Zmostkuj na gnieździe diagnostycznym Stały plus z tym po stacyjce (dwa skrajne góra dół) włącz awaryjne włącz na stałe światła długie diagnostykę na immo na pewno wykonasz.
Z tego co widać na tym twoim zdjęciu, to do przelutowania większość komponentów SMD. Czy na R1 (duży zielony rezystor) jest jakieś napięcie? Do sprawdzenia LNK 364 poniżej masz aplikację: https://www.power.com/sites/default/file...
Blokada odpalania jest na dwóch czarnych przewodach bez złącza w centralce wystarczy je zewrzeć by dezaktywować blokadę.
najprawdopodobniej powinien być tam dławik - taki ciemnoszary "opornik" bez oznaczeń, można drucikiem zalutować i jeśli to tylko tego wina to powinno działać
Z tego co widzę to brązowy-?-brązowy, czyli w granicach 100-190Ω czyli już możesz zacząć działać, tylko sprawdź tego triaka bo raczej opór się sam nie spalił.
Do kondensatora 100uF.
Dopóki autor nie poda obecnego kodowania to nic nie zrobimy. 07024, 06768
Witam. Potrzebuję pomocy z vw Phaeton rok produkcji 2007, modul Kessy został zalany wodą. Okablowanie już naprawione. Mam już nowy moduł Kessy zamówiony od dealer Vw pod numer VIN. Zalany moduł totalnie martwy nie działa, udało mi się wyciągnąłem eprom z 93C86 używając Carprog. Poniżej w załączniku jest eprom z zalanego modułu. Mam prośbę, czy ktoś...
Rocznik auta i kod silnika? Dobrze widzę do bezpiecznika idą przewody czerwony i czarno zielony?
Zobacz czy nie masz zalanego modułu po lewj stronie licznika. Te roczniki miały wadę i woda dostaje się na moduł.
W zalanym żywicą module jest zwykła przetwornica od żarówki energooszczędnej 24W. Poszukaj takiej "żarówki"(najlepiej na utylizacji), wyciągnij płytkę i sprawdź czy działa. Jeśli działa - zalej żywicą i już.
Co by nie zalać modułu. Nie pierwszy, nie ostatni majster tak zrobił, a później płacz ... pompa + moduł xD
Dosyć częstą przypadłością tego modelu związaną z ogólnym zasilaniem jest zalanie modułu stacyjki. Sprawdzenie jest proste - jest zamontowany na bocznej ścianie kabiny, pod deską rozdzielczą, przed przednimi drzwiami. Woda spływa wzdłuż wiązki na górną wtyczkę modułu i powoduje korozję złącza. Podobny efekt jest jak stojąca na lewej części deski rozdzielczej...
Do sprawdzenia: multizawór, napęd bloku, zalanie modułu zasilającego.
Prawdopodobnie zalałeś moduł resztkami wody z zasobnika proszku.
Jak się zadymiło to albo zalałeś moduł sterujący albo źle powkładałeś wtyczki do modułu. Obawiam się że podmiana hydrostatu już niewiele zmieni w obecnej sytuacji.
Zwarcie w którymś komponencie pralki lub zalanie modułu. Raczej śmietnik.
Witam. Element z zdjęcia to: LM4040B20I
Zalane moduły ,zobacz jak wygląda BCM w środku, bez dachu to mogło robić za wannę ...
BC 848 jak nie pójdzie to BC858
Moze ktos z obecnych ma jakis pomysł. A jaki tu można mieć pomysł? Trzeba coś pomierzyć multimetrem, lecz płytka modułu zalana żywicą - słaba to robota :( . Jeśli jednak lubisz zabawę z galaretką , to "drzyj" moduł i sprawdzaj wszystko w okolicach TNY.
Potrzebuję namiar na jakis dobry serwis który mi to ogarnie...
Szkoda że odpuściłeś naprawę one prawie w 100 proc.są naprawialne oczywiście jeśli nie zalane wodą
Problem rozwiązany - temat do zamknięcia. Przyczyną niepozadanego napięcia +12v które powinno pojawiać się po stacyjce jak i samozapalające się światła oraz włączające wycieraczki wynikały z zalanego modułu wentylatora (chyba to jest moduł odpowiedzialny za jego prędkość). Czarna skrzyneczka z dwoma złączami 3+1 pin. Po wymianie wszelkie objawy ustąpiły....
Ten moduł wygląda jakby był zalany układ U1 tak jakby wystrzelił złącza z nalotem po proszku.Nie Zrobisz tego za granicą nie wiem czy gwarancja obejmuje zalanie modułu niech ktoś inny się wypowie na ten temat.Jak na elektronice się nie Orientujesz to nie naprawisz tego sam. Nowy moduł możesz tylko założyć tylko po wcześniejszym sprawdzeniu wszystkich...
Sprawdź czy nie masz zalanego modułu UPC (skrzynki bezpieczników pod maską)
Jak ci odpalą poduszki to skończysz eksperymenty ,skoro samochód był zalany należało by wymienić zalane moduły w tym przypadku sensor srs
Zobacz czy nie masz zalanego modułu świateł, miałem to samo, po odłączeniu odpalał. Dodano po 11 Zobacz czy nie masz zalanego modułu świateł, miałem to samo, po odłączeniu odpalał.
to patrząc na płytkę wie jakie są najczęstsze przyczyny i powie od razu za na 99% triak i jeszcze poda model Tak to tylko działa nasza służba zdrowia - zadzwoń a przez telefon powiedzą Ci na co jesteś chory. Elektronika to dziedzina ścisła opierająca się na pomiarach. Od zgadywania są wróżki i magiczne kule. Od realnej naprawy jest minimum wiedzy i...
zalany moduł podczerwieni koło lusterka od anteny,jedz do serwisu po kod odpalenia koszt góra 50 zł (wpisujesz przyciskiem zamknięcia w środku),jak będziesz chciał wywalić immo odezwij się na PW POZDRAWIAM ARTI
Pralkę kładziemy zawsze na tył w przypadku urządzeń ładowanych od frontu właśnie po to by nie doszło do zalania modułu sterującego. Sprawdź czy do modułu dociera napięcie 230V bo może wypięła się któraś z wtyczek modułu lub doszło do takiego zbiegu okoliczności, że padła przetwornica napięcia w module. Jeśli to uszkodzenie zasilania modułu to oddaj...
Wszystkie tematy dotyczą Zalanego modułu komfortu który u mnie działa poprawie.
Najprawdopodobniej - zalanie cieczą modułu wyświetlacza, panelu sterującego.
hehe człowieku a jaki tu schemat chcesz? tam jest tylko cewka z zalanym modułem która sama działa i ma tylko kabelek do gaszenia, ten kabelek jak odłączysz to jest iskra ciągle, a gaszenie jest zwarciem jego do masy i ten wyłącznik zwiera ten kabelek do masy, tak samo go zwiera pływak przez taką metalową kostkę (w której jest opóźniacz) - gdy jest za...
Grm8-67uu0 to moduł asystenta parkowania. A ten pierwszy musisz odkręcić i numer z naklejki podać.
01314 to brak komunikacji lub nieprawidłowa komunikacja ze sterownikiem silnika. Jak nie można się połączyć modułem sterowania silnikiem (ECU) i nie odpala to raczej znak że nie ma zasilania . Może to być coś prostego jak bezpiecznik lub przewody uszkodzone/wtyczki czy zalany wodą moduł sterownia silnikiem.
Zaczęło się od myjni, lub deszczu. a skończyło się na wodzie w podłodze i zalanym module komfortu. Do sprawdzenia moduł komfortu pod nogami kierowcy.
Witam Serdecznie. Jak w temacie zalany moduł SAM (brak kierunków, wycieraczek itd.) Moduł wymontowany i po zdjęciu tylnej obudowy widać już ślady że była woda. Górną obudowę gdzie bezpieczniki też zdjąłem ale nie wiem jak się dostać do drugiej strony płytki od strony wtyczek. Rozbierał już ktoś ten moduł i wie jak się tam dostać? Moduł nr. A 204 545...
Najpierw w takich przypadkach trzeba płytę umyć bo na zdjęciach nie bardzo widać jakie są uszkodzenia. Pomierz napięcia na elektrolitach , czy jest równe 5V oraz czy na kondensatorach C 15 , C16 obok procesora nie ma zwarcia i czy sam procek się nie grzeje.
Tyle się tych BSM pozakładałoale nie pamiętam aby któryś wymagał programowania, to nie BSI. Warunek - musi być o identycznych numerach. Tak jak pisze (at)cysiekw ciężko to naprawić, chyba że wiesz co jest uszkodzone to wtedy można próbować. Płyta zalana gumą.
F55 (5A) oświetlenie przy wsiadaniu, tablica przyrządów, alarm, centralny zamek, podnośnik szyb. Tylko w zależności jaka jest wersja jeżeli bezpieczniki masz tylko do 40-go to F55 nie znajdziesz a sprawdź F30, F31, F32, F14.
Chciałbym zakończyć temat,który jest już rozwiązany.Okazało się,że trzeba było przełożyć eeprom z mojego zalanego modułu,był sprawny. Pralka sprawna,pomógł Multis- dzięki
Witam! Problem jest teraz następujący, wymieniłem moduł komfortu na taki sam jak miałem wcześniej po tych samych kodach, polutowałem przewody, wymieniłem 3 zamki, i wszystko gra, tylko że wcześniej alarm się uzbrajał po 20 sekundach i nawet gdy drzwi otwierałem po przez klamkę to alarm się włączał, teraz tak nie ma ciągle miga, ale się nie uzbraja,...
Nigdy nie miałem przypadku uszkodzenia tych rezystorów w skutek naturalnego zużycia. Zalane moduły, korozje wywołane wodą - jak najbardziej tak.
Zanim wyczyścisz lampę, to posprawdzaj działanie całego aparatu ,zapis na kartę i całą resztę , bo po takim zalaniu jak opisujesz, to nie często wszystko wraca do normy.Ja zreanimowałem Canona po takim zalaniu, musiałem wymienić jedynie migawkę ,bo magnesy pordzewiały, ale po kilku tygodniach używania padła matryca CCD w skutek póżniejszej korozji .
Masz jakiś sposób na pozbycie się tej żywicy którą zalany jest moduł. Ja w trochę podobnym przypadku, posługiwałem się miniwietrtaką i wykorzystywałem używane wiertła dentystyczne jako frezy do usuwania żywicy. Używane wiertła dentystyczne dostałem za frico od dentnysty.
Ja bym szukał w tym co było robione. Czyli w module komfortu. Zły moduł, zła jego konfiguracja może powodować jego problemy. Jeżeli jest problem tylko z jednymi drzwiami, to mógł ulec uszkodzeniu zamek drzwi powodujących problem.
Sprawdź wiązkę miedzy słupkiem a modułem. Gniją łączenia przewodów zasilania. Jeśli zamek nie działa w ogóle, z przycisku i z drzwi. Jeśli działa to tylko zsynchronizuj pilota.
Ja już tak zrobiłem. Kilka lat temu kupiłem używany ekspres w bardzo dobrym stanie ale z zalanym modułem o czym sprzedawca mnie poinformował. Reszta części są w bardzo dobrym stanie i właśnie z niego mam grzałkę. Nowy moduł który zamówiłem kosztuje z wysyłką 87 zł. Mając dużo części zapasowych wydaje mi się że warto tą kwotę zainwestować.
Szukaj zalanego modułu komfortu pod fotelem kierowcy W A4 B5? Dołóż na chwilę dodatkową żarówkę 12V 10W czy zacznie wolniej mrugać.
Witam. Mam do naprawy robot kuchenny Bosch MUM 52131/02. Został zalany wodą i spaleniu uległ rezystor, dioda oraz kondensator. Czy ktoś z was posiada oznaczenie diody oraz rezystora? Albo może ktoś ma schemat? Będę wdzięczny za pomoc. Załączam zdjęcie zalanego modułu. Pozdrawiam 1116885 1116884
Normalnie odcinasz zasilanie siłowników przy zalanym module i włączasz w to miejsce np. BX10....40.
Witam, mam problem z Audi A6 C5. Brak centralnego zamka, po zalaniu modułu komfortu. Znalazłem kilka uszkodzonych kabli w wiązce, pod nogami. Proszę o schemat elektryczny, albo opis kostek w module komfortu.
Na zalane moduły otwierania klapy bagażnika była kiedyś akcja serwisowa w ASO - warto podjechać do serwisu i sprawdzić czy auto się na to nie łapie ..O schemacie elektroniki modułu raczej zapomnij to tylko ma fabryka ..
Proponuję zacząć od oczyszczenia śniedzi i płukania PCB wodą destylowaną. Potem dokładne suszenie i mycie za pomocą IPA. Następnie, jeśli podzespół nie zadziała trzeba po kolei pomierzyć i naprawić, albo szukać nowego.
Wymontowałem moduł zasilania EAM60991301 z uszkodzonym bezpiecznikiem, do triaków się trudno dostać bo są zalane. Moduł sterujący to EBR738103 czy można go kupić.
Częsta przyczyna zwiększonego poboru prądu to zalane wodą moduły systemu MMI w bagażniku
Wątpię aby było zwarcie w przełączniku kierunkowskazów - w ten sposób ominąłeś włącznik a gdyby było w nim zawarcie to by kierunki paliły się nawet gdyby był przełącznik w pozycji 0 (nic w aucie nie zmieniając). Jedyne miejsce które mi przychodzi do głowy gdzie może być zwarcie to moduł komfortu. Masz go pod dywanikiem, pomiędzy fotelem kierowcy a pedałami....
Witam.Jedno jest pewne brakuje wzmacniacza antenowego i ktos sobie go pozyczyl chyba przed sprzedaza .DAB to cyfrowe radio i chyba tez nie ma odbioru?Zalany,zamoczony wzmacniacz audio nie jest powodem braku odbioru AM/FM.Jest dzwiek w naglosnieniu czyli jest sprawny.W tym przypadku sprawdzil bym czy czegos jeszcze ktos nie pozyczyl.A drugie to przed...
To zacznij od sprawdzenia blokady drzwi. Ten żel którym zalana jest płyta modułu sterującego trzeba niestety usuwać by dostać się do płyty.
Przy tak wypalonych wtyczkach ( zalanych wodą ) moduł główny też z pewnością mocno oberwał. Zrób dokładne jego foto i wtedy będzie wiadomo więcej .
Usunąłem masę polimerową, którą zalano moduł klaksonu i przelutowalem piny idące do wtyczki oraz klaksonów. Moduł zabezpieczyłem ponownie termoklejem. Od tej pory działa poprawnie. https://obrazki.elektroda.pl/9452403200_...
Zrób kopie obu pamiątek i wlutuj starą do nowego modułu.
Tak będzie tylko tak do Clasixx 5 - Maxx5, do Clasixx6 - Maxx6. Tylko jak dostaniesz w dobrej cenie. Ostatnio na OLX widziałem cały zespół piorący za śmieszne 50 zł. A co do elektroniki to w Amice jeszcze idzie zrobić łatwiej a już w Samsungu i LG moduły zalane galaretą co znacznie utrudnia. Zadzwoń tutaj i ustal, czy ten przypadkiem nie będzie Ci pasował....
Zatkane kanały odpływowe na podszybiu przez co zalało moduł UCH.
Uszkodzony, zalany moduł przez nalewanie wody do pojemnika za pomocą dzbanka/butelki.
Tapicerki pościągaj "jakoś" płytę "jakoś" i dłub zamek tak aby nie porobić szkód na zewnątrz. Po dłubaniu zawsze odpuszczają zależy tylko na ile skutecznie dłubiesz i jak długo ;) ogólnie da się to pościągać bez uszkodzeń, ale jak tego nie robiłeś kilka razy normalnie to mogą być problemy. Jeden torx 20 masz na środku pod tapicerką. Chyba jeden bo to...
Witaj! Sprawdź miejsca w pobliżu modułu czy nie stoi tam woda. Suszarką od włosów podgrzej modół i miejsca zalane wodą może to pomorze. Moduły zalane wodą praktycznie są do wymiany. Udaje się nieraz uratować taki modół przez mycie w odpowiednim płynie i suszeniu. Pozdrawiam Miro.Nasz
Wygląda mi to na albo moduł w skrzynce bezpieczników, albo zalana centralka CZ jeśli masz CZ z fabrycznego pilota.
Zorientuj się ile przewodów leci do lusterka. Nie widzę na schemacie aby lusterka bez LIN były składane elektrycznie więc wychodzi że albo nie masz zasilania do modułu w lusterku albo jest usterka przewodu LIN lub zalany moduł.
Obejrzyj schemat telefonu to będziesz wiedzieć. Po zalaniu to nie koniecznie umarł sam moduł. Mogło też umrzeć coś na płycie.
Witam. Mam autko z zalanym modułem, poprawiłem ścieżki, ale nie funkcjonuje wolny start i włączanie przekaźników. Stabilizator na 3.3 V daje 1.9 V podmiana nie pomaga wychodzi na ubity procek ma on oznaczenia 1911lhc, nie mogę go namierzyć, co to dokładnie jest lub czym go zastąpić. https://obrazki.elektroda.pl/2247330100_... https://obrazki.elektroda.pl/5121485400_...
Jak woda była nalewana dzbankiem lub butelką bez wyciągania pojemnika na wodę, to przyczyną jest zalanie modułu.
Jak masz jakiegoś znajomego serwisanta to koszt banalny przemycia:) A nawet jeśli pójdziesz do większości serwisów GSM to za niewielką odpłatnością przemyją. Wysusz go dobrze i myślę, że bez przemycia się obędzie.
Na tym przewodzie nie ma +12V, jeśli je podam "ręcznie" lampki działają. Wtyczki nie wyglądają za dobrze. Dzięki za podpowiedź zweryfikuję stan złącza. Dodano po 1 Problem rozwiązany, tkwił we wtyczce. Pociągnąłem mocniej za przewód i wyszedł urwany z pinu. Polutowany działa jak nowy.
Na bank zalany moduł....... jak chcesz to go wyciąg i rozbierz.. ZObaczysz czy zielono w środku nadzwyczaj.
Bardzo znany temat braku synchronizacji VCO. Słusznie SP5IT podaje linki. Mnie się zdarzało najczęściej VCO #5. Tam jest całość modułu zalana masą, która z czasem prawdopodobnie ze starości, zaczyna przewodzić i generator przestaje się wzbudzać. Trzeba rozpuścić tę masę i wyczyścić z niej pudełko ekranujące generator. Są szczegółowe opisy w języku angielskim...
Po 4min pompowania powinna przestać i wyświetlić błąd. Jak była cała zalana to prawdopodobnie jest coś z modułem głównym. Bez serwisu autoryzowanego się raczej nie obejdzie, bo tylko onimogą się do niej podłączyć i odczytać moduł.
Witam a skąd mamy wiedzieć co masz wymienić w komforcie, bez pomiarów się nie obędzie. Wyjmij wyszusz i sprawdz co wtedy.
Jeśli zmywarka została zalana, a w szczególności moduł elektroniczny, to nie wolno jej włączać. Najpierw trzeba wysuszyć dokładnie moduł, a potem złożyć i włączyć, i zobaczyć, co się będzie działo.
czyszczenie+wymiana modułu
mam do niej nowy eeprom ale zdaje się u ciebie jest niewymienny
Musi dokładnie wyschnąć silnik i moduł(jak był zalany) pochyl ją na bok i podłącz farelkę niech dmucha od spodu.
Zalany moduł pod maską Akurat ten moduł nie ma nic do stopu, poza tym przeczytaj cały temat, środkowy stop działa
po rozebraniu na co zwrócić uwage Nigdy nie widziałeś modułu zalanego wodą?
Wychodzi niebiesko biały . Diagnozer potrzebuje: żółty, czerwony+, brązowy masa i wspomniany niebieski/biały. Ten piec nie ma kasety, wszystko w zalanym module, wewnątrz obudowy. Istotnie, do wiązki samochodowej biegnie też skrętka CAN, właśnie wczoraj grzebałem. Jesień- piece, wiosna klima. :D
Jaki masz zamontowany moduł ELP czy ELFU? W Miele nie widziałem zimnych lutów nie masz wycieku zalania modułu? W Temacie wpisz typ pralki bo W1 jest dużo modeli. Sprawdziłem masz moduł ELFU1000.
Nalała się woda do uch (tej skrzynki bezpieczników w kabinie)
Z racji, że PCB jest zalana żelem to lepiej oddaj moduł sterujący w ręce fachowca ponieważ w wielu przypadkach podjęcia próby naprawy płyty przez amatorów ulegała ona zniszczeniu przy usuwaniu żelu. Jeżeli nie ma w Twoim mieście rzetelnego elektronika to są tu użytkownicy na forum, którzy zajmują się naprawą modułów a moduł Samsunga im nie straszny....
Koledzy, jest możliwe i częste, że lejąc wodę do zbiornika NA EKSPRESIE zalejemy moduł mocy. Dlatego pojemnik ma uchwyt do ściągania do napełnienia. Nowsze ekspresy mają plastykową osłonę nad modułem, ale I TAK ZDARZA SIĘ ZALANIE. Woda wlewa się szczelina pomiędzy pokrywą, a boczną ścianą, na której jest zbiornik wody. Ps.: Te dwa moduły są od różnych...
Trudno pamiętać wszystkie opcje - wejdź w programowanie i zobacz, co się tam da zmienić i porównaj z tym, co jest w aucie. Podejrzewam, że ze starego modułu nic już nie ściągniesz. Poza tym nie wiem, co to za C-klasa; nowa pewnie już z Twoim HHT się nie połączy, zresztą tam zmiana danych w module odbywa się poprzez SCN -coding i raczej będzie mało możliwe...
Obwód tacho masz uszkodzony, sprawdź czy kostka silnika nie ma nadpaleń lub czy nie została zalana. To co widzisz na module to tylko skutek przyczyny musisz szukać. Pierwszy to chyba 33 ohm. Ten po prawej na zdjęciu. Co do drugiego to sprawdzę i napiszę po pracy.
Ten silniczek w rozdzielaczu ( czwarte zdjęcie) pod grzałką, wygląda na zalany. Poszło zwarcie i moduł dostał.
Wiem, że muszę wymienić cały moduł, ale nie moge zrozumieć dlaczego skutki zalania objawiły się teraz? Serwisant twierdzi, że gdyby to było przepięcie to spaliłyby się jakieś tam zabezpieczenia w module i byłoby to widoczne gołym okiem. Zależy mi na wiedzy co było przyczyną uszkodzenia
Może być uszkodzony/zalany moduł anteny, który podobnie jak w e61 znajduję się w tylnej klapie nad szybą.
Pisząc magneto masz na myśli to co w silniku czy to z czego wychodzi fajka na świecę? Cewkę w silniku można sprawdzić zwykłą pròbówką na 6-12 V. Pięknie pokazuje czy mamy impulsy z cewki. Najbardziej prawdopodobne wydaje się zassanie wody przez filtr. Ale zalania modułu tez nie wykluczam. Dość częsty przypadek.
Moduł nie jest z angola ponieważ dla pewności podstawiłem od innego autka gdzie wszystko jest dobrze . W blokach pomiarowych widzi drzwi prawidłowo . Zastanawiam się czy jakieś zwarcie nie poszło od zalanego modułu komfortu na licznik . Brzęczyk od świateł też działa prawidłowo bo po otwarciu drzwi kierowcy się włącza. Kodowanie sterownika komfortu...
Pewnie zalany moduł komfortu pod dywanikami.
Wszystkie moduły do wymiany i sprawdzenie po kolei wszystkich elementów silnika i grzałki to wygląda jakby woda zalała .
Przewinęło mi się x sztuk Ester i nie spotkałem się z takim problemem. Czasem szwankuje panel lub ktoś zaleje moduł tyle! (at)broho odłącz panel i zobacz czy problem ustąpi.
suszenie zalanego silnika naprawa zalanego kluczyka czyszczenie zalanego komputera
filtry aktywne schemat ripple current aparat zacina telefon
montaż klimatyzacji samsung le40n87bd
Magneti Marelli RT3-N3-02 – schemat elektryczny, pinout, zasilanie, CAN, typowe usterki Edycja programu – podaj hasło w dekoderach Polsat Box, WIWA, Opticum, Comsat, Kaon – PIN, blokada, zarządzanie kanałami