Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") - Mazda (R -...
W Partenrach ( i Belingo HDI) dawnej zawsze przerabiałem to w ten sposób. -od plusa za stacyjką mała żaróweczka która wzbudzała alternator -ale po wyłączeniu zapłonu lubiał brać prąd na wirnik, regulator nie był "gaszony" więc dawałem przekaźnik, który zwierał z masą zacisk wzbudzenia po wyłączeniu kluczyka ( przez opornik 220 om o ile pamiętam) Później...
Witam ponownie. Wydobylem stary regulator z alternatora. Postanowilem zrobic nastepujacy test. Majac go na stole. Test 1. Podlaczam mase z zasilacza pod obudowe regulatora, a "+" pod zacisk kontrolki wzbudzenia. Na szczotki zakladam woltomierz. Zaczynam podkrecac napiecie na zasilaczu. Rosnie do wartosci 14,5V. Po przekroczeniu 14,5 V natepuje gwaltowny...
Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora, oraz między zaciskiem plusowym a masą alternatora. Jeśli wynik ten sam szukaj usterki w alternatorze. Jeśli alternator jest rozebrany sprawdź stan pierścieni na wirniku, oraz opór uzwojenia wzbudzenia (końce przyłączone są do pierścieni). Nie może być również przejścia między uzwojeniem wzbudzenia a wirnikiem!...
Witam Mam problem z podlaczeniem kontrolki sygnalizujacej brak ladowania akumulatora. Musielismy do samochodu dolozyc drugi alternator (na 24V). Alternator (z zewnetrznym regulatorem napiecia) dziala, laduje akumulatory. Problem jest tylko w tym, jak podlaczyc kontrolke braku ladowania. Jeden zacisk jest na alternatorze (w plastikowym kolnierzu) obok...
Jest tam coś kombinowane, chyba że ktoś dołożył diody wzbudzenia. W Volvo (jak i każdym Renault z alternatorem rodziny A13N ) jest alt. 6-cio diodowy. W oryginale na regulatorze -styk szeroki ( moznaczony jako L) lampka kontrolna -styk wąski (+) plus za stacyjką Dodatkowo z regulatora powinien wychodzić zółty kabel zakończony kabeloczkiem połaczony...
Widzę że jest to alternator Bosch, ale nie można ze zdjęcia odczytać numeru alternatora i regulatora. Proszę podać te numery. Regulator to typu FOM...... i tam wygaszanie kontrolki jest impulsami Ps (nie ma diod wzbudzenia). Jak będzie numer alternatora to można konkretnie diagnozować. Dodano po 1 Jeśli na stole jest prawidłowe ładowanie to i w samochodzie...
Podaj napięcie + 24 V przez żarówkę 24V/45W na zacisk wzbudzenia.Jeśli pojawi się ładowanie to będzie znaczyło, że alternator jest ok.Wtedy musisz skupić się na regulatorze napięcia .Regulatory mechaniczne są niezawodne do momentu gdy ktoś nie zacznie przy nich majstrować.Pozdrawiam.
Z tym alternatorem chyba jednak coś jest nie tak. Podłączyłem żarówkę 60W pomiędzy +12V a zaciskiem wzbudzenia. Żarówka świeciła pełną mocą, a ładowania nie było.
Na schemacie masz błąd żarówka do +12V i do alternatora na zacisk wzbudzenia. Ale jak wyżej silnik trochę za słaby by uciągnąć ładowanie i pobór mocy na zasilenie sinika kosiska. Nie lepiej dać duży panel PV (lub dwa) na górę z dobrym regulatorem i przetwornica do ładowania akumulatorów. W słoneczny dzień byłoby to dodatkowe 300-450 W. Bo silnikiem...
Sprawdź jeszcze raz czy dobrze zlokalizowałeś zacisk IG. W japońskich alternatorach nie ma opcji aby ładowanie działało bez zasilania po stacyjce. Tu masz schemat podobnego rozwiązania. Jak widać z zacisku IG idzie zasilanie na uzwojenie wzbudzenia (zacisk F). Zacisk N to punkt neutralny uzwojenia alternatora i służy do włączania regulatora na drugim...
A jaki masz alternator? Alternator ze zintegrowanym regulatorem napięcia (np od golfaII) powinien mieć zaciski B+ do którego podłacza się akumulator D+ (wzbudzenie) do którego podłacza się kontrolkę ładowania (jeden koniec lampki do zacisku "+" akumulatora, a drugi do zacisku wzbudzenia alternatora - owego D+) O masie nie trzeba chyba mówić.
Po I: sprawdx masę alternatora,następnie jeśli nie świeći ontrolka to nie ma wzbudzenia i też może nie działać, dalej na zacisku wzbudzenia alternatora musi być zawsze większe napięcie niż na zacisku + np. ładowanie 14,2V to wzbudzenie 14,7V itp. Możma na chwilkę pod kontrolą miernika zewrzeć + z wzbudzeniem jeśli prrzekracza 14V to alternator OK, usterka...
Witam mam taki problem zmieniłem prądnice na alternator "iskra" 33A i pojawił sie problem ładowania przy niskich i średnich obrotach swieci kontrolka ładowania:(- na masę) czy może miec wpływ brak kondesatora przeciw zakuceniowego czy może być to spowodowanie wielkością akumulatorów 2x 6V 195Ah kontrola ładowania 3W napięcie na zacisku alternatora 13V...
Witam :) "Skonstruowałem", bazując na kilku projektach z elektrody tester alternatorów. Mam problem z kontrolką od ładowania. Realizacja jest prosta, jak w dwóch znalezionych na elektrodzie projektach: dajemy +12V szeregowo przez żarówkę na zacisk wzbudzenia altka. Gdy potencjały po obu stronach żarówki się zrównają - przestanie świecić. Jednak jest...
Kolego "cugi253" popełniłeś błąd podłączając tak przekaźnik bo jak ma ci nie gasnąć kontrolka skoro dałeś plus na zacisk prądu wzbudzenia. Działa to tak że prąd wzbudzenia musi iść przez żarówkę, bo na tym zacisku jak alternator nie ładuje jest masa i żarówka świeci, a jak alternator zacznie ładować to na nim pojawia się napięcie i żarówka gaśnie. A...
Witajcie. Pacjent alternator Elmot A124 w ciągniku C-330. Mianowicie od początku. Przestała działać kontrolka ładowania jak i ładowanie poszło się wietrzyć... Żarówka sprawdzona i działa, po odpięciu kontrolki od alternatora i podłączeniu jej do obudowy świeci więc tu problemu nie było. Po wyjęciu wymienione łożyska, regulator napięcia rnc-12 oraz szczotki....
Przekaźnik jest zbędny. Skoro podłączyłeś D+ do kontrolki, to drugą stronę kontrolki podłącz do zacisku ,, 15 " stacyjki. Po włączeniu stacyjki, na zacisku ,, 15 " pojawia się + 12V i przez żarówkę kontrolki płynie do zacisku D+ alternatora powodując jego wzbudzenie. Po wzbudzeniu się alternatora, na zacisku D+ poprzez diody wzbudzenia również pojawia...
R to wyjście diod wzbudzenia (idzie na regulator i lampkę ładowania) Odpowiednikiem jego jest złącze D+ w nowym alternatorze M to wyjście jednej ze szczotek.Idzie ro regulatora. Jeżeli masz alternator z regulatorem wewnątrz to: -demontujesz oryginalny regulator ( umocowany na ramie pomocniczej) -szukasz kabla kontrolki,bodaj niebieski (albo zółty? :?...
Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe 760 pare dokładnie nie pamiętam -Cewki twornika po...
Witam szanownych kolegow. Od kilku dni walcze z podlaczeniem regulatora napiecia typu Bosch do alternatora od PF125p. Kilka slow wyjasnien. Zapytacie po co komplikowac sobie zycie?? A no wlasne dla chyba z tego samego powodu, co wynalazca kola. Posiadam w starych zapasach kilka regulatorow napiecia w ktorych skonczyly sie szczotki. W samochodzie poprostu...
Jezeli to przewod od alternatora wisi, to wtedy nie masz wzbudzenia na alternatorze. Aby alternator zaczal ladowac poprawnie musi dostac prad wzbudzenia wlasnie plynacy przez zaroweczke. Mozesz w prosty sposob sprawdzic czy wiszacy kabelek jest od zarowki ladowania. Wlacz zaplon, nastepnie tym kabelkiem dotknij do masy ( obudowa alternatora, blok silnika,...
Interesuje mnie taki typ schematu.Można z niego wszystko odczytać. Schemat alternatora 14.3771 1. - panel przyrządów albo lampa 2. - rezystor wzbudzenia generatora (560 omów i 2 waty) 3. - do elektronicznego obrotomierza 4. - zacisk prądowy generatora 5. - zacisk wzbudzenia generatora
Witam Alternator pracujący z regulatorem zewnetrznym. 1-zacisk pod(+)rozrusznika,lub bezpośrednio do akumulatora. 2-zacisk wzbudzenie (67). 3-zacisk kontrolki ładowania i zasilania regulatora. Dodano po 23 Trochę niewyraźne zdjęcie ,ale 2-zacisk to (SZ)w jezyku rosyjskim .Ten 3-trochę zastanawia (B) bez znaczka plus lub minus. Napewno jak przyłożysz...
Wiem że zacisk D+ wzbudza za pomocą kontrolki,ale jak umieściłem alternator w uchwycie tokarskim,podłączyłem go do akumulatora oraz kontrolkę ładowania do zacisku D+,plus i masę to po włączeniu maszyny kontrolka ładowania się świeciła.Dopiero gdy połączyłem ze sobą na sekundę zacisk + i z tym nieoznaczonym zaciskiem śrubką m5 alternator się wzbudził...
Audi a4 b6 2002r po swapie na 2.7 biturbo Poroblem z jakim sie borykam to brak wzbudzenia alteratora. Alternator nie wzbudza sie po odpaleniu silnika dopiero po przygazowaniu do około 2tys obr. wzbudza sie on sam i łąduje bez problemu. Pod maską jest wtyczka 2 pin w której idzie wzbudzenie alternatora oraz impuls do elektromagnesu rozrusznika: -Bez...
Więc tak: sprawdziliśmy ciągłość przewodów, B+ był dobry, D+ wyglądał na dobry, nie mogliśmy znaleźć dokąd idzie... nie ważne. Próbowaliśmy zmierzyć pobór prądu na odłączonym alternatorze i niby nadal pokazywało 270 mA, czyli tak jakby alternator nic nie brał, ale nie wiem czy dobrze wykonaliśmy pomiar. Jednak po którymś odpaleniu silnik zaczął pracować...
Możesz ominąć zegary. Z zacisku wzbudzenia podajesz na żarówkę najlepiej 1,2 W i do zacisku +. Po podłączeniu ma się świecić, a po odpaleniu (w trakcie pracy silnika) ma zgasnąć.
Witam . Przewód zasilający (+) z rozrusznika ,lub akumulatora do śrubyM8,natomiast kontrolka (jej)koniec do zacisku konektorowego.Jeżeli nie masz oryginalnie kontrolki ,to możesz ją dorobić .Zasilanie kontrolki (+ po kluczyku )lub włączeniu wyłącznika prądu (masy),drugi koniec kontrolki do wspomnianej końcówki konektorowej.
Wzbudzenie to D+ lub R Szczotka to M lub DF; druga szczotka na masę a regulator na 15 lub 54 i tu dajesz napięcie +12V , kontrolka ładowania to D+. Jak coś nie wiesz to pytaj .:D Tego co nie możesz odczytać to może być:54 lub 15 lub zacisk B- (masy).
Ok, widzę przebiegi. Rozumiem, że mierzę na wyjściu alternatora i zacisku wzbudzenia, tak ? Prawy poprawny, lewy błędny Z jakimi (średnio) kosztami powinienem się liczyć zakładając, że alternator wymaga przezwojenia ?
mam pytanie do bardziej doświadczonych: jak będzie przerwa w obwodzie wzbudzenia t.z. zużyte szczotki , pierścienie,lub przerwa w uzwojeniu wirnika, przerwa na przewodzie niebieskim z lampki na zacisk D+ w alternatorze - czy będzie się świeciła kontrolka ładowania po załączeniu zapłonu nie uruchamiając silnika ???
Zablokować zacisk wzbudzenia, to co idzie do mostka, to z jednej fazy.
Interesują cię TYLKO: B+ - zacisk prądowy, do akumualtora D+ - zacisk wzbudzenia B- - masa alternatora, która też musi być pewnie podłączona. W cię NIE INTERESUJE. Masz obrotomierz? Znasz przełożenie między kołami, by pokazywał prawidłowo? Która dodatkowa wsuwka?
Czy można wziąć +12V do zasilania świateł LED do jazdy dziennej bezpośrednio z zacisku obwodu wzbudzenia alternatora ?
Mechanicznie jest to AK132 (obydwa), nowy na pewno jest 9-cio diodowy. Przecież widać na zdjęciu oprócz 6 diod głównych (pastylkowych) 3 dodatkowe diody wzbudzenia (1N4007 w plastikowych obudowach). Rozważyłbym przeróbkę na 9-cio diodowy (inny regulator i przepięcie kontrolki ładowania). :arrow: 6-diod: 9-diod: Jak widać różnice minimalne, poza innym...
Ładowanie jest z zacisku B+. Gdy alternator się wzbudzi i zacznie ładować ,na zacisku (R) alternatora pojawi się takie samo napięcie co na zacisku B+. Lecz to napięcie przechodząc przez regulator ,wchodzi na zacisk (M)alternatora ,czyli zasila wzbudzenie(uzwojenie wirnika alternatora). Aby alternator się wzbudził (łatwiej )do zacisku(R)podłączona jest...
A niby od czego? Regulator oddziałuje bezpośrednio na prąd wirnika - a ten jest bezpośrednio powiązany z prądem oddawanym przez alternator. No jednak nie. Regulator porównuje napięcie na zacisku B+ alternatora z zadanym. Niższe - zasila wirnik, bo trzeba dołożyć wzbudzenia. Wyższe - odcina wzbudzenie. Tak naprawdę to żaden alternator nie produkuje...
W każdej ciężarówce układ ładowania działa podobnie, dlatego pozwolę sobie zacytować słowa kolegi krisbrum . Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez...
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
Obrotów wystarczy oczywiście. Najpierw bym spróbował zakręcić i zobaczył miernikiem co się pojawi na zaciskach. Potem podał bym zasilanie do wzbudzenia na ślizgi od wirnika (wygląda mi to na DF). Generalnie na wirnik powinien iść prąd przez regulator, a tu go jakoś nie widać. Może da się wyśledzić dokąd idzie podłączenie szczotek - do regulatora, czy...
Opublikowany przeze mnie niedawno artykuł: „Inteligentna ładowarka akumulatorów” wywołał spore zainteresowanie czytelników. Najciekawszą cechą tego rozwiązania była zależność parametrów ładowania od temperatury akumulatora. Postanowiłem więc opracować kolejne tłumaczenie podobnego urządzenia, ale tym razem dedykowanego dla użycia w samochodzie. Proponowany...
Alternator od FSO do C 330 (9 diodowy) Ponieważ jest to jeszcze popularny temat postanowiłem opisać szerzej jak to zrobiłem. Napęd Pasek klinowy o długości 1270 mm a nie 1250 jak dla prądnicy. Swobodnie się zakłada i napina. Alternator 1. Sprawdzamy alternator elektrycznie. 2. Zakładamy nowe łożyska dobrej firmy, ze zwiększonym luzem, czyli indeksem...
Zwróć uwagę na kluczowe znaczenie zaznaczonego kolorem żółtym przewodu - to zarówno zasilanie wzbudzenia jak i "sense" napięcia w instalacji. Jakikolwiek "niekontakt" w tym obwodzie (przewód, wtyczka, bezpieczniki 30A i 175A) spowoduje efekty podobne do opisywanych. Możesz na próbę odłączyć ten przewód (nie pomyl z innymi) od skrzynki bezpieczników...
Wracając do tematu. Ponieważ nie miałem czasu walczyć dłużej z zepsutym alternatorem kupiłem używany za 110 zł. Nowy działa w aucie. Co ciekawe działa również bez wpiętej wtyczki (L i DF). Po odpaleniu silnika, bez wpiętej wtyczki, pojawia się na aku stabilne 14,4 V. Jest tak jak napisał andrzej20001. Stary rozebrałem jeszcze raz i sprawdziłem czy nie...
To niekoniecznie wina alternatora. Ten układ (alternator 6-diodowy, zasilanie regulatora napięcia z instalacji pojazdu, a nie z diod wzbudzenia) jest czuły na wszelkie pogorszenie styków w obwodzie alternatora. Jeśli są gdzieś nadmierne spadki napięcia regulator może wpadać w oscylacje, a jeśli na zacisku 15 regulatora napięcie jest zaniżone, to ładowanie...
WITAM Proszę nie mylić pytającego. Przewód niebieski cienki jest do kontrolki, napięcie występujące na nim służy do zasilania lampki . Widać to odrazu gdy połączymy go z masą .Gdyby był zasilającym natychmiast spowodowałoby uszkodzenie bezpiecznika lub inną usterkę. Różnica potencjału między tym przewodem a zaciskiem "D+" służy do zapalania i gaszenia...
Skoro już stwierdziłeś,że był uszkodzony prostownik wzbudzenia,to z całą pewnością jest również uszkodzony regulator.Jeśli diody mocy są dobre,to ja bym sprawdził maszynę w ten sposób,że do uzw.wzbudzenia doprowadziłbym/na szczotki/nap.stałe 12V.Pobór prądu ok 4A.Następnie podłączam miernik,najlepiej wskazówkowy na zak.2V pr.stałego i ręką poruszam...
:. Skąd wiesz, ze ten alternator czeskiej produkcji też tak ma? Słuszna uwaga nie ma tak, jedna ze szczotek jest umasowana. Zaciski do łączenia regulatora na alternatorze są dwa- M i R M to jedna ze szczotek, R to katody diod wzbudzenia. Kupujemy regulator od poloneza i zacisk M łączymy z zaciskiem 67 regulatora, zacisk R z zaciskiem 15 i dodatkowo...
Skoro mowa o regulatorze i szczotkotrzymaczu to oznacza alternator z zewnętrznym regulatorem (6-cio diodowy). W takim razie lampka kontrolna ma niewiele wspólnego ze wzbudzeniem i chyba zachowuje się poprawnie skoro napięcie na instalacji nie przekracza 12,7 V. Trochę trudno radzić na odległość skoro elektryk (jak rozumiem samochodowy) poddał się. A...
Wiem, ale jest parę zonków - w PF wzbudzenie było ze środka gwiazdy i dochodził specjalizowany przekaźnik lampki ładowania. I tu pytanie - jak alternator jest wzbudzany w mustangu - ani tu dodatkowego mostka wzbudzenia, ani podpięcia do czegokolwiek środka gwiazdy. Jak napisałem - nie czuję tematu i proszę o wyjaśnienie. Na taką przeróbkę jak dodanie...
Mój poprzedni temat pozostał bez odpowiedzi, więc zakładam nowy, ale z nowym problemem, więc prosiłbym o nie usuwanie go. Problem tkwi w braku wzbudzenia alternatora. Na zacisku wzbudzania po włączeniu zapłonu miernik pokazuje totalne 0. Sądziłem, że przewód wzbudzania uległ uszkodzeniu obok alternatora ( jest tam dość ostro skręcony ) więc odnalazłem...
No chyba nie koniecznie tak jak typowo w Japonii IGN i L. R — Relay F — Field Alternator wymaga zewnętrznego regulatora napięcia, a zasilanie wzbudzenia pochodzi z akumulatora. Zacisk R służy do podłączenia przekaźnika sygnalizacji braku ładowania. W tym przypadku połączony z fazą alternatora służy jak wykrywanie pracy alternatora i załączania...
zacisk B+ jak pisałem to wyjście alternatora. od razu na + akumulatora B- to masa w poście napisałeś DE a powinno być DF. to jest wzbudzenie wirnika. napięcie pobierasz z regulatora Mo to kontrolka wyprowadzona z gwiazdy stojana. zamyka ona obwód cewki przekaźnika jest jeszcze zacisk 54. połaczony poprzez diodę prostownicza. katodą do zacisku DF a anoda...
Powstało to w ok 4 miechy w wolnych chwilach. Bo kiedyś już miałem dosyć żonglowania alternatorami w trudnych miejscach i sprzedawania niby dobrych a napęd z klucza pneumatycznego ukręca nakrętki. Koszty głównie to falownik 2,2kW silnik 1,5 kW . Są 2 koła pasowe z wiadomych przyczyn przełożenie jest 2,5 ale lepiej by było 4. Mocowanie alternatora jest...
Napięcie na tym izolowanym zacisku alternatora do którego podłączyłeś zacisk 15 regulatora i kontrolę musi być takie same jak na akumulatorze ,gdy będzie mniej ,to może się okazać że masz alternator 6-cio diodowy lub uszkodzone diody wzbudzenia.Czy kontrolka gaśnie.
Zacisk D+ to nic innego jak zacisk służący do wzbudzenia alternatora. Drugi zacisk to B+ czyli ładowanie a nie informacja do obrotomierza. Alternatory z zaciskiem W do obrotomierza już od dawna są niespotykane w samochodach i występują tylko w starych dieslach.
No właśnie poleciały dymki z rozrusznika przy ostatniej próbie uruchomienia, tak jakby za duże opory były aby silnik się przekrecił. #jta nie rozumiem za bardzo: Dajmy na to mam wyciągniete na stole:wiertarke do napedzenia alternatora, akumulator ,alternator,baterie do wzbudzenia, kontrolke ładowa i zewnetrzny regulator napiecia: Zacisk B+ od alternatora...
Niekt się nie chce narażać, to ja to zrobię. Przewinęło się kilka wątków dlatego napisałem to co napisałem w akapitach. Z całą pewnością nie mamy tutaj do czynienia ze zjawiskami podmagnesowania napięciem stałym jakie jest wykorzystywane w dławiku podmagneswanym prądem stałym, wspomniany zasilacz ATX ani też wzmacniaczu magnetycznym. W układzie magnetycznym...
Witam. Zakupiłem używany alternator z demontażu. Jest to Mitsubishi 210A stosowany w lagunach III itp.Po zakupie postanowiłem zrobić mały przegląd łącznie z wymianą łożysk i szczotek. Po rozbiórce okazało się że prostownik jest 16-diodowy i nie posiada diod wzbudzenia. Jest to zupełnie coś innego niż do tej pory miałem do czynienia. Brak w internecie...
Witam, Od kupna koparki borykam się z problemem braku wskazań obrotomierza. Po przestudiowaniu forum dowiedziałem się że sygnał wysyłany na obrotomierz jest z zacisku W alternatora. Idąc tym tropem namierzyłem że przewód wogóle nie jest podlączony. Zarobienie pozostawiało wiele do zyczenia dlatego postanowilem zarobic przewod na nowo, moim oczom ukazał...
Już mi się nawet nie chce tego czytać... Te alternatory (jak sądzę kompaktowy,internal fan) są 6-cio diodowe.Nie ma tam żadnych diod wzbudzenia. Kontrolkę gasi regulator.Jeżeli napięcie na zacisku śrubowym kabla 30 przekroczy odpowiednią wartość-lampka gaśnie. Urypany regulator,trzeba jeszcze sprawdzić pierścienie ślizgowe,zwłaszcza w dieslu.Problemy...
wzbudzany jest za zacisku 30 (sruba) poprzez regulator,lampka ładowania która się zaświeci z chwilą włączenia kluczyka,a przed uruchomieniem silnika to sygnał dla regulatora aby właczył prąd na wirnik. Po prostu lampka to zezwolenie na właczenie prądu wzbudzenia. Póżniej,gdy regulator wykryje wzrost napięcia powyżej pewnej granicy,lub też wykryje pojawienie...
marekangela napisał: Kontrolka świeci cały czas, natomiast gdy wzbudzę alternator sztucznie, to słabo się jarzy. W jaki sposób go wzbudzałeś, przez żarówkę czy bezpośrednio z akumulatora? Sprawdź czy dokręcona jest dolna nakrętka na zacisku 30 alternatora.
Chyba raczej tak, tylko na wyłączonym silniku nie wiem czy nie popłynie za duży prąd wzbudzenia... Żeby sprawdzić regulator, potrzebujesz żarówkę 12V/2W i zasilacz regulowany - podłączasz + zasilacza do zacisku 15 regulatora, - na masę regulatora, a żarówkę włączasz między masę a zacisk 67 regulatora. Zmieniasz napięcie na zasilaczu w zakresie 13-15V...
Z moich pomiarów wynika że w altku podły wszystkie 3 diody wychodzące na zacisk 30 tak jak mówił Zico63. Dołączam zdjęcie mojego mostka wzbudzenia. pozostałe diody są wporządku.
Usterka rozwiązana-okazało się że nie łączył przewód łączący alternator z akumulatorem na skrzynce bezpieczników, a brak wzbudzenia okazał się pomyłką osoby która wskazała mi tą informację(kolega któremu naprawiłem usterkę) - znalazłem też schemat i od alternatora idą przewody (oprócz głównego) 0.5mm niebieski >do sterownika Bornedtz oraz drugi fioletowo...
Witam ak chcesz sprawdzić ile ma diód to musisz wyjąć szczotkotrzymacz i zobaczyć gdzie idzie kabelek od tego złącza w plastyku. Jak do stojana to masz 6 diód. Dla kogoś bez wprawy to może być trudne i zostaje rozebranie alternatora. 9 diodowe mają dodatkowe 3 diody wzbudzenia na czarnej, plastykowej podkówce. Łatwiej sprawdzić napięcie na zacisku konektorowym...
Witam, Jako,że to mój pierwszy post na tym forum pragnę się przywitać, a więc Ahoj wszystkim. Teraz do rzeczy.
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
Tak, jest to alternator od poloneza z integrowanym regulatorem napięcia. Patrząc na pierwsze zdjęcie gdzie ukazany jest tył alternatora jest zacisk śrubowy oznaczony B+ a pod nim złącze konektorowe męskie czyli tzw "wsuwka". Do śruby oznaczonej B+ podłączasz plus z rozrusznika (lub akumulatora) najlepiej przewodem nie mniejszym niż 6mm2 a do tzw wsuwki...
Witam Szukałem rozwiązania ale nie znalazłem. Mianowice w zetorze 7745 nie mam ładowania. Sprawdzone multimetrem przewody na ciągłość wszystko ok. alternator wrócił od speca (były upalone diody). Po zamontowaniu kontrolka ładowania zasadniczo nie świeci (jak jej odbije to świeci lub jarzy się). Bez wyraźnych przyczyn. A ładowania niema bez różnicy czy...
Wirnik na "przejscie" czy może przerwe/zwarcie? Jak już miałeś rozebrane trzeba było posprawdzać jeszcze diody prostownika głównego i wzbudzenia. Regulator ma zacisk D+ (lampka) ?
Owszem, sa tam przekaxniki. Przeróżne. Wiecieraczek, kierunkowskazów, świec żarowych, sygnału dźwiekowego, odciążający styk X, itp. Ale nie ma tam żadnego przekaxnika ładowania lamerku, zrozumiałeś? Układ jest prosty- z deski za pomocą kontrolki ładowania (dioda świecąca z równoległym opornikiem) niebieskim kablem idzie na zacisk D+ alternatora.
Witam, mam następujący problem. Po małym pożarze instalacji elektrycznej, zniknęło ładowanie, jako że lekko nadpalona byłą obudowa regulatora postanowiłem go wymienić (żadnego napisu na nim nie było). Po wymianie nadal nie doładowuje akumulatorów, kontrolka gaśnie na wysokich obrotach. Podłączenie: B- = masa, B+ = + akumulatora, W = niepodłączony, D+...
Witam, Jak wielu użytkowników mam ogromny problem z tym alternatorem. Nie jestem w stanie odczytać modelu ale jest to oryginalny alternator od MF 255. Problem polega na tym, że ładuje bardzo słabo i słabo się wzbudza. Napięcie na zacisku B+ wynosi 12,8V (napięcie akumulatora na tym zacisku przy zgaszonym silniku to ok 12,4V). Problem zaczął się kiedy...
na początek to dziękuje za tak szybkie zainteresowanie się moim problemem :) na moim alternatorze jest bardzo kiepskie oznakowanie, szukajac informacji na elektroda.pl znalazłem jak na moje oko taki sam mój alternator zdjęcie alternatora z oznaczeniami z znalezionego postu temat postu był czy ten alternator potrzebuje regulator i odpowiedz padła taka:...
Mam stary regulator , na którym był ten sam problem. Zrobię zdjęcie i wrzucę. Szukałem regulatorów tego typu,i nie doszukałem się informacji,żeby tego typu regulator występował w kilku różnych odmianach. Do naprawy poszedł , bo nie ładował. Tam stwierdzono ,że uszkodzony regulator. Dodatkowo wymienili łożyska. Nic więcej Alternator Valeo z jednożyłowym...
Mniej więcej. Po wł aczeniu stacyjki regler dostaje zasilanie poprzez kontrolkę i ta zaczyna świecić. Regler poprzez szczotki podaje to napięcie na uzwojenie wzbudzenia. Kiedy silnik odpali wirnik zaczyna się obracać i wtedy na uzwojeniach pojawia się napięcie które jest prostowane przez 6 dużych diód i podawane na zacisk B+. Oprócz tych diód są jeszcze...
Powiem Ci ze mialem kiedys kilka przypadków ,ze wariowaly zegary -przyczyną była uszkodzona cewka zapłonowa. To już dla czarna magia, tego bym nie wziął pod uwagę nigdy ;) , czy VCDS nie pokazał by wtedy na grupę silnika? . W ub. roku zaraz po zakupie byłem nim na przeglądzie i facet zwrócił uwagę na to, że są nowe cewki zapłonowe (chyba Bosch), pogratulował,...
Szczotka powiedzmy minusowa na osobnym konektorze ,nie jest przymasowana do śruby mocującej szczotkotrzymacz do alternatora.Takie jest rozwiązanie w alternatorze 6-cio diodowym . Dodano po 9 Przewody regulatora napięcia mogą mieć inne kolory (takie kolory ma regulator ELMOT).Jednak by nie było pomyłki ,przewody mają różne końcówki konektorowe. Zasilanie...
do zacisków Ri M podłącza sie regulator napięcia. Na przedstawionej fotografii widzimy alternator od samochodu Skoda 105-120 Zacisk R to zacisk wysciowy diod wzbudzenia i podłączamy do niego jeden koniec lampki kontrolnej i zacisk R regulatora (regulator od skody) albo zacisk 15 (jeżeli stosujemy regulator od poloneza) Zacisk M to zacisk jednej ze scztotek...
Dalej problem nie rozwiązany ,mimo zasilania alternatora ,brak wzbudzenia ,regulator zasilany stałym napięciem z baterii jest na zacisk A ,masa z obudowy ,zacisk I lampka ,a zacisk S dalej nie wiem ,zaznaczam że zacisk A ma cały czas zasilanie z alternatora i przez to jest pobór prądu na postoju a tak przecież nie może być. Dodano po 8 To możę z innej...
nie to nie zadziała : 1 do regulatora do zacisku 15 powinno być doprowadzone napięcie 12 V tak żeby po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon pojawiło sie 12 V 2 z zacisku 67 do szczotek alternatora 3 z pod śruby ( 30) na amperomierz ( będzie pokazywał ampery a nie volty ) i potem na akumulator bezpośrednio ( możliwie gruby kabel ) 4 do tej białej osłonki...
B+ prowadzi do + akumulatora. D+ to zacisk uzwojenia wzbudzenia alternatora, prowadzi do stacyjki zacisk 15 czyli położenie "zapłon" poprzez kontrolkę ładowania Tu schemat, może pomoże ;) To jest schemat ze szczotkami izolowanymi od masy. Jak tam jest, autor nie wspomina.
Mam pewne zagadnienie do rozwiązania i nie wiem, które z rozwiązan będzie lepsze. A dokładnie rzecz w tym, iż potrzebuję zrobić układ do obciążania silników (ma układ silnik induskcyjny + falownik i chcę prądnicą ew. alternatorem obićiążać silnik, aby dokonac paru pomiarów. Wpadłem na pomysł, aby obciążać poprzez alternator, zrobić zwarcie na wyjściu...
Żeby sprawdzić kontrolkę czy świeci podajesz minus na zacisk L kostki instalacji.Jeżeli świeci sprawdź ,czy na zacisku S tej kostki jest jest napięcie po kluczyku.Jeżeli jest wszystko O.K. podepnij wtyczkę do alternatora.Alternator powinien się wzbudzić,jeżeli nie zadziała to jednak coś z alternatorem.
panowie wszystko dobre i podmieniłem także mostek cały i też nie mogę go wzbudzić, nie ładuje nie mam pojęcia co nie tak. Próbowałem także przez żarówkę 55w i też czuje opór kółka ale nie ładuje Dodano po 3 poproszę o jakieś schematy jak macie co jak mam sprawdzić, diody na 100%ok wylutowałem wszystkie i sprawdzałem przez żarówkę, regulator nowy. tylko...
Niby w kazdym alternatorze 9-cio diodowym wzbudzenie dziala podobnie. Przez zarowke dostarczany jest plus na zacisk d+ alternatora. W sytuacji wlaczonego zaplonu, zarowka zasilana z jednej strony + a ze strony alternatora - i swieci, sytuacja sie zmienia na pracujacym alternatorze gdy z zacisku alternatora wychodzi + to kontrolka gasnie....
Witam, posiadam alternator od renault megane 2004r. Czy podlaczajac pod zacisk d+ na wylaczonym silniku zarowke - z drugiej strony podlaczona do akumulatora zacisku + powinna sie ona zaswiecic?? Alternator 9-cio diodowy. D+ to zacisk katod diód pomocniczych, podłączony tam jest zacisk regulatora napięcia - jego zasilanie i żarówka kontrolna ładowania,...
W aucie gdzie jest moduł centralnej elektroniki sterowanie alternatorem jest z tego modułu. Niebieski przewód alternatora z zacisku D+ idzie do modułu centralnej elektroniki, zacisk T18a/9, wtyczka XS4. Moduł centralnej elektroniki steruje lampką w liczniku za pomocą CAN. Przewód zanim trafi z alternatora do modułu idzie przez 14 pinową wtyczkę po...
Dokładnie, jak kolega wyżej napisał. Dodam tylko, że właśnie + na zacisku IG wzbudza ten alternator, kontrolka na L pełni tylko funkcję informacyjną
Wiem,że temat stary ale muszę napisać swoje zdanie w tej sprawie bo fiatowskie alternatory znam od malucha do tych stosowanych obecnie; po pierwsze"jeśli to fiatowski alternator M.Marelli np.AA 125r-14V...to oczywiście,że wzbudzi się sam i nawet nie potrzebuje wysokich obrotów.... poprostu normalnie zaczyna ładować od ok.1000obr. Po drugie;nic się nie...
Tak, zaciski L i D+ służą do podłączenia lampki kontrolnej ładowania. W przypadku Twojego alternatora wzbudzenie następuje nie przez żarówkę, ta pełni tylko rolę informacyjną, od tego masz osobny zacisk IG (od ignition, zapłon), musisz na niego podać + po stacyjce Prądnica jest maszyną samowzbudną, nie potrzebuje do działania wzbudzenia przez zewnętrzne...
Witam . Pierwsza sprawa ,czy przypadkiem nie zmontowałeś automatu do góry nogami?. Czy zworę automatu masz założoną na widełki?.Zrób zdjęcie ,lub zrób dręczy rysunek jak masz podłączony alternator. Jeżeli kontrolka się rozjaśnia ,to oznacza że prawdopodobnie podłączyłeś ją pod nieodpowiedni zacisk .Zamiast pod zacisk (D+) ,pewnie podłączyłeś po zacisk...
Ok ECU, ale alternator sterowany cyfrowo, czy klasycznie wzbudzany napięciem na zacisk L alternatora.
Po ponownym odpaleniu już nie chciał się wzbudzić przy 2000 obr. Sprawdzałem miernikiem napięcie na szczotkach i jest (szczotki nie są zużyte). Kabel od ładowania który wychodzi z alternatora ma 0 ohm i kabel od kontrolki również który idzie z żarówki 4W. Jedno wielkie masło maślane. Zmierzyłeś napięcie wychodzące z przewodu kontrolki ładowania względem...
A czy nie ma czegoś takiego jak wzbudzenie alternatora? Jest i generalnie jest zasilane przez D+. Przed rozruchem silnika D+ jest zasilane przez kontrolkę ładowania (i dlatego świeci przy zatrzymanym silniku). Takie zasilanie jest wystarczające do generacji napięcia po włączeniu silnika, wytwarzane napięcie trafia na B+ ale także na D+ i dzięki temu...
Zacisk 2 (ign) co idzie do zacisku S regulatora to sender-napięcie odniesiena regulacji.Na nim ma pojawiać się prąd jak jest wlączony zapłon. Ten opornik bocznikuje lampkę.Pomaga we wzbudzenia alternatora,pomocny w przypadku awarii samej lampki. Prosty układ ulubiony przez producentów Japońskich jak i USA. Alternator (jeżeli hyundai) produkcji Mando.
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...