Wygląda na to, że silnik jest 3-fazowy, więc od falownika bedzie zależeć regulacja. Uzyskanie obrotów to jedno - możliwe ale moment siły to drugie - też ważne. Dobrze by było, żeby falownik miał zabezpieczenie nadprądowe.
(at)tobiasz54 - nie zauważyłem, że w końcu dowiedzieliśmy się o jaki sterownik chodzi. W nocie piszą, że STEP ma mieć okres co najmniej 2 us, 1 us stan wysoki, 1us stan niski. Czyli od biedy można to zrobić w przerwaniu, ale równie dobrze (a nawet lepiej) przez PWM. Nie należy mylić czasu trwania impulsu STEP, z liczbą kroków na sekundę - ta będzie...
wystarczy przeczytac strone z pierwszego linku - tam jest wszystko opisane i wyjasnione lacznie z wzorami... Nic nie jest wyjaśnione. Są tylko wzory z książek i wykresy rozkładu pola magnetycznego, czy sił pochodzących od magnesów. To nie wyjaśnia zasady działania silnika (ale robi wrażenie na laikach). Nie ma nic na temat osiągów silnika: jaka moc,...
Nie rozwinie pełnej _swojej_ mocy, co nie znaczy, że nie będzie mieć mocy większej, niż ten oryginalny. Niestety właściwości silników to dość złożone zagadnienie. Silnik z magnesami stałymi i komutatorem ma obroty proporcjonalne do napięcia (pomniejszonego o iloczyn prądu i oporu uzwojeń). Silnik prądu stałego, który ma uzwojenia w wirniku i w stojanie...
Witam Na przetwornicy wszystko musi działać bez zastrzeżeń, kwestia dobrania przetwornicy do poboru prądu. Martwi mnie że przy okazji dyskusji pojawiło się trochę herezji :) - Lata temu na studiach wyprowadzałem różne bardziej i mniej potrzebne wzory, ale pamiętam że skuteczność chłodzenia zależy od prędkości przepływu chłodziwa, chyba nawet jest to...
Mam pytanie odnośnie rozruchu silnika asynchronicznego, a mianowicie: My dążymy aby moment dynamiczny był jak największy, czy jak najmniejszy przy rozruchu? Bo jeśli w pierścieniowym zmieniamy opór to moment elektrodynamiczny jest coraz większy zatem różnica między momentem mechanicznym, a elektrodynamicznym jest jak największa. A jak mamy np klatkowy,...
jeśli linka jest wygięta, to pojawią się dodatkowe siły. Tak, ale siły chcące wyprostować linkę (właściwie to nie linka tylko drucik), a nie chcące ją obracać wokół jej własnej osi. To jest pojedynczy drucik (sprężysty i twardy), nie linka. Linka, to splot wielu drucików. Zrobiłem proste doświadczenie. Powyginałem na gazem rurkę plexi mniej więcej...
jestem na etapie projektowania sterowania elektrycznego regulacja cieplo/zimno w samochodzie. Chce do tego celu zastosowac silnik DC z przekladnia. na rynku jest wiele modeli o roznych silach/momentach. i tu pojawia sie moje pytanie, czy taki silnik z przekladnia o sile 2kg cm mozna zatrzymac w palcach jego obracajaca sie os ? da mi to juz jakies wyobrazenie...
Silnik ma podany "moment trzymania" i jest to jednocześnie moment napędzający na zatrzymaniu wirnika, prawie taki sam moment można uzyskać przy niezbyt szybkich obrotach - ale jest to na granicy utraty synchronizacji, i wypada użyć ze 2x mniejszego momentu napędzającego, żeby nie zgubić synchronizacji na nierównomierności oporów, albo nierównościach...
Witam, Jak na razie to temat się kupy nie trzyma. Konkretnie, co wiertarka ma robić to kolega opisał, ale konieczne są pewne informacje żeby napęd dobrać. Nikt by nie chciał źle doradzić żeby obroty były za małe/za duże itp. A więc po kolei: 1. Jaki ma być zakres obrotów dla wiercenia i gwintowania. Standardowy silnik będzie miał ok. 1400 obr/min i...
Witam. Moc silnika spalinowego narasta z obrotami, czyli od zera do mocy maksymalnej 39 KM. Teraz wszystko będzie zależeć od tego jakie obroty będą potrzebne do jazdy i jaką moc silnik uzyska z charakterystyki przy tych obrotach. Jeżeli będzie to np. około 25 KM i jeżeli od tego odliczyć moc potrzebną do napędu jazdy i napęd pompy ze stratami około...
Witam. Na pracę inżynierską postanowiłem zbudować robot 6-kołowy (niewielki, ok 20cm długości, ok 0.5kg masy) ze skrętnymi, pasywnymi przegubami. Koniecznie potrzebuję znać dokładną prędkość obrotową (oraz mieć możliwość jej ustawienia), ponieważ skręt przegubów będzie zależeć właśnie od niej (tzn. jeden silnik kręci się wolniej (z wyliczoną prędkością),...
Jak przekładnia zwiększa siłę, to zmniejsza prędkość - dlatego moc ma zależeć od siły potrzebnej do ruszenia z miejsca i od prędkości. Nie zniechęcam, tylko daję wskazówkę, jak ma określić potrzebną moc silnika. Niestety, to daje tylko zgrubne oszacowanie: opory ruchu są nieco większe przy ruszaniu z miejsca, przy małej prędkości maleją przy jej wzroście,...
To zależy czy podana moc to moc znamionowa czy maksymalna. Prąd pobierany przez silnik zależy od momentu jaki silnik generuje.
Powodem dla którego kładzie się ostatnio tak wielki nacisk na "emisję CO2" może okazać się wyczerpanie zasobów naturalnych paliw kopalnych. Posłużę się dość długim, ale bardzo interesującym cytatem: Niewiele pojęć wywarło większy wpływ na sposób postrzegania historii i ocenę kultury przez społeczeństwa Zachodu niż idea postępu. Rozwój gospodarczy był...
Kompresja to jedno ale może być problem z poborem oleju. W tych silnikach czasami pękały głowice, ale wody mogło się nalać przez uchylone zawory, zależy w którym momencie zatrzymał się silnik.
witam Miałbym pytanie czy można sterować momentem silnika dc np zwiększając w czasie pwm? Można, ale pytanie czy naprawdę tego chcesz? Po to stosuje się PWM i dobiera odpowiednie parametry sterowania, aby moment był w miarę stały. Jak kolega powyżej napisał, ponieważ moment zależy od prądu, a ten nie narasta znieskońcozną szybkością, lecz jego tempo...
Nie polecam bezpośredniego rozruchu. Prąd rozruchowy może osiągnąć 40A albo i więcej, zależy od momentu załączenia- fazy napięcia. Pozdrowienia
Moment oczywiście będzie mniejszy niż przy rozruchu bezpośrednim, ale jak dużo mniejszy to już zależy od dobranej nastawy.
Moment na wale zależy od aktualnego przełożenia przekładni. Przy założeniu że mamy do czynienia z wariatorem.
Silnik w momencie włączenia zużywa o wiele większy prąd niż potem. Do tego natężenie prądu zależy od obciążenia silnika. Chyba w tym sprawa.
Na jednej ze stron w necie jest opis trybów pracy: MPPT - pozyskiwanie max. energii z paneli bez regulacji napięcia wyjściowego STABLE - utrzymywanie 230Vac lub wyłączanie się. Ten drugi tryb warto stosować dla silników (bez wbudowanego falownika) gdzie moment obrotowy zależy od I²
rzuć okiem [URL=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Tutaj . Przy niskich napięciach i małej liczbie przełączeń można pomyśleć o przekaźnikach (ewentualnie zastosować jeden tranzystor jako chopper) aby zmniejszyć spadki napięcia na obiekcie sterowanym (silniku) - gdyż jego moment zależy od napięcia zasilania.
Są serwa 360 stopni. A jaki dobierzesz zależy głównie od momentów lub co wygodniej jest ci programować.
Za mało danych. Moment zależy także od obrotów.
Odpowiedzią na Twoje pytanie "czy uszkodzony przekaźnik rozruchowy może powodować to, że sprężarka znacznie się grzeje", byłaby próba z eliminacją możliwości pracy uzwojemia rozruchowego po rozruchu (można podłożyć pod styki przekaźnika rozruchowego kawałek izolacji i ręcznie zewrzeć je tylko na czas rozruchu). Jeśli przy pracy samego uzwojenia roboczego...
Daj te 50mm2 ma 170 A trwałego obciążenia. Ponieważ silnik przy rozruchu, mimo że będzie bez dużego obciążenia , będzie pobierał 7-10 razy większy prąd rozruchowy, zależy od typu silnika i to ma istotne znaczenie w tym momencie . Obawiam się ,że może przy rozruchu będzie się wyłączał UPS, najlepiej sprawdzić praktycznie.
Wszystko zależy od prędkości. Powolne obracanie (nadawanie krętu) będzie wymagało znacznie mniejszego momentu niż szybkie.
Moment obrotowy silnika zależy od prądu... ale może przy 12V prąd był za mały, bo opór rozrusznika przeszkadzał?
Powinno to działać bo jak silnik ma falownik to powinien on nie ruszać od razu z 50Hz tylko częstotliwość powinna narastać stopniowo czyli powinno to działać prawidłowo. A jeżeli silnik jest goły bez falownika to też przetwornica prawdopodobnie ograniczy moc na wyjściu ale silnik prawdopodobnie wystartuje bo pompa moim zdaniem nie obciąża silnika znamionowym...
Hm... jaką silik będzie miał siłę? Chyba chodzi ci o moment obrotowy.... Moment zależy od ramienia jakiech chcesz zastosować. Parametry na które powinieneś zwrócić uwagę przy wyborze silnika to: moc predkość obrotowa napięcie pracy (żebyś potem mię maił problem z wysterowaniem/ zasileniem go)
Bo zwalnia się z automatu prędkość gdy będzie zapotrzebowanie na duży moment. W dużym uproszczeniu prędkość /silników,siłowników/ zależy od wydajności pompy/pomp/ a ta zależy od obrotów silnika napędzającego pompę.Moment obrotowy zależy od ciśnienia oleju w układzie.Przy wzroście oporów/moment obrotowy/ ciśnienie też wzrośnie wtedy może zadziałać zawór...
(at)carbid Ustaw na podobnym poziomie co czas hamowania. Wszystko zależy do momentu bezwładności na wale silnika.
Mowa jest o pralce, nie betoniarce. Silniki pralki trójfazowe są nawet sterowane napięciami mniejszymi niż 60 V, szczegóły na załączonym obrazku. Kpisz sobie? Silnik BLDC, więc całe sterowanie (głównie prędkość obrotowa oraz moment) zależy w dużej mierze od częstotliwości. A to "łaskawco" pominąłeś. I dalej rozwadniasz temat; Silnik ma być na prąd...
Moim zdaniem silnik pracujący na tak wysokich obrotach zbędnie marnuje paliwo i generuje przy tym zbyt dużo hałasu. Taki motorek 125cm nie powinien być słyszalny gdy sobie hula 40-45km/h. Wracając do pracy na wysokich obrotach, myślę też, że taki silnik po prostu szybciej się zużyje. Porozglądam się za Vespą, jest ich dużo na rynku, może coś trafię....
W tym pdf-ie trochę się nie zgadza Przecież z boku masz napisane że to parametry przy zasilaniu Un=115V. Jeśli chcesz użyć pełnych możliwości silnika (pozycjonowanie itp) to dedykowany sterownik. Dokładnie. moment powinien być 1,18 a w pdf-ie jest 0,97 a na silniku 1,23 W każdym silniku, moment zależy od obrotów... W servonapędach są stosowane różne...
Witam. Czy mógłby ktoś poratować serwisówką lub momentami dokręcania śrub w silniku 2.0 TDI CR CEGA 170 KM pochodzącego ze Skody Octavia 2 RS FL? Z góry dziękuję. Pozdrawiam. AI: Do jakich konkretnie elementów silnika potrzebujesz momentów dokręcania śrub (np. głowica, wał korbowy, pokrywa zaworów, itp.)? Wszystkie momenty dokręcania śrub w tym silniku....
prąd rozruchowy dla silników indukcyjnych szeregowych A coś takiego istnieje, na dodatek z zasilaniem prądem stałym? Mam wrażenie, że silniki indukcyjne są na prąd przemienny i równoległe... Klasyczny silnik prądu stałego pobiera na starcie prąd równy napięciu zasilania podzielonemu przez opór (który można zmierzyć omomierzem) i w miarę rozpędzania...
do czego ten silnik moment zależy od prędkości obrotowej i mocy
No to wygląda OK, chociaż ja się na LPC nie znam. Może na wszelki wypadek wrzuć jeszcze fragment kodu, abu ktoś, kto zna się na LPC to sprawdził. Ale... Współczynnik wypełnienia zmienia średni prąd silnika, w związku z czym, dla silnika prądu stałego, zmienia jego moment obrotowy (który jest proporcjonalny do tego prądu). Obroty z kolei będą zależały...
Witam. 1.Ncm - niutonocentymetr - jest to bardzo mała jednostka. Jeden Ncm - czyli na ramieniu o długości 1 cm działa siła 1 niutona. Ncm=0,01 Nm Dawniejsza jednostka to kilogramsiła. 1 kilogramsiła = 9,81 Nm 2.Są to małe wartości, a moment można zwiększyć poprzez przekładnię. 3. Silnik kręcący CD ma mały moment ponieważ ma dużą szybkość (wzór M=P/ω)....
WItam Mimo wszysto silnik od wycieraczek samochodowych sprawdzi sie chyba tutaj najlepiej, oczywiscie jesli nie zależy Ci na dużej prędości,bo takie silniki maja duża przeladnie redukcyjna , ale plusem jest to ,że mają duży moment obrotowy wiec spokojnie poradzi sobie taki silnik z 20 Kg obciążeniem .
PWM'em mozesz "posiekać" napiecie sieciowe, ale mozesz też zrobić falownik który PWM'em wygeneruje sinys o zmiennej częstotliwości. W pierwszym przypadku silnik indukcyjny zareaguje jak na zmianę napięcia, czyli bardzo spadnie moment a obroty będą zależały od obciążenia (mechanicznego), w drugim przypadku robisz zmianę częstotliwośći i napiecia zachowująć...
Żywotność komutatora zależy od doboru szczotek i prawidłowej jego eksploatacji. Uszkodzenia komutatorów zaczynają sie często od momentu uszkodzenia w uzwojeniach na wirniku.
Czy moment rozwijany przez silnik obcowzbudny prądu stałego zależy od napięcia zasilającego obwód twornika?
Zależy jaki silnik. Jeśli to silnik DC z magnesem trwałym to ze wzrostem napięcia będzie rosła prędkość obrotowa, prąd zależy od momentu obciążenia. Niektóre silniki, pracując bez obciążenia, mają prąd minimalnie tylko zależny od obrotów.
Więcej, trzeba jeszcze dodać "zapas", pamiętaj o przeciwwadze dla ramienia, chyba że chcesz jeszcze cały czas ramie dźwigać ;) Można by dołożyć mu sporą przeciwwagę, tak żeby efekt był taki jakby robot dźwigał ciągle 12,5Kg, silnik musiałby mieć o połowę mniejszy moment, ale wykorzystywałby go "w obie strony" oczywiście przekładnia dla silnika musi...
Odpowiedź na pierwsze pytanie - tak. Przy 60 Hz będzie kręcił szybciej, a jego prędkość synchroniczna wyniesie 3600 obr/min (oczywiście dla tego przykładu). Silnik tak zasilony (w USA) będzie pobierał mniejszy prąd (przy identycznej wartości napięć zasilających). Co do szybszego uszkodzenia to zależy jak będzie obciążony (mniejszy prąd, mniejsza moc,...
Moc silnika jest mocą na jego wale. Aby to zmierzyć należy obciążyć go np. prądnicą i dokonać pomiaru mocy oddanej przez prądnicę, uwzględniając jej sprawność otrzymasz moc podawaną na jej wał. Można też dokonać pomiaru momentu obciążenia i po odpowiednim przeliczeniu otrzymamy moc. Całkowicie się zgadzam z harlejowcem. Mogę dodać, że hamowanie wału...
Wszystko zależy od tego jaki masz silnik. Prędkość obrotowa przy 100 Hz będzie około 2 razy większa od tej przy 50 Hz, jednak moment się zmniejszy a silnik może nie wytrzymać takiej szybkości mechanicznie. W drugą stronę też jest różnie, zmniejszanie prędkości obrotowej falownikiem czasami wymaga dodatkowego chłodzenia silnika. Musisz sprawdzić w DTR...
Np. 200-krokowe chodzą do 1000 Hz bez spadku momentu obrotowego, oczywiście zależy to jeszcze od jakości sterownika. Polecam stronę www.cnc.info.pl tam znajdziesz ogromną ilość informacji o silnikach, sterownikach do nich i najróżniejszych problemach dotyczących budowy maszyn CNC.
100mm na silniku 120mm na wale piły to około 44 m/s -OK.Zgadzm się z opinią kol. sapper44 odnośnie pasków. Zwracam uwagę na to, że masz za małą średnicę wału piły w stosunku do dostarczanego momentu obrotowegoz silnika-wszystko zależy z jakiego gatunku stali jest zrobiony- osobiście bym nie ryzykował.Pozdrawiam
punkt widzenie zależeć dekoder zależeć odbiór moment dokręcać silnik
zdjąć obudowę pieca junkers punktowy pomiar temperatury zasilacz works
problemy diagbox centrala alarmowa pc1616
Instalacja elektryczna pompki paliwa Audi Q3 2012 Programowanie Motorola CP040 bez kabla - czy to możliwe?