Cześć, Dzisiaj podłączyłem alternator według tego schematu https://obrazki.elektroda.pl/20_12602849... I kontorlka ładowania cały czas sie swieci, alternator z podlaczonym regulatorem ma od 7 do 17v skacze bardzo, na wolnych ma te 7 a pedał w podloge to 12-13, nieraz przekracza 20v, a jak odlacze regulator po ponad 24v. Nie wiem czy schemat jest...
B+ oraz B- oznacza Battery + i - czyli bieguny akumulatora, te zaciski podłączasz bezpośrednio do niego. Teraz małe konektory: F czyli Field to wzbudzenie alternatora, do bieguna + akumulatora poprzez wyłącznik, oraz L Lamp, kontrolka ładowania, żaróweczka 3W, którą podłączasz pomiędzy zacisk alternatora, a wyżej wspomniany wyłącznik
Ja osobiście "kupuję" taki schemat. https://obrazki.elektroda.pl/4454714500_... Czyli ładowanie przez przekaźnik , z tą różnicą że w nowszych autach jest EPC itp.. czyli regulacja prądu wzbudzenia jest nadzorowana przez jakiś komputerek. Żeby tam nie mieszać pod maską przy alternatorze to kupujemy taki wynalazek. Przekaźnik sterowany...
Witam, mam problem z ładowaniem w Oplu Vectra A 1.7 td isuzu, , Po odpaleniu świeci się kontrolka , ładowania, gaśnie po prze gazowaniu, napięcie delikatnie rośnie ale ładowania nie ma bo miernik pokazuje 12,5V. Przy alternatorze zmierzyłem napięcie, też to samo 12,5V. NA kostce 4 pinowej przy alternatorze: Zaciski: Ref 12,5V +D 6,5V 30 12,5V Może ktoś...
Zużyte szczotki lub komutator albo przerwa w wirniku. Sprawdź najpierw szczotki.
Problem ze światłami już rozwiązałem (przetarte kable przy gnieździe przyczepy i odłączony kabel zasilania włącznika pod tablicą), podłączyłem też amperomierz tak jak na schemacie i już wszystko dobrze wskazuje, ale ciągle jest problem z tą kontrolką od ładowania. Okazało się że była przepalona żarówka, jednak teraz, kiedy ją wymieniłem świeci się przez...
Nie można. Regulator napięcia alternatora dostawałby nieprawdziwe dane.
Witam. Jeśli chodzi o połączenia to sprawa wygląda następująco: -zacisk 67 na alternatorze podłącz do zacisku 67 na regulatorze napięcia. -zacisk śrubowy 30 podłącz do plusa na stałe (tak jak masz do rozrusznika. Zakładam, że masz zamienione klemy na kablach i dochodzi tam PLUS :D ). -trzeci zacisk ten w plastikowej oprawce (splot uzwojeń alternatora)...
Pierwsze podmień akumulator drugie połączenia na alternatorze do sprawdzenia, trzecie sprawdź nap. na kołkach akumulatora i na zacisku alternatora czy są takie same. Dopiero na koniec alternator do sprawdzenia.
Sprawdź: - zaciski akumulatora (czy czyste, dobrze się trzymają) - poszukaj głównych bezpieczników (takich około 50-100 amper) - czy nie przygrzane - zaciski na rozruszniku pod kątem mocowania, przegrzania - zaciski główne na alternatorze - jw - stan przewodów głównych - przegrzanie, załamania, luźne zaciski Może być zwarcie na elektromagnesie rozrusznika-...
Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Chyba pomiędzy D+ a masą. Pomiar z B+ to już nowsze alternatory, mniej więcej od 1997 roku. Chyba czas na modyfikację mojego starego regulatora. KIA Sportage 2,0 z '09. Przy tak nowym samochodzie raczej to nie przejdzie, bo pomiar jest...
Na W masz f=n*p*i n-obr/s p-ilość par biegunów i-przelożenie mechaniczne.
Na B+ na alternatorze jest 12V, natomiast na dwóch pozostałych zaciskach alternatora: na jednym jest ok. 500 ohm (do masy) a na drugim 1 ohm (zwarcie). Ale nie wiem dokładnie co to są za zaciski ... Sprzydałby się opis instalacji elektrycznej, bo nie chce rozbierać na "pałe".
Masz w tym nowym alternatorze podpięty zacisk obrotomierza?
Zacisk alternatora B+ łączymy przewodem 10 kwadrat z zaciskiem śrubowym rozrusznika, lub akumulatorem zacisk(+). Zacisk D+ łączymy z kontrolką ładowania. Dmuchawę łączymy przez bezpiecznik po kluczyku zacisk(+15). Wskazanie wskaźnika paliwa na max ,świadczy o uszkodzeniu pływaka w zbiorniku paliwa, lub braku połączenia wskaźnik-pływak. Należy sprawdzić...
Witam Czy ktoś może wie jak powinien być podłączony alternator w małym ciągniku TZ-4K-14? Z oryginalnej instalacji (kabli) niestety nic nie zostało.. Na alternatorze są zaciski: DF D+ B+ D- Jest jeszcze regulator f-my ERNA 9d 12V zaciski na nim: 15/54 M R Podobno do poprawnej pracy potrzebna jest jeszcze kontrolka (żaróweczka)? Jak to ze sobą połączyć?...
-pasek naciągnięty prawidłowo -może źle podłączyłem zaciski do alternatora ?? stary alternator był z regulatorem do niego dochodziły 3 kable B+ i jeden szedł na lampkę -generalnie co mogło by sie zepsuć w tym alternatorze ??
Sprawdź na samym alternatorze, może gdzieś spadki tylko masz na połączeniach. Brakuje tych 0,5 do 1 V i to jest bardzo prawdopodobne, że przewód masy jest skorodowany, albo gdzieś na zacisku alternatora jest słaby styk.
:. Skąd wiesz, ze ten alternator czeskiej produkcji też tak ma? Słuszna uwaga nie ma tak, jedna ze szczotek jest umasowana. Zaciski do łączenia regulatora na alternatorze są dwa- M i R M to jedna ze szczotek, R to katody diod wzbudzenia. Kupujemy regulator od poloneza i zacisk M łączymy z zaciskiem 67 regulatora, zacisk R z zaciskiem 15 i dodatkowo...
Posiadam alternator Daewoo Nexia 1,5 16V 85A.Posiada on zaciski oznaczone literowo L I S. L-podłączenie lampki kontrolnej ładowania I-? S-?
Faktycznie stan informacji niepewny i człowiek stracił orientację, Aż boję się dalej mącić, Lecz próbuj tak jak sugerowałem już dawno. Mianowicie łączysz zacisk 30 alternatora z zaciskiem prądowym na włączniku rozrusznika (bezpośrednio przewodem np 4 mm kw). Na razie ten brązowy po prostu odłączasz i zabezpieczasz przed zwarciem. Sprawdzasz czy przewód...
Zacisk B+ alternatora(gruby przewód zasilający), korpus silnika, lub alternatora.
Witam. Jestem posiadaczem Kia Sportage z 1999 roku. Problem z ładowaniem powstał po tym jak syn podłączył odwrotnie akumulator (mnie przy tym nie było). Kupiłem nowy mostek i regulator, poskładałem, zamontowałem do samochodu i jak podłączałem klemy to tylko coś sykło w alternatorze. Na regulatorze są oznaczenia L i F i nie wiem czy tutaj nie pomyliłem...
kurde ludzie widze kompletnie niemacie pojecia o samochodach popierwsze klemy to zaciski na alternatorze po drugie paski klinowe i srednica kół pasowych niemają nic wspólnego z tym jak bedzie dzialal obrotomiez (to niejest dynamo!!)alternator ma sam w sobie joz stabilizator napięcia .Najlepiej podskoczyc na najblizszy szrot(autozlomowiec) tam popytac...
Witam Drugie miejsce , to widzisz tam maleńką śrubkę chyba m 5 lub mniejsza na śrubokręt krzyżakowy , odkręć ją przeczyść to masa do szczotkotrzymacza . te trzy konektory skręcone śrubką krzyżakową M4 to są zaciski (+),czyli ; -kontrolka ładowania -(+) regulatora napiecia ,jego zasilanie -zasilanie wzbudzenia (przewód ,mały mostek z przewodu do zacisku...
na początek to dziękuje za tak szybkie zainteresowanie się moim problemem :) na moim alternatorze jest bardzo kiepskie oznakowanie, szukajac informacji na elektroda.pl znalazłem jak na moje oko taki sam mój alternator http://obrazki.elektroda.pl/5387815100_1... zdjęcie alternatora z oznaczeniami z znalezionego postu http://obrazki.elektroda.pl/3902643000_1...
Kolego skorpion1272, o jakim błędzie z mojej strony piszesz??????????? Według twojego schematu, co rozrysowałeś w alternatorze ze zdjęcia są dwa zaciski B+, które kazałem podłączyć pod rozrusznik, a nie przez stacyjkę, wiec gdzie ten błąd??
http://obrazki.elektroda.pl/8323337200_1... Z racji tego, że jest to mój pierwszy post chciałbym się przywitać. Chciałbym się dowiedzieć jak podpiąć rozrusznik i alternator nie wykorzystując instalacji samochodu. Jako, że posiadam mondeo mk3 2.0 diesel to podam przykład wyprowadzenia tego rozrusznika. Wrzucam zdjęcie: Do Do tej śruby...
Witam nie wiem czy to dobry dział ale chciałem się zapytać o to stanowisko do testowania alternatorów http://www.autoexpert.pl/plebiscyt_pdf/A... Chciałem zrobić coś podobnego tylko najbardziej chodzi mi o te wyświetlacze wiem tylko ze 1 wyświetlacz jest do napięcia na akumulatorze a 2 jest do napięcia na alternatorze i wiem ze jest tam też wyświetlacz...
Witam. A oto co zalecają fachowcy od Opla. .2. ALTERNATOR Sprawdzanie alternatora Kontrola alternatora polega na sprawdzeniu mocy i napięcia regulowanego, przy czym najpierw należy sprawdzić napięcie regulowane. Do przeprowadzenia kontroli jest potrzebny w pełni naładowany akumulator. Aby uniknąć uszkodzenia alternatora, należy się stosować do nast.ępujących...
Witam! Chcialbym podlaczyc dodatkowa kontrolke ladowania do alternatora. Czy wpiecie malej zaroweczki 5W pomiedzy zaciski D+ i B+ nie zaszkodzi niczemu? Mowa o alternatorze bosch 120A o ile ma to jakiekolwiek znaczenie. Pozdrawiam
Witam ! Stary alternator padł i otrzymałem od znajomego alternator od tego auta, tylko 2 lata młodszego. Inna jest wtyczka i musialem ja odciąć i na alternatorze mam: + do ładowania akumulatoa 2 zaciski do podłączenia obwodu wzbudzenia. Nie jestem pewien, czy ten alternator ma wbudowany regulator napięcia czy nie - jak to sprawdzić. Teraz zachowuje...
Nie bardzo rozumiem w tym alternatorze są dwa zaciski B+ i B- . Szczotki są zintegrowane z regulatorem napięci i odchodzą z niego dwa cienkie przewody oznaczone L i + dodam załącznik ze zdjęciem.
Dwie ważne sprawy: kabel z 15 regulatora napięcia ma iść do styku 15 stacyjki, być może przez bezpiecznik, którego nie widać, ale ma na nim być 12V po włączeniu kluczyka. Druga: kabel z 67 regulatora na szczotkę alternatora, zacisk też 67 na zdjęciach z regulatora wychodzi niebieski, a na 67 alternatora jest żółty Regulator, jego obudowa oczywiście...
Zmierz napięcie na zacisku alternatora i porównawczo na słupku akumulatora. Wartość 70mA na wyłączonym zapłonie jest akceptowalna, pewnie masz niefabryczne radio albo alarm.
Trzeba tylko pociągnąć jeden przewód ( plus za stacyjką) na zacisk +. Alternator na fotce pierwszej od góry jest właśnie z renault, marnie widzę szanse ze podejdzie do peugeota-inaczej ma łapy.
Sprawdź czy sygnał dla obrotomierza nie idzie z zacisku W alternatora.
Przede wszystkim witam nowa uzytkowniczke na forum. Sprawdz calosc masy (od akumulatora do nadwozia) i zaciski na akumulatorze. W samym alternatorze nie ma co grzebac , chyba nie zamierzasz wymieniac diod :) ? Pozdrawiam
ZBR 3300-03 ; alternator zacisk W - alternator/rozrusznik , nieprawidłowy sygnał.Zajętość pinów A 302 : M/14 (+)
Witam, Sprawdzić bezpieczniki , napięcie na regulatorze napięcia w punkcie B3 i na zacisku alternatora p. 4 Powinno w obu pomiarach 12V względem masy na nie pracującym silniku.
Gdybyś miał do czynienia z przeróżnymi silnikami elektrycznymi, to pewnie nie pisał byś tego tematu. Jednoznacznie chcę ci uświadomić, że większy prąd pobierany z alternatora zwiększa opór dla samego silnika , i co za tym idzie, zwiększa się zużycie paliwa. Prostym przykładem tego może być np. silnik elektryczny z magnesami, normalnie kiedy masz go...
Byłem właśnie teraz zmierzyć ładowanie na super zimno i wyniki takie na akumulatorze 14.1V, a na alternatorze 14.4, więc 0.3V idzie w kosmos. Włączyłem światła "długie", wiatrak na max., ogrzewanie tylnej szyby i zapalniczkę. Ładowanie na akumulatorze spadło do 13.1V, ale wyraźnie było słychać jak pasek klinowy się ślizga. Pasek wymieniałem rok temu...
Planuję sobie kupić używany alternator o mocy ok 2500W niskoobrotowy. Obroty max 2000min, min 240 i bym miał mocniejszą elektrownie. Moc przetwornicy bym zwiększył na 3,5kW. Najlepiej pasuje mi na 24-36V. Właśnie jak wspominam że alternator musi mieć wzbudzenie to problem będzię rozwiązany, że będe to wzbudzenie zasilał z silnika od skutera elektrycznego...
Mam zamiar zastosować kabel dokładnie ten który stosuje producent mojego samochodu, gdyż posiadam wyjęty jako że wymieniałem na nowszy, lepszy i mam stary w możliwym stanie z demontażu. Wymieniłem kabel zasilający może nie na nowy ale na bardzo ładny i nie wiekowy z doskonałą i czystą izolacją, lepszy niż był. Trafił mi się to wymieniłem. Przekrój i...
do zacisku alternatora D+ (kabel 61) "Hebel" ADRowski po wyłączeniu zasilania zwierał 61 do masy aby silnik mógł szybko zgasnąć, i to jest pozostałość instalacji po nieudolnym jego wymontowaniu.
Mam problem z moim Fiatem CC otóż, zauważyłem że spada radykalnie napięcie ładowania akumulatora po włączeniu np. świateł lub dmuchawy. Bez ładowania napiecie wynosi około 12,5 V, na biegu jałowym jest ok 14,4 V przy samych światłach napięcie spada do 13,8 a dmuchawy 13,5 jeżeli dmuchawa i światła działają jednocześnie napięcie spada do ok 12,8 - 13...
Wsadź jeszcze kondensator, dobijesz akumulator do reszty, to pukadło nie potrzebuje kondensatora. Zajmij się lepiej instalacją auta, głównymi połączeniami masowymi i plusowymi, zaciski alternatora, rozrusznika, punkty masowe i same klemy akumulatora
Jak wyżej. Najlepiej zdemontować alternator i sprawdzić w całości na stole probierczym. Podejrzewam że problem może być z mostkiem prostowniczym- diodami. Regulatory rzadko przy nich padają. Warto jeszcze sprawdzić napięcie bezpośrednio na zacisku alternatora. Jeśli to samo co na akumulatorze to można go wyciągać.
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
Zdaje się, że już nie masz problemu skoro usterka zdiagnozowana. Jednak montaż alternatora jest niezłym rozwiązaniem. Zważ, że musi to być taki z kołem na pasek klinowy (coraz rzadziej stosowany). Twój pomysł podłączenia jest prawie dobry. Z tym , że całkowicie odłączasz a nawet wymontowujesz regulator. Zacisk prądowy alternatora do zacisku prądowego...
Jakie jest napięcie na zacisku B+ alternatora.
Witam To i ja dorzucę tu, moje przemyślenia i doświadczenia, w temacie naprawy moich samochodów, przez profesjonalnych mechaników w warsztatach. Dodam, że od dzieciństwa naprawiałem sobie sam rowery, potem motorowery i doszedłem do dwóch maluchów ( mam na myśli fiata 126p ) które, też sam naprawiałem od początku do końca. Potem zacząłem pracować i kupiłem...
Witam, dołożyłem już dodatkową masę, ale ładowanie wciąż nie za wysokie, tzn skoczyło z poniżej 13.5 na 13.7-14.0. Więc chce dołożyć jeszcze przewód plusowy bezpośrednio między altkiem a aku. 1. Rozumiem, że dokładam go do grubej szpilki na alternatorze oznaczonej B+? 2. Czy ten przewód z alle będzie dobry : zaciski 2x M10 , 35mm2 , 80cm 3. Tak z ciekawości,...
Bardzo proszę o pomoc: Auto: Honda Civic VII benzyna 2001r. Od kilku dni po odpaleniu auta nie gaśnie kontrolka ładowania. Na początku dodam że przeczyściłem klemy, masę silnika oraz styki i kostki na alternatorze. Oto co zaobserwowałem: - Przy przegazówce kontrolka gaśnie, ale po spadku obrotów znowu świeci - należy przegazować do 3tys i utrzymywać...
Warto by napisać jaki typ alternatora posiadasz, bo fabrycznie były w nich stosowane chyba 3 rodzaje, do tego jest obecnie kilka zamienników. Jeśli nie ma napięcia na zacisku „B+” alternatora, to znaczy że masz uszkodzenie w instalacji elektrycznej. Przewód ładowania od alternatora biegnie do zacisku amperomierza (+) i na tym samym zacisku jest także...
Prozaiczne sprawy sprawdzone? Spadki napięcia pomiędzy słupkiem akumulatora a zaciskiem plusowym alternatora, oraz masa, tak samo, słupek - alternator.
D+ to cienki przewód, ten od kontrolki.
Witam.Z tym nie bedziesz mial raczej wiekszych problemow.Musisz oczywiscie kupic sobie alternator i regulator napiecia.Przewod bialy z zacisku 67 pradnicy wpinasz na zacisk B+ alternatora.Z tego zacisku podlaczasz rowniez kondensator.Na tym przewodzie(bialy) powinienes miec ciagle napiece rowne napieciu akumulatora.Przewod brazowy z zacisku 51 pradnicy...
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
Wydaje się oczywiste, że przewód z zacisku 19 regulatora prądnicy należy podłączyć do zacisku 30 alternatora. Czyli alternator - wskaźnik - zacisk rozrusznika lub akumulatora. Oj poprawiam. A to z powodu że dawno nie dłubałem w takim wehikule. Aby wskaźnik pokazywał także ujemny bilans to połączenie wskaźnika musi nastąpić przez pokład czyli 19 do 30....
Zwróć uwagę na kluczowe znaczenie zaznaczonego kolorem żółtym przewodu - to zarówno zasilanie wzbudzenia jak i "sense" napięcia w instalacji. Jakikolwiek "niekontakt" w tym obwodzie (przewód, wtyczka, bezpieczniki 30A i 175A) spowoduje efekty podobne do opisywanych. https://obrazki.elektroda.pl/7643802700_... Możesz na próbę odłączyć...
13,8 - 14,3 V to przedział napięcia, jakie powinno być na zacisku alternatora. Jeśli napięcie zmierzone zawiera się w tym przedziale, to jest dobrze. Teraz trzeba tylko sprawdzić, w którym miejscu między alternatorem a akumulatorem jest spadek napięcia. Jeśli różnica napięcia między alternatorem a akumulatorem wynosi 0,1 - 0,2 V to jest dobrze. Jeśli...
Weź kawałek przewodu i na próbę załącz zasilanie na cewkę, czy tez przewód oporowy. Przecież w komorze silnika masz plus na zacisku alternatora. Poza tym, zaopatrz się w schemat i skomplikowane narzędzie - żarówka z przewodem, które to jest wystarczające do naprawy malucha.
Regulatory napięcia Bosch z serii F00 załączają wzbudzenie z zacisku B+ alternatora, to jest częsty przypadek, że regulator albo nie odłącza wzbudzenia po zgaszeniu silnika, albo załącza magnesowanie wirnika samoczynnie.
właśnie nie bardzo mogę znależć coś na ten temat
Witam. Sprawdź naciąg paska klinowego, klemy na akumulatorze, i główny zacisk na alternatorze. Tam powinny być dobre i pewne połączenia. Załączam Życzenia Świąteczne i Noworoczne.
Pomiędzy + po stacyjce a zacisk D+ alternatora (ta wsuwka z boku) masz wstawić rezystor(y) tak jak napisałem wcześniej, kabel do licznika również podłącz do D+
Witam. Wzbudzenie na zacisk DF+ ,D+ + wyjście z alternatora ,D- - alternatora
A sprawdź napięcie na akumulatorze i bezpośredni na silniku (zacisku rozrusznika, alternatora), to znaczy - weź masę z silnika. Objaw taki, jaki brakowało zasilania. Sprawdź też stan połączenia akumulator - rozrusznik i alternator - akumulator. W escorcie to połączenie idzie przez zacisk rozrusznika i potrafi się na nim trochę gubić. Ja w swoim starym...
R to wyjście diod wzbudzenia (idzie na regulator i lampkę ładowania) Odpowiednikiem jego jest złącze D+ w nowym alternatorze M to wyjście jednej ze szczotek.Idzie ro regulatora. Jeżeli masz alternator z regulatorem wewnątrz to: -demontujesz oryginalny regulator ( umocowany na ramie pomocniczej) -szukasz kabla kontrolki,bodaj niebieski (albo zółty? :?...
Wzbudza się regulator napięcia, w tym modelu podłączony do zacisku B+ (alternator nie ma pomocniczych diod w mostku) Standardowa usterka, tylko wymień regulator na oryginalny bosch, bo podróbki nie działają poprawnie
Co mogę Ci jeszcze doradzić, sprawdź sobie kable, które dochodzą do akumulatora, czy nie ma na nich również spadków napięcia. Ja dołożyłem kabel od + bezpośrednio do alternatora i wymieniłem kabel od masy (-). Brak spadków napięć, auto pali od "strzału". Sprawdź jeszcze jakie napięcia masz na alternatorze mierząc bezpośrednio na nim ( między zaciskiem...
Witam zadam64 to że muszę tą instalacje zabezpieczyć to wiem kondensator też mam ale nie mam możliwości podpięcia się pod aku bez wymiany klem ale jeżeli pod alternator wpiąć się nie mogę to nie będę miał chyba wyjścia dziękuję i pozdrawiam
Daj nr tego co wsadziłeś. Dodano po 1 Zreszta na jednym lub drugim musi gasnąc jak sprawny regulator, rozumiesz?....? Chyba ze już ubiłeś zacisk L.
Witam Ogólnie obrotomierze w silnikach diesla ,działanie mają od alternatora,nie wiem jak w Twoim przypadku.Jeżeli masz na alternatorze zacisk W, to jest jak mówię.W tym wypadku sprawdź czy z tego zacisku wychodzi napięcie.Gdy będzie to następnie sprawdź ten przewód od alternatora do licznika .
B+ ma tylko jedno podłączenie więc tam podłączasz /śruba jest dłuższa to tak jest mostek/ natomiast wtyczka musi być taka jaka ty masz ,alternator przykładowy jest do mistsubishi.P
a regenaracja czasami polega na wymianie łożysk i szczotek. Odkręcic zaciski alternatora i sprawdzic czy swieci
W dieslu obrotomierz podłącza się do alternatora do zacisku "W"
54 - PLUS PO STACYJCE Z PUSZKI BEZPIECZNIKÓW D+ - DO KONTROLKI I DO ALTERNATORA CZESKIEGO NA STYK OZNACZONY R LUB DW, WYJŚCIE Z TRZECH DIOD WZBUDZANIA DF - DO PLUSOWEJ SZCZOTKI WZBUDZANIA, CZESKIE OZNACZENIE M LUB 67. POMIĘDZY SZCZOTKĄ PLUSOWĄ A MASĄ MA BYĆ OK. 4 OM. B- - TO MASA.
W książce napraw fiata 125p są dwa typy alternatorów: starszy z 6 diodami w alternatorze i nowszy z 9 diodami . W obydwu jest mechaniczny regulator i w starszym zacisk 15 regulatora idzie przez stacyjkę na plus akumulatora, a w nowszym idzie na wyprowadzenie dodatkowych trzech diodek z alternatora. Zacisk 67 w obydwu typach idzie przez szczotkę na wirnik.
Spoko da radę, jeśli masz na alternatorze zacisk "W". Jak nie to możesz zrobić wyprowadzenie, lub zmienić alternator. Dokładasz jeden kabel i po sprawie. Instalacja prosta jak drut. Wejdź sobie na jakieś forum passata b3-to jest takie same auto. W moim golfie 2 pasowało p&p ale silnik mam benzynowy.
Sprawdzić i oczyścić wtyczkę do alternatora lub (i) wymienić regulator napięcia na inny egzemplarz.
DZIEŃ DOBRY sygnał df w nowszych rozwiązaniach alternatora(grupaVW) wychodził z regulatora(kostka z dwoma pinami)porada w jednym z postów o sprawdzenie ładowania lub jego częstsze sprawdzanie jest bardzo ważna
Tak jak już pisałem, jak nie masz czujnika ciśnienia oleju 1.8 bar to przewód do masy, obrotomierz(zacisk W alternatora) też musi działać żeby kontrolka smarowania nie migała.
Tak jak wyżej podpowiada (at)78db78. Dodam że chodzi głównie o dobre połączenie kabla od akumulatora z masą auta, oraz jako kolejne punkty, zaciski rozrusznika i alternatora.
To niekoniecznie wina alternatora. Ten układ (alternator 6-diodowy, zasilanie regulatora napięcia z instalacji pojazdu, a nie z diod wzbudzenia) jest czuły na wszelkie pogorszenie styków w obwodzie alternatora. Jeśli są gdzieś nadmierne spadki napięcia regulator może wpadać w oscylacje, a jeśli na zacisku 15 regulatora napięcie jest zaniżone, to ładowanie...
Cieńki kabelek D+ wzbudzenie, do kontrolki ładowania. Gruby zacisk B+ do plusa akumulatora.
co to tak wlasciwie jest to napiecie na B+ ?? Napięcie na wyjściu alternatora ( zacisk, do którego przyłączony jest przewód idący do akumulatora). Jeżeli jest wtyczka to te grube kable.
W uszach alternatora są wciśnięte tuleje, podeprzyj uszy na czymś, np. na imadle i stuknij młotkiem żeby się przesunęły, będzie Ci łatwiej ustawić alternator i wkręcić śruby
pozdrawiam ! jeszcze nie widziałem układu ładowania z bezpiecznikiem po drodze akumulator - alternator -------> przepalenie tego bezpiecznika powodowałoby uszkodzenie alternatora (alternator nie może pracować bez obciążena) jesli jest tak jak wyżej opisane to proponuje podłączyć zacisk prądowy alternatora z + akumulatora jeżeli pojawi się ładowanie...
Chyba że: problemem nadmiernego ładowania od strony alternatora. oznacza pomiar na zacisku B+ alternatora, a w samochodzie jest przerwany przewód pomiędzy alternatorem a akumulatorem (na zacisku rozrusznika). Alternator włącza się i wyłącza? To też by oznaczało, że w zasadzie ładowania w samochodzie nie ma, a nie problem z wysokim napięciem ładowania.
Dokładnie, jak kolega wyżej napisał. Dodam tylko, że właśnie + na zacisku IG wzbudza ten alternator, kontrolka na L pełni tylko funkcję informacyjną
Tak jak pisał kolega rylik91 zmierz ładowanie na wyjściu z alternatora i porównaj z tym na zaciskach akumulatora.
Oznaczenia regulatora i wyprowadzenia alternatora wskazują, że alternator jest obco-wzbudny. Potrzebuje więc napięcia 24V po stacyjce na zacisk 15 regulatora. Gdybyś na krótko podał +24V na zacisk 67 alternatora to byś dał wzbudzenie i alternator zacząłby ładować maksymalnym prądem. Natomiast opisywany przez Ciebie woltomierz raczej powinien być amperomierzem...
Sprawdź czy na zacisku D+ na alternatorze masz 12v przy zgaszonym silniku bo to mi wygląda na przerwane połączenie rozrusznik-alternator. Przeważnie kabel łączący na końcówkach tracił styk.
Pod wyjście tachoprądnicy. Ten alternator nie ma nigdzie wyprowadzonego zacisku W fazy alternatora, więc musiałbyś rozebrać alternator i go sobie dorobić.
Czyli sytuacja jest banalnie prosta. Sprawdzamy napięcie po kluczyku, obwód lampki (lamki jako takie już wyginęły, ale tak nazwę), który powinien wystawić 12V przy delikatnym obciążeniu i baterii. Baterię należy sprawdzać przykładając miernik w zakresie V-DC do zacisku alternatora i do zacisku na akumulatorze. Wartość po odpaleniu to strata na baterii. Po...
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Miernik nastawiony na Ampery ,wpięty pomiędzy klemę a zacisk akumulatora. Odłącz alternator i musi spaść,jak nie to wina czego innego.
Do zacisku (B+)należy podłączyć zasilanie z akumulatora,natomiast do zacisku (L) kontrolkę ładowania.Zasilanie kontrolki (+15) ,czyli po kluczyku,drugi koniec kontrolki do zacisku (L).
kondensator alternatorze lozyska alternatorze oznaczenia alternatorze
siłownik podłogówka zegar regulator testy akumulatorów
płyta indukcyjna tranzystory electrolux ews11277fw
Znaczenie wartości D w czujniku T7335 Bosch 2300iW – optymalna temperatura zasilania grzejników żeliwnych po dociepleniu domu