Powinieneś dodać własny skoroszyt jako przykład, co chcesz osiągnąć, bo w Excelu różne drogi prowadzą do celu. W każdym razie jeśli używasz funkcji ADR.POŚR, to jej pierwszy (a często jedyny) argument musi być w cudzysłowie - jeśli oznacza adres, z którego chcemy pobrać dane. Natomiast bez cudzysłowu - jeśli to jest komórka, która dopiero zawiera potrzebny...
Np funkcja LICZ.JEŻELI(zakres komórek;nr tel)
Jeśli już musisz to wykorzystaj funkcję MIESIĄC. W przypadku formatowania warunkowego nie jest to potrzebne. Jako regułę wpisz =MIESIĄC($A1)=7 i powinno być OK. Znak "$" jeśli formułę stosujesz dla zaznaczonego większego zakresu niż komórka.
Na przykład tak: [syntax=text]=ILE.NIEPUSTYCH(A1:INDEKS(A...
(...) przesunięcia zakresu DataRangeOBAYield o 7 wierszy w prawo dla każdego z dwóch zakresów (...) Chodzi o wiersze w dół, czy kolumny w prawo? Można zastosować InputBox, gdzie wpisywane będzie przesunięcie: 0 - B1:H1,B31:H31 1 - o siedem wierszy/kolumn w z góry upatrzoną stronę itd, jeśli jest taka potrzeba Zmienną obiektową masz zadeklarowaną......
Zobacz w załączniku. Zakresy formatowania można modyfikować. Regułę formatowania zapisuje się w Excelu zawsze tylko dla pierwszej komórki formatowanego zakresu.
Range("G6:G89").Select Jak go zmienić, żeby zakres brał pod uwagę wszystkie niepuste komórki w tej kolumnie? Więc tak, jeżeli chcesz, żeby z całej kolumny zaznaczył zakres składający się z niepustych komórek to będzie takie makro: Sub proba() Dim x As Double Dim zakres As String For x = 1 To ActiveSheet.Cells(ActiveSheet.Rows.C... "G").End(xlUp).Row...
Jeśli można z kolumną pomocniczą, to patrz załącznik.
Tak jak pisałem, tylko pierwsza komórka, a nie cały zakres.
A mogą być formuły w komórkach?
Jeśli w Excelu używasz funkcji ŚREDNIA do zakresu komórek, to Excel bierze pod uwagę tylko komórki wypełnione liczbami. Nie przeszkadzają mu komórki puste ani komórki z tekstami. Przeszkadzają tylko błędy, bo to uniemożliwia obliczenie. Więc jeśli za każdym razem potrzebujesz tylko bieżącą średnią, to możesz użyć pełnego zakresu z zapasem i stopniowo...
Trzeba znać nazwę arkusza. Nabela odpowiada rzeczywiste Zdjęcia w #1 ?
To już wystarczyło zmienić numery wierszy w adresach. Natomiast ważne, aby nie kopiować formuł tablicowych do scalonych komórek. Generalnie to ze scalonymi komórkami same kłopoty. Scalanie komórek - jeśli jest konieczne - powinno być ostatnią czynnością w arkuszu, po umieszczeniu wszystkich danych i formuł. Pozdrowienia
[syntax=vbscript]Sub Scal() ow = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row b = 1 For x = 1 To ow If Not f Then b = x f = True End If If Cells(x + 1) <> Cells(x, 1) Then Range(Cells(b, 2), Cells(x, 2)).Merge Cells(b, 2) = Cells(x, 1) f = False End If Next End Sub[/syntax]
Niestety też nie widzę opcji by nie było makra. Ale nie makro ukrywające tylko zwykłe wprowadzenie informacji do wydruku do ilu stron ma drukować. Czyli pod przycisk "wrzucić" [syntax=vb] Sub Druk() ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut From:=1, To:=Sheets("POŚW").Range("E22") End Sub [/syntax] I "drukować" przyciskiem.
Nie słuchasz poleceń (o zamieszczeniu arkusza testowego) i dalej udziwniasz Twoje zadanie (cyt. "Formuła ma startować od ostatniej komórki w kolumnie do góry" :D ). W mojej ocenie nie poradzisz sobie obecnie z wykorzystaniem jakiegokolwiek makra :cry: więc przesyłam Ci w załączeniu formułę arkuszową, która po przeciągnięciu utworzy kolumnę C z pożądaną...
[syntax=vbscript]dane = Application.InputBox("jakiś tekst" & Chr(10) & "Podaj zakres dat", "Wprowadzanie zakresu dat") [/syntax]
[syntax=vbscript]Sub NowaKolumna() nk = Cells(60, Columns.Count).End(xlToLeft).Column + 1 Range("H60:H80").Copy Cells(60, nk) Application.CutCopyMode = False End Sub [/syntax]
Jeśli nie ma górnego ograniczenia dla wprowadzanych liczb procedurę Walidacji można zapisać też tak: [syntax=vb]With ark.Range("E6:F" & dstW).Validation .Delete .Add Type:=xlValidateWholeNumber, AlertStyle:=xlValidAlertStop, _ Operator:=xlGreater, Formula1:="0" .IgnoreBlank = True .InCellDropdown = True .InputMessage = "Wprowadź liczbę całkowitą" .ShowInput...
Tak przy okazji mógłbym jeszcze prosić o wyjaśnienie poniższej linii? Bo coś nie do końca rozumiem W kolumnie B arkusza "Arkusz3" znajdź wartość z komórki dwie kolumny w lewo od tej, w której dokonano zmiany, dopasowując całą zawartość do wzorca i zwróć Nr wiersza (właściwość Row zakresu, tu znalezionej komórki).
Chyba chodzi tylko o podstawienie zakresu (pierwsza część makra), wtedy [syntax=vbscript]c = ActiveCell.Column r = ActiveCell.Row If c > 5 Then Range(Cells(r, c - 5), Cells(r, c - 1)).Select[/syntax]
Dopasuj sobie takie makro: [syntax=vbscript]Sub Przelicz() Dim cel As Range With Worksheets("Generator cen") For Each cel In Worksheets("310").Range("A2:A180") .Range("B3") = cel.Value cel.Offset(, 3) = .Range("B26").Value Next cel End With End Sub[/syntax] Po otwarciu załącznika zapisz go sobie w formacie .xlsm. Ja użyłem starego formatu .xls ze względu...
Dobry wieczór, Jeżeli w Arkuszu2 nie będzie niczego więcej poza tym kryterium i zakres kryterium będzie ciągły (bez pustych komórek), to chyba najprościej zamiast konkretnego zakresu napisać UsedRange, czyli w tym przypadku: [syntax=vb]CriteriaRange:= Sheets("Arkusz2").UsedRange[/syntax] Pozdrowienia
tak, chcę aby po wprowadzeniu dat lub zakresu komórek excel zrobił wykresy dla wszystkich walut
[syntax=vbscript]Sub Kopiuj() Set a = ActiveWorkbook i = Application.FileDialog(msoFileDialogOpen... s = Application.FileDialog(msoFileDialogOpen... Set b = Workbooks.Open(s) a.Sheets(1).Range("K20:M23").Copy b.Sheets(1).Range("K20") b.Close True End Sub [/syntax]
Co Ty na to JRV? Gdyby arkusza, byłoby to rozwiązanie
Data to liczba, a liczbę można wykorzystać w pętli FOR, tylko trzeba ją zapisać pomiędzy hashami i "po amerykańsku": [syntax=vb]poz = 2 For i = #4/1/2013# To #5/1/2013# Cells(poz, 1).Value = i poz = poz + 1 Next i[/syntax]
Jest tu faktycznie niekonsekwencja. Zakres B3:K13 liczy 10 kolumn i 11 wierszy. Inny sposób rozwiązania. Zdefiniować nazwę "zakres" wg wzoru: [syntax=text]=PRZESUNIĘCIE(ADR.POŚR(KOMÓ... przykładowy zakres obejmuje 5 wierszy i 3 kolumny. To sobie poprawisz tak jak chcesz. Początek zakresu ustalasz ustawiając kursor (komórkę...
A może wystarczy dla tych komórek samo sprawdzanie poprawności? Wg mnie prościej. Stań na komórce gdzie maja być inicjały i : http://obrazki.elektroda.pl/6253839200_1... http://obrazki.elektroda.pl/8571485200_1... (oczywiści lista inicjałów może być gdzie indziej. Na marginesie: jeżeli lista jest w innym arkuszu to musi...
[syntax=vb] Sub Generuj() Dim i As Integer Sheets("Liczby").Select Randomize For i = 1 To 4 Cells(2, i + 1) = Int(Rnd() * 30) + 15 'B2:E2 Next End Sub Sub CommandButton2_Click() Call Generuj Range("F20").FormulaLocal = "=SUMA(B2:E2)" Call Mnozenie MsgBox "Oto suma: " & Range("F20") End Sub Sub Mnozenie() Dim Mnoznik As Single, i As Integer Mnoznik =...
Miałeś w regule formatowania adres z $, czyli bezwzględny. Powinien być względny D2, ewentualnie $D2, ale przed 2 nie może być $. Można kopiować formatowanie, można od razu ustawić cały zakres, ale regułę piszemy dla pierwszej komórki.
Jeśli dobrze zrozumiałem intencję, to potrzebne są 2 reguły, dla koloru czerwonego: [syntax=text]=ORAZ($B2<=DZIŚ();LUB($C... koloru zielonego:[syntax=text]=ORAZ($B2>=$C2... Jako zakres formatowania należy podać kolumnę z datami ostatecznymi. Adresy w formułach formatowania warunkowego odnoszą się...
Nie znam się ale myślę, że sprawdzając od pierwszego do ostatniego arkusza całe zakresy komórek.
Tu jest szczęście[syntax=vb] Sub KopiaRobocza() Dim nazwa As String Dim path As String nazwa = Range("H19").Value path = "C:\" fileSaveName = path & nazwa & ".xlsx" ThisWorkbook.Worksheets("Kopia robocza").Range("A1:D45").Copy Workbooks.Add Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues ActiveWorkbook.SaveAs fileSaveName Application.OnKey "~", "SomeActions"...
bo muszę osobno do każdej komórki przypisywać formatowanie Wystarczy zaznączyć cały zakres i wprowadź formułę formatowania warunkowego
... W sumie to zamknięcie i ponowne otwarcie pliku też nie wykonało zadania. Bo to dotyczy modułu Change arkusza i jeszcze warunku z "Target". Czyli tak na wprost w mocnym uproszczeniu: wykonaj gdy nastąpiła jakaś zmiana w arkuszu ... gdy (if) się zmieni coś we wskazanym zakresie - czyli zrób podstawienie w momencie zmiany (próby zmiany) komórek w...
Bezproblemowo zaznacz właściwe zakresy i zdefiniuj dla nich nazwę.
szukałem, kombinowałem i zawsze coś nie wychodziło :/ =JEŻELI(LUB(G34<238;G34>407);"..."... to działa dokładnie tak jak chciałem, dzięki za pomoc :) Co tu jest do kombinowania? Suma logiczna 2 warunków? A co do podziękowania to w dobrym zwyczaju jest wciśniecie przycisku pomógł.. ;)
Niestety, nie ma takiej opcji. Możesz co prawda przy ochronie arkusza zezwolić na sortowanie, ale zakres nie może składać się z komórek zablokowanych.
Myślę, że sam drugi podpunkt już by rozwiązał mój problem:) Potrafiłbyś coś takiego zrobić? Byłbym Ci bardzo, ale to bardzo wdzięczny. Dałoby jeszcze radę uwzględnić w tym makro, aby zmieniało znaki tylko w określonym zakresie komórek?
=PODAJ.POZYCJĘ(C95;ADR.POŚR(&quo... Komórka C94 data kiedy ma być wyszukiwana zmiana (format: rrrr-mm-dd) Komórka C95 szukana zmiana
Zwykłe JEŻELI w obu komórkach... JEŻELI(SUMA(zakres)>39;39... i w drugiej podobnie z odejmowaniem.
Można np. tak:[syntax=text]=JEŻELI(LICZ.JEŻELI(APY... sobie dopasuj, tu jest taki jak był w przykładowym pliku, w poście powyżej podałeś trochę inny.
Zerknij do załącznika. Kod w arkuszu + UserForm. Kod uruchamia dwuklik w zakresie E2-E22 ;)
Tylko, jeżeli warunki formatowania określone formułami Ponadto uważnie patrzeć na warunki formatowania(zakresy) W porządku, jeśli komórki nie są bardzo wiele.
Dzień dobry, Aby rozdzielić scalone komórki należy przed sortowaniem dopisać linijkę: [syntax=vb]oneRange.UnMerge[/syntax] Rozumiem, że po sortowaniu komórki mają pozostać rozdzielone. Jeżeli zaraz po sortowaniu wyniki mają być drukowane, to makra można połączyć. Zastanawiam się tylko nad tymi pustymi liniami, które są między wierszami danych. Czy one...
W drugą stronę jak najbardziej. Ale jeśli kolor wypełnienia wstawiasz ręcznie z palety (nie w wyniku formatowania warunkowego), to pozostaje makro lub funkcja użytkownika (też w VBA) z wykorzystaniem Interior.ColorIndex zakresu. Excel nie ma wbudowanych funkcji odwołujących się do właściwości formatowania komórek.
Wypróbuj to: [syntax=actionscript]=JEŻELI(LICZ.JEŻELI...
W takim układzie jak jest możesz wyszukiwać odpowiednią liczbę w 'Ar2' i do tej komórki kierować hiperłącze: [syntax=text]=HIPERŁĄCZE("#'Ar2'!A" & PODAJ.POZYCJĘ(WIERSZ()-1; 'Ar2'!$A$1:$A$100;0); WIERSZ()-1)[/syntax]Jeśli komórki są scalone, to hiperłącze od razu wskazuje wszystkie komórki scalone. Bez scalania komórek musiałbyś jakoś określić, do jakiego...
Regularna tabela, nie trzeba 'Split', tylko mało matematyki [syntax=vb]For i = 0 To 10 r = Val(komorka) - 1 Workbooks(plik1).Worksheets(arku2).Range... & 7 + 3 * i).Resize(1, 26).Copy Workbooks("PE caly.xlsm").Worksheets("rozliczenie").Ra... & 7 + r + i * 37).PasteSpecial Paste:=xlPasteValues Next i [/syntax]
W taki sposób tego nie zrobisz. Właściwości komórki można porównywać ze zmienną, ale każdą właściwość musisz porównywać osobno. Każda właściwość ma swoją wartość (liczbową, tekstową lub logiczną) i to można sprawdzić i uzyskać odpowiedni wynik, ale nie da się sprawdzić hurtem całego formatowania jednej komórki w stosunku do drugiej. Na przykład możesz...
Nie wiem czy o to ci chodziło. Jakoś za szybko tłumaczysz :)
Przykład dla obu punktów. Patrz ograniczenie dla kolumny C przy selection.change. Możesz również ograniczyć do zakresu (zaptaszkowane w kodzie).
Testuję, ale coś idzie nie tak. Może źle konstruuję formułę? Próbowałem czterech wariantów: CountCcolor(zakres,komórka z kolorem; komórka z wartością), CountCcolor(zakres, komórka z kolorem; "wyszukiwana treść"), CountCcolor(zakres, komórka z kolorem; zakres; komórka z wartością) CountCcolor(zakres, komórka z kolorem; zakres; "wyszukiwana treść")
Wpisuję AU01, klikam "dodaj" i tekst mi się zmienia w komórce na AU02. itd. Do mojego istniejącego makra musiałbym dopisać odczyt wartości z komórki (ostatni znak - jeżeli jest nim cyfra), a następnie wprowadzenie wartości +1. 1. Czyli po AU09 ma być AU10 , czy AU010 ? 2. Czy zestaw znaków składających się na dany zapis jest skończony, czy mogą to...
Dzień dobry, czy posiadają Państwo gotowy kod do sumowania zakresu komórek np. od A1 do A100 z wielu arkuszy z kilku plików excel. Układ w każdym pliku i w każdym arkuszu jest taki sam. Przykład, 5 plików excel, każdy plik excel to 5 arkuszy (łącznie 25 arkuszy). Chcemy w nowym pliku excel, bez otwierania każdego pliku excel oddzielnie, zsumować wszystkiego...
A skąd biorą się wiersze i jak są przypisane? Jeśli z zakresu, to usuń komórkę z zakresu...
Ewentualnie można zastosować funkcję tablicową wg. zasady, o której pisze marek003 (zatwierdzasz Ctrl+Shift+Enter) Np dla liczby 2: =ILE.LICZB(JEŻELI(A1:A10=2;1;""))/ILE.LI... Liczby w zakresie A1:A10. Format procentowy komórki wynikowej.
Źródłem jest zakres komórek z arkusza.
To w makrze zaznacz zakres i wykonaj makro na tym zakresie.
Możesz zrobić tak: Wypisujesz sobie listę liczb w komórkach pionowo lub poziomo. Każdą komórkę formatujesz niestandardowo, przypisując jej (komórce) określony tekst. Ten tekst będzie niezależny od liczby, która jest w komórce. Na przykład pierwszą komórkę sformatujesz niestandardowo jako "a". Tworzysz listę rozwijaną, podając jako zakres tę swoją listę...
Witam Mam makro która wstawia obrazek w określone miejsce w arkuszu i skaluje go. Problem polega na tym że jest na sztywno zdefiniowane z jakiej komórki ma pobrać adres pliku "Inf!A29" = C:\Documents\SNC00056.jpg i w jakie komórce jest zakres gdzie wstawić "Inf!H23" = A1:D10. Dal 5 obrazków musiał bym zdefiniować 5 takich procedur jak przekazać adres...
Prawdopodobnie ta linijka powinna wyglądać tak: [syntax=vb]Cells(b + 2, 1).Formula = "=IRR(A1:" & Cells(b + 1, 1).Address & ")"[/syntax]
Witam, Ja uzyl bym formatowania warunkowego, do tego moze formuly: LICZ.JEŻELI lub SUMA.JEŻELI z warunkiem "zakres komorek" >0 poz Olgierd
Potrzebuję stworzyć makro, które będzie blokowało do edycji dany zakres komórek - jeśli w jakiejś innej komórce nie z tego zakresu będzie określona wartość dajmy na to 2. Prośba o pomoc.
Skorzystaj z rejestratora makr... Pisz, jeśli będziesz chciał zrobić coś, czego nie można nagrać (dynamiczne określanie zakresów, działanie warunkowe itp).
Ów zdefiniowany "tekst" wpisujesz w cudzysłowiu jako warunek równości a działanie formatowania warunkowego ustawiasz na komórkę (lub zakres), którą chcesz kolorować. Zobacz załącznik. (at)mickpr Nie do końca o to chodzi w temacie.
Robisz pętlę po komórkach pierwszego arkusza i dla każdej wartości wyszukijesz w drugim produkty względem tej wartości. Wszystko co znajdziesz przepisujesz do 3 arkusza. Pozostaje zagregować dane w 3 arkuszu, bo produkt może wystąpić po kilka razy. Unikaj Select'ów, zamiast tego możesz odwoływać sie do komórek bezpośrednio poprzez Sheets(NazwaArkusza...
[syntax=vb] Sub czyszczenie() Dim ow&, r&, oc&, wr& ow = Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row r = 1 While r <= ow If Cells(r, 1) <> Empty Then oc = Application.Match("wymiar", Rows(r - 1), 0) - 1 wr = Cells(r, 1).End(xlDown).Row Range(Cells(r, 2), Cells(wr, oc)).ClearContents r = wr End If r = r + 1 Wend End Sub [/syntax]
bo skasowałem je i nie widzę różnicy żeby coś źle działało. Samo skasowanie nazwy (metodą DELETE) nic nie zmieni, ten obszar nadal nazywa się "owoc", chyba, że podświetlisz wszystko i zrobisz "wyczyść wszystko". To zdefiniowanie nazwy listy jest potrzebne, jeśli w tworzeniu listy rozwijanej odwołujesz się do danych w innym arkuszu. Aby zmienić nazwę...
Zaznaczasz cały obszar w którym są też komórki do których chcesz wpisać zera. Następnie kombinacja klawiszy: - CTRL+G - ALT+S - U - ENTER Masz zaznaczone puste komórki w Twoim zakresie - wpisujesz 0 - zatwierdzasz CTRL+ENTER Masz wpisane 0 do komórek, które były uprzednio puste.
Dzięki, a powiedz mi jak zmienić zakres ?? powiedzmy gdybym miał wiecej pozycji, tzn wiecej osob wiec jak zwiekszyc zakres?
- zakresy ciągłe wpisuje się w następujący sposób: [syntax=vb]Range("F4:S200")[/syntax] - do rozwiązania tego problemu trzeba użyć metody Intersect: https://msdn.microsoft.com/en-us/VBA/Exc... czyli np. coś takiego: [syntax=vb]Dim kolumna As Excel.Range Set kolumna = Range("AK5") 'Wcześniej zadeklarowana...
I dalej nie ma załącznika. Czy to ma być ten sam kolor wszystkich liter we wszystkich kolumnach? Jeżeli tak, to należy zaznaczyć zakres do formatowania (można to też zrobić później, w ramach modyfikacji) i jako formułę wpisać np. [syntax=text]=A11=A$11[/syntax] (warunek zapisujemy dla pierwszego wiersza zakresu). Przykład w załączniku.
Witam. W programie Excel staram się stworzyć listy dynamiczne. Wszystko hula dla pierwszego wiersza. Przy przeciąganiu do kolejnego wiersza przestaje działać. Rozumiem, ze odnoszenie do komórek już się nie zgadza. I jak teraz zrobić, żeby móc przy przeciąganiu zmieniać zakres dla Listy w poszczególnych komórkach. Pozdrawiam.
Alternatywnie kryterium dla koloru zielonego może być: [syntax=text]=ILE.NIEPUSTYCH($B6:$C6;$E6... a dla żółtego: [syntax=text]=ILE.NIEPUSTYCH($B6:$C6;$E6... kryteriów jest istotna - jak w poprzedniej propozycji: wyżej zielony, niżej żółty. Zakres formatowania: D6:D9
po wpisaniu piątej wartości pokazuję złe kolory punktów Był zmieniony zakres dla wykresu? Dla Excel 2007
Problem nie jest całkiem prosty, bo jakby był prosty, to sam znalazłbyś rozwiązanie. Nie da się sformatować wybiórczo (w sensie każdy znak osobno) wyników formuły. Cały wynik formuły musi być sformatowany jednakowo. Formatowanie wybiórcze jest możliwe tylko w przypadku stałych tekstowych. Można tu zastosować kopiowanie, tylko kłóci się ono jeszcze ze...
Sorki - ale idiota jestem i nie wiem jak Kto Ci takich głupot naopowiadał? Rusz głową, a przejdzie jak ręką odjął ;) SUMA.JEŻELI(zakres; kryteria;
Dzień dobry, Należało załączyć przykładowy plik do testowania. W tekście jest błąd składniowy "Is Numeric" powinno być jednym słowem. Ponadto wewnętrzny warunek pętli nie może być nigdy spełniony, bo gdy komórka jest pusta, to funkcja IsNumeric zwraca True, a tu jest koniunkcja warunków. Pozdrowienia.
Przypisuj jako dwie zmienne w postaci stringu. Podstawiaj jako nazwy. Np ark= ActiveSheet.Name       'nazwa obiektu rng= ActiveCell.Address       'nazwa zakresu odwołanie: Sheets(ark).Range(rng)
Och, szyfrant by z Ciebie był... wybitny inaczej :) W formule od zadanego maksimum odejmujesz sumę wybraną w komórkach. W (kolejnym) przykładzie rozszerzyłem ten zakres do 400 (A1:D100). Przeanalizuj , dostosuj do własnych potrzeb.
[syntax=vb]Sub kopia() If ActiveCell.Column <> 4 Then MsgBox "Wybierz indeks z kolumny D": Exit Sub ow = Sheets("Arkusz2").Range("C" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1 If ow < 15 Then ow = 15 r = ActiveCell.Row Range(Cells(r, "C"), Cells(r, "H")).Copy Sheets("Arkusz2").Range("C" & ow) End Sub [/syntax]
Możesz użyć funkcji użytkownika: [syntax=vbscript]Function ZlaczTexty1Kolumna(zakres As Range, Optional separator As String) As String 'funkcja łączy wartości z jednokolumnowego zakresu komórek w jeden ciąg tekstowy oddzielony zdefiniowanym separatorem 'funkcja działa tylko dla zakresów ciągłych ZlaczTexty1Kolumna = Join(Application.Transpose(zakres.Value)...
Z trzema kolumnami pomocniczymi wychodzi jak w załączniku. Uwaga: konieczne wstępne posortowanie danych wg. kol. "A" oraz kopiowanie formuł o jeden wiersz niżej od zakresu danych.
Może rozwiązaniem jest usunięcie scalenia (przynajmniej na chwilę) tych kopiowanych komórek?
marcinj12 miał na myśli ponowne włączenie automatycznego przeliczania arkusza, bo: Application.Calculation = xlCalculationManual włącza przeliczanie ręczne (defaultowo - klawisz F9), żeby przyspieszyć podmienianie wartości w komórkach. Tak więc po wykonaniu całej pętli powinieneś na nowo włączyć przeliczanie automatyczne, tj: Application.Calculation...
Możesz skorzystać z funkcji "lewy" i "prawy", później wszystko zamień na minuty(chociaż zliczając tylko godziny nie musisz)...dalej już chyba dasz sobie rade ;-) Ściślej w jednej komórce można taką funkcją: =JEŻELI(D5<>"";PRAWY(D5;2)-LEWY(D5... Oczywiście tyczy się komórki D5. Pozdro
Dzień dobry, Jest taka możliwość, tylko zakresowi komórek tworzących listę trzeba nadać nazwę np. lista i przy definiowaniu źródła trzeba użyć tej nazwy: =lista (ważne, żeby było = na początku). Zakres musi zawierać pustą komórkę, a pole "ignoruj puste" musi być zaznaczone. Powodzenia!
Czy ktoś wie jak skonstruować taką funkcję? Akurat wiem jak transponować... ale tablice danych :sm9: 866748 z wykorzystaniem funkcji tablicowych i nazwanych zakresów komórek - jak w załączniku. :spoko: 866750
Do While Worksheets(1).Cells(Wiersz, kolumna).Value <> "" 'Tu rób co do ciebie należy lub nie rób nic Wiersz = Wiersz + 1 Loop W zmiennej "Wiersz" będziesz ostatnią sprawdzaną pustą komórkę. Zmienna "kolumna" <- tu podaj którą kolumnę będziesz sprawdzał
A co w ogóle chcesz osiągnąc? Nie rozumiem, co ten program ma robić... Tak na drugi rzut oka: - czemu Suma jest typu Variant? Nie jest to błąd, ale po co aż taki typ? - "For Each kom In Zakres" - po czym chcesz przemiatać "Zakres"? Po kolumnach? Komórkach? Jeśli po komórkach to powinno być Zakres.Cells - "kom <> 0" i podobne - nie możesz porównywać...
Dzień dobry, Dalej nie rozumiem, co znaczy zakres E175:E290 > 0. Formalnie w Excelu znaczy to, że każda komórka zakresu jest > 0. Czy o to chodziło? Czy chodzi o to, że przynajmniej jedna komórka jest > 0? Czy w komórkach (w tych badanych zakresach) mogą być wartości ujemne?
Spróbuj formatowania warunkowego wg takiego wzoru: [syntax=text]=WIERSZ()>PODAJ.POZYCJĘ(PRA... komórek do sformatowania musisz sobie zaznaczyć definiując formatowanie. Formuła formatowania jest zapisana z punktu widzenia pierwszej komórki obszaru formatowania, zakres wierszy w formule musi być zgodny z tym, jaki obszar...
Może masz w zakresie "puste"komórki. Najlepiej wstaw przykładowy plik.
A możesz przedstawić swoje próby? I jeszcze jakbyś sprecyzował "rozlewało się". Wyszukiwanie ma być z jakiejś określonej komórki np jeżeli A2 zawiera wartość pomiędzy 0 i 100 to w B2 pojawia się wartość 1 itd czy może szukanie ma nastąpić w wybranym zakresie komórek?
Witam serdecznie czy można sprawdzać dane z komórki czy występują w zakresie danych zamiast funkcji jeżeli ? przykład w załączniku
Da się... Właściwość "Formula" zwraca zawartość komórki w postaci String. Możesz z nim robić, co Ci się podoba (Left, Rigt, Mid, InStr). Dla zobrazowania: wpisz dowolne liczby w A1 i A2, dowolną formułę operującą na tych komórkach w B1, następnie uruchom[syntax=vb]Range("C1").Formula = Range("B1").Formula Range("D1").Formula = "=B1+C1"[/syntax]
Czy ja wiem. Na takich "wielkich" arkuszach chyba wszystko szybko działa :) Wystarczy zamienić nazwiska na odwołania do komórek i nazwać zakres żeby było mniej pisania i można ciągnąć w dół do woli.
Jest taka funkcja - LICZ.JEŻELI(zakres, kryteria). zakres - podajesz zakres komórek do przeszukania np. A1:A10 kryteria - liczba, wyrażenie bądź tekst. Oczywiście jeżeli każdy wpis jest w oddzielnej komórce.
excel zakres komórka zakres komórka excel zakres
schemat zasilacza power drzwi zmywarka candy schemat matrix
peugeot rifter gs500 instalacja
Instalacja elektryczna Fiat Ducato 2005 - trasa przewodów Kod błędu ID814 w falownikach Sofar Solar - przyczyny i diagnostyka