Jak wspomnieli koledzy alternator wymaga wysokich predkości obrotowych to z kolei wymusza zastosowanie przekładni multiplikującej, w której też będą straty. Ja bym polecał poszukać jakiejś wolnoobrotowej maszyny elektrycznej, celowo nie pisze prądnicy bo chyba łatwiej zdobyć wolnoobrotowy silnik BLDC. Zaletą...
Alternator od FSO do C 330 (9 diodowy) Ponieważ jest to jeszcze popularny temat postanowiłem opisać szerzej jak to zrobiłem. Napęd Pasek klinowy o długości 1270 mm a nie 1250 jak dla prądnicy. Swobodnie się zakłada i napina. Alternator 1. Sprawdzamy alternator elektrycznie. 2. Zakładamy nowe łożyska...
Co to za auto? ECU musi mieć możliwość sterowania takim alternatorem, jeśli fabrycznie był autonomiczny regulator napięcia to ECU nie ma takiej możliwości. Zresztą to tylko cięcie kosztów, bo sterowany z ECU alternator (a właściwie regulator) nie ma żadnych zalet nad działającym autonomicznie. Po prostu...
Ostatnio męczę z kumplem alternator w jego wiatraku i sprawa wygląda tak: 1. Niezbędna jest przekładnia (w testowanym wiatraku ok 1:20) 2. Przy słabym wietrze alternator zaraz po wzbudzeniu wychamowywuje wiatrak, co powoduje odwzbudzenie alternatora, po czym wiatrak przyspiesza, znowu się wzbudza....
Ups ma sens tam gdzie jest potrzebne ciągłe ale krótkotrwałe zasilanie np przy krótkotrwałym zaniku napięcia. Zakup to tańszy niż agregat, mniej kłopotliwy w eksploatacji a i na wycieczkę do zabrania Akumulator z czasem traci pojemność, do długiego czasu pracy potrzebny wielki akumulator - co za tym...
Witam! Ten zacisk jest w Europie nazywany W i wykorzystywany jako "czujnik obrotów" przy zwykłych dieslach. Zaletą regulatora zewnętrznego (nie w alternatorze) jest to, że napięcie mierzy już w instalacji, a nie na samym alternatorze, przez co spadki na podłączeniach nie grają roli. Musisz do ideału...
Musisz znaleźć przewód ten co jest podłączony do DF gdzie idzie,to jest wyjście z regulatora.Być może jest on tam gdzie był stary regulator z prądnicy.Zasilanie na regulator powinno być po kluczyku ze stacyjki po bezpieczniku.Ten alternator ma jedna wadę ,mianowicie nie ma wyprowadzenia na kontrolkę...
Witam W czasach gdy było trudno o alternator a była prądnica ,montowałem alternator z Fiata 125p ,trochę było zabawy lecz działał dobrze.Zaletą tego było to że prędzej ładował niż oryginalny z malucha,dodatkowo regulator mechaniczny ,na którym można było podbić ładowanie.Ja stosowałem do Malucha tradycyjny...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich...
Do tego alternatora można bez problemu zastosować zewnętrzny regulator np. od poloneza.Ja tak zrobiłem i działa dobrze.Należy oczywiście usunąc stary z altelnatora i dokonać odpowiednich przełączen wewnątrz alternatora.Rozwiązanie to ma jeszcze tą zaletę że w niektórych regulatorach mozna dokładnie...
Przeglądałem przed chwilą charakterystyki alternatora A 108-14V-35A oraz A 115-34b. Charakterystyka prądowo-prędkościowa tego drugiego jest bardziej stroma, tzn., że przy niższych prędkościach oddaje większą moc (przy 2000 obr/min - około 17A, a pierwszy tylko 13A). Dodatkową zaletą jest to, że ma...
"E no spoko ze działa, sam jakieś 8 lat temu uruchamiałem "na pokaz" jakiś ruski alternator 12V, ale wtedy nie miałem pojęcia co to mosfet... W końcówce pracowały KD502 * 6 szt + niezłe sterowanie. Jako żródło sygnału do sterowania tranzystorami miałem płynnie przestrajany generator 555 i rejestr przesówający,...
Możliwość istnieje, ale nikt jej nie stosuje. 1 - Takie alternatory są bardzo kosztowne - pakiety akumulatorowe są wielokrotnie tańsze. 2 - Alternator dodatkowo obciąża silnik, tracimy więc moc, która mogłaby napędzać naszą łódkę. Za darmo ta energia nie jest. 3 - Jeżeli silnik zgaśnie, tracimy...
Alternator miałby tę zaletę że odpowiedni sterownik pozwoliłby na regulację obrotów wiatraka. Większy wiatr -duży prąd wzbudzenia i duża moc. Przy niskich obrotach wiatraka nie zasilamy obwodu wzbudzenia alternatora. Można się pokusić o zoptymalizowanie obrotów wiatraka, Jak obserwuję te profesjonalne...
Dziękuję za cenną wskazówkę Uf, jak pasuje to już połowa sukcesu , zawsze mogę dorobić dystans by odsunąć sprzęgięłko, zaletą wymiany na 180tkę jest także fakt iż większość posiada sprzęgło jednokierunkowe. U mnie wyrobił się tłumik drgań skrętnych na wale, przez to pasek drga o ponad 5cm od swojej...
Drugie pytanie bez odpowiedzi, to czy w takiej sytuacji dodatkowy akumulator coś daje, czy wręcz przeciwnie. Zaleta: Wydłużony czas działania pracy przetwornicy przy postoju, chwilowym braku ładowania alternatora oraz większa pojemność. Wady: Przy połączeniu obydwu akumulatorów równolegle czyli...
Sądzę, że najlepiej podejdzie 6 diodowy alternator z UAZa 469. Trzeba go tylko wymienić razem w parze z regulatorem. UAZ nie ma kontrolki, więc wszystko będzie działało jak trzeba. Sprawdź sobie schematy z pierwszych UAZów, jak jest to wszystko podłączone. Tylko jedna uwaga, kiedy silnik nie pracuje...
Prad wyjsciowy głównie zalezy od obrotów alternatora. To się tyczy chyba prądnic. Alternator daje napięcie i prąd od "prawie zerowych obrotów" To jest zaleta stosowania alternatora.
jakie zalety ma alternator samowzbudny? co się stanie gdy podepnę te diody wzbudzenia?
Bardzo interesujący artykuł :D Opisuje metodę kompleksowego, ale czasochłonnego testowania alternatora. Z moich przemyśleń i praktyki dodam, że w wielu wypadkach pomagają znaleźć usterkę dwie metody: 1. Pomiar indukcyjności nieobciążonych uzwojeń stojana i porównanie wyników pomiarów pomiarów z...
Witam ! Ostatnio rozebrałem alternator nippondenso produkcji japońskiej i dostrzegłem iż ma on 4 wyprowadzenia ze stojana z czego to żadne z nich nie ma połączenia z masą , wszystkie wyporowadzenia są podłączone do prostownika a w prostowniku tym jest zamontowane 8 a nie 6 diód . Z tej racji mam pytanie...
Poruszać, czyli rozumiem obracać a dokładniej napędzać? Mechanicznie można wymyśleć i zrealizować taki układ. Ale w jakim celu? Uzyskujesz większą ilość elementów, czyli pogarsza się niezawodność. I powstaje problem odbioru energii. Jako, że komutatory/pierścienie ślizgowe przy większych obciążeniach...
Witam. Prądnice wolno obrotowe mają swoje wady i zalety, zaletą jest na pewno ze nie potrzebują prądu na wzbudzenie ale i tak dają mało prądu miałem styczność z takimi i 35 Amperowy mostek wystarczał przy napięciu 24-48V. ale mam pytanie co do przekładni i alternatora. Jak myślicie dużo alternator pobiera...
Witam. Obawiam się że nie da się przewidzieć ( dokładnie ) jakie napięcia i prądy da się uzyskać. Pozostają próby. Osobiście kupiłbym na szrocie jakikolwiek alternator od samochodu osobowego. Takie rozwiązanie ma zaletę - wzbudzenie jest sterowane. W takich jak na fotkach całość jest mało efektywna. Z...
Pozostaje pytanie o owal - jeśli jest to alternator może się różnie zachowywać. Toczenie ma tą zaletę że mamy pewnośc co do kształtu pierścieni.
Widzę że nie jestem jedyny. Podpinam się pod temat, puki konstrukcja nie będzie skończona ;) Edit: Dodam że nie ma czegoś takiego jak "punkt pracy" Zmieniając prąd wzbudzenia, zmienienia się moment obrotowy. Moc zostaje ta sama. Wiec wstydem było by nie wykorzystać tej oto zalety. U...
Z uwagi na niską sprawność alternator nie ma sensu. W Słomczynie można dostać silnik BLDC typu outrunner od sparty za 30 zł, czy od hulajnogi ~50 zł. Sprawność 85-90%. Niski moment zaczepowy, brak oporów na chłodzenie, brak szczotek, magnesy o silnej remanencji na wirniku (N38, N45). Przy obciążeniu...
Warto kupić Boost Recuperation System (BRM Boscha) bywają nawet za 1000 zł na OLX. Główna zaleta to olbrzymia sprawność. Alternator 12V to tylko 50-60% sprawności, a tu ze sterownikiem i aku LTO lub LFP (A123) w obie strony 88%. Taką sprawność podaje producent jako całości MHEV. Można przyjąć że sama...
Moich dwóch znajomych miało takie auta , zakupili je do firmy . Uważają , że to najbardziej awaryjne auta na naszym rynku , wykonane z tandetnych materiałów i niechlujnie złożone . Podobne awarie zdarzały im się przy podobnych przebiegach : alternator , skrzynia biegów , sprzęgło , hamulce ..... Niektórzy...
Pojemność i prąd pozostają jak dla jednego akumulatora 6V. Przy danych gabarytach prąd rozruchowy będzie większy dla akumulatora 6V niż dla 12 V ze względu na mniejszą ilość cel a większą powierzchnię ich elektrod. Natomiast podczas ładowania będzie mniejsze obciążenie dla alternatora gdy dwa akumulatory...
Właśnie będę wkładał do swojego już trzeci silnik... We wszystkich to samo, stukająca panewka. Miałem się udać na jakieś forum nissana żeby poczytać opinie na temat tego silnika może tam ktoś napisze coś ciekawego o nim. Ogólnie gdy auto jeździ jest mega rewelacyjne i nie ma się ochoty zamienić je...
No fakt że wujo nie narzekał na awaryjność ale auto brał nowe z salonu a teraz auto ma prawie 10lat i fabryczne części które zapewne zaczną padać powoli. Racja że nie kupię auta z tak pewną historią i w takim stanie dlatego też wezmę to ale chciałbym wiedzieć mniej więcej co może zacząć już padać? Rozrusznik?...
zaczelem sie zastanawiac dlaczego buduje sie 2 wersje silnikow tego typu z uzwojeniami pojedynczymi i polaczonymi po 3, tak jak na fotkach jakie sa wady i zalety poszczegolnych rozwiazan? i jak to sie dzieje ze w silniku 1 mimo czesciowej kompensacji pola uzyskuje sie i tak wybitnie wysokie sprawnosci......
pompka ma silnik indukcyjny, więc jest wrażliwa na częstotliwość napięcia zasilającego... agregat to trochę przegięcie - sugeruję przetwornicę elektroniczną z 24 stałego na 230 zmiennego, coś takiego jak [url=] ta z allegro (wybrałem pierwszą lepszą ofertę) - mały pieniądz, a zapewnia skuteczną pracę......
Bardzo dobrze.Największą zaletą to jest jego zabezpieczenie.Dwa razy zdarzyło mi się na zakresie prądowym podłączyłem do napięcia i tylko poszdł bezpiecznik za 35zł.mam go 8lat.wtedy to zapłaciłem 1200zł.
Też jestem takiego zdania - Jeśli coś robić toporządnie. Znalazłem firmę, która się specjalizuje w napędach do sam elektrycznych: oto oferta Dear Mr. Arek, thanks for your interest in our products. We can offer you our PMS motor for your application as follows: 1. Maschine Type: PMS 156...
Oczywiście ,każda rzecz na wady i zalety ale ważne są też koszty eksploatacji.P
Lutownica 250W do komutatorów + Hot Air (kiedyś dwie lutownice po 250W każda). Cyna zwykła "60", stop eutektyczny ma swoje zalety.
Równie dobrze mozna zastosowac diod od spawarki 200A. Ale uzwojenie też mają słabawe i daje zwarcie na pakiet blach. A pchanie sie w równie awaryjne altki transita to jak z deszczu pod rynne. Przy tym rozwiązaniu diody plusowe będziesz musiał odizolować od nadwozia a mostki nie i to jest...
A jakie są zalety poza ceną 2x?
Nie przesadzacie aby? Bo jeszcze do łupin orzecha dojdziecie. Matowa powierzchnia ma swoje zalety - farba się lepiej trzyma.
dzięki...ale idzie jak po grudzie. O ile o elektrowniach wiatrowych jest masę materiałów, o tyle o wodnych to jak się coś trafi to mizernie. Opisy są ale do większych konstrukcji i przedewszystkim stałych. Woda ma jednak tą zaletę ze jest. A z wiatrem to loteria.
Walka z Prawem Ohma zaczyna się od przekonania o możliwości zwycięstwa ambicji nad zdrowym rozsądkiem. Trochę teorii: - kondensator o pojemności 1F oddaje w ciągu 1 sekundy ładunek 1Q (Kulomb, = 1 ampero-sekunda) kosztem spadku napięcia o 1V. Akumulator samochodowy, który oddaje ładunek 60Ah kosztem...
Jedno i drugie ma swoje wady i zalety. Układ samowzbudny (magnesy stałe) ma zerowy pobór prądu w spoczynku, ale nie można kontrolować mocy samej turbiny, trzeba ją hamować. Maszyny z wzbudzeniem będą ciągle pobierać jakiś prąd za to można im regulować moc co przydaje się i przy słabym wietrze (łatwy...
Regulator ten sam. Różnica w charakterystyce. Przekaźnika być nie musi. A tym bardziej podłączenie go do regulatora. Odpowiadają przewrotne po co skomplikowałeś sobie życie i kupiłeś elektryka. Skoro silnik spalinowe działają od lat. Po to dano dodatkowe diody by wyeliminować pobór prądu przy rozruchu....
To akurat prawda, jednak nie zmienia to faktu, że one są podobnej mocy. Ośmielam się nie zgodzić. Proszę zwrócić uwagę na przełożenie w BISie i z zwykłym. Takie coś robi różnicę, na wolnych obrotach zwykły nie daje prądu zupełnie ( ma ok 1100-1200 obr na min ), a BIS potrafił 10-12A (ponad 2000...
Zasilanie układów elektroniki samochodowej może być trudne ze względu na wymagania dotyczące wysokiej niezawodności przy stosunkowo niestabilnym napięciu akumulatora. Różnorodność systemów elektrycznych i mechanicznych współpracujących z akumulatorem pojazdu i może powodować gwałtowne skoki napięcia...
sorry, że odgrzewam temat, ale ostatnio miałem okazję skorzystać z kabli (stary akumulator i włączone światła na postoju), więc dodam swoje spostrzeżenia: 1. u mnie zawsze dawca miał włączony silnik, na obrotach jałowych. Zwiększanie obrótów za wiele nie da, bo i tak napięcie nie będzie wyższe. Prąd...
Ja to zrobiłem następująco. Przekaźniki kupiłem przygotowane, tzn spytaj się o przekaźniki do świateł do malucha. Są to dwa przekaźniki typowe w podstawkach tyle że na blaszce do przykręcenia i okablowane. Zaletą ich jest to że są tańsze niż by je kupić osobno + podstawki ;). Przykręciłem je do uchwytu...
witaj tzok masz rację jest to układ do opla ale jak pewno zauważyłeś jest też idealny do wv ponieważ jest to samo no i do każdego innego więc uniwersalny może o jego zaletach -jak zauważyłeś wejście ins to wejście synału z alternatora a więc układ załączany jest dopiero jeśli alternator zacznie ładować...
Widzisz kolego Rzuuf takie fora jak te potrafią skutecznie zniechęcić do alternatorów.Bo albo że przekładnię trzeba stosować albo że strata na wzbudzeniu itd.. Małą wadę jaką jest wzbudzenie(w zasadzie wielką zaletę) małą ponieważ max pobór prądu to tylko 2A czyli 24W przy max wzbudzeniu, spokojnie można...
Pytanie: Jakimi aktywnymi układami elektronicznymi mogę zastąpić diody transil i bezpieczniki? Odpowiedź: Zabezpieczeniami przeciwprzetężeniowymi. Producenci we wszystkich branżach nieustannie dążą do osiągnięcia najnowocześniejszych systemów, próbując jednocześnie zrównoważyć takie innowacje...
Nawet moc 1 kW będzie wystarczająca, o ile nie będziesz załączał wszystkich pomp "naraz". Typowy agregat za kilkaset złotych rozwiązuje problem. Wada rozwiazania: musi być stała obsługa. W tym konkretnym przypadku zrobiłbym coś innego: - UPS o mocy około 1 kW (np UPC typu komputerowego) z baterią...
Ja osobiście "kupuję" taki schemat. Czyli ładowanie przez przekaźnik , z tą różnicą że w nowszych autach jest EPC itp.. czyli regulacja prądu wzbudzenia jest nadzorowana przez jakiś komputerek. Żeby tam nie mieszać pod maską przy alternatorze to kupujemy taki wynalazek. Przekaźnik sterowany poziomem...
Dzień Dobry. Jest sobie auto typu minivan, na co dzień zwykłe auto, na urlop służy jako noclegownia. Posiadam w nim drugi akumulator (kwasiak, do pracy cyklicznej). Drugi akumulator służy do zasilania lodówki na postoju, przetwornicy dc/ac, zasila też ogrzewanie postojowe. Na postoju doładowywany jest...
Zobacz: taki np Passat B6 ma alternator 160A i akumulator 50-55 Ah. Czyli grubo powyżej tego co obliczyłeś. A alternator przecież nie wie co jest odbiornikiem prądu. Czy to akumulator czy może jakiś zestaw audio o mocy 1 kW. Więc nie reguluje on żadnego prądu. Reguluje napięcie i ustala je na 14.5V....
panowie, samochody na wodór to mrzonka... największe koncerny nie dały sobie rady ze stworzeniem taniego hydrogen car dodam od siebie że najtańszym sposobem uzyskania wodoru, jest wytworzenie go z metanu. tak więc już lepiej zrobić samochód ma CNG niż wodór. przede wszystkim, Wodór nie...
Witam! Pisze do Was, bo chciałem sie podzielić pomysłem i poradzić sie. Mianowicie nabyłem kompletny goły silnik ektryczny klatkowy o mocy 15Kw bez uzwojeń, i chciałbym zrobić z niego prądnice. Jesto to silnik 3 fazowy, 15kW, 1460obr/min Stojan posiada 36 rowków (każdy o szerokości 10 mm, a...
Witka! Jaśli masz tylko alternator to: żadnych przeciwwskazań,samae zalety np.łatwiejszy rozruch,stabilniejsze napięcie pokładowe. Alternator spokojnie zapewni moc do ładowania i zasilania odbiorników. Ważne: regulacja paska sprawdzenie regulatora napięcia(zmierz napięcie na akumulatorze przy włączonych...
w takich autach jak fso 125 i polonez chyba najlepiej będzie dać je po zewnętrznych stronach nagrzewnicy. W tych autach jest tak że nagrzewnica jest w środku, nad nią sa takie dwie zastawki które albo odsłaniają przepływ przez nagrzewnicę albo puszczają na boki - steruje tym dźwignia ciepłego powietrza...
Witam! Przyznam się że nie spotkałem prądnicy asynchronicznej w agregacie i nie przychodzi mi nic do głowy jak ona by miała tam działać. Zacznę od prądnic synchronicznych. Stosowane są wszędzie od dużych elektrowni, średnich i małych elektrowni, agregatów, alternatorów w autach na dynamie rowerowym...
Witam Szanownych Forowiczów, Mam na imię Paweł, mieszkam na południu Górnego Śląska, niedaleko granicy z Republiką Czeską. Od pewnego czasu śledzę forum elektroda.pl. Interesują mnie głównie jakieś nietuzinkowe projekty (niestety może nie po linii forum, bo jeśli chodzi o elektronikę i sprawy elektryczne...
Posiadam fiata siene 1.4 od 13 lat. Po pierwszym roku musiałem wyminic alternator króry nadzwyczajnie sie spalił. W roku drugim musialem go całego pomalowac (na gwarancji) bo odpryskiwał lakier do białego podkładu. W kolejnych lata wtmieniłem po kilka razy ptrzednie zawiedzenie plus ustawienie zbierzności,...
Stary regulator ma być całkowicie odłączony, bo nie jest on już do niczego potrzebny. Jakiej wartości jest bezpiecznik? Jakiej produkcji? Nie jakiś chiński szajs? Te zamiast się spalić wolą się stopić. Musisz odłączyć wzbudzenie alternatora, czyli odpiąć biało zielony od alternatora i sprawdzić czy...
Panowie, alternator ma swoje zalety. Prąd ładowania od razu się nie pojawia, tylko po chwili jak alternator się wzbudzi. Kolejną ważną kwestią, o której nikt nie wspomniał to prędkość obrotowa alternatora na jałowych obrotach silnika. Często widziałem założone koła pasowe z prądnic, co z kolei nie...
i teraz po sąsiedzku jest do sprzedania widna załadowcza hydrauliczna z czterema siłowniki i pompa 12v , wszystko działa elegancko , w traktorku mam akumulator 70 ah , jak bym zamontował większy alternator miało by to wszytko sens ?? Takie rozwiązanie ma sporo wad ale też i zalet. Prze de wszystkim...
Alternator jest bardziej wydajny niż zastosowana prądnica.Przerabiałem podobny silnik na alternator(cena ze szrotu mniejsza niż regulator).Trochę trzeba pokombinować z mocowaniem ,lecz masz dużo miejsca ,więc nie powinno być problemu.Zaletą podstawową jest większa moc ,co w tym przypadku ,dołożenie dodatkowych...
Witam! Wystarczy poszukać w googlah ale dam to co mam: W każdym domu można dziś znaleźć kilka wzmacniaczy audio. Wszelkie odbiorniki radiowe, zestawy dźwiękowe, odbiorniki telewizyjne zawierają wzmacniacze mocy. Wzmacniacze lampowe wyparte swego czasu przez wzmacniacze tranzystorowe, wróciły do...
Ciekawy pomysł. Tytuł jednak powinien brzmieć " Nowa pamięć masowa ". Drugi pomysł na "duży dysk" jest bardziej realny do wykorzystania, jeżeli faktycznie jego zaletami będzie dużo mniejsza ilość głowic, jeden silnik itd. Inaczej mówiąc w jednej obudowie zmieścisz równowartość 20 dużych dysków, stosując...
witam, przedstawiam swoją kanstrukcje przetwornicy do zasilania 1 i 3 watowych ledów, pracuje ona w ukladzie stabilizacji prądu wyjsciowego, ktorego wartosc ustawilem na poziomie 350mA dla 1W i 700 mA dla 3W leda konstrukcja powstala docelowo jako alternatywa dla zarowek samochodowych (po wprowadzeniu...
Po pewnym czasie użytkowania i ja mogę coś powiedzieć na temat tego radyjka Ogólnie fajne bo można używać jako ręczniak i jako radyjko do auta, ma przystawkę ale jak to ręczniak ma swoje zalety i wady Zalety : mały łatwo schować albo zabrać do domu jak ktoś parkuje w miejscu innym niż garaż,...
Mi się osobiście podoba układ. Co do awaryjności to się okaże po czasie ale myślę że nie powinien być awaryjny, w razie czego można jeszcze zamienić jakieś elementy. Mimo, że jest skomplikowany to ma kilka zalet: 1. Myślę że lepiej włączać światła jak się podniesie napięcie ładowanie, a nie jak zacznie...
Skomplikowany drogi i prawdopodobnie niewystarczająco wydajny będzie taki system. Na waszym miejscu zastosowałbym reaktory biomasy zwane popularnie zgazowywarkami. Taki system składałby się z : - Silnika albo kilku silników benzynowych (lub wysokoprężnych lecz odpowiednio zmodyfikowanych tzn....
Mam prądnicę w motocyklu. 1 faza, samowzbudna, oba końce wyprowadzone z obudowy przewodami, oba niepodpięte do masy, czyli mam pewną dowolność w konstruowaniu modułu regulatora-prostownika. Sam regulator myślę zrobić w klasycznym układzie - jedna połówka przebiegu zwierana tyrystorem po przekroczeniu...
Volkswagen Golf 8 nie jest wyszukanym supersamochodem - jest to po prostu najlepiej sprzedający się model niemieckiego producenta samochodów, który jest bardzo pojemny i w najnowszej wersji ma mnóstwo różnych bajerów. Oferuje szereg zaawansowanych funkcji systemów wspomagających kierowcę (ADAS) i stałą...
CIekawy wudaje ni sie sposob magazynowania energi w wodzie. Dwa zbiorniki jeden nad drugim na odpowiedniej wysokosci i w dzien pompujesz pompa wode na gore a w nocy ta sama woda splywajac napedza pradnice. Pompka moze byc na 12v i tedy juz nie masz problemu z alternatorem do wiatraka tylko z alternatorem...
szwagier spojzał na alternator i powedział że ten typ nie ma szczotek tylko coś innego, jest to możliwe? oczywiście że są zintegrowane z regulatorem.miałem to samo w moim AUDI i okazało się ,że zużycie pierścieni na wirniku. A jaka to różnica w działaniu czy są zintegrowane czy nie? Zinergrowane...
Drugi akumulator ma tę zaletę, że w razie wyczerpania się akumulatora od webasto (urządzenie wyłączy się od obniżki napięcia), nadal można uruchomić pojazd. Podczas jazdy naładują się spowrotem oba. Byłoby bardzo przykro zostać na parkingu z zimnym samochodem którego nie można uruchomić. Przekaźnik...
schemat już zdążyłem znaleźć ale nie mogę znaleźć informacji jakie zmiany w instalacji muszę wykonać montując alternator np. od poloneza Zdaję sobie sprawę z zalet alternatora ale trochę jestem ograniczony brakiem czasu i próbuję znaleźć optymalne rozwiązanie. Jeśli okaże się , że przeróbka nie...
Też szedł bym w kierunku wymiany prądnicy na alternator i poodwracaniu wszystkiego co niezbędne dla minusa na masie. Zalety: - możesz bez problemów podłączyć każde urządzenie elektroniczne przystosowane do minusa na masie (radiotelefon, przetwornik sygnałów, kogut elektroniczny ...) - zawsze będziesz...
Ponieważ twoja bateria daje napięcie różne, zależne od oświetlenia, i zawierające się pomiędzy 0 a 37V, tylko przetwornica "step down" pozwala wykorzystać tak "urozmaicone" źródło: każde napięcie powyżej 14,4V będzie wykorzystywane do ładowania Twojego akumulatora. Regulator ładowania w takim "stylu",...
Koledzy,ale wybrzydzacie. Na zdjęciach widać co zrobiłem, żłobki nie są proste, jest ich 48. Zastosowałem skos bo mogłem,choć nie będzie mi potrzebny,mogłem zrobić dowolną liczbę żłobków/nawet 39/. Planowałem 54, ale pakiet nie zmieściłby się do obudowy z pralki,więc mam 48. Wszystko jest obecnie spawane...
:D Po wielu wizytach w różnych serwisach mogę zakończyć temat migających świateł. Możliwe są tylko trzy powody migających świateł według mojego guru Pana Łukasza. Zacznę od najtańszej. Sprawdzenie wszystkich mas wychodzących z silnika i modułu sterującego . I jak się okazało to był jedyny problem z...
Po wielu wizytach w różnych serwisach mogę zakończyć temat migających świateł. Możliwe są tylko trzy powody migających świateł według mojego guru Pana Łukasza. Zacznę od najtańszej. Sprawdzenie wszystkich mas wychodzących z silnika i modułu sterującego . I jak się okazało to był jedyny problem z którym...
Alternator jest zdecydowanie mniejszy niż wspomniany wcześniej silnik. Musisz określić jak wolne obroty ma twój wiatrak jeśli jest to coś w okolicy 100-200 obr/min to podejrzewam że nawet tak duża maszyna jaką jest silnik 5,5 kW nie wystarczy. Pomyśl może o jakiejś nieskomplikowanej przekładni bo prądnica...
Jeżeli używasz sprintera i masz mobilny warsztat na samochodzie proponuje zainwestować w dwie baterie 110-120 Ah (nie musza być nowe) i wykonać prosty układ ładujący z alternatora. Sam instalowałem kilka w mojej firmie i doskonale się sprawdza. Baterie montujemy z tyłu samochodu (zabudowane) , 2 wtyczki...
pukury Nie do końca jest tak jak piszesz. W "piździkach" jest to prawdą i nie mając wiedzy można fabryczny układ tylko zepsuć. W dużych motocyklach (wcale nie tanich!) stosowane są alternatory trójfazowe dużej mocy (kilkaset watów). Tam proste rozwiązania na tyrystorach sprawdzają się nieźle. Alternatory...
Ok ćwiczysz a energia , którą wytwarzasz idzie w "powietrze" , jak już wcześniej wspomniano dynamo takie tradycyjne na kole jest porażką bo ma znikomą sprawność, alternator samochodowy wbrew pozorom też jest beznadziejne, wymaga konkretnych obrotów i mimo dużej wydajności też ma małą sprawność, pracuje...
Wynika na to, że tak jak Koledzy sugerują,na początku trzeba przyjrzeć się ciągłości połączenia wtyku z PCM. Przy braku ciągłości SIG'a(PCM) napięcię ładowania trybu awaryjnego dla regulatora wynosi 13,6V przy "sprawnej" S'ce. Bez S'ki będzię 0,5V więciej (~14,1V). Widziałem Forda gdzie wykorzystywany...
powinieneś raczej napisać: "moim skromnym zdaniem", ponieważ to pierwsze dziwnie brzmi spod ręki kogoś kto rok temu nie potrafił podłączyć silnika... Widzę, że kolega Marek J. denerwuje się kiedy ktoś ma coś do powiedzenia w temacie w którym on sam czuje się "konikiem". Wypominki jakichś starych...
Jeżeli ma to być tylko do kotła i ewentualnie LED-owe oświetlenie domu to proponuję zakup przetwornicy + akumulator samochodowy. Ja mam u siebie dokładnie taką samą przetwornicę + akumulator samochodowy 60 lub 65Ah. Zasila tylko kocioł i oświetlenie. Koszt całego zestawu to ok. 750-800zł. Na jednym...
Takie charakterystyki można znaleźć dla każdego tranzystora co wcale nie świadczy o tym, że ktoś tak zaprojektował tranzystor aby reagował na zmiany temperatury. Wręcz odwrotnie. Jest to przypadłość z którą w wielu wypadkach trzeba niwelować. Też masz rację, niweluje się dryft temperaturowy półprzewodników...
Chyba kolego zbyt optymistycznie podchodzisz do swoich obliczeń. Przy tak długim przewodzie większym problemem stają się straty napięcia. Rzeczywiście: dopuszczalna obciążalność to jedno, a straty napięcia to drugie. I to będzie działać w obu kierunkach: stracone wolty przy rozruchu i wydłużony...
Moim zdaniem akumulator podłączasz do alternatora przez BMS, a rozrusznik bezpośrednio pod akumulator. I masz rozwiązany problem ładowania oraz zbyt wysokiego prądu." Oj to by wymagało chyba sporych zmian w instalacji elektrycznej. Nie mam schematu instalacji elektrycznej tego auta więc nie wiem...
Dlatego zdecydowana większość firm motoryzacyjnych odeszła dawno temu od prądnic na rzecz alternatorów. Raczej nie do końca dlatego. Ale pójdźmy inaczej, jak inaczej możnaby zbudować alternator/prądnicę i jakie by to miało zalety i wady? Po pierwsze prądnice prądu stałego w pewnym sensie nie istnieją....
jezdze do dzisiaj od 97r cieniasem .nonstop,zima lato na swiatlach zawsze wlaczone nawet przy opdpalaniu.Ani razu nie doaldowywalem akumulatora ,jedyne co to zawsze przed zima dolewam wody destylowanej. tia...ja tez mam cieniasa, rocznik '95, samochod gowniany nie da sie ukryc, ale ma 2 zalety bijace...
Odcięcie zapłonu w maluszynie, dla mnie to śmieszne rozwiązanie. Konstrukcja tego ustrojstwa jest ta niewdzięczna do zabezpieczenia, że szkoda kopać przy obwodzie zapłonu. Wiadomo, że jak coś zaczyna wariować pali gaśnie pali gaśnie to coś jest wsadzone w zapłon. Więc (teraz instrukcja dla złodzieja),...
Zakładałem regulatory od maluchów do różnych alternatorów i zawsze wydalały a ich zaletą była cena. A co do regulatora z felicji to widziałem kiedyś taki nawet go z kumplem rozebraliśmy i jeżeli to jest taki sam to raczej go nie przerobisz. w tym co my rozebraliśmy wszystko było SMD i to jeszcze na płytce...
Czy nie lepiej zastosować dwa stabilizatory serii LM 78... ? One mają wytrzymałość prądową do 1.5A. Napęd więcej nie bierze, o ile pamietam to 5V-0.9A /max/ i 12V-1.5A /max/. Nie wierzę w stabilność napięcia z alternatora wystarczającą do zasilenia CD-ROMu. Sam dzielnik stabilności też nie załatwi....
Dzięki za wszystkie rady i sugestie na temat dodatkowych elektrolitów. Zmieniłem schemat, aby był bardziej czytelny. Ostatecznie zdecydowałem się na rozwiązanie jak na rysunku z L7805 (1.5A) bez radiatora, które sprawdziłem przy różnych obciążeniach. Zaletą tego układu jest to, że nie występuje praktycznie...
Może nie tyle chroni przed zakłóceniami, co nieznacznie stabilizuje prąd. Żeby nie było zakłóceń (choć zależy jakie zakłócenia ma się na myśli) Przed zakłóceniami elektromagnetycznymi chroni ekranowanie, tzn podł±czenie obudowy silnika pod biegun - w DC lub pod zero w AC (NIE PODŁĄCZAĆ POD FAZOWY......
lukas981 zrobisz, jak uważasz. Slawek J 70Ah czy 45 Ah to przy poprawnym bilansie energetycznym naprawdę nie robi różnicy dla alternatora. Dlaczego miałby być niedoładowany, skoro obciążenie jego nie zwiększa się? Dopiero zimą, kiedy poranna sprawność akumulatora spada co niektórzy doceniają zalety...
hmm to nie moja wypowiedz!A co do pionków nie mówiłem ze sa to lipne głosnki tylko ze MAGMA je zdeklasował to wszystko.Te pionki całkiem ładnie graja ale napewno parametry sa zawyzone!No tak na chłopski rozum po co np wydawac ponad 3000zł na JL audio który ma około 750 w rms i 86db skoro moża kupic tańszego...
rury nie daje się długiej a dostosowaną do danego silnika w układzie dolotowymy wytwarza się fala stojąca o częstotliwości 2x większej niż obroty silnika (dla 4 cyl. - na każde pół obrotu przypada jedno ssanie) - o ile długość dolotu jest odpowiednia w stosunku do długości fali (zlaeżność długości i...
Panowie! Czegoś tu nie rozumiem - jeśli winny jest akumulator to nie zabezpieczać auta? A może po prostu lepiej kupić rozsądny aku i nie robić problemu? Zwiększenie samej pojemności wiele tu nie da bo aku będzie ciągle niedoładowany z powodu słabego alternatora, ale można zainwestować parę złotych...
Oba urządzenia mają swoje wady i zalety. Kaseta jest tańsza ale mało estetyczna i trochę niewygodna w użyciu. Jakość dźwięku jest ogólnie do przyjęcia pod warunkiem że mechanizm radioodtwarzacza i kasety działa cicho. Co do transmiterów to jest ich dużo i różnie działają. Te bezprzewodowe działają tak...
Widzę, że pozyskiwanie energii elektrycznej z natury cieszy się dużym powodzeniem. Chciałbym więc zaproponowac pomysł budowy małej elektrowni wodnej.Pomijając problemy z pozwoleniami na budowle hydrotechniczne na terenach państwowych jest wiele mozliwosci na budowę małej elektrowni na terenach prywatnych...
Witam Można zrobić układ hybrydowy. Zamiast przenosić napęd z silnika spalinowego na koła można podczepić alternator a do napędu użyć silników prądu stałego z samochodów. Myślę, że te, które napędzają wiatrak z chłodnicy były by w sam raz. Miałoby to kilka zalet. Odpada problem z przekładniami dla...
Trszkę o tym dykutujemy tu (:D troszkę=98 stron) - jest sporo schematów i linków. Samodzielna budowa to jak dla mnie 4 rozwiązania (przy tej mocy): 1. Alternator samochodowy - potrzebuje sporych obrotów (minimum 2000/minutę) - stąd konieczność budowy dwustopniowej przekładni - duży moment rozruchowy....
chce kupić diagnoskop zależy mi zeby był jak najbardziej uniwersalny czyli zeby obsługiwał każde auto i każdy system ale takich jeszcze chyba nie ma a ja mam ograniczone fundusze myslałem o cdif2 firmy axes i o cdp albo sdp firmy auto com jak ktoś się tym bawił albo wie które z tych diagnoskopów bedzie...
haha a Ty jak zwykle na przekór...ciekawe czemu to ludzie wymieniali te prądnice co? teraz daje się alternatory w te miejsce...amorki akurat dawały taką zaletę której nie miały inne motocykle-sterowność, dobrą przyczepność...pojedź se Mz 251 i albo jawą 500...zobaczysz jak sie w zakręty wchodzi. Akurat...
Witam Chciałbym przedstawić alternatywę dla bardzo prostych włączników świateł przedstawianych na forum elektrody.W prezentowanym urządzeniu w celu zwiększenia jego funkcjonalności zastosowano mikrokontroler 89C2051.Ktoś mógłby powiedzieć że stosowanie mikrokontrolera w tak prostym urządzeniu...
Napisałeś:"ograniczenie prądowe" Myślę że chodzi o ogr. napięciowe tzn. odłączenie prostownika w chwili osiągnięcia przez akum. odpowiedniego napięcia. Takie układy robiłem wielokrotnie,używając regulatorów napięcia z alternatorów.Masa reg. do "-" aku. zacisk "+" do "+"aku. zacisk"67" do cewki przekaznika...
W tej sytuacji ja bym wymienił kable do wzmaka na 50mm^2, kond to zbędny wydatek lepiej kupić aku, czy alternator mocniejszy (zalety aku zamiast konda opisali koledzy wyżej :) ) Pomiędzy akumulatorami spokojnie starczy te 120A, nawet wzmak obciążony na 2 om nie przepali go, bo jak by nie było ciągnie...
Ma większą pojemność i nic poza tym. Z jej wad to zajmuje pół bagażnika i uniemożliwia skorzystanie z rozkładanej tylnej kanapy... Nie wierz w zapewnienia osób sprzedających samochody co do spalania i brania oleju. 10 letni FIAT z silnikiem FIRE będzie brał olej (i to sporo 0,3l/1000km to norma w/g...
a kto tu mowil o jezdzie bez filtra, jak na rysunku widac byly by 2 filtry powietrza (teoretycznie) a co do klapki to nie wiem czy to jest zly pomysl, skoro wiekszasc instalacji LPG jest zaopatrzona w taka klapke. Co do silniczkow to nie orientuje sie jaki bylby dobry ktos napisal na forum: "dlatego...
wszystko pięknie..... tylko na świecie już robią samochody na hho (hydrogen) i jakoś nic nie wylatuje w powietrze... 1) wydaje mi się, że przy wykorzystaniu hho do napędzania samochodu wystarczy mały elektrolizer z blach kwasoodpornych , pobierający ok. 60 VA (3A*20A) przez pierwsze...
Witam. Już tyle razy pisałem na temat{zalet alternatora]?!.---- Niemam funduszy. A czy silnik z pralki ze złomu to drogo??.Już tyle doświadczeń tutaj zrobiono. I szczerze opisano.Tylko poczytać. U mnie dziś woda w bolerze się gotuje.Grzejniki robią się ciepłe. Pomimo że są niżej niż bojler.Więc z konieczności...
Przeglądając forum wyłowiłem podstawowe informacje jak się do tego zabrać. Aby mieć ogrzewanie postojowe z dogrzewacza, trzeba zamontować włączniki: 1. zwierający czujnik temperatury - można wówczas załączać go niezależnie od zewnętrznej temperatury. 2. podać napięcie +12 v na styk czujnika...
Znalazłem na dysku stary artykuł Tomasza Pirowskiego, oto on: "E-TURBO: Sprężarka elektryczna jest daleko przyjemniejszym rozwiązaniem - nie obciąża silnika (prawie) i z przyczyn czysto technicznych nie zwiększa zużycia silnika i paliwa (wszystko w granicach rozsądku oczywiście). Prześwit nie jest...
Jeżeli prąd obciążenia nie jest duży, nie przekracza 5A to zasil wszystkie odbiorniki bezpośrednio z akumulatora i dioda nie będzie potrzebna. Zasilenie bezpośrednio z alternatora ma tę zaletę, że prąd nie przepływa przez rezystancję 0,22Ω i tranzystor o podobnej rezystancji, ważne w przypadku większych...
Kiedyś w BMW widziałem radyjko z przewodem podłączonym do przerywacza i też reagowało na obroty głośnością. W tym modelu była to zaleta-silnik hałasował niesamowicie. W obecnych wyciszonych autach sprawa zmiany głośności, to sprawa indywidualna. Może warto zmierzyć napięcie zasilania. Jeżeli zbyt cienkie...
Wydajność prądnicy w tym ciągniku jest niewielka (150W max). akumulatory pewnie w okolicach 160 AH. Jeżeli prądnica potrafi je przeładować to akumulatory są już zużyte - mają mały prąd rozruchu, dlatego słabo kręci i pewnie z lekka przygasa na świecach żarowych. Ogólnie ten typ ciągnika (dwa duże...
Rodzice (emeryci) mają "takie coś", rocznik 96/97 od nowości. Obecny przebieg to około 140 kkm. Spostrzeżenia następujące: silnik nie zdradza jakichkolwiek objawów zużycia, podobnie sprzęgło i skrzynia (samochód czasem ciąga przyczepkę). Tylna belka wymaga już regeneracji (1000 zł). Psuje się tak samo...
Pierwszy zgrzyt (i wystarczający): prądnica to urządzenie prądu stałego. Posiada komutator, który umożliwia przełączanie uzwojeń twornika. Jeśli wprowadzisz magnesy stałe, to uzyskasz urządzenie prądu zmiennego, które to trzeba będzie wyprostować. I które nijak nie będzie współgrało z dostarczanym dotychczas...
W dużej mierze zależy czy będzie doładowany od tego na jakich trasach jeździmy ,jakie długie odcinki .Jeździłem wcześniej autem żony codziennie 2x20 km (fokus) słabe ładowanie 13,4 i nie wymagał doładowania .Od czasu jak jeździ nim żona 2x2 km muszę go podładować co 2 tygodnie mimo iż naprawiłem ładowanie...
Witam, Produkujemy obecnie taki sprzęt, pod nazwą MAD-1. Można go nabyć cenie fabrycznej 198,00 zł brutto. Najnowsze, profesjonalne, urządzenie do diagnostyki w elektronice samochodowej, opracowane w firmie SEMI’, to Mini Auto Deteskop MAD-1, jest ze wszystkich najmniejszy i najszybszy, To...
Kolega Grzegorz_madera ma rację, jeżeli już stosować manometr to i kontrolkę. Miałem kiedyś klienta który chciał żeby mu zamontować dodatkowy sygnalizator pracujący równolegle z kontrolką ciśnienia oleju i ładowania. Zamontowałem buzer, plus do zasilania kontrolek, a minus buzera poprzez dwie diody...
Są klasyczne "prostowniki automatyczne" z transformatorem, układem prostowniczym i prostą elektroniką (np. prostownik tyrystorowy z regulacją prądu) jak i tzw. "prostowniki mikroprocesorowe" zazwyczaj budowane w oparciu o przetwornice impulsowe sterowane właśnie owym mikroprocesorem. Zaletą tych ostatnich...
Swój układ z podgrzewaczem skonstruowałem, jak na poniższym schemacie. Kupiłem dodatkowy wyłącznik, taki jak do podgrzewania tylnej szyby i wkomponowałem go w wolne miejsce pod radiem. Ma to tą zaletę, że po włączeniu go jest podświetlony na pomarańczowo sygnalizując pracę podgrzewacza. Napięcie wziąłem...
Klasyczne dynamo drażniło mnie "od zawsze" swoim działaniem. W międzyczasie widziałem wersję do zabudowy w piaście, jednak szczotkowe odbieranie energii wydało mi się krokiem wstecz. Postanowiłem coś z tym zrobić. Jak się okazuje - nie tylko ja ;). Od kilkunestu miesięcy używam z powodzeniem samodzielnie...
Witam. Konstrukcja takiego pojazdu jak z linku jest poważnym wyzwaniem . Oczywiście że elektronika jest w tym wypadku chyba najlepsza . Jak już miałbym koniecznie robić coś z silnikiem spalinowym to inaczej . Po prosu coś na kształt " hybrydy " . Jak wiadomo z konstrukcjami tego typu jest problem...
Kolego kkknc o wybuchanie akumulatora chodziło o to, że: przewody o dużym przekroju -> mała rezystancja -> duży prąd ładujący akumulator -> dużo wodoru (w jednostce czasu) + małe otworki odprowadzające wodór, ewentualnie iskierka zapalająca wylatujący gaz ( nie koniecznie od "żabek" może być i elektrostatyka,...
Tak jak to wspomniał jeden z kolegów stara szkoła mówi, że akumulator ładuje się 1/10 pojemności znamionowej ( tzw. prąd 10 godzinny) przez 12-14h a w trybie szybkim prądem dwa razy większym przez 6-7h. Czyli mając akumulator o pojemności 100Ah ładujemy go prądem 10A normalnie a wtrybie szybkim 20A....
Koledzy, a miał któryś z was do czynienia z tym stilo, które tak mocno polecacie? To chyba jakieś żarty... I faktycznie zbyt wiele km. rocznie nie będzie jeździło, to nie ma sensu diesla kupować (ale to moje prywatne zdanie). Czemu żarty?? Z tym silnikiem 1.4 95Km mam i Stilo, i Grande Punto. Obydwa...
no nie tak do końca elektryczne turbo jest debilnym pomysłem. bzdurą jest jedynie to co sprzedają firmy psudotuningowe oraz allegro... silniczek eltryczny 25 czy nawet 50W mocy i wiatraczek do bzdura totalna. ale... już np modelarski silnik elektryczny kilkaset W lub ze 2kW kręcący 50-60tys/min...
Ja tam jestem fanem starych samochodów :) co prawda ze względu na posiadanie maksymalnych zniżek na OC nie marudzę w temacie pojemności silnika... Przez ostatnie 3 lata jeździłem Vectrą A, kupioną za 3kPLN (przepłacone, chodziły wtedy po 2-2,5), 2.0 8V + LPG, przejechałem 80tysięcy km i nigdy nie zdarzyło...
Tym, którzy nadal zastanawiają się nad opłacalnością wprowadzenia pojazdów na sprężone powietrze polecam sprawdzenie co na ten temat napisano np w Wikipedii, oto fragment: Silnik Negre'a jest używany do napędzania prototypowego samochodu miejskiego z miejscami dla pięciu pasażerów i planowanym zasięgiem...
Zbudowałem taki wzmacniacz w październiku 2004, mam go do dziś. Z tą tylko różnicą, że są to 2 kostki, które przenoszą pełne pasmo, nie ma tam filtrów. Pracują bezpośrednio z wyjść RCA z radyjka, przez potencjometry. To nie prawda, że te układy nie grzeją się mocno. Przy pełnej mocy grzeją jak mały...
Wszyscy chcą robić generatory z alternatorów czy silników od pralek,dużo pracy i nakładów a można taniej i prościej .Zrobiłem próbę w pół godziny a mianowicie dwie wkrętarki 18 Volt napęd 900 obr/min ,druga jako prądnica 550obr/min bez włącznika i regulatora żarówka H3 12V 55W .Przy pełnych obrotach...
Ja mam Astre 2 w kombi 2.0dt (82KM) i powiem szczerze że zadowolony jestem z niej, stan określam jako dobry jest przejechane 255000km oczywiście ściągnieta z niemiec z książką itp wiec co do przebiegu ciężko powiedzieć no ale przy zakupie warto zwrócić uwagę (co do astry) na wydech u mnie malowany (sprawka...
A tak sobie byślę, zupełnie teoretycznie: co by było jakby ten układ stratny przerobić na bezstratny ? Koncepcja taka: To co wychodzi z alternatora dać na mostek diodowy. Bez obciążenia otrzymamy pewnie coś między 20 a 100V DC w zależności od obrotów. Dalej z tego DC przetwornica "w dół" do akumulatora. Miało...
Zamierzam zastosować 1Wire (): są to tylko 2 przewody zasilające: 0V i +5V. Po tych przewodach "idzie" także sygnał danych. Wszystko połączone równolegle do tej magistrali. W zasadzie, logicznie, to jest to tak samo jak w Twoim rozwiązaniu: 1 master i reszta slave. Każdy słyszy każdego (bo wszystkie...
Witam Zachęcony Waszymi opisami, postanowiłem samodzielnie przerobić mój agregat. Ordynarna chińszczyzna za 350 zł kupiona w markecie. Znalazłem nawet później w innym markecie taki sam za 300 zł. Wygląda prawie identycznie jak ten z początku tego wątku. Na Allegro jest dostępnych kilka wykonań...
Czytam, czytam napisane przez niektórych bzdury, które nawet nie tyle ich ośmieszają ale dyskredytują do logowania się na forum. Poziom umysłowy Polaków upada, a myśleniem logicznym coraz mniej się spotyka. No cóż, bezmyślnymi głupcami łatwiej rządzić. Dlatego świadomie niszczy się szkolnictwo. Wystarczy...
Z tego co wiem, to akumulator żelowy nie nadaje się auta i ma inne zastosowanie. W aucie przy rozruchu jest duży pobór mocy, a ten akumulator nie jest do tego przystosowany. Wymaga też specjalnie dobranej do niego ładowarki. Zastanów się nad zastosowaniem akumulatora AGM... To kolega nie wie, że...
Witam Zapaleńców :-) Od kilku lat zajmuję się amatorsko problematyką MEW, a przynajmniej częścią teoretyczną. W konstrukcjach tych wykorzystywane są różne rodzaje prądnic i wszystkie mają swoje wady i zalety. Stosunkowo mało pisze się o wykorzystaniu do budowy prądnic alternatorów samochodowych. Chciał...
Witam Wiem, stary temat ale przypadkiem trafiłem na ten wątek. Kolego piękny przebieg i jeśli stan auta jest faktycznie tak dobry to są dwie drogi. Poszukać jakiegoś w miarę nowego silnika na aukcjach i zrobić swapa lub remont obecnego silnika ( - zaleta że za parę lat autko będzie zabytkowe ;-)...
Ja stosuje zwykły prostownik z marketu i podłączam go raz na jeden dwa tygodnie. Alternator w samochodzie podczas jazdy utrzymuje napięcie 14.4V (w praktyce zbliżone do tej wartości i przeważnie niższe). Ja polecam prostowniki z mikroprocesorem zalety to podłączasz i resztę (dobór jakim prądem jest...
Ja posiadam Canva CD-6311D używam kilka lat. Wady: 1. Pierwszą sztukę wymieniłem bo wkradały się jednostajne świszczące szumy, jeśli tylko regulacja głośności była powyżej zera (na mute nie było), pan sugerował że alternator zakłóca ale na zgaszonym silniku to samo (moim zdaniem zakłóca przetwornica...