworze) i po odpaleniu można gaz odpuścić i nie gaśnie, przy każdym innym położeniu gazu nie odpala(brak 12V na elektrozaworze), jednak nie można jej zgaśić, przekręcenie kluczyka i wyjęcie go...
Kiedy w tym modelu bedzie uszkodzony jeden z czujnikow SID 21 lub SID 22 to objaw bedzie wlasnie taki dlugi rozruch. Ale wtedy sterownik sygnalizuje o usterce jednego z czujnikow. To nie bedzie ten problem. W twoim przypadku sterownik nie otrzymuje jednoczesnie informacji z dwoch czujnikow. Dla sterownika silnika EMS silnik stoi w miejscu. Taki sam...
Zakres napięć podałem z pamięci, a gwoli uściślenia mały zrzut z pomiarów na MAN w załączniku PDF. W Volvo dolne napięcie (nowych ) zapisuje się w pamięci sterownika - kalibracja. i w zależności od grubości tarcz , klocków i tego czy ktoś "regenerował" zaciski waha się w góżnych wartościach np 100% to może być 0,8V albo np. 1,05V W MAN jest to stała...
Jeśli nie ma "dodatkowych ulepszaczy", kluczyk jest oryginalny to powinien odpalić bez problemu po podaniu "na krótko napięcia na zacisk sterujący automatu. Miałem bardzo wiele przypadków "odcięcia rozrusznika poprzez zabezpieczenie dodatkowego alarmu. Bardzo często montowany był przekaźnik zabezpieczający odcięcie rozrusznika. Jeśli taki jest to zazwyczaj...
Witam. Mam problem ze świecami żarowymi, mianowicie po włączeniu zapłonu nie świeci się lampa kontrolna świec. Przekaznik jest sprawny. Czujnik także. Świece przestały działać gdy użytkownik naładował akumulator podłączając zaciski prostownika na odwrót(poza pojazdem) Po naładowaniu został podłączony. Przepaliło bezp. alternatora. Po podłączeiu innego...
żeby wymienić linki, trzeba rozebrać nierozbieralną puszkę i na pewno nie trwa to 45 minut Ta puszka jest rozbieralna. 8 śrubek (czy coś koło tego) i zerwać uszczelniacze. Potem przy montażu trzeba nałożyć silikon. Tu jest filmik. Trwa 10 min. Mi zajęło 45 z wmontowaniem i wymontowaniem. Nawet jest pomyślane w ten sposób, że do nadwozia jedną śrubką...
Dziś wykluczyłem możliwość zwarcia obwodu zaworu koła faz rozrządu - odciąłem przewód zasilający zawór zaraz przy wiązce komputera, dolutowałem nowy i puściłem bezpośrednio do zaworu. Efekt? To samo co wcześniej. Wciąż po skasowaniu błędu zapala się pół sekundy po odpaleniu silnika na nowo. Przedzwoniłem wiązkę na zwarcia - brak zwarć. Sprawdziłem jeszcze...
Ja w takiej sytuacji w pierwszej kolejności pomierzyłbym napięcie na zaciskach alternatora (napięcie ładowania, było sprawdzane i jest w normie) i sprawdziłbym czy jest w nim składowa zmienna (nie powinno jej być). Następnie zmierzyłbym prąd pobierany z alternatora i porównałbym z jego prądem znamionowym. Jeżeli byłby mały w stosunku do znamionowego,...
Tak przeważnie do uszkodzenia dochodzi na końcu przewodu. Trzeba zdemontować obudowę (peszel) i podciągnąć przewód gumowy . W nim znajduje się oplot wzmacniający a wzdłuż idą dwa przewody zielone. Trzeba na końcu je połączyć tuleją zaciskową i sprawdzić rezystancje na wtyczce ecu. Wartość pomiaru powinna wynosić około 12 omów.
Może mógłbyś podesłać jakiś schemat podłączenia tego wskaznika bo wskaznik ma cztery zaciski łączone z płytką, żeby się dostać do wskaznika to sporo rozbierania,a jak się doniego dostanę to może bym sprawdził coś więcej. Smok jest z pływakiem poruszającym się pionowo z niczym nie połączony elektrycznie-niewiem jak to działa. Dodano po 5 Czy napewno...
Witam Kupiłem dziś na giełdzie Słomczyn używany przewód (koszt 130zł) żółty z niebieskim stykiem o parametrach 11 ohm, założyłem go na miejsce przewodu 4 (biały niebieski styk) no i komputer przestał emitować błąd co do przewodu 4 :D. Ale co do przewodu 2 i 3 komputer nadal emituje błąd, czy może być jakaś inna przyczyna co do tych błędów czy po prostu...
Z doświadczenie przestrzegam przestrzegam przed podłączaniem przewodu minusowego bezpośrednio do akumulatora. Plus warto do samego akumulatora - bezpiecznik na fabrycznym kablu motoroli jest wystarczający - natomiast masą łączymy do masy pojazdu, gdzieś w pobliżu akumulatora ale nie pod zacisk do którego jest podłączony przewód minusowy. Najmniejsze...
Jak pęknie osłona to wyleje się oliwa, jak spadnie/urwie się opaska zaciskowa to taż się wyleje. Tam nie ma typowego przegubu, na półosi jest trójkątne zakończenie z zamontowanymi na jego końcach trzema rolkami, siedzi to w specjalnym gnieździe które jest częścią mechanizmu różnicowego w skrzyni. Jeśli całość jest szczelna, nie wydaje niepokojących...
Pod maską po prawej stronie (samochodu) jest złącze diagnostyczne. Złącze SRS wygląda jak poniżej. Można wywołać kod migowy i dowiedzieć się co było przyczyną zaświecenia się kontrolki. -włącz stacyjkę -poczekaj ok 15 sekund -zacisk 1 złącza diagnostycznego podłącz do masy (zrób mostek) na 2-5 sek. -rozłącz mostek -kontrolka SRS powinna mrugać -należy...
Witam Przestudiowałem temat od deski do deski, ponieważ miałem taki sam problem z 850-ką. Wszystkie objawy takie same jak temacie brak iskry w czasie kręcenia rozrusznikiem natomiast na zaciąg pali z pół obrotu wału. Po tygodniu poszukiwań, wymianie rozrusznika okazało się to blachą usterką, a mianowicie przewód prądowy między rozrusznikiem a akumulatorem...
Wczoraj przez jakieś 8 h się ładowało. Przerwałem kiedy było 16,10 V na zaciskach. Ogólnie miejsce na obudowie gdzie był transformatorek z zasilacza było letnie ale właśnie tam gdzie ta mała płytka ze stabilizatorem 12V było ciepło. Więc do podmiany ew. na mocniejszy taki z mini radiatorem. Muszę poszukać w swoim złomie z zapasami. Mam pytanie z innej...
zrobiłem ci screenshot i faktycznie avast ma rację, sajt ma jakiś VBScript doklejony na końcu. mnie wszystko jedno, bo na linuxie to mi nie grozi. Coż, jakie produkty taki sajt. pewnie sam SSR też miał exploita w środku, i stąd objawy jak w pierwszym poście. Dzięki, teraz widzę. Schemat się zgadza, z tą drobną różnicą że ja na wyjściu dałem odbiornik...
Witam mam pytanko.Czy moge zasilic ze zwykłego power banka czujnik zuzycia okładzin oraz dołaczyc zwykły voltomierz zeby zobaczyc jak zmienia sie napiecie wyjsciowe na tym czujniku?Potrzebuje czasem wiedziec czy czujnik pokazuje poza zakres napiecie wtedy wiem ze potrzeba jest wyregulowac zacisk.Na wyjsciu powerbank mam oczywiscie 5,2 v napiecia stałego
Wiem bo jak wczoraj po przejechaniu 120 km stanąłem to było słychać syk i mnóstwo pary wydostajacej się z korka zbiorniczka i przewodów w okolicy opasek zaciskowych. Oprócz pary również woda :D
Witam !!! Autko trafilo do mnie na sznurku, z podejrzeniem pompy paliwa, w wlasnie wyciagnalem CEM-a i zielono w nim na gornej plycie. Nie wiem czy jeszcze da sie to odratowac, co dziwne po niskim Canie komunikacja jest, tylko wysoki lezy. Widac ze blacharze juz tu byli bo zanim rozebralem podszybie i wyciagnalem CEM-a to wiadro opasek zaciskowych wycialem....
Przypominam, że RN-x lecą z winy darlingtona nie dlatego, że za słaby, tylko chodzi o wzmocnienie hFE. Jest krytyczne i powiedziałbym bardzo krytyczne, bo tyczy się też tych dwóch pozostałych tranzystorów smd. Pierwszy pomiarowy smd zwraca prąd dużego rezystora R-sc do drugiego smd, aby ten z kolei osiągając nasycenie przywierał do masy BD249C. A więc...
Dziś udało mi się w końcu odnaleźć przyczynę awarii. Był to nieoczyszczony zacisk "oczkowy" wiązki brązowych przy klemie minusowej, a w zasadzie przy zacisku tego elektronicznego hebla od Volva. Przegrzanie się złącza i zespawanie ze sobą pozostałych dwóch zacisków bezpośrednio pod nim. I teraz można to wreszcie pokazać palcem. Znalazłem to w trakcie...
Wężyi przelewowe są nowe wiec nie ma szans. Zamieściłem filmik gdzie po wyłączeniu pracującego silnika zaciskam wszystkie wężyki na pompie i zostawiam auto na noc. Rano ściągam francuzy które zaciskaly wężyki i odpalam silnik. Efekty widać na filmie
Demontaż zderzaka volvo s40 2010rok przód to prosta czynność trwa około 20minut ,nie wymaga serwisu . Postępować wg opisu i zdjęć 1 zdjac listwę maskującą /fot/ 2 wyjąć reflektory przód http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... /fot/ 3 po odkręceniu śrub górnych mocujących zderzak plus kołki plus śruby nadkola /fot/wyjąć zderzak z zacisków...
Jest Przyczyna!! Urwała się linka w pancerzu , tylko jak wyciągnąć resztki ze skrzyni ? NAPRAWIŁEM !!! Totalna rzeźba ,ale napiszę jak to zrobić w prosty sposób, aby nie wyciągać skrzyni biegów. Wyjąłem końcówkę kwadratową ze skrzyni i wyjąłem resztki linki(trzeba troszkę pogłówkować jak rozgiąć zaprasowaną linkę- da się . Skróciłem pancerz , usuwając...
Może być sonda z innego samochodu, ważna jest jej końcówka pomiarowa, niektóre mają wloty spalin z boku, inne od czoła. Kabli sondy nie da się lutować, można je łączyć tulejkami zaciskanymi, kostka też może być, o ile nie jest narażona na bezpośrednie działanie wody.
Nie będę kolego speedy9 z Tobą absolutnie się kłócił i próbował zmienić Twojego zdania- polecamy auta różnych marek, pytanie autora było jak się prezentuje i jak się jeżdzi s-max i c-max, s-max jak wiesz ma problemy z kołem dwumasowym, problemy z filtrem fap/dpf które wyeliminowano dopiero , po 2012 roku gdzie nikt nie wie naprawdę co to jest dpf, żaden...
volvo zacisk volvo zacisk hamulcowy zacisk hamulcowy volvo
włącznik lampa stać przepływomierz powietrza omega scania przełączniki
korad ka3005d elektrownia wiatrowa
Jak włączyć kamerę Hitachi Full HD? Zmywarka: Woda leci mimo wyłączonego panelu