Moment oczywiście będzie mniejszy niż przy rozruchu bezpośrednim, ale jak dużo mniejszy to już zależy od dobranej nastawy.
rzuć okiem [URL=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Tutaj . Przy niskich napięciach i małej liczbie przełączeń można pomyśleć o przekaźnikach (ewentualnie zastosować jeden tranzystor jako chopper) aby zmniejszyć spadki napięcia na obiekcie sterowanym (silniku) - gdyż jego moment zależy od napięcia zasilania.
witam Miałbym pytanie czy można sterować momentem silnika dc np zwiększając w czasie pwm? Można, ale pytanie czy naprawdę tego chcesz? Po to stosuje się PWM i dobiera odpowiednie parametry sterowania, aby moment był w miarę stały. Jak kolega powyżej napisał, ponieważ moment zależy od prądu, a ten nie narasta znieskońcozną szybkością, lecz jego tempo...
Moment na wale zależy od aktualnego przełożenia przekładni. Przy założeniu że mamy do czynienia z wariatorem.
Moment obrotowy silnika zależy od prądu... ale może przy 12V prąd był za mały, bo opór rozrusznika przeszkadzał?
Na jednej ze stron w necie jest opis trybów pracy: MPPT - pozyskiwanie max. energii z paneli bez regulacji napięcia wyjściowego STABLE - utrzymywanie 230Vac lub wyłączanie się. Ten drugi tryb warto stosować dla silników (bez wbudowanego falownika) gdzie moment obrotowy zależy od I²
Odpowiedzią na Twoje pytanie "czy uszkodzony przekaźnik rozruchowy może powodować to, że sprężarka znacznie się grzeje", byłaby próba z eliminacją możliwości pracy uzwojemia rozruchowego po rozruchu (można podłożyć pod styki przekaźnika rozruchowego kawałek izolacji i ręcznie zewrzeć je tylko na czas rozruchu). Jeśli przy pracy samego uzwojenia roboczego...
Za mało danych. Moment zależy także od obrotów.
Moim zdaniem silnik pracujący na tak wysokich obrotach zbędnie marnuje paliwo i generuje przy tym zbyt dużo hałasu. Taki motorek 125cm nie powinien być słyszalny gdy sobie hula 40-45km/h. Wracając do pracy na wysokich obrotach, myślę też, że taki silnik po prostu szybciej się zużyje. Porozglądam się za Vespą, jest ich dużo na rynku, może coś trafię....
do czego ten silnik moment zależy od prędkości obrotowej i mocy
To zależy czy podana moc to moc znamionowa czy maksymalna. Prąd pobierany przez silnik zależy od momentu jaki silnik generuje.
Czy moment rozwijany przez silnik obcowzbudny prądu stałego zależy od napięcia zasilającego obwód twornika?
Więcej, trzeba jeszcze dodać "zapas", pamiętaj o przeciwwadze dla ramienia, chyba że chcesz jeszcze cały czas ramie dźwigać ;) Można by dołożyć mu sporą przeciwwagę, tak żeby efekt był taki jakby robot dźwigał ciągle 12,5Kg, silnik musiałby mieć o połowę mniejszy moment, ale wykorzystywałby go "w obie strony" oczywiście przekładnia dla silnika musi...
Bo zwalnia się z automatu prędkość gdy będzie zapotrzebowanie na duży moment. W dużym uproszczeniu prędkość /silników,siłowników/ zależy od wydajności pompy/pomp/ a ta zależy od obrotów silnika napędzającego pompę.Moment obrotowy zależy od ciśnienia oleju w układzie.Przy wzroście oporów/moment obrotowy/ ciśnienie też wzrośnie wtedy może zadziałać zawór...
Wygląda na to, że silnik jest 3-fazowy, więc od falownika bedzie zależeć regulacja. Uzyskanie obrotów to jedno - możliwe ale moment siły to drugie - też ważne. Dobrze by było, żeby falownik miał zabezpieczenie nadprądowe.
Mowa jest o pralce, nie betoniarce. Silniki pralki trójfazowe są nawet sterowane napięciami mniejszymi niż 60 V, szczegóły na załączonym obrazku. Kpisz sobie? Silnik BLDC, więc całe sterowanie (głównie prędkość obrotowa oraz moment) zależy w dużej mierze od częstotliwości. A to "łaskawco" pominąłeś. I dalej rozwadniasz temat; Silnik ma być na prąd...
Wszystko zależy od prędkości. Powolne obracanie (nadawanie krętu) będzie wymagało znacznie mniejszego momentu niż szybkie.
No to wygląda OK, chociaż ja się na LPC nie znam. Może na wszelki wypadek wrzuć jeszcze fragment kodu, abu ktoś, kto zna się na LPC to sprawdził. Ale... Współczynnik wypełnienia zmienia średni prąd silnika, w związku z czym, dla silnika prądu stałego, zmienia jego moment obrotowy (który jest proporcjonalny do tego prądu). Obroty z kolei będą zależały...
to zależy od kodu silnika.
Moment w silniku zależy od kwadratu napięcia w przybliżeniu M=cU² co do szacowania momentu rozruchowego to proponowałbym wzór klossa przy odpowiednich warunkach
Ja bym dołączył pytanie - od czego zależy moment siły (elektromagnetyczny) silnika prądu stałego , czy od Usk , Uśr czy też I szczytowego ,Isk, Iśr ? bo sam tego nie wiem
Hm... jaką silik będzie miał siłę? Chyba chodzi ci o moment obrotowy.... Moment zależy od ramienia jakiech chcesz zastosować. Parametry na które powinieneś zwrócić uwagę przy wyborze silnika to: moc predkość obrotowa napięcie pracy (żebyś potem mię maił problem z wysterowaniem/ zasileniem go)
Pamiętaj, że moc silnika elektrycznego zależy od obrotów - wylicz moment siły z nominalnej mocy i nominalnych obrotów i nie licz na większy.
... a z praw mechaniki wynika jasno,, że moc na wyjściu przekładni zależy od przełożenia To moment, a nie moc zależy od przełożenia.
Witam, mam kilka pytań dotyczących silnika szeregowego DC: 1) Od jakich wielkości zależy moment rozruchowy tego silnika? 2) Do napędu jakich urządzeń są stosowane silniki szeregowe? 3) W jaki sposób sterować jego prędkością obrotową? Mam problem z wyjaśnieniem tych zagadnień do szkoły. Możecie podawać linki do stron na których mogę poczytać na ten temat....
PWM'em mozesz "posiekać" napiecie sieciowe, ale mozesz też zrobić falownik który PWM'em wygeneruje sinys o zmiennej częstotliwości. W pierwszym przypadku silnik indukcyjny zareaguje jak na zmianę napięcia, czyli bardzo spadnie moment a obroty będą zależały od obciążenia (mechanicznego), w drugim przypadku robisz zmianę częstotliwośći i napiecia zachowująć...
Jak to po co. A na jakiej podstawie sterownik ma wyliczać dawkę paliwa, musi wiedzieć ile powietrza dostaje silnik. Ilość ta nie jest stała w żadnym silniku, silnie zależy od prędkości obrotowej (dlatego moment obrotowy nie jest linią prostą nawet w silniku wolnossącym, tylko tam gdzie ma najwyższy punkt silnik dostaje najwięcej powietrza, tam gdzie...
Masz rację. Krotko mówiąc wartość skuteczna decyduje o wydzielaniu ciepła, natomiast do średniej zależy np. moment na wale silnika. Post odnosił się do tego cytatu.
Odpowiedź na pierwsze pytanie - tak. Przy 60 Hz będzie kręcił szybciej, a jego prędkość synchroniczna wyniesie 3600 obr/min (oczywiście dla tego przykładu). Silnik tak zasilony (w USA) będzie pobierał mniejszy prąd (przy identycznej wartości napięć zasilających). Co do szybszego uszkodzenia to zależy jak będzie obciążony (mniejszy prąd, mniejsza moc,...
Moment obrotowy, moc silnika, prędkość obrotowa, prąd pobierany przez silnik, wartość napięcia zasilania, Moment obciążający. No i zależy mi na tym żeby moc badać proces ładowania i rozładowywania akumulatorów, które będę zasilać ten układ, ale do tego daleka droga jeszcze…
WItam Mimo wszysto silnik od wycieraczek samochodowych sprawdzi sie chyba tutaj najlepiej, oczywiscie jesli nie zależy Ci na dużej prędości,bo takie silniki maja duża przeladnie redukcyjna , ale plusem jest to ,że mają duży moment obrotowy wiec spokojnie poradzi sobie taki silnik z 20 Kg obciążeniem .
Witam. 1.Ncm - niutonocentymetr - jest to bardzo mała jednostka. Jeden Ncm - czyli na ramieniu o długości 1 cm działa siła 1 niutona. Ncm=0,01 Nm Dawniejsza jednostka to kilogramsiła. 1 kilogramsiła = 9,81 Nm 2.Są to małe wartości, a moment można zwiększyć poprzez przekładnię. 3. Silnik kręcący CD ma mały moment ponieważ ma dużą szybkość (wzór M=P/ω)....
Zmniejszamy napięcie zasilania (jak wcześniej pisałem silnik by zwolnił), ale jeżeli zmniejszymy też moment obrotowy to prędkość pozostanie taka sama. Kicia możesz przestać pisać bzdety od dłuższego czasu w wątku.? Moment silnika ind zależy od kwadratu napięcia , tak że malutkie zmiany napięcia dają ogromne zmiany momentu.
Oczywiście są to wywody czysto teoretyczne,w praktyce można by pominąć straty i założyć równości tych mocy. chyba nie - sprawność takich małych silników nie przekracza nawet 50% dlatego tak liczony iloraz mocy i prędkości należało by podzielić co najmniej przez 2... a poza tym to coś dziwnego: w czasie pracy moment silnika zależy od momentu obciążającego...
Zmniejszają siłę (moment) ale zwiększają prędkość. nie żebym się czepiał, ale razi gdy wymiennie chcesz stosować siłę i moment. Moment jest stały i zależy od silnika - siła zależy właśnie od tego momentu i średnicy koła.
Prędkość obrotowa będzie zależna od wypełnienia sygnału sterującego klucz w tym sterowniku (nie jest to tak naprawdę regulator). Zatem mamy tu zmianę prędkości obrotowej za pomocą zmiany średniej wartości napięcia zasilającego silnik. Problem w tym, że moment obrotowy też będzie zależał od napięcia zasilania. Stąd jest taki efekt. Żeby tego nie było...
O jakich to bzdurach napisałem w swym poście, kolego POLO 2 ? Skoro Sam stwierdziłeś,ze moment obrotowy silnika zależy od kondensatora ( pojemności) , a czymże jest poprawa cos fi ? Sam też stwierdziłeś, że po odłączeniu kondensatora wzrośnie temp. uzwojenia . W takim razie : gdzie te bzdury?
Dlaczego silnik12v od wycieraczek samochodowych nie chce w ogóle ruszyć na transformatorze 24v 10A. Podałeś zmienne napięcie na silnik DC? chciałem go podłączyć pod 24 v by zwiekszyć jego siłe. Siły nie zwiększysz, siła, a właściwie moment siły, zależy od prądu im bardziej obciążysz silnik mechanicznie tym większy prąd popłynie, jeśli popłynie za duży...
Zależy jaki to silnik, jeżeli zwykły komutatorowy bez żadnej elektroniki w środku to moc będzie niższa, bo przy niższym napięciu niższe obroty a moment zależy od prądu którego nie zwiększysz, bo silnik się przegrzeje. A skoro moc to iloczyn momentu i obrotów, będzie mniejsza.
Producent napisał żeby nie dawać więcej więc falownik ustawiłem pod silnik. Opcje jeszcze miałem kupić silnik 3000rpm. Za dobrze się nie znane ale ten już miał moment obrotowy dużo mniejszy a zależy mi na tym aby silnik miał dobry moment nawet przy 30% mocy. Mówisz że wytrzyma więcej czyli obroty też pójdą do góry ile on może wytrzymać? Bedzie w tokarce...
Wszystko zależy od tego jaki masz silnik. Prędkość obrotowa przy 100 Hz będzie około 2 razy większa od tej przy 50 Hz, jednak moment się zmniejszy a silnik może nie wytrzymać takiej szybkości mechanicznie. W drugą stronę też jest różnie, zmniejszanie prędkości obrotowej falownikiem czasami wymaga dodatkowego chłodzenia silnika. Musisz sprawdzić w DTR...
Powinno to działać bo jak silnik ma falownik to powinien on nie ruszać od razu z 50Hz tylko częstotliwość powinna narastać stopniowo czyli powinno to działać prawidłowo. A jeżeli silnik jest goły bez falownika to też przetwornica prawdopodobnie ograniczy moc na wyjściu ale silnik prawdopodobnie wystartuje bo pompa moim zdaniem nie obciąża silnika znamionowym...
Witam! Potrzebuję moment dokręcania wału korbowego, korbowodów oraz głowicy w John Deere 6300 typ silnika 4039. Zależy mi na wytłumaczeniu dokładnym tego procesu. Aktualnie jestem w momencie składania silnika i stoję w miejscu. Bardzo proszę o pomoc!
Wszystko zależy od silnika i tego co potrzebujesz osiągnąć. Nie ma prostej odpowiedzi w tym zakresie. Generalnie im niższa częstotliwość PWM, tym większy moment obrotowy, ale tym głośniej pracuje. W warunkach amatorskich, należy dobrać doświadczalnie do wymagań jakie mu stawiasz. Z punktu widzenia L293D masz ograniczenie do max 5kHz (patrz datasheet)....
Daj jakieś namiary na tą technikę 87 Hz.. Ale po przepięciu w trójkąt, przy np zmniejszeniu częstotliwości (bo np układ wymaga regulacji obrotów- częstotliwość w zależności od zapotrzebowanego przepływu) do 50Hz chyba odbije się to na silniku niekorzystnie.... Chyba że się mylę... A jeszcze drobna uwaga: moment znamionowy się nie zmieni, bo zależy on...
Wybrałeś dwa nieszczęśliwe, ale może realizowalne rozwiązania: 1. Zasilanie silnika asynchronicznego 3-fazowego napięciem jednofazowym, 2. Regulacja jego obrotów poprzez obniżanie napięcia. Ad.1. Zasila się jedną fazę uzwojenia wprost np. z L1, a drugą z L2 przez kondensator rozruchowy. Drugie końce uzwojeń do N. Nie łączymy uzwojeń w trójkąt. Silnik...
To zależy. Jakiej prędkości oczekujesz? Jaki maksymalny pobór prądu? Jaki czas do maksymalnej prędkości? Pytasz o typ silników, moment obrotowy, czy jeszcze inne parametry?
Wszystko zależy od maszyny, silnik wysokoobrotowy, więc moment też nie jest zbyt wysoki 5,3 Nm. Proponuję zabezpieczyć silnik odpowiednim termikiem.
żeby silnik nie stracił mocy podczas posuwu taśmy czyli podczas pracy z obciążeniem. Jedynym wyjściem w tej sytuacji jest motoreduktor o którym wspomniał -niewolno2-, dobre chłodzenie i regulator obrotów. Silnik nie będzie startował nawet pod obciążeniem (oczywiście zależy jakie obciążenie). To nie jest silnik liniowy czy krokowy, w których moment...
Twój silnik 3-fazowy, pracując przy zasilaniu 50Hz, ma następujące dane znamionowe: Napięcie znamionowe 3x208V; prąd znamionowy 1,5A; moc znamionową 248W (moc wyjściowa mech.); obroty znamionowe 140obr/min (1400obr/min - obroty wirnika, przed, wbudowaną, przekładnią 10:1); znamionowy moment obr. 1,15kGm (11,3Nm). Silnik nie jest przeznaczony do pracy...
Widać, że nie bardzo rozumiesz co chcesz zrobić. Trzeba zacząć od określenia jaki jest potrzebny moment napędowy i do niego dobrać odpowiedni silnik, a nie biadolić że moja bateria rozładowała by się okropnie szybko A to jaki prąd pobiera silnik zależy miedzy innymi od tego co ten silnik napędza. Pozdrawiam wszystkich jjanek
To skąd we wzorze masz ciężar pojazdu? Z tego wzoru może wyjść tylko moment obrotowy obracania koła, a nie moment skręcania koła. Moment skręcania koła zależy o wiele bardziej od innych czynników niż ciężar pojazdu.
Witam Na przetwornicy wszystko musi działać bez zastrzeżeń, kwestia dobrania przetwornicy do poboru prądu. Martwi mnie że przy okazji dyskusji pojawiło się trochę herezji :) - Lata temu na studiach wyprowadzałem różne bardziej i mniej potrzebne wzory, ale pamiętam że skuteczność chłodzenia zależy od prędkości przepływu chłodziwa, chyba nawet jest to...
Wszystko zależy od tego jakie parametry silnika chcesz uzyskać (obroty, moment obrotowy, przełożenie elektryczne) i iloma fazami silnikiem sterować? Są gotowe tabele, szukaj na stronach modelarskich, gdzie ludzie budują silniki. Wieki temu też budowałem ale tabela została gdzieś na starym komputerze i już nie mogę odszukać.
ile jest tarcz ciernych w tej skrzyni bo ja rozebrałem swoją od Clio 1.4 16v 2001r DP0 042 M i jest ich 18szt. w całej skrzyni, a na schemacie i innych materiałach dydaktycznych które znalazłem jest 26szt. Czy ilość tarcz zależy od pojemności silnika? np. w 2.0 16v jest więcej tarczek aby przenosić większy moment obrotowy?
Tak apropo kolei linowych — czy ktoś się orientuje jaką konstrukcję miał napęd starej kolejki na Kasprowy Wierch? Pamiętam, że jak się wysiadło z wagonika na Myślenickich Turniach, to słychać było w tamtym budynku wyjący dźwięk. Myślałem wtedy że to wentylatory, ale teraz myślę, że to mogły być przetwornice wirujące systemu Ward-Leonarda. Alternatywnym...
bo wychodziło mi że potrzebuje 7.5 N*m a to b. dużo dla silnika, To zależy w jakim czasie chcesz obrócić pręt o te 90'.
jack63 napisał: Może w stosunku do innych współczesnych mu konstrukcji, tak. Dziś to tylko iskrzący archaizm. No nie, Bo im wyższy prąd tym z kwadratem moment rośnie, bo rośnie pole wzbudzenia. Nie wiem jaki związek ma cytat mojego postu z tym co Ty napisałeś? Przecież nie zaprzeczam, że tak jest. Zwróciłem uwagę na to, że ten moment zależy też(!)...
Uzyskanie sensownych informacji o obrotach silnika-to tylko jakiś enkoder lub licznik obrotów. Moment zależy od prądu (zależnego od średniego napięcia) i obrotów-teoretycznie można zmierzyć siłę przeciwelektromotoryczną (SEM) i prąd-ale to jest trudne.
Wydaje mi się, że funkcja wzrostu prądu silnika zakładajac stałą predkość podawania dla utrzymania stalego naciąu taśmy jest funkcja wykładniczą, ale może sie mylę ? Wykładniczą na pewno nie. Jeśli przyjmiemy, że papier po nawinięciu ma stałą grubość 'd' i nawija się z szybkością 'v', a rolka ma średnicę 'D', to powierzchnia przekroju rolki z nawiniętym...
dziękuję za pomoc. Jakbyś miał i mógł mi podać moment do innych typów silnika to byłbym wdzięczny. Bo nie sprawdziłem kodu silnika a zależy mi żeby jutro przykręcić głowice. Jeszcze raz bardzo dziękuje za pomoc
Z twojej wypowiedzi można by wywnioskować że dieslem wyprzedza się lepiej niż benzyniakiem, ale prawda to to nie jest , wszystko zależy od konkretnego samochodu ,silnika i kierowcy. Wiesz kolego co to jest moc i moment obrotowy ? Moc mocno zależy od momentu i... tu doczytaj.
Dzięki ale to nie jest to. Wiertarka czy szlifierka kątowa w czasie pracy jest poddawana zmiennym obciążeniom więc prędkość obrotowa silnika też będzie się zmieniała jeżeli regulator nie będzie miał sprzężenia zwrotnego. Regulator o którym pisałem, w jednym półokresie napędzał silnik a w drugim porównywał SEM indukowaną w wirniku z aktualnym napięciem...
Niestety silnikami komutatorowymi można sterować jedynie regulując napięcie na szczotkach, przez co regulujesz jednocześnie prędkość i moment. Jeżeli zależy Ci na osobnym sterowaniu prędkością kątową i momentem, to musisz użyć silnika indukcyjnego. Przy użyciu falownika sterując częstotliwością regulujesz prędkość, a sterując amplitudą regulujesz moment....
Proszę o radę co można z tym faktem zrobić i jeżeli to nie problem, wskazać mi właściwy regulator. Tego typu regulatory już tak mają. Tyrystorowym sterowaniem nie da się zejść do zera z obrotami - z powodu regulowania ogólno-pojętą "mocą" zasilającą" - na niskich nastawach obrotów, napięcie jest niskie, i moment obrotowy silnika też bardzo niski -...
Nie napisałeś, jakiego typu jest silnik, ale myślę, że przy tak małej mocy mało sensowne wydaje się dokładanie specjalnego układu ze wzgledu na trwałość silnika, chyba że: Zależy Ci wyjatkowo na niezawodności, lub moment obciążenia w czasie startu jest duży, lub mechanizm z jakiegoś powodu powinien mieć zwiększony czas przyspieszania, lub chcesz ograniczyć...
Chcę tutaj coś sprostować... Otóż nie da się zrobić tak jak piszesz "bez utraty mocy". Moc mechaniczna silnika zależy od momentu obrotowego i prędkości. Chyba chodzi ci o stały moment obrotowy, bo moc mechaniczna silnika spada wraz ze spadkiem prędkości obrotowej...
Kolego, bez emocji, czym innym jest moment obrotowy a czym innym masa. Moment obrotowy wyrażony w kg*cm np. 4 kg*cm nie równa się masie 4kg. Moment siły to siła razy ramię, w układzie SI niuton razy metr czyli Nm. Pozdr Wymagany moment obrotowy silnika w tym układzie zależy od masy, która musi ten silnik uciągnąć. Wiem czym się różnią jednostki od...
Hej, są do tego odpowiednie algorytm - sprawa nie jest taka prosta. Warto zobaczyć jak wygląda taki układ FOC dla silników PMSM.. Zazwyczaj dla BLDC stosuje się uproszczone alg. regulacji. Nie ma bezpośredniego związku (tak mi się wydaje) między napięciem przykładanym a SEM'em - dlatego, że moment zależy od prądu - a ten zależy od wielu zjawisk, wielkości...
Całkowicie nie zgodzę się z moim przedmówcą. Gdyby tak było to typowy falownik dający na wyjściu napięcie prostokątne (tylko nie z częstotliwością herców jak w falowniku Dar.El tylko z częstotliwością kiloherców) byłby generatorem przepięć. Typowy falownik dzięki dużej częstotliwości oraz odpowiedniej modulacji napięcia daje na obciążeniu indukcyjnym...
to z tym sznurkiem to by było dobre ale dla krokowców które moment obrotowy mają praktycznie stały niezależnie od obrotów Do innych silników to się nie nadaje bo moment obrotowy zależy od obrotów. Chyba każdy kiedyś widział np krzywę momentu obrotowego silnika spalinowego. Podobnie jest z elektrycznymi. Ze sznurkiem to by można wyznaczyć co najwyżej...
7,5kW do hydroforu? Zasilasz jakieś blokowisko? :P Napięcie tak przysiada przy rozruchu w gwieździe? Tak czy tak linia zasilająca musi być idealna i trafo na działce obok :] Po załączeniu silnika na gwieździe jest dwie pewne rzeczy, mniejszy prąd rozruchowy i mniejszy moment na wale. Reszta zależy od rozwoju sytuacji ;)
Silnik elektryczny, szczególnie nieobciążony, nie jest najlepszym wskaźnikiem poprawności działania ograniczenia prądowego. Obroty silnika (takiego od wiertareczki) zależą od napięcia bo stabilizują się wtedy, gdy SEM proporcjonalna do obrotów zrównoważy się z napięciem zasilającym. Od prądu płynącego przez uzwojenie zależy moment obrotowy. W zależności...
Witam. Poszukuję silnika prądu stałego zasilanego napięciem 12V. Prędkość obrotowa powinna wynosić około 400 obr/min a moment obrotowy 17 Nm. Zależy mi na tym, żeby silnik miał jak najmniejsze wymiary. Jeśli ktoś zna podobny silnik, to proszę o informacje. Pozdrawiam.
To zależy jak rozumiesz "za wolny". Takie silniki posiadają przekładnie ślimakowe wiec obroty są dość znacznie zredukowane, myślę ,że do około 50 obr/min. (zależy to od typu i marki "dawcy")Ale posiadają znaczy moment. Jak chcesz uzyskać dużo większą prędkość przy zachowaniu rozsądnej ceny, to możesz wykorzystać silnik wentylatora chłodnicy z jakiegoś...
Witam. Silnik od odkurzacza - wybór najgorszy z możliwych. 1. Ogromny hałas (pisali już o tym moi przedmówcy). 2. Silniki te muszą być w czasie swojej pracy chlodzone, a więc wlot, wylot powietrza, 3. Silniki te nie nadają się do dlugotrwałej pracy 4. Ich moment silnie zależy od obciążenia. Potrzebną moc silnika latwo obliczysz, a mianowicie z jaką...
Moc silnika to moment x prędkość obrotowa. Teoretycznie silnik powinien stanąć gdy moment hamujący będzie większy/równy momentowi napędowemu silnika dla danej prędkości obrotowej. A to już zależy od mocy silnika. Są też jeszcze takie zjawiska ograniczające Vmax jak wytrzymałość uzwojeń silnika i inne szczegóły budowy. A poza tym pewnie ma na to wpływ...
... Problem w tym że z tego co starałem się zrozumieć falownikiem mogę zmieniać obroty zachowując jego moment... Pytanie czy moment też mogę zmieniać (oczywiście w ramach rozsądku czyli możliwości dobranego silnika) i jak to wygląda w praktyce... Masz na myśli moment aktualny czy maksymalny? Falownik jest w stanie utrzymać stały moment (w pewnym zakresie),...
Zależy jaki masz ten silnik. Przekładnia nie jest tylko po to, aby zmniejszyć obroty, ale też po to, aby zwiększyć MOMENT OBROTOWY. Paweł
Zależy od rodzaju i konstrukcji silnika, im większy moment obrotowy silnika tym skuteczność takiego rozwiązania większa, ale to oczywiste. Akurat z racji hobbby bazuję na silnikach modelarskich, całkiem dużej mocy, w tym przypadku oznacza się to liczbą zwojów T (turn), im silnik ma więcej zwojów tym jest wolniejszy ale ma większy moment obrotowy, również...
A na jakie napięcie jest silnik? Ew. jaka oporność uzwojeń? Obrotów tym sposobem nie zwiększysz. Obroty zależą od częstotliwości sygnału sterującego no i oczywiście od silnika. Chopper poprawia moment.
Do Kolegi heniuś. No tak, ale moment zależy od siły elektromotorycznej i od promienia wirnika. Te wielkości są krótko z sobą powiązane i nie występuje moment bez siły.
Ale to są chińskie waty, czyli waciki... I pewnie nawijane aluminium malowanym na miedziowo... No wiadomo, że chińczykowi do końca ufać nie należy, dlatego taki silnik z większą mocą może będzie miał chociaż te ponad 100W w rzeczywistości. Pozdrawiam, A. Moim zdaniem moc zależy od gabarytu. Większy silnik to większa średnica wirnika i moment obrotowy...
Przedstawiam część charakterystyki silnika asynchronicznego Oznaczenia na wykresie : s - poślizg n - prędkość obrotowa silnika n1 - prędkość synchroniczna (poślizg jest niewielki poniżej 1%) sm - poślizg krytyczny (koło 4%) Jak widać z wykresu wynika że moment generowany przez silnik zależy od jego prędkości obrotowej, ale lepiej jest prędkość obrotową...
Silnik krokowy szybko traci moment ze wzrostem prędkości obrotowej ( spadek zależy też od rodzaju sterowania ) Jest to wyjątkowy silnik przy którym nie określa się mocy a jedynie moment . Szczegółowe rozważania na ten temat można znależć na cnc forum. Mam nadzieję że nasz Kolega się nie zniechęcił teorią i już kończy budowę robota , kierując się najlepszą...
Dziwne pytania.. wyglądają jak na sprawozdanie.. ja odpowiem bardziej generalnie. 1.Nic mi o tym nie wiadomo :-) Dobierasz to wg. kilku zależności: a)czym wyższa częstotliwość tym stabilniejsza praca (i bonusowo wychodząc poza 20k PWM nie będzie pracował z częstotliwością słyszalną dla człowieka, co mogłoby wprowadzać dodatkowe dźwięki) b)Zbyt mała...
w parametrach tech serva powinien być moment obrotowy, nie koniecznie w Dodano po 1 precyzji napędu
Tak jak w temacie. Kiedyś posiadałem książkę która nazywała się łańcuchy rozrządu ale niestety zaginęła a trafiłem na dość problematyczny rozrząd , silnik mam na ten moment w częściach pierwszych, zależy mi na opisie + schematy z tego typu książki, proszę o pomoc
zamieszczam poglądowy schemat, niestety nie mam w czym rysować więc naszkicowałem w paincie. Chyba mniej więcej widać o co chodzi. Zamiast rezystorów można by chyba zainstalować dławiki dzieki czemu nie byłoby problemu z ciepłem przy częstych rozruchach. W ten sposób ograniczysz tylko moment , oraz moment rozruchowy i to w kwadracie tzn. jeżeli spadek...
Dużo zależy od indukcyjności obciążenia. Jeśli jest duża - diody powinny mieć większy prąd. Zauważ że jeśli silnik ma duży moment bezwładności (np. napędza jakieś koło zamachowe itp) to po wyłączeniu zasilania przejdzie w tryb pracy prądnicowej. Wtedy przewodzenie przejmą diody. W takim przypadku prąd znamionowy diod powinien być większy (tak aby wytrzymały...
żeby było wiadomo jak go później ustawić Moment zapłonu zależy od; - wartości przerwy na stykach - luzie na wale - luzie na młoteczku - wznosie krzywki - wytarciu młoteczka I takie "znaki" to sobie możesz o kant ty...
Upraszczając: Gdy U/f=stałe to moment silnika w przybliżeniu pozostaje stały. Przy zwiększaniu częstotliwości napięcie musi rosnąć żeby mógł przez uzwojenia płynąć nominalny prąd, bez tego spada moment. Przy zmniejszaniu częstotliwości trzeba zmniejszać napięcie bo wartość prądu przekroczyła by wartość nominalną - co za tym idzie - wydzielanie większej...
również silnik krokowy nie musi pobierać prądu , jeżeli nie jest wykorzystany moment trzymania to wszystko zależy od sposobu sterowania i wyboru sekwencji sterowania zwłaszcza gdy samodzielnie robimy program
Prędkość obrotową n omega P omega aby uzyskać jak największy moment na odbiorniku musimy jak najbardziej zredukować obroty przekładnią, czyli prędkość obrotowa na wyjściu (prędkość obrotowa odbiornika) musi być jak najmniejsza . To jest odpowiedź, ale: Problemy są ze stratami, ponieważ przy dużych redukcjach prędkości obrotowej (np. orientacyjnie o...
"Głównym zadaniem przemiennika częstotliwości, zwanego również falownikiem, zasilającego silnik indukcyjny jest umożliwienie płynnej regulacji prędkości obrotowej. Dodatkowo realizuje on więcej funkcji sterowania takich jak: zabezpieczanie, rozruch , hamowanie itp. Należy pamiętać, że powyżej częstotliwości znamionowej silnik sterowany z przemiennika...
Czy poślizg silnika asynchronicznego ma wpływ na ilość obrotów silnika Stąd nazwa poślizg... Pole sobie 'wiruje' w tym silniku 1500 razy na minutę, a wirnik związany jest poślizgiem, który zależy głównie od obciążenia. Większy moment, wiekszy poślizg, większy prąd i odwrotnie.
Przełożenie powiedzmy 5:1, może być planetarna. Tak właściwie nie zależy mi na jakiejś konkretnej. Chciałbym co najmniej dwukrotnie zwiększyć moment.
Witam Zabieram się do budowy prostego robocika, 2 koła napędzane (2 osobne silniki) i trzecie wleczone. Masę wyceniam na około 4kg (głównie akumulator). Czy silnik do wycieraczek "uciągnie" taką masę? Jakie parametry (moc,moment,ω) mają generalnie takie silniki (zależy mi na bezpośrednim przymocowaniu kół, U=12V, mocy <20W/1silnik z uwagi na...
Chcialem tylko doradzic, bo od ok. 2 Jak by nie był to problem, to fajnie byłoby zobaczyć zdjęcia twojej kolekcji - może coś ciekawego uda się zagpić :) Po opisie tych silników nadal uważam, że waga koła zamachowego nie wpływa na moment obrotowy silnika. Waga koła zależy od konstrukcji silnika to znaczy, że im większy skok tłoka tym silnik posiada...
Dobra policzyłem moc potrzebną P=454 W , czyli moment obrotowy M= 2,2 N*m, wyszło całkiem sporo jak na silniki BLDC, bym musiał zastosować największy silnik BLDC dostępny w ofercie wobit, a zależy mi na jak najmniejszej wadze silnika, więc zastosować przekładnie planetarną by zwiększyć moment obrotowy i moc? Jak tak to jaką najlepiej?
punkt widzenie zależeć dekoder zależeć odbiór silnik deutz moment
skuter bassa pendrive odczyt linux wtyczka angielska
fotel kierowcy proste konstrukcje lampowe audio
Klapa wlotu powietrza Renault Trafic 1.9 dCi - diagnostyka i naprawa Instrukcja obsługi Pioneer SX-525 - gdzie znaleźć?