Witam. Skoro nie ma w sklepach elektronicznych poszukaj w motoryzacyjnych.Gdzie montować to też zależy jaki to samochód, jaki zapłon, jaki...?
No to może ten cylinder zalany olejem ma zakłócenia zapłonu, bo jest przebicie i prąd z cewki zapłonowej idzie w masę zamiast na elektrody świecy. A propos, świece w dobrym stanie i odstępy elektrod w normie, czy nie sprawdzałeś?
http://www.datasheetcatalog.org/datashee... Ekranowanie może pomóc w domu. W samochodzie dochodzą jeszcze zakłócenia generowane przez zapłon, zasilanie (prądnica) i ogólnie - całą instalację. Stąd też w każdym radiu masz na wejściu zasilania układ filtrujący. Na początek zrób z załącznika, a jak będzie dobrze w domu...
Odkręć bat anteny i zobacz czy dalej stuka. Jeżeli nie, to zakłócenie zbiera antena i nic na to nie poradzisz. Jeżeli tak, to szukać co powoduje to zakłócenie, (zakłócają wycieraczki, pompa paliwa, pompowtryskiwacze, zapłon itp.)
sprawdz najpierw dokladnie antenę i jej podłączenia bo czasami gdy tylko jeden biegun anteny jest podłączony niektóre stacje o silnym sygnale działają lecz wtedy łapie również takie śmieci. Aby sprawdzić czy to od cewki to odłącz kabel antenowy od radia i włącz zapłon jeśli usłyszysz jakieś dodatkowe trzaski to cewka do wymiany
Prawdopodobnie zakłócenia od zapłonu. Załatw sobie np dobry wychyłowy.
Wymień świece na beru, objaw wady fabrycznej mt35e, zakłócenia od cewki zawieszają ECU w sterowniku - umiera wtedy hs can, trzeba wyłączyć zapłon na czas uśpienia ECU.
Podczas pracy silnika zapłon wytwarza zakłócenia.
Nie jest to filtr do tego celu. Masę radia masz przecież połączoną z masą samochodu. (przynajmniej powinna być jak najkrótsza droga połączenia) Ten filtr jest symetryczny. Wykorzystałbyś tylko jego połowę. Przewodem minusowym i tak prąd nie popłynie, gdyż zapewne masa łączy się z karoserią dużo wcześniej. Tutaj bardziej wskazany byłby filtr niesymetryczny...
Nic nie zrobisz zostaje oglądanie TV albo słuchanie radia, zakłócenia powstają przez zapłon około miliona miniaturowych świetlówek z których składa się matryca plazmowa której wyświetlacza nie da się za ekranować bo byś nic nie widział.
Witam! 555 jest specyficznym scalakiem z pogranicza analogówki/cyfrówki (ma jedno i drugie wewnątrz). Zasada podstawowa szczególnie w układach cyfrowych: do każdego scalaczka, jak najbliżej nóg zasilających kondensator bezindukcyjny (od kilkudziesięciu do kilkuset nF - typowo pcha się tam 100). Jeśli nadal bedą problemy to przedstaw schemat migacza...
Znanym źródłem nadmiernych zakłóceń jest zapłon. W wielu samochodach elektryczna pompa paliwa jest następną możliwą przyczyną zakłóceń. Jeżeli podejrzewasz, że jest to prawda, wyłącz zapłon. Jeśli w trybie odbioru ,zakłócenia nie występują w tym czasie to jest to źródłem zakłóceń. W niektórych przypadkach zakłócenia mogą być zredukowane lub wyeliminowane...
W wiekszosci przypadków tego typu zakłócenia pochodza od alternatora zły stan szczotek bicie komutatora uszkodzony kondensator jezeli chcesz sie upewnic z kad pochodzi to zakłócenie to sciagnij na czas próby pasek klinowy z alternatora i bedzie wiadomo czy zapłon czy alternator.pozdr.
podpinam kondensator pod zacisk 1 na cewce Nie do końca..., Kondensator, który masz koło cewki, to kondensator przeciwzakłóceniowy, ma za zadanie tłumić zakłócenia pochodzące z układu zapłonowego, tak aby nie były słyszalne w radiu na falach średnich i krótkich (AM), dziś już chyba nikt nie używa w samochodzie takich zakresów, więc ten kondensator...
Witam, w lutym 2025 roku kupiłem radio CB President Jimmy 3. Po zamontowaniu radia CB wszystko dobrze grało, natomiast od dłuższego czasu mam zakłócenia na odbiorze i słyszę dźwięk silnika. Gdy mam przekręcony zapłon, to zakłóceń nie ma, a szumy są normalne. Natomiast gdy odpalę już silnik, to słychać dźwięk silnika w radiu CB. Radio CB zamontowałem...
a jak masz podłaczone radio? jezeli na trzech przewodach ( +12V, masa i zapłon) to odłacz ten od zapłonu.
Problem został rozwiązany, przyczyną była świeca zapłonowa. Zmieniłem na NGK -BPR z rezystorem przeciwzakłóceniowym i wszystko jest w porządku. Zapłon powodował zakłócenia pracy miernika.
Nie wiem czy to zrozumiałeś - z tego co wnioskuję z wypowiedzi - ale właśnie za słaba iskra jest przyczyną wszystkich problemów. To że nie chce palić i przestał działać na trzech świecach to też jest skutek słabej iskry. Na początek powinieneś sprawdzić na jaką odległość może przeskakiwać iskra z samego przewodu WN. Dopuszczalne minimum to 5 mm, powinien...
Witam kolegę ''Olek II'' no właśnie ja też tak sądzę że to nie przez antenę są te zakłócenia, muszę sprawdzić te lampy, i ten przekaźnik świateł może tam tkwi przyczyna tych zakłóceń. Nie mam pojęcia co się już dzieje, teraz jak przekręcę kluczyk na zapłon to słychać zakłócenia
No mówię nie jestem specjalistą, więc bez śmiechu poproszę :) Co do winy alternatora, raczej odpada, bo silnik nie musi pracować, żeby zakłócenia występowały. Wystarczy włączyć zapłon. Dodano po 2 Nie no ok, cos mi się ubzdurało z tymi 5V :) a co z tym alternatorem ?
Kolor świecenia zjonizowanego gazu zależy od rodzaju gazu i od jego temperatury. Iskra nie powinna być czerwona. Przerwa na przerywaczu nie może być za duża, bo przy maksymalnych obrotach styki mogą nie zdążyć się zewrzeć. Taka porada z dawnych czasów. Z własnej praktyki wiem, że zbyt mała przerwa na przerywaczu to ciągłe iskrzenie styków, co objawia...
Masz zakłócenia z układu zapłonowego To ma taki dobry telefon, który eliminuje zakłócenia zapłonu auta??? Gówniany transmiter (jak zresztą wszystkie na rynku) i stąd ten problem, zakłócenia z zapłonu może i są ale te chińskie wydumki nie umieją sobie z nimi radzić
Dla bezpieczeństwa lepiej diody podłączyć katodą bezpośrednio do masy , a anodę zabezpieczyć rezystorem podłączonym do plusa zasilania . W instalacji samochodowej występują zakłócenia szpilkowe od zapłonu ( teoretycznie są blokowane przez regulator prądnicy ) . Jeżeli ma kolega możliwość to lepiej wszystkie diody zasilić za pomocą stabilizatora np....
poczytaj o zakłóceniach przewodzonych oraz minimalizowania ich wpływu na obwód zakłócany - szukaj artykułów EMC. Pudełko aluminiowe zabezpiecza przez zakłóceniami promieniowanymi, ale po przewodach będą się dostawały zaklócenia przewodzone. Należy zastosować filtry.
Myślę, że wystarczy 1 opornik - w zależności od polaryzacji impulsów do masy, albo do +zasilania; pojemność 10nF to dużo za dużo, może właściwa byłaby np. 100pF; stała czasowa nie powinna przekraczać 1ms, czyli np. 100pF i 10M - ale może dobrze działać (i lepiej odrzucać zakłócenia) ze znacznie mniejszą (np. 100pF, 1M - stała czasowa 100us). Można również...
Zakłócenia powinno się likwidować w miejscu powstawania. Alternator - jak w poście wyżej tylko zastosować kondensator przepustowy zapłon - czystość układu zapłonowego uloty słychać w odbiorze - za duże przerwy na elektrodach świec, stare świece - ekranowanie kabli zapłonowych, cewek - samoprzylepną taśmą ekranującą z siatka miedzianą ( tania nie jest...
I tak samo rozładowuje się akumulator bo cały czas tyka coś pod maska mimo że zapłon jest wyłączony.
Nie o to chodzi, zapłon CDI tak "sieje" zakłóceniami, że mierniki wariują. Trzeba by zlutować równolegle 2 kondensatory: elektrolit powiedzmy 470 do 1000µF/25V z jakimś foliowym 100nF i wpiąć bezpośrednio w gniazda miernika, tam gdzie wpinamy przewody pomiarowe, wtedy da się wykonać jakiś sensowny pomiar przy pracującym silniku
Mieszkam kilka dziesiąt metrów od ulicy głównej i co jakiś czas zdarzają się przejeżdżające samochody zgrywające się z zakłóceniami widocznymi w sprzęcie RTV. Sprawdź ten wątek - stare auta i motocykle sieją niesamowicie (zapłon iskrowy) - są to zakłócenia o charakterze radiowym - nie powinny wpływać na działanie komputerów, ale na odbiór TV wpływają.
hmm ciekawe A ja zapytam tak - co to są zakłócenia z silnika - co ty właściwie słyszysz? zapłon? alternator? czy co? a wentylator może mieć np. stare lub zurzyte szczotki które iskrzą, możę konserwacja?
Silniki hit and miss sa zarówno nisko wysoko jak i średnioprężne. To jest raczej sposób regulacji zależnie od obciążenia. Sposoby zrobienia krzywdy jest różny zauważ ze najekonomiczniej jest zrobić takie kuku silnikowi na czas gdy nie potrzebuje pracować żeby nie tracić przy tym paliwa i zmagazynowanej energii w kole zamachowym. Ze względu na różne...
Ja bym zajrzał pod nakrętkę koła magnesowego, czy klin nie jest ścięty. Powoduje to zakłócenia zapłonu. Miałem tak w kosiarce spalinowej. Po wymianie klina i osadzeniu koła na miejscu, silnik zapalał jak pszczółka.
Zapłon tam jest raczej bezobsługowy, czyli jakieś CDI lub iskrownik. Czy spinałeś jakoś instalację zapłonu a elektroniką, np. gaszenie? Po umieszczeniu elektroniki w aluminiowej puszce, raczej nie wróżę poprawnej pracy wi - fi i gps. Albo spróbujesz stosować ekranowane komponenty instalacji elektrycznej (są nawet ekranowane przewody w.n. i fajki) albo...
Witam.Posiadam zestaw jak w temacie(antena na relingu z dobrą masą) i mam czasami problem. Radio zachowuje się dobrze do momentu kiedy złapie duże szumy i zaczynają sie zakłócenia(takie pulsacyjne). Muszę wtedy pokrętło SQ skręcić do poz. przynajmniej 14 i zmniejszyć RF GAIN. Wszystko wraca do normy gdy zapłon wyłączę i ponownie włączę.Nie pomaga wyłączenie...
Jak chcesz to zrób sobie przewody "racingowe" z przewodu zapłonowego z miedzianą żyłą, będziesz musiał się pobawić z końcówkami do aparatu zapłonowego i fajek. Z tego co wiem firma Beru oferuje wszystkie akcesoria potrzebne do samodzielnego dorobienia przewodów, lecz nie wiem jak wygląda ich dostępność. Z przewodami miedzianymi powinieneś użyć świec...
Miałem coś takiego i musiałem wymienić kabel od anteny do radia / i jest ok
Coś nie tak, rozumiem, że radio podłączone do aku ma duże szumy z wyłączonym zapłonem? jeśli tak to ci "fachowcy" od strojenia nie bardzo się znają. Jeśli włączysz zapłon, mogą wystąpić zakłócenia od alternatora. Rada jest- trzeba zainstalować kondensator przeciwzakłóceniowy między masą a wyjściem z alternatora. Tak się robi. Natomiast zapytaj tych...
Witam szanownych użytkowników :D Chciałbym zrobić podobny pomiar zużycia paliwa. Znalazłem przepływomierz cyfrowy który na stronie Conrad znajduje się pod nazwą "Przepływomierz FCH-m PP FCH-M B.I.O-TECH e.K. FCH-M" cena 86.90zł. Niżej podaję link chociaż pewnie wygaśnie po jakimś czasie... https://www.conrad.pl/Przep%C5%82ywomier...
Witam Polecam temat/ post i załącznik: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... --- A po punkty (których nie masz) tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Dzięki za to ale jestem tu nowy i nie potrafie sie tu jeszcze obracac Dlatego ja i inni Ci pomagają :lol:
Zastosowano elektroniczny zapłon, między innymi po to aby nie emitować zakłóceń. Przerywacze emitowały zakłócenia, dlatego zastosowano też kondensator. Może ten quad ma jednak przerywacz? Może jakieś zdjęcia?
No w sumie to nie wpadłbym na rozwiercanie czujnika :) Silnik to 1.1 spi od seicento czyli 4 cyl. i zapłon elektroniczny.
Możliwe, że cewka też robi zakłócenia, ale ja podejrzewam samo radio - ma wadę. Pozdrawiam.
http://www.svetsnab.ru/lamp_dugov_rtut_t... Работk... в электl... сетях перемk... тока напряk...
włącz zapłon i wyjmuj bezpieczniki zobaczysz który układ robi zakłócenia bo wg mnie to nie tacho masz w samochodzie toll collecta?
przy zgaszonym silniku wszystko gra idealnie, ale gdy tylko przekręcić zapłon ,nawet nie odpalając silnika dźwięk ze wzmacniacza zaczyna szumieć ,przy chodzącym silniku nasila się i słychać w głośnikach narastanie szumienia w miarę wzrostu obrotów, głośniki wpięte do radyjka dalej grają czysto, wzmacniacz jest połączony bezpośrednio do bakterii {akumulatora},...
Serwis olejowy i inne można skasować bez interfejsu, włączony zapłon na pozycję I, na wyświetlaczu w liczniku wybieramy podgląd temperatury, wciskamy 3x RESET ->klikając strzałkami w dół przechodzimy do service menu. W razie czego na yt można odszukać "Inspekcja olejowa Mercedes W211 E-klasse". Chyba, że faktycznie są jakieś zakłócenia na CAN.
Zapewne i są, ale jest z nimi jeden podstawowy problem. Sieją niemiłosiernie zakłóceniami i realizują zimny zapłon świetlówki (na bank wszelkiego rodzaju low-cost'y). Ps. Domyślam się, że kolega (at)Ryszard Maciejewski buduje przenośną lampę UV-C. Powodzenia, bo temat nie jest prosty...
Wątpię aby zakłócenia zapłonu były przyczyną ognia z rury wydechowej (chociaż można sobie wyobrazić). Raczej wadliwie pracujący rozrząd, czyli nieszczelność zaworów wydechowych. I właśnie bardzo prawdopodobne nadmierne dokręcenie pokrywy zaworów.
Zakłócenia od zapłonu i alternatora trzeba wstawić filtr zasilania.
Skoro odcinasz + "po stacyjce" to nie będziesz miał zasilania dla diody bo kluczyk będzie wyjęty, a więc dioda nie będzie świeciła. Nie lepiej zastosować gotową blokadę sensorową za kilkadziesiąt złotych niż bawić się w takie wynalazki? Ja, do proponowanego układu, dołożyłbym kondensator elektrolityczny równolegle z cewką przekaźnika, aby niwelować...
Nie sądzę że karta zakłóca radio to coś innego skoro mówisz że dopiero na zapłonie.
Trzeba cylindry sprawdzić na szczelność,może być zawór wypalony,gniazdo zaworowe,zakłócenia są na ilu cylindrach.
Kondensator elektrolityczny - kilka tys µF miał byc nie równolegle do cewki ale do zasilania, blisko cewki - na schemacie bez różnicy czy blisko czy daleko ale w praktycznej realizacji układu jest to ważne żeby prady impulsowe płyneły najkrótszą drogą z pobliskiego kondensatora. Równolegle do bramki moze być transil a moze być zwykły Zener. Transila...
Zapłon wprowadza zakłócenia ,pompa paliwowa w zbiorniku ,silnik wycieraczek,przerywacz kierunkowskazów no i jeszcze przetwornice lamp jeżeli jest oświetlenie ksenonowe.Poprowadż oddzielne ekranowane kable zasilające radio i wzmacniacz i zastosuj filtry przeciwzakłóceniowe.Na jednym z portali zakupiłem filtr przeciwzakłóceniowy pracujący z napięciem...
Witam Czy na pewno na uzwojeniu wzbudzenia powinien być drut miedziany? Jeżeli nie to sam wiesz najlepiej, że zmienione zostają parametry uzwojenia; przede wszystkim popłynie większy prąd wzbudzenia, wytworzy większy strumień, a w konsekwencji moment obciążenia - kiedyś takie uzwojenia wykonywało się, ale teraz to chyba rzadkość. Myślę, że problem może...
Przez adapter Bluetooth-AUX jakość jest lepsza niż przez transmiter FM. Transmitery lubią chociażby zbierać różne zakłócenia z instalacji samochodowej. Nie mówię, że zawsze. Sprawdź to na przykład, jak jest u Ciebie w najprostszy sposób. Włącz zapłon (nie uruchamiaj silnika), tak by transmiter miał zasilanie i radio się włączyło. Ustaw dość wysoką głośność...
Radioodbiorniki samochodowe jakoś sobie z tym radzą - w samochodzie są zakłócenia z zapłonu silnika, z prądnicy, więc musieli to dopracować.
Tak czy inaczej sprawdź. Najpierw odłącz pompę a potem włącz zapłon, na włączonym zapłonie połącz pompę. Jeśli zakłócenia w tym momencie się pojawią, będziesz miał pewność że to pompa. Powiedz mi jeszcze, czy pompa paliwowa jest montowana w zbiorniku, czy w innym miejscu.
zakłócenia od auta, zle zamontowana antena (brak tzw. masy) iskrzenia zapłonu lub inne No i radio może też byc mało odporne na zakłócenia- jakie to radio?
od początku
Dzięki. Mam pytanie: kolega opowiadał mi, że może pojawić się problem startu tej lampy po jakimś czasie pracy gdy jest gorąca - czyli startuje tylko w przypadku gdy jest zimna. Czy to prawda i czy przy tym schemacie mogą pojawić się takie zjawiska? Prawda. W lampie znajdują się rtęć, która odparowuje pod wpływem temperatury. Do ponownego zapalenia...
Piszesz ,ze zegar zeruje sie tylko gdy wyłaczysz zapłon, idz tym tropem i poszukaj na schemacie skąd zegary biorą stały plus, złącze pod podszybiem tez mozesz sprawdzić. Powiem Ci ze mialem kiedys kilka przypadków ,ze wariowaly zegary -przyczyną była uszkodzona cewka zapłonowa. Wszystkie moduły ,ktore u Ciebie wariują pracuja na canie napedu,byc moze...
Ale ja nic nie mówiłem o żadnym wejściu aux z tylu. Wejście mam z przodu. Ale powiem inaczej. Wcześniej radio było w innym miejscu uczepione i nie byli tego problemu. Przecież pisałem jaką mam antenę: SIRIO ML145 magnes Dodano po 35 Ale jak kijowe podłączenie ? Cb ma normalnie minus i plus z akuma. Radio samochodowe normalnie kostka i plus pod zapłon.
Generalnie chodzi o to, że podanie impulsu WN na świece wiąże się z powstaniem zakłóceń w instalacji elektrycznej pojazdu. Zdarza się, że zakłócenia takie mają wpływ na inne odbiorniki, jak np: w poście: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Odkłócanie świec jak dobrze pamiętam ma na celu niwelowanie w/w efektu pojemnością...
Dzięki za wykład Profesorski. No i za poświęcenie czasu dla mnie, ażebym to zrozumiał. Super! Teraz wszystko jasne, jutro kupię kwarc i działam. Pozdrawiam. Witam ponownie. Trochę to trwało, ale testowałem radyjko po przestrojeniu.Przestroiłem radyjko zgodnie z waszym opisem i wszystko działa poprawnie, tylko że gdy załączę silnik mam na radiu zakłócenia....
Mamy instalację zasilającą cały osprzęt w samochodzie. Z tych instalacji poszczególne moduły pobierają zasilanie i podają dalej odpowiednie sygnały. Mierzymy zasilanie np. na wejściu tablicy bezpieczników. Przecież zakłócenia są wprowadzone do zasilania przez silniki, zapłon i to poszczególne moduły mają wytrzymać. Dodano po 1 Co przy parkowaniu jest...
Problem prawie zniknął w momencie przełożenia instalacji gazowej znad cewek inną trasą - prawdopodobnie zakłócenia z zapłonu przenosiły się na kable do emulatora wtryskiwaczy. Czasami, tylko na zimno przekaźnik kliknie raz czy dwa. Klient odebrał i nie wrócił :):)
Kwestia sabotażu jest bardzo realna. Sam mam bardzo podobny problem. Brama wjazdowa przy moim domu otwiera się dopiero gdy użyje pilora z 15 cm . Tak samo z bramą garażową. Ponadto gdy zaparkuje samochód pod bramą to mam problem z jego odpaleniem (zapłon przyciskiem nie kluczykiem). Czy jest szansa na "wykrycie" potencjalnego urządzenia zakłócającego...
Czy samochód ma świece zapłonowe? Bo najprawdopodobniej to one (a raczej generator wysokiego napięcia, który je zasila) są źródłem zakłóceń. Dobrze byłoby wiedzieć, którędy te zakłócenia wchodzą na moduł - może poprzez zasilanie, może któryś przewód, albo i oba, działają jako antena, a może sam moduł nie ma ekranowania... Można spróbować umieścić filtry...
podlaczyc cb prosto pod aku
Witam. Mam taki problem. Jak włączę zapłon to zakłóca mi radio po zapłonie samochodu jest to samo. Co jest nie tak? Chodzi mi o radio typu R*FM.
no risk no fun ;p a z tym kaszlakiem to już było O ile sam chcesz za ten "fun" płacić pobytem w szpitalu to wszystko OK ! Gorzej jak za ten "fun" kiedyś ktoś inny będzie musiał zapłacić - wtedy również Ty dożywotnią rentą lub więzieniem w gorszym przypadku. Jeśli masz swoje 50hA to ja problemu nie widzę. Ps.Musisz mieć zapłon CDI na prąd stały zasilany...
Witam,obroty pompy zmieniają się w niewielkim zakresie,zwłaszcza jak pompa i aku stare.... Napięcie w instalacji sam. potrafi się zmieniac wtedy od 12V do13,5 V a co za tym idzie zmieniają sie obroty pompy.Zajechana pompa rzeczywiscie strasznie sieje zakłóceniami.Choć głownym siejcą jest zapłon.... Dodano po 2 Antene CB masz pewnie z tyłu....Przenias...
Dzięki za odpowiedź. W załączniku znajduje sie pdf z opisem technicznym układu zapłonowego. Z tego co mi się wydaje zastosowanie ferrytów może pomóc na zakłócenia ale mogą również z tłumić sygnał wysokonapięciowy służący do zapłonu, może ktoś się wypowie na ten temat?
Mam nadzieję ,że ją wymienię na jakąś inną. Ciąć nie będę bo co można uciąć z 30 cm.... Co do zakłóceń na 100% pompa, zapłon na razie chyba nie. Wyje na dzień dobry jak jeszcze silnika nie zapalę. Wycie z zapłonu jest inne, dostosowane do obrotów silnika, choć i tego nie wykluczam. Obaczymy. Walkę wznawiam od poniedziałku.
starter philips s2 ecoclick starter 4-22W. Ten starter nie nadaje się do tej świetlówki. Musisz zastosować o oznaczeniu S10 4-65W-PHILIPS lub innej marki do współpracy z pojedynczą świetlówką 4-65W. jak wyciagne starter to swietlowka swieci i po czasie zaczyna migotac Takie zachowanie wskazuje na uszkodzoną / wyeksploatowaną świetlówkę. Wymienilem...
Chciałem zmierzyć temp. głowicy silnika spalinowego takim oto termometrem: http://obrazki.elektroda.pl/6011460400_1... Po podpięciu czujnika termometru panelowego do głowicy silnika, oraz uruchomieniu silnika na wyświetlaczu zaświecają się wszystkie segmenty. Przy układzie zapłonowym niewiele już zdziałam, co moge zrobić przy termometrze...
Jak włączę zapłon(tak, że wszystkie kontrolki się świecą) i włączę radio i np przycisnę pedał hamulca też są zakłócenia czyli alternator mogę wykreślić?
Tak, ale ta yamaha to troche lepszy sprzęt niż takie "komarki". Widocznie ma lepiej wyizolowany zapłon...
WItam. Przepraszam za nieścisłości. Radyjko to Pioneer DEH 2800. Samochód to Nissan Bluebird. Z anteną jest tak... była automatyczna w prawym nadkolu... ale po wypadku (był rozwalony prawy błotnik) przestała działać i teraz jedynie co to jest wpięty w radio z 1,5m przewód koncentryczny bo bez niego nie złapałoby mi stacji. Stacje sa zaprogramowane,...
Dodam do poprzednika, ze nawet Karta WiFi w notebooku potrafi zakłócenia dawać (i to takie,ze czasami nie ma sensu naraz używać). Ostatnio miałem także chwilowy efekt, jak by ktoś zapłon w samochodzie maił popsuty. Tak to jest (mam innego sendera). Generalnie sprawuje się b.dobrze, jak zakłóceń nie ma, ale ustawienia anten czasami przeczą zjawiskom...
Samochód pracował? Zmierzyłeś poziom zasilania? Sprawdziłeś, czy w zasilaniu nie ma jakiś zakłóceń od układów samochodu (zapłon, alternator)? Czy nie ma jakiś szpili w zasilaniu? Skoki zasilania? Sprawdziłeś, co się zepsuło w tych sterownikach - usterka jest od strony zasilania, końcówek mocy, procesor oberwał? Jak tam wygląda obwód zasilania i czy...
Operacja przelutowania niestety nie dała powodzenia. Błędy, jakie pozostały, to sterownik uszkodzony. Poprzednio było, że zapłon nie startował, ale mogłem się połączyć ze sterownikiem, odczytałem błędy (błędy CAN, sterownik uszkodzony, zakłócona komunikacja), a teraz pozostał jeden sterownik uszkodzony i nadal nie mogę uruchomić zapłonu. Przed wymianą...
Powiem tak , jeśli to jest prosty motocykl to , mierzenie ciśnienia i inne parametry można sobie odpuścić nie ma to żadnego sensu. Zmięnny kąt w funkcji obrotów wystarczy. Ja również zrobiłem ów zapłon , wszystko ładnie pięknie ,ale największym problemem są zakłócenia, kombinowałem z filtrami , metalowymi obudowami , nawet wykonałem oddzielnie moduł...
Może ma filtr, ale najłatwiej sprawdzić innym radiem czy antena jest sprawna. Możliwe też są jakieś zimne luty. I najważniejsze pytanie: Czy radio gra dobrze na postoju z włączonym zapłonem? Bo czasami mogą być zakłócenia na zasilaniu itp. z powodu jakiegoś urządzenia. Może spada napięcie na akumulatorze?
Faktycznie nie grzeszysz nadmiarem wiedzy samochodowej. Obiecany miernik już dawno należało wziąć do ręki i używać. Ja tego plusa po zapłonie najchętniej szukałbym w rejonie skrzynki bezpieczników lub samej stacyjki. Ale nie znam tego samochodu więc może to nie być najlepsze wyjście. Cewka u ciebie to jest oczywiście 1. Jednak jeśli lampy mają przetwornice...
Tak mi sie przypomialo, że oglądając TV na odbiorniku Beryl 102, wiedziałem że ojciec wraca, zanim słychać było warkot "kredensa" - pojawialy się zakłócenia obrazu i trzaski z głośnika. Instalacja antenowa TV dipol "warszawski", zasilany płaskim kablem 300 omów.... Raczej chyba tylko były zakłócenia na obrazie bo w czasach analogowej TV to obraz był...
Orku jeśli na jacku gra bez dziwnych dźwięków ale ciszej niż na radiu to mogę wykluczyć zakłócenia z +\~? Czincze raczej tez wykluczam ponieważ podmieniłem na inne i to samo odpalam zapłon i dziwne dźwięki tylko na jacku mogę dać zapłon żeby nic nie szumiało i nie było dziwnych dźwięków. Dodano po 1 Zostaje chyba wina chińskiego radia? Tylko dla czego...
Niestety tu nie rozchodzi się o samą cewkę a o cały układ WN w zapłonie. Czyli cewka, przewód zapłonowy i świecę. Czasami może dojść układ ładowania. Miałem przypadek, że właśnie ładowanie siało ładnie w eterze gdy nie było dobrego połączenia z akumulatorem. Możesz próbować ekranować zapłon, kupić lepszy przewód i fajkę ale to przeważnie walka z wiatrakami....
radio clatronic jest podłaczone pod stacyjke i gra, bez zapłonu Zastanów się co piszesz :idea: Albo jest podłączone pod stacyjkę i jest po niej załączany plus (co jest równoznaczne, z tym że radio nie będzie grało po wyłączeniu stacyjki), albo radio jest podłączone pod dwa stałe plusy z akumulatora. Jakie to auto ? Zakłócenia pojawiają się po włączeniu...
Witam kolegów. Zakładam temat w tym dziale, gdyż problem nie leży po stronie radia cb czy jego instalacji(anteny itd) tylko po stronie auta. Auto Laguna II 2.0 DCI. Po włączeniu zapłonu (wciśnięcia guzika-karta hands free) puszcza blokada kierownicy(normalne) mam wówczas możliwość kręcenia kierownicą w niewielkim stopniu(silnik nie pracuje, więc wspomaganie...
najprawdopodobniej szwankuje instalacja odkłóceniowa w samochodzie i/lub niskiej klasy radio. Spróbuj, jeśli oczywiscie masz taką mozliwość, podłączyć jakiś markowy odbiornik i zobacz różnicę. Ale osobiście z praktyki wiem, ze to na 99% kwestia odkłócenia samochodu - zapłon, alternator itp
...Mam jeszcze jedno pytanko co do odległości statecznika od lampy. Skoro w rtęciowych to nie ma znaczenia to jak to jest w lampach MH? Lampy rtęciowe posiadają w jarzniku elektrody zapłonowe i dlatego nie potrzebują wysokonapięciowych układów zapłonowych. Do zapłonu lamp metalohalogenkowych i sodowych potrzebne są impulsy o amplitudzie kilku kV, co...
A jakieś pomiary napięcia zasilania i tego co jest na TxD i RxD? Zakłócenia od zapłonu jeśli kable przebiegają w okolicy ? Sterownik po zapaleniu pracuje czy przestaje ?
Witam Jak się ma współczynnik mocy takiego układu do układu klasycznego 50Hz (dławik + kondensator)? Nasza sinusoida w gniazdku robi się coraz bardziej płaska. Po co są te kondensatory 4,7nF przy świetlówkach? Same pozystory nie wystarczą? Podgrzewają one ciągle skrętki podczas pracy? W klasycznym układzie w zapłonniku jest zastosowany kondensator -...
Odpowiedz na pytania: 1. Czy te zakłócenia masz po wyłączonym silniku również? 2. Kiedy pojawiają się zakłócenia? 3. Czy po przekręceniu kluczyka, ale przed zapłonem występują szumy? 4. Czy po dodaniu "gazu" poziom zakłóceń zwiększa się? 5. Czy po włączeniu świateł, poziom zakłóceń wzrasta, czy jest na jednakowym poziomie? Inaczej to wróżenie z fusów.
Kondensator nie pomógł. Filtr trochę. Po ściagnieciu paska z alternatora tez zakłóca więc to zapłon. Wymienione kable WN więc co cewki ? Komputer chyba niemoźliwe. Od aku pociągnąłem grube 4mm kable
Witam, Kupiłem radio chińskie 7018B, zamontowałem w golfie 5 2004r. Wszystko jest dobrze oprócz kamery cofania. Na wyłączonym silniku kamera pięknie wyświetla obraz, jak wrzucę wsteczny to samo się przełącza i pięknie wszystko widać. Problem się zaczyna jak włączę zapłon. Na włączonym silniku po wrzuceniu biegu wstecznego obraz pojawia się na chwilę...
Nie zakłóci to pracy immo? Jeszcze co zauważyłem kiedy wyłączony zapłon to przejście jest w puszce immo między liniami diagnostycznymi ale na zapłonie brak przejścia.
Jakie auto masz Kolego? Czy zakłócenia wchodzą po zapłonie czy na wyłączonym też?
zakłócenia zakłócenia kamera zapłon punkt zapłon lampa ustawiać zapłon zapłon
zamiennik tda7560 wałka laserowej gaznik zalewa silnik
uszkodzenie centrali przez ślimaki bateria piaskowa
Beretta Sylber Style Basic 20 SR – czy kocioł posiada zawór trójdrogowy? Nissan Qashqai J11 – podłączenie pinów siłownika żaluzji chłodnicy AGS, kolory przewodów