Na forum już gdzieś był artykuł na ten temat:) napisz do mnie na gg to ci coś podeśle.
Poloz kable zasilajace i sygnalowe daleko od siebie i bedzie po sprawie :]
To jest właśnie wzmacniacz na TDA1552Q. Czy da sie te zakłucenia wyeliminowac ?? bo nie wiem czy dalej z tym walczyc czy sobie odpuścić ?? Pozdro
a nie ma jakiegos innego sposobu wyeliminowania tych zakłóen? moze coz ze wzmacniaczem lub układem prostujacym ładowania? jedno i drugie jest juz troche wiekowe ok 10lat
Z wadliwego alternatora. Jeżeli dźwięk z innego źródła - mp3 jest prawidłowy, to nie koniecznie, jest wina alternatora. Zakłócenia z alternatora powinny "wchodzić" również na "inne źródła" dźwięku - radio powinno "gwizdać" przy dodawaniu gazu. Ja bym do testów odłączył +12V zasilania radia z instalacji samochodu i zasilił radio z dodatkowego akumulatora...
Gdzie go TicTac zamontowałeś? Bo nie bardzo kumam... on jest między akku a wzmacniaczem, czy między alternatorem a regulatorem napięcia na alternatorze? A ja mam dokłądnie ten sam problem co Misiek, co prawda nie świszczy mi alternator przez CDRom, ale słychać jego wszsytkie silniczki, ten od wysuwu płyty, ten co kręci płytą i nawet jak się rusza laser......
Jeśli słychać zmienę piosenki w subie to masa RCA dotyka masy auta - typowe.
Wykonałem sobie test... odpiąłem antenę i niestety zakłócenia nie zniknęły. Ponieważ nie jestem super elektronikiem ani mechanikiem samochodowym prosiłbym o małą pomoc w zdiagnozowaniu .. od jakiego podzespołu mojego auta pochodzą zakłócenia... alternator, pompa itd... Pozdro
Sprawdz źródło zakłóceń - zdaża sie że alternator zakłóca - wymień kondensator przeciwzakłóceniowy
A jak sprawdzić, czy nie zrobiłem pętli masy ? Radio u kolegi i u taty chodziło dobrze, wzmacniacz zresztą też.
Problem moze tkwic w braku masy na antenie .Sprawdz czy wtyczka antenowa ma mase?Napisz jeszcze jakie w tym aucie zakladasz radio bo czesto jakies podróbki zachowuja sie w ten sposób .W tym przypadku czesto skutkuje podłaczenie radia przez filtr zasilający. Z kondensatorem na alternator sobie odpuść.
Witam, Zakłócenia mogą pochodzić z silników elektrycznych lub alternatora. "przechodzą do radia" albo przez zasilanie albo przez "powietrze". Jeżeli możesz to podłącz radio do drugiego niezależnego od samochodu alumulatora i zapal silnik. Jeżeli nie będzie szumów to znaczy, że dotychczas wchodziły po kablu z alternatora. Musisz zatem założyć filtr przeciwzakłóceniowy...
Słychać zakłócenia przy odtwarzaniu z płyt ponieważ uszkodzenie jest w odtwarzaczu CD. Jak silnik jest zgaszony to alternator nie pracuje więc jakim cudem ma wytwarzać zakłócenia? Dziwne wnioski wyciągnąłeś. To alternator wytwarza zakłócenia a uszkodzone jest CD? Ze zgaszonym silnikiem dziwięk bez zakłóceń na każdym wejściu, więc jednak alternator...
radio nieoryginalne Pewnie jeszcze instalowane "ja ze szwagrem" ? To mogą być zakłócenia z alternatora, bo na montażu zaszły "oszczędności" O czym zapomniałeś powiedzieć ?
Witam Polecam zapoznać sie z tym: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Więc z tego co widzę kabelki jakie musisz wykorzystać to czarne i żółte. Czerwone możesz odlutować. Tam gdzie B+ podłącz do akumulatora odpowiednio czarny do minusa, żółty do plusa. Tam gdzie out do CB. Akumulatora nie rozładuje, a spróbować możesz podłączyć i zobaczysz czy będą zakłócenia np, od alternatora itp. Może pomoże. Napisz jeszcze jakiego...
Pasek ok. Napięcie ładowania też ok. Te chwilowe spadki napięcia to albo kiepski miernik i to po prostu zakłócenia, albo wirnik alternatora ociera o obudowę z powodu rozwalonych łożysk. Chyba nic nie poradzimy, trzeba oddać alternator do zakładu, albo kupić używany. Osobiście rozebrałbym go, wymienił łożyska, szczotki i regulator, sprawdził diody i...
Może problem tkwi w samym radiu a nie w instalacji samochodu. Spróbuj zamontować inne radio. Czy próbowałeś zastosować zozszerzony zestaw przeciwzakłóceniowy?, osłony ekranujące?, elastyczne taśmy uziemiające?. Sprawdż bardzo dokładnie połączenia mas silnika, pokrywy silnika z resztą nadwozia, masy anteny. Określ dokładnie na jakim zakresie fal te zakłócenia...
Czyli wniosek że zakłócenia powoduje alternator a konkretnie bieżnie po których ślizgają sie szczotki. W prostych samochodach stosuje się zewnętrzne kondesatory przeciwzakłóceniowe a w wielu zachodnich szczotkotrzymacz jest połączony z regulatorem napięcia i jest już fabrycznie odkłócony. Możesz dołożyć dodatkowo taki kondesator o ile pamiętam przelotowy...
witam kupilem nowy samochod i przemontowalem radio i tych zaklocen nie ma , cos z tym LT jest nie tak
Akumulator i alternator sprawdzony, wszystko ok. Wygląda na to, że to może faktycznie sprawka wzmacniacza... Ktoś mi podpowiedział, że to może być uwalona masa RCA i że zakłócenia pochodzą od alternatora, ale wątpię, ponieważ zakłócenia nie zwiększają się od obrotów, tylko są cały czas i narastają wraz z podkręceniem gaina lub volume. Nie słychać też...
Zakłócenia te pochodzą od alternatora i nic z tym nie zrobisz, podczas ładowania będą występować
Witam Są to zakłócenia wytwarzane przez alternator. Prawdopobobnie nie masz samochód wyposażony w podstawowy układ przeciwzakłóceniowy. Należy zastosować odpowiednie elementy odkłóceniowe, które łatwo kupisz w większości firm wysyłkowych i sklepach elektronicznych. Temat ten na forum był poruszany naście razy. Użyj funkcji A jak nie poradzisz sobie,...
Jakie czujniki nie wiadomo jaka przyczyna nie wiadomo tak ciężki sprawdzić czy wzrost napięcia powoduje ich zdychanie i trzeba dać stabilizator czy zakłócenia od alternatora bo ma dioda ubitą.
Alternator nie szaleje z ładowaniem?
Witam, posiadam wyżej wymienione radio i .. mam z nim pare niuansów mianowicie: wkładam płyte z filmem i dźwięk jest tylko nie ma obrazu - wyświetla sie napis audio only (czy na postoju czy podczas jazdy nie ma róznicy), druga sprawa to strasznie łapie zakłucenia z alternatora, plus przy włączaniu i wyłaczaniu dośc mocno stuka puka w głośnikach. proszę...
Jaki samochód i wiek, jakie radio, jaki montaż anteny? Zdarzało się podłączać i fizycznie jest to proste jak konstrukcja cepa, wystarczy prosty ogląd. ALE... O ile zakłócenia (świec, alternatora) już zostały wyemitowane w eter, nic nie pomoże. W dodatku najlepszym filtrem jest montaż radia CB, jak należy, z masami itd. Mieć totalną prowizorkę i montować...
Należałoby włączyć filtr na zasilanie. Przedostają się zakłócenia z alternatora.
Będę monotematyczny > jakie radio?
Wprawne ucho odróżni zakłócenia z alternatora od zapłonu. Zwykle trafiam na wyczucie. Źródłem zakłóceń alternatora są głównie szczotki i komutator. Po wmianie szczotek często przez niedługi czas jeszcze są zakłócenia nim szczotki się ułożą i dotrą.Najlepiej podejśc kompleksowo, rozebrać alternator, przeszlifować lub jeśli są duże bruzdy na komutatorze...
Witam mam problem z MZ 251e 90r Uszkodzony impulsator , wlutowałem nowy układ Halla tranzystor B462G SAS261S4 z tym że jest iskra na 2minuty po czym pali czujnik Halla co to może być ? Zakłócenia od alternatora chociażby.
Sprawdz instalację antenową ,oraz co wnosi zakłócenia alternator czy układ zaplonowy, podłącz na próbę inną antenę która będzie zdala od silnika ściąg na chwilę pasek alternatora isprawdż Filtr zakłada się na przewodach zasilających by nieprzepuszał zakłóceń
Tak więc sianie i zakłócenia z alternatora to ok5% natomiast 95% te zaklocenia na zdjęciu to dlatego,że nagrywa w nocy a nie że zimno. W dzień idealnie,ale po zmroku się zaczyna to samo. Rejestrator to GT900
Patrzyłem u kolegi w seacie, jest tylko ten kabelek i wtyczka wpięta do alternatora. Kondesatora ani nic innego nie widać.
Poszukaj na forum materiału na temat zakłuceń bo naprawdę warto fajnie jest to tam wytłumaczone jak prostym sposobem tego uniknąć.
W jaki sposób mógłbym poprawić odporność na zakłócenia od alternatora? Dodam, że układ będzie podłączony do akumulatora żelowego, a on będzie ładowny podczas jazdy.
W wiekszosci przypadków tego typu zakłócenia pochodza od alternatora zły stan szczotek bicie komutatora uszkodzony kondensator jezeli chcesz sie upewnic z kad pochodzi to zakłócenie to sciagnij na czas próby pasek klinowy z alternatora i bedzie wiadomo czy zapłon czy alternator.pozdr.
Czyli mam rozumieć że ten niebieski kabel ma iść nie bezpośrednio do radia tylko do wiązki z samochodu? Przy tym modelu nie widzę aby było wyjście zasilania do anteny. Radio chińskie 7010B zapewne ma lichy moduł radiowy i więcej jak już z niego nie wyciągniesz. Często bywa tak że zakłócenia w radio lub słaby odbiór spowodowane są zakłóceniami z alternatora...
Napisz, jaką masz antenę, jeśli to magnesówka to nic nie zrobisz. Najlepiej założyć normalną antenę. Jeśli zakłócenia są od alternatora to może pomóc filtr wpięty na wyjściu alternatora.
Spróuj pociagnąc kabel zasilajacy + i - bezposrednio od akumulatora osobnym kablem do CB przy czym uwazac zeby kabla nie prowadzic kolo rzeczy ktore mogłyby wywolywac zakłócenia (alternator, przetwornica, turbina itp)
Może masz zakłócenia z alternatora.??
W radio, albo tak jak kolega wyżej pisał alternator. Przez to też mogą być zakłócenia na radio. Jeżeli poszło wyższe napięcie, mogło uszkodzić radio i inne rzeczy el.
Jak włączę zapłon(tak, że wszystkie kontrolki się świecą) i włączę radio i np przycisnę pedał hamulca też są zakłócenia czyli alternator mogę wykreślić?
zakłócenia pochodzą z alternatora. Potrzebujesz filtr na zasilaniu. Pozdrawiam
Do kupienia są filtry przeciwzakłóceniowe na przewód zasilający. Sprawdź czy zakłócenia przechodzą na radio w drugim samochodzie stojącym obok.
Może więc najpierw Kolega sam sobie w domu zastosuje taki prostownik do swojego radia samochodowego i napisze nam o efektach? W garażu mam właśnie takie rozwiązanie prostownik jest małej mocy i pod obciążeniem daje 14V czyli napięcie akceptowalne dla radia samochodowego. Radia mają wbudowane filtry na wejściu, wszystkie elementy obwodu w samochodzie...
Witam! Nie będzie jakiś problemów przy wspólnej masie z dwóch alternatorów? Chodzi mi o zakłócenia itp. Wszystkie odbiorniki będą podłączone pod osobny altek i aku. Dzięki i pozdrawiam.
filtr na alternator to nic innego jak specjalny kondensator, mocujesie go do masy alternatora a kabel zakończony konektorem oczkowym podłączasz do + przy alternatorze, z resztą powinien być manual dołączony. Są też do kupienia filtry przeciwzalłuceniowe do kabli sygnałowych, ale nie znam ich skuteczości działania. pzdr
A ja sądzę że wina jest w tych Chińskich ledach i jakbyś zamienił je miejscami to sytuacja się odwróci. Tu nie ma co drapać się po głowie. Podejrzewam że coś takiego jak filtry to w tych ledach nie istnieje tak samo jak jakakolwiek stabilizacja napięcia. Odpalając auto napięcie wzrasta do ponad 14V plus jakieś delikatne zakłócenia z alternatora i to...
Kondensator przy alternatorze jest potrzebny i poto jest tak zaprojektowany,żeby tłumił zakłócenia z alternatora do instalacji samochodu.Nie zawsze są objawy,ale jakby nie było kondensatora , to można nieraz usłyszeć pracę alternatora w głośnikach.
To prawda w car audio dla audiofila. Ja mam osobno puszczone ale kiedyś miałem obok i ja nic nie słyszałem. Ale jeśli zależy Ci na jakości to puść osobno - tyle że wnioskując po całokształcie masz chyba podobne priorytety jak ja. Przyjemny bas i czysty sopran ale nie wydurniasz się żeby to kosztowało 10000 :) Także jak nie chcesz mieć rozbierania to...
Witam słuchaj nie staraj się wyfiltrować zakłócenia, lecz je wyeliminuj. Musisz zlikwidować przyczynę a nie skutek. Opisz jakie to są zakłócenia , od alternatora ( gwizd i trzaski) , czy instalacji WN ( "turkotanie").
Zakłócenia z alternatora, wina kabla RCA, lub masy RCA.
A to nie są przypadkiem zakłócenia od alternatora?Masz w radiu funcję filtra ANL? Jeśli tak to włącz, jeśli nie to proponuje zakupić prosty filtr.
Witam cię serdecznie. Mam podobny temat, ale parę lat później u mnie bardzo dużą poprawę przynosiło podłączenie masy od wzmacniacza, bo tak i radia. Dorobiłem sobie dwa kabelki w jeden punkt, tam gdzie są wszystkie masy przy kostce bezpiecznikowej. Natomiast zakłócenia od alternatora idą przy włączonej szybie, z tym że nie umiem za bardzo poradzić....
na wolnej częstotliwości (pomiędzy stacjami) normalnie jest szum i tam należało by się wstroić transmiterem. Jak wbijesz się w częstotliwość jakiejś stacji to bedą zakłócenia i piski ( ile nie są to zakłócenia od alternatora).
Dodam może jeszcze że: Sprawdziłem wszystkie masy - od radia jak i wzmaka prosto do akumulatora. Odłączałem antenę (podejrzewałem może pętlę masy). Czy możliwe że mam może jakieś przebicie wzmaka? - przykręcony jest do uziemionego oparcia kanapy tylniej. Próbowałem także połączyć masę przewodu RCA z obudową radia i też nic nie pomaga, sprawdziłem chyba...
tak, a to w środku to kondensator- ma w założeniu tłumić zakłócenia od alternatora na przykład. + do cypelka, a masa na boki.
Kolejno opornik w szereg, dalej poprzecznie (do masy) Zener lub lepiej jakiś transil na powiedzmy 6V + ew. pojemność, bramka Shmidta (np. 40106) i jak już powiedziano najlepiej transoptor. Całość zasilana z 5V. No i dobrze jeszcze dołożyć do tego wszystkiego jakiś filtr dolnoprzepustowy sprzętowy lub programowy albo/i monowibratorek, który by pomógł...
To są zakłócenia pochodzące z instalacji samochodowej, a nie spowodowane napięciem. Przydałby się chociażby dławik i może jakieś kondensatory elektrolityczne na zasilaniu. Wszystko zależy od poziomu zakłóceń, jakie generują elementy pod maską, chociażby szczotki alternatora, albo silnik wycieraczek.
mam w samochodzi zamontowane radio i wzmacniacz wszystko dobrze chodzi ale jezeli zapale auto to mam okropne zaklocenia w glosnikach od alternatora ,kierunkowskazow..itp.jak to wyeliminowac????prosze o pomoc bo nie mozna sluchac jak sie jezdzi:)!!
Kolego odepnij antene i sprawdź czy wtedy też będą te zakłócenia od alternatora, będziesz miał wtedy pewnośc czy to od zasilania sieje coś w radyjko czy antena zbiera jakieś zakłócenia.
te zakłócenia znikają dopiero jak zgaszę silnik- zmieniają się tylko jak dodaje i ujmuję gazu (moim zdaniem to zakłócenia z alternatora), tyle tylko że mam filtr na zasilaniu więc naprawdę nie rozumiem dlaczego nadal występują te zakłócenia.
Sprawdz kondensator na alternatorze bo ten gwizd jest od alternatora
Witam! Zdejm pasek klinowy, to się okaże czy alternator. Następnym "winowajcą" jest stary przewód wys. nap. Cześć!
Ja stawiałbym na zakłócenia z alternatora, z czymś takim się spotkałem. Choć nie wyklucza to zakłóceń z cewki, kondensator zaś winien iść do kabla od centralki gazu, ale tylko "fachowy" , czyli przeciwzakłóceniowy.
Zakłócenia od zapłonu i alternatora trzeba wstawić filtr zasilania.
Filtr przeciw zakłóceniowy. W teorii ma za zadanie wytłumić niewielkie zakłócenia na zasilaniu radia. W praktyce nie poradzi sobie z zakłóceniami alternatora czy silnika dmuchawy. Nie ma też żadnego związku z twoim problemem zasilania wzmacniacza anteny. To całkiem osobne urządzenie.
Kondensator przeciwzakceniowy przy alternatorze.
Taki urok tego radia. Wygląda to bardziej na zakłócenia od alternatora, cewki lub przewodów zapłonowych. A na zgaszonym silniku też to się dzieje ? Takie badziewne radia mają wiele słabych puntów, jednym z nich jest marna filtracja zakłóceń. SławeK
Witam. Przypuszczam że te zakłócenia to jednak od zasilania, najlepszy sposób żeby sprawdzić to podłączyć to radio na próbę do innego źródła zasilania, nie demontując go z samochodu. Jeśli zakłócenia przy zasilaniu z zewnątrz ustaną to sprawdź kondensator przy cewce zapłonowej oraz zamontuj przy alternatorze. Jeśli zakłócenia wchodzą przez antenę to...
tak objawy są takie same- odgłosy lasera i alternatora
Prawdopodobnie alternator przenosi zakłócenia i pasowałobu spróbować zamontować filtr jak najbliżej alternatora. Najlepiej spróbować podłączyć inne źródł zasilania i wtedy zobaczysz czy przenoszą się szumy.
dziś kolejna próba a mianowicie próbowałem podlaczyc 2 tylnie elipsy pod wolne kanały w zmaku bo jest on 4 kanałowy niestety kolejna klapa w elipsach jeden wielki alternator !!! wszystko co pod maska slychac w glosnikach jak dodam gazu naturalnie intensywnośc wzrasta czy ktos wie jaki i gdzie mozna kupic kondensator który ponoc zakłada sie na alternator?...
Chociaż nawet do montażu CB trzeba się wykazać podstawowym zakresem wiedzy. To jest niby prosta czynność, ale diabełek jak zawsze tkwi w szczegółach. A to zakłócenia od alternatora, a to plastikowy dach...
Koledzy, proszę trzymać się ściśle tematu. Jeśli są zakłócenia od alternatora, dlaczego nic nie piszesz, że założyłeś kondensator? On tam już powinien być. Może być tak, że jest kilka źródeł zakłóceń, trzeba eliminować, a nie rozpisywać się nie na termat.
A wiec udało mi się dorwać radio Sony, i problem jest cały czas taki sam. A na resztę potrzebuje trochę czasu. Lecz teraz obstawiam na alternator. Jak wyeliminować ewentualne zakłócenia przez alternator??? Gdzie i przede wszystkim jaki filtr zastosować??? EDIT: Zauważyłem ze pisk NIE rośnie wraz z obrotami silnika.
ok właśnie udało mi się to podłączyć. Gra jak należy okazało się że zakłócenia były od alternatora. poprowadziłem przewody od akumulatora i zakłócenia znikły. Dzięki
ja wygladaja te zaklocenia.czy jest to gwizd.jesli tak to pochodza z alternatora.
Ja u siebie zamiast ekranowanego mam zwykły i działa Tak, ale czasami lubiał zbierać zakłócenia z alternatora lub ze świec.
Spróbuj założyć filtr ferrytowy na źródło zasilania, w tym przypadku kabel dochodzący do gniazda zapalniczki. Czasem takie problemy powoduje regulator napięcia w alternatorze, daje zakłócenia np. w zależności od obrotów silnika czy obciążenia pomimo, że może działać w granicach poprawności.
To zakłócenia z alternatora. Chyba problem w tym, że to wyjście z radia z środkowego obrazka ma dużą impedancję, spróbuj dać jakiś rezystor równolegle do tego wyjścia chinch.
Witam. Zdemontuj pasek z alternatora i odpal autko. Dowiesz sie w ten sposob czy to nie alternator zakłóca.Jak zakłócenia znikna to znaczy ze wina jest po stronie alternatora jak nie to raczej układ zaplonowy.
Zeby sobie poradzić z zakłóceniami w radiu to trzeba najpierw sprawdzić którędy one wchodzą do tego radia. Mogą przez antenę jak też po kablu zasilającym. Podstawa to dobre umasienie zarówno anteny do karoserii samochodu jak i samego radia. Ja stosowałem filtry przeciwzakłóceniowe złożone z dławików i kondensatorów na przewodzie zasilającym tuż przy...
sprawdzałem i te zakłócenia z silnika lecą, ponieważ gdy przygazowałem, to te zakłócenia coraz bardziej się zwiększały. Przy zwiększaniu obrotów silnika również wzrastają obroty prądnicy/alternatora i to powoduje wzrost zakłóceń. Poruszające się tłoki silnika nie mają na to wpływu.
Nic to nie da. Zakłócenia są od alternatora. Kończą się szczotki i/lub pierścienie.
Załóż pierścionki ferrytowe na przewód zasilania radia, jeżeli to nie pomoże, zajmij się źródłem zakłóceń, czyli stanem alternatora. Przy prądach, jakie on generuje łatwo o zakłócenia.
tam na kablach powinien być filtr. zakłócenia są od alternatora (pisk) czy od aparatu (pyrkanie) Spacje!
Poprowadź dobrze masę zasilania (nie po karoserii) i przestaniesz słyszeć alternator.
Jeśli masz do gniazdka zapalniczki wpinany zasilacz ładowarkę samochodową USB lub coś innego to wypnij to podczas szumienia i sprawdź czy będzie OK jeśli tak to musisz zmienić ładowarkę która sieje zakłóceniami. Polecam ładowarkę ANKER POWERDRIVE 2 ELITE. https://obrazki.elektroda.pl/1949504400_... Inny problem to możliwe że zakłócenia...
Lepiej zastosować coś takiego http://cca.net.pl/nowa_strona/product.ph... . Patent z przewodami RCA też zadziała ale bardzo często wchodzą zakłócenia z alternatora. Przy użyciu takiego adaptora - nigdy.
no ok tylko jaki? bo ja sie na tym nie znam jakis na alternatorze jest na obudowie tylko nigdzie nie moge go dostac
Po odpięciu wzbudzenia alternator przestaje ładować oraz przestają pulsować światła. Czy zewnętrzne zakłócenia mogą powodować pulsacje tylko gdy alternator ładuje?
Patrol y60 ,2,8 diesel akumulator na postoju 12,5 akumulator włączony 11,93 alternator 15,20 spadek na kablu plusowym 3,02 (miernikiem sprawdzone jeden przewód na plus aku drugi na plusie od alternatora)
Kondensator przeciwzakłóceniowy na alternatorze jest? Jakie żarówki w reflektorach? Z przetwornicami? Na chwilę zdjąć pasek z alternatora, będą zakłócenia? Na alternatora filtra nie ma a przynajmniej ja go nie zakładałem chyba że fiat założył. Żarówki zwykle h4 .z paskiem sprawdzę jutro ale na osobnym aku jest to samo i jak się inne auto z CB postawi...
nie wiem czy ci pomogę... rozumiem że nie miałeś BOSE i starasz się to upchać jakoś... Moje zdanie jest takie na ten temat. Jak chcesz robić żeby to wyglądało jak seryjne to tak ma wyglądać. Nie znam się na tym za bardzo... Ale rozbierałem kiedyś swoje auto na części bo przeciągałem nowy kabel do zmieniarki. W oryginale to wygląda tak że leci wiązka...
obrotomierz sprawdzony. Wszystko ok. Czy podepnę obrotek czy nie, sytuacja jest identyczna z silnikiem. Wiem że moze alternator jest już u schyłku życia. Ale nie wiem co z tym obrotkiem, tj. jak wyeliminować zakłócenia.
Dodam ze jak auto jest zgaszone to wszystko gra ładnie. To wskazuje na zakłócenia z alternatora lub cewek. Nie pytałem czy głośniejsze tylko czy o wyższej częstotliwości (wyższy ton). Sprawdź kondensatory przeciwzakłóceniowe.
Trzeba by było popatrzeć oscyloskopem na zasilanie co na nim się dzieje. Mnie to wygląda na zakłócenia na zasilaniu od alternatora.
Są w sprzedaży kable z separacją sygnałową. Używa się ich przeważnie w podłączeniach samochodowych między radiem a wzmacniaczem żeby odizolować zakłócenia z alternatora. Co prawda nie są to kable na Jack tylko Cinch, ale mozna to przerobić.
zakłócenia radio alternator wzmacniacz zakłócenia alternator zakłócenia zakłócenia kamera
zwarcie wirnika klatkowego odświeżania pamięci amplituner instrukcja
budowa sprężarki śrubowej sprężarki śrubowej
Traktorek kosiarka - alarm po przekręceniu kluczyka, silnik nie odpala Traktorek kosiarka - alarm i samoczynne włączanie kos