Jeśli zamieniłeś tylko tłoki z korbowodami miejscami (przełozyłeś do grugiego cylindra) to nie ma to zanaczenia, aczkolwiek gdy wymieniasz tylko same pierscienie nie wskazane jest przekładanie tłoka do innego cylindra ponieważ wystepują już zużycia zarówno tłoka jak i tuleji, co w konsekwencji przyczyni się do brania oleju przez silnik. Tłok mozna załozyć...
Kolbenschmidt to dobra firma kupuj zakładaj i będziesz jeździł
Dziwnie to opisałeś. Bo jeśli masz wał nominalny, to zakładasz panewki nominalne. Jeśli twój wał był nominalny, ale jest porysowany to musisz go oddać na szlif i to szlifiernia musi ci powiedzieć na który szlif ci wał wyszlifowano. Czy na pierwszy (zwykle 0,25) czy drugi (zwykle 0,50) czy trzeci (0,75). Gdyby jednak te nadwymiarowe panewki nie były...
We wszystkich silnikach starego typu, panewki wału korbowego zakłada się zamkami w kierunku wałka rozrządu.
No straszne! Silniczek się przytarł... Wsadź głowę pod kokpit i zlokalizuj źródło dźwięku. Silnik nawiewu jest w środkowym panelu od strony nóg kierowcy. Jest trochę zabawy z wydostaniem. A potem dostać się do silniczka, przeczyścić i nasmarować panewki. Zakładając, że to to piszczy.
Ten korbowód się już zatarł, wał pewnie w takim samym stanie więc zakładanie tego nie ma sensu. Wrzuć zdjęcie wału
Masz wkładki panewek z kanałem ale panewki już ich nie mają 😁 Zakładaj.
Bierz Goetze, zakładałem kilka razy i sprawują się dobrze. Co do panewek,to na dobrą sprawę ciężko coś doradzić, rzadko są wymieniane. Marcyś20, a po cholerę szlif od razu, jeśli po ząłożeniu nowych panewek luz wału będzie mieścił się w ustalonej przez producenta normie?
Regulacji dokonujesz pomiędzy dzwigienką a mostkiem zaworowym,to co pokazano na rysunku to sprawdzenie luzu zużycia mostka. Co do pompy wysokiego ciśnienia to tak jak z kompresorem zakładasz i działa :D nie trzeba się bawić w ustawienia.
Jak zmieniam panewki to skręcam korby bez wału i mierzę. Mierzę też wał. Kiedyś trafiły mi się dwie panewki grubsze w jednej paczce. W tym przypadku mechanik zakłada niewłaściwe panewki, głowica nie ma nic do rzeczy. Zapytaj mechanika czy wie jaki powinien być luz pomiędzy wałem i panewkami.
A panewki są od czego?, bo nie wyglądają na oryginalną, to raz. Panewki korbowodowego oryginalne wyglądają tak: http://obrazki.elektroda.pl/5210642700_1... A więc wygląda na to, że próbujesz założyć panewki nie oryginalną do forda focusa, co bym osobiście nie zakładał tych panewek.
Dobra jeśli wymieniane były panewki to z jakiej przyczyny? Dwa skoro panewki się skończyły (tak zakładam) to jak z ciśnieniem sprężania (kompresja)?
Nie możesz zakładać panewek z wyższego szlifu na wał bez przeszlifowania. Zatrzesz go wtedy. Wał oddajesz do przetoczenia na wymagany numer szlifu. Wtedy zakłądasz panewki na ten sam numer. Podobnie z cylindrami. Tylko jak robisz szlif, to zakładasz odpowiednio "szersze" cylindry. Stuk może występować na zaworach lub na hydraulicznych kasownikach luzu....
Może vanos "dziurawy" i pompa nie jest wydolna żeby utrzymać ciśnienie, zakładając dobre pasowanie na panewkach. Po cirka 15 latach oringi gumowe nie działają.
Kupie od razu panewki wału korbowego wymiar standardowy bo zakładam, że wał jest w porządku. Czysta głupota, granicząca z szaleństwem. Jak możesz zakładać, jakie panewki należy kupić? Już lepiej nic nie robić, niż odstawić taką fuszerkę. Zaraz będzie płacz, że ciśnienie oleju, że stuka... Na wale są nie tylko panewki korbowe, to też weź pod uwagę.
Witam . Zależy w jakim stanie jest ten wentylator , jak zaczyna już wyć to trzeba jak najszybciej go nasmarować ja stosuje mieszaninę oleju silnikowego mineralnego z smarem stałym mineralnym . Taka maź działa skutecznie pod warunkiem że panewki wentylatora nie są wyrąbane , lub co gorsza owalne , tak to się dzieje gdy coolerek śmiga dłuższy okres czasu...
Ok. Znając swoje szczęście zakładam najgorszą opcję czyli panewki. Mam w garażu cały dół silnika z tłokami, mogę jakoś wykorzystać ? np. przekładając same panewki albo cały wał ? Zakładam że więcej roboty będzie z przełożeniem całego dołu silnika.
Glyco, Kolben, Goetze, Mahle możesz zakładać spokojnie. Dodano po 14 1sze najwyzsza półka Kolben robi dobre zestawy ale z panewkami to tak średnio. Mimo tego to i tak bardzo dobry produkt
Jeżeli luz jest ok 1 mm, to zdecydowanie wchodzi tylko wyjęcie wału, szlifowanie i kupno nadwymiarowych panewek, które nie są znacząco droższe od nominalnych. Chodź przy tak dużym zużyciu wał może nie nadawać się do szlifowania. Bezsensowne jest nawet zakładanie "dopasowanych" panewek, ponieważ tak jak już kolega wyżej wspomniał gładź na wale przy tak...
Witam. Dwie blokady wałków: -na wałku "ssącym" zamiast stopki panewki na drugim cylindrze -na wałku "wydechowym" zamiast stopki panewki na trzecim cylindrze -czujnik zegarowy zamiast świecy 1cyl lub znak na kole zamachowym od strony skrzyni. Jeśli juz to ustawisz, pasek zakładasz dowolnie (używany)pamietając tylko by zachować dotychczasowy kierunek...
Witam (at)szczepanstjepan Ten wał to raczej się nie nadaje, włożysz nowe panewki to ich szlag trafi zaraz. To pęknięcie to po dokładnym odtłuszczeniu poxipolem można zakleić. Próbowałem już tak robić i działało. A gdzie tam są panewki, ja proponuje gumą do żucia utkać. Jeśli wał jest prosty, a raczej nie jest, to zakładam i ma chodzić przynajmniej...
Nie zastanawiaj się tylko zakładaj.
My do Rki zakładaliśmy KOLBENSCHMIDT i wszystko grało.
W takich wypadkach gdy silnik zaciera się z nieznanego powodu należy szukać przyczyny tego stanu rzeczy a nie usuwać tylko skutki, bowiem sytuacja może się powtórzyć czego ten watek jest doskonałym przykładem. Tak jak koledzy napisali należy dokładnie sprawdzić całą magistralę olejową wraz z pompą pod kątem zanieczyszczeń i obcych ciał (zdarzyło mi...
Może. Ale równie dobrze może to być skutek niewłaściwego pasowania wał-panewki. Tylko nie bardzo jestem w stanie sobie tego wyobrazić. Jeśli bym montował nowe panewki na nowy wał to rozumiem, że jakiś chińczyk pomyli się na wymiarach. Ludzie nawet muszą poprawiać nowe kute korbowody do swoich turbo bolidów. Tutaj zakładałem stare panewki na stary wał....
Panewki jak już zakładać tylko wzmiacniane "biała i czarna" inne nie wytrzymają długo
Wygląda to na zanieczyszczenie kolimatora przemyj IPA ale tą 99,8% bo te co ogólnie sprzedają to mają max 70% i po odparowaniu zostają zanieczyszczenia, a dla spokoju kropelkę oliwki na panewkę silniczka. Zakładam że mechanika zmieniarki pracuje lekko i powtarzalnie.
Witam . Niestety brak kompresji na 4 . Totalny zgon 9 atm. Beret zdjęty . Tłok lata na boki . Panewki też już bez warstwy łożyskowej . Gruszę wymieniłem wcześniej bo fabryczna zrobiła się twarda jak kamień i rozpadła się . Pytanie . Czy pierścienie zakładać nominalne czy nadwymiarowe ? Panewki idą nowe .
Trzeba było czy nie trzeba to planowali. Fantazjujesz. Kto kiedyś niby tak robił heh. Pamiętam czasy gdy pod panewki podkładało się papierki pergaminowe albo złotka . Wszystko po to żeby zrobić ciasniejsze panewki w nadziei że to pomoże na kontrolkę smarowania. Planowanie głowicy to była jakaś abstrakcja. W razie potrzeby jej ściągnięcia po zakładaniu...
Witam.Silnik bmw e34 m50b25 bez vanosu niestety rocznika nie znam.Na panewkach korbowych znajdują się następujące numery: pierwszy rząd 78-43 01-92 drugi rząd 843 1284 884 Zakładam że silnik ma nominalne panewki ale pewności nie mam i nic konkretnego na ten temat nie znalazłem.Pozdrawiam.
No kolego moim zdaniem to poważniejszy remont się szykuje. Mam nadzieję, że się mylę bo będzie finansowo bolało. Panewki do wymiany plus wał do szlifu. I nie wolno nominalnych panewek zakładać jak wał jest porysowany bo za chwile jeszcze raz będziesz to robił. Wał do szlifu i panewki pod wymiar. A ciśnienie oleju sprawdź na jałowym biegu ale na ciepło...
Prawdopodobnie znalezione. Koło zębate z przodu silnika - bolec ociera o blok. Zakładamy nowe kółko, płukanie silnika, wymiana reszty panewek w całym silniku i zobaczymy. https://obrazki.elektroda.pl/9308825400_...
Piszesz o rzeczach niemożliwych. Chodzi mi o to, że przyczyna być musi. Nie wiem, czy to nie ty pytałeś kilka dni wstecz dlaczego zanika ciśnienie oleju w układzie. W każdym razie obstawiałbym wadliwy montaż panewek. Zakładam, że nie były montowane niewłaściwe panewki, czyli uzyskano swobodny obrót oraz, że nigdy nie zabrakło oleju silnikowego. A gzdieś...
Tu występuje mechanika AR300 czyli przy braku odtwarzania w jednym kierunku jest albo rozsunięte sprzęgło którejś z rolek dowijania (pęka panewka od spodu mechanizmu - do zregenerowania). Albo zużyty : http://obrazki.elektroda.pl/6280305000_1...
Nie rozumiem dlaczego proponujesz wymieniać wszystkie korbowody skoro tylko na jednym doszło do obrotu panewki. Nie możemy też zakładać, że wał kwalifikuje się do wyrzucenia na złom. Musiałby to obejrzeć tokarz zajmujący się tymi sprawami, który po wykonaniu szlifu załącza panewki. Gdybanie na oko, że jest to bardzo duża rysa na wale jest inf. niepoprawną.
To i tak czeka Cię wymiana panewek. Stare panewki są ułożone do starego wału. Zakładając je do innego silnika na pewno odpalisz i będzie chodził tylko pytanie jak długo. Więc najlepsze rozwiązanie to szlif i nowe panewki.
To że ma łożyska toczne nie oznacza że może być smarowany rozbryzgowo .Moja sprężarka miała na korbowodzie panewkę .Zobacz czy w obudowie dokładnie w miejscu gdzie jest środek wału nie ma takiego aluminiowego korka coś jakby smarowniczka ,sprawdż czy wał ma korbowód zakładany czy też ma po obu stronach przeciwwagi a korbowód skręcany na śruby imbusowe...
Jeżeli masz w C 328 tzw P1 to zakładasz korbowody od C 330 i panewki nominalne. Piszesz również coś o 0.25 co by świadczyło, że to P2 czyli panewki od C330 tzw.pierwszy szlif.Tylko pomiar walu wtedy Ci powiem jakie panewki na pewno.
Zakładając, że "nowa" rolka jest dobra, zostaje łożyskowanie (panewki) w silniku capstain, a w zasadzie w "kominku".
Oczywiście ile umiałem to starałem się aby każdy możliwy element nasmarować lub naoliwić oczywiście z umiarem żeby jakoś ulżyć silnikom Możesz jeszcze naoliwić ośki obydwu talerzyków nawijających taśmę po uprzednim zdjęciu z góry tych plastikowych zabezpieczeń. Poza tym naoliwić ośkę kółka pośredniczącego pomiędzy silnikiem przewijania a talerzykami....
prawdopodobnie winę za to ponosi osoba zakładająca misę olejową - uszkodziła czujnik poziomu oleju może też być uszkodzenie procesora przy zegarach ale ponieważ to ma związek z panewkami to uszkodzenie czujnika jest 99% sprawcą problemu
tłucze zawsze pierwsza panewka główna , citroen omija to w bardzo ciekawy sposób zakładając kółko pasowe z dodatkową masą i cisza oczywiście to sposób na jakiś czas bo panewka i tak trafiona , podjedż do ASO izamów takie kółko bo winą jest żle wyważony wał i nawet jeśli wymieniłeś panewki to problem po jakimś czasie wróci
Myślisz ze to moze być główna przyczyna ten wałek? Nic nie myślę. Robiąc remont silnika osadza się nowe panewki wałka, jeśli wałek jeszcze się nadaje, obrabia gniazda popychaczy i zakłada nadwymiarowe popychacze (szklanki). Ponadto chyba żaden silnik nie trzyma maksymalnego ciśnienia oleju, na biegu jałowym.
Przyznam, że pierwszy raz widzę (słyszę) taki objaw, a tych drukarek naprawiłem dziesiątki. Co do smaru to czasem faktycznie niektóre nieznacznie zmieniają kolor choćby ze względu na temperaturę. Spróbowałbym jednak ten prawidłowy smar nałożyć w odpowiedniej ilości, plus wymiana panewek i powinno pomóc. Zakładam oczywiście, że folia jest rozsądnej jakości...
Pewnie 'łapie' na panewkach. Jak zgaśnie, to da się obrócić kołem zamachowych (przez okienko)? Zakładam, że zasilanie w paliwo wykluczyłeś.
Zakładając że jest olej to tak może klepać mechanizm rozrządu. Lub panewka i skrzydełko wyjdzie...
Sprawdź luz na zamkach. Jeśli poniżej 0,3 to zakładaj. Co tu kombinować?
Nie, jak panewki pracowały bez oleju to absolutnie nie można zakładać nowych na wał bez szlifu wału.
Przy składaniu silnika zrób taką próbę: złóż tłoka z korbowodem, nie zakładaj chwilowo pierścieni, natomiast załóż panewkę korbową i po włożeniu tłoka skręć korbę na wale. Weź szczelinomierz i sprawdź, czy szczelina między tłokiem a cylindrem jest jednakowa na całym jego obwodzie, uzyskasz pewność, że korba i tulejka jest dobrze "zwinklowana"
Witam, to masz odpowiedż na swoje pytanie, teraz to chyba tylko kapitalny remont lub drugi silnik, złamano elementarne zasady naprawy silników , nie zakłada się nowych panewek na wał bez szlifowania (owalizacja czopów), korbowody muszą mieć równoległość osi otworów główki i stopy korbowodu( tzw kątowanie lub prostowanie) wymienione lub sprawdzone luzy...
radio zakładać zakładać bęben zakładać antena
rozmowy automatycznie konwerter prądu napięcie częstotliwości białystok
bateria parkside styki generator wodoru
Dźwięki po wyłączeniu suszarki Beko DS8412WPB Jak skutecznie kleić ebonit? Kleje epoksydowe