To akurat też zaleta.
Alternator daje napięcie i prąd od "prawie zerowych obrotów" To jest zaleta stosowania alternatora. Nieprawda i nie pisz więcej takich głupot.
(at)w3501yyyy Zgadzać się ze mną nie musisz. Gdyby komutatory się nie zużywały, to pomijając inne zalety alternatorów(bo może ktoś widzi wady) do tej pory nadal stosowano by prądnice w samochodach. Oprócz takich malutkich komutatorów, jak w odkurzaczach, czy wiertarkach miałem do czynienia z komutatorami o średnicy 0,5 m ale i większymi i tam oprócz...
Warto kupić Boost Recuperation System (BRM Boscha) bywają nawet za 1000 zł na OLX. Główna zaleta to olbrzymia sprawność. Alternator 12V to tylko 50-60% sprawności, a tu ze sterownikiem i aku LTO lub LFP (A123) w obie strony 88%. Taką sprawność podaje producent jako całości MHEV. Można przyjąć że sama maszyna BLDC/PMSM ma min. 92% sprawności jako silnik...
Modest do ogrzewania czego kolwiek alternator od motocykla czy samochodu nie będzie się nadawał za słaby do ogrzewania potrzeba co najmniej 1000w mocy 500w to się nada do zasilania komputera w twoim biurze po za tym jestem całkowicie sceptyczny co do zastosowania alternatora w MEW jedyna zaleta to niska cena
Alternator, który podłączy się do baterii o rezystancji wewnętrznej rzędu kilku miliomów, przy krótkotrwałej różnicy potencjałów na poziomie pojedynczych woltów, pracuje mocno przeciążony i może ulec awarii . Bo stabilizator w alternatorze ogranicza jedynie napięcie do ok 14,5V, żeby nie wygotować elektrolitu w akumulatorze kwasowym. Jest w stanie...
doładowując go z alternatora do 14,2V uzyskujemy poziom naładowania 95% więc nie ma co kombinować ze zwiększaniem napięcia Nie ładując go do 100% jednocześnie wydłużasz mu czas życia, więc to jest zaleta, a nie wada w zasadzie.
Lutownica 250W do komutatorów + Hot Air (kiedyś dwie lutownice po 250W każda). Cyna zwykła "60", stop eutektyczny ma swoje zalety.
jakie zalety ma alternator samowzbudny? co się stanie gdy podepnę te diody wzbudzenia?
Są też inne, trzeba szukać takiego który jest najcichszy. Z małymi agregatami jest taki problem, że to pierdziawki hałasujące jak najęte. Tak było kiedyś, jak szukałem na działkę. Może się coś zmieniło? W każdym razie nawet firmowa Honda 700W to była masakra, jedyna zaleta, że są małe i lekkie.
Równie dobrze mozna zastosowac diod od spawarki 200A. Ale uzwojenie też mają słabawe i daje zwarcie na pakiet blach. A pchanie sie w równie awaryjne altki transita to jak z deszczu pod rynne. Przy tym rozwiązaniu diody plusowe będziesz musiał odizolować od nadwozia a mostki nie i to jest ich zaleta.
Jak wspomnieli koledzy alternator wymaga wysokich predkości obrotowych to z kolei wymusza zastosowanie przekładni multiplikującej, w której też będą straty. Ja bym polecał poszukać jakiejś wolnoobrotowej maszyny elektrycznej, celowo nie pisze prądnicy bo chyba łatwiej zdobyć wolnoobrotowy silnik BLDC. Zaletą alternatora jest łatwość sterowania wzbudzaniem,...
schemat już zdążyłem znaleźć ale nie mogę znaleźć informacji jakie zmiany w instalacji muszę wykonać montując alternator np. od poloneza Zdaję sobie sprawę z zalet alternatora ale trochę jestem ograniczony brakiem czasu i próbuję znaleźć optymalne rozwiązanie. Jeśli okaże się , że przeróbka nie wymaga ogromnych nakładów pracy to zdecyduje się na wymianę...
Co do pierscienia ze stali ( jest nabity ? ) czy to po prostu wał w całości ? To bym się tak tym nie przejmował a wręcz to zaleta ( naprawiałem alternatory z pompami podcisnienia z tyłu ) i nie widziałem by uszczelniacz wyżłobił doły w wale ( średnia z obrotów to jakies 2K rpm i to przez ile lat ) tylko że medium jest olej i on smaruje 1 wargę. A pierścienie...
W dużej mierze zależy czy będzie doładowany od tego na jakich trasach jeździmy ,jakie długie odcinki .Jeździłem wcześniej autem żony codziennie 2x20 km (fokus) słabe ładowanie 13,4 i nie wymagał doładowania .Od czasu jak jeździ nim żona 2x2 km muszę go podładować co 2 tygodnie mimo iż naprawiłem ładowanie 13.8 (nadpalone styki regulatora napięcia )...
On ma czasem tak, ze po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają drastycznie i gaśnie. Nie mogę wyjechać nigdzie z rozładowanym aku, bo w Niemczech za lawetę mi policzą więcej niż wartość rowera Dodano po 44 Jest opcja, żeby na biegu jałowym akumulator sie naładował? Jak najbardziej. 20 minut powinno mu bardzo pomóc. Nie wiadomo czy Ci ktoś nie dowali za...
Widzisz kolego Rzuuf takie fora jak te potrafią skutecznie zniechęcić do alternatorów.Bo albo że przekładnię trzeba stosować albo że strata na wzbudzeniu itd.. Małą wadę jaką jest wzbudzenie(w zasadzie wielką zaletę) małą ponieważ max pobór prądu to tylko 2A czyli 24W przy max wzbudzeniu, spokojnie można to zrekompensować troszkę większymi śmigiełkami....
To akurat prawda, jednak nie zmienia to faktu, że one są podobnej mocy. Ośmielam się nie zgodzić. Proszę zwrócić uwagę na przełożenie w BISie i z zwykłym. Takie coś robi różnicę, na wolnych obrotach zwykły nie daje prądu zupełnie ( ma ok 1100-1200 obr na min ), a BIS potrafił 10-12A (ponad 2000 obr/min). przy założeniu że obroty silnika są na poziomie...
kutalon to że nie płynie prosto to zaleta, a nie wada. Jeśli ma zakole, to przecinasz je rurą powiedzmy fi 250. Jeśli wody jest na tyle, by wypełnić ją, to uzyskasz sensowna moc na spadku 1m. W takim wypadku polecił bym ci koło wodne i prądnicę z pralki. jak sie postaraz to 500 watów na takim spadku osiagniesz bez wiekszych problemów. jak chcesz gotową...
Fakt, już ją masz i nie zwracasz Chińczykom. Traktujmy więc obliczenia jako przewidywane "zyski". Znajdź w necie statystyki wiatru w wawie z poprzednich kilku lat abyś wiedział ile jest dni w roku z wiatrem o prędkości 4 5 6 8 m/s. Tyle pkt wystarczy, ewentualnie jeśli okaże się że jest więcej niż tydzień silniejszych wiatrów, uwzglednij je też Dodano...
Kolega Grzegorz_madera ma rację, jeżeli już stosować manometr to i kontrolkę. Miałem kiedyś klienta który chciał żeby mu zamontować dodatkowy sygnalizator pracujący równolegle z kontrolką ciśnienia oleju i ładowania. Zamontowałem buzer, plus do zasilania kontrolek, a minus buzera poprzez dwie diody odpowiednio do przewodów na czujnik ciśnienia oleju...
Ciekawy pomysł. Tytuł jednak powinien brzmieć " Nowa pamięć masowa ". Drugi pomysł na "duży dysk" jest bardziej realny do wykorzystania, jeżeli faktycznie jego zaletami będzie dużo mniejsza ilość głowic, jeden silnik itd. Inaczej mówiąc w jednej obudowie zmieścisz równowartość 20 dużych dysków, stosując kilka razy mniej części, przez co drastycznie...
Wielu producentów oferuje dedykowane regulatory alternatorów z wbudowaną kompensacją temperatury - maja tę zaletę że mają gwarantowane parametry w pełnym przedziale temperatur spotykanych w samochodach.
Takie charakterystyki można znaleźć dla każdego tranzystora co wcale nie świadczy o tym, że ktoś tak zaprojektował tranzystor aby reagował na zmiany temperatury. Wręcz odwrotnie. Jest to przypadłość z którą w wielu wypadkach trzeba niwelować. Też masz rację, niweluje się dryft temperaturowy półprzewodników w przyrządach pomiarowych, wzmacniaczach i...
Drugie pytanie bez odpowiedzi, to czy w takiej sytuacji dodatkowy akumulator coś daje, czy wręcz przeciwnie. Zaleta: Wydłużony czas działania pracy przetwornicy przy postoju, chwilowym braku ładowania alternatora oraz większa pojemność. Wady: Przy połączeniu obydwu akumulatorów równolegle czyli napięcie takie same a większy amperaż i pojemność jest...
Przepraszam za posty jeden pod drugim, ale minęło już trochę czasu a nikt nie odpisał. No więc kupiłem nowy reg. napięcia F00M Bosch. W opisie u sprzedawcy było napisane że jest na 14.4 V, natomiast u mnie na zimnym silniku mam równe 13.92V,na ciepłym 13.60V. Jedyna zaleta, że ładowanie mam od razu po uruchomieniu silnika i nie ważne jakie dam obciążenie...
Stary regulator ma być całkowicie odłączony, bo nie jest on już do niczego potrzebny. Jakiej wartości jest bezpiecznik? Jakiej produkcji? Nie jakiś chiński szajs? Te zamiast się spalić wolą się stopić. Musisz odłączyć wzbudzenie alternatora, czyli odpiąć biało zielony od alternatora i sprawdzić czy bezpiecznik dalej się grzeje. Jak odpalisz, to po kolei...
:D Po wielu wizytach w różnych serwisach mogę zakończyć temat migających świateł. Możliwe są tylko trzy powody migających świateł według mojego guru Pana Łukasza. Zacznę od najtańszej. Sprawdzenie wszystkich mas wychodzących z silnika i modułu sterującego . I jak się okazało to był jedyny problem z którym w moim przypadku należało od początku walczyć....
"E no spoko ze działa, sam jakieś 8 lat temu uruchamiałem "na pokaz" jakiś ruski alternator 12V, ale wtedy nie miałem pojęcia co to mosfet... W końcówce pracowały KD502 * 6 szt + niezłe sterowanie. Jako żródło sygnału do sterowania tranzystorami miałem płynnie przestrajany generator 555 i rejestr przesówający, bodaj MCY74164 (mogę się mylić -minęło...
Nawet moc 1 kW będzie wystarczająca, o ile nie będziesz załączał wszystkich pomp "naraz". Typowy agregat za kilkaset złotych rozwiązuje problem. Wada rozwiazania: musi być stała obsługa. W tym konkretnym przypadku zrobiłbym coś innego: - UPS o mocy około 1 kW (np UPC typu komputerowego) z baterią akumulatorów 12V (typowe UPC maja najczęściej 24V), całość...
Musisz znaleźć przewód ten co jest podłączony do DF gdzie idzie,to jest wyjście z regulatora.Być może jest on tam gdzie był stary regulator z prądnicy.Zasilanie na regulator powinno być po kluczyku ze stacyjki po bezpieczniku.Ten alternator ma jedna wadę ,mianowicie nie ma wyprowadzenia na kontrolkę ładowania.Dacia zamiast kontrolki ładowania miała...
wystarczy przekaznik jeden i dioda zebezpieczajaca. podpinamy sie pod wyjscie z alternatora i swiatla zapalaja sie po rozpoczeciu ladowania. a jak ktos chce trudniej to dodaje tyrystor zeby nie stracic swiatel gy padnie ladowanie (chociaz to moze byc zaleta bo bez ladowania lepiej wszystko wylaczyc i dojchac dalej niz swiecic i nie dojechac) Dodano...
Zobacz: taki np Passat B6 ma alternator 160A i akumulator 50-55 Ah. Czyli grubo powyżej tego co obliczyłeś. A alternator przecież nie wie co jest odbiornikiem prądu. Czy to akumulator czy może jakiś zestaw audio o mocy 1 kW. Więc nie reguluje on żadnego prądu. Reguluje napięcie i ustala je na 14.5V. Jeśli jest tych odbiorników więcej, to 'starają się'...
Ponieważ twoja bateria daje napięcie różne, zależne od oświetlenia, i zawierające się pomiędzy 0 a 37V, tylko przetwornica "step down" pozwala wykorzystać tak "urozmaicone" źródło: każde napięcie powyżej 14,4V będzie wykorzystywane do ładowania Twojego akumulatora. Regulator ładowania w takim "stylu", jak przy alternatorze - jest nie do wykorzystania,...
skoro są tak niskie obroty biegu jałowego to ładowania prawie niema więc przygasają kontrolki z powodu siadającego napięcia. daj zdjęcia chociaż tej przepustnicy, bo szczerze mówiąc nie chce mi się szukać jej w swoich zbiorach ;) a mam gdzieś na pewno razem z całą wiązką poza tym jeśli piszesz że nowszy jednopunkt marelli (pewnie taki jak w 900) działa...
A tak sobie byślę, zupełnie teoretycznie: co by było jakby ten układ stratny przerobić na bezstratny ? Koncepcja taka: To co wychodzi z alternatora dać na mostek diodowy. Bez obciążenia otrzymamy pewnie coś między 20 a 100V DC w zależności od obrotów. Dalej z tego DC przetwornica "w dół" do akumulatora. Miało by to sens, czy coś pominąłem ? Wada oczywista...
Pozostaje pytanie o owal - jeśli jest to alternator może się różnie zachowywać. Toczenie ma tą zaletę że mamy pewnośc co do kształtu pierścieni.
Sprawdzał ktoś może jaka jest różnica w prędkości wiatru w tym samym czasie między obszarem kilkanaście metrów przed budynkiem od strony nawietrznej a nad kalenicą dachu dwuspadowego gdy wiatr wieje mniej więcej prostopadle do kalenicy? Mierzyłem coś podobnego; kompresowanie się wiatru między budynkami. Okazuje się że wiatr przyśpiesza nawet dwukrotnie....
Kiedyś w BMW widziałem radyjko z przewodem podłączonym do przerywacza i też reagowało na obroty głośnością. W tym modelu była to zaleta-silnik hałasował niesamowicie. W obecnych wyciszonych autach sprawa zmiany głośności, to sprawa indywidualna. Może warto zmierzyć napięcie zasilania. Jeżeli zbyt cienkie przewody lub słaby kontakt, to energożerne urządzenia...
Panowie, alternator ma swoje zalety. Prąd ładowania od razu się nie pojawia, tylko po chwili jak alternator się wzbudzi. Kolejną ważną kwestią, o której nikt nie wspomniał to prędkość obrotowa alternatora na jałowych obrotach silnika. Często widziałem założone koła pasowe z prądnic, co z kolei nie przekładało się na prędkość altka do poprawnej wydajności....
CIekawy wudaje ni sie sposob magazynowania energi w wodzie. Dwa zbiorniki jeden nad drugim na odpowiedniej wysokosci i w dzien pompujesz pompa wode na gore a w nocy ta sama woda splywajac napedza pradnice. Pompka moze byc na 12v i tedy juz nie masz problemu z alternatorem do wiatraka tylko z alternatorem do turbiny:)) Zaletami tego sa mozliwosci gromadzenia...
Witam Wiem, stary temat ale przypadkiem trafiłem na ten wątek. Kolego piękny przebieg i jeśli stan auta jest faktycznie tak dobry to są dwie drogi. Poszukać jakiegoś w miarę nowego silnika na aukcjach i zrobić swapa lub remont obecnego silnika ( - zaleta że za parę lat autko będzie zabytkowe ;-) ) Nie wiem jak teraz ale mnie udało się kupić fabrycznie...
Co to za auto? ECU musi mieć możliwość sterowania takim alternatorem, jeśli fabrycznie był autonomiczny regulator napięcia to ECU nie ma takiej możliwości. Zresztą to tylko cięcie kosztów, bo sterowany z ECU alternator (a właściwie regulator) nie ma żadnych zalet nad działającym autonomicznie. Po prostu ECU tak czy inaczej monitoruje napięcie w instalacji,...
Do piachu Wyobraź sobie prądnica z magnesami trwałymi. Jego napięcie na biegu jałowym praktycznie rośnie wprost proporcjonalnie do obrotów (prądy wirowe, naskórkowość i histerezę przy prądnicy wolnoobrotowej można pominąć ). Teraz wyobraź sobie (do fizyki głownie potrzebna jest wyobraźnia) alternat z cewkami zamiast magnesów. Muszą one mieć dopasowane...
Jeżeli prąd obciążenia nie jest duży, nie przekracza 5A to zasil wszystkie odbiorniki bezpośrednio z akumulatora i dioda nie będzie potrzebna. Zasilenie bezpośrednio z alternatora ma tę zaletę, że prąd nie przepływa przez rezystancję 0,22Ω i tranzystor o podobnej rezystancji, ważne w przypadku większych prądów.
Powiedz jakie masz napięcia w swoim wiatraku może coś się doradzi. Ale z doświadczenia wiem że jedyną słuszną drogą jest igbt,a przy małych napięciach mosfet, nie pchaj się w żadne przekaźniki (nie będziesz z nich zadowolony), czy masz już patent na zabezpieczenie burzowe? Jeszcze nie wiem, jakie będzie finalne napięcie. Właśnie przygotowuję eksperymentalny...
A jaka ta sprawa wygląda w przypadku alternatorów z magnesami stałymi? Stosuje je np. Harley-Davidson. Z tego co wiem, mają one kilka zalet, m. in. brak strat na wytworzenie prądu wzbudzenia.
Alternator miałby tę zaletę że odpowiedni sterownik pozwoliłby na regulację obrotów wiatraka. Większy wiatr -duży prąd wzbudzenia i duża moc. Przy niskich obrotach wiatraka nie zasilamy obwodu wzbudzenia alternatora. Można się pokusić o zoptymalizowanie obrotów wiatraka, Jak obserwuję te profesjonalne ,to wydaje się że ich prędkość obrotowa jest stała...
Przekładnia pasowa ma największe opory ze wszystkich znanych mi przekładni. przerobić jakiś silnik bo ma dłuższy rdzeń Nie tylko. Ważna jest również średnica, im większa tym bardziej stroma jest charakterystyka SEM w funkcji obrotów. Oznacza to, że wysokie napięcia są osiągalne przy niższych obrotach. Ale to co uzyskałeś też jest fajną bazą do budowy...
Poruszać, czyli rozumiem obracać a dokładniej napędzać? Mechanicznie można wymyśleć i zrealizować taki układ. Ale w jakim celu? Uzyskujesz większą ilość elementów, czyli pogarsza się niezawodność. I powstaje problem odbioru energii. Jako, że komutatory/pierścienie ślizgowe przy większych obciążeniach sprawiają kłopoty. Alternator samochodowy ma właśnie...
Ah polonez, do szkoły przez 5 lat się tłukłem i nie było z nim problemów ( 1.6 w gazie z 2000r). Teraz ma już 10 lat i jeździ nadal bezawaryjnie prócz wymiany wydechu (na złomie kupiłem prawie nówkę i alternatora).Z odpalaniem nie ma problemu a elektryka tam znikoma to nam baterii tak nie rozwala. Na trasie pali 7-8 litrów gazu przy normalniej jeździe...
Witka! Jaśli masz tylko alternator to: żadnych przeciwwskazań,samae zalety np.łatwiejszy rozruch,stabilniejsze napięcie pokładowe. Alternator spokojnie zapewni moc do ładowania i zasilania odbiorników. Ważne: regulacja paska sprawdzenie regulatora napięcia(zmierz napięcie na akumulatorze przy włączonych światłach mijania i prędkości obrotowej silnika...
Po wielu wizytach w różnych serwisach mogę zakończyć temat migających świateł. Możliwe są tylko trzy powody migających świateł według mojego guru Pana Łukasza. Zacznę od najtańszej. Sprawdzenie wszystkich mas wychodzących z silnika i modułu sterującego . I jak się okazało to był jedyny problem z którym w moim przypadku należało od początku walczyć....
Zawsze można dostawić przekaźnik i będzie kontrolka ładowania.
Ja co prawda nie jestem specem od statków powietrznych czy też wodnych i instalacji w nich stosowanych, aczkolwiek odpowiedzi na niektóre z pytań wynikają z logiki związanej z elektroenergetyką. Ad1. blokowy, ideowy i montażowy-nie mając styczności z tematyką tak bym powiedział Ad2. Schemat mostka prostowniczego 1 lub 3 fazowego w zależności od potrzeb...
Tak jest to prąd uśredniony i nie przeszkadza mi to, tak to było pomyślane od początku. Podłączając w szereg multimetr mam pomiar taki sam jak na wyświetlaczu. Potencjometrem precyzyjnym robię kalibrację prądu i mam dokładność która jest wystająca do ładowania akumulatora. Jak ktoś potrzebuje większej dokładności to ok. Jak ładuje alternator w samochodzie?...
Jaki masz regulator solarny? Jeśli MPPT ze wspólnym minusem, to da się podłączyć do alternatora. Nie mam w ogóle solarów i jak pisałem na razie nie będę miał, bo nigdzie nie stoję dłużej niz dwie noce i zwykły rozruchowy kwasiak 74Ah mi dotychczas wystarczal . Drążę temat bo spodobała mi się waga aku LFP i chce samemu sprawdzic inne wychwalane zalety...
Nie przesadzacie aby? Bo jeszcze do łupin orzecha dojdziecie. Matowa powierzchnia ma swoje zalety - farba się lepiej trzyma.
Ja to zrobiłem następująco. Przekaźniki kupiłem przygotowane, tzn spytaj się o przekaźniki do świateł do malucha. Są to dwa przekaźniki typowe w podstawkach tyle że na blaszce do przykręcenia i okablowane. Zaletą ich jest to że są tańsze niż by je kupić osobno + podstawki ;). Przykręciłem je do uchwytu silnika wycieraczki, tam też od razu podłączyłem...
no nie tak do końca elektryczne turbo jest debilnym pomysłem. bzdurą jest jedynie to co sprzedają firmy psudotuningowe oraz allegro... silniczek eltryczny 25 czy nawet 50W mocy i wiatraczek do bzdura totalna. ale... już np modelarski silnik elektryczny kilkaset W lub ze 2kW kręcący 50-60tys/min i np. cześć "zimna" od dużej turbo może dać zauważalny...
Witam mam inne rozwiązanie tego tematu mianowicie wykorzystuję wyjście (dające napięcie gdy alternator pracuje ) oznaczone jako D+ lub DF (kabel koloru niebieskiego w wiązce do zestawu wskaźników) poprzez wyłącznik do sterowania przekaźnika świateł mijania. Układ wymagał w Fordzie Escorcie do znalezienia kabla który wygasza żarówkę ładowania oraz podłączenia...
W tej sytuacji ja bym wymienił kable do wzmaka na 50mm^2, kond to zbędny wydatek lepiej kupić aku, czy alternator mocniejszy (zalety aku zamiast konda opisali koledzy wyżej :) ) Pomiędzy akumulatorami spokojnie starczy te 120A, nawet wzmak obciążony na 2 om nie przepali go, bo jak by nie było ciągnie prąd z dwóch akumulatorów, a bezpieczniej będzie...
witaj tzok masz rację jest to układ do opla ale jak pewno zauważyłeś jest też idealny do wv ponieważ jest to samo no i do każdego innego więc uniwersalny może o jego zaletach -jak zauważyłeś wejście ins to wejście synału z alternatora a więc układ załączany jest dopiero jeśli alternator zacznie ładować i to z opużnieniem ok 5 sekund co pozwala choć...
Witam! Ten zacisk jest w Europie nazywany W i wykorzystywany jako "czujnik obrotów" przy zwykłych dieslach. Zaletą regulatora zewnętrznego (nie w alternatorze) jest to, że napięcie mierzy już w instalacji, a nie na samym alternatorze, przez co spadki na podłączeniach nie grają roli. Musisz do ideału doprowadzić obwody "prądowe", inaczej trzeba wozić...
Mam prądnicę w motocyklu. 1 faza, samowzbudna, oba końce wyprowadzone z obudowy przewodami, oba niepodpięte do masy, czyli mam pewną dowolność w konstruowaniu modułu regulatora-prostownika. Sam regulator myślę zrobić w klasycznym układzie - jedna połówka przebiegu zwierana tyrystorem po przekroczeniu określonego napięcia (napięcie ładowania + napięcie...
Trudno się dziwić, że tak wyszło gdyż popełniono kardynalny błąd - przekładnia musi być na pasku zębatym. Po drugie - tak to jest gdy się wiatrak robi "na oko". Przecież jest oczywistym, że przekładnia nie ma 100% sprawności tylko jakieś 70-80% i projektując turbinę trzeba uwzględnić te dodatkowe 30% na pokonanie oporów przekładni - czyli bardzo dużo....
Zakładałem regulatory od maluchów do różnych alternatorów i zawsze wydalały a ich zaletą była cena. A co do regulatora z felicji to widziałem kiedyś taki nawet go z kumplem rozebraliśmy i jeżeli to jest taki sam to raczej go nie przerobisz. w tym co my rozebraliśmy wszystko było SMD i to jeszcze na płytce ceramicznej. :o
Chyba kolego zbyt optymistycznie podchodzisz do swoich obliczeń. Przy tak długim przewodzie większym problemem stają się straty napięcia. Rzeczywiście: dopuszczalna obciążalność to jedno, a straty napięcia to drugie. I to będzie działać w obu kierunkach: stracone wolty przy rozruchu i wydłużony czas ładowania akumulatora w druga stronę. 120-150 amperów...
dlugi ten opis ale chcialam jak najdokladniej Nie tłumacz się. Długi opis to zaleta - a nie wada :) Niestety - trudno z opisu wywnioskować, jakie błędy "wyszły" w czasie diagnozy w serwisie. Wymiana akumulatora który był rozładowany z powodu wielokrotnej próby uruchomienia silnika już wzbudza podejrzenia co do kompetencji mechanika w ASO. Pomijając,...
To właśnie zaletą AGM przyjmuje sporo prądu, bez Skody dla siebie. Dlatego w układach S&S masz EFB lub AGM.
A jakie są zalety poza ceną 2x?
Alternator jest bardziej wydajny niż zastosowana prądnica.Przerabiałem podobny silnik na alternator(cena ze szrotu mniejsza niż regulator).Trochę trzeba pokombinować z mocowaniem ,lecz masz dużo miejsca ,więc nie powinno być problemu.Zaletą podstawową jest większa moc ,co w tym przypadku ,dołożenie dodatkowych odbiorników prądu (dodatkowe światła i.t.p)nie...
Ja tam jestem fanem starych samochodów :) co prawda ze względu na posiadanie maksymalnych zniżek na OC nie marudzę w temacie pojemności silnika... Przez ostatnie 3 lata jeździłem Vectrą A, kupioną za 3kPLN (przepłacone, chodziły wtedy po 2-2,5), 2.0 8V + LPG, przejechałem 80tysięcy km i nigdy nie zdarzyło się żeby o własnych siłach nie dojechała do...
(at)lizzard A dlaczego nie pomyślisz o wykorzystaniu dużego alternatora samochodowego? Można mu przyłożyć stałe napięcie na uzwojenie wirnika, albo nawet zamienić je na porządny neodymowy magnes pierścieniowy o stosownych wymiarach, usunąć diody, dodać hallotrony oraz sterownik. Masz wtedy duży, niskonapięciowy silnik BLDC małym kosztem. :D z wszystkimi...
szwagier spojzał na alternator i powedział że ten typ nie ma szczotek tylko coś innego, jest to możliwe? oczywiście że są zintegrowane z regulatorem.miałem to samo w moim AUDI i okazało się ,że zużycie pierścieni na wirniku. A jaka to różnica w działaniu czy są zintegrowane czy nie? Zinergrowane mają tą zaletę że można wymienić szczotki bez demontażu...
Zakładasz pompę elektryczną z astry 2 . 3 przewody plus masa i kontrolka alternatora. Zakuwasz 2 węże i koniec.
Oczywiście ,każda rzecz na wady i zalety ale ważne są też koszty eksploatacji.P
Witam. Obawiam się że nie da się przewidzieć ( dokładnie ) jakie napięcia i prądy da się uzyskać. Pozostają próby. Osobiście kupiłbym na szrocie jakikolwiek alternator od samochodu osobowego. Takie rozwiązanie ma zaletę - wzbudzenie jest sterowane. W takich jak na fotkach całość jest mało efektywna. Z uwagi na sposób działania regulatora tego typu....
sorry, że odgrzewam temat, ale ostatnio miałem okazję skorzystać z kabli (stary akumulator i włączone światła na postoju), więc dodam swoje spostrzeżenia: 1. u mnie zawsze dawca miał włączony silnik, na obrotach jałowych. Zwiększanie obrótów za wiele nie da, bo i tak napięcie nie będzie wyższe. Prąd i tak głównie płynie z akumulatora - na rozruch potrzeba...
Regulator ten sam. Różnica w charakterystyce. Przekaźnika być nie musi. A tym bardziej podłączenie go do regulatora. Odpowiadają przewrotne po co skomplikowałeś sobie życie i kupiłeś elektryka. Skoro silnik spalinowe działają od lat. Po to dano dodatkowe diody by wyeliminować pobór prądu przy rozruchu. Dodatkową zaletą to lepsza stabilność napięciowa...
Diody z alternatora samochodowego są rzeczywiście "twarde" ale to zwykłe diody krzemowe, i tu lepsza będzie jak pisałem wyżej dioda Schottky, gdyż ma mniejsze napięcie przewodzenia - będą mniejsze straty z korzyścią dla instalacji, ale przede wszystkim - mniej ciepła a to jest głównym problemem. Np. MBR3045 http://elektronika-sklep.pl/sklep/p493,m...
Zamierzam zastosować 1Wire (http://pl.wikipedia.org/wiki/1-Wire): są to tylko 2 przewody zasilające: 0V i +5V. Po tych przewodach "idzie" także sygnał danych. Wszystko połączone równolegle do tej magistrali. W zasadzie, logicznie, to jest to tak samo jak w Twoim rozwiązaniu: 1 master i reszta slave. Każdy słyszy każdego (bo wszystkie elementy nasłuchują)...
Sądzę, że najlepiej podejdzie 6 diodowy alternator z UAZa 469. Trzeba go tylko wymienić razem w parze z regulatorem. UAZ nie ma kontrolki, więc wszystko będzie działało jak trzeba. Sprawdź sobie schematy z pierwszych UAZów, jak jest to wszystko podłączone. Tylko jedna uwaga, kiedy silnik nie pracuje a zapłon jest włączony, to cały czas idzie pełny prąd...
Witam W czasach gdy było trudno o alternator a była prądnica ,montowałem alternator z Fiata 125p ,trochę było zabawy lecz działał dobrze.Zaletą tego było to że prędzej ładował niż oryginalny z malucha,dodatkowo regulator mechaniczny ,na którym można było podbić ładowanie.Ja stosowałem do Malucha tradycyjny jaki był ,wymieniałem przewód zasilający alternator...
No tak na dziś to masz go za 75 zł na olx jak wpiszesz "Silnik elektryczny do roweru Batavus Sparta Koga". Stan sprzedający pisze "nieznany" bo nie wie jak podłączyć, a tam jest żółty kabel do komunikacji ze sterownikiem, immobilizerem i kontrolerem, którym śmigają dane zaszyfrowane RSA-256. W Słomczynie brałem od 20 do 50 zł. Mam zapas 7 szt i kilka...
Panowie! Czegoś tu nie rozumiem - jeśli winny jest akumulator to nie zabezpieczać auta? A może po prostu lepiej kupić rozsądny aku i nie robić problemu? Zwiększenie samej pojemności wiele tu nie da bo aku będzie ciągle niedoładowany z powodu słabego alternatora, ale można zainwestować parę złotych więcej i kupić Optimę, wcale nie musi być ta żółta,...
haha a Ty jak zwykle na przekór...ciekawe czemu to ludzie wymieniali te prądnice co? teraz daje się alternatory w te miejsce...amorki akurat dawały taką zaletę której nie miały inne motocykle-sterowność, dobrą przyczepność...pojedź se Mz 251 i albo jawą 500...zobaczysz jak sie w zakręty wchodzi. Akurat prądnica miała to że opór duży stawiała(mechaniczny),...
Ostatnio męczę z kumplem alternator w jego wiatraku i sprawa wygląda tak: 1. Niezbędna jest przekładnia (w testowanym wiatraku ok 1:20) 2. Przy słabym wietrze alternator zaraz po wzbudzeniu wychamowywuje wiatrak, co powoduje odwzbudzenie alternatora, po czym wiatrak przyspiesza, znowu się wzbudza. I tak w kółko. Konieczne jest zastosowanie jakiegoś...
Klasyczne dynamo drażniło mnie "od zawsze" swoim działaniem. W międzyczasie widziałem wersję do zabudowy w piaście, jednak szczotkowe odbieranie energii wydało mi się krokiem wstecz. Postanowiłem coś z tym zrobić. Jak się okazuje - nie tylko ja ;). Od kilkunestu miesięcy używam z powodzeniem samodzielnie wykonanego alternatora tego typu. Wątek niniejszy...
Przeglądałem przed chwilą charakterystyki alternatora A 108-14V-35A oraz A 115-34b. Charakterystyka prądowo-prędkościowa tego drugiego jest bardziej stroma, tzn., że przy niższych prędkościach oddaje większą moc (przy 2000 obr/min - około 17A, a pierwszy tylko 13A). Dodatkową zaletą jest to, że ma regulator napięcia elektroniczny. Trzeba przeanalizować...
oczywiście Gerri ma rację, dla tego ja zawsze mówię, żeby kupować największy akumulator jaki się zmieści w podstawkę, dzięki czemu ma duży zapas, nie jest "zarzynany" granicznym prądem przy rozruchu, tylko dużo mniejszym niż może dać, dzięki temu dużo dłużej żyje, dużo dłużej może samochód stać nie odpalany a i tak odpali, a w sytuacjach awaryjnych...
dzięki...ale idzie jak po grudzie. O ile o elektrowniach wiatrowych jest masę materiałów, o tyle o wodnych to jak się coś trafi to mizernie. Opisy są ale do większych konstrukcji i przedewszystkim stałych. Woda ma jednak tą zaletę ze jest. A z wiatrem to loteria.
(at)vodiczka na SiC można robić wysokonapięciowe MOSFETy zdolne skutecznie walczyć z IGBT w tej dziedzinie przy zachowaniu wszystkich zalet MOSFET. Co jest istotne dla automotive i rozwiązań BEV gdzie nawet w przypadku alternatora stosuje się już synchroniczny prostownik (mosfety) by eliminować każdy zbędny W traconej energii (ze względu na to, że wszystko...
Do tego alternatora można bez problemu zastosować zewnętrzny regulator np. od poloneza.Ja tak zrobiłem i działa dobrze.Należy oczywiście usunąc stary z altelnatora i dokonać odpowiednich przełączen wewnątrz alternatora.Rozwiązanie to ma jeszcze tą zaletę że w niektórych regulatorach mozna dokładnie wyregulować napięcie za pomocą pr,ka.
Witam. Konstrukcja takiego pojazdu jak z linku jest poważnym wyzwaniem . Oczywiście że elektronika jest w tym wypadku chyba najlepsza . Jak już miałbym koniecznie robić coś z silnikiem spalinowym to inaczej . Po prosu coś na kształt " hybrydy " . Jak wiadomo z konstrukcjami tego typu jest problem - zasilanie odpowiednio mocnych silników . Można by zastosować...
Może nie tyle chroni przed zakłóceniami, co nieznacznie stabilizuje prąd. Żeby nie było zakłóceń (choć zależy jakie zakłócenia ma się na myśli) Przed zakłóceniami elektromagnetycznymi chroni ekranowanie, tzn podł±czenie obudowy silnika pod biegun - w DC lub pod zero w AC (NIE PODŁĄCZAĆ POD FAZOWY... bo kogoś popieści z sieci i tyle będzie). Stabilizowanie...
Jak wziąłeś z akumulatora 5Ah, to przy prądzie ładowania 50A (całkiem realny) uzupełni to alternator w ciągu 6 min. Teraz pytanie dlaczego tak nie działają prostowniki ? Takie ładowanie nie jest "zdrowe" dla akumulatora. W technice wszystko jest kompromisem pomiędzy różnymi warunkami. Można by ładować prądem 5 A, ale co będziesz musiał czekać przez...
Polecam Autorowi tematu przeglądniecie YT pod względem wykorzystania alternatora w turbinach wiatrowych. Jest kilka przykładów. Jeśli nie przeraża stopień skomplikowania mechaniki to czemu nie :) Prądnica ze wzbudzeniem ma tę zaletę że prawie nie stawia oporów przy rozruchu co stanowi bolączka turbin z magnesami stałymi.
Witam mój kolega z pracy ma kilkuletnią Sienę, cały czas ma jakieś problemy(zawieszenie, alternator, hamulce), teraz zaczyna wyłazić rdza na karoserii, ja bym tego nie kupił.
panowie, samochody na wodór to mrzonka... http://szczesniak.pl/node/7 największe koncerny nie dały sobie rady ze stworzeniem taniego hydrogen car dodam od siebie że najtańszym sposobem uzyskania wodoru, jest wytworzenie go z metanu. tak więc już lepiej zrobić samochód ma CNG niż wodór. przede wszystkim, Wodór nie jest źródłem energii a jedynie jej...
zaleta prostowników zigbee zaleta zaleta rs232
iphone operator ekranowanie aluminium pilot centralnego zamka skoda
połączenie tabletów telefonem moduł komfort termet
Mechanizm magnetowidu Aiwa 7700: Diagnostyka i naprawa Czujnik otwarcia maski w Renault Laguna II - czy jest obecny?