(at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Z danych, które podałeś, wynika, że błąd P105A/P0170 jest skutkiem okresowego zaniku lub silnego zniekształcenia sygnału MAP-sensora (linie 5 V/masa/sygnał) wywoływanego zakłóceniami wysokiego napięcia i/lub korozją styków w obwodzie zapłonowym. ECU gubi prawidłowy odczyt ciśnienia (w ramkach FF pojawia...
układ zapłonowy wygląda tak: Jest to silnik 16 V. Cewka przykręcona do nadola (nakole metalowe) z cewki wychodzi kabel do aparatu zapłonowego. Z aparatu wychodzą kable na poszczególne świece. Fajki są bardzo długie bo jest to silnik 16 V
Witam Wszystkich :) To co napiszę będzie długie, skomplikowane i trochę śmieszne, ale uważam, że jeżeli ma mi ktoś pomóc, to musi znać szczegóły moich eksperymentów. Jakiś czas temu zakupiłem CB Alan 48+ Multi oraz antenę AT 71 Magnum - 165 cm. W pierwszej kolejności stoczyłem walkę z zamocowaniem anteny i uzyskaniem niskiego SWR - jeżeli ktoś ma ochotę...
Witam zakłócenia zapewne powstają z dwóch powodów albo jest to układ zapłonowy czyli złej jakości kable zapłonowe i fajki albo powstają z alternatora.Pomuc może cewka włączona w szereg z zasilaniem radia i równolegle kondensator.
poczytaj o zakłóceniach przewodzonych oraz minimalizowania ich wpływu na obwód zakłócany - szukaj artykułów EMC. Pudełko aluminiowe zabezpiecza przez zakłóceniami promieniowanymi, ale po przewodach będą się dostawały zaklócenia przewodzone. Należy zastosować filtry.
Aby cewka dała iskrę, przepływ prądu przez nią musi być gwałtownie przerwany. Iskra następuje w momencie rozwarcia styków przerywacza. Lecz niestety tu wkradają się zakłócenia zależne od obrotów, przepływu łuku elektrycznego miedzy rozwierającymi się stykami. Wad tych pozbawiony jest układ elektroniczny. Moduł zapłonowy ma za zadanie uformować jak najbardziej...
Najlepsza rada to: zmień radio i antene na coś normalnego. Bo wymienisz całą elektryke a i tak nie będzie działać jak trzeba... Albo wymień silnik na jakiegoś Diesla albo nowszy silnik z układem bezrozdzielaczowym (oddzielna cewka na każdy cylinder). A tak na poważnie, to tylko całkowicie zaekranowany układ zapłonowy zagwarantuje Ci brak zakłóceń ze...
Najlepiej jest pozłocić cały sprzęt z autem a potem na szrot. A teraz poważnie: - źródłem zakłóceń jest przeważnie instalacja elektr pojazdu, a głównie układ zapłonowy świece bez rezystorów przeciwzakł. niesprawny kondensator w ukł. zapł..// Kondensatory można kupić w sklepach motoryzacyjnych to typowe wyroby i nie powinno być kłopotu. Warto też odkłócić...
Filterek przeciwzakłoceniowy wyeliminuje zakłócenia. Jak cewka ma paść to pada od razu. Pozdro
Jeżeli czarny to plus zasilania po kluczyku. Coś mi się przypomina, że ów pojedynczy przewód szedł do kondensatora przeciwzakłóceniowego umocowanego z boku na głowicy, ów kondensator tłumił zakłócenia jakie ewentualnie mogła generować cewka zapłonowa, ale nie był stosowany zawsze.
No to może ten cylinder zalany olejem ma zakłócenia zapłonu, bo jest przebicie i prąd z cewki zapłonowej idzie w masę zamiast na elektrody świecy. A propos, świece w dobrym stanie i odstępy elektrod w normie, czy nie sprawdzałeś?
Trzeba cylindry sprawdzić na szczelność,może być zawór wypalony,gniazdo zaworowe,zakłócenia są na ilu cylindrach.
Może zakłócenia z cewki zapłonowej?
i te nowe kable zasilające staraj sie ciągnąc jak najdalej od cewki zapłonowej i kabli WN to one czesto powoduja duze zakłócenia
podpinam kondensator pod zacisk 1 na cewce Nie do końca..., Kondensator, który masz koło cewki, to kondensator przeciwzakłóceniowy, ma za zadanie tłumić zakłócenia pochodzące z układu zapłonowego, tak aby nie były słyszalne w radiu na falach średnich i krótkich (AM), dziś już chyba nikt nie używa w samochodzie takich zakresów, więc ten kondensator...
Piszesz ,ze zegar zeruje sie tylko gdy wyłaczysz zapłon, idz tym tropem i poszukaj na schemacie skąd zegary biorą stały plus, złącze pod podszybiem tez mozesz sprawdzić. Powiem Ci ze mialem kiedys kilka przypadków ,ze wariowaly zegary -przyczyną była uszkodzona cewka zapłonowa. Wszystkie moduły ,ktore u Ciebie wariują pracuja na canie napedu,byc moze...
Najpierw sprawdż czy wałek aparatu zapłonowego nie ma dużego luzu, jak jest duży to występują zakłócenia wielkości szczeliny powietrznej pomiędzy wirnikiem a cewką. to co nazywasz ustrojstwem to cewka. Sprawdż czy ma przejście. Jak masz wątpliwości to wyjmnij aparat i obejrzyj organoleptycznie czy nie ma np. uszkodzeń mechanicznych .
układ będzie około 30-40 cm od cewek wysokiego napięcia i przewodów zapłonowych - mam sie obawiać o zakłócenia?? Chyba nie, ale głowy nie dam.
Benzyna, a to ma znaczenie? Tak, ponieważ w silniku benzynowym masz cewki zapłonowe, przewody WN, świece zapłonowe, itd Wszystkie te podzespoły mogą być źródłem zakłóceń na częstotliwościach radiowych. W dieslu tego nie ma. szumi coraz bardziej Czy słuchając innego źródła (mp3) niż radio FM, czyli USB lub Bluetooth, też masz zakłócenia - "szumy" ?
A podłącz bezpośrednio do +/- akumulatora dodatkowymi odpowiedniej grubości przewodami. Jak nadal będą zakłócenia włącz w szereg z + uzwojenie pierwotne jakiejkolwiek cewki zapłonowej.
Być może, choć watpię. Wymień zawczasu te układy. Wogóle kiedy występują te zakłócenia - przy wyłączonym czy odpalonym silniku? Jak przy odpalonym zakłócenia bądą od cewki zapłonowej lub alternatora, a z tym to już różnie bywa żeby to wyeliminować.
Myślę, że wystarczy 1 opornik - w zależności od polaryzacji impulsów do masy, albo do +zasilania; pojemność 10nF to dużo za dużo, może właściwa byłaby np. 100pF; stała czasowa nie powinna przekraczać 1ms, czyli np. 100pF i 10M - ale może dobrze działać (i lepiej odrzucać zakłócenia) ze znacznie mniejszą (np. 100pF, 1M - stała czasowa 100us). Można również...
Kondensator podłączamy do zasilania cewki,tam gdzie jest plus po przekręceniu stacyjki.
Kondensator przy cewce jest po to, żeby zniwelować zakłócenia. Podłącz go do + zasilania cewki. Kondensator przy aparacie zapłonowym potrzebny jest do prawidłowej pracy układu zapłonowego. Zwykły, przeciwzakłóceniowy 0,1-0,22µF (oczywiście "samochodowy" z podłączonym do obudowy jednym biegunem).
Taki urok tego radia. Wygląda to bardziej na zakłócenia od alternatora, cewki lub przewodów zapłonowych. A na zgaszonym silniku też to się dzieje ? Takie badziewne radia mają wiele słabych puntów, jednym z nich jest marna filtracja zakłóceń. SławeK
może przewód od licznika przechodzi gdzieś bliski przewodu od cewki zapłonowej wtedy będą zakłócenia
Tych trzasków niestety nie da się tak prosto zlikwidować, problem tkwi w tym ze cewka zapłonowa znajdująca się pod napięciem wysyla fale z takimi śmiećmi które są dosyć silne . prawdopodobnie gdybyś umięścil ją w jakimś odbijającym fale ekranie trzaski by zanikły lub przynajmniej byly słabsze. Sprawdz również czy kabel anttenowy jest wporządku.
U mnie problem już rozwiązany, gazownicy wymienili reduktor, filtry, świece, kable WN i nie pomogło. Kupiłem inny sterownik i nadal nic. Przyczyną okazała się uszkodzona jedna z cewek WN, na PB nie było żadnych problemów, komputer benzynowy nie wykrywał żadnych błędów typu wypadanie zapłonów. Pewnie miała jakieś przebicia i siała takie zakłócenia że...
Witam, moim skromnym zdaniem dużą wadą tego zasilacza jest brak separacji między wejściem a wyjściem. Wspólna masa może oznaczać problemy z zakłóceniami na wyjściach karty dźwiękowej komputera gdy będziemy chcieli je podłączyć pod pokładowy system audio samochodu. Jak również zakłócenia spowodowane pracą alternatora czy cewki zapłonowej. Nie wiem,...
Witam. Przypuszczam że te zakłócenia to jednak od zasilania, najlepszy sposób żeby sprawdzić to podłączyć to radio na próbę do innego źródła zasilania, nie demontując go z samochodu. Jeśli zakłócenia przy zasilaniu z zewnątrz ustaną to sprawdź kondensator przy cewce zapłonowej oraz zamontuj przy alternatorze. Jeśli zakłócenia wchodzą przez antenę to...
Zakłócenia powinno się likwidować w miejscu powstawania. Alternator - jak w poście wyżej tylko zastosować kondensator przepustowy zapłon - czystość układu zapłonowego uloty słychać w odbiorze - za duże przerwy na elektrodach świec, stare świece - ekranowanie kabli zapłonowych, cewek - samoprzylepną taśmą ekranującą z siatka miedzianą ( tania nie jest...
Kondensator elektrolityczny - kilka tys µF miał byc nie równolegle do cewki ale do zasilania, blisko cewki - na schemacie bez różnicy czy blisko czy daleko ale w praktycznej realizacji układu jest to ważne żeby prady impulsowe płyneły najkrótszą drogą z pobliskiego kondensatora. Równolegle do bramki moze być transil a moze być zwykły Zener. Transila...
Dodaj jeszcze jakiś dławik w szereg do plusa może być to uzwojenie pierwotne ze starej cewki zapłonowej . Pozdrawiam...
Wymień świece zapłonowe to one generują zakłócenia miałem taki przypadek kup o jak najwyższej oporności ;).
Czujnik wału od Beru czasem działają. Mi działa Huco/Hitachi. Może zadziała też Bremi. Czujnik sprawdz przed montażem czy po nagrzaniu nie zmienił rezystancji. Musisz dobrze dobrać długośc kabla bo są jako zamiennik identycznych numerów OEM a z inną koncówką. Istotny też montaż oczyścic otwór i okolice czesto jest tam piach z olejem ktory gdy podejdzie...
trzeba: zastosować antenę zewnętrzną daleko od silnika odkłócić zasilanie icoma/filtr/ zaekranować przewody wysokiego napięcia zaekranować przewody zasilania cewki zapłonowej zaekranować kopułkę rozdzielacza
proponuje przede wszystkim kondensator na cewkę zapłonową i alternator, jeśli są takowe-sprawdź je.
Zakłócenia które słyszysz w radiu prawdopodobnie są spowodowane wysokim napięciem. Jeżeli masz gaz w aucie to polecam Świece NGK a przewody np. Sentech. No i pytanie czy cewka zapłonowa nie ma przebicia, wtedy też można słyszeć zakłócenia w głośnikach.
A silnik benzyna czy diesel? Zakłócenia nie koniecznie muszą pochodzić od alternatora. Mogą być też wywoływane przez cewkę zapłonową czy kable wysokiego napięcia (dlatego pytałem jaki silnik). Jeśli chodzi o alternator to powinien być na nim kondensator przeciwzakłóceniowy.
To dość trudny problem bo sprzęt no name ma marne ekranowanie, marne filtry zasilania, marny tuner, do tego stare auto. Nie jest powiedziane że zakłócenia dostają się po zasilaniu, pewnie po masach i przez antenę też. Odkłócić zasilanie przy alternatorze, sprawdzić szczotki, wymienić kable wysokiego napięcia, kopułkę rozdzielacza, odkłócić cewkę zapłonową,...
Witam, ja przerabiałem coś podobnego. Silnik na wolnych obrotach dobrze pracował na jałowych a po dodaniu gazu przerywał i wyrzucało błędy na wszystkie urządzenia zasilane na tym obwodzie co cewki zapłonowe czyli wtryskiwacze, silniczek krokowy, sondy lambda i resztę. Masy i plusy sprawdzałem, wiązkę elektryczną itd. itp. i nic nie znalazłem. Zmieniłem...
Wzmacniacz to 4 kanałowy QUADRAL ! Samochod to BMW , 6 cylindrów i do każdej swiecy oddzielna cewka zapłonowa to jako takich kabli zbytnio nie ma !
AVE... 1. Tuba pewno nie ma nawet 10W w rzeczywistości. 2. Pierdzi, bo wzmacniacz pewno podobnej jakości, co tuba, i dlatego nie filtruje zasilania. 3. Zakłócenia pochodzą od cewki zapłonowej, tudzież alternatora. Pomoże albo dodanie kilku(nastu) kondensatorów elektrolitycznych między zasilanie wzmacniacza, a instalację samochodu, albo wywalenie tandetnego...
Właśnie, trochę mi się wyjaśniło dzięki temu "śledztwu". Wynika z tego, że po przeczytania napięcia zapłonu palnika trzeba zamontować odpowiednią cewkę zapłonową. Zastanawiam się też jak zrealizować odsunięcie palnika od zasilacza (na np 4m kabla). Czy kabel powinien być na 5000V (izolacja) ? Czy może zamontować cewkę zapłonową przy palniku a kablem...
W czasach gdy używano tego radia powszechne były jeszcze układy zapłonowe oparte o przerywacz, cewkę zapłonową i kopułkowy, mechaniczny rozdzielacz WN. A te elementy były niestety źródłem sporych zakłóceń odbioru na zakresach AM. Tak mi sie przypomialo, że oglądając TV na odbiorniku Beryl 102, wiedziałem że ojciec wraca, zanim słychać było warkot "kredensa"...
Generalnie chodzi o to, że podanie impulsu WN na świece wiąże się z powstaniem zakłóceń w instalacji elektrycznej pojazdu. Zdarza się, że zakłócenia takie mają wpływ na inne odbiorniki, jak np: w poście: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Odkłócanie świec jak dobrze pamiętam ma na celu niwelowanie w/w efektu pojemnością...
Ekstremalna szybkość włączania i wyłączania tranzystora nie jest aż tak koniecznie potrzebna bo ograniczeniem i tak jest szybkość narastania i opadania prądu w dość dużej indykcyjności silnika. Np. w motoryzacji do sterowania uzwojeniem pierwotnym cewki zapłonowej stosuje się rezystor 1K w bramce trazystora... Ekstremalna na poziomie nanosekund, jest...
No to może coś takiego: (plik) Pozdrawiam, jak ktoś Sobie życzy - może poprawić i podesłać koledze:) Mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem. Kluczowe elementy opisane wartościami. (BRAK obsługi ISP - w docelowym sprzęcie mogą być zakłócenia - mogłoby następować samoistne resetowanie od cewki zapłonowej, stąd Reset do +5V). Niech ktoś jeśli ma chwilę...
znajdz kogoś kto Ci zrobi inny moduł zapłonowy te fabryczne generują takie zakłócenia że... ja zrobiłem to tak: zaznaczyłem na kole zamachowym punkt zapłonu zmieniłem fizycznie biegunowość cewki czujnika przez zamianę miejscami kabelków na tej że cewce czujnika ustawiłem ponownie punkt zapłonu przeczyściłem wszystkie połączenia związane z układem zapłonowym...
Witam Szukam pomocy w temacie odkłócania układu zapłonowego w silniku motocyklowym BMW 1100GS. Mam taki silnik zamontowany w mojej motolotni i mam wielki problem z odbiorem radia lotniczego. Radio to iCome A6e. W pracy "ręcznej" przy zgaszonym silniku działa idealnie, przy uruchomionym silniku wyraźnie słychać trzask silnika w głośniku radia. Zakłócenia...
zakłócenia cewka zakłócenia układ zapłonowy przewód zapłonowy zakłócenia
zadzwonić telefon odebrać odebrać podświetlenie płyta główna xpress papieru
mikrokomputer cobra1 wymiana łożysk pralce candy
Błąd ładowania baterii w Sony Ericsson - przyczyny i rozwiązania Error Code 225 When Opening Game: Denuvo, Easy Anti-Cheat, BattlEye, Minecraft, Windows Fixes