Wspomaganie dobrze rozumujesz - nie ładuje to nie wspomaga Co do alternatora to jak już go wyjmiesz to i tak obudowa będzie połamana więc wymiana
Może zalałeś alternator i się uszkodził. Co do świateł to pierwsze sprawdź bezpieczniki.
Wyjmij alternator, idź z nim do elektryka i sprawdzi ci ładowanie a że alternator będziesz miał wtedy na wierzchu o tyle szybciej ci to naprawi. Zalanie alternatora najpierw spowoduje niepalenie się kontrolki ładowania podczas uruchomienia silnika i brak ładowania akumulatora. Po chwili pracy silnika ładowanie powinno wrócić a jeśli nie to najpierw...
Witam. Powinno to pomóc, jak rozbierze się alternator to należy go wyczyścić i odtłuścić go w miejscach szczotek i komutatora, przeczyścić drobnym papierem. Prawdopodobnie "zaizolował" się i na wolnych obrotach niezbyt lub wcale nie ładuje. Podczas pracy na wolnych obrotach, zapala się kontrolka na desce rozdzielczej samochodu?
Witam . Będąc w Szwecji widziałem że do tego celu używają poliestrowej . Ale jest pewien problem , mogą pozostać "bąble" powietrza . Więc Oni robią to w podwyższonej temperaturze i obniżonym ciśnieniu . Tak przypadkiem znalazłem : http://www.otherpower.com/trips1.html .
witam, napięcie ładowania akumulatora - za niski sygnał (u mnie sie to pojawiło jak dość mocno zalałem alternator)
Miałem podobne problemy z alternatorem- urywały się przewody.Pomogło owinięcie tych przewodów wraz z osią wirnika /wcześniej zaizolowanych koszulką/ mocną nicią i zalanie distalem. Niszczyły je drgania i siła odśrodkowa.
Alternator jest raczej wodoodporny, jak wjedziesz w kałużę, to dostaje niezły prysznic. Sprawdź napięcie bezpośrednio na śrubie B+ alternatora, może kabel jest zaśniedziały i stąd taki spadek napięcia pod obciążeniem
Witam. Mam problem z ładowaniem w moim T-25. Wszystko działało i było dobrze do momentu gdy postanowiłem umyć traktor przed zimą, myłem dokładnie i wszędzie, wody nie żałowałem. Po umyciu traktor postał chwilę żeby obeschnąć, po odpaleniu nie zgasła kontrolka ładowania zmierzyłem napięcie i wskazywało w granicach 13 V. Pomyślałem że zalałem alternator...
Uszczelniacz wału korbowego
Powodem uszkodzenia alternatora było zalanie prawdopodobnie podczas mycia ,instalacja sprawdzona i wszystko działa poprawnie
Witam wszystkich !! Z mechaniką nie mam za dużo do czynienia. Moim problemem jest wyciek płynu chłodniczego. Jadąc do pracy zapaliła sie lamka od poziomu płynu. Z pośpiechu dolałem płyn i pojechałem. W drodze powrotnej sytuacja powtórzyła się . Cały silnik i komora zalane w plynie chlodniczym przy czym na zajutrz okazało się, że nie ma ładowania. Wydaje...
hmmm bardzo możliwe, dodatkowo dziś się dowiedziałem, że kierowca jeździ bardzo spokojnie i o niemożności wkręcania się powyżej 3tys obrotów dowiedział się przypadkiem. Mianowicie przestało działać wspomaganie kierownicy. Próbował przegazować auto by pompa wspomagania ruszyła. Wtedy też wyszło na jaw, że jest coś nie tak z obrotami. Awaria wspomagania...
Możliwe. Zalejesz alternator a potem zrobi się zwarcie - a wiadomo, że jak zwarcie to ogromny przepływ prądu i uzwojania mogą się popalić. Proponuję sprawdzić czy jakaś celka nie poszła w akumulatorze oraz spadek napięcia i prądu podczas odpalania. Zagadaj do jakiegoś sąsiada, który Ci sprawdzi ewentualnie pożyczy miernik. Daj znać o wynikach pomiarów...
kolego sprawdź czy nie puścił simering z pompy i czy nie zalało olejem alternatora
Witam, mam problem z prawym migaczem, zachowuje się bardzo dziwnie, tzn. jego praca jest nieregularna i przerywa jego działanie, również zaczyna migać wtedy szybciej. Żarówki świecą raz na jakiś czas. Szczególnie gdy pada deszcz sytuacja się pogarasza. Czy winę może ponosić zalany olejem alternator? Czy zwarcie występuje gdzieś indziej?
nie ma oslony. na pycha odpala normalnie, potem po zgaszeniu tez. moze na zimnym silniku nie chce odpalac? czym to moze byc spowodowane? moze to byc spowodowane aparatem zaplonowym? zalanie alternatora lub rozrusznika moze miec na to jakis wplyw? slyszalem tez ze czujnik halla moze tez miec jakis wplyw. prosze o info, z gory dzieki:)
Kopułkę sprawdzałem latem i była dobra, nawet przeczyściłem papierkiem ściernym wszystkie metalowe części. Trzy lata temu wjechałem w kałużę i samochód stanął, ze dwie godziny go rozciągałem i w końcu odpalił. Następnego dnia pojechałem do mechanika i powiedział mi, że zalałem alternator, że z kopułką jest ok. Możliwe to?? Cały czas myślę o tym alternatorze....
przyczyn może byc dużo, nawet zaolejony lub zalany paliwem alternator, w dieslu kapie na niego ropa z pompy
Witam.Kolega zanim to się stało wjechał w dużą kałużę wody.Brak osłony pod spodem silnika spowodowało zalanie alternatora.Wymieniając regulator napięcia szczotki po zetknięciu z wodą rozsypały sie w drobny mak.Po zalaniu alternatora kontrolka zaczęła się przygasać i rozjaśniać .To tyle co mogę powiedzieć.Mostek prostowniczy jest już zamówiony a stojan...
To dobrze bo trochę się obawiałem że może być uszkodzony . Mam jeszcze pytanie , czy taki alternator może się uszkodzić gdy będzie zalany wodą ?
Umyj wszystko pastą do zebów, potem wypłukaj w płynie do naczyń i składaj alternator. Pozdrawiam.
Jaki regulator elektroniczny czy mechaniczny widocznie zalany wodą i jak kolega wyżej.P
Może i koło puszcza po zalaniu. Ale spalić stojan w tym typie to już kozaka potrzeba.
To trzeba sprawdzić alternator. Nie został przypadkiem zalany?
Na klemach masz 11,7, a ile na B+ alternatora? I co za altek, Bosch, Valeo, Motorola?
zasada dzialania jest taka sama jak w samochodowych alternatorach z ta ruznica ze w alternatorze nie ma diod sa one w regulatorze regulator motocyklowy o jaki wam chodzi to nic innego jak mostek 3fazowy + regulator pradu wzbudzenia zalany w calosc
AGM będzie miał wyższe napięcie spoczynkowe niż zalany "płynnym kwasem". Dlatego ta różnica.
Witam, po czterech tygodniach odebrałem auto od mechanika, dwa lata temu wymieniłem pompę VP44 na inną używaną i do tej pory było OK. pewnego razu zauważyłem że coś kapie ale było to lato i myślałem że to klima... A to był początek rozszczelnienia pompy. W końcu ropa zalała alternator, który rozchlapał ów paliwo po całym rozrządzie :). Mechanik wymontował...
alternator jest zalany albo wodą albo olejem lub któraś z diód ma zimny lut
Dzień dobry Stanąłem przed koniecznością wymiany alternatora w pojeździe marki Citroen, model C8, rp 2004, silnik EW10J4. Alternator został sponiewierany przebiegiem niemal 500 000 km, a ostateczny cios zadałem wczoraj wjeżdżając w głeboką kałużę. Zimna woda zalała silnik oraz alternator. Uzwojenia zmieniły kolor, zablokowało wirnik, pasek PK uległ...
Witam wszystkich. Mam problem związany z wyciekiem oleju silnikowego a mianowicie z jego ustaleniem. Zalało mi część alternatora, napinacze, pasek i cały dół silnika. Po umyciu zalałem motor nowym olejem i po 4 dniach normalnej eksploatacji delikatnie poci się na wale więc to chyba nie jest to miejsce gdyż wcześniej wyleciało prawie 4l oleju przez ok....
Teraz nikt już się nie bawi w naprawę akumulatorów...polecam sprawdzić ładowanie alternatora, akumulator zalać elektrolitem i dobrze naładować najlepiej małym prądem. Jak to nie przyniesie skutku, kupić nowy...
Siadają bo producent oszczędza na oleju przy procesie produkcji. Nawet nowa ina siada w 1-2 lata. Patent jest prosty zalać olejem. Pytanie tylko jak? Ano przed montażem wizyta w aptece. Kupno strzykawki 2ml i igły 0.3-0.4 mm do tego olej przekładniowy GL4. Strzykawkę napełnić olejem i pod uszczelnienia wsunąć delikatnie z obu stron igłę i napełnić sprzęgło...
Ja nie dałam rady. Tata za to wyjął alternator jest z tym trochę roboty, ale wystarczyło go otworzyć przeczyscic szczotki bo były zalane czymś i bez problemu teraz auto działa.
Alternator był zalany i miał zwarcie Dodano po 7 bezpieczniki wszystkie ok te pod spodem skrzynki też świecą się lampki w podsufitce, komputer na diagnozie brak komunikacji z CEM, cem rozebrałem ktoś go faktycznie robił konektory wymieniał wszystkie warystory są ok.
Ja nie miałem takiego przypadku ze szczotki się zawiesiły ,owszem zdarzało się że alternator był zalany olejem,ropą ale ładował Pomyśl ze samochodem jeździsz przez 4 miesiące po soli [na gorący alternator chlapią różne roztwory wodne soli]i jakoś chodzą a ciągnikiem po soli raczej nie jeździsz a czy kurzy się tak bardzo ze coś może niedomagać to się...
Witam, prawdopodobnie padł Ci mostek w alternatorze. Naprawa w punkcie ok. 100 zł. Używany alternator też tyle kosztuje- możesz przełożyć sam, będzie taniej. Zanim jednak weźmiesz się do "naprawy" proponuję wykonać pomiar napięcia na akumulatorze na wolnych i wysokich obrotach. Pozdrawiam
Komputer to Bosch 0281011943 (ISUZU) altek podpięty pod 19 i 75 pin dużej wtyki, te kompy chyba nie gniły, bynajmniej ten jest cały. Zacisk L alternatora podłączony jest do pinu 19 w ECU, wewnątrz ECU jest układ BSP742R, który ma wewnętrzny Mosfet i przywiera pin 19 do +12V, przez rezystor y o łącznej wartości 1.4kΩ. Dziwna sprawa scalak załącza...
Bo w wersjach z szyberdachem czasami dochodzi do rozszczelnienia i zalania BCU. Czy sprawdzałeś napięcie ładowania na alternatorze?
Z twojego opisu wygląda na zwarcie diody wzbudzania ale nie zawsze jest możliwość wymiany tych diód w niektórych alternatorach są zalane masą i trzeba wymienić cały zespół prostowniczy czyli wszystkie 9
Z całego układu?, - potem trzeba to zapewne odpowietrzyć, ile wchodzi na pełne zalanie? W zasadzie coś tam w maglownicy zostanie ale to nie istotne. Płynu 'wchodzi" niespełna jedno litrowe opakowanie. Odpowietrzać nie trzeba, samo się to zrobi. Z początku (jeden, dwa dni) w czasie skrętów można poczuć na kierownicy coś w rodzaju szarpnięcia, uderzenia....
Mam matiza i wiem że nawet bez korka nic sie nie dzieje. Pozatym uciałen już dawno kolektor dolotowy od strony alternatora i zaślepiłem wyjście wody bo tam wiecznie się leje. Pozatym podgrzewanie przepustnicy też czasami szwankuje. Musisz zalać do pełna wodą i czekać aż sie włączy wentylator na 1 prędkości . Oczywiście korek zamknięty, zobaczysz skąd...
Ale nie pracował bo? Zgasł? Nie miał kasy na naprawę, czy nie miał za co zalać?
Regulator napięcia jest zainstalowany w alternatorze. Obudowa jest połączona z masa. Dwie szczotki ślizgają sie po wirniku. Układ jest zalany żywica ale można to usunąć. Pod alternator będą podłączone 3 akumulatory 6V w szeregu lub akumulator 16V. Potrzebuje ok 17V do zasilania wzmacniaczy.
Witam.Jeśli chodzi o wskaźnik obrotów silnika to sterowany jest z alternatora z wyjścia oznaczonego "W", przechodzi to we wtyczkę X6/6 na płycie A1 a do pulpitu dochodzi wtyczką X6 pin 14. Powinieneś mieć tu napięcie od 0 do 12V w zależności od obrotów silnika, ale sprawdź czy wsuwka nie wypadła z alternatora. W pulpicie obrabia ten sygnał przetwornik...
Ta odpowiedź właściwie rozwiewa moje wątpliwości - uszkodzony regulator napięcia; oraz potwierdza moje podejrzenie, że diod wzbudzenia tam nie ma - chociaż spotkałem się już z opinią (elektryka samochodowego), że diody są zalane w tym plastiku. Dzięki.
Jest też chłodzony cieczą oraz posiada uzwojenie zalane w żywicy poza tym cały aluminiowy. Stev-an - czy przerabiałeś już taki alternator? on ma coś koło 30 złobków.
Dolałem nie tak dawno poziom elektrolitu ale cele i tak były zalane. A czy mój alternator obsłuży ten akumulator?
W tej chwili nie pamiętam numerów, robi to Transpo albo Mobiletron, obie blachy radiatora to ocynowana mieć, diody wciskane a nie ten szmelc zalany miękkim silikonem. Ogólnie alternator w tym typie silnika śmigał by długo, ale trzeba zneutralizować funkcję dogrzewania komory sprężania świecami żarowymi do czasu uzyskania przez silnik odpowiedniej temperatury....
Posiadam Dodge silnik 3.6, w którym spalił się mostek alternatora uszkadzając regulator który jest w ECU. Obdzwoniłem kilku fachowców i nikt nie podjął się naprawy (zalany jakimś żelem), więc zamontowałem zewnętrzy regulator pod pin alternatora F1. Zostaje problem ze świecącą kontrolka na desce, pin s alternatora (także jest wpięty do komputera) kiedy...
Wiec jak ma ktoś jeszcze jakieś pomysły ? moze to byc np spowodowane laniem gorszej jakosci oleju silnikowego ? zalałem mobil 1 5w40
U mnie szarpanie występuje najczęściej na ''dwójce''. Jutro jadę do mechanika żeby spojrzał co z tym zrobić. Hipoteza z alternatorem nie jest głupia, ponieważ miałem wyciek z przewodów od wtrysków, które znajdują się nad alternatorem i rozrusznikiem(mogło coś zalać ) . Ja jeszcze obstawiał bym filtr paliwa i pompę wtryskiwaczy , ale zobaczy się jutro.
Kumutator regenerowałem na bez wyjmowania altka. Też dużo operacji robię na "otwartym sercu", ale żeby wymienić pierścienie to chyba zmyślasz. -ściągnąć łożysko z wału -trzeba umiejętnie ściągnąć stare pierścienie -umiejętnie zniszczyć stary klej przy podstawie -delikatnie rozłączyć uzwojenie wirnika od pierścieni -oczyścić wałek i równomiernie nabić...
Dzięki- sprawdzę, czy mają do silnika Piaggo (taki jest u mnie w roczniku 2003). Kupiłem aku u znajomego na hurtowni- dobrał mi typ po katalogu, a przy wymianie okazało się, że słupki są do klem mocowanych z boku, a tam muszą być otwory od góry... I teraz nie mam kiedy podjechać wymienić (na szczęście nie zalałem kwasem).
Witam nie dawno po uruchomieniu auta z włączonym ogrzewaniem tzn odmrażanie szyb.. po 3,4 minutach z alternatora leciał dymek.. po odłączeniu podgrzewacza wody elektrycznego dymku brak..ale kupiłem drugi podgrzewacz ponoć 100% sprawny i efekt ten sam 3,4 minuty dymek z alternatora... i gorący jak cholera dodam jakieś 4mc temu przy wymianie pompy wspomagania...
jak myli urządzeniem wysokociśnieniowym to trzeba sprawdzić czy nie została wyrwana jakaś wtyczka przerwany kabelek ( również podcisnienia )itp. Może problem jest w filtrze powietrza lub przepływomierzu. zalany a co za tym idzie uszkodzony alternator ..???? sprawdzić napięcie ładowania po odpaleniu... uszkodzeniu uległ rozrusznik i kreci zbyt wolno??...
W wypadku Kolegi Betkot może być niestety powodem alternator: "przebicie" na uzwojeniach po zalaniu. Ale zawsze należy sprawdzić najpierw prostsze do roboty możliwości (przejrzenie czy przesuszenie jakąś suszarką kabli we wtykach, po ich rozpięciu), a na samym końcu dobieranie się do alternatora.
Nie alternator tylko generator! Sprawdź miernikiem czy wychodzi 220v bo oprócz bezpieczników masz tam zalane przekaźniki . Jeden przekaźnik na chłodnice. O ile to Supra 950mt? A nie, jak pisałeś "Supra 950 "bo tam generatora nie ma i wentylatory są na 12v.
Czym zalejesz cewkę i jak go wyważysz ? Zmierz opór tego drutu przed nawinięciem bo wychodzi za mało omów.
I zalej przewody lekko poxipolem bezbarwnym co by nie drżały.
Ja mam średnicę drutu 0.15, ale głównie rozchodzi mi się o to czym to zalać, bo tam gdzie przezwajają nie mają czegoś takiego itp. , ktoś mówił o poxylinie, ale sam nie wiem. Proszę o nazwę specyfiku.
Poza elektroniką to nie nadążysz zmieniać łożysk w kołach,skrzyni biegów, alternatorze itp.
Sprawdź 3 diody od wzbudzenia (1A). Umieszczone są w tylnej pokrywie alternatora tylko nie te duże ale małe podobne do 1N4001 ,mogą być zalane w silikonie
Kiedyś ponoć był wymieniany ale mam drugi w kartonie ale jak zaleje kwas to już nie mogę zwrócić
Jak jest zwykła pompa to jaki problem. Zalać olejem, odpowietrzyć i ma działać. Jak zepsuł niech naprawia i tyle w temacie.
Witajcie. Czy ktoś miał podobny problem jak na filmie? [youtube]https://youtu.be/IwxtcnGC5NA[/y... Co było do tej pory sprawdzone: podciśnienia szczelność gruszki sprawność zaworka wiązka zaworek -> sterownik wiązka po stronie zasilania zaworka (+ po stacyjce) czujnik ciśnienia czujnik różnicy ciśnień odpięty alternator sterownik czy nie zalany...
No pod nogami kierowcy sucho. Mokro było tylko po stronie pasażera za schowkiem. Akumulator wykrecalem w deszczu żeby się do dopływów dostać i czy jak padał deszcz na alternator to on może robić takie zwarcie?
TOMSON zrób jak JESIOTR1 pisze, daj szersze magnesy, będzie dużo lepiej. Przerobiłem już kilka alternatorów. Najlepsze rezultaty dawał alternator 120A 14V (36żłobków, 12 biegunów) bez przezwajania, wystarczyło tylko odpowiednio połączyć uzwojenia. Wirnik przerobiłem w ten sposób że wywaliłem uzwojenia i dałem jeden durzy magnes i zalałem żywicą. Max...
I tej informacji cał czas szukam. Wtedy w miare czasu i kasy biore się do dzieła. Jeszcze musze pomyśleć nad chłodzeniem cewek . Zrobiłbym szkielet z drutu zalany oprucz cewek ale tam nie maże być metalu.
Bo tak jak widać na zdjęciu niektóre cewki są zalane, tylko pytanie czym? Lakierem elektro-izolacyjnym. Do od-izolowania uzwojeń od rdzenia użyj cienkiego preszpanu. Zapisuj sobie sposób nawinięcia( kierunek, początek-koniec, i połączenia).
No właśnie chcę tak zrobić, w weekend zabieram się za alternator. Może właśnie alternator jest winny, bo mechanik robił kilka rzeczy przy silniku i umył silnik na myjni, a dziwnym trafem od razu akumulator był zalany, dlatego myślałem, że IBS będzie przyczyną. No cóż, dzięki za odp.
Alternator przewinięty i zabudowany. Podłączony nowy regulator. Napięcie mierzone na akumulatorze przy zapalonym silniku, włączonych światłach na niskich obrotach wynosi 13,6 V po przegazowaniu przeskakuje w okolice 14 wiec wygląda na to, że jest ok. Dodam jeszcze, że poprzedni alternator też ktoś przewijał, ale podobno zalał go złym lakierem jakimś...
Dokładnie, zamówiłem komplet prostownik+regulator ze szczotkami, do tego uszczelniacz od strony wakupompy i mam nadzieje ze jak to poskładam to znowu bedzie jeżdziło kolejne 14lat. Dziekuje wszystkim za pomoc.[/quote] Alternator poskładany, koszt części 230zł (prostownik+regulator) do tego uszczelniacz od strony wakupompy 15zł. Alternator załozony,...
Prawdopodobnie elastyczna złączka EGR miała przeciek. Albo kolektor dolotowy źle przystawał krzywo z powodu braku jednej gumowej podkładki przy śrubie. Zakleiłem szczeline przy złaczce elastycznej EGR, podkładkę pod śrubę kolektora znalazłem na alternatorze zapach znacznie osłabł.
Skoro zalany i śmierdzi spalenizną, to wymień, bo spalisz całą elektronikę.
3 siłowe minusowe 3 siłowe plusowe i sa jeszcze 3 zalane żywicą
Jest to stary typ 25 letni ? Podobny do 0120469656 - chodził w różnych fordach , przełom lat 90 . Ale to nie istotne. Problem jest opisany : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic32... - Wszystko sprawdzone ,poza zwarciami między zwojowymi - jakie objawy poza grzaniem się ? Jest możliwe jakiekolwiek używanie go? Natomiast w wirniku jest...
Zanim zaczniemy dywagowac zmierz prąd ładowania przy każdych obrotach albo odłącz alternator na próbe.I opisuj jakos logicznie bo nie nadążamy... .(też się zalał ale rzadko a chłodnica pełna.)
Bitex nic nie ma do napięcia chyba że zalał ślizgi wirnika. Mostek do sprawdzenia jak ok to zmiana regulatora. Ta nic innego nie pada.
Dzięki ,ta śrubka trzymała , była zalana masą.
Wszystko jest w pdf: liczy tylko mth, zasilanie 1 +, 2 -, 3 impulsy z alternatora lub podasz + to też nabija mtg. Wewnątrz tylko jakaś zalana hybryda pod wyswietlaczem, układ z kwarcem, kondensatory, rezystory i to wszystko....
Hej, częstą usterką dającą takie objawy jak opisałeś, jest uszkodzenie kabli przy zacisku przykręcanym do D+ alternatora. Pęknięcie, zaśniedzenie itp. Często końcówka ta jest fabrycznie zalana (zabezpieczona) gumą i właśnie pod tą gumą jest problem. Powodzenia.
Jest troche problemow ze sprzeglem , jak za mocno zasprzeglone to nie odpalisz jak za slabo to slinik odpala i wpada w drgania - obroty lewo/prawo zamiast sie obracac , ja rozwiazalem to tak jak na zdieciu , zastosowalem sprzeglo elektromagnetyczne, ktore po odpaleniu silnika skleja silnik z alternatorem. http://obrazki.elektroda.net/39_12485222...
własnie zmontowałem moduł wg tego schemaciku, no rewelka, nie to autko. ale irf sie grzeje nieźle, trzeba koniecznie radiator. i mam pytanie, czy moge go zalać zywicą poliestrowa z dodatkiem utwardzacza?? bo tylko taka mam
Dzięki kolego godzine tenu podalem się poskręcalem zawioze go koledze ktory ma podnosnik a nie ciasny duszny wąski kanal jak ja przy okazji powiem odkręcając sruby w oslonie po bokach ulecialy obydwie zgnite,przednich nie ma szans odkrecic pomimo nasąxzenia ich wd40 ja mam starsze Audi z 1994r.robilem w nim prawie wszystko ten Doblo to niech szlak jasna...
Wydaje mi się, że przewody są "zalane" we wtyczce i konektora nie da rady wyciągnąć........
Witam ! Borykam się z problemem już kilka dni, mianowicie gdy wyłączę silnik i wyciągnę kluczyk ze stacyjki to zapala się kontrolka ładowania a bardziej się tak żarzy.. Dodam ze jak już uda mi się go odpalić ( Akumulator pada przez to..) to kontrolka gaśnie. Z początku myślałem że jest zwyczajnie padnięta dioda w alternatorze więc oddałem do regeneracji...
O czujniku bezwładnościowym Przy porwaniu auta przez wodę powodziową, raczej wątpliwe jest jego zadziałanie. Kolejna rzecz, czy czujnik ten działa również w zaparkowanym aucie ze zgaszonym silnikiem? Nie wydaje mi się. Takie urządzenie jak "klema pirotechniczna", odcinająca prąd z akumulatora, jest sterowana przez systemy bezpieczeństwa, a czy te zadziałają...
Nooo ! to jesteśmy dokładnie w domu ! Przyczyną takiego zachowania się mierzonego napięcia była składowa zmienna z powodu diody która miała zwarcie. Przyczyn powstania takiego uszkodzenia może być wiele np. zalanie wodą (kałuża) lub obluzowanie się na obudowie radiatora i po przegrzaniu uszkodzenie. Wynika z tego że pojawiające się napięcie przemienne...
Witam. Przejdę szybko do konkretów. Otóż wyleciał mi płyn z układu wspomagania kierowniczego. Zrobiłem kilkanaście km, wszystko było dobrze. Niestety po pewnym czasie , po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wspomaganie szlag trafił - rzecz jasna. Wiem , że nie powinienem jeździć , ale sytuacja mnie do tego zmusiła , ponadto nie mam możliwości naprawy...
Jeśli się nie mylę, a zweryfikować to mogą zdjęcia rozebranego radzieckiego alternatora, to nie posiada on szczotek i może także nie posiadać diod prostowniczych. Mam podobny gabarytowo i kształtem alternator i jest on dość specyficznej konstrukcji. Prawdopodobnie jest przystosowany do pracy w bardzo ciężkich warunkach, w tym w zalaniu. Zastanawiają...
4 to inna para kaloszy. Rozbierzesz, ale nie złożysz tam w środku już inaczej to wygląda. Zalane żelem i cienkie włosy przewodów do procesora.
z kontrolka oleju to nie najlepszy pomysł...w mojej mazdzie już jak kręcęrozrusznikiem owa kontrolka gaśnie...wyobrażam sobie słabą baterię, zalany silnik i jak kręcęrozrusznikiem to jeszcze światła do kompletu się zapalają. kontrolka alternatora informuje że silnik ma kolo 1000 obrotów i to ją trzeba wykorzystywać
Pompa wody na rozrządzie. Jak odkręcisz alternator to masz lepszy dostęp do termostatu. Kup bańkę wody destylowanej i przepłucz silnik. Zalej go koncentratem do chłodnic i będzie dobrze.
Agniesiu nie ekscytuj się tak bardzo. Dwa tygodnie temu wróciłem z Niemiec (jako kierowca kupionego tam auta) i na moje oko ten model można kupić tam za ≈500 ojro. Plus koszt zwiezienia, plus trochie zarobku daje taką właśnie cenę - zwłaszcza, że nie jest sprawny, więc cena była jeszcze niższa. Wejdź na stronę mobile.de i rozglądnij się. Ja 3...
Regulator w koszu usunięty jest mechaniczny regulacja sprężynującej blaszki (od góry)która odpowiada za docisk styku bocznego powoduje -większy docisk (dogięcie elementu od boku) wyższe napięcie ładowania analogicznie w drugą stronę oczywiście jeśli cewka i ten rezystor zielony od spodu są sprawne . A ta druga część to może rozłączać alternator od akumulatora...
dołożyłem kawałek druta zlutowałem, zalałem klejem na gorąco tak cieniutko bo tam nie mogło być grubiej niż w oryginale i działa wszystko, dzięki!
Auto zaniedbane nie jest bardziej mocno doinwestowane wszystko robione na bieżąco nawet sam alternator ok. rok temu był regenerowany tylko ostatnio pękł mi wąż przez co rozlał się płyn i zaczęły się te cyrki (oczywiście wyczyściłem wszystko) pasek wydawał się naciągnięty dobrze zdjąłem alternator szczotki są jak nowe więc je wykluczam pasek profilaktycznie...
Miałem taki przypadek, padł regulator napięcia w alternatorze i wygotował cały elektrolit, smród był przy tym niesamowity. Po zalaniu akumulatora wodą destylowaną a weszło sporo, akumulator pracował bez zarzutów jeszcze 4 lata. Oczywiście wymieniony został regulator napiecia na nowy sprawny
zalać wirnik zalać wtyczka switch zalać
yamaha laser kupić iveco schemat instalacji elektrycznej brama ditec
tosca303 schemat tosca303 schemat
Rozłączenie kostki reflektora w Peugeot - jak to zrobić? Wentylator w piekarniku Amica nie działa - przyczyny i diagnostyka