Filozofii to tam żadnej nie ma. Sekwencyjny wtrysk, każdy wtryskiwacz sterowany osobno. Przy wykryciu anomalii, system odcina sterowanie, dla uniknięcia zalania katalizatora.
sterownik odłącza wtryskiwacz dla uniknięcia zalania katalizatora Ale nie podczas próby odpalania silnika/kręcenia rozrusznikiem. . komp na wyłaczonym zaplonie masa jest na wszystkich wtryskach stała a po włączeniu zaplonu ginie To prawidłowe zachowanie sterownika i driver wtrysku wygląda na dobry. Poza tym elektrykowi zatargaj do roboty auto, nie...
Sprawdź wiązkę przewodów od wtrysków do ECU , jeśli przewody sprawne to rozbierz ECU i posprawdzaj czy nie ma zimnych lutów. Idź gdzie indziej doradzać - każesz laikowi sprawdzać zimne luty w sterowniku, gdzie za PCB robi folia na aluminiowej płycie. Usterka jest najprawdopodobniej standardowa - uszkodzona cewka zapłonowa - nie będą palić obydwa cylindry...
Z tym masowaniem przewodu wn to nie najlepszy pomysł, iskry nie będzie to nie zapali ale paliwo dostanie i się zaleje, dla katalizatora to szkodliwe. Najlepiej uruchomić sam rozrusznik bez kluczyka w stacyjce.
Zalejesz katalizator niespaloną mieszanką i będzie do wymiany.
sprawdziles wogole czy ma iskre? Wysilił sie kolega na pomysł. W silnikach sterowanych komputerem, jak nie ma iskry, to nie ma wtrysku paliwa, zabezpieczenie przed zalaniem katalizatora. Jeśli leje się paliwo, to prawdopodobnie wtryskiwacz do wymiany.
W moim przypadku z takim błędem był nieszczelny wtryskiwacz adblue który to zalał cały katalizator mocznikiem i skrystalizował się w środku. Wymiana wkładu na nowy, rozcinanie, oczyszczenie i pospawanie kotła załatwiło sprawę.
Działanie pompki paliwa słychać? Pytanie jeszcze o wodę w wydechu, zalany wodą katalizator może stać się kupką mokrego piasku która teraz zatyka wydech.
Generalnie , to zasada nie odpalania "na pych", pojawiła się w momencie kiedy zaczęto montowac do samochodów reaktory katalityczne, po prostu mogło dojść do zalania katalizatora ciekłym paliwem. Ale co to ma do rozrządu, to faktycznie nie wiem, ostatnio przy dwulitrowej Octawii wbiłem 2 bieg przy prędkości prawie 170km/h, i jakoś samochód nadal jeździ....
To nie odcinaj zasilania tylko sterowanie I co to da ?, sterownik widząc przerwę w obwodzie cewki danego cylindra odcina kluczowanie wtryskiwacza celem ochrony katalizatora przed zalaniem nie spalonym paliwem. Można by spróbować wstawić przekaźniki z podłączonymi do styku NC cewkami, a do styku NO rezystorami symulującymi obwód uzwojenia pierwotnego...
askr owszem były przypadki przeskakującego rozrządu ale z tego co wiem to tylko wtedy gdy właściciel "zapomniał" o wymianie i tylko w przypadku silników ZS. Powiem nawet że bywały przypadki przestawienia kąta wtrysku paliwa w silnikach ZS a co do katalizatorów to chciałbym zaznaczyć, że w niektórych samochodach poprzez "zalanie" katalizatora paliwem...
Auto jak w temacie. Nie wkręca się na obroty, zalane swiece, zalany katalizator. Auto trafiło do nas po wizycie u dwoch mechanikow, gdzie wymieniono rozrząd, zawór egr czujnik położenia wału (hella nie OEM), wszystkie cewki , prawdopodobnie sondę przed katalizatorem. Błąd na komputerze 16725/P0341/000833 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible...
Wymieniłem sondę za katalizatorem na nową DENSO i problem z błędami P0037 i P0138 ustał. Natomiast auto jedzie jakby trochę lepiej, ale brakuje jednak trochę mocy. Silnik po rozgrzaniu pracuje wyraźnie twardo. Wcześniej nie było go słychać na wolnych obrotach. Z katalizatorem sprawa wygląda następująco: już kiedyś wywalało błąd od katalizatora, więc...
Co wy piszecie chodził silnik na 2 cylindrach a pozostała benzyna z pozostałych niepracujących cylindrów wypaliła katalizator , z tąd piasek w wydechu i tłumik o kolorze pomarańczy. Zalało świece i taki o to skutek.
Dla potomnych - w przypadku benzynowych systemów zasilania, dopóki silnik się nie rozgrzeje, musi pracować na mieszance bardzo bogatej - dla uniknięcia wypadania zapłonów, zgaśnięcia silnika, czy zalania katalizatora paliwem, oraz dla rozwinięcia jakiejkolwiek mocy. Bo zimne paliwo, w zimnym powietrzu źle paruje i źle się zapala. Silnik diesla działa...
właśnie czuć takim spalonym olejem tylko mi chodzi jakby były nieszczelne rury od intercoolera to by było czuć olejem ??? może być pozostałość oleju po ostatnim nieszczelnym turbo i jest (tłumik i katalizator zalany olejem )? a jak sprawdzic czy zawór egr jest całkiem zepsuty dzieki za odp
Zwykły ocet jest raczej zbyt rozcieńczony aby reakcja mogła zajść z oczekiwaną wydajnością. Lepiej użyć czystego kwasu octowego, a do tego trzeba użyć jeszcze katalizatora co by przyspieszyć reakcję.Można w tym celu użyć salmiaku (chlorku cynku).
Hej. Jest trochę tańszy sposób na zalanie ogniw. Odpowiednik polskiej produkcji do zalewania to POLASTOSIL M-2000 + katalizator. Jakiś czas temu zalałem już jeden panel i jest OK :) mogę z czystym sumieniem polecić.
Nic nie piszesz o silniku - czy jest na wtrysku czy na gażniku ; czy ma katalizator . Jeżeli jest na gaźniku to zalej zbiornik do pełna i nie ma czym się przejmować . Jeżeli jest na wtrysku i ma katalizator to proponowałbym zdemontować zbiornik i wylać zawartość a następnie zalać świerzą benzyne.
Kodów błędów niestety nie zapisałem, ale tak jak pisałem wyżej : - transponder kluczyka -układ katalityczny - moduł multimedialny coś w tym stylu. Biały dym oznaka uszkodzenia głowicy lub uszczelki jak wydobywa się cały czas chyba. W tej chwili kiedy był "zalany" to przepalił pewnie zaległości i odetkał katalizator ja "laik" tak sobie to tłumaczę.
Witam, Posiadam audi A3 TDI 105 KM przebieg 230 tys. Jakiś czas temu padła turbina i olej dostał się do układu. U mechanika turbina został zregenerowana a zalany olejem katalizator został wypłukany i oczyszczony. Po tej naprawie przejechałem na baku o 100 km mniej niż przed awarią. Zauważyłem że auto nie ma takiej mocy jak przed naprawą a turbinę czuć...
Jeżeli ma to pracować w wilgotnej lub korozyjnej atmosferze, to zalewa zabezpieczy płytkę. Polecam raczej Gumosil, silikon bezoctanowy utwardzany katalizatorem. Łatwiej zalać, w razie "W" łatwiej wydłubać i, co najważniejsze, przypalony znacznie mniej śmierdzi niż epoksyd. Co do bezpieczeństwa: w razie awarii, zanim wywali zabezpieczenie, zdąży wydzielić...
Zalanie świec, cofnięcie się płomienia w kolektor dolotowy, uszkodzenie katalizatora.
Często odkręca się połączenie kolektor- katalizator, wtedy czuć spaliny po włączeniu nawiewu.
skoro paliwo jest i iskra tez to zobacz swiece moze zalane .Gdy beda zalane sprawdz rure wydechowa -katalizator no i rozrzad moze sie przestawil
Odnośnie pkt.2 (o ile układ zapłonowy sprawny) szukałbym nieszczelności w układzie dolotowym. Objawy wskazują, że ciągnie "lewe" powietrze. U siebie w innym modelu Hondy długo szukałem podobnej awarii i dopiero spryskanie okolic dolotu sprejem (STartPilot) pomogło zlokalizować usterkę. Czy możliwe jest że ECM jest uszkodzony ECM można kupić na allegro...
Witam, posiadam mk6 2008 rok od jakiegoś czasu. Wiem że poprzedni właściciel miał problemy z katalizatorem i mu wymienili na nowy. U mnie sytuacja jest podobna, mianowicie co jakiś czas zapala się kontrolka i muszę jechać kasować ten błąd (błąd katalizatora, mechanik/elektryk mówi że czasem tak się dzieje jak zalejemy złej jakości paliwo i katalizator...
Po wymianie uszczelki pod głowicą został zalany płynem chłodniczym czujnik położenia wału działy się cuda wianki nie wkręcał się do końca katalizator się stopił, obroty świrowały. Pomogło przedmuchanie sprężarką złączki.
No dobra... stało się to co nigdy mi się nie stało... odkręciłem katalizator i auto zapaliło jak nowe :/ Katalizator zamurowany... zalałem z jednej strony acetonem a z drugiej zaczął się ledwo przesączać po 15 minutach... masakra. Generalnie dobra wiadomość jest taka, że mam drugi dobry silnik... a zła, że się niepotrzebnie narobiłem, ale doświadczenie...
Jeżeli masz w programie 1,5 bara to rzeczywiste doładowanie jest na poziomie 0,5 bara. Sprawdz połączenia turbo - intercooler, na wzrok, czy nie jest gdzieś zalane olejem, albo rozpiete, i na słuch czy nie gwizdze przy gazowaniu na postoju. Sprawdz też zawór egr czy jest szczelny i katalizator czy nie zapchany. Sprawdz czy układ sterowania turbo jest...
Jaka powinna być wartość ciśnienia spalin? Mi pokazuje na zimnym 55 mbar na zgaszonym silniku -3 do +3, najlepiej 0 Czyli wartość 55 mbar wskazuje na to, że katalizator jest zatkany? Czy lepiej sprawdzić wartości w czasie jazdy? Dodam, że czyściłem katalizator kilka miesięcy temu na własna rękę, tzn. dmuchanie, zalanie specyfikiem do czyszczenia dpfów,...
Może troche nie na temat, ale czy wiecie od czego wam te katalizatory padły? Wszyscy piszecie że macie gaz Przynajmniej u mnie zdecydowanie nie z powodu gazu. Przez własną głupotę zalałem silnik npPB tak że dużo paliwa dostało się do katalizatora. Później już poszło szybko. Odpalenie, paliwo się zapaliło w katalizatorze co go przegrzało i piękna dziura...
Koszt remontu parownika i tak jest niewspółmiernie niski do kosztu benzyny. Dolicz sobie jeszcze do tego koszt zniszczonego katalizatora , popękanych zaworów i innych zniszczeń spowodowanych poprzez zalanie silnika ciekłym, nierozprężonym gazem. Po coś te podgrzewanie reduktora zostało w końcu wymyślone.
Przejechałem ok 30 km i nic się nie dzieje , nawet nie zauważyłem żeby osłabł, zalał we m przez pomyłke z karnistra Dodano po 3 Jedzie normalnie nic się nie dzieje martwi mnie tylko katalizator czy to wytrzyma
Świece są nowe rozrząd sprawdzony przepustnica przeszła nastawy ok Dodano po 1 Stare świece były tak jakby zalane
Witam chciałbym dodać parę słów co do zabezpieczenia elektroniki, kiedyś w poprzednim zakładzie stosowana była zalewa składająca się z żywicy epoksydowej , utwardzacza , mączki krzemowej i jakiegoś katalizatora w proporcjach żywica 1 mączka 1 utwardzacz 0,1 i katalizator ok 0,3 . Co było katalizatorem nie pamiętam czy polastosil w płynie. Wiem tylko,...
NGK NTK podpowiada żeby sprawdzić szczelność zaworu EGR. Nieszczelność -> zwiększenie poziomu tlenu w wydechu -> wzbogacenie mieszanki przez ECU. Myślę że przepływomierz powinien wykryć zwiększony przepływ powietrza przez silnik. Sondę należałoby wykręcić i obejrzeć czy nie została zatruta osadami z paliwa/oleju/dodatków uszlachetniających. Jeżeli sonda...
O jakim sprzęgle piszesz, w sprzęgle hydrokinetycznej olej jest razem ze skrzynią i nie potrzeba demontażu skrzyni biegów, aby wymienić olej. Natomiast, do demontażu skrzyni potrzebna jest wymiana filtra olejowego w skrzyni biegów automatycznej, ale i tutaj zależy, jaki przebieg auta masz, bo jak jest nalatane z 300 tys., to warto się zainteresować...
Jak silnik benzynowy starszego typu (wtrysk pośredni i starsze generacje) to prawdopodobnie nic mu nie będzie nawet jak będzie jeszcze więcej ropy (najwyżej nie odpali lub będzie nienajlepiej pracować). Dłuższa jazda może ewentualnie wpłynąć na katalizator. Jak silnik benzynowy na wtrysku bezpośrednim to bym nie ryzykował dalszej jazdy. Jak silnik to...
1. Paliwo było zmieniane? Takie ostre dymienie, problemy z rozruchem zimnego silnika i pracą po rozgrzaniu robi zmieszanie benzyny z olejem napędowym. Miałem już kilka takich przypadków. 2. Nie ma czegoś takiego jak "jakiś lepszy cylinder 60 cm³", wszystko to made in china za 50 zł w hurcie. Dużo lepsze rozwiązanie to szlif oryginalneg cylindra...
Z tego co pamiętam te literki są związane z elementami wyposażenia jak immo, katalizator, automatyczna skrzynia itd. Czyli różnią się wsadem, komputerem z odpowiednim programem można je wzajemnie przystosować. Masz silnik AAF więc szukaj komputera 023906022 G/H/J/M
Witam. Prawdopodobnie mogę mieć zapchany katalizator w moim golfie. Wnioskuję to po następujących objawach, podczas jazdy silnik się dławi, obroty stoją w miejscu, całkowity zanik mocy, silnik cały się trzęsie, szarpie, z dołu samochodu słychać dziwny odgłos "chrypy" po kilku sekundach auto dostaje mocnego kopa przyspiesza i znów cała historia się powtarza....
Paliwo dobre zalane? nie było jakiejś pomyłki? Historia problemu?
Sprawdź ile ci łyka oleju. W toyotach P0420 to objaw małej efektywności katalizatora - wypalenie warstwy katalitycznej. Często taki błąd się pojawia przy obecności lpg ewentualnie jak zalejesz berbeluche na stacji. Spróbuj wyjeździć co masz i napoić ją dobrą 98-ką. Jak jednak katalizator się kończy to zauważyłem że, przyduszając silnik większym biegiem...
Odkręciłem świece - zalane, problem więc dotyczył zapłonu. Pomyślałem, że może coś z immo. Mercedes nie stosuje w oryginalnym immobilizerze odcinania zapłonu z dwóch powodów: -w czasie kręcenia rozrusznikiem świece ulegają zalaniu i mogą być spore kłopoty z ponownym uruchomieniem silnika - niespalona mieszanka opuszcza cylindry i gromadzi się w katalizatorze....
Zalej jakiegoś specyfika do czyszczenia wtryskiwaczy albo oleju do 2t. Oleju 2T do benzyny? Nie. To do starych diesli się lało, a nie do silnika 4T z sondą i katalizatorem.
Witam. Jakiś czas temu, "udało mi się" na zalanym wodą, przez co pracującym na 3 a w porywach i na 2 cylindrach silniku, przejechać ok.15 - (max) 17 km. Wprawdzie większość tej "trasy" przejechałem na LPG, ale od tej pory, niemal bez przerwy, świeci mi kontrolka silnika. W serwisie skasowali błąd " katalizator 1 ", tłumacząc, że chodzi to o sondę lambda...
Jak jest zimny prawie dymu nie widać żadnego , nawet jak stoi rozgrzeje się trochę , dymu nie widać, przejade te 50km, tak 100-130, ruszyłem ze świateł patrzę w lusterku smok niebieski , myślę ładnie komuś dymi, następne światła już stałem sam.. a tu jedynka szybsze ruszenie a tu smok niebieski mnie goni i zapach spalonego oleju tak mi się wydaje, wcześniej...
Po próbie olejowej na 3 cylindrach od przodu, przez chwilę w momencie kręcenia czuć było kompresje, po chwili gdy nie odpalił i zalał świece ciśnienie wynosiło 5,5bar. Dzisiaj odkręciłem wydech przed katalizatorem ale nie jest zabity, podczas próby odpalenia na plaku, wrażenie jest jakby silnik nie wciągał powietrza tylko je wypychała na zewnątrz. Ale...
powodu nikt nie zgłasza. Ciekawe jak te konstrukcje będą się sprawować za 5 czy za 10 lat.... jak auta będą miały 200 lub nawet 300 tys km "na grzbiecie" Chciałbym zauważyć, że katalizatory są wymagane od 30+ lat w samochodach i dziś nikt z kierowców nawet nie zwraca na nie uwagi (poza złodziejami). Żywotność jest tak duża, że jego awaria to prawie...
... fajnie to elektrit ująłeś... a wracając do tematu to zgadzam się jeśli chodzi o zatkane "narządy" taki objaw występuje przy zapchanym katalizatorze lub gdy padnie czujnik temperatury- auto dostaje głupawki bo elektronika myśli że jest -30 stopni i ładuje dawkę aż go zaleje..
katalizator jest caly,przynajmniej tak wyglada,po poskladaniu silnika odpalil i pracowal bez uwag,pracowal i przyspieszal prawidlowo przez 60 km,dodam jeszcze ze po otwarciu maski zalany olejem byl prawie caly silnik,identycznie jak za pierwszym razem,odme zalozylem nowa kupiona w aso vw
Dzięki za info. Samochód robię długo, bo mam też inne, a do tego mam 200 km. Robię z doskoku, na weekend znowu nim kręciłem z eterem, poszła kolejna puszka (40 zł). Potem, bez eteru, kręcąc, to już czułem, że pali ropę, bo kręcąc na rozruszniku, wygasała kontrolka ładowania oraz kontrolka STOP, a dodatkowo średnio kopcił białym dymem, tak jak na eterze...
no coz..poprostu odlaczam aku na noc pozniej odpalam auto i robie adaptacje komputera...u mnie sprawa typu ze sondy i katalizatory byly zalane paliwem z otwartego 1 -go wtryskiwacza wiec zrobil sie tam bigos..przy dopalaniu syfu sondy maja bledne odczyty co skutkuje zla praca...auto chodzi pol godziny potem wylaczam i od nowa....narazie nie jezdze bo...
Mechanik powiedzial, ze gora jest sucha - czyli pompa nie miala oleju jak podac z miski do gory- bo np zapchany smok, bo nie bylo oleju w misce, bo ulegla uszkodzeniu pompa olejowa lub zapchana magistrala olejowa. Sucha gora - moglo ulec uszkodzeniu - glowica jezeli jest fioletowa, turbo - trzeba sprawdzic na tym lub na nowym silniku przeplyw oleju,...
W takim razie trzeba się skupić na: *przepustnicy *katalizatorze (czy nie jest dziurawy) *pompie paliwa (nie nie zasysa lewego powietrza) *stanie intercoolera A w ogóle to zacznijcie od tego żeby zalać pożądny ON i wymienić filtr paliwa i powietrza a potem bierzcie się za konkrety. W razie problemów piszcie na pw pozdr
Jak jest iskra i paliwo to musi zagadać.gdyby padł czujnik wału to by nie było albo tego, albo tego. Jakieś błędy? Z rury wydechowej dmucha ? Mógł katalizator się rozsypać. Czasami jednego dnia pali a na drugi nie chce.
Ok, zamieszczę fotki tego cuda. Wczoraj jechałem 2km na gazie i było ok. Dziś jechałem 2km rano, po przełączeniu smród siarki czy jakiś inny..Auto po przełączeniu wyraźnie traci moc, nie ma takiego "kopa" jeśli można nazwać przy 1.6 jak na benzynie. Po pewnym czasie gubi obroty, pracuje nierówno, obroty obstawiam na jakieś 500.. Potem po prostu gaśnie...
Planuje po złożeniu zalać go olejem Mobil S 10w40. Może po takich przejściach zalać go już mineralnym. Jak radzicie? Powiedzcie mi jeszcze jakie są procedury po wymianie pierścieni? Trzeba je docierać czy też nie?
tak na odległość to trudno postawić diagnozę... jak widać wspólnym mianownikiem dla większości Osób borykających się z opisywanym problemem była wymiana oleju... dlatego chciałem przestrzec (jak i wskazać gdzie ewentualnie może być problem) a mianowicie; wymiana oleju w części sprzęgłowej S tronic... nie wiem także, jakim olejem zostały u Was "zalane...
Problem jest taki, że ja miałem dostęp do samochodu, ojciec użytkownik samochodu, jest na bakier ze smartfonami i elektroniką. Nie jestem w stanie grzebać przy samochodzie. Przy odbiorze samochodu z warsztatu nie było oglądane (bardziej oglądali z zewnątrz) , a lampka 'adblue' zapaliła się po 1 dniu od wyjazdu z warsztatu. Tyle, że samochód w warsztacie...
Powracam do problemu i tematu, gdy wydawać się już mogło, że przyczyną może być zapchany katalizator tak się jednak nie okazało. Co prawda wywalenie kata trochę jakby pomogło i samochód się ożywił to jednak problem dalej występuje. Wszystko jednak jest dziwne, bo jak sprawdzałem kata i poluzowałem śruby tak aby ewentualne spaliny mogły się wydostać...
Jeśli jest zapchany wydech to na klawiatórze, pod nakrętką wlewu oleju powinna być biała mazista substancja. Jeśliz tak jest to prawdopodobnie katalizator będzie zapchany, ale objawy które opisujesz nie bardzo mi pasują. Chyba, ze przedtym powoli tracił moc i silnik czasami po rogrzaniu padał.Pozdrawiam
Ja bym nic nie płukał, bo to może przynieść skutki odwrotne do oczekiwanych. Stosowałbym olej przewidziany w instrukcji obsługi i zmieniałbym co 6-8 tys. km. Jeżeli autko lata bezproblemowo, to lepiej nie robić se pod górkę. Tak może być odklei się kawałek i np straci 3 bary spreżania.. Czy zacznie spalać olej nagle. Dodano po 5 Pierścienie odpuszczą...
Intensywny zapach benzyny (benzyny, nie spalin) występuje po zalaniu baku większą ilością paliwa. Korek zbiornika paliwa lub coś z odpowietrzaniem zbiornika. Czy samochód dobrze odpala jak jest pełny bak zaraz po zatankowaniu czy potrafi się dusić? Od początku (chociaż z różnym natężeniem) jest nim zapach spalin w samochodzie, a właściwie przy samochodzie...
jak kat zapchany to jedz na shella zalej jakiegos vpowera na autostrade i przebujac go ze 100km na 5000obr/min powinien sie odetkac:) i wypalic ten syf ktory w nim tam jest.
Witam, - Czy po włączeniu oleju napędowego, zapaliłeś silnik/lub chociaż próbowałeś? Jeżeli tak, to "układ" zassał olej napędowy i przed ponownym uruchomieniem należało go przepłukać, inaczej pierwsze kilometry jechałeś nadal na oleju napędowym. - Czy masz jakieś kody błędów? Check engine? Jeżeli masz szczęście, to oddaj samochód na przepłukanie układu...
Toczę boje z silnikiem M112, który po wymianie uszczelek pod pokrywami zaworów i kolektorem ssącym stracił moc i po rozgrzaniu nie chce jechać. Już wcześniej nierówno pracował na jałowych obrotach na ciepło, ale po wdepnięciu gazu szedł jak przecinak. Mechanik który wymieniał uszczelki stwierdził, że oni robią w 99% diesle i nie mają zaplecza żeby dłubać...
Jak dobrze pamiętam, w przypadku PMMA chyba można było użyć monomeru (metakrylanu metylu - jest cieczą) i jako katalizatora sproszkowanego PMMA (zamiast nadtlenku benzoilu). Co do rozpuszczalników - (tej "magicznej cieczy") - to podejrzewam, że jest to albo roztwór monomeru (w czym, nie wiem) albo czysty monomer.
Powiem tak ciśnienie paliwa sprawdzili że niby jest ok czas wtrysku nic takiego chyba nie robili a przynajmniej nie mówili czujniki niby ok ale sugerują się tym że nie ma błędu na kompie korektor ssący dwa razy ściągali nie wiem co z katalizatorem rurek tez chyba nie sprawdzali najgorsze jest to że jak nowe świece albo się wyczyścić to potrafi być ok...
Witam, Mam problem z moim niedawno zakupionym Peugeot 308 1.6 VTi 120KM 2007r a mianowicie wyskakuje mi błąd P0420. Po skasowaniu błędu, powraca po przejechaniu około 80 km, później zapala się od razu po uruchomieniu silnika. Poza kontrolką check engine i wyświetlanym komunikatem depollution system faulty z samochodem nic się nie dzieje. Silnik pracuje...
skoro pali i kopci na biało to nie woda tylko paliwo w katalizatorze coś powoduje ze zalewa go w trupa wykręć swiece, odepnij cewke od zasilania i zakręć silnikiem i zobacz czy nie wyzuca czegoś z cylindra? moze to być spora ilosc paliwa lub wody jak ktoś pisał.
Heniek - spokojnie, powiedz czy ten drugi mechanik zalecił ci wymanę wtryskiwaczy? Skoro paliwo jest wstrzykiwane do tych nie pracujących cylindrów( jak napisałeś "Wszystko jest zalane benzyną") to wtryskiwacze pracują jednak. Skoro paliwo jest w cylindrze i nie jest spalane to oznacza brak zapłonu! Coś nie tak jest z układem zaplonowym. Nadal zastanawia...
Witam. Mam dość duży problem z moją Astra. Posiadam Opla Astrę G II Z16XE z 2001r. Kupiłem ją 2 lata temu, i jak do tej pory sprawowała się nie nagannie. Jakieś 2 miesiące temu jadąc trasą po dość dużym deszczu (nie jeździłem po kałużach :) ) zapaliła mi się kontrolka check engine. Po zjechaniu na pobocze sprawdzeniu itp paliła się całą drogę ale nic...
Skąd pomysł że zalewa? Pewnie faktycznie jest ubogo bo np pompa paliwa kończy żywot. Pompa paliwa to był mój pierwszy kierunek ale wykluczyłem ją ponieważ: -Po hamowaniu silnikiem silnika nie da się uruchomić, dzisiaj po 10s zjazdu z górki żeby odpalić musiałem wyciągnąć przekaźnik od pompy paliwa i kręcić żeby przedmuchać cylindry. Potem odpalił idealnie....
Przy naprawie wspomagania progresywnego w samochodzie stosowałem POLASTOSIL M2000 http://www.silikonypolskie.pl/?opt=asort... . Układ ten był fabrycznie zalany podobną masą, a wiadomo że pod maską samochodu panują skrajne warunki. Wszystko spisuje się doskonale. Jest to niestety silikon przezroczysty i żeby stosować go bezpośrednio na...
Właściwie jesteśmy cały czas w temacie , bo jeśli nie paliwo jest dopalane to zostaje chyba tylko olej, (temp.silnika w pożądku zawory nie grają,zakładam że wtryski OK/-chyba-/ nie Napisałes jaki masz kolor spalin na wydechu przy przegazowaniu sam. ) . w tej sytuacji jedyną rzeczą którą może dopalać katalizator jest olej. Pozostaje jeszcze tylko paliwo...
Parę razy specjalnie się na tym skupiałem, i nie wydaje mi się żeby to był zapach spalonego oleju, bardziej czuć zapach spalin. Dodano po 3 Dodam jeszcze że nie mam katalizatora, może to też mieć jakiś wpływ? Dodano po 3 i jeszcze jedno, na odpalonym silniku jak odkręci sie korek wlewu oleju, gaśnie.
(at)eurotips Też mam dwie kia, teraz szykuję się do niro hybrydki. Na małej rio mam 260 tys przebiegu i tylko za ten okres poleciała cewka zapłonowa. Na przeglądach u znajomego mówię aby sprawdził jak najdokładniej bo życie i zdrowie ważniejsze. I co ? Po takim przebiegu zero luzów w zawieszeniu, sprzęgło bierze tak jak brało, przy klimie jeszcze nigdy...
witam, Pamietaj ze ten samochod ma "komputer" sterujacy wtryskiem, aby wszytsko dzialalo musi miec dane z 1. czujnik hala umieszczony w rozdzielaczu (wtyczka z boku) uszkodzony: nierowne obroty, gasnie podczas pracy 2. sonda lambda (jest w katalizatorze - uwierz mi jest tam) uszkodzony:??? 3. czujnik temeperatury (w obudowie termostatu), kolor niebieski,...
Witam, wstyd się przyznać ale ta primera powoli mnie zagina, ale do rzeczy. Nissan Primera P11 2.0 96kw 97r bez gazu, skrzynia automatyczna. Bardzo ciężko odpala, świece zalane, po 10 próbach kręcenia odpala i czuć niespalone paliwo z wydechu, potem już jest lepiej a samochód jeździ i przyspiesza normalnie. Sprawdzone kompresja (po 10 barów), podciśnienie...
Witam ponownie muszę napomnieć, że zdemontowałem 1Całą obudowę filtra /widać wtryskiwacze/ 2 Przewód sztywny ssania powietrza wraz z przepływomierzem 3 Odkręciłem zacisk pomiędzy turbiną a katalizatorem i lekko odchyliłem Żeby sprawdzić czy olej też tam jest /i był/ 4 Spuściłem resztę oleju ok. /1L/ i zdemontowałem od razu filtr oleju bo muszę Założyć...
Fiesta ma ponoc łańcuch a jak przeskoczylby to moze wiecej mi zaczac palic? Jak mozna sprawdzic droznosc katalizatora? Mi sie wydaje ze jakby byl zapchany to by nie miala mocy a jezdzi normalnie a pali za duzo :( Moze pompa paliwa mowi dobranoc? Moze ja zle litrazuje przy sprawdzaniu spalania ale: kiedys przejechalem na 2,5 l - 35 km a teraz 20 km i...
Liczba oktanowa określa odporność paliwa na spalanie stukowe/detonacyjne. Gdy zalejesz 95 a ustawienia będą na np. 81 to nic sie nie stanie, gorzej odwrotnie. Przy ustawieniach na mniejsza liczbe oktanowa silnik ma późniejszy zaplon i moze byc przez to troszke slabszy. Gdybyś miał taką konfiguracje na paliwo z wysoką liczbą oktanową a zalalbys niskooktanowe...
Owszem obecny alkohol skażony to odpady produkcyjne ,chemiczne związki pierścieniowe na przykład podaje skład płynu"denaton" : -alkohol etylowy, aldehyd octowy, metanol, n-propanol, octan etylu, izabutanom, alkohole izoamylowe , niewielkie ilości i śladowe innych związków organicznych. To podana analiza chromatografii gazowej "zaprzyjaźnionej" Pracowni...
Witam! Błąd który mi się pojawia to p0141 - uszkodzenie w obwodzie grzałki sondy2 (za katalizatorem). Szukałem na forach i dość często przyczyną jest przegnity pin w kostce połączeniowej przy sondzie. Niestety nie znam tego auta gdyz kupilem je pare dni temu. Kostka okazała się zalana olejem - w srodku, na stykach pełno oleju. Pomyslalem, że to wina...
Nie pali zawsze jeden cylinder, czy zapłony wypadają losowo na różnych? Też mam podobnie - silnik 1.4 AEX. Po chwili pracy na wolnych obrotach świeca na 1 cylindrze jest zalana i przestaje palić ten cylinder. Wymieniłem świece oraz palec i kopułkę - nie pomogło. Zamieniałem wtryskiwacze między cylindrami - nie pomogło. Oddałem do mechanika - wymienił...
A ile wynoszą max wartości przepięć w sieci? Zwykłe rezystory wytrzymują min 200V. Razy 25 w szeregu = 5kV - nie wystarczy? Można dodać warystor. Najlepiej jakby rezystory były przyklejone do płytki ceramicznej za pomocą CX-80 (dobre połączenie termiczne R z płytką) tak jak na moich zdjęciach, a następnie całość zalana masą izolującą i nieprzewodzącą...
Witam, Mam problem z moja Audi a3 1.9tdi 110km 97r. silnik Ahf, turbo garetta o zmiennej geometri . Zaczęło sie od rozwalonej miski, olej wyleciał i wracałem do domu 6KM na oleju 5w40 ( tylko taki posiadałem, normalnie zalany castrol Edge 10W40). z Tydzień po tym samochód zaczął tracić moc i wolniej się rozpędzać , stopniowo przez 3 dni tracił moc....
Wczoraj montowałem swoja starą turbosprężarkę po regeneracji. Gdy wracałem z warsztatu gdzie to robiłem do domu samochód jechał jakby ciągnął na holu dobrą ciężarówkę, miał strasznego muła, wrażenie turbo wcale nie dmucha. Turbo robione na korasie Meletta (regenerowane z powodu występującego luzu wzdłużnego), zmienna geometria wystrojona. Nowe przewody...
Instalacja gazowa stag 300 sonda nie podpięta ponieważ wyczytałem na forum lpg że podpięcie pod kompa gazu może zakłócać jej prace.Podpinam ją tylko wtedy gdy chce sprawdzić czy wogóle działa albo podczas autokalibracji.Ale jeżeli pracuje na pb to i na lpg nie ma problemu.Głowice ściągnołem w czwartek bo do tego wszystkiego wywaliło uszczelke i na moje...
Witam ,rok temu kupiłam VW Golfa IV ,oczywiście sprzedawca zapewniał ,że wszystko gra prywaciarz nie handlarz ,tylko wsiadać i jeździć oczywiście oględzinki autka wskazywały na jego dobry stan, Pan nawet znizył stowke na nowy aku blacharsko bez zarzutów ocynkowany w srodku stan bdb .Po pewnym juz czasie trzeba było ... wymienic prawie wszystko nie bede...
Problem dotyczy zamulonego silnika od ponad roku 2,5 v6 z LPG zmagam się z tym problemem . Objawy standardowe wolno się rozpędza zwłaszcza na 2 biegu 3 biegu , zaobserwowałem zapalającą się niekiedy żółtą kontrolkę silnika . Świece wymienione na Irydium Tough DENSO vk20y 5620 niestety wymiana ich wraz z uszczelkami pod zaworami i świecami i kolektorem...
Stosunkowo łatwo można sprawdzić czy to ECU, objaw jest taki: - świeci MIL i zapamiętany błąd jednej z cewek - iskra jest na wszystkich świecach - nie działają wtryskiwacze na cylindrach, obsługiwanych przez cewkę której błąd jest zgłoszony. Standardowa usterka ECU (IAW 59F) w tym modelu, uszkodzeniu ulega obwód diagnostyki cewki zapłonowej, ECU "nie...
Witam padło mi turbo rav4 2.2 d4d 136 km 2008 r podczas wyprzedzania nagle zaczęło przeraźliwie gwizdac (wcześniej zero objawów) po wymontowaniu okazało się że wirnik ociera o muszle i tu moje pytanie co teraz? Wiadomo turbo do regeneracji ale zastanawia mnie czy zmielone fragmenty wirnika nie dostały się na tłoki proszę bardzo o podpowiedzi Tak sprawdź...
mam problem. od jakiegos czasu nie moge odpalic rano mojego samochodzika. rozrusznik kreci ale autko nie chce zalapac. najdziwniejsze jest to ze wystarczy popchnac je doslownie metr i chodzi. kolega powiedzial mi ze to cos z jakims pobudzanim ale nie jestem specem wiec nie wiem o co chodzi. wracajac do pchania do po odpaleniu na popych jak go zgasze...
Witam. Problem tkwi w układzie adblue w Ivecu Stralisie 2008 rok Euro 5 system Bosch Denoxtronic 2.1. Wyskakuje redukcja mocy silnika. Podczas uruchamiania patrząc na parametry rzeczywiste w testerze diagnostycznym widać jak pompa adblue rozpoczyna prace i wytwarza ciśnienie 5 bar i tak się utrzymuje. Podczas jazdy, gdy katalizator się rozgrzeje (200...
Silnik 3.0 24 V na wtrysku KE-Jetronic ,problem polega na dziwnej pracy ukłdu wtryskowego ,na wolnych jest ok uruchamianie też bez względu na temp. sil. Po nagrzaniu i obrotach ok 2000 następuje prawie zalanie silnika paliwem przy 3000 ok . Sprawdziłem klapa nie zacina się położenie prawidłowe, ciśnienie paliwa 5,4 bara niezmienia się bez względu na...
Dobry wieczór, w samochodzie brak plusa po kluczyku do radia ( plus był ale nie zapalił próbówki, po poniższym zabiegu sprawdziłem miernikiem-urok Vectry C) . Rutyna mnie zgubiła ,wyłączyłem zapłon i z racji tego że nie mogłem ich sprawdzić próbówką ponieważ bezpieczniki nie posiadają pól pomiarowych, są od góry zalane, mam nadzieję że wiecie o co chodzi....
Panowie mam problem. Juz nie wiem gdzie szukać odpowiedzi może ktoś tutaj coś wykombinuje. Pacjent octavia I 1.9 tdi AGR 90 hp. Auto stracilo moc, głośno pracuje. Po udaniu się do mechanika wyszlo ze przepływka poszla. Przepływomierz wrzucilem nowy przez pierwszy dzien -dwa bylo w miare ok (choć nie do konca, nie to co powinno byc). Teraz auto gdzies...
katalizator objaw katalizator błąd katalizator pusty katalizator
piosenka radia linux puppy nagrać dekodera komputer
sterownik roweru elektrycznego sterownik roweru elektrycznego
Ustawienie klap w nadajniku Spektrum iX12 Brak zasilania na nóżce 12 układu TL494 - diagnostyka i naprawa