Na W masz f=n*p*i n-obr/s p-ilość par biegunów i-przelożenie mechaniczne.
Nie można. Regulator napięcia alternatora dostawałby nieprawdziwe dane.
Zużyte szczotki lub komutator albo przerwa w wirniku. Sprawdź najpierw szczotki.
Pierwsze podmień akumulator drugie połączenia na alternatorze do sprawdzenia, trzecie sprawdź nap. na kołkach akumulatora i na zacisku alternatora czy są takie same. Dopiero na koniec alternator do sprawdzenia.
Masz w tym nowym alternatorze podpięty zacisk obrotomierza?
Zacisk alternatora B+ łączymy przewodem 10 kwadrat z zaciskiem śrubowym rozrusznika, lub akumulatorem zacisk(+). Zacisk D+ łączymy z kontrolką ładowania. Dmuchawę łączymy przez bezpiecznik po kluczyku zacisk(+15). Wskazanie wskaźnika paliwa na max ,świadczy o uszkodzeniu pływaka w zbiorniku paliwa, lub braku połączenia wskaźnik-pływak. Należy sprawdzić...
Sprawdź na samym alternatorze, może gdzieś spadki tylko masz na połączeniach. Brakuje tych 0,5 do 1 V i to jest bardzo prawdopodobne, że przewód masy jest skorodowany, albo gdzieś na zacisku alternatora jest słaby styk.
Faktycznie stan informacji niepewny i człowiek stracił orientację, Aż boję się dalej mącić, Lecz próbuj tak jak sugerowałem już dawno. Mianowicie łączysz zacisk 30 alternatora z zaciskiem prądowym na włączniku rozrusznika (bezpośrednio przewodem np 4 mm kw). Na razie ten brązowy po prostu odłączasz i zabezpieczasz przed zwarciem. Sprawdzasz czy przewód...
Dwie ważne sprawy: kabel z 15 regulatora napięcia ma iść do styku 15 stacyjki, być może przez bezpiecznik, którego nie widać, ale ma na nim być 12V po włączeniu kluczyka. Druga: kabel z 67 regulatora na szczotkę alternatora, zacisk też 67 na zdjęciach z regulatora wychodzi niebieski, a na 67 alternatora jest żółty Regulator, jego obudowa oczywiście...
Trzeba tylko pociągnąć jeden przewód ( plus za stacyjką) na zacisk +. Alternator na fotce pierwszej od góry jest właśnie z renault, marnie widzę szanse ze podejdzie do peugeota-inaczej ma łapy.
Zmierz napięcie na zacisku alternatora i porównawczo na słupku akumulatora. Wartość 70mA na wyłączonym zapłonie jest akceptowalna, pewnie masz niefabryczne radio albo alarm.
Zacisk B+ alternatora(gruby przewód zasilający), korpus silnika, lub alternatora.
Witam, Sprawdzić bezpieczniki , napięcie na regulatorze napięcia w punkcie B3 i na zacisku alternatora p. 4 Powinno w obu pomiarach 12V względem masy na nie pracującym silniku.
Sprawdź czy sygnał dla obrotomierza nie idzie z zacisku W alternatora.
ZBR 3300-03 ; alternator zacisk W - alternator/rozrusznik , nieprawidłowy sygnał.Zajętość pinów A 302 : M/14 (+)
do zacisku alternatora D+ (kabel 61) "Hebel" ADRowski po wyłączeniu zasilania zwierał 61 do masy aby silnik mógł szybko zgasnąć, i to jest pozostałość instalacji po nieudolnym jego wymontowaniu.
Jak wyżej. Najlepiej zdemontować alternator i sprawdzić w całości na stole probierczym. Podejrzewam że problem może być z mostkiem prostowniczym- diodami. Regulatory rzadko przy nich padają. Warto jeszcze sprawdzić napięcie bezpośrednio na zacisku alternatora. Jeśli to samo co na akumulatorze to można go wyciągać.
Wsadź jeszcze kondensator, dobijesz akumulator do reszty, to pukadło nie potrzebuje kondensatora. Zajmij się lepiej instalacją auta, głównymi połączeniami masowymi i plusowymi, zaciski alternatora, rozrusznika, punkty masowe i same klemy akumulatora
właśnie nie bardzo mogę znależć coś na ten temat
Jakie jest napięcie na zacisku B+ alternatora.
Weź kawałek przewodu i na próbę załącz zasilanie na cewkę, czy tez przewód oporowy. Przecież w komorze silnika masz plus na zacisku alternatora. Poza tym, zaopatrz się w schemat i skomplikowane narzędzie - żarówka z przewodem, które to jest wystarczające do naprawy malucha.
Zdaje się, że już nie masz problemu skoro usterka zdiagnozowana. Jednak montaż alternatora jest niezłym rozwiązaniem. Zważ, że musi to być taki z kołem na pasek klinowy (coraz rzadziej stosowany). Twój pomysł podłączenia jest prawie dobry. Z tym , że całkowicie odłączasz a nawet wymontowujesz regulator. Zacisk prądowy alternatora do zacisku prądowego...
13,8 - 14,3 V to przedział napięcia, jakie powinno być na zacisku alternatora. Jeśli napięcie zmierzone zawiera się w tym przedziale, to jest dobrze. Teraz trzeba tylko sprawdzić, w którym miejscu między alternatorem a akumulatorem jest spadek napięcia. Jeśli różnica napięcia między alternatorem a akumulatorem wynosi 0,1 - 0,2 V to jest dobrze. Jeśli...
Zwróć uwagę na kluczowe znaczenie zaznaczonego kolorem żółtym przewodu - to zarówno zasilanie wzbudzenia jak i "sense" napięcia w instalacji. Jakikolwiek "niekontakt" w tym obwodzie (przewód, wtyczka, bezpieczniki 30A i 175A) spowoduje efekty podobne do opisywanych. https://obrazki.elektroda.pl/7643802700_... Możesz na próbę odłączyć...
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
D+ to cienki przewód, ten od kontrolki.
Witam zadam64 to że muszę tą instalacje zabezpieczyć to wiem kondensator też mam ale nie mam możliwości podpięcia się pod aku bez wymiany klem ale jeżeli pod alternator wpiąć się nie mogę to nie będę miał chyba wyjścia dziękuję i pozdrawiam
Warto by napisać jaki typ alternatora posiadasz, bo fabrycznie były w nich stosowane chyba 3 rodzaje, do tego jest obecnie kilka zamienników. Jeśli nie ma napięcia na zacisku „B+” alternatora, to znaczy że masz uszkodzenie w instalacji elektrycznej. Przewód ładowania od alternatora biegnie do zacisku amperomierza (+) i na tym samym zacisku jest także...
Regulatory napięcia Bosch z serii F00 załączają wzbudzenie z zacisku B+ alternatora, to jest częsty przypadek, że regulator albo nie odłącza wzbudzenia po zgaszeniu silnika, albo załącza magnesowanie wirnika samoczynnie.
Wydaje się oczywiste, że przewód z zacisku 19 regulatora prądnicy należy podłączyć do zacisku 30 alternatora. Czyli alternator - wskaźnik - zacisk rozrusznika lub akumulatora. Oj poprawiam. A to z powodu że dawno nie dłubałem w takim wehikule. Aby wskaźnik pokazywał także ujemny bilans to połączenie wskaźnika musi nastąpić przez pokład czyli 19 do 30....
Prozaiczne sprawy sprawdzone? Spadki napięcia pomiędzy słupkiem akumulatora a zaciskiem plusowym alternatora, oraz masa, tak samo, słupek - alternator.
Pomiędzy + po stacyjce a zacisk D+ alternatora (ta wsuwka z boku) masz wstawić rezystor(y) tak jak napisałem wcześniej, kabel do licznika również podłącz do D+
Witam.Z tym nie bedziesz mial raczej wiekszych problemow.Musisz oczywiscie kupic sobie alternator i regulator napiecia.Przewod bialy z zacisku 67 pradnicy wpinasz na zacisk B+ alternatora.Z tego zacisku podlaczasz rowniez kondensator.Na tym przewodzie(bialy) powinienes miec ciagle napiece rowne napieciu akumulatora.Przewod brazowy z zacisku 51 pradnicy...
Witam. Sprawdź naciąg paska klinowego, klemy na akumulatorze, i główny zacisk na alternatorze. Tam powinny być dobre i pewne połączenia. Załączam Życzenia Świąteczne i Noworoczne.
a regenaracja czasami polega na wymianie łożysk i szczotek. Odkręcic zaciski alternatora i sprawdzic czy swieci
Co mogę Ci jeszcze doradzić, sprawdź sobie kable, które dochodzą do akumulatora, czy nie ma na nich również spadków napięcia. Ja dołożyłem kabel od + bezpośrednio do alternatora i wymieniłem kabel od masy (-). Brak spadków napięć, auto pali od "strzału". Sprawdź jeszcze jakie napięcia masz na alternatorze mierząc bezpośrednio na nim ( między zaciskiem...
Daj nr tego co wsadziłeś. Dodano po 1 Zreszta na jednym lub drugim musi gasnąc jak sprawny regulator, rozumiesz?....? Chyba ze już ubiłeś zacisk L.
Wzbudza się regulator napięcia, w tym modelu podłączony do zacisku B+ (alternator nie ma pomocniczych diod w mostku) Standardowa usterka, tylko wymień regulator na oryginalny bosch, bo podróbki nie działają poprawnie
To ja wiem ze ok 14,4V , ale chce wyeliminować usterkę od strony instalacji, a nie mam pewności tego wzbudzenia jak działa w tym przypadku
Tak jak już pisałem, jak nie masz czujnika ciśnienia oleju 1.8 bar to przewód do masy, obrotomierz(zacisk W alternatora) też musi działać żeby kontrolka smarowania nie migała.
W dieslu obrotomierz podłącza się do alternatora do zacisku "W"
Chyba że: problemem nadmiernego ładowania od strony alternatora. oznacza pomiar na zacisku B+ alternatora, a w samochodzie jest przerwany przewód pomiędzy alternatorem a akumulatorem (na zacisku rozrusznika). Alternator włącza się i wyłącza? To też by oznaczało, że w zasadzie ładowania w samochodzie nie ma, a nie problem z wysokim napięciem ładowania.
Witam. Wzbudzenie na zacisk DF+ ,D+ + wyjście z alternatora ,D- - alternatora
DZIEŃ DOBRY sygnał df w nowszych rozwiązaniach alternatora(grupaVW) wychodził z regulatora(kostka z dwoma pinami)porada w jednym z postów o sprawdzenie ładowania lub jego częstsze sprawdzanie jest bardzo ważna
A sprawdź napięcie na akumulatorze i bezpośredni na silniku (zacisku rozrusznika, alternatora), to znaczy - weź masę z silnika. Objaw taki, jaki brakowało zasilania. Sprawdź też stan połączenia akumulator - rozrusznik i alternator - akumulator. W escorcie to połączenie idzie przez zacisk rozrusznika i potrafi się na nim trochę gubić. Ja w swoim starym...
Sprawdzić i oczyścić wtyczkę do alternatora lub (i) wymienić regulator napięcia na inny egzemplarz.
Witam Ogólnie obrotomierze w silnikach diesla ,działanie mają od alternatora,nie wiem jak w Twoim przypadku.Jeżeli masz na alternatorze zacisk W, to jest jak mówię.W tym wypadku sprawdź czy z tego zacisku wychodzi napięcie.Gdy będzie to następnie sprawdź ten przewód od alternatora do licznika .
Czyli sytuacja jest banalnie prosta. Sprawdzamy napięcie po kluczyku, obwód lampki (lamki jako takie już wyginęły, ale tak nazwę), który powinien wystawić 12V przy delikatnym obciążeniu i baterii. Baterię należy sprawdzać przykładając miernik w zakresie V-DC do zacisku alternatora i do zacisku na akumulatorze. Wartość po odpaleniu to strata na baterii. Po...
Tak jak wyżej podpowiada (at)78db78. Dodam że chodzi głównie o dobre połączenie kabla od akumulatora z masą auta, oraz jako kolejne punkty, zaciski rozrusznika i alternatora.
Sprawdź jakie jest napięcie na tych dwóch przewodach alternatora(średnie obroty silnika), napięcie AC. Podłączenie pewnie tak; B- B+ akumulator STA- zaciski alternatora L kontrolka ładowania IGN -(+) po stacyjnie (zapłonie)
W książce napraw fiata 125p są dwa typy alternatorów: starszy z 6 diodami w alternatorze i nowszy z 9 diodami . W obydwu jest mechaniczny regulator i w starszym zacisk 15 regulatora idzie przez stacyjkę na plus akumulatora, a w nowszym idzie na wyprowadzenie dodatkowych trzech diodek z alternatora. Zacisk 67 w obydwu typach idzie przez szczotkę na wirnik.
Witam serdecznie.Kolega w Omedze tez mial ciągle problemy.Po dorobieniu dodatkowej masy (od alternatora do zacisku minusowego) jak ręką odjął.
Spoko da radę, jeśli masz na alternatorze zacisk "W". Jak nie to możesz zrobić wyprowadzenie, lub zmienić alternator. Dokładasz jeden kabel i po sprawie. Instalacja prosta jak drut. Wejdź sobie na jakieś forum passata b3-to jest takie same auto. W moim golfie 2 pasowało p&p ale silnik mam benzynowy.
co to tak wlasciwie jest to napiecie na B+ ?? Napięcie na wyjściu alternatora ( zacisk, do którego przyłączony jest przewód idący do akumulatora). Jeżeli jest wtyczka to te grube kable.
B+ oraz B- oznacza Battery + i - czyli bieguny akumulatora, te zaciski podłączasz bezpośrednio do niego. Teraz małe konektory: F czyli Field to wzbudzenie alternatora, do bieguna + akumulatora poprzez wyłącznik, oraz L Lamp, kontrolka ładowania, żaróweczka 3W, którą podłączasz pomiędzy zacisk alternatora, a wyżej wspomniany wyłącznik
To niekoniecznie wina alternatora. Ten układ (alternator 6-diodowy, zasilanie regulatora napięcia z instalacji pojazdu, a nie z diod wzbudzenia) jest czuły na wszelkie pogorszenie styków w obwodzie alternatora. Jeśli są gdzieś nadmierne spadki napięcia regulator może wpadać w oscylacje, a jeśli na zacisku 15 regulatora napięcie jest zaniżone, to ładowanie...
R to wyjście diod wzbudzenia (idzie na regulator i lampkę ładowania) Odpowiednikiem jego jest złącze D+ w nowym alternatorze M to wyjście jednej ze szczotek.Idzie ro regulatora. Jeżeli masz alternator z regulatorem wewnątrz to: -demontujesz oryginalny regulator ( umocowany na ramie pomocniczej) -szukasz kabla kontrolki,bodaj niebieski (albo zółty? :?...
pozdrawiam ! jeszcze nie widziałem układu ładowania z bezpiecznikiem po drodze akumulator - alternator -------> przepalenie tego bezpiecznika powodowałoby uszkodzenie alternatora (alternator nie może pracować bez obciążena) jesli jest tak jak wyżej opisane to proponuje podłączyć zacisk prądowy alternatora z + akumulatora jeżeli pojawi się ładowanie...
Miernik nastawiony na Ampery ,wpięty pomiędzy klemę a zacisk akumulatora. Odłącz alternator i musi spaść,jak nie to wina czego innego.
sprawdź ciągłość przewodu od kontrolki ładowania aż do samego zacisku na alternatorze bo na pewno gdzieś nie łączy i stąd taki objaw, i niepotrzebnie inwestowałeś w altka i aku bo nie tam problem. daj auto na zapłon i obserwuj kontrolke czy nie zapali się ruszając kostkami na wiązkach.
Witam, trzeba złożyć wszystko do kupy i wystarczy sprawdzić na zaciskach alternatora w czasie jego pracy jakie jest teraz napięcie 14.4V?
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
54 - PLUS PO STACYJCE Z PUSZKI BEZPIECZNIKÓW D+ - DO KONTROLKI I DO ALTERNATORA CZESKIEGO NA STYK OZNACZONY R LUB DW, WYJŚCIE Z TRZECH DIOD WZBUDZANIA DF - DO PLUSOWEJ SZCZOTKI WZBUDZANIA, CZESKIE OZNACZENIE M LUB 67. POMIĘDZY SZCZOTKĄ PLUSOWĄ A MASĄ MA BYĆ OK. 4 OM. B- - TO MASA.
Jutro sprawdzę na zacisku alternatora. No możliwe że ta masa słaba, przecież ładowanie ponad 13,9V na Akumulatorze to chyba dobrze. Dodano po 43 Jutro sprawdzę na zacisku alternatora. No możliwe że ta masa słaba, przecież ładowanie ponad 13,9V na Akumulatorze to chyba dobrze. Dodano po 35 Jutro sprawdzę na zacisku alternatora. No możliwe że ta masa...
Prowadzę przewód o przekroju 6mm od zacisku alternatora. Jaki przekrój przewodu posiada zacisk alternatora? Miałeś się podpiąć do ,, grubego " zacisku rozrusznika, który idzie do akumulatora,, lub do klemy akumulatora. Ważne jest umiejscowienie wspomnianego bezpiecznika: najlepiej umieścić go najbliżej źródla zasilania. Może wystąpić sytuacja, że przewów...
Tak jak pisał kolega rylik91 zmierz ładowanie na wyjściu z alternatora i porównaj z tym na zaciskach akumulatora.
To że alternator został sprawdzony na stole to OK. Ale czy sprawdziłeś napięcie zasilania alternatora i ładowania w samochodzie w kilku punktach jak: masa (obudowa) alternatora a zacisk na alternatorze (+30)= ???, masa silnika a zacisk alternatora+30=????,masa ramy a zacisk alternatora +30 = ?????, klema akumulatora ujemna (-) a klema dodatnia (+) =???....
Sprawdź czy na zacisku D+ na alternatorze masz 12v przy zgaszonym silniku bo to mi wygląda na przerwane połączenie rozrusznik-alternator. Przeważnie kabel łączący na końcówkach tracił styk.
http://www.as-pl.com/filesLib/katalog_20...
B+ ma tylko jedno podłączenie więc tam podłączasz /śruba jest dłuższa to tak jest mostek/ natomiast wtyczka musi być taka jaka ty masz ,alternator przykładowy jest do mistsubishi.P
Na zaciskach alternatora i akumulatora (jest prawie to samo).
Witam Kolega Kindlar ma rację, diesle powinny mieć napięcie powyżej 14 V, benzyniaki 13,8 V wystarczy. Sprawdź bezpośrednio na zaciskach alternatora napięcie. Jeżeli nie ma > 14 V, to alternator do wymiany, może tylko sam regulator. Oczywiście prawidłowe podłączenie. Wcześniej był alternator czy prądnica? Wracając do LED-ów, to takie są widocznie....
Dokładnie, jak kolega wyżej napisał. Dodam tylko, że właśnie + na zacisku IG wzbudza ten alternator, kontrolka na L pełni tylko funkcję informacyjną
Oznaczenia regulatora i wyprowadzenia alternatora wskazują, że alternator jest obco-wzbudny. Potrzebuje więc napięcia 24V po stacyjce na zacisk 15 regulatora. Gdybyś na krótko podał +24V na zacisk 67 alternatora to byś dał wzbudzenie i alternator zacząłby ładować maksymalnym prądem. Natomiast opisywany przez Ciebie woltomierz raczej powinien być amperomierzem...
Cieńki kabelek D+ wzbudzenie, do kontrolki ładowania. Gruby zacisk B+ do plusa akumulatora.
Witam Mam pytanie do tematy: dlaczego cewka przekaźnika rozrysznika zasilana jest z zacisku alternatora do którego podłączona jest kontrolka ładowania? Czy kontrolka świecy żarowej informuje nas że świeca jest załączona czy zgaśnie po czasie kiedy należy świecę wyłączyć? http://obrazki.elektroda.net/3_122392563... Pozdrawiam
Dawniej nie było stosowanych żadnych elektronicznych separatorów i akumulatory były łączone bezpośrednio, jedynie zabezpieczone bezpiecznikiem 20-30 A. Tak jak np. w przełączniku rozruchu 12/24 V. W starszych kamperach do łączenia akumulatorów stosowano przekaźnik z cewką zasilają z zacisku D+ alternatora, więc po odpaleniu silnika. Długi przewód łączący...
Do zacisku (B+)należy podłączyć zasilanie z akumulatora,natomiast do zacisku (L) kontrolkę ładowania.Zasilanie kontrolki (+15) ,czyli po kluczyku,drugi koniec kontrolki do zacisku (L).
Jeśli pasek jest prawidłowo napięty (raczej jest- to Mercedes) sprawdź napięcie między zaciskiem plusowym alternatora a jego masą (nie masą silnika ani masą samochodu) przy włączonych światłach drogowych. Jeśli sam alternator daje napięcie rzędu 14÷14,5 Volt to alternator jest sprawny, zmierz wtedy napięcie na akumulatorze- może być niższe o nie więcej...
Witam. Temat dotyczy Audi A6 C5 2.5tdi. Cały czas powraca błąd 01117 dotyczący obciążenia zacisku DF alternatora. Już był zmieniany regulator i dalej to samo. Czy ktoś wie do którego pinu w sterowniku idzie ten kabelek od DF z alternatora? Chciałbym sprawdzić czy jest ciągłość obwodu
Kiedy zaczęły przygasać światła wtedy zmierzyłem na akumulatorze i pokazywało 12.97V a na zacisku alternatora 14.03V. Po zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownym na akumulatorze 14.09V a na zacisku alternatora 14.18V
Wg mojego pytania ( post 2 ) te 0,4V jest między zaciskiem alternatora a zaciskiem akumulatora, pytanie tylko przy jakim prądzie. Generalnie te alternatory to niska półka. Na miejscu autora reklamowałbym ten zestaw .
W czym widzisz problem? Przecież sam załączyłeś schemat jak to ma być podłączone. Alternator ma 3 styki - 30, 67 i nieoznaczony. Na schemacie masz identyczne oznaczenia. Ten nieoznaczony to jasny brązowy z zaizolowaną końcówka. Minus akumulatora do obudowy alternatora. Plus akumulatora do 30 alternatora. Z regulatora 67 do alternatora 67. Minus na regulator...
Zmierz napięcie na zacisku "+" alternatora. Jeśli różnica między zaciskiem alternatora, a klemą akumulatora jest większa niż 0,2V to wymień lub dołóż dodatkowy przewód alternator-akumulator (oryginalny jest 2-częściowy: alternator-rozrusznik i rozrusznik-akumulator).
kolega ma inny typ regulatora to bosch nowego typu tam trzeba sygnału z fazy i monitoruje nap wyjsciowe czy napiecie było mierzone na zacisku alternatora czy akumulatora
Brak ładowania..... alternator , słaby gdzieś styk , przysniedziale klemy . Sprawdź ładowanie bezpośrednio na zaciskach alternatora.
Z alternatora, biały przewód, zacisk W, chyba na nakrętkę M5.
Jakie zaciski ma alternator ?
W uszach alternatora są wciśnięte tuleje, podeprzyj uszy na czymś, np. na imadle i stuknij młotkiem żeby się przesunęły, będzie Ci łatwiej ustawić alternator i wkręcić śruby
Witam Jest na nim info o aktualnym obciążeniu alternatora. Pozdrawiam
Napięcie mierzone na kołkach akumulatora . czy na zacisku alternatora ?. Jeśli tylko na akumulatorze , to poza niesprawnością alternatora , mogą być zanieczyszczone połączenia na zacisku prądowym alternatora , niepełna masa miedzy alternatorem i silnikiem , zanieczyszczone klemy .
Zmierz napięcie na zacisku alternatora+B a masą alternatora na samochodzie. Jeśli jest ok szukaj zaśniedziałych lub uszkodzonych punktów masowych karoseria, rama, silnik, skrzynia bezpieczników. Najlepiej sprawdzać czy nie odstawia się napięcie między tymi punktami masy.
Ja widzę tam jeszcze B - a podłączeniu cisza. Pewno nie bez powodu zastosowano oddzielny zacisk.
Odpinanie obciążenia (akumulatora) od alternatora przy pracującym silniku grozi uszkodzeniem alternatora, więc po odpaleniu silnika na 18 woltach pozwól mu pochodzić trochę, zgaś i dopiero wtedy kombinuj z akumulatorami. Lepszym rozwiązaniem jest zamiana rozrusznika na inny - polecam czeski, sowieckie oryginały nigdy nie grzeszyły nadmiarem mocy. A...
Witam . Opis; L -kontrolka ładowania R -zacisk (+) po kluczyku
Napięcie na tym izolowanym zacisku alternatora do którego podłączyłeś zacisk 15 regulatora i kontrolę musi być takie same jak na akumulatorze ,gdy będzie mniej ,to może się okazać że masz alternator 6-cio diodowy lub uszkodzone diody wzbudzenia.Czy kontrolka gaśnie.
Zobacz kolego tu: http://www.retrotraktor.pl/forum/viewthr...
jeżeli pojawi się znacząca różnica w napięciach na zaciskach alternatora i akumulatora to będzie oznaczało jakąś inną usterkę ? Dokładnie tak. Dla pewności - pomiar przy alternatorze - masa z obudowy alternatora, plus z zacisku śrubowego na alternatorze (B+). Przy akumulatorze - plus i masa ze "słupków" akumulatora.
Podstawa to sprawdzenie ładowania , jak pisali wyzej , sprawdz przewod pradowy na alternatorze (30) groby czerwony , idzie bezposrednio na akumulator albo na rozrusznik (nie pamietam dokładnie podłaczenia ) .Podłacz najlepiej bezposrednio na akumulator z zacisku 30 na alternatorze i sprawdz ładowanie .Jak bedzie brak ładowania to wyciagnij regulator...
zwarcie alternatorze szczotki alternatorze śruba alternatorze
bester regulacja prądu laguna bezpieczniki wyłączyć klawiatura windows
poszukuję projektu politechnika rzeszowska informatyka
Jak złożyć kolbę w ekspresie Gaggia Carezza Deluxe? Olej do kuszy podwodnej Mares Mini Sten - ile i jaki?