Prad wyjsciowy głównie zalezy od obrotów alternatora. To się tyczy chyba prądnic. Alternator daje napięcie i prąd od "prawie zerowych obrotów" To jest zaleta stosowania alternatora.
Warto kupić Boost Recuperation System (BRM Boscha) bywają nawet za 1000 zł na OLX. Główna zaleta to olbrzymia sprawność. Alternator 12V to tylko 50-60% sprawności, a tu ze sterownikiem i aku LTO lub LFP (A123) w obie strony 88%. Taką sprawność podaje producent jako całości MHEV. Można przyjąć że sama maszyna BLDC/PMSM ma min. 92% sprawności jako silnik...
Nawet moc 1 kW będzie wystarczająca, o ile nie będziesz załączał wszystkich pomp "naraz". Typowy agregat za kilkaset złotych rozwiązuje problem. Wada rozwiazania: musi być stała obsługa. W tym konkretnym przypadku zrobiłbym coś innego: - UPS o mocy około 1 kW (np UPC typu komputerowego) z baterią akumulatorów 12V (typowe UPC maja najczęściej 24V), całość...
W dużej mierze zależy czy będzie doładowany od tego na jakich trasach jeździmy ,jakie długie odcinki .Jeździłem wcześniej autem żony codziennie 2x20 km (fokus) słabe ładowanie 13,4 i nie wymagał doładowania .Od czasu jak jeździ nim żona 2x2 km muszę go podładować co 2 tygodnie mimo iż naprawiłem ładowanie 13.8 (nadpalone styki regulatora napięcia )...
Tak jest to prąd uśredniony i nie przeszkadza mi to, tak to było pomyślane od początku. Podłączając w szereg multimetr mam pomiar taki sam jak na wyświetlaczu. Potencjometrem precyzyjnym robię kalibrację prądu i mam dokładność która jest wystająca do ładowania akumulatora. Jak ktoś potrzebuje większej dokładności to ok. Kalibracja jednopunktowa. Proszę...
Fakt, już ją masz i nie zwracasz Chińczykom. Traktujmy więc obliczenia jako przewidywane "zyski". Znajdź w necie statystyki wiatru w wawie z poprzednich kilku lat abyś wiedział ile jest dni w roku z wiatrem o prędkości 4 5 6 8 m/s. Tyle pkt wystarczy, ewentualnie jeśli okaże się że jest więcej niż tydzień silniejszych wiatrów, uwzglednij je też Dodano...
"E no spoko ze działa, sam jakieś 8 lat temu uruchamiałem "na pokaz" jakiś ruski alternator 12V, ale wtedy nie miałem pojęcia co to mosfet... W końcówce pracowały KD502 * 6 szt + niezłe sterowanie. Jako żródło sygnału do sterowania tranzystorami miałem płynnie przestrajany generator 555 i rejestr przesówający, bodaj MCY74164 (mogę się mylić -minęło...
Modest do ogrzewania czego kolwiek alternator od motocykla czy samochodu nie będzie się nadawał za słaby do ogrzewania potrzeba co najmniej 1000w mocy 500w to się nada do zasilania komputera w twoim biurze po za tym jestem całkowicie sceptyczny co do zastosowania alternatora w MEW jedyna zaleta to niska cena
Zobacz: taki np Passat B6 ma alternator 160A i akumulator 50-55 Ah. Czyli grubo powyżej tego co obliczyłeś. A alternator przecież nie wie co jest odbiornikiem prądu. Czy to akumulator czy może jakiś zestaw audio o mocy 1 kW. Więc nie reguluje on żadnego prądu. Reguluje napięcie i ustala je na 14.5V. Jeśli jest tych odbiorników więcej, to 'starają się'...
dlugi ten opis ale chcialam jak najdokladniej Nie tłumacz się. Długi opis to zaleta - a nie wada :) Niestety - trudno z opisu wywnioskować, jakie błędy "wyszły" w czasie diagnozy w serwisie. Wymiana akumulatora który był rozładowany z powodu wielokrotnej próby uruchomienia silnika już wzbudza podejrzenia co do kompetencji mechanika w ASO. Pomijając,...
Chyba kolego zbyt optymistycznie podchodzisz do swoich obliczeń. Przy tak długim przewodzie większym problemem stają się straty napięcia. Rzeczywiście: dopuszczalna obciążalność to jedno, a straty napięcia to drugie. I to będzie działać w obu kierunkach: stracone wolty przy rozruchu i wydłużony czas ładowania akumulatora w druga stronę. 120-150 amperów...
Witam mam inne rozwiązanie tego tematu mianowicie wykorzystuję wyjście (dające napięcie gdy alternator pracuje ) oznaczone jako D+ lub DF (kabel koloru niebieskiego w wiązce do zestawu wskaźników) poprzez wyłącznik do sterowania przekaźnika świateł mijania. Układ wymagał w Fordzie Escorcie do znalezienia kabla który wygasza żarówkę ładowania oraz podłączenia...
Ja to zrobiłem następująco. Przekaźniki kupiłem przygotowane, tzn spytaj się o przekaźniki do świateł do malucha. Są to dwa przekaźniki typowe w podstawkach tyle że na blaszce do przykręcenia i okablowane. Zaletą ich jest to że są tańsze niż by je kupić osobno + podstawki ;). Przykręciłem je do uchwytu silnika wycieraczki, tam też od razu podłączyłem...
no nie tak do końca elektryczne turbo jest debilnym pomysłem. bzdurą jest jedynie to co sprzedają firmy psudotuningowe oraz allegro... silniczek eltryczny 25 czy nawet 50W mocy i wiatraczek do bzdura totalna. ale... już np modelarski silnik elektryczny kilkaset W lub ze 2kW kręcący 50-60tys/min i np. cześć "zimna" od dużej turbo może dać zauważalny...
To akurat też zaleta.
Gdyby komutatory się nie zużywały, to pomijając inne zalety alternatorów(bo może ktoś widzi wady) do tej pory nadal stosowano by prądnice w samochodach. Ale alternatory też mają szczotki, mają też "komutator z jednym polem" :) Rozrusznik ma komutator... Z prądnicą mogłoby być ciężko, bo trzeba by puścić prąd roboczy przez wirnik a więc i komutator....
jakie zalety ma alternator samowzbudny? co się stanie gdy podepnę te diody wzbudzenia?
Lutownica 250W do komutatorów + Hot Air (kiedyś dwie lutownice po 250W każda). Cyna zwykła "60", stop eutektyczny ma swoje zalety.
Co to za auto? ECU musi mieć możliwość sterowania takim alternatorem, jeśli fabrycznie był autonomiczny regulator napięcia to ECU nie ma takiej możliwości. Zresztą to tylko cięcie kosztów, bo sterowany z ECU alternator (a właściwie regulator) nie ma żadnych zalet nad działającym autonomicznie. Po prostu ECU tak czy inaczej monitoruje napięcie w instalacji,...
Jak wspomnieli koledzy alternator wymaga wysokich predkości obrotowych to z kolei wymusza zastosowanie przekładni multiplikującej, w której też będą straty. Ja bym polecał poszukać jakiejś wolnoobrotowej maszyny elektrycznej, celowo nie pisze prądnicy bo chyba łatwiej zdobyć wolnoobrotowy silnik BLDC. Zaletą alternatora jest łatwość sterowania wzbudzaniem,...
schemat już zdążyłem znaleźć ale nie mogę znaleźć informacji jakie zmiany w instalacji muszę wykonać montując alternator np. od poloneza Zdaję sobie sprawę z zalet alternatora ale trochę jestem ograniczony brakiem czasu i próbuję znaleźć optymalne rozwiązanie. Jeśli okaże się , że przeróbka nie wymaga ogromnych nakładów pracy to zdecyduje się na wymianę...
Wielu producentów oferuje dedykowane regulatory alternatorów z wbudowaną kompensacją temperatury - maja tę zaletę że mają gwarantowane parametry w pełnym przedziale temperatur spotykanych w samochodach.
Widzisz kolego Rzuuf takie fora jak te potrafią skutecznie zniechęcić do alternatorów.Bo albo że przekładnię trzeba stosować albo że strata na wzbudzeniu itd.. Małą wadę jaką jest wzbudzenie(w zasadzie wielką zaletę) małą ponieważ max pobór prądu to tylko 2A czyli 24W przy max wzbudzeniu, spokojnie można to zrekompensować troszkę większymi śmigiełkami....
To akurat prawda, jednak nie zmienia to faktu, że one są podobnej mocy. Ośmielam się nie zgodzić. Proszę zwrócić uwagę na przełożenie w BISie i z zwykłym. Takie coś robi różnicę, na wolnych obrotach zwykły nie daje prądu zupełnie ( ma ok 1100-1200 obr na min ), a BIS potrafił 10-12A (ponad 2000 obr/min). przy założeniu że obroty silnika są na poziomie...
Sprawdzał ktoś może jaka jest różnica w prędkości wiatru w tym samym czasie między obszarem kilkanaście metrów przed budynkiem od strony nawietrznej a nad kalenicą dachu dwuspadowego gdy wiatr wieje mniej więcej prostopadle do kalenicy? Mierzyłem coś podobnego; kompresowanie się wiatru między budynkami. Okazuje się że wiatr przyśpiesza nawet dwukrotnie....
Takie charakterystyki można znaleźć dla każdego tranzystora co wcale nie świadczy o tym, że ktoś tak zaprojektował tranzystor aby reagował na zmiany temperatury. Wręcz odwrotnie. Jest to przypadłość z którą w wielu wypadkach trzeba niwelować. Też masz rację, niweluje się dryft temperaturowy półprzewodników w przyrządach pomiarowych, wzmacniaczach i...
Pozostaje pytanie o owal - jeśli jest to alternator może się różnie zachowywać. Toczenie ma tą zaletę że mamy pewnośc co do kształtu pierścieni.
A jaka ta sprawa wygląda w przypadku alternatorów z magnesami stałymi? Stosuje je np. Harley-Davidson. Z tego co wiem, mają one kilka zalet, m. in. brak strat na wytworzenie prądu wzbudzenia.
Jaki masz regulator solarny? Jeśli MPPT ze wspólnym minusem, to da się podłączyć do alternatora. Nie mam w ogóle solarów i jak pisałem na razie nie będę miał, bo nigdzie nie stoję dłużej niz dwie noce i zwykły rozruchowy kwasiak 74Ah mi dotychczas wystarczal . Drążę temat bo spodobała mi się waga aku LFP i chce samemu sprawdzic inne wychwalane zalety...
Ponieważ twoja bateria daje napięcie różne, zależne od oświetlenia, i zawierające się pomiędzy 0 a 37V, tylko przetwornica "step down" pozwala wykorzystać tak "urozmaicone" źródło: każde napięcie powyżej 14,4V będzie wykorzystywane do ładowania Twojego akumulatora. Regulator ładowania w takim "stylu", jak przy alternatorze - jest nie do wykorzystania,...
Zawsze można dostawić przekaźnik i będzie kontrolka ładowania.
Musisz znaleźć przewód ten co jest podłączony do DF gdzie idzie,to jest wyjście z regulatora.Być może jest on tam gdzie był stary regulator z prądnicy.Zasilanie na regulator powinno być po kluczyku ze stacyjki po bezpieczniku.Ten alternator ma jedna wadę ,mianowicie nie ma wyprowadzenia na kontrolkę ładowania.Dacia zamiast kontrolki ładowania miała...
Jak wziąłeś z akumulatora 5Ah, to przy prądzie ładowania 50A (całkiem realny) uzupełni to alternator w ciągu 6 min. Teraz pytanie dlaczego tak nie działają prostowniki ? Takie ładowanie nie jest "zdrowe" dla akumulatora. W technice wszystko jest kompromisem pomiędzy różnymi warunkami. Można by ładować prądem 5 A, ale co będziesz musiał czekać przez...
Panowie, alternator ma swoje zalety. Prąd ładowania od razu się nie pojawia, tylko po chwili jak alternator się wzbudzi. Kolejną ważną kwestią, o której nikt nie wspomniał to prędkość obrotowa alternatora na jałowych obrotach silnika. Często widziałem założone koła pasowe z prądnic, co z kolei nie przekładało się na prędkość altka do poprawnej wydajności....
Alternator, który podłączy się do baterii o rezystancji wewnętrznej rzędu kilku miliomów, przy krótkotrwałej różnicy potencjałów na poziomie pojedynczych woltów, pracuje mocno przeciążony i może ulec awarii . Bo stabilizator w alternatorze ogranicza jedynie napięcie do ok 14,5V, żeby nie wygotować elektrolitu w akumulatorze kwasowym. Jest w stanie...
Jedno i drugie ma swoje wady i zalety. Układ samowzbudny (magnesy stałe) ma zerowy pobór prądu w spoczynku, ale nie można kontrolować mocy samej turbiny, trzeba ją hamować. Maszyny z wzbudzeniem będą ciągle pobierać jakiś prąd za to można im regulować moc co przydaje się i przy słabym wietrze (łatwy rozruch) jak i przy przeciążeniu.
To właśnie zaletą AGM przyjmuje sporo prądu, bez Skody dla siebie. Dlatego w układach S&S masz EFB lub AGM.
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Przekładnia pasowa ma największe opory ze wszystkich znanych mi przekładni. przerobić jakiś silnik bo ma dłuższy rdzeń Nie tylko. Ważna jest również średnica, im większa tym bardziej stroma jest charakterystyka SEM w funkcji obrotów. Oznacza to, że wysokie napięcia są osiągalne przy niższych obrotach. Ale to co uzyskałeś też jest fajną bazą do budowy...
Alternator miałby tę zaletę że odpowiedni sterownik pozwoliłby na regulację obrotów wiatraka. Większy wiatr -duży prąd wzbudzenia i duża moc. Przy niskich obrotach wiatraka nie zasilamy obwodu wzbudzenia alternatora. Można się pokusić o zoptymalizowanie obrotów wiatraka, Jak obserwuję te profesjonalne ,to wydaje się że ich prędkość obrotowa jest stała...
Jeżeli prąd obciążenia nie jest duży, nie przekracza 5A to zasil wszystkie odbiorniki bezpośrednio z akumulatora i dioda nie będzie potrzebna. Zasilenie bezpośrednio z alternatora ma tę zaletę, że prąd nie przepływa przez rezystancję 0,22Ω i tranzystor o podobnej rezystancji, ważne w przypadku większych prądów.
doładowując go z alternatora do 14,2V uzyskujemy poziom naładowania 95% więc nie ma co kombinować ze zwiększaniem napięcia Nie ładując go do 100% jednocześnie wydłużasz mu czas życia, więc to jest zaleta, a nie wada w zasadzie.
Witam Zapaleńców :-) Od kilku lat zajmuję się amatorsko problematyką MEW, a przynajmniej częścią teoretyczną. W konstrukcjach tych wykorzystywane są różne rodzaje prądnic i wszystkie mają swoje wady i zalety. Stosunkowo mało pisze się o wykorzystaniu do budowy prądnic alternatorów samochodowych. Chciał bym podejść do własnego rozwiązania (tak mi się...
Poruszać, czyli rozumiem obracać a dokładniej napędzać? Mechanicznie można wymyśleć i zrealizować taki układ. Ale w jakim celu? Uzyskujesz większą ilość elementów, czyli pogarsza się niezawodność. I powstaje problem odbioru energii. Jako, że komutatory/pierścienie ślizgowe przy większych obciążeniach sprawiają kłopoty. Alternator samochodowy ma właśnie...
Witka! Jaśli masz tylko alternator to: żadnych przeciwwskazań,samae zalety np.łatwiejszy rozruch,stabilniejsze napięcie pokładowe. Alternator spokojnie zapewni moc do ładowania i zasilania odbiorników. Ważne: regulacja paska sprawdzenie regulatora napięcia(zmierz napięcie na akumulatorze przy włączonych światłach mijania i prędkości obrotowej silnika...
Nie przesadzacie aby? Bo jeszcze do łupin orzecha dojdziecie. Matowa powierzchnia ma swoje zalety - farba się lepiej trzyma.
Alternator jest bardziej wydajny niż zastosowana prądnica.Przerabiałem podobny silnik na alternator(cena ze szrotu mniejsza niż regulator).Trochę trzeba pokombinować z mocowaniem ,lecz masz dużo miejsca ,więc nie powinno być problemu.Zaletą podstawową jest większa moc ,co w tym przypadku ,dołożenie dodatkowych odbiorników prądu (dodatkowe światła i.t.p)nie...
CIekawy wudaje ni sie sposob magazynowania energi w wodzie. Dwa zbiorniki jeden nad drugim na odpowiedniej wysokosci i w dzien pompujesz pompa wode na gore a w nocy ta sama woda splywajac napedza pradnice. Pompka moze byc na 12v i tedy juz nie masz problemu z alternatorem do wiatraka tylko z alternatorem do turbiny:)) Zaletami tego sa mozliwosci gromadzenia...
kutalon to że nie płynie prosto to zaleta, a nie wada. Jeśli ma zakole, to przecinasz je rurą powiedzmy fi 250. Jeśli wody jest na tyle, by wypełnić ją, to uzyskasz sensowna moc na spadku 1m. W takim wypadku polecił bym ci koło wodne i prądnicę z pralki. jak sie postaraz to 500 watów na takim spadku osiagniesz bez wiekszych problemów. jak chcesz gotową...
Ciekawy pomysł. Tytuł jednak powinien brzmieć " Nowa pamięć masowa ". Drugi pomysł na "duży dysk" jest bardziej realny do wykorzystania, jeżeli faktycznie jego zaletami będzie dużo mniejsza ilość głowic, jeden silnik itd. Inaczej mówiąc w jednej obudowie zmieścisz równowartość 20 dużych dysków, stosując kilka razy mniej części, przez co drastycznie...
zaleta rs232 wzmacniacz zaleta linux zaleta
układ scalić rosyjski wyłączać światła mijać pomiar silnik trójfazowy
interfejs lexia makita migają diody
Traktorek Husqvarna przerywa i szarpie po załączeniu kosiska Światła stopu w Citroenie C3 świecą cały czas po włączeniu zapłonu