Kolbenschmidt to dobra firma kupuj zakładaj i będziesz jeździł
Masz wkładki panewek z kanałem ale panewki już ich nie mają 😁 Zakładaj.
Jeśli zamieniłeś tylko tłoki z korbowodami miejscami (przełozyłeś do grugiego cylindra) to nie ma to zanaczenia, aczkolwiek gdy wymieniasz tylko same pierscienie nie wskazane jest przekładanie tłoka do innego cylindra ponieważ wystepują już zużycia zarówno tłoka jak i tuleji, co w konsekwencji przyczyni się do brania oleju przez silnik. Tłok mozna załozyć...
Bierz Goetze, zakładałem kilka razy i sprawują się dobrze. Co do panewek,to na dobrą sprawę ciężko coś doradzić, rzadko są wymieniane. Marcyś20, a po cholerę szlif od razu, jeśli po ząłożeniu nowych panewek luz wału będzie mieścił się w ustalonej przez producenta normie?
A panewki są od czego?, bo nie wyglądają na oryginalną, to raz. Panewki korbowodowego oryginalne wyglądają tak: http://obrazki.elektroda.pl/5210642700_1... A więc wygląda na to, że próbujesz założyć panewki nie oryginalną do forda focusa, co bym osobiście nie zakładał tych panewek.
Nie możesz zakładać panewek z wyższego szlifu na wał bez przeszlifowania. Zatrzesz go wtedy. Wał oddajesz do przetoczenia na wymagany numer szlifu. Wtedy zakłądasz panewki na ten sam numer. Podobnie z cylindrami. Tylko jak robisz szlif, to zakładasz odpowiednio "szersze" cylindry. Stuk może występować na zaworach lub na hydraulicznych kasownikach luzu....
Dziwnie to opisałeś. Bo jeśli masz wał nominalny, to zakładasz panewki nominalne. Jeśli twój wał był nominalny, ale jest porysowany to musisz go oddać na szlif i to szlifiernia musi ci powiedzieć na który szlif ci wał wyszlifowano. Czy na pierwszy (zwykle 0,25) czy drugi (zwykle 0,50) czy trzeci (0,75). Gdyby jednak te nadwymiarowe panewki nie były...
Jeżeli luz jest ok 1 mm, to zdecydowanie wchodzi tylko wyjęcie wału, szlifowanie i kupno nadwymiarowych panewek, które nie są znacząco droższe od nominalnych. Chodź przy tak dużym zużyciu wał może nie nadawać się do szlifowania. Bezsensowne jest nawet zakładanie "dopasowanych" panewek, ponieważ tak jak już kolega wyżej wspomniał gładź na wale przy tak...
Regulacji dokonujesz pomiędzy dzwigienką a mostkiem zaworowym,to co pokazano na rysunku to sprawdzenie luzu zużycia mostka. Co do pompy wysokiego ciśnienia to tak jak z kompresorem zakładasz i działa :D nie trzeba się bawić w ustawienia.
Nie zastanawiaj się tylko zakładaj.
W takich wypadkach gdy silnik zaciera się z nieznanego powodu należy szukać przyczyny tego stanu rzeczy a nie usuwać tylko skutki, bowiem sytuacja może się powtórzyć czego ten watek jest doskonałym przykładem. Tak jak koledzy napisali należy dokładnie sprawdzić całą magistralę olejową wraz z pompą pod kątem zanieczyszczeń i obcych ciał (zdarzyło mi...
Prawdopodobnie znalezione. Koło zębate z przodu silnika - bolec ociera o blok. Zakładamy nowe kółko, płukanie silnika, wymiana reszty panewek w całym silniku i zobaczymy. https://obrazki.elektroda.pl/9308825400_...
No kolego moim zdaniem to poważniejszy remont się szykuje. Mam nadzieję, że się mylę bo będzie finansowo bolało. Panewki do wymiany plus wał do szlifu. I nie wolno nominalnych panewek zakładać jak wał jest porysowany bo za chwile jeszcze raz będziesz to robił. Wał do szlifu i panewki pod wymiar. A ciśnienie oleju sprawdź na jałowym biegu ale na ciepło...
Piszesz o rzeczach niemożliwych. Chodzi mi o to, że przyczyna być musi. Nie wiem, czy to nie ty pytałeś kilka dni wstecz dlaczego zanika ciśnienie oleju w układzie. W każdym razie obstawiałbym wadliwy montaż panewek. Zakładam, że nie były montowane niewłaściwe panewki, czyli uzyskano swobodny obrót oraz, że nigdy nie zabrakło oleju silnikowego. A gzdieś...
We wszystkich silnikach starego typu, panewki wału korbowego zakłada się zamkami w kierunku wałka rozrządu.
Przyznam, że pierwszy raz widzę (słyszę) taki objaw, a tych drukarek naprawiłem dziesiątki. Co do smaru to czasem faktycznie niektóre nieznacznie zmieniają kolor choćby ze względu na temperaturę. Spróbowałbym jednak ten prawidłowy smar nałożyć w odpowiedniej ilości, plus wymiana panewek i powinno pomóc. Zakładam oczywiście, że folia jest rozsądnej jakości...
No straszne! Silniczek się przytarł... Wsadź głowę pod kokpit i zlokalizuj źródło dźwięku. Silnik nawiewu jest w środkowym panelu od strony nóg kierowcy. Jest trochę zabawy z wydostaniem. A potem dostać się do silniczka, przeczyścić i nasmarować panewki. Zakładając, że to to piszczy.
Kupie od razu panewki wału korbowego wymiar standardowy bo zakładam, że wał jest w porządku. Czysta głupota, granicząca z szaleństwem. Jak możesz zakładać, jakie panewki należy kupić? Już lepiej nic nie robić, niż odstawić taką fuszerkę. Zaraz będzie płacz, że ciśnienie oleju, że stuka... Na wale są nie tylko panewki korbowe, to też weź pod uwagę.
Mam jeszcze pytanie żeby nie zakładać nowego temat a mianowicie zna ktoś może momenty dokręcania panewek korbowodowych i koła zamachowego w tym silniku no i czy trzeba na te śróby dawać coś w stylu loctite? Pozdrawiam
Witam.Silnik bmw e34 m50b25 bez vanosu niestety rocznika nie znam.Na panewkach korbowych znajdują się następujące numery: pierwszy rząd 78-43 01-92 drugi rząd 843 1284 884 Zakładam że silnik ma nominalne panewki ale pewności nie mam i nic konkretnego na ten temat nie znalazłem.Pozdrawiam.
Witam . Zależy w jakim stanie jest ten wentylator , jak zaczyna już wyć to trzeba jak najszybciej go nasmarować ja stosuje mieszaninę oleju silnikowego mineralnego z smarem stałym mineralnym . Taka maź działa skutecznie pod warunkiem że panewki wentylatora nie są wyrąbane , lub co gorsza owalne , tak to się dzieje gdy coolerek śmiga dłuższy okres czasu...
Witam! W moim polo zamarł mi nawiew kabiny. Napięcie zasilające 12V podane bezpośrednio na silnik dmuchawy powoduje pobór prądu 14A. Po wymontowaniu dmuchawy, okazało się, że turbina osadzona na wale silnika obraca się z oporem. Problem mój: Jak zdjąć turbinę z wału silnika, aby dostać się do panewek, w celu oczyszczenia i nasmarowania. Zakładam, że...
Jak zmieniam panewki to skręcam korby bez wału i mierzę. Mierzę też wał. Kiedyś trafiły mi się dwie panewki grubsze w jednej paczce. W tym przypadku mechanik zakłada niewłaściwe panewki, głowica nie ma nic do rzeczy. Zapytaj mechanika czy wie jaki powinien być luz pomiędzy wałem i panewkami.
Może. Ale równie dobrze może to być skutek niewłaściwego pasowania wał-panewki. Tylko nie bardzo jestem w stanie sobie tego wyobrazić. Jeśli bym montował nowe panewki na nowy wał to rozumiem, że jakiś chińczyk pomyli się na wymiarach. Ludzie nawet muszą poprawiać nowe kute korbowody do swoich turbo bolidów. Tutaj zakładałem stare panewki na stary wał....
Ten korbowód się już zatarł, wał pewnie w takim samym stanie więc zakładanie tego nie ma sensu. Wrzuć zdjęcie wału
Ostatnio robiłem 1600 z zużytym fuserem. Żeby było jak najtaniej zamówiłem wersję regenerowaną z Europarts. Po zamontowaniu zauważyłem, że kartka jest lekko szara. Zmiana ustawień na grubszy papier daje poprawny wydruk. Wniosek taki, że aby mieć pewność poprawnego wydruku, najlepiej było by zakładać nowy oryginał. Kiepska jakość folii ma bardzo duże...
Może vanos "dziurawy" i pompa nie jest wydolna żeby utrzymać ciśnienie, zakładając dobre pasowanie na panewkach. Po cirka 15 latach oringi gumowe nie działają.
Zrobić planowanie głowicy, dotrzeć zawory, wymienić na nich uszczelniacze, złożyć i jeździć. Ewentualnie zdjąć misę olejową, wymienić pierścienie. Zakładając je pamiętać o rozmieszczeniu zamków pierścieni co 120°, jak podają mądre poradniki. Ja rozmieszczałem o większy kąt. Jak pierścienie to i od razu honowanie plus mierzenie tłoków zwłaszcza luzów...
Jak paski będą "za ciasne" to należy je wymienić na odpowiednie, a nie podkręcać obroty. Po pierwsze - większe obciążenie silnika = szybsze zużycie panewek/większy pobór prądu/ewentualność uszkodzenia. Po drugie - jak paski się wyciągną (zanim pękną...) znów będziesz kręcić? Bez sensu! Zakładaj odpowiednie paski i nie rób sobie problemów - nie warto.
Ja pytam jakby z wyprzedzeniem. Pierwsze co zobaczę to panewki i wałki rozrządu. Jak będzie źle to wiadomo że zrzucenie głowicy i wtedy zobaczę jak wyglądają gładzie cylindrów. dopiero wtedy mogę je wyciągać i właśnie o ten moment pytam jak to potem prawidłowo złożyć aby nie było problemu. Nie wiem czy można jakby przy okazji zdjętej głowicy i odkręconych...
Ok. Znając swoje szczęście zakładam najgorszą opcję czyli panewki. Mam w garażu cały dół silnika z tłokami, mogę jakoś wykorzystać ? np. przekładając same panewki albo cały wał ? Zakładam że więcej roboty będzie z przełożeniem całego dołu silnika.
Dobra jeśli wymieniane były panewki to z jakiej przyczyny? Dwa skoro panewki się skończyły (tak zakładam) to jak z ciśnieniem sprężania (kompresja)?
My do Rki zakładaliśmy KOLBENSCHMIDT i wszystko grało.
Panewki jak już zakładać tylko wzmiacniane "biała i czarna" inne nie wytrzymają długo
Wygląda to na zanieczyszczenie kolimatora przemyj IPA ale tą 99,8% bo te co ogólnie sprzedają to mają max 70% i po odparowaniu zostają zanieczyszczenia, a dla spokoju kropelkę oliwki na panewkę silniczka. Zakładam że mechanika zmieniarki pracuje lekko i powtarzalnie.
Witam. Przeglądam wszystkie tematy na wszystkich forach i niestety nie mogę znaleźć rozwiązania mojego problemu. Mianowicie posiadam Scanie 124L 470KM, Scania na wolnych obrotach gubi ciśnienie oleju do takiego stopnia że zapala się kontrolka. Po dodaniu gazu kontrolka znika i ciśnienie się podnosi ale jest nie takie jakie powinno być. W aucie wymieniona...
jak już robisz taki mały remoncik to nie zakładaj polskich pierscieni czasem bo kuszą ceną 60zł Primy sie chyba nazywają założyłem raz takie 4 tys km i miałem znowu robote bo było gorzej niż wczesniej teraz zakładam z firmy goetz niewiem dokładnie jak się pisze ale są w żółtym opakowaniu kosztuja ponad 100zł ale się opłaca a jak masz dobre cisnienie...
Chciałem sprawdzić przebieg wciskając zielony guzik na 5 sekund ale nic się nie drukuje. Później chciałem wcisnąć zielony i czerwony również na 5 sekund i też nie mogę wydrukować raportu Sad nie trzymać 5 sekund, wystarczy tylko wcisnąć zielony guzik, W tym momęcie wydrukuje się tylko strona pokazowa drukarki:) Dodano po 4 Folia nie wygląda mi na 35...
Witam . Niestety brak kompresji na 4 . Totalny zgon 9 atm. Beret zdjęty . Tłok lata na boki . Panewki też już bez warstwy łożyskowej . Gruszę wymieniłem wcześniej bo fabryczna zrobiła się twarda jak kamień i rozpadła się . Pytanie . Czy pierścienie zakładać nominalne czy nadwymiarowe ? Panewki idą nowe .
sprawdziłeś czy aby uszczelka pod głowicą jest taka sama jak poorzednia? nie pamiętam jak w tym silniku ale kiedyś udało mi się założyć odwrotnie i kanał olejowy zatkałem, całe szczęście że nie zdążyłem wyjechać autem tylko na wolnych obrotach ścieło klin na kole rozrządu. Uszczelka na 100% dobra i dobrze założona. Zresztą tak jak pisałem przejechałem...
Witam. Chciałbym odświeżyć temat. 5HP19 FAU> Standardowa awaria, obrócona panewka została na konwerterze. Wczoraj rozebrałem całą skrzynię wraz z płytą sterującą. Skrzynia przed awarią mocno szarpała przy redukcji z 4 na 3 bieg, Podszarpywała przy załączaniu D, i ogólnie dziwnie się zachowywała. wieczorem wrzucę fotki. Pytanie zasadnicze, gdzieś znalazłem...
Rolki ale i panewek po których się na których się ta rolka obraca.. a czy pomoże.. do puki nie zrobisz kilkudziesięciu wydruków to na 100% pewności nie możesz mieć jak nie obadasz po badaniu... na temat nietypowych uszkodzeń typowych odpowiedzi nie znajdziesz... a może ta folia którą zakładałeś nie miała zmaowanego paska jak oryginał..
A tak z ciekawości po co Ci rozszyfrowanie tych oznaczeń? Jak masz silnik wydłubany i rozebrany w mak, to mierz czopy wału, korby i blok i będziesz siedział czy nominał, czy już ktoś skrobał wał. Pamiętaj też, że po operacji wyciągnięcia wału blok powinien iść do sprawdzenia osiowości. Dlaczego? Bo nie mam mikromierzy.... Co do wału korbowego. Wał...
"Patent" na zakładanie pasków masz w serwisówce na 96 stronie tejże. Inaczej się nie da. Paski muszą być nieco mniejszej średnicy niż wymierzysz nicią, ale z kolei nie za bardzo i nie za mało mniejsze. W pierwszym wypadku (za mała średnica paska) będą za duże opory i silnik będzie się niepotrzebnie męczył (o większym zużyciu panewek nie wspomnę), a...
Witam, to masz odpowiedż na swoje pytanie, teraz to chyba tylko kapitalny remont lub drugi silnik, złamano elementarne zasady naprawy silników , nie zakłada się nowych panewek na wał bez szlifowania (owalizacja czopów), korbowody muszą mieć równoległość osi otworów główki i stopy korbowodu( tzw kątowanie lub prostowanie) wymienione lub sprawdzone luzy...
Raczej jeżdżąc z nogą na sprzęgle nie zajedziesz panewek oporowych. Raczej ktoś jeździł tak jak zalecał producent i wymieniał olej co 20000km i na dodatek na 5w30 i efekt jest. A te ryski są w oryginale. Widocznie jeszcze nikt go nie remontował. Tak, helmut wymieniał olej co 30000km - masakra... wg mnie notorycznie trzymał nogę na sprzęgle, bo jak...
Faktycznie, ciekawe, sprężarka różni się także miską olejową - u Ciebie jest miska która sięga w dół, w mojej jest to zrobione na płasko. Ale wał na pewno ma kanał olejowy: http://obrazki.elektroda.pl/7417238300_1... Pozostaje pytanie czy jest to sprytna samoróbka, czy faktycznie fabrykę opuszczała także wersja rozbryzgowa. Ciekawe jak...
Nie rozumiem dlaczego proponujesz wymieniać wszystkie korbowody skoro tylko na jednym doszło do obrotu panewki. Nie możemy też zakładać, że wał kwalifikuje się do wyrzucenia na złom. Musiałby to obejrzeć tokarz zajmujący się tymi sprawami, który po wykonaniu szlifu załącza panewki. Gdybanie na oko, że jest to bardzo duża rysa na wale jest inf. niepoprawną.
Przy składaniu silnika zrób taką próbę: złóż tłoka z korbowodem, nie zakładaj chwilowo pierścieni, natomiast załóż panewkę korbową i po włożeniu tłoka skręć korbę na wale. Weź szczelinomierz i sprawdź, czy szczelina między tłokiem a cylindrem jest jednakowa na całym jego obwodzie, uzyskasz pewność, że korba i tulejka jest dobrze "zwinklowana"
Zakładając, że "nowa" rolka jest dobra, zostaje łożyskowanie (panewki) w silniku capstain, a w zasadzie w "kominku".
To i tak czeka Cię wymiana panewek. Stare panewki są ułożone do starego wału. Zakładając je do innego silnika na pewno odpalisz i będzie chodził tylko pytanie jak długo. Więc najlepsze rozwiązanie to szlif i nowe panewki.
. Dawać blok do osiowania? Panewki główne były na swoim miejscu wyraźnie zużyte więc ciężko oceniać. Osiowanie jak osiowanie ale należy sprawdzić czy siedliska panewek nie są rozbite a w tych silnikach to dość częste zjawisko. 3. Tuleje mają minimalny próg wyczuwalny pod palcem. Nowe jakiego producenta? Ja zakładam Mahle, bez zarzutu. 2. Korbowód -...
Witam wie ktoś może gdzie można kupić panewki korbowodowe po pierwszym szlifie na allegro są ale to indyjskie jakoś nie jestem do nich przekonany a nawet się obawiam że to jakaś lipa. A może ktoś je zakładał i wystawi jakąś opinię.
Co do zakładania pierścieni są różne szkoły. Ja zawsze zakładałem ręcznie, bez żadnych "blaszek" itp - nigdy nie udało mi się połamać pierścienia. Te które mają być założone konkretną stroną, to jak napisał poprzednik - mają znak "TOP", "G" lub "T", ogólnie jeśli mają jakiś znak to znakiem do góry. Najczęściej tyczy się to tylko pierwszego pierścienia,...
Witam "...po odpaleniu samochodu..." -głównie alternator-wyrobiony komutator, szczotki wtedy lekko opalone, -akumulator -jak powyżej koledzy podpowiadali, -pompka paliwa - odkłócić przy samej pompce, -uszkodzone przewody WN , ".. gdy jest włączony nawiew, wycieraczki lub inne tego typu urządzenie ..." - sprawdzić jakość silników w urządzeniach, najczęściej...
Kolego, w moim przypadku był to problem przepustnicy, ale poradziłem sobie z tym problemem, chyba nikt nie przedstawi na forum naprawy, chociaż jest możliwa tylko trzeba mieć trochę umiejętności i sprzętu. Ja zakładałem też używane, ale efekt był ten sam, więc postanowiłem że spróbuję ją naprawić i oczywiście się udało. Dodatkowo po drodze problem ze...
Jaki licznik ma kopiarka ? Sprawdziłeś panewki wałka gumowego i sam wałek ? W trakcie wymiany folii ważne jest aby DOKŁADNIE wymyć i wyczyścić grzałkę. Ja do tego celu używam płynu GUMMI-FIT, który rewelacyjnie zmywa z grzałki resztki smaru i przypalonego tonera. Niestety nie każdy smar się sprawuje poprawnie. Zainwestuj w dobry markowy smar ( nie taki...
Dzisiaj zakładam nowe wtryskiwacze i sprawdze luzy na panewkach. Dodano po 2 Niestety nie są to wtryskiwiacze. Dzisiaj lub jutro rozkręcę płytę olejową.
to lepiej zakładaj pampersa - w V6 bardzo czesto oprócz rozrządu, obraca panewki na wale na 1 cyl. jarek
No głowica... I co? Tak ze zdjęcia mamy powiedzieć, czy dobra? Tak to sobie wydumałeś? No jak na moje oko to czegoś brakuje,kilku panewek,i jakaś taka upaprana w smole a niby ma tylko 120 tyś. Dodano po 2 chyba popełniłem błąd z kupnem w Polsce,uważam że głowica nie jest warta ceny jaką zapłaciłem tj.650zł Bo co, bo brudu w niej trochę? A parametry...
tłucze zawsze pierwsza panewka główna , citroen omija to w bardzo ciekawy sposób zakładając kółko pasowe z dodatkową masą i cisza oczywiście to sposób na jakiś czas bo panewka i tak trafiona , podjedż do ASO izamów takie kółko bo winą jest żle wyważony wał i nawet jeśli wymieniłeś panewki to problem po jakimś czasie wróci
Wałek igła, a panewek nie ma, albo ktoś złożył nowy wałek na starych panewkach, albo tam nie ma cisnienia oleju Dokładnie tak może być. Gdy nie ma ciśnienia to może to być zbyt rzadki olej - wodnista lepkość. Co do robienia milion km przez silnik w dawnych czasach, to były takie legendy, ale całkowicie fikcyjne jak chodzenie po wodzie. Nigdy nie widziałem...
Sprawdź luz na zamkach. Jeśli poniżej 0,3 to zakładaj. Co tu kombinować?
Ok,wyjęte wszystkie tłoki i tuleje,wał delikatnie zarysowany na dwóch czopach,jak dla mnie silnik do wyjęcia i wszystko do zrobienia i oczywiście do umycia jak pisze Szaman.Jednak szef jest innego zdania,zakładamy 6 cylindrów kompletnych i panewki korbowodowe nowe +ten wałek i śruby :D Głównych nawet nie ruszam bo nawet miejsca nie ma żeby te wielkie...
Zębatki to bardziej są zużyte te od naciągu pieca I o te mi chodzi, szczególnie jedna - biała. Ta co jest na zdjęciu jest ok i nie ulega zniszczeniu - ścieraniu . Ja profilaktycznie zakładam jeszcze nową ośkę do tej panewki. Co do smarowania to pomaga na chwilę, następnie panewka bardzo szybko się wyciera od smaru i opiłków (pyłu). M.
Zakładając że jest olej to tak może klepać mechanizm rozrządu. Lub panewka i skrzydełko wyjdzie...
Hałas wentylatora nie jest bez znaczenia, więc mimo wszystko doradzam wentylator stosowany w komputerowych zasilaczach ale taki o większej średnicy chyba ok. 15cm. Są prawie niesłyszalne, regulator łatwo zrobić na LM317. Aby wytrzymał te zakładane 5 lat warto nasączyć panewkę choćby kroplą oleju do maszyn do szycia. Sorry kolego, ale taki mamy klimat...
Mercedes 203, 2,2 CDI przestał odpalać. Sytuacja jest taka - auto do końca sprawne, nigdy nie było problemów. Od 2 miesięcy stoi nieużywane, odstawione na "głębokiej rezerwie", stało na wzniesieniu, przodem w górę i lekko przechylone na bok. Wczoraj Mercedes był potrzebny, zakręcił raz silnikiem na chwilę, odpalił na 3 obroty i zgasł, po 3 takich próbach...
Pewnie 'łapie' na panewkach. Jak zgaśnie, to da się obrócić kołem zamachowych (przez okienko)? Zakładam, że zasilanie w paliwo wykluczyłeś.
a jeśli te metody zawiodą to może być pompa oleju, panewki, wał. Chłopie, nie zakładaj najgorszego, tylko wymień czujnik ciśnienia oleju - tak jak ci radziłem. A jeśli szkoda ci pieniędzy na czujnik, to sprawdź manometrem wkręconym w miejsce czujnika ciśnienie oleju.
Ad 1 przez lata nie było termostatu, w ubiegłym roku wymieniałem węże i obudowę termostatu i założyłem komplet, działało choć nie zauważyłem czy termostat się otwiera ale u mnie po lekku traktor chodził. Tak jak pisałem na wiosnę dostał obciążenie z większym kultywatorem i się zagrzał , myślałem że to przez termostat lub pompę wody , wyjąłem teraz i...
Jak będzie miał drugi obieg to se zamontuje jakąś chłodniczke. Dodano po 2 Ale trochę mnie to dziwi że w skończonym silniku ktoś zakłada turbo , nawet nie dając nowej pompy oleju!!!! Przecież panewki aż się proszą o zatarcie.
Myślisz ze to moze być główna przyczyna ten wałek? Nic nie myślę. Robiąc remont silnika osadza się nowe panewki wałka, jeśli wałek jeszcze się nadaje, obrabia gniazda popychaczy i zakłada nadwymiarowe popychacze (szklanki). Ponadto chyba żaden silnik nie trzyma maksymalnego ciśnienia oleju, na biegu jałowym.
Witam !! Przedstawiam zdjęcia wykonanej ostatnio głowicy . http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3693... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/20f4... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/596d... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d085... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ae4b... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7be4...
Witam, mam problem z Corsą 1.4 z14xep 2007r, mianowicie przy wysokich obrotach silnika, na zimnym silniku było słychać stuki/klekotanie? z silnika. Teraz przy zimnym silniku świeci się kontrolka oleju, po czym gaśnie. Zmierzyłem ciśnienie oleju na zimnym silniku i wynosi 0,8 Bar. Trochę mało. Stukania silnika nie słyszałem, bo wszystko zdarzyło się...
Witam (at)szczepanstjepan Ten wał to raczej się nie nadaje, włożysz nowe panewki to ich szlag trafi zaraz. To pęknięcie to po dokładnym odtłuszczeniu poxipolem można zakleić. Próbowałem już tak robić i działało. A gdzie tam są panewki, ja proponuje gumą do żucia utkać. Jeśli wał jest prosty, a raczej nie jest, to zakładam i ma chodzić przynajmniej...
Szkoda zakładać folie za 50zł do niej. Kup dobrej jakości (ok. 110zł), plus panewki. Ale wcześniej sprawdź jak wygląda docisk. Zdejmujesz tylną ściankę. Odkręcasz 4 śrubki, wyciągasz 3 wtyczki i masz go na wierzchu.
prawdopodobnie winę za to ponosi osoba zakładająca misę olejową - uszkodziła czujnik poziomu oleju może też być uszkodzenie procesora przy zegarach ale ponieważ to ma związek z panewkami to uszkodzenie czujnika jest 99% sprawcą problemu
Witam was. Potrzebuję podpowiedzi odnośnie stukania w silniku na 4 cylindrze. Sprawa wygląda następująca, zaistniała konieczność wymiany silnika w mojej megane 1.5 dci 105 KM. Zakupiłem silnik po przebiegu 120 tys km (podobno) z roku 2007. Przed założeniem silnika a po założeniu paska rozrządu zakręciłem wałem żeby posłuchać czy wszystko jest ok. Okazało...
Panewki w lipcu były zakładane wszystkie nowe. Przy demontażu głowic wyjęli też wszystkie tłoki (oczywiście bez mojej zgody i wiedzy), panewki były dobre. Za tydzień zaprowadzam auto na kolejną naprawę głowic, które serwis źle zrobił. Auto jest remontowane w serwisie w Nadarzynie. Było też w Słupnie gdzie zakładano nową jednostkę, nowe kody przez co...
Spróbuj uruchomic pompowanie bez zakładania filtra i popatrz na smigiełko czy sie obraca albo jest przblokowane albo sa luzy na panewkach.
Witam. Dwie blokady wałków: -na wałku "ssącym" zamiast stopki panewki na drugim cylindrze -na wałku "wydechowym" zamiast stopki panewki na trzecim cylindrze -czujnik zegarowy zamiast świecy 1cyl lub znak na kole zamachowym od strony skrzyni. Jeśli juz to ustawisz, pasek zakładasz dowolnie (używany)pamietając tylko by zachować dotychczasowy kierunek...
Trzeba było czy nie trzeba to planowali. Fantazjujesz. Kto kiedyś niby tak robił heh. Pamiętam czasy gdy pod panewki podkładało się papierki pergaminowe albo złotka . Wszystko po to żeby zrobić ciasniejsze panewki w nadziei że to pomoże na kontrolkę smarowania. Planowanie głowicy to była jakaś abstrakcja. W razie potrzeby jej ściągnięcia po zakładaniu...
Glyco, Kolben, Goetze, Mahle możesz zakładać spokojnie. Dodano po 14 1sze najwyzsza półka Kolben robi dobre zestawy ale z panewkami to tak średnio. Mimo tego to i tak bardzo dobry produkt
Odświeżam temat, nie będę zakładać nowego. Silnik zrobiony, ustala na dwóch panewkach, wystarczyła sama poletka, silnik chodził. Wczoraj mi się zapowietrzyla na przechyle. Dolałem paliwa, odpaliłem normalnie, przejechałem 50m i zgasła. Za cholerę nie mogę jej odpalić. Schemat standardowy, ze zbiornika na pompkę paliwa, z pompki na filtr i na pompowtryski....
To że ma łożyska toczne nie oznacza że może być smarowany rozbryzgowo .Moja sprężarka miała na korbowodzie panewkę .Zobacz czy w obudowie dokładnie w miejscu gdzie jest środek wału nie ma takiego aluminiowego korka coś jakby smarowniczka ,sprawdż czy wał ma korbowód zakładany czy też ma po obu stronach przeciwwagi a korbowód skręcany na śruby imbusowe...
Jeśli chcesz sprzedać po roku (komu? kto to potem kupi?), to co cię interesują ceny części zawieszenia, które przy takich przebiegach nie zdąży się wytłuc, chyba że kupisz Fiata 125p, Poloneza albo inną motoryzacyjną obrazę boską. Niby tak, ale niespodzianki się zdarzają. W moim s40 gdyby miał siąść cały tył zawieszenia, to byłaby połowa wartości samochodu....
Odkręć dwie śruby mocujące cewkę, ustaw koło zamachowe magnesem przy cewce, między rdzeń cewki a koło włóż złożoną na dwa razy kartkę i dokręć śruby. Ocieranie jest pewnie spowodowane luzem między górną panewką a wałem. Koło zamachowe jest zakładane na stożek i zabezpieczone klinem, którego nie można wyjąć przed zdjęciem koła. Załóż ściągacz, dociągnij...
Nie wiem jak jest w normach ale jak chce się uzyskać współosiowość to zakłada się mostki na "surowy" blok i zakłada się na wytaczarkę i wytacza wszystkie na raz tak aby miały wszystkie otwory pod panewki jedną oś, i odpowiedni wymiar. I tak samo robi się z wałem,szlifuje się wszystkie z jednego zamocowania tak aby powierzchnie pod panewki były w jednej...
Witam. Folia folii nierówna. Ta rodzina drukarek jest bardzo popularna na rynku, do tej drukarki są folie od prawie kilkunastu złotych do prawie pięćdziesięciu. Miałem przypadki, iż kupiona folia do jednej drukarki pasowała i toner się nie rozmazywał, do drugiej już nie. Dużą rolę odgrywa toner czasami też nie spasuje do zakładanej folii no i wałek...
Niestety przekładkę muszę zrobić ... ja mam lagunę 97 a druga skrzynia jest od clio 93, są inne mocowania półosi, pewnie mechanizm różnicowy tez ma inne przełożenie ... przełożyć chciałbym kompletny środek z koszami i planetarką skoro skrzynia była sprawna, to powinna wystarczyć gruntowna inspekcja i "środek" powinien zadziałać w mojej obudowie, tak...
Ja miałem ten problem w jednej maszynie przy 170k kopii. Zęby zostały uszkodzone nagle, mocno się przytarło kilka zębów (kółko na mieszadle przy wałku magnetycznym). Podejrzewam, że powodem była zbyt niska temperatura i wilgoć, w jakiej maszyna pracowała. Wytarta była też panewka przy kółku zębatym, a wszystko dosyć cięzko chodziło. Przy zakładaniu...
Wszystko fajnie tylko ze zakładacie ze kupiony używany silnik będzie miał kondycję nowego. Niestety to loteria a większość jest w fatalnym stanie.
to tak nawiązując do padających silników to na każdej stronie tego tematu na pierwszym miejscu powinien być taki wielki napis - BLS - wał odchudzony od poprzedników o parę ładnych kilo, korby tak samo, zjebany układ smarowania, panewki z foli aluminiowej :), do tego dpf i porażka jakich mało gotowa. Zakładając że taki motorek został wrzucony do Passata...
Mam wszystkie tłoki, korbowody ponumerowane, panewki oznaczone wszystko którą stroną względem silnika. Nie no jeśli będzie dalej palił olej to nie będę tak jeździł, ale narazie nie zakładam takiej opcji. Dzięki za cenne rady, dam znać jakie będą efekty.
Witam, mam problem z drukarką jak w temacie który polega na tym że folia po wymianie wytrzymuje 2-3 miesiące i zaczyna rozmazywać u góry kartki toner, jest taki jakby z cieniem. Próbowałem różnych folii, przeważnie zakładam japońskie które mają podwyższoną trwałość jednak problem powraca. Zawsze wymieniam panewki wałka dociskowego,wszystko idealnie...
Oczywiście ile umiałem to starałem się aby każdy możliwy element nasmarować lub naoliwić oczywiście z umiarem żeby jakoś ulżyć silnikom Możesz jeszcze naoliwić ośki obydwu talerzyków nawijających taśmę po uprzednim zdjęciu z góry tych plastikowych zabezpieczeń. Poza tym naoliwić ośkę kółka pośredniczącego pomiędzy silnikiem przewijania a talerzykami....
Hej mam taki przypadek w c 330. Kupiłem silnik niby po kap remoncie... po odpaleniu przywiozłem dwie łyżki ziemi na turze po czym zostawiłem go na wolnych obrotach i nagle zgasł. Rozrusznik nie miał siły obrócić ciąganie też nic nie dało silnik stał w miejscu... po zdjęciu dołu i góry zaczął kręcić normalnie... co mam robić? Skręcać to i próbować docierać?...
próbuj najmniejszym kosztem to ustalić nie ma co z góry najgorszego zakładać. przysłuchaj się dokładnie z której części silnika dochodzi hałas (góra dół)jeżeli góra to hydropopychacze jeżeli z dołu to niestety panewka. a duży przebieg ma ?
Sprzeglo dobre A tłumik i koło zapasowe? Tez dobre? Od miesiąca czasu marudzisz z tym autem, zakładając co i rusz nowy wątek. Sprzęgło dobre, Bez znaczenia dla odpalania. panewki nie obróciły się rozmawiałeś z nimi, czy jak? Bo nie chce mi się wierzyć, że zdjąłeś miskę i odkręcałeś podpory wału/korby. pompa paliwa dobra Jak wyżej. Siedzisz, piszesz...
numery panewek dokręcanie panewek monta panewek
zdalny sterować przewodowy sennheiser momentum tranzystory grzeją zasilaczu impulsowym
reset drukarki epson klawiatura zasięg
Reset pralki Indesit 2014 – procedura kasowania błędów, sekwencje przycisków, modele IWSC IWME Peugeot - komunikat "wyrównaj poziom oleju" - przyczyny i rozwiązania