Bardziej dla ochrony karoserii, ale studzenie wydechu przed katalizatorem też nie jest pożądane.
Różnią się tylko zakresem pracy sondy lambda , standard 0-1V lub Resitive 0-5V.
Diagnostyka, to nie tępe i bezmyślne sczytanie błędów DTC, tylko podgląd parametrów życiowych silnika - tego to ECM widzi i porównanie z tym co wzorcowo powinien widzieć - temperatura silnika, czas wtrysku, KWZ, wskazania MAP-a, zakres pracy sondy. Skąd pomysł o jakimś "lewym" powietrzu ? Ponadto, jeśli auto robi 5 kilometrowe trasy, to nie ma się czemu...
witam skąd wziąść zakres na jakim pracuje sonda lambda, chodzi o opel astra 2.0 C20NZ, 92r. czy ma ona zakres 0-1V czy 0-5V, potrzebne mi to do emulatora do gazu, ktoś może wie jak to sprawdzić? padł mi emulator, u mnie w mieście za nowego chcą 140zł, taki sam na alegro jest po 40zł, tylko trzeba wiedzieć jaki sonda ma zakres
sonda szerokopasmowa pokazuje ciągle lekko bogatą mieszankę (0,43-0,44V). Sonda szerokopasmowa nie oscyluje w określonym zakresie napięcia i nie sprawdza się jej jak zwykłej sondy, parametr pracy w takiej sondzie to wartość prądu pompy elektrochemicznej pracującej w sondzie aby utrzymać napięcie wzorcowe 0.45V
Wstawic katalizator, uszczelnic wydech. Sprawdzic zakres pracy sondy (jak wiecej niz jedna to wszystkich) lambda.
Numer starej sondy , do sklepu motoryzacyjnego , tam dobiorą odpowiednią. Taki zakres pracy sondy , to napięcie referencyjne ze sterownika silnika. Jest to sonda 1V.
Witam mam piec mcr home 20/26 mi.Czy sonda zewnętrzna może działać tylko jako termometr beż ingerencji w zakres pracy kotła?
gaz nie ma tu nic do rzeczy pisze jeszcze raz że na benzynie zakres pracy sondy jest taki sam jak na gazie.
Napięcie od 0 do 0,9 volt. Nie więcej? Sonda w większości ma zakres pracy 0-1V jak przekroczy 0,9 to się zdziwisz.Do pełnego 0V też pewnie nie dojdzie
Ty próbujesz zamontowac sondę która jest stosowana n.innymi w samochodach VW Golf IV. Nie uda Ci się to. To zupełnie inna sonda, o innym zakresie pracy.
Wszystkie trzy podane "nazwy" błędów pasują do Twojej sondy. Zakres pracy sondy od 0,2 V do 0,8 V i pierszy opis błędu. Kol.Elektrit, jest ratunek nr. 112.
jeśli można ją wkręcić i ma taką samą kostkę i ilośc kabli (a to możesz sobie sprawzić np na allegro) to będzie pasować nawet od daewoo tico każda sonda ma ten sam zakres pracy
Przepływomierz typu gorąca płytka,(hot film) Problem z gazowaniu tego stwora jesz szerszej natury- -sterownik wyposażony w dość "mądrą" adaptację -zakres pracy sondy lambda
Gdy sonda dobiega juz kresu swego zywota to na pb jeszcze tyle o ile wskazuje normalnie to na lpg juz nie chodzi w calym swoim zakresie
Taki duży chłopczyk i nie rozumie. Powtórzę, jeżeli zakres pracy sondy jest poprawny to: a) auto pali tyle ile powinno. b)jeżeli mimo to pali dużo to sonda uszkodzona. Jedź na analizator.
Musiałbyś podpiąć komp. od gazu do wizualizacji, wtedy zobaczyłbyś JAK CZYTANA JEST SONDA (czyli jaką wartość lambda widzi komp gazu), ewentualnie co się dzieje z attuatorem, czy np nie jest w pozycji granicznej, czy nie ma zadanego zakresu pracy.
Witam !!! Sprawdż zakres pracy sondy , i ważne jest to czy po przejściu na LPG gaśnie od razu mimo dodawania gazu i efekt mulenia i braku gazu , czy gasnie po przejściu a jak go prztrzymasz na obrotach to jest ok ? Przyczyn może być pare opisz dokładnie co sie dzieje Pzdr :)
Zakres pracy takiej sondy jest bardzo wąski, praktycznie zawsze pokazuje bogatą albo ubogą mieszankę. IAW ECU Scan 2 podaje obliczony i uśredniony współczynnik lambda, a nie napięcie na sondzie - on nie oscyluje.
Do zdiagnozowania uszkodzenia sondy lambdy, konieczne będzie podłączenie komputera diagnostycznego i podgląd parametrów bieżących silnika... Wystarczy miernik uniwersalny podłączony do sondy.Spokojnie odczytasz zakres pracy sondy bez komputera Jeżeli kuleje na paliwie spróbuj zrobić reset i samoadaptację komputera bo być może że nałapał błędów i dlatego...
Wyciągnij na 2 min.bezpiecznik EFI i wyczyść kompa z błędów.Zobacz czy powtórnie pojawi sie błąd.W serwisie powinni jednoznacznie określić uszkodzenie bo sondę można w pewnym zakresie sprawdzić nawet zwykłym miernikiem.Błąd sondy powoduje zmianę pracy na benzynie ale gazownicy mają za zadanie dopasowanie gazu do benzyny więc w niczym to chyba nie przeszkodzi.
Kolejny poranek, kolejne testy na zimnym silniku. Tym razem pomiary grzałki lambda. Gdy odpalam silnik, wpięty amperomierz w układ grzałki sondy lambda. Po odpaleniu pobór około 2 A. Sonda zaczyna pracować w pełnym zakresie. Po kilkunastu, kilkudziesięciu sekundach pracy sondy komputer wyłącza grzałkę i po chwili sonda przestaje oscylować, stając na...
Czy to jest sonda czteroprzewodowa czy jednoprzewodowa ?Zakres pracy tej sondy którą masz zamontowaną / prawdopodobnie 4 przewodowa/ powinien wynosić od 0,8 do 1,65V a u ciebie jest 1,3V czyli bogata mieszanka i stąd ten błąd w komputerze.
Open Loop, zakres pracy silnika gdzie nie są brane pod uwagę wsazania sondy, więc i korekt nie będzie. Tu raczej nie ma co zawracać sobie tym głowy bo sonda jest szerokopasmowa, więc powystrojeniu na korekty powinno być dobrze.
Wszystko prawidłowo dla sondy 1V. Tak ma się wahać w tym zakresie a nie stać na jednej wartości.
Moja Felicia pali trochę za dużo Ok 9,5-10,5 l/100 gazu i do tego jak się zagrzeje to silnik na biegu jałowym chodzi jak traktor regulacja gazu za dużo nie pomaga sterownik gazu (bingo m) ma podany zakres pracy sondy 0-5V a pomiar sondy waha się w granicach 0-1V na całkiem zimnym silniku 0-4 niech mi ktoś pomoże jakie napięcie powinna mieć sonda w silniku...
Pomiar napięcia stałego: rezystor (posobnik) w sondzie stanowi część dzielnika napięcia mierzonego, drugim rezystorem jest rezystancja wejściowa przyrządu. Pomiar prądu zmiennego: stosuje się sondy skompensowane, tj do rezystora sondy dołącza się kondensator dostrojczy pozwalający na skompensowanie wpływu pojemności wejściowej przyrządu. Pojemność ta...
panowie proponuje podłaczyc sie pod kompa i zczytac parametry w czsie pracy silnika na biegu jałowym czesta przyczyna w tych silnikach jest awaria sady lambda (zakres pracy sondy to 0.1V-4.95V) lub zawór EGR (recylkulacja spalin) proponuje sprawdzic te dwie rzeczy i napewno problem sie rozwiarze. Czujnik temperaturt cieczy jak jest uszkodzony (zalezy...
Z tym silniczkiem to pozwoiliłem sobie na żart. Generalnie jest tak,że często obserwuję pojawianie się błędu 53-uszkodony moduł sterujący,jeżeli diagnozuje starszawego opla sprzętem innym,niż mu dedykowany. Nie wiem czemu tak jest. Sprawdź -pozycję integratora sondy lambda (ma być w okolicy 128 kroku) -jak ecu widzi podciśnienie -pozycję przepustnicy...
Ustawienie potencjometrami podanych progów napięcia będzie właściwe jedynie dla przypadków sondy lambda pracujących w zakresie 0,1-0,9V. W niektórych samochodach spotyka się sondy z "podciągniętym" napięciem o 0,7V, co oznacza że zakres ich pracy będzie w przedziale 0,7-1,6V. Wówczas układ ten będzie musiał mieć ustawione inne progi napięć. Co do samego...
Koledzy wejdzcie na strone producentów sond a nie piszczie domysły zasłyszane na szrocie od sprzedawcy kartofli przypadkowo tam będącego ! Sonda przed kat. to sonda oscylacyjna i pokazuje kierunek zmian, a za pokazuje w którym rejonie lambdy sie znajduje ukłąd regulacji bo ma szerszy zakres pracy w zależności od składu spalin czyli ci pokaże np lambda-4.
Hejka druciki, mam do Was pytanie, a mianowicie czy moze ktos wie jaki typ sondy Lambda zamontowany jest w moim Audi A3 (Golf IV) 1.6 AKL (Siemens Simos) 1999r. Piszác jaki Typ mam wylácznie na mysli czy jest to: a) 0...5V b) 5...0V c) 0...1V d)1....0V e) Jakakolwiek inna spoza powyzszego zaskresu Nadmienié, ze moja sonda dziala jak najbradziej OK,...
Sonde mozesz sprawdzic przy pracy na benzynie - najpierw zrob mu reset przez odlaczenie akumularora, a potem dopiero praca na benzynie - oczywiscie dobrze rozgrzany motor.Jesli sonda oscyluje to jest ok.Wstepnie reduktor ustawiles dobrze.Aktuator powinien miec nieco mniejszy zakres pracy wokol PWA. TPS to czujnik polozenia przepustnicy
witam, mam vectrę b z silnikiem x20xev i instalacją gazową II generacji. jazda na gazie odbywa się bez problemów, natomiast są problemy przy jeździe na benzynie. rano po odpaleniu obroty wariują - spadają do zera i jeżeli nie przegazuję auta to silnik gaśnie. przez kilkadziesiąt-kilkaset metrów jazda na benzynie to koszmar - szarpanie, kiepawa dynamika,...
było o tym juz wiele razy !!więc jeszcze raz! róznica miedzy tymi sondami jest zasadnicza, sonda 3 lub 4 przewodowa posiada grzałkę która szybciej rozgrzewa sondę co pozwala osiągnąć jej szybciej pełna sprawność i odpowiednie pwrametry pracy!!! grzałka to najczęściej dwa białe lub szare przewody!! każda sonda odpowiada za to samo czyli za podanie dla...
Czy ktoś już podejrzewa co może być ? :/ Wywnioskowałem z filmiku. https://www.youtube.com/watch?v=bAvqJfy7... Tak jakby sonda przed katalizatorem nie pracowała poprawnie. Skoro zakres napięcia pracy sondy jest od 0.1V do 0.9V, a ona na jałowym pokazuje 0.1V, czy 0.2V, to tak ubogą mieszankę poda sterownik silnikowi, przez co są cyrki z utrzymaniem...
Nie czytałeś dokładnie:– temperatura silnika wyższa niż 200C – napięcie sondy lambda musi przynajmniej raz wyjść poza zakres 0,3..0,6V - warunek przejścia silnika do pracy w pętli otwartej, 13 – SONDA LAMBDA OBWÓD OTWARY Błąd występuje gdy: silnik pracuje nie mniej niż 1 min temperatura silnika powyżej 850C napięcie sondy lambda przez...
Integrator zrobił 128 kroków, czyli teoretycznie skończył się zakres regulacji dla pracy sondy.Możliwe przyczyny to dziura w kolektorze ssącym,niskie ciśnienie paliwa, uszkodzony przepływomierz.
Sama wymiana silnika krokowego może być niewystarczająca. Trzeba by podpiąć pod program diagnostyczny instalację LPG i ustalić zakres pracy tego układu . Silnik krokowy działa w zakresie 0-240 kroków na podstawie sygnału sondy lambda. W tej chwili jak siłowo to było rozwiązane może nie działać poprawnie. Ja używam do tego by wysunąć lub wcisnąć trzpień...
Kurna gdzieś miałem foto... ale znaleźć nie mogę... Przerabiałem to samo. U mnie winne były 2 rzeczy: 1) nieszczelność na przewodzie podciśnieniowym biegnącym do wtrysku (jakbyś zrobił foto silnika ze zdjęta puszką filtra powietrza to bym ci pokazał który) 2) zdychająca pierwsza sonda Lambda - ta przed katem. Po naprawie pierwszego i wymianie drugiego...
Nie mam urządzenia i nie będę specjalnie koledze kupował, wystarczy, że do swojego auta mam Więc grzebiesz po omacku - powodzenia. W tym samochodzie nie da się wybłyskać kodów - inaczej jako pierwszy byłby zawsze "12". I nie sądzę, że druciarstwem jest przywracanie autu drugiej generacji, zamiast magicznej śrubki A sprawdziłeś łaskawie stan i zakres...
Witam, czy do pomiaru sondy musi byc miernik analogowy czy elektroniczny multimetr tez nadazy ze wskazaniem zmian w zakresie pracy?
Nie mowię tutaj o oscylacji jak na PB ale wychodzi na to że jak ustawi sonde na 0,5V co też można powiedzięć zrobił to wg was będzie mocno stabilnie stała na 0,5V na luzie na LPG? Bo na to wychodzi że wg waszej teorii da się ustawić tak reduktor i register (no i mikser) żeby otrzymać stabilne napięcie. Poza tym wiem jak działa sonda i wiem że ma być...
Zbudowałem phmetr w oparciu o schemat http://www.akwa.org.pl/akwa_org_pl/ksiaz... W układzie dobrałem inne rezystory, gdyż miałem problem z kalibracją, zmieniłem również kondensator na wejściu sondy na 10nF (foliowy). Niestety mam problem, gdy podłączam sondę do układu po chwili napięcie na wyjściu ustala się na...
Dięki za informacje teraz wiem jak ma być.
Odświeżam temat, Zajchu jak rozwiązałeś swój problem ? mam taki sam silnik jak kolega Zajchu 1,6 16V 77KW (105PS) oznaczenie AZD bez gazu w VW Golf IV, obroty czasami falują w zakresie 560 - 820 na ciepłym silniku na biegu jałowym oraz niekiedy wywala błąd 16555 - zbyt uboga mieszanka oraz 17586 - podgrzewana sonda lambda wyjście przerwa błąd sporadyczny,...
Moja rada - zmień mechanika jeżeli uważa na "swoje oko" że coś działa lub nie. W Vag'u masz wszystko co będzie Ci potrzebne aby określić poprawność działania sondy lambda regulacyjnej lub diagnostycznej(zależy ile ich masz czyli jaki silnik bo nie napisałeś). Sonda regulacyjna odpowiada za informację do sterownika silnika o składzie mieszanki(uboga...
Sondę wymieniłem i znikł błąd katalizatora a zakres pracy na lpg i pb jest od 0,0V do 0,8V. Od czasu naprawy zrobiłem z 15 tyś. km i ciągle jest w porządku.
Przy dużej różnicy stężenia tlenu generuje ona siłę elektromotoryczną dochodzącą do 1 V. Slonik w tym zakresie co podałeś sonda nie pracuje
a co to za sonda o zakresie pracy 0-1 V co daje ponad 3 V ? jakaś promocja że do 1V dodaje 2 V gratis ?
Tak jak wcześniej napisałem silniczek może działać tylko w zakresie kroków ustalonych w programie.zmniejsz kroki minimalne otwarcie np 20 max 200 zobaczysz że zacznie sie przesuwać,zaobserwuj sondę ,bez silniczka będzie na wolnych obrotach albo ubogo albo bogato i raczej w tych granicach zostanie ,zaciśnij węża doprowadzającego gaz do miksera żeby zmienić...
Napiecie sondy lambda oscyluje w zakresie 0,03-1V. Silnik dazy do uzyskania napiecia 0,5V na sondzie lambda. Jesli nie pracuje w calym zakresie to oznacza zle spalanie lub nieprawidlowa prace sondy. Pozdr. Procekkk
Jest kilka typowych objawów "kończącej" się sondy - np. brak zmian napięcia w pełnym zakresie jej pracy, ale nie zawsze jest winna temu sonda. Napisz może jakie masz problemy z sondą, lub autem
najdokladniej sprawdzisz dzialanie sondy na oscyloskopie,zdarzaja sie sondy ktore pokazuja zakres pracy 0.1-09v mimo to nie sa w pelni sprawne,badzo istotny jest czas probkowania...
Na gazie zawsze wolniej hula, ale też powinna w pełnym zakresie. A jaką ustawiłeś emulacje i zakres pracy "krokowca"
Witam. W tych autach stosowane były sondy 1V. Jeżeli znasz się na mierniku możesz sprawdzić ją sam. Dwa białe przewody sondy to grzałka. Po odpaleniu auta powinno być na nich około +12 do +14v. Szary przewód to stała masa sondy. Możesz ją sprawdzić żarówka 12v5w podpiętą do + akumulatora a drugim końcem do szarego przewodu sondy (sonda musi być podpięta...
Witam, Chciałbym prosić o pomoc zdiagnozowaniu problemu z moim Fordem Focusem MK1 1.6 ZETEC SE z sekwencyjną instalacją LPG – BRC. Pół roku temu grzałka sondy lambda za katalizatorem wypaliła dziurę w tłumiku. Pospawali mi to ale od tego czasu zaczęły się problemy. Auto zaczęło gubić zapłony, ma małą moc, silnik strzela. Na benzynie jest ok, problemy...
należy dodać że prawidłowa praca sondy ,to przynajmniej 8 pomiarów na 10sec.najlepiej w pełnym zakresie ,to zależy od sondy,ale najczęściej od 0.1-1V lub 0.6-1.6V, mozna też sprawdzić miernikiem cyfrowym,najlepiej z linijką analogową zazwyczaj w 3,lub 4przewodowych sondach czarny jest przewodem sygnałowym.
Podstawowe dane jakie mnie interesują to: 1. typ sondy Lambda (zakres pracy) 2. typ neutralny sondy 3. typ czujnika TPS 4. bezwładność TPS na biegu jałowym ( dane w książce serwisowej nie dają jednakowej odpowiedzi co do sondy i TPS poniżej daje linka do tego opisu http://www.seatibiza.za.pl/ ) Trochę informacji na temat mojego auta : Odnośnie LPG szczegółowe...
a jak wyglądałoby wskazanie sondy przy pracy silnika na gazie gdyby nie było emulowane w układzie gazowym? Wychodziłoby poza zakres 0-1V???
nie takie podłaczenie jest jak najbardziej dozwolone stosuje sie takei rozwiazania.Z mego doswiadczenia nigdy nie podłaczałem w ten sposób emualcji w skodzie,zawsze rozcinałem sonde...Tego typu rozwiazanie stosuje sie szczególnioe w autach japonskich...Czytam Twój post i troszke mnie dziwi napiecie sondy...Napiecie winno sie wachac niezaleznie od połozenia...
Spróbuj tak ustawić poziomy załącz wyłącz ,by cykl pracy był taki jak oczekujesz. Jaki czujnik steruje pompą podaj typ . Są sondy ultradźwiękowe lub radarowe w których można ustawić zakres załączania pompy . Zobacz ofertę firmy http://www.introl.pl/pl/dokumenty/main_p... lub http://nivelco-poland.polandtrade.pl/
Jeżeli register byłby na max rozkręcony to byłby nie potrzebny,na registrze jest regulowany stały przepływ gazu ,a attuator doregulowywuje skład na podstawie pracy sondy lambda(attuator ma bardzo wąski zakres pracy, obecnie juz nie są stosowane, zastąpione silnikami krokowymi)
DDT wskazuje na błąd górnej sondy . Podczas pracy silnika na biegu jałowym napięcie na sondzie tlenu powinno pracować w zakresie około 50-950 mV
Nwiązując do mojej wcześniejszej wypowiedzi, to ja zrozumiałem, że na benzynie górna granica pracy sondy jest 0,7V, więc tak rozumując praca sony jest OK. Jednakże jeżeli na PB sonda pracuje tylko w zakresie 0,6 - 0,7V to jest rzeczą oczywistą - WYMIANA SONDY. Pozdrawiam
Kontrolka nie wyświetli się jak sonda stoi, tylko jak sterownik stwierdzi skład mieszanki poza zakresem. Jaki tam jest gaz? Przyczyną złej pracy na benzynie jest albo zalewanie albo przyduszenie od zbyt małej ilości paliwa. Skoro problem pojawił się od momentu założenia gazu, to problem jest po stronie instalacji LPG - źle wyregulowana albo kiepskie...
Dodatkowo możesz te dwa białe przewody wychodzące z sondy sprawdzić omomierzem(nie pamietam jaki zakres ale gdzieś w porzedziale od 5-14ohm zależnie od temperatury sondy i układu katalitycznego)). Jeżeli będzie miała więcej tj.niż 50 ohm to napewno jest uszkodzony podgrzewacz sondy,tym samym sonda do wymiany.Druga ważna rzecz to jak kolega wspomniał...
no wiec sprawa czujnika zalatwiona tak jak mowilem na poczatku izolacja.kwestia pracy sondy to wyzsza szkola jazdy i zalezy np.od zakresu pracy krokowego,ustawien szybkosci pracy krokowego,punktu neutralnego sondy.podkrec szybkosc pracy krokowego na max i ogranicz zakres krokowego do wymaganego min(±15-20)a oscylacja sondy przyspieszy.co sie dzieje...
Cześć ! Jestem posiadaczem Audi A3 8P Sportback 1.6 102KM rok 2006 +LPG Jeśli macie chwilkę czasu żeby doczytać do końca post uprzejma prośba o pomoc – bo mnie już się kończą pomysły. Objawy: • Auto słabo przyspiesza, powyżej 4500rpm zaczyna szarpać tracić moc niezależnie od biegu ( choć najbardziej widoczne na 4 i 5 biegu pow 120km/h) w...
Silnik z przebiegiem 146tyś.Zawór biegu jałowego jest nowy i pracuje raczej normalnie (reaguje wysunięciem trzpienia czasami może lekko spóźnia).Praca sondy w zakresie od 0,2V do 0,8V nie budzi moich podejrzeń.
Sprawdzę jak jest na nagrzanym w takim razie. Co do sondy to jak na razie sprawdziłem zwykłym multimetrem i oscyluje w całym zakresie. Ponadto kupiłem wskaźnik pracy sondy taki na kolorowym led bar. Jutro podłączę to będę miał podgląd cały czas. Sondę kilka dni temu kupiłem nową uniwersalną ntk. Dużo pali od kiedy ją kupiłem. Jechać to chyba nawet jedzie...
CO dziwnego jeszcze zauważyłem,że kroki w programie ustalone sa na 104 i 114,a podczas jazdy teraz,gdy coś jest nie tak,ustawiaja sie na 140.Czasem w czasie jazdy ida na 92 i tak stoją,a potem jak sie ruszą to ida na 140.... Kroki są jak najbardziej prawidłowe, zależą od wartości wyjściowej atuatora + zakres pracy atuatora + sygnał sondy lambda. Może...
Większość testerów określa brak pracy któregoś cylindra jako wypadanie zapłonów,a powodem jest wtryskiwacz,które na gazie padają nagminnie,rdzewieją i są niedrożne. Pytanie podstawowe,czy spalanie jest za bogate,czy za ubogie. Ta wiadomość zawęzi krąg poszukiwań. Sondy na wolnych obrotach mogą włączać się okresowo.szczegolnie te po katalizatorze. Najlepiej...
Kontrole przebiegu powinno się zrobić oscyloskopem; Teraz nie możesz powiedzieć że sygnał jest za wolny, występuje opóźnieni w przesyle danych między sterownikiem a interfejsem; Widać to na wykresie w momencie zwiększenia prędkości obrotowej silnika do 3000 obr. tu wykres podaje wartość liniową, a powinno wyglądać tak jak na biegu jałowym z tą różnicą...
Czujnik temperatury możesz wykręcić i przebadać na stole, całą pracę temperatura/rezystancja - znajdziesz dane bez problemu, jeżeli sonda jedno-przewodowa to pracuje w zakresach 0-1V tak mniej więcej, nie powinna schodzić na jakieś ujemne wartości - najlepiej podłącz drugą używkę. Sprawdź drożność wydechu!!! bo często przytyka katalizator lub jeden...
Napięcie sondy lambda , jeżeli "stoi" to znaczy jest uszkodzona. Ma pracować /falować/ napięcie pomiędzy zakresem 0,2V do 0.9 V , z częstotliwością 1 Hz.
Regulacja wygląda prosto :) Zaczynamy od zakupu,pożyczenia lub samodzielnego wykonania odpowiedniego do instalacji interfejsu.Ściągamy odpowiedni do naszego sterownika program.Rozgrzewamy autko do normalnej temperatury pracy-ok 80st.C.Gasimy silnik.Podłączmy naszego kompa przez interfejs do centralki gazu,uruchamiamy autko,przełączamy na gaz i ustawiamy...
Czy oscyloskop do 7MHz przyda się do pracy nad ożywianiem odbiorników /do zakresu KF/? Jak zrobić prostą sondę do osc?
Chyba jednak nie wiesz jeszcze do końca na jakiej zasadzie odbywa sie trasmisja i odczyt wartości z sondy. ECU odbiera napięcie z sondy ale on odbiera tylko dwa stany "za bogato" i "za ubogo" i te stany zmieniaj`a się na bierząco. Komputer to dodaje troche paliwa to ujmuje, jak podłączysz woltomierz do sprawnej sondy kiedy silnik pracuje to zobaczysz...
Z tego co wiem to kat jest wycięty i jest założony emulator jakiś .Co do sondy jest zakres pracy wacha sie od 0.2 do 0.8 czyli raczej prawidłowo . Co do kompresji to chcieliśmy ja sprawdzić ale silnik traciłby moc gdyby tak miało być .Wiec swiece sprawdzić.Zakład ktory zakładał mi wcześniej reduktor zakładał też cewke i swiece. Myślisz nad zmiana swiec...
Najlepiej byłoby sprawdzić sondę przez podpięcie samochodu do programu diagnostycznego. O ile wyjście poza zakres pracy można zmierzyć multimetrem to szybkość nie za bardzo, chyba że możesz przyciągnąc oscyloskop do samochodu.
orientacyjny stan mieszanki pokazuje sonda(ubogo bogato).obniżenie PWA i zakresu pracy krokowego zuboży mieszankę.zazwyczaj wypalają się zawory wydechowe.procesy zachodzące w komorze spalania są zbyt zawiłe aby je opisywać więc może znajdz kogoś kto spawa acetylenem i poproś aby pokazał wpływ ognia bez dodatku tlenu (mieszanka bogata) na metal a następnie...
Witam. W tym układzie zakres temperatury możesz zmieniać zmieniając wartości rezystancji R5 i R6 tak jak napisałeś, ponadto zmieniając wartość R7 możesz zmienić histerezę łączeniową. Jednakże ja bym na początek nie zaczepiał tych rezystancji, tylko zmienił bym czujnik NTC na większą rezystancję. W układzie jest 10kΩ, a ja bym zmienił na co najmniej...
Powinna "chodzić" od około 0,1 do 0,9 V, a u Ciebie pracuje tylko w dolnym zakresie.
Dziękuję za odpowiedź akumulator pokazuje napięcie 12.8v na zgaszonym oraz 14.7 v na odpalonym silniku Udało mi się odczytać kody błędów P0138 to błąd Obwód sondy Lambda - sygnał za wysoki (Bank 1 Sonda 2) a z kolei P0037 Niskie napięcie w obwodzie sterowania grzałki sondy lambda (rząd 1 czujnik 2) Zmierzyłem oporność sondy nr2 za katalizatorem przy...
Też mam taki sterownik w jednym z aut. Jednakże to fiat ale wnioskuje z Twego problemu ze masz złą emulację sondy przez co mapy benzyny w sterowniku silnika dopasowują się do sygnału sondy lambda przy pracy na gazie . Efektem jest zła praca na benzynie. Są dwa wyjścia - wybrać odpowiednią emulację . Ja mam u siebie masa bo mój sterownik najlepiej pracuje...
Witam! w zeszłym roku zamontowałem sobiee w samochodzie vw golf 3 1,8 jednopunktowy wtrysk, komputer landirenzo LES04. na benzynie chodzi wszystko ok. przełącze go na gaz i na początku też chodzi ładnie silniczek krokowy pracuje w granicach 60-75 kroków. adaptacja ustawia silniczek krokowy 69kroków. Sonda pracuje w zakresie 0-0,8V a po paru minutach...
Skoro miernik pokazuje 0-5V to pracuje. Innym razem piszesz, że nie pracuje. Nic już nie rozumiem. Ale jak ma 0-5 to jest ok. Co to znaczy, że sonada ma dobrą masę? Pisrwsza sonda zwykle ma właśnie wskazanie 0-5 V. Druga zwykle ten zakres ma mniejszy. W książce od meganki pisze że wartosci jakie powinna przyjmować sonda to między 0 a 1V daltego odczyt...
Przeczytałem dużo tematów o sondzie lambda. Jednak nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Czy praca sondy poza zakresem świadczy o jej awarii. Sonda jest czteroprzewodowa 1 V - układ wydechowy wyposażony w jedną sondę bez katalizatora, czyli grzałka dwa białe i dwa przewody sygnałowe "+" i "-" . Z tego co wyczytałem zakres takiej sody to 0,2 - 0,8...
Możliwe że potrzebujesz adaptacji silnika krokowego wolnych obrotów .. W wielu autach polega to na odłączeniu akumulatora na 30 min .. potem go podłączasz , przekręcasz kluczyk na pozycje zapłon ale nie uruchamiasz silnika .. zostawiasz tak na 5 min .. po tym czasie wiele błędów komputera jest resetowane, a główka silnika krokowego sprawdza maksymalne...
Co mi da ograniczenie +/- 10 na wysokich ? To żeby jak najdokładniej ustawić, a dopiero potem z powrotem zwiększyć mu zakres pracy żeby miał pole do manewru. Na podstawie czego mam stwierdzić czy mogę dać więcej czy też nie? Tak żeby sonda poprawnie oscylowała przy jak najmniejszym zakresie pracy attuatora.
Jest to typowa sonda 3przewodowa(2 białe-podgrzewanie,czarny sygnał) lub 4przewodowa (szary-masa) o zakresie pracy 1 V. Możesz spokojnie wsadzić 4 przewodową np od poloneza ważne żeby sonda była 1 voltova.
Pierwsza diagnozą była uszkodzona grzałka przepływowa https://north.pl/karta/grzalka-pompy-myj... zamówiłem nową ale chyba będę ja oddawał bo oporność na starej to niecałe 29ohma, a nowej 30 więc raczej tutaj jest ok. Problemem nie jest oporność samej grzałki. Porównanie oporności nowej ze...
Mam dni dobroci dla moich przyrządów i został mi do naprawy multimetr (omomierz) w w/w ruskim oscyloskopie. Uwalone zostały 2 zakresy omomierza. Najpierw zakres 10³ a następnie zakres 10². Opisuje to w ten sposób co świadczyć może że dla poszczególnych zakresów popsute zostały oddzielne podzespoły. Pozostałe 2 zakresy działają prawidłowo....
Sonda jest z zakresu 0-1V i L ustawiłem na 0,35 a H na 0,7
Stoję przed dylematem wyboru sensora temperatury do urządzenia, które będzie miało (w zależności od wersji) zadanie pomiaru temperatury otoczenia lub temperatury przy pomocy sondy. Zakres pracy ~ [-10,50] st. C. Chciałbym w obu przypadkach skorzystać z tego samego firmware'u i zminimalizować różnice pomiędzy oboma wersjami. Zastanawiałem się nad Dallas'em...
Witam, Z informacji jakie znalazlem wynika, ze wspolczynnik lambda do kontroli skladu spalin powinien oscylowac w zakresie 0,97...1,03 (podobno katalizator najlepiej pracuje przy wspolczynniku =1). Ponadto 68 stopni C to temperatura wlaczenia sondy lambda i przejscia silnika na program pracy w petli zamknietej. Chcialbym zapytac, w jakim zakresie powinno...
obwód sondy i uboga mieszanka. Do silnika wpada zbyt mała dawka paliwa, silnik pracuje na ubogiej mieszance i sterownik rejestruje błąd sondy bo pracuje w niskim zakresie napięcia tzn. ubogo. Jakbyś miał tester to zaobserwowałbyś pracę sondy. Możesz sprawdzić w sposób pośredni ciśnienie paliwa.
Dużo tego ;) Może powolnie oscylować, choć tego możesz programem nie wychwycić. Takie zachowanie na ogół świadczy że swoje km już przejeździła. Nie pracująca w pełnym zakresie napięć przewidzianych przez producenta... Wykazywać na gazie głównie mieszankę ubogą, lub bogatą, gdy na benzynie pracuje prawidłowo... Dawać 5v zamiast realnych wartości - na...
Metody sprawdzania sond lambda opisano wielokrotnie na tym forum. Opisano też dokładnie różne perturbacje elektroniki związane z zamontowaną i ekploatowaną instalacją gazową. Proponuję przeglądnąć odpowiednie tematy-wyszukiwarka. Nie ukrywam że temat pozostał by otwarty,moją decyzję przypieczętował fak,że samo "opel vectra" nie wystarczy. Samochód ten,w...
sonda lambda zakres zakres praca ciągły attuator zakres praca
pompa głębinowa uszkodzona schemat genway sterowanie zaworem kulowym
archiwizacja danych dysku naprawa obudowy kolumny głośnikowej
Brak iskry w piecyku naftowym Zibro Qlima - diagnostyka i rozwiązania Kospel EPO2 nie grzeje mimo załączenia - przyczyny