(at)w3501yyyy Zgadzać się ze mną nie musisz. Gdyby komutatory się nie zużywały, to pomijając inne zalety alternatorów(bo może ktoś widzi wady) do tej pory nadal stosowano by prądnice w samochodach. Oprócz takich malutkich komutatorów, jak w odkurzaczach, czy wiertarkach miałem do czynienia z komutatorami o średnicy 0,5 m ale i większymi i tam oprócz...
jakie zalety ma alternator samowzbudny? co się stanie gdy podepnę te diody wzbudzenia?
Lutownica 250W do komutatorów + Hot Air (kiedyś dwie lutownice po 250W każda). Cyna zwykła "60", stop eutektyczny ma swoje zalety.
schemat już zdążyłem znaleźć ale nie mogę znaleźć informacji jakie zmiany w instalacji muszę wykonać montując alternator np. od poloneza Zdaję sobie sprawę z zalet alternatora ale trochę jestem ograniczony brakiem czasu i próbuję znaleźć optymalne rozwiązanie. Jeśli okaże się , że przeróbka nie wymaga ogromnych nakładów pracy to zdecyduje się na wymianę...
Witam. Już tyle razy pisałem na temat{zalet alternatora]?!.---- Niemam funduszy. A czy silnik z pralki ze złomu to drogo??.Już tyle doświadczeń tutaj zrobiono. I szczerze opisano.Tylko poczytać. U mnie dziś woda w bolerze się gotuje.Grzejniki robią się ciepłe. Pomimo że są niżej niż bojler.Więc z konieczności robię pranie we wrzątku.Może pralka wytrzyma....
To akurat prawda, jednak nie zmienia to faktu, że one są podobnej mocy. Ośmielam się nie zgodzić. Proszę zwrócić uwagę na przełożenie w BISie i z zwykłym. Takie coś robi różnicę, na wolnych obrotach zwykły nie daje prądu zupełnie ( ma ok 1100-1200 obr na min ), a BIS potrafił 10-12A (ponad 2000 obr/min). przy założeniu że obroty silnika są na poziomie...
Co to za auto? ECU musi mieć możliwość sterowania takim alternatorem, jeśli fabrycznie był autonomiczny regulator napięcia to ECU nie ma takiej możliwości. Zresztą to tylko cięcie kosztów, bo sterowany z ECU alternator (a właściwie regulator) nie ma żadnych zalet nad działającym autonomicznie. Po prostu ECU tak czy inaczej monitoruje napięcie w instalacji,...
To akurat też zaleta.
Widzisz kolego Rzuuf takie fora jak te potrafią skutecznie zniechęcić do alternatorów.Bo albo że przekładnię trzeba stosować albo że strata na wzbudzeniu itd.. Małą wadę jaką jest wzbudzenie(w zasadzie wielką zaletę) małą ponieważ max pobór prądu to tylko 2A czyli 24W przy max wzbudzeniu, spokojnie można to zrekompensować troszkę większymi śmigiełkami....
Jaki masz regulator solarny? Jeśli MPPT ze wspólnym minusem, to da się podłączyć do alternatora. Nie mam w ogóle solarów i jak pisałem na razie nie będę miał, bo nigdzie nie stoję dłużej niz dwie noce i zwykły rozruchowy kwasiak 74Ah mi dotychczas wystarczal . Drążę temat bo spodobała mi się waga aku LFP i chce samemu sprawdzic inne wychwalane zalety...
Panowie, alternator ma swoje zalety. Prąd ładowania od razu się nie pojawia, tylko po chwili jak alternator się wzbudzi. Kolejną ważną kwestią, o której nikt nie wspomniał to prędkość obrotowa alternatora na jałowych obrotach silnika. Często widziałem założone koła pasowe z prądnic, co z kolei nie przekładało się na prędkość altka do poprawnej wydajności....
A jaka ta sprawa wygląda w przypadku alternatorów z magnesami stałymi? Stosuje je np. Harley-Davidson. Z tego co wiem, mają one kilka zalet, m. in. brak strat na wytworzenie prądu wzbudzenia.
Można zastosować regulator napięcia, w którym prąd wzbudzenia załącza się automatycznie po wykryciu obrotów silnika na fazie alternatora. Wymaga to adaptacji regulatora ze samochodu, zintegrowanego ze szczotkotrzymaczem. Nie wiem czy są dostępne gotowe regulatory „zewnętrzne” przystosowane do tego typu alternatorów, działające w oparciu...
Alternator daje napięcie i prąd od "prawie zerowych obrotów" To jest zaleta stosowania alternatora. Nieprawda i nie pisz więcej takich głupot.
Nie przesadzacie aby? Bo jeszcze do łupin orzecha dojdziecie. Matowa powierzchnia ma swoje zalety - farba się lepiej trzyma.
Witka! Jaśli masz tylko alternator to: żadnych przeciwwskazań,samae zalety np.łatwiejszy rozruch,stabilniejsze napięcie pokładowe. Alternator spokojnie zapewni moc do ładowania i zasilania odbiorników. Ważne: regulacja paska sprawdzenie regulatora napięcia(zmierz napięcie na akumulatorze przy włączonych światłach mijania i prędkości obrotowej silnika...
Zakładasz pompę elektryczną z astry 2 . 3 przewody plus masa i kontrolka alternatora. Zakuwasz 2 węże i koniec.
Witam Zapaleńców :-) Od kilku lat zajmuję się amatorsko problematyką MEW, a przynajmniej częścią teoretyczną. W konstrukcjach tych wykorzystywane są różne rodzaje prądnic i wszystkie mają swoje wady i zalety. Stosunkowo mało pisze się o wykorzystaniu do budowy prądnic alternatorów samochodowych. Chciał bym podejść do własnego rozwiązania (tak mi się...
Oczywiście ,każda rzecz na wady i zalety ale ważne są też koszty eksploatacji.P
Jak wziąłeś z akumulatora 5Ah, to przy prądzie ładowania 50A (całkiem realny) uzupełni to alternator w ciągu 6 min. Teraz pytanie dlaczego tak nie działają prostowniki ? Takie ładowanie nie jest "zdrowe" dla akumulatora. W technice wszystko jest kompromisem pomiędzy różnymi warunkami. Można by ładować prądem 5 A, ale co będziesz musiał czekać przez...
Jak wspomnieli koledzy alternator wymaga wysokich predkości obrotowych to z kolei wymusza zastosowanie przekładni multiplikującej, w której też będą straty. Ja bym polecał poszukać jakiejś wolnoobrotowej maszyny elektrycznej, celowo nie pisze prądnicy bo chyba łatwiej zdobyć wolnoobrotowy silnik BLDC. Zaletą alternatora jest łatwość sterowania wzbudzaniem,...
W tej sytuacji ja bym wymienił kable do wzmaka na 50mm^2, kond to zbędny wydatek lepiej kupić aku, czy alternator mocniejszy (zalety aku zamiast konda opisali koledzy wyżej :) ) Pomiędzy akumulatorami spokojnie starczy te 120A, nawet wzmak obciążony na 2 om nie przepali go, bo jak by nie było ciągnie prąd z dwóch akumulatorów, a bezpieczniej będzie...
A jakie są zalety poza ceną 2x?
Jedno i drugie ma swoje wady i zalety. Układ samowzbudny (magnesy stałe) ma zerowy pobór prądu w spoczynku, ale nie można kontrolować mocy samej turbiny, trzeba ją hamować. Maszyny z wzbudzeniem będą ciągle pobierać jakiś prąd za to można im regulować moc co przydaje się i przy słabym wietrze (łatwy rozruch) jak i przy przeciążeniu.
Sądzę, że najlepiej podejdzie 6 diodowy alternator z UAZa 469. Trzeba go tylko wymienić razem w parze z regulatorem. UAZ nie ma kontrolki, więc wszystko będzie działało jak trzeba. Sprawdź sobie schematy z pierwszych UAZów, jak jest to wszystko podłączone. Tylko jedna uwaga, kiedy silnik nie pracuje a zapłon jest włączony, to cały czas idzie pełny prąd...
lukas981 zrobisz, jak uważasz. Slawek J 70Ah czy 45 Ah to przy poprawnym bilansie energetycznym naprawdę nie robi różnicy dla alternatora. Dlaczego miałby być niedoładowany, skoro obciążenie jego nie zwiększa się? Dopiero zimą, kiedy poranna sprawność akumulatora spada co niektórzy doceniają zalety większej pojemności akumulatora. A powiem Tobie, że...
CIekawy wudaje ni sie sposob magazynowania energi w wodzie. Dwa zbiorniki jeden nad drugim na odpowiedniej wysokosci i w dzien pompujesz pompa wode na gore a w nocy ta sama woda splywajac napedza pradnice. Pompka moze byc na 12v i tedy juz nie masz problemu z alternatorem do wiatraka tylko z alternatorem do turbiny:)) Zaletami tego sa mozliwosci gromadzenia...
Wszystko zależy. Jakie masz dojście do akumulatora? W autach zwykle jest norma, ale pamiętam, że w którymś Ferrari jest w przednim zderzaku i trzeba zdjąć zderzak, bądź prawe koło :/ W moim motocyklu z kolei musisz zdjąć cały tylny układ hamulcowy, żeby dostać się za sprężynę tylnego amortyzatora, gdzie skrywa się akumulator... Więc z perspektywy motocykla...
Wielu producentów oferuje dedykowane regulatory alternatorów z wbudowaną kompensacją temperatury - maja tę zaletę że mają gwarantowane parametry w pełnym przedziale temperatur spotykanych w samochodach.
(at)vodiczka na SiC można robić wysokonapięciowe MOSFETy zdolne skutecznie walczyć z IGBT w tej dziedzinie przy zachowaniu wszystkich zalet MOSFET. Co jest istotne dla automotive i rozwiązań BEV gdzie nawet w przypadku alternatora stosuje się już synchroniczny prostownik (mosfety) by eliminować każdy zbędny W traconej energii (ze względu na to, że wszystko...
Witam mój kolega z pracy ma kilkuletnią Sienę, cały czas ma jakieś problemy(zawieszenie, alternator, hamulce), teraz zaczyna wyłazić rdza na karoserii, ja bym tego nie kupił.
https://obrazki.elektroda.pl/4525819700_... https://obrazki.elektroda.pl/8595142200_... https://obrazki.elektroda.pl/5711760500_... Widzę że nie jestem jedyny. Podpinam się pod temat, puki konstrukcja nie będzie skończona ;) Edit: Dodam że nie ma czegoś takiego jak "punkt pracy" Zmieniając prąd wzbudzenia,...
Do takich mocy powinno się stosować dwa niezależne układy zasilające jeden na CA drugi na samochód. Jeśli chcesz zastosować żelówkę : 1) Zamiast standardowego akumulatora to nie pozbędziesz się spadków napięcia ( możesz je częściowo ograniczyć do około 12V (tylko na początku). Akumulator żelowy oprócz zalet ma także wady -> niższą ilość cykli ładowań...
Takie charakterystyki można znaleźć dla każdego tranzystora co wcale nie świadczy o tym, że ktoś tak zaprojektował tranzystor aby reagował na zmiany temperatury. Wręcz odwrotnie. Jest to przypadłość z którą w wielu wypadkach trzeba niwelować. Też masz rację, niweluje się dryft temperaturowy półprzewodników w przyrządach pomiarowych, wzmacniaczach i...
witaj tzok masz rację jest to układ do opla ale jak pewno zauważyłeś jest też idealny do wv ponieważ jest to samo no i do każdego innego więc uniwersalny może o jego zaletach -jak zauważyłeś wejście ins to wejście synału z alternatora a więc układ załączany jest dopiero jeśli alternator zacznie ładować i to z opużnieniem ok 5 sekund co pozwala choć...
oczywiście Gerri ma rację, dla tego ja zawsze mówię, żeby kupować największy akumulator jaki się zmieści w podstawkę, dzięki czemu ma duży zapas, nie jest "zarzynany" granicznym prądem przy rozruchu, tylko dużo mniejszym niż może dać, dzięki temu dużo dłużej żyje, dużo dłużej może samochód stać nie odpalany a i tak odpali, a w sytuacjach awaryjnych...
Witam, Mam taki silnik 3f 2.2kW: http://promotorpolska.com/sklep/silniki-... Będzie on użyty do napędzania alternatora na stole probierczym. Potrzebuję wyłącznie płynną regulację obrotów, oraz zasilanie 230V. Rozumiem, że można użyć falownika 1f do silnika 3f, ale jakie są tego konsekwencje ? Czy są zalety wynikające...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Z tego co piszesz i jeśli dobrze zrozumiałem to masz alternator a nie prądnice i masz dwa zestawy diod ,minusowe i plusowe i każdy z tych przewodów musi być polutowany lub przykręcony do diod które znajdują się na szynie zbiorczej bieguna plus, magneśnice u ciebie tworzy wirnik ,bo tylko alternatory trzy uzwojenia, prądnica ma uzwojenie tylko jedno...
Witam. Konstrukcja takiego pojazdu jak z linku jest poważnym wyzwaniem . Oczywiście że elektronika jest w tym wypadku chyba najlepsza . Jak już miałbym koniecznie robić coś z silnikiem spalinowym to inaczej . Po prosu coś na kształt " hybrydy " . Jak wiadomo z konstrukcjami tego typu jest problem - zasilanie odpowiednio mocnych silników . Można by zastosować...
i teraz po sąsiedzku jest do sprzedania widna załadowcza hydrauliczna z czterema siłowniki i pompa 12v , wszystko działa elegancko , w traktorku mam akumulator 70 ah , jak bym zamontował większy alternator miało by to wszytko sens ?? Takie rozwiązanie ma sporo wad ale też i zalet. Prze de wszystkim pobór prądu przez pompę hydrauliczną z windy załadowczej....
Dlatego zdecydowana większość firm motoryzacyjnych odeszła dawno temu od prądnic na rzecz alternatorów. Raczej nie do końca dlatego. Ale pójdźmy inaczej, jak inaczej możnaby zbudować alternator/prądnicę i jakie by to miało zalety i wady? Po pierwsze prądnice prądu stałego w pewnym sensie nie istnieją. Napięcie indukowane w uzwojeniu to pochodna po...
Ponieważ twoja bateria daje napięcie różne, zależne od oświetlenia, i zawierające się pomiędzy 0 a 37V, tylko przetwornica "step down" pozwala wykorzystać tak "urozmaicone" źródło: każde napięcie powyżej 14,4V będzie wykorzystywane do ładowania Twojego akumulatora. Regulator ładowania w takim "stylu", jak przy alternatorze - jest nie do wykorzystania,...
jezdze do dzisiaj od 97r cieniasem .nonstop,zima lato na swiatlach zawsze wlaczone nawet przy opdpalaniu.Ani razu nie doaldowywalem akumulatora ,jedyne co to zawsze przed zima dolewam wody destylowanej. tia...ja tez mam cieniasa, rocznik '95, samochod gowniany nie da sie ukryc, ale ma 2 zalety bijace 90% aut w podobnym przedziale jakosciowym - wysmienita...
Witam. Prądnice wolno obrotowe mają swoje wady i zalety, zaletą jest na pewno ze nie potrzebują prądu na wzbudzenie ale i tak dają mało prądu miałem styczność z takimi i 35 Amperowy mostek wystarczał przy napięciu 24-48V. ale mam pytanie co do przekładni i alternatora. Jak myślicie dużo alternator pobiera prądu na wzbudzenie? I ta przekładnia ile razy...
Sprawdzał ktoś może jaka jest różnica w prędkości wiatru w tym samym czasie między obszarem kilkanaście metrów przed budynkiem od strony nawietrznej a nad kalenicą dachu dwuspadowego gdy wiatr wieje mniej więcej prostopadle do kalenicy? Mierzyłem coś podobnego; kompresowanie się wiatru między budynkami. Okazuje się że wiatr przyśpiesza nawet dwukrotnie....
Napiszę odpowiedz nie wprost na pytanie. Wifi ma swoje zalety ale można też rozważyć inne rozwiązania gdy oba pomieszczenia są na tej samej fazie zasilania: https://www.google.pl/search?q=zaciski+a...
Pozostaje pytanie o owal - jeśli jest to alternator może się różnie zachowywać. Toczenie ma tą zaletę że mamy pewnośc co do kształtu pierścieni.
Z uwagi na niską sprawność alternator nie ma sensu. W Słomczynie można dostać silnik BLDC typu outrunner od sparty za 30 zł, czy od hulajnogi ~50 zł. Sprawność 85-90%. Niski moment zaczepowy, brak oporów na chłodzenie, brak szczotek, magnesy o silnej remanencji na wirniku (N38, N45). Przy obciążeniu ułamkowym również wysoka sprawność. Łatwo zastosować...
Też szedł bym w kierunku wymiany prądnicy na alternator i poodwracaniu wszystkiego co niezbędne dla minusa na masie. Zalety: - możesz bez problemów podłączyć każde urządzenie elektroniczne przystosowane do minusa na masie (radiotelefon, przetwornik sygnałów, kogut elektroniczny ...) - zawsze będziesz miał akumulator w pełni naładowany, nawet jak na...
Dzień Dobry. Jest sobie auto typu minivan, na co dzień zwykłe auto, na urlop służy jako noclegownia. Posiadam w nim drugi akumulator (kwasiak, do pracy cyklicznej). Drugi akumulator służy do zasilania lodówki na postoju, przetwornicy dc/ac, zasila też ogrzewanie postojowe. Na postoju doładowywany jest przez panel słoneczny umieszczony na boksie dachowym....
Musisz znaleźć przewód ten co jest podłączony do DF gdzie idzie,to jest wyjście z regulatora.Być może jest on tam gdzie był stary regulator z prądnicy.Zasilanie na regulator powinno być po kluczyku ze stacyjki po bezpieczniku.Ten alternator ma jedna wadę ,mianowicie nie ma wyprowadzenia na kontrolkę ładowania.Dacia zamiast kontrolki ładowania miała...
Może nie tyle chroni przed zakłóceniami, co nieznacznie stabilizuje prąd. Żeby nie było zakłóceń (choć zależy jakie zakłócenia ma się na myśli) Przed zakłóceniami elektromagnetycznymi chroni ekranowanie, tzn podł±czenie obudowy silnika pod biegun - w DC lub pod zero w AC (NIE PODŁĄCZAĆ POD FAZOWY... bo kogoś popieści z sieci i tyle będzie). Stabilizowanie...
Ja stosuje zwykły prostownik z marketu i podłączam go raz na jeden dwa tygodnie. Alternator w samochodzie podczas jazdy utrzymuje napięcie 14.4V (w praktyce zbliżone do tej wartości i przeważnie niższe). Ja polecam prostowniki z mikroprocesorem zalety to podłączasz i resztę (dobór jakim prądem jest ładowany akumulator) robi sam. Wady to niektórymi nie...
(at)lizzard A dlaczego nie pomyślisz o wykorzystaniu dużego alternatora samochodowego? Można mu przyłożyć stałe napięcie na uzwojenie wirnika, albo nawet zamienić je na porządny neodymowy magnes pierścieniowy o stosownych wymiarach, usunąć diody, dodać hallotrony oraz sterownik. Masz wtedy duży, niskonapięciowy silnik BLDC małym kosztem. :D z wszystkimi...
Co do pierscienia ze stali ( jest nabity ? ) czy to po prostu wał w całości ? To bym się tak tym nie przejmował a wręcz to zaleta ( naprawiałem alternatory z pompami podcisnienia z tyłu ) i nie widziałem by uszczelniacz wyżłobił doły w wale ( średnia z obrotów to jakies 2K rpm i to przez ile lat ) tylko że medium jest olej i on smaruje 1 wargę. A pierścienie...
zaczelem sie zastanawiac dlaczego buduje sie 2 wersje silnikow tego typu z uzwojeniami pojedynczymi i polaczonymi po 3, tak jak na fotkach jakie sa wady i zalety poszczegolnych rozwiazan? i jak to sie dzieje ze w silniku 1 mimo czesciowej kompensacji pola uzyskuje sie i tak wybitnie wysokie sprawnosci... moze to sa dla niektorych troche glupie pytania...
Jeżeli prąd obciążenia nie jest duży, nie przekracza 5A to zasil wszystkie odbiorniki bezpośrednio z akumulatora i dioda nie będzie potrzebna. Zasilenie bezpośrednio z alternatora ma tę zaletę, że prąd nie przepływa przez rezystancję 0,22Ω i tranzystor o podobnej rezystancji, ważne w przypadku większych prądów.
Przekładnia pasowa ma największe opory ze wszystkich znanych mi przekładni. przerobić jakiś silnik bo ma dłuższy rdzeń Nie tylko. Ważna jest również średnica, im większa tym bardziej stroma jest charakterystyka SEM w funkcji obrotów. Oznacza to, że wysokie napięcia są osiągalne przy niższych obrotach. Ale to co uzyskałeś też jest fajną bazą do budowy...
Alternator miałby tę zaletę że odpowiedni sterownik pozwoliłby na regulację obrotów wiatraka. Większy wiatr -duży prąd wzbudzenia i duża moc. Przy niskich obrotach wiatraka nie zasilamy obwodu wzbudzenia alternatora. Można się pokusić o zoptymalizowanie obrotów wiatraka, Jak obserwuję te profesjonalne ,to wydaje się że ich prędkość obrotowa jest stała...
Widzę, że kolega Marek J. denerwuje się kiedy ktoś ma coś do powiedzenia w temacie w którym on sam czuje się "konikiem". Wypominki jakichś starych tematów zalatują kolego zdewociałą zawistnością tym bardziej, że są bezpodstawne. Ktoś kto handluje samochodami i wie o nich wszystko na temat ich zalet, wad oraz wartości - nie musi wiedzieć jak wymienić...
Oba urządzenia mają swoje wady i zalety. Kaseta jest tańsza ale mało estetyczna i trochę niewygodna w użyciu. Jakość dźwięku jest ogólnie do przyjęcia pod warunkiem że mechanizm radioodtwarzacza i kasety działa cicho. Co do transmiterów to jest ich dużo i różnie działają. Te bezprzewodowe działają tak sobie i rację ma mój przedmówca że bardzo ważne...
Witam Można zrobić układ hybrydowy. Zamiast przenosić napęd z silnika spalinowego na koła można podczepić alternator a do napędu użyć silników prądu stałego z samochodów. Myślę, że te, które napędzają wiatrak z chłodnicy były by w sam raz. Miałoby to kilka zalet. Odpada problem z przekładniami dla napędu. Napęd sterowany w pełni elektronicznie używając...
Tylko że ilość energi potrzebna do odpalenia jest stała i niezależna od pojemności. Różnica jest w stosunku tej energi do ogolnej pojemności akumualtora. Alternator musi i tak tą energię zwrócić a przy większej pojemności mniejsze Rw pozwala na wyższe prądy i szybsze dojscie do 100 %. No i większy mniej % się wyczerpuje przy rozruchu bo ma mniejsze...
Poruszać, czyli rozumiem obracać a dokładniej napędzać? Mechanicznie można wymyśleć i zrealizować taki układ. Ale w jakim celu? Uzyskujesz większą ilość elementów, czyli pogarsza się niezawodność. I powstaje problem odbioru energii. Jako, że komutatory/pierścienie ślizgowe przy większych obciążeniach sprawiają kłopoty. Alternator samochodowy ma właśnie...
Mi się osobiście podoba układ. Co do awaryjności to się okaże po czasie ale myślę że nie powinien być awaryjny, w razie czego można jeszcze zamienić jakieś elementy. Mimo, że jest skomplikowany to ma kilka zalet: 1. Myślę że lepiej włączać światła jak się podniesie napięcie ładowanie, a nie jak zacznie ładować alternator bo wtedy go bardziej obciąża...
Możliwość istnieje, ale nikt jej nie stosuje. 1 - Takie alternatory są bardzo kosztowne - pakiety akumulatorowe są wielokrotnie tańsze. 2 - Alternator dodatkowo obciąża silnik, tracimy więc moc, która mogłaby napędzać naszą łódkę. Za darmo ta energia nie jest. 3 - Jeżeli silnik zgaśnie, tracimy sterowanie. 4 - nie potrzebna komplikacja prostego układu...
pompka ma silnik indukcyjny, więc jest wrażliwa na częstotliwość napięcia zasilającego... agregat to trochę przegięcie - sugeruję przetwornicę elektroniczną z 24 stałego na 230 zmiennego, coś takiego jak [url=http://www.allegro.pl/item118938793... ta z allegro (wybrałem pierwszą lepszą ofertę) - mały...
i będzie jeszcze droższa, no i oczywiście przebieg orgniał 160tys. TD masz słabe punkty to ciągłe wycieki oleju, turbo, pompa no i naturalnie rozrusznik i alternator, świece grzeją na mrozie 10min, hałasuje i kopci jak smok. Ogólnie Oplowi zaden diesel się nie udał. Kup benzynę z LPG i to inną niż opel.
Walka z Prawem Ohma zaczyna się od przekonania o możliwości zwycięstwa ambicji nad zdrowym rozsądkiem. Trochę teorii: - kondensator o pojemności 1F oddaje w ciągu 1 sekundy ładunek 1Q (Kulomb, = 1 ampero-sekunda) kosztem spadku napięcia o 1V. Akumulator samochodowy, który oddaje ładunek 60Ah kosztem obniżenia napięcia od 13,5 do 11,5V (o 2 volty) jest...
Posiadam fiata siene 1.4 od 13 lat. Po pierwszym roku musiałem wyminic alternator króry nadzwyczajnie sie spalił. W roku drugim musialem go całego pomalowac (na gwarancji) bo odpryskiwał lakier do białego podkładu. W kolejnych lata wtmieniłem po kilka razy ptrzednie zawiedzenie plus ustawienie zbierzności, amortyzatort dwa razy, termostat, uszczelka...
Wynika na to, że tak jak Koledzy sugerują,na początku trzeba przyjrzeć się ciągłości połączenia wtyku z PCM. Przy braku ciągłości SIG'a(PCM) napięcię ładowania trybu awaryjnego dla regulatora wynosi 13,6V przy "sprawnej" S'ce. Bez S'ki będzię 0,5V więciej (~14,1V). Widziałem Forda gdzie wykorzystywany był tylko środkowy pin (SIG) i tryb awaryjny alternatora...
No fakt że wujo nie narzekał na awaryjność ale auto brał nowe z salonu a teraz auto ma prawie 10lat i fabryczne części które zapewne zaczną padać powoli. Racja że nie kupię auta z tak pewną historią i w takim stanie dlatego też wezmę to ale chciałbym wiedzieć mniej więcej co może zacząć już padać? Rozrusznik? Alternator? Wydech? Sprzęgło? Kupno auta...
Ciekawy pomysł. Tytuł jednak powinien brzmieć " Nowa pamięć masowa ". Drugi pomysł na "duży dysk" jest bardziej realny do wykorzystania, jeżeli faktycznie jego zaletami będzie dużo mniejsza ilość głowic, jeden silnik itd. Inaczej mówiąc w jednej obudowie zmieścisz równowartość 20 dużych dysków, stosując kilka razy mniej części, przez co drastycznie...
Ups ma sens tam gdzie jest potrzebne ciągłe ale krótkotrwałe zasilanie np przy krótkotrwałym zaniku napięcia. Zakup to tańszy niż agregat, mniej kłopotliwy w eksploatacji a i na wycieczkę do zabrania Akumulator z czasem traci pojemność, do długiego czasu pracy potrzebny wielki akumulator - co za tym idzie drogi. Agregat tankujesz, odpalasz i masz z...
Witam! Ten zacisk jest w Europie nazywany W i wykorzystywany jako "czujnik obrotów" przy zwykłych dieslach. Zaletą regulatora zewnętrznego (nie w alternatorze) jest to, że napięcie mierzy już w instalacji, a nie na samym alternatorze, przez co spadki na podłączeniach nie grają roli. Musisz do ideału doprowadzić obwody "prądowe", inaczej trzeba wozić...
To właśnie zaletą AGM przyjmuje sporo prądu, bez Skody dla siebie. Dlatego w układach S&S masz EFB lub AGM.
Diody z alternatora samochodowego są rzeczywiście "twarde" ale to zwykłe diody krzemowe, i tu lepsza będzie jak pisałem wyżej dioda Schottky, gdyż ma mniejsze napięcie przewodzenia - będą mniejsze straty z korzyścią dla instalacji, ale przede wszystkim - mniej ciepła a to jest głównym problemem. Np. MBR3045 http://elektronika-sklep.pl/sklep/p493,m...
Zakładałem regulatory od maluchów do różnych alternatorów i zawsze wydalały a ich zaletą była cena. A co do regulatora z felicji to widziałem kiedyś taki nawet go z kumplem rozebraliśmy i jeżeli to jest taki sam to raczej go nie przerobisz. w tym co my rozebraliśmy wszystko było SMD i to jeszcze na płytce ceramicznej. :o
Kolego kkknc o wybuchanie akumulatora chodziło o to, że: przewody o dużym przekroju -> mała rezystancja -> duży prąd ładujący akumulator -> dużo wodoru (w jednostce czasu) + małe otworki odprowadzające wodór, ewentualnie iskierka zapalająca wylatujący gaz ( nie koniecznie od "żabek" może być i elektrostatyka, lub cokolwiek innego)= wybuch (ojcu kolegi...
Czy nie lepiej zastosować dwa stabilizatory serii LM 78... ? One mają wytrzymałość prądową do 1.5A. Napęd więcej nie bierze, o ile pamietam to 5V-0.9A /max/ i 12V-1.5A /max/. Nie wierzę w stabilność napięcia z alternatora wystarczającą do zasilenia CD-ROMu. Sam dzielnik stabilności też nie załatwi. CD-ROM musi mieć przycisk PLAY ! Żeby stabilizatory...
Ja mam Astre 2 w kombi 2.0dt (82KM) i powiem szczerze że zadowolony jestem z niej, stan określam jako dobry jest przejechane 255000km oczywiście ściągnieta z niemiec z książką itp wiec co do przebiegu ciężko powiedzieć no ale przy zakupie warto zwrócić uwagę (co do astry) na wydech u mnie malowany (sprawka handlarzy) i jest do wymiany, i sprawdzić czy...
Ciecz to jeszcze nie kolego ale wynikało by że masz przeładowany układ mierzył kolega temperaturę /ciśnienie/ na stronie LP bo ten objaw wskazuje na podwyższona temperaturę odparowania. Hmm, zakładając, że nie przekroczyłem ilości 30% R134a byłoby to dosyć interesujące ale jest to możliwe, gdyż jak wspomniałem uzupełniałem gotową mieszanką od GAZOZO...
Po pewnym czasie użytkowania i ja mogę coś powiedzieć na temat tego radyjka Ogólnie fajne bo można używać jako ręczniak i jako radyjko do auta, ma przystawkę ale jak to ręczniak ma swoje zalety i wady Zalety : mały łatwo schować albo zabrać do domu jak ktoś parkuje w miejscu innym niż garaż, poręczne, ładnie wygląda, łatwo znaleźć dla niego miejsce...
No tak tylko czy jeśli padnie alternator np..lepiej kupić używany czy zamiennik? wg mnie lepiej zamiennik, bo nowy gwarancja itd..Wiadomo sprzęgieł czy zawieszenia na zamiennikach naprawiać nie planuje ale są rzeczy drogie a takie moim zdaniem mało konkretne i nie warte zachodu żeby się silić na oryginały. Chyba że się mylę.. Ale po co wymieniać alternator...
szwagier spojzał na alternator i powedział że ten typ nie ma szczotek tylko coś innego, jest to możliwe? oczywiście że są zintegrowane z regulatorem.miałem to samo w moim AUDI i okazało się ,że zużycie pierścieni na wirniku. A jaka to różnica w działaniu czy są zintegrowane czy nie? Zinergrowane mają tą zaletę że można wymienić szczotki bez demontażu...
klimatyzacja wykorzystuje fakt obracania się silnika spalinowego (nic nie pobiera dodatkowo z akumulatorów!) jedynie stanowiąc niewielkie obciążenie dla silnika Nie takie niewielkie. Klimatyzacja jest w stanie zwiększyć zużycie paliwa o jakieś 1,5 l/100 km czyli dla współczesnych osobówek będzie to wzrost o jakieś 25%. odzyskiwanie energii z obracającego...
Witam. Obawiam się że nie da się przewidzieć ( dokładnie ) jakie napięcia i prądy da się uzyskać. Pozostają próby. Osobiście kupiłbym na szrocie jakikolwiek alternator od samochodu osobowego. Takie rozwiązanie ma zaletę - wzbudzenie jest sterowane. W takich jak na fotkach całość jest mało efektywna. Z uwagi na sposób działania regulatora tego typu....
Panowie! Czegoś tu nie rozumiem - jeśli winny jest akumulator to nie zabezpieczać auta? A może po prostu lepiej kupić rozsądny aku i nie robić problemu? Zwiększenie samej pojemności wiele tu nie da bo aku będzie ciągle niedoładowany z powodu słabego alternatora, ale można zainwestować parę złotych więcej i kupić Optimę, wcale nie musi być ta żółta,...
Trszkę o tym dykutujemy tu (:D troszkę=98 stron) http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... - jest sporo schematów i linków. Samodzielna budowa to jak dla mnie 4 rozwiązania (przy tej mocy): 1. Alternator samochodowy - potrzebuje sporych obrotów (minimum 2000/minutę) - stąd konieczność budowy dwustopniowej przekładni - duży moment rozruchowy....
hmm to nie moja wypowiedz!A co do pionków nie mówiłem ze sa to lipne głosnki tylko ze MAGMA je zdeklasował to wszystko.Te pionki całkiem ładnie graja ale napewno parametry sa zawyzone!No tak na chłopski rozum po co np wydawac ponad 3000zł na JL audio który ma około 750 w rms i 86db skoro moża kupic tańszego i mocniejwszego Pioneera za 750zł!To sa różne...
Mam wrażenie, że wątek zamiast przedstawiać jakąkolwiek merytoryczną wartość, od samego początku przypomina "gównoburzę". Wątek ten powinien raczej służyć wymianie rozwiązań, poprawie obecnych/przyszłych produktów, a nie wzajemnym oskarżeniom i "podkładaniu świń" przez konkurencję. Sam jestem użytkownikiem radia GMS 6401 od lipca 2013 roku. Stacja działa...
Witam Panowie tak sobie czytam i czytam , każdy z piszących ma rację i zarazem jej nie ma. Zatem od początku rozkminiany akumulator to 80Ah 700 A Ołowiowo-kwasowy Zalety akumulatora Centra PLUS CB802: Doskonałe parametry rozruchowe. Wysoki standard bezpieczeństwa - specjalna konstrukcja wieczka umożliwia skuteczna redukcje zbędnych gazów. Technologia...
Widzę, że pozyskiwanie energii elektrycznej z natury cieszy się dużym powodzeniem. Chciałbym więc zaproponowac pomysł budowy małej elektrowni wodnej.Pomijając problemy z pozwoleniami na budowle hydrotechniczne na terenach państwowych jest wiele mozliwosci na budowę małej elektrowni na terenach prywatnych np. śluzy między rowami melioracyjnymi, śluzy...
Regulator ten sam. Różnica w charakterystyce. Przekaźnika być nie musi. A tym bardziej podłączenie go do regulatora. Odpowiadają przewrotne po co skomplikowałeś sobie życie i kupiłeś elektryka. Skoro silnik spalinowe działają od lat. Po to dano dodatkowe diody by wyeliminować pobór prądu przy rozruchu. Dodatkową zaletą to lepsza stabilność napięciowa...
Akumulator już od pół roku jeździ w golfiku. Był problem z montażem lecz w 5 minut wyciąłem multiszlifierką blokujący plastik (zdjęcie 1). Przy rocznym przebiegu z rzędu 40-50 tys km na trasach sprawny alternator doładuje tak duży akumulator -W okresie jesiennym/zimowym aku jest zawsze naładowany a napięcie ładowania wynosi 14,4V. -W lato po włączeniu...
Alternator jest bardziej wydajny niż zastosowana prądnica.Przerabiałem podobny silnik na alternator(cena ze szrotu mniejsza niż regulator).Trochę trzeba pokombinować z mocowaniem ,lecz masz dużo miejsca ,więc nie powinno być problemu.Zaletą podstawową jest większa moc ,co w tym przypadku ,dołożenie dodatkowych odbiorników prądu (dodatkowe światła i.t.p)nie...
Moim zdaniem akumulator podłączasz do alternatora przez BMS, a rozrusznik bezpośrednio pod akumulator. I masz rozwiązany problem ładowania oraz zbyt wysokiego prądu." Oj to by wymagało chyba sporych zmian w instalacji elektrycznej. Nie mam schematu instalacji elektrycznej tego auta więc nie wiem gdzie się "spotykają" te plusy potencjały z alternatora...
Warto kupić Boost Recuperation System (BRM Boscha) bywają nawet za 1000 zł na OLX. Główna zaleta to olbrzymia sprawność. Alternator 12V to tylko 50-60% sprawności, a tu ze sterownikiem i aku LTO lub LFP (A123) w obie strony 88%. Taką sprawność podaje producent jako całości MHEV. Można przyjąć że sama maszyna BLDC/PMSM ma min. 92% sprawności jako silnik...
Witam Szanownych Forowiczów, Mam na imię Paweł, mieszkam na południu Górnego Śląska, niedaleko granicy z Republiką Czeską. Od pewnego czasu śledzę forum elektroda.pl. Interesują mnie głównie jakieś nietuzinkowe projekty (niestety może nie po linii forum, bo jeśli chodzi o elektronikę i sprawy elektryczne to jestem noga) głównie dotyczące transportu,...
zigbee zalety zalety histerezy rs232 zalety
twg870 antena łączyć kabel ziemia włącznik lampa stać
uzwojenie silnika schemat elektryki skutera
Jak zdjąć tapicerkę z klapy bagażnika Passat CC 2008? Resetowanie panelu sterowania chińskiego Webasto