Sonde mozesz sprawdzic przy pracy na benzynie - najpierw zrob mu reset przez odlaczenie akumularora, a potem dopiero praca na benzynie - oczywiscie dobrze rozgrzany motor.Jesli sonda oscyluje to jest ok.Wstepnie reduktor ustawiles dobrze.Aktuator powinien miec nieco mniejszy zakres pracy wokol PWA. TPS to czujnik polozenia przepustnicy
Dodatkowo możesz te dwa białe przewody wychodzące z sondy sprawdzić omomierzem(nie pamietam jaki zakres ale gdzieś w porzedziale od 5-14ohm zależnie od temperatury sondy i układu katalitycznego)). Jeżeli będzie miała więcej tj.niż 50 ohm to napewno jest uszkodzony podgrzewacz sondy,tym samym sonda do wymiany.Druga ważna rzecz to jak kolega wspomniał...
Też mam taki sterownik w jednym z aut. Jednakże to fiat ale wnioskuje z Twego problemu ze masz złą emulację sondy przez co mapy benzyny w sterowniku silnika dopasowują się do sygnału sondy lambda przy pracy na gazie . Efektem jest zła praca na benzynie. Są dwa wyjścia - wybrać odpowiednią emulację . Ja mam u siebie masa bo mój sterownik najlepiej pracuje...
https://obrazki.elektroda.pl/9272556200_... Spodziewam się, iż pod tym artykułem rozpęta się prawdziwa burza. Dlaczego? Bo będę pisał o rzeczach EKSTREMALNIE NIEBEZPIECZNYCH . Będzie więc o pomiarach, które są groźne dla życia, zdrowia i sprzętu. Będzie mowa o metodologii poprawnej, którą polecają eksperci na Elektrodzie (co nie oznacza,...
https://obrazki.elektroda.pl/1605811200_... Multimetr Elektronik bez multimetru jest jak zakonnica bez habitu. Jest to bowiem podstawowe narzędzie pomiarowo-diagnostyczne i jego posiadanie jest po prostu niezbędne. Ale o ile zakonnica wie, co będzie nosić, to początkujący elektronik może się zgubić w gąszczu dostępnych typów, marek...
Bardziej dla ochrony karoserii, ale studzenie wydechu przed katalizatorem też nie jest pożądane.
Witam szanowne grono. Mam problem w Diagnostyce Peugeota 207 1.4 8V 75km z 2008r. Autko od 3 lat w rodzinie i zostało ono kupione z problemem z szarpaniem silnika na zimnym rozgrzewającym się silniku. Po rozgrzaniu silnika powyżej 80 stopni i dalej podczas jazdy silnik pracuje prawidłowo. W zimę efekt jest dużo gorszy. Poniżej przedstawiam swoje dotychczasowe...
https://obrazki.elektroda.pl/4007984600_... Witajcie moi drodzy Przedstawię tutaj krótki test przenośnego oscyloskopu Hantek 2C42, posiadającego również funkcje multimetru. Hantek 2C42 oferuje 2 kanały z pasmem do 40MHz wraz z podstawowymi funkcjami takie jak tryb Auto, tryb XY, itp. Ładuje się go z portu USB, a całość jest w wygodnym...
Jak mierzyć napięcia miernikiem? Często na forum pada tego typu pytanie. Dlatego postaram się wyjaśnić, jak mierzyć napięcia w zasilaczu komputerowym, aby odczyty były najdokładniejsze, a sam pomiar był dla nas bezpieczny. 1. Przygotowanie niezbędnego sprzętu do pomiaru. Osobiście posłużę się miernikiem UNI-T M890G. BATERIA - jeśli nasz miernik zasilany...
Narysuj schemat testera listew led z regulowanym napięciem (at)ElektrodaBot AI: Jakie są konkretne wymagania lub funkcje, które powinien mieć tester (np. zakres napięcia, pojemność prądowa, typ listew LED)? testowanie podświetlenia led w telewizorach , zakres napięcia od 5 do 150v Wstępna ocena dostępnych informacji Z pytania wynika, że potrzebujesz...
Panowie podam wam moje rozwiazanie kiedy sonda zaczyna sie zawieszac na wysokiej wartosci typu 4870 mV lub cos podobnego. Informacja dotyczy silnika x18xe1 z LPG (to bardzo wazne!!!) Otoz gaz po jakims czasie sam sie porzestawia, rozjezdza sie mapa itd, szczegolnie jesli mamy niskiej jakosci elementy instalacji, na przyklad czerwone wtryskiwacze valtek...
Różnią się tylko zakresem pracy sondy lambda , standard 0-1V lub Resitive 0-5V.
Fajny ten wynalazek ale zastanawia mnie kilka rzeczy. Jak badasz szczelność komina koncentrycznego jeżeli zakres pomiarowy tego "cuda" kończy się na 11%tlenu i 20% CO2? Jak rozliczasz pierwsze uruchomienia u producentów? Wysyłasz im screena z programu i oni to akceptują płacąc CI za uruchomienie i udzielając gwarancji na urządzenie? Czy Twoja firma...
Witam. Występują błędy P0170 i P1130 - wyrzuca je sobie np po przejechaniu 160 km albo 230 km albo nawet 130 km przy pracy na gazie-zawsze są te same i zawsze w parze. Dzisiaj podpiąłem sobie auto pod komputer i patrzyłem na zachowanie sond.W aucie mam dwie sondy. Pokazują wartości różne ,które zmieniają się w różnych zakresach. Pomiary zrobiłem dla...
Przestrojenie na słuch to bardzo pracochłonna zabawa i do tego bardzo trudna. Musisz najpierw zmiejszyć o połowę pojemności w heterodynie i wzmaniaczu w.cz. Jak będziesz miał szczęście (wątpię) w tym momencie już odbierzesz jakieś stacje, o ile dragania w heterodynie się nie zerwą. Jak wystarczy Ci pół zakresu od ok. 88MHz do ok. 97MHz to już koniec...
Przeczytałem dużo tematów o sondzie lambda. Jednak nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Czy praca sondy poza zakresem świadczy o jej awarii. Sonda jest czteroprzewodowa 1 V - układ wydechowy wyposażony w jedną sondę bez katalizatora, czyli grzałka dwa białe i dwa przewody sygnałowe "+" i "-" . Z tego co wyczytałem zakres takiej sody to 0,2 - 0,8...
Witam Serdecznie, Chciałbym Was prosić o zdiagnozowanie Lambdy na podstawie wykresu z EvoScan. Samochód to: Colt V (CJ1A) 96 rok/ 1,3 - 12V. Problem - Wysokie spalanie, lekkie falowanie na wolnych obrotach i ogólnie silnik nie chodzi zbyt równo - rzuca nim zwłaszcza jak się już nagrzeje i spadnie tak do 800 obrotów. Ale generalnie chodzi o spalanie....
Więc tak, sondy sprawne. Poczytałem trochę, zgromadziłem trochę wiedzy więc napisze ją, może komuś się przyda. Sondy regulacyjne - zakres pracy 0-1V (w przypadku mojego auta) Powinny się nagrzewać do stanu pełnej gotowości po około minucie, zakres ich pracy to sinusoidalny przebieg od 0 do 1 V w odstępach czasu około 300-500ms, czyli szybkie skoki....
Posiadam Astrę 2 z silnikiem x18xe sonda2 /za katalizatorem/ Simens 5WK91709 liczba przewodów 4 nap.grzałki 12v zakres pracy 1v. Dane techniczne: gwint - M18x1.5mm na klucz 22mm długość kabli z sondą - 28 cm kolory przewodów dwa białe - podgrzewanie sondy szary - masa czarny - przewodzi sygnał prądowy z sondy do komputera benzyny sygnał sterujący -...
Witam, Czy do oceny sondy 5V można przyjąć analogiczne kryteria jak w przypadku 1V ? tzn: 1) Amplituda zmienia się w sprawnej 1V sondzie od powiedzmy 0,2V do 0,8V. Czy w 5V można zatem przyjąć że poprawna praca to od 1V do 4V ? 2) Czy częstotliwość zmian sygnału w sprawnej sondzie 5V jest taka sama jak w 1V ? Dziękuje, pozdrawiam.
Witam, chciałbym zapytać o poradę. Mam Octavię I 1,6 BFQ z LPG sekwencyjnym i mam problem z silnikiem. Komputer pokazuje błędy: P0404 Sterowanie recyrkulacji spalin Zakres obwodu / wydajność, P0171 mieszanka zbyt uboga bank 1, P0138 sonda za wysokie napięcie bank 1, czujnik 2 Problem polega na występowaniu nie równej pracy silnika po dobrym rozgrzaniu...
Powracam do tematu, który niedawno przewinął się przez moje ręce, jednak nie został do końca usprawniony i jeździ, bo jeździ. Pierwszy raz mam tak głupią i tajemniczą zagadkę w pojeździe z tej rodziny. Pacjent: Peugeot 206 1.1 HFX 2002r. Objawy: 1. nie ma trudności z uruchomieniem zimnego silnika, jednak w pierwszej chwili po starcie potrafi on zgasnąć....
Różne sądy mają różny zakres jeśli twoja pracuje 0-0,8V to jest ok. Ale tak jak napisał Maher w pełnym zakresie obrotów, czyli na wolnych obrotach i w czasie jazdy. Oczywiście na spalanie i moc silnika ma większe znaczenie prawidłowa dawka gazu i praca sądy w czasie jazdy (pod obciążeniem).
Witajcie. Elektroforumiści mam problem z sondą. Na początku myślałem, że nierówna praca jest spowodowana czujnikami temp. jednak na forum doszłem, że jest w normie. Sprawdziłem sondę zaczęłem od parametrów może dziwne ale oporu. Sugeroweałem się danymi Zembowicza wartość grzały w normie natomiast podane było też iż sonda przy temp 20 st. C powinna mieć...
sonda jest zimna to nie pracuje dobrze i to powoduje wzbogacanie mieszanki lub zubażanie i nie chodzi tak jak trzeba. Ładnie , kolejny członek fanklubu Staga. Dobry człowieku co za bzdura piszesz. Sonda lambda (zakładam że o niej piszesz) nagrzewa się w ciągu kilkunastu sekund( z reguły trwa to 5-10 sekund). Komputer samochodowy zaczyna, ze wzgledów...
Diagnostyka, to nie tępe i bezmyślne sczytanie błędów DTC, tylko podgląd parametrów życiowych silnika - tego to ECM widzi i porównanie z tym co wzorcowo powinien widzieć - temperatura silnika, czas wtrysku, KWZ, wskazania MAP-a, zakres pracy sondy. Skąd pomysł o jakimś "lewym" powietrzu ? Ponadto, jeśli auto robi 5 kilometrowe trasy, to nie ma się czemu...
sonda szerokopasmowa pokazuje ciągle lekko bogatą mieszankę (0,43-0,44V). Sonda szerokopasmowa nie oscyluje w określonym zakresie napięcia i nie sprawdza się jej jak zwykłej sondy, parametr pracy w takiej sondzie to wartość prądu pompy elektrochemicznej pracującej w sondzie aby utrzymać napięcie wzorcowe 0.45V
Jezeli masz gazownię i chcesz zakładać emulator sondy to więcesz szkody zrobisz montując go niż nie. Szkoda mi teraz czasu żeby to szerzej umotywowywać, ale tak jest.
Napięcie od 0 do 0,9 volt. Nie więcej? Sonda w większości ma zakres pracy 0-1V jak przekroczy 0,9 to się zdziwisz.Do pełnego 0V też pewnie nie dojdzie
Gdy sonda dobiega juz kresu swego zywota to na pb jeszcze tyle o ile wskazuje normalnie to na lpg juz nie chodzi w calym swoim zakresie
Witam mam piec mcr home 20/26 mi.Czy sonda zewnętrzna może działać tylko jako termometr beż ingerencji w zakres pracy kotła?
Wstawic katalizator, uszczelnic wydech. Sprawdzic zakres pracy sondy (jak wiecej niz jedna to wszystkich) lambda.
Numer starej sondy , do sklepu motoryzacyjnego , tam dobiorą odpowiednią. Taki zakres pracy sondy , to napięcie referencyjne ze sterownika silnika. Jest to sonda 1V.
gaz nie ma tu nic do rzeczy pisze jeszcze raz że na benzynie zakres pracy sondy jest taki sam jak na gazie.
Ty próbujesz zamontowac sondę która jest stosowana n.innymi w samochodach VW Golf IV. Nie uda Ci się to. To zupełnie inna sonda, o innym zakresie pracy.
Wyciągnij na 2 min.bezpiecznik EFI i wyczyść kompa z błędów.Zobacz czy powtórnie pojawi sie błąd.W serwisie powinni jednoznacznie określić uszkodzenie bo sondę można w pewnym zakresie sprawdzić nawet zwykłym miernikiem.Błąd sondy powoduje zmianę pracy na benzynie ale gazownicy mają za zadanie dopasowanie gazu do benzyny więc w niczym to chyba nie przeszkodzi.
Wszystko prawidłowo dla sondy 1V. Tak ma się wahać w tym zakresie a nie stać na jednej wartości.
Open Loop, zakres pracy silnika gdzie nie są brane pod uwagę wsazania sondy, więc i korekt nie będzie. Tu raczej nie ma co zawracać sobie tym głowy bo sonda jest szerokopasmowa, więc powystrojeniu na korekty powinno być dobrze.
Wszystkie trzy podane "nazwy" błędów pasują do Twojej sondy. Zakres pracy sondy od 0,2 V do 0,8 V i pierszy opis błędu. Kol.Elektrit, jest ratunek nr. 112.
Przepływomierz typu gorąca płytka,(hot film) Problem z gazowaniu tego stwora jesz szerszej natury- -sterownik wyposażony w dość "mądrą" adaptację -zakres pracy sondy lambda
Taki duży chłopczyk i nie rozumie. Powtórzę, jeżeli zakres pracy sondy jest poprawny to: a) auto pali tyle ile powinno. b)jeżeli mimo to pali dużo to sonda uszkodzona. Jedź na analizator.
Integrator zrobił 128 kroków, czyli teoretycznie skończył się zakres regulacji dla pracy sondy.Możliwe przyczyny to dziura w kolektorze ssącym,niskie ciśnienie paliwa, uszkodzony przepływomierz.
jeśli można ją wkręcić i ma taką samą kostkę i ilośc kabli (a to możesz sobie sprawzić np na allegro) to będzie pasować nawet od daewoo tico każda sonda ma ten sam zakres pracy
Koledzy wejdzcie na strone producentów sond a nie piszczie domysły zasłyszane na szrocie od sprzedawcy kartofli przypadkowo tam będącego ! Sonda przed kat. to sonda oscylacyjna i pokazuje kierunek zmian, a za pokazuje w którym rejonie lambdy sie znajduje ukłąd regulacji bo ma szerszy zakres pracy w zależności od składu spalin czyli ci pokaże np lambda-4.
Pomiar napięcia stałego: rezystor (posobnik) w sondzie stanowi część dzielnika napięcia mierzonego, drugim rezystorem jest rezystancja wejściowa przyrządu. Pomiar prądu zmiennego: stosuje się sondy skompensowane, tj do rezystora sondy dołącza się kondensator dostrojczy pozwalający na skompensowanie wpływu pojemności wejściowej przyrządu. Pojemność ta...
było o tym juz wiele razy !!więc jeszcze raz! róznica miedzy tymi sondami jest zasadnicza, sonda 3 lub 4 przewodowa posiada grzałkę która szybciej rozgrzewa sondę co pozwala osiągnąć jej szybciej pełna sprawność i odpowiednie pwrametry pracy!!! grzałka to najczęściej dwa białe lub szare przewody!! każda sonda odpowiada za to samo czyli za podanie dla...
Ustawienie potencjometrami podanych progów napięcia będzie właściwe jedynie dla przypadków sondy lambda pracujących w zakresie 0,1-0,9V. W niektórych samochodach spotyka się sondy z "podciągniętym" napięciem o 0,7V, co oznacza że zakres ich pracy będzie w przedziale 0,7-1,6V. Wówczas układ ten będzie musiał mieć ustawione inne progi napięć. Co do samego...
Zakres pracy takiej sondy jest bardzo wąski, praktycznie zawsze pokazuje bogatą albo ubogą mieszankę. IAW ECU Scan 2 podaje obliczony i uśredniony współczynnik lambda, a nie napięcie na sondzie - on nie oscyluje.
Nie czytałeś dokładnie:– temperatura silnika wyższa niż 200C – napięcie sondy lambda musi przynajmniej raz wyjść poza zakres 0,3..0,6V - warunek przejścia silnika do pracy w pętli otwartej, 13 – SONDA LAMBDA OBWÓD OTWARY Błąd występuje gdy: silnik pracuje nie mniej niż 1 min temperatura silnika powyżej 850C napięcie sondy lambda przez...
Musiałbyś podpiąć komp. od gazu do wizualizacji, wtedy zobaczyłbyś JAK CZYTANA JEST SONDA (czyli jaką wartość lambda widzi komp gazu), ewentualnie co się dzieje z attuatorem, czy np nie jest w pozycji granicznej, czy nie ma zadanego zakresu pracy.
sonda lambda zakres attuator zakres praca przełącznik zakres praca
zasilacz lutowniczą master zwarcie montaz paneli
reset drukarki epson odczyt licznik iskra am550
Jak wyjąć rolkę podającą papier z HP LaserJet 3020? Jak naprawić stuki w BMW E46: przyczyny i rozwiązania