Jeśli zamieniłeś tylko tłoki z korbowodami miejscami (przełozyłeś do grugiego cylindra) to nie ma to zanaczenia, aczkolwiek gdy wymieniasz tylko same pierscienie nie wskazane jest przekładanie tłoka do innego cylindra ponieważ wystepują już zużycia zarówno tłoka jak i tuleji, co w konsekwencji przyczyni się do brania oleju przez silnik. Tłok mozna załozyć...
Kolbenschmidt to dobra firma kupuj zakładaj i będziesz jeździł
Dziwnie to opisałeś. Bo jeśli masz wał nominalny, to zakładasz panewki nominalne. Jeśli twój wał był nominalny, ale jest porysowany to musisz go oddać na szlif i to szlifiernia musi ci powiedzieć na który szlif ci wał wyszlifowano. Czy na pierwszy (zwykle 0,25) czy drugi (zwykle 0,50) czy trzeci (0,75). Gdyby jednak te nadwymiarowe panewki nie były...
We wszystkich silnikach starego typu, panewki wału korbowego zakłada się zamkami w kierunku wałka rozrządu.
No straszne! Silniczek się przytarł... Wsadź głowę pod kokpit i zlokalizuj źródło dźwięku. Silnik nawiewu jest w środkowym panelu od strony nóg kierowcy. Jest trochę zabawy z wydostaniem. A potem dostać się do silniczka, przeczyścić i nasmarować panewki. Zakładając, że to to piszczy.
Ten korbowód się już zatarł, wał pewnie w takim samym stanie więc zakładanie tego nie ma sensu. Wrzuć zdjęcie wału
Masz wkładki panewek z kanałem ale panewki już ich nie mają 😁 Zakładaj.
Bierz Goetze, zakładałem kilka razy i sprawują się dobrze. Co do panewek,to na dobrą sprawę ciężko coś doradzić, rzadko są wymieniane. Marcyś20, a po cholerę szlif od razu, jeśli po ząłożeniu nowych panewek luz wału będzie mieścił się w ustalonej przez producenta normie?
Regulacji dokonujesz pomiędzy dzwigienką a mostkiem zaworowym,to co pokazano na rysunku to sprawdzenie luzu zużycia mostka. Co do pompy wysokiego ciśnienia to tak jak z kompresorem zakładasz i działa :D nie trzeba się bawić w ustawienia.
Jak zmieniam panewki to skręcam korby bez wału i mierzę. Mierzę też wał. Kiedyś trafiły mi się dwie panewki grubsze w jednej paczce. W tym przypadku mechanik zakłada niewłaściwe panewki, głowica nie ma nic do rzeczy. Zapytaj mechanika czy wie jaki powinien być luz pomiędzy wałem i panewkami.
A panewki są od czego?, bo nie wyglądają na oryginalną, to raz. Panewki korbowodowego oryginalne wyglądają tak: http://obrazki.elektroda.pl/5210642700_1... A więc wygląda na to, że próbujesz założyć panewki nie oryginalną do forda focusa, co bym osobiście nie zakładał tych panewek.
Dobra jeśli wymieniane były panewki to z jakiej przyczyny? Dwa skoro panewki się skończyły (tak zakładam) to jak z ciśnieniem sprężania (kompresja)?
Nie możesz zakładać panewek z wyższego szlifu na wał bez przeszlifowania. Zatrzesz go wtedy. Wał oddajesz do przetoczenia na wymagany numer szlifu. Wtedy zakłądasz panewki na ten sam numer. Podobnie z cylindrami. Tylko jak robisz szlif, to zakładasz odpowiednio "szersze" cylindry. Stuk może występować na zaworach lub na hydraulicznych kasownikach luzu....
Może vanos "dziurawy" i pompa nie jest wydolna żeby utrzymać ciśnienie, zakładając dobre pasowanie na panewkach. Po cirka 15 latach oringi gumowe nie działają.
Kupie od razu panewki wału korbowego wymiar standardowy bo zakładam, że wał jest w porządku. Czysta głupota, granicząca z szaleństwem. Jak możesz zakładać, jakie panewki należy kupić? Już lepiej nic nie robić, niż odstawić taką fuszerkę. Zaraz będzie płacz, że ciśnienie oleju, że stuka... Na wale są nie tylko panewki korbowe, to też weź pod uwagę.
Witam . Zależy w jakim stanie jest ten wentylator , jak zaczyna już wyć to trzeba jak najszybciej go nasmarować ja stosuje mieszaninę oleju silnikowego mineralnego z smarem stałym mineralnym . Taka maź działa skutecznie pod warunkiem że panewki wentylatora nie są wyrąbane , lub co gorsza owalne , tak to się dzieje gdy coolerek śmiga dłuższy okres czasu...
Ok. Znając swoje szczęście zakładam najgorszą opcję czyli panewki. Mam w garażu cały dół silnika z tłokami, mogę jakoś wykorzystać ? np. przekładając same panewki albo cały wał ? Zakładam że więcej roboty będzie z przełożeniem całego dołu silnika.
Glyco, Kolben, Goetze, Mahle możesz zakładać spokojnie. Dodano po 14 1sze najwyzsza półka Kolben robi dobre zestawy ale z panewkami to tak średnio. Mimo tego to i tak bardzo dobry produkt
Jeżeli luz jest ok 1 mm, to zdecydowanie wchodzi tylko wyjęcie wału, szlifowanie i kupno nadwymiarowych panewek, które nie są znacząco droższe od nominalnych. Chodź przy tak dużym zużyciu wał może nie nadawać się do szlifowania. Bezsensowne jest nawet zakładanie "dopasowanych" panewek, ponieważ tak jak już kolega wyżej wspomniał gładź na wale przy tak...
Witam. Dwie blokady wałków: -na wałku "ssącym" zamiast stopki panewki na drugim cylindrze -na wałku "wydechowym" zamiast stopki panewki na trzecim cylindrze -czujnik zegarowy zamiast świecy 1cyl lub znak na kole zamachowym od strony skrzyni. Jeśli juz to ustawisz, pasek zakładasz dowolnie (używany)pamietając tylko by zachować dotychczasowy kierunek...
Witam (at)szczepanstjepan Ten wał to raczej się nie nadaje, włożysz nowe panewki to ich szlag trafi zaraz. To pęknięcie to po dokładnym odtłuszczeniu poxipolem można zakleić. Próbowałem już tak robić i działało. A gdzie tam są panewki, ja proponuje gumą do żucia utkać. Jeśli wał jest prosty, a raczej nie jest, to zakładam i ma chodzić przynajmniej...
Nie zastanawiaj się tylko zakładaj.
My do Rki zakładaliśmy KOLBENSCHMIDT i wszystko grało.
W takich wypadkach gdy silnik zaciera się z nieznanego powodu należy szukać przyczyny tego stanu rzeczy a nie usuwać tylko skutki, bowiem sytuacja może się powtórzyć czego ten watek jest doskonałym przykładem. Tak jak koledzy napisali należy dokładnie sprawdzić całą magistralę olejową wraz z pompą pod kątem zanieczyszczeń i obcych ciał (zdarzyło mi...
Może. Ale równie dobrze może to być skutek niewłaściwego pasowania wał-panewki. Tylko nie bardzo jestem w stanie sobie tego wyobrazić. Jeśli bym montował nowe panewki na nowy wał to rozumiem, że jakiś chińczyk pomyli się na wymiarach. Ludzie nawet muszą poprawiać nowe kute korbowody do swoich turbo bolidów. Tutaj zakładałem stare panewki na stary wał....
Panewki jak już zakładać tylko wzmiacniane "biała i czarna" inne nie wytrzymają długo
Wygląda to na zanieczyszczenie kolimatora przemyj IPA ale tą 99,8% bo te co ogólnie sprzedają to mają max 70% i po odparowaniu zostają zanieczyszczenia, a dla spokoju kropelkę oliwki na panewkę silniczka. Zakładam że mechanika zmieniarki pracuje lekko i powtarzalnie.
Witam . Niestety brak kompresji na 4 . Totalny zgon 9 atm. Beret zdjęty . Tłok lata na boki . Panewki też już bez warstwy łożyskowej . Gruszę wymieniłem wcześniej bo fabryczna zrobiła się twarda jak kamień i rozpadła się . Pytanie . Czy pierścienie zakładać nominalne czy nadwymiarowe ? Panewki idą nowe .
Trzeba było czy nie trzeba to planowali. Fantazjujesz. Kto kiedyś niby tak robił heh. Pamiętam czasy gdy pod panewki podkładało się papierki pergaminowe albo złotka . Wszystko po to żeby zrobić ciasniejsze panewki w nadziei że to pomoże na kontrolkę smarowania. Planowanie głowicy to była jakaś abstrakcja. W razie potrzeby jej ściągnięcia po zakładaniu...
Witam.Silnik bmw e34 m50b25 bez vanosu niestety rocznika nie znam.Na panewkach korbowych znajdują się następujące numery: pierwszy rząd 78-43 01-92 drugi rząd 843 1284 884 Zakładam że silnik ma nominalne panewki ale pewności nie mam i nic konkretnego na ten temat nie znalazłem.Pozdrawiam.
Prawdopodobnie znalezione. Koło zębate z przodu silnika - bolec ociera o blok. Zakładamy nowe kółko, płukanie silnika, wymiana reszty panewek w całym silniku i zobaczymy. https://obrazki.elektroda.pl/9308825400_...
No kolego moim zdaniem to poważniejszy remont się szykuje. Mam nadzieję, że się mylę bo będzie finansowo bolało. Panewki do wymiany plus wał do szlifu. I nie wolno nominalnych panewek zakładać jak wał jest porysowany bo za chwile jeszcze raz będziesz to robił. Wał do szlifu i panewki pod wymiar. A ciśnienie oleju sprawdź na jałowym biegu ale na ciepło...
Piszesz o rzeczach niemożliwych. Chodzi mi o to, że przyczyna być musi. Nie wiem, czy to nie ty pytałeś kilka dni wstecz dlaczego zanika ciśnienie oleju w układzie. W każdym razie obstawiałbym wadliwy montaż panewek. Zakładam, że nie były montowane niewłaściwe panewki, czyli uzyskano swobodny obrót oraz, że nigdy nie zabrakło oleju silnikowego. A gzdieś...
Tu występuje mechanika AR300 czyli przy braku odtwarzania w jednym kierunku jest albo rozsunięte sprzęgło którejś z rolek dowijania (pęka panewka od spodu mechanizmu - do zregenerowania). Albo zużyty : http://obrazki.elektroda.pl/6280305000_1...
Nie rozumiem dlaczego proponujesz wymieniać wszystkie korbowody skoro tylko na jednym doszło do obrotu panewki. Nie możemy też zakładać, że wał kwalifikuje się do wyrzucenia na złom. Musiałby to obejrzeć tokarz zajmujący się tymi sprawami, który po wykonaniu szlifu załącza panewki. Gdybanie na oko, że jest to bardzo duża rysa na wale jest inf. niepoprawną.
To i tak czeka Cię wymiana panewek. Stare panewki są ułożone do starego wału. Zakładając je do innego silnika na pewno odpalisz i będzie chodził tylko pytanie jak długo. Więc najlepsze rozwiązanie to szlif i nowe panewki.
To że ma łożyska toczne nie oznacza że może być smarowany rozbryzgowo .Moja sprężarka miała na korbowodzie panewkę .Zobacz czy w obudowie dokładnie w miejscu gdzie jest środek wału nie ma takiego aluminiowego korka coś jakby smarowniczka ,sprawdż czy wał ma korbowód zakładany czy też ma po obu stronach przeciwwagi a korbowód skręcany na śruby imbusowe...
Jeżeli masz w C 328 tzw P1 to zakładasz korbowody od C 330 i panewki nominalne. Piszesz również coś o 0.25 co by świadczyło, że to P2 czyli panewki od C330 tzw.pierwszy szlif.Tylko pomiar walu wtedy Ci powiem jakie panewki na pewno.
Zakładając, że "nowa" rolka jest dobra, zostaje łożyskowanie (panewki) w silniku capstain, a w zasadzie w "kominku".
Oczywiście ile umiałem to starałem się aby każdy możliwy element nasmarować lub naoliwić oczywiście z umiarem żeby jakoś ulżyć silnikom Możesz jeszcze naoliwić ośki obydwu talerzyków nawijających taśmę po uprzednim zdjęciu z góry tych plastikowych zabezpieczeń. Poza tym naoliwić ośkę kółka pośredniczącego pomiędzy silnikiem przewijania a talerzykami....
prawdopodobnie winę za to ponosi osoba zakładająca misę olejową - uszkodziła czujnik poziomu oleju może też być uszkodzenie procesora przy zegarach ale ponieważ to ma związek z panewkami to uszkodzenie czujnika jest 99% sprawcą problemu
Myślisz ze to moze być główna przyczyna ten wałek? Nic nie myślę. Robiąc remont silnika osadza się nowe panewki wałka, jeśli wałek jeszcze się nadaje, obrabia gniazda popychaczy i zakłada nadwymiarowe popychacze (szklanki). Ponadto chyba żaden silnik nie trzyma maksymalnego ciśnienia oleju, na biegu jałowym.
tłucze zawsze pierwsza panewka główna , citroen omija to w bardzo ciekawy sposób zakładając kółko pasowe z dodatkową masą i cisza oczywiście to sposób na jakiś czas bo panewka i tak trafiona , podjedż do ASO izamów takie kółko bo winą jest żle wyważony wał i nawet jeśli wymieniłeś panewki to problem po jakimś czasie wróci
Przyznam, że pierwszy raz widzę (słyszę) taki objaw, a tych drukarek naprawiłem dziesiątki. Co do smaru to czasem faktycznie niektóre nieznacznie zmieniają kolor choćby ze względu na temperaturę. Spróbowałbym jednak ten prawidłowy smar nałożyć w odpowiedniej ilości, plus wymiana panewek i powinno pomóc. Zakładam oczywiście, że folia jest rozsądnej jakości...
Pewnie 'łapie' na panewkach. Jak zgaśnie, to da się obrócić kołem zamachowych (przez okienko)? Zakładam, że zasilanie w paliwo wykluczyłeś.
Zakładając że jest olej to tak może klepać mechanizm rozrządu. Lub panewka i skrzydełko wyjdzie...
Nie, jak panewki pracowały bez oleju to absolutnie nie można zakładać nowych na wał bez szlifu wału.
Sprawdź luz na zamkach. Jeśli poniżej 0,3 to zakładaj. Co tu kombinować?
Przy składaniu silnika zrób taką próbę: złóż tłoka z korbowodem, nie zakładaj chwilowo pierścieni, natomiast załóż panewkę korbową i po włożeniu tłoka skręć korbę na wale. Weź szczelinomierz i sprawdź, czy szczelina między tłokiem a cylindrem jest jednakowa na całym jego obwodzie, uzyskasz pewność, że korba i tulejka jest dobrze "zwinklowana"
Witam, to masz odpowiedż na swoje pytanie, teraz to chyba tylko kapitalny remont lub drugi silnik, złamano elementarne zasady naprawy silników , nie zakłada się nowych panewek na wał bez szlifowania (owalizacja czopów), korbowody muszą mieć równoległość osi otworów główki i stopy korbowodu( tzw kątowanie lub prostowanie) wymienione lub sprawdzone luzy...
to lepiej zakładaj pampersa - w V6 bardzo czesto oprócz rozrządu, obraca panewki na wale na 1 cyl. jarek
Zębatki to bardziej są zużyte te od naciągu pieca I o te mi chodzi, szczególnie jedna - biała. Ta co jest na zdjęciu jest ok i nie ulega zniszczeniu - ścieraniu . Ja profilaktycznie zakładam jeszcze nową ośkę do tej panewki. Co do smarowania to pomaga na chwilę, następnie panewka bardzo szybko się wyciera od smaru i opiłków (pyłu). M.
Faktycznie, ciekawe, sprężarka różni się także miską olejową - u Ciebie jest miska która sięga w dół, w mojej jest to zrobione na płasko. Ale wał na pewno ma kanał olejowy: http://obrazki.elektroda.pl/7417238300_1... Pozostaje pytanie czy jest to sprytna samoróbka, czy faktycznie fabrykę opuszczała także wersja rozbryzgowa. Ciekawe jak...
Zrobić planowanie głowicy, dotrzeć zawory, wymienić na nich uszczelniacze, złożyć i jeździć. Ewentualnie zdjąć misę olejową, wymienić pierścienie. Zakładając je pamiętać o rozmieszczeniu zamków pierścieni co 120°, jak podają mądre poradniki. Ja rozmieszczałem o większy kąt. Jak pierścienie to i od razu honowanie plus mierzenie tłoków zwłaszcza luzów...
Zakładając ,że ma te 400 mth, ale dlaczego jest tak zużyta. nie ma tu zatarcia od kręcenia na sucho itp. mi przychodzi tylko do głowy zbyt luźny szlif. Tylko, że to zdjęcie panewki głównej, c 330 nie ma otworu w panewkach korbowodowych.
Dzisiaj zakładam nowe wtryskiwacze i sprawdze luzy na panewkach. Dodano po 2 Niestety nie są to wtryskiwiacze. Dzisiaj lub jutro rozkręcę płytę olejową.
Nie wiem jak jest w normach ale jak chce się uzyskać współosiowość to zakłada się mostki na "surowy" blok i zakłada się na wytaczarkę i wytacza wszystkie na raz tak aby miały wszystkie otwory pod panewki jedną oś, i odpowiedni wymiar. I tak samo robi się z wałem,szlifuje się wszystkie z jednego zamocowania tak aby powierzchnie pod panewki były w jednej...
To ile pochodzi bez oleju zależy od konstrukcji konkretnego silnika, od tego czy wystąpi podczas obciążenia, w tasie, czy na dopiero rozgrzewjącym się silniku który przed chwilą miał jeszcze smarowanie. I to że chodzi i nie ma (jeszcze) dziwnych objawów nie znaczy że nie jest uszkodzony. Np: kilka s i przyłapie wał, są już ryski, degraduje się układ...
Ad 1 przez lata nie było termostatu, w ubiegłym roku wymieniałem węże i obudowę termostatu i założyłem komplet, działało choć nie zauważyłem czy termostat się otwiera ale u mnie po lekku traktor chodził. Tak jak pisałem na wiosnę dostał obciążenie z większym kultywatorem i się zagrzał , myślałem że to przez termostat lub pompę wody , wyjąłem teraz i...
Sprzeglo dobre A tłumik i koło zapasowe? Tez dobre? Od miesiąca czasu marudzisz z tym autem, zakładając co i rusz nowy wątek. Sprzęgło dobre, Bez znaczenia dla odpalania. panewki nie obróciły się rozmawiałeś z nimi, czy jak? Bo nie chce mi się wierzyć, że zdjąłeś miskę i odkręcałeś podpory wału/korby. pompa paliwa dobra Jak wyżej. Siedzisz, piszesz...
Bardzo możliwe , ale równie dobrze może być od mójamunga z Chin.. Widać teoretycy w swojej branży Zakładasz temat to podaj wszystkie dane silnika .Kod silnika mile widziany .Teoretykami to są autorzy pytań . Dla nich lodówka czy silnik to to samo . Tłucze Ci hydro popychacz i tyle .
Mam jeszcze pytanie żeby nie zakładać nowego temat a mianowicie zna ktoś może momenty dokręcania panewek korbowodowych i koła zamachowego w tym silniku no i czy trzeba na te śróby dawać coś w stylu loctite? Pozdrawiam
Nie chciałem zakładać nowego tematu, i skoro tego nikt nie zamknął... Mam taką astrę z silnikiem 1,7td. poszła tam głowica, wał jest na panewkach ostro przetarty bo poprzedni właściciel oszczędzał na oleju... Mam natomiast silnik i skrzynię od corsy 1,5d. Czy 1,5 podejdzie zamiast 1,7 i czy mogę go "uturbić" ? Dużo byłoby ewentualnych przeróbek?? Dostęp...
Wszystko fajnie tylko ze zakładacie ze kupiony używany silnik będzie miał kondycję nowego. Niestety to loteria a większość jest w fatalnym stanie.
a jeśli te metody zawiodą to może być pompa oleju, panewki, wał. Chłopie, nie zakładaj najgorszego, tylko wymień czujnik ciśnienia oleju - tak jak ci radziłem. A jeśli szkoda ci pieniędzy na czujnik, to sprawdź manometrem wkręconym w miejsce czujnika ciśnienie oleju.
Siedem lat temu też miałem dylemat czy kupować, dużo ludzi pisało że się nie opłaca, a jak już pompa to jakieś super cuda z ceramicznymi panewkami, i jakieś firmówki. A więc kupiłem do testu najtańsze co było na Allegro, chińska pomarańczowa prostokątna puszka i do jej dokręcona mosiężna turbina, co do mocy może się pomyliłem, bo podobne w necie mają...
Jak będzie miał drugi obieg to se zamontuje jakąś chłodniczke. Dodano po 2 Ale trochę mnie to dziwi że w skończonym silniku ktoś zakłada turbo , nawet nie dając nowej pompy oleju!!!! Przecież panewki aż się proszą o zatarcie.
Witam. Przede wszystkim wybuduj silnik, rozbierz, wymyj panewki, nasącz np. olejem silikonowym. Następnie włacz silnik, wyczyśc komutator miękkim pumeksem i dopiero potem będziesz wiedział, czy wirnik jest do wymiany. W swej karierze kilka razy miałem zacierająca sie panewkę, co skutkowało grzaniem się osi i w efekcie topieniem koła zębatego. Pozdrawiam....
Ok,wyjęte wszystkie tłoki i tuleje,wał delikatnie zarysowany na dwóch czopach,jak dla mnie silnik do wyjęcia i wszystko do zrobienia i oczywiście do umycia jak pisze Szaman.Jednak szef jest innego zdania,zakładamy 6 cylindrów kompletnych i panewki korbowodowe nowe +ten wałek i śruby :D Głównych nawet nie ruszam bo nawet miejsca nie ma żeby te wielkie...
Spróbuj uruchomic pompowanie bez zakładania filtra i popatrz na smigiełko czy sie obraca albo jest przblokowane albo sa luzy na panewkach.
Ten luźny koniec to początek taśmy wystający ze szpuli. Pomiar napięć przy przewijaniu wymagał prędkości ode mnie. Praktycznie przy jednym przejściu taśmy, przy przewijaniu, wykonywałem tylko kilka pomiarów. W sumie to chyba ze dwadzieścia kilka razy zakładałem taśmę. I pod koniec zakładałem ją byle jak, byle była w szpuli plastikowej 7 cali. Rozbiorę...
Witam, mam problem z Corsą 1.4 z14xep 2007r, mianowicie przy wysokich obrotach silnika, na zimnym silniku było słychać stuki/klekotanie? z silnika. Teraz przy zimnym silniku świeci się kontrolka oleju, po czym gaśnie. Zmierzyłem ciśnienie oleju na zimnym silniku i wynosi 0,8 Bar. Trochę mało. Stukania silnika nie słyszałem, bo wszystko zdarzyło się...
Szkoda zakładać folie za 50zł do niej. Kup dobrej jakości (ok. 110zł), plus panewki. Ale wcześniej sprawdź jak wygląda docisk. Zdejmujesz tylną ściankę. Odkręcasz 4 śrubki, wyciągasz 3 wtyczki i masz go na wierzchu.
Witam. Chciałbym odświeżyć temat. 5HP19 FAU> Standardowa awaria, obrócona panewka została na konwerterze. Wczoraj rozebrałem całą skrzynię wraz z płytą sterującą. Skrzynia przed awarią mocno szarpała przy redukcji z 4 na 3 bieg, Podszarpywała przy załączaniu D, i ogólnie dziwnie się zachowywała. wieczorem wrzucę fotki. Pytanie zasadnicze, gdzieś znalazłem...
próbuj najmniejszym kosztem to ustalić nie ma co z góry najgorszego zakładać. przysłuchaj się dokładnie z której części silnika dochodzi hałas (góra dół)jeżeli góra to hydropopychacze jeżeli z dołu to niestety panewka. a duży przebieg ma ?
Mam wszystkie tłoki, korbowody ponumerowane, panewki oznaczone wszystko którą stroną względem silnika. Nie no jeśli będzie dalej palił olej to nie będę tak jeździł, ale narazie nie zakładam takiej opcji. Dzięki za cenne rady, dam znać jakie będą efekty.
Dopóki nie poznamy opinii rzeczoznawcy z załączonymi zdjęciami wszystkie dywagacje są bez sensu. Zakładając, że rzeczywiście nie działał wskaźnik temperatury, i jakimś cudem złożyło się to z awarią układu chłodzenia, i że ktoś zignorował ostrzeżenia wizualne i akustyczne występujące przed przegrzaniem, i jeszcze intencjonalnie pałował silnik do odciny,...
Hałas wentylatora nie jest bez znaczenia, więc mimo wszystko doradzam wentylator stosowany w komputerowych zasilaczach ale taki o większej średnicy chyba ok. 15cm. Są prawie niesłyszalne, regulator łatwo zrobić na LM317. Aby wytrzymał te zakładane 5 lat warto nasączyć panewkę choćby kroplą oleju do maszyn do szycia. Sorry kolego, ale taki mamy klimat...
Witam was. Potrzebuję podpowiedzi odnośnie stukania w silniku na 4 cylindrze. Sprawa wygląda następująca, zaistniała konieczność wymiany silnika w mojej megane 1.5 dci 105 KM. Zakupiłem silnik po przebiegu 120 tys km (podobno) z roku 2007. Przed założeniem silnika a po założeniu paska rozrządu zakręciłem wałem żeby posłuchać czy wszystko jest ok. Okazało...
Odświeżam temat, nie będę zakładać nowego. Silnik zrobiony, ustala na dwóch panewkach, wystarczyła sama poletka, silnik chodził. Wczoraj mi się zapowietrzyla na przechyle. Dolałem paliwa, odpaliłem normalnie, przejechałem 50m i zgasła. Za cholerę nie mogę jej odpalić. Schemat standardowy, ze zbiornika na pompkę paliwa, z pompki na filtr i na pompowtryski....
Witam Odświerze i to nieźle temat ale niema sensu zakładać drugiego, moje pytanie brzmi czy ta pompka ma konkretnie być w taki sposób zamontowana? Chodzi mi o ten plastik gdyż z jednej strony jest jakby fazowany i właśnie czy to ma znaczenie czy też nie czy jest w stronę zębatki czy tez w stronę panewki?
Witam! W moim polo zamarł mi nawiew kabiny. Napięcie zasilające 12V podane bezpośrednio na silnik dmuchawy powoduje pobór prądu 14A. Po wymontowaniu dmuchawy, okazało się, że turbina osadzona na wale silnika obraca się z oporem. Problem mój: Jak zdjąć turbinę z wału silnika, aby dostać się do panewek, w celu oczyszczenia i nasmarowania. Zakładam, że...
Niemam obrotomierza, zakładając że traci cos ciśnienia na wałku pośrednim powinno być ok. Odkręce jeszcze panewki na wale zobaczę jak wyglądają. Dodano po 44 Odkreciłem jedna panewkę reszty chyba niema sensu, wygląda ok. https://obrazki.elektroda.pl/6790687000_... https://obrazki.elektroda.pl/9839173400_... https://obrazki.elektroda.pl/5351125900_...
Hej. Po założeniu termostatu (stary był zasyfiały i zaślepiony rurką kanalizacyjną fi 50 mm), zalaniu traktora płynem i przejechaniu się zauważyłem, że płynu brakuje, więc dolałem. Znów pojeździłem i ubyło. Wyciągnąłem bagnet z silnika, a tam olej jasno kremowy. Okazało się, że uszczelnienia tulei się rozleciały. Ja jako laik do tego momentu wszystko...
Pamiętaj aby przy zakładaniu zębatki nie założyć jej odwrotnie. Wystąpi wtedy małe przesunięcie zapłonu. Zęby należy liczyć na odwrotnej stronie niż jest na zdjęciu, czyli na tej, która opiera się o panewkę misy olejowej.
Hej mam taki przypadek w c 330. Kupiłem silnik niby po kap remoncie... po odpaleniu przywiozłem dwie łyżki ziemi na turze po czym zostawiłem go na wolnych obrotach i nagle zgasł. Rozrusznik nie miał siły obrócić ciąganie też nic nie dało silnik stał w miejscu... po zdjęciu dołu i góry zaczął kręcić normalnie... co mam robić? Skręcać to i próbować docierać?...
Ostatnio robiłem 1600 z zużytym fuserem. Żeby było jak najtaniej zamówiłem wersję regenerowaną z Europarts. Po zamontowaniu zauważyłem, że kartka jest lekko szara. Zmiana ustawień na grubszy papier daje poprawny wydruk. Wniosek taki, że aby mieć pewność poprawnego wydruku, najlepiej było by zakładać nowy oryginał. Kiepska jakość folii ma bardzo duże...
Silnik wygrałem za 100zł (licytacja) (nie warto mi go nawet oddawać bo na złomie więcej dostane). Zakładając, że nie da rady tego ustawić, kolejny ruch rozumiem ściąganie głowicy? Dam znać co z tego wyszło.
to tak nawiązując do padających silników to na każdej stronie tego tematu na pierwszym miejscu powinien być taki wielki napis - BLS - wał odchudzony od poprzedników o parę ładnych kilo, korby tak samo, zjebany układ smarowania, panewki z foli aluminiowej :), do tego dpf i porażka jakich mało gotowa. Zakładając że taki motorek został wrzucony do Passata...
Jeśli chodzi o stan techniczny to sprężarka nadaje się do gruntownego remontu łącznie z szlifem wału i cylindrów. Kwestia tego czy dostaniesz do niej nad wymiarowe części w przystępnej cenie. Tak myślałem :( Robiłem szacunkowy koszt regeneracji. Zakładając, że na aktualnie tłoki założę pierścienie nad wymiarowe to wyszło coś takiego: Pierścienie (I...
Jak paski będą "za ciasne" to należy je wymienić na odpowiednie, a nie podkręcać obroty. Po pierwsze - większe obciążenie silnika = szybsze zużycie panewek/większy pobór prądu/ewentualność uszkodzenia. Po drugie - jak paski się wyciągną (zanim pękną...) znów będziesz kręcić? Bez sensu! Zakładaj odpowiednie paski i nie rób sobie problemów - nie warto.
To też jest typowa przypadłość TDI PD po około 200 tyś km nie ważne czy 4 czy 3 cylindry. Wałek się wyciera zjada szklanki a panewki wałka maja spore ślady zużycia. Druga sprawa to kiwanie pompowtryskiwaczy w gniazdach i ich wyrabianie. Dużo osób/mechaników popełnia błąd że zakłada nowe gumki pompek bez weryfikacji stanu gniazda. A wystarczy wsadzić...
Panewki w lipcu były zakładane wszystkie nowe. Przy demontażu głowic wyjęli też wszystkie tłoki (oczywiście bez mojej zgody i wiedzy), panewki były dobre. Za tydzień zaprowadzam auto na kolejną naprawę głowic, które serwis źle zrobił. Auto jest remontowane w serwisie w Nadarzynie. Było też w Słupnie gdzie zakładano nową jednostkę, nowe kody przez co...
Ja miałem ten problem w jednej maszynie przy 170k kopii. Zęby zostały uszkodzone nagle, mocno się przytarło kilka zębów (kółko na mieszadle przy wałku magnetycznym). Podejrzewam, że powodem była zbyt niska temperatura i wilgoć, w jakiej maszyna pracowała. Wytarta była też panewka przy kółku zębatym, a wszystko dosyć cięzko chodziło. Przy zakładaniu...
Nie wiem. Ale nie chciałbym bezdętkowych opon. Nie mam zaufania do nich. Łupem łyżki, mam 5 sztuk, jest co łamać... Cena za łyżkę 6 PLN. Niestety, nie miałem talku. Użyłem mąki ziemniaczanej. Plan zakładał "wymączenie" dętki, opony. Skąd taki pomysł? Zakładałem, że się przesunie opona, nie będzie haczyć. Plan spalił na panewce. Wcześniej użyłem płynu...
DOHC powiedział już omówił najważniejsze zagadnienia, a ja mam tylko do dodania to że zanim go uturbisz to proponuje pomierzyć luz na panewkach, bo wraz ze wzrostem stopnia sprężania/cisnienia w cylindrze bedą rosły silły działające za łożysk głowne/korbowe i te luzy jeszcze bardziej sie powiekszą. Prawda jest taka że do zmęczonych silników nie powinno...
Złóż wałki i sprawdź co tak naprawdę łapie. Nie zakładaj górnej pokrywy, tylko próbuj obracać kołem stożkowym na wałku. Druga sprawa, widzę że uszczelniacz osi jest, zużyty i dostało się trochę piasku do panewki. Trzeba z tym zrobić inaczej wytrze obudowę w miejscu piasty i będzie duży problem. Tak samo z tymi wyszczerbieniami na kluczach. Spróbuj to...
Niestety przekładkę muszę zrobić ... ja mam lagunę 97 a druga skrzynia jest od clio 93, są inne mocowania półosi, pewnie mechanizm różnicowy tez ma inne przełożenie ... przełożyć chciałbym kompletny środek z koszami i planetarką skoro skrzynia była sprawna, to powinna wystarczyć gruntowna inspekcja i "środek" powinien zadziałać w mojej obudowie, tak...
Chciałem sprawdzić przebieg wciskając zielony guzik na 5 sekund ale nic się nie drukuje. Później chciałem wcisnąć zielony i czerwony również na 5 sekund i też nie mogę wydrukować raportu Sad nie trzymać 5 sekund, wystarczy tylko wcisnąć zielony guzik, W tym momęcie wydrukuje się tylko strona pokazowa drukarki:) Dodano po 4 Folia nie wygląda mi na 35...
Kup Hammerita na allegro Hammerite też b drogi, a na powierzchnie zewnętrzne i wewnętrzne trochę tego wejdzie. Nitro też drogawa, cóż chyba użyję zwykłej olejnej. Czas schnięcia długi ale trwałość jaką dostajemy za tą cenę jest kusząca. Korpus tej szlifierki jest odlewem, fabryka ten odlew następnie szpachlowała a później malowała. U mnie właśnie ta...
panewka panewka zakładać antena radio zakładać
pomiar rezystywności gruntu pompa wyżej prostownik iskra schemat
zmywarka electrolux klapa schemat skutera elektrycznego
Czy zawory ssący i wydechowy z Ursus C-330 pasują do 1HC102? Claas Scorpion 6030 – znaczenie kontrolek, opis lampek ostrzegawczych i alarmowych