Zamarza parownik klimatyzacji (ten w środku) najczęściej przyczyną jest czujnik temperatury parownika - uszkodzony lub wypadł ze swojego miejsca.
Witam w załączniku zdjęcie pracy klimatyzacji Rotenso na pełnej mocy chłodniczej. Szronią sie rurki przy jednostce i sprężarka co jakiś czas na chwilę się wylacza. Przy pracy na średnich parametrach jest ok. Moje pytanie za mało czy za dużo czynnika? https://obrazki.elektroda.pl/5272435200_...
Zapewne zamarza parownik klimatyzacji i blokuje przepływ powietrza z dmuchawy. Na próbę gdy nawiew osłabnie kliknij econ. Przyczyna to czujnik temperatury parownika zły odczyt lub wypadł z swojego miejsca. Drugą opcja to problem z silnikiem nawiewu obiegu wewnątrz - czasem tak się ustawia że blokuje przepływ powietrza.
Czy mógłbyś opisać/pokazać, w jaki sposób zastosować ten rezystor? Ja do tej pory słyszę tylko żeby wymienić to czy tamto i w sumie trzeba by całą nowa klimę zamontować. W internecie nie ma rozwiązań, a przynajmniej ja takiego nie znalazłem. Będę wdzięczny, jeśli uda mi się zlikwidować to zamarzanie.
Do wymiany czujnik zaszronienia lub jak kto woli termostat na parowniku.
Mam identyczną sytuację. Laguna iii. Cisnienia prawidłowe czyli lp 3 hp 12. Wentylator klimatyzacji pracuje na 1 i 2gim biegu. Klimatyzacja dziala i sie wyłącza bo zamarza parownik klimatyzacji. Zamarza do -2 , klimatyzacja sie wylacza, odmarza do +5 Klimatyzacja się włącza. Gdyby ciśnienie lp było niskie to rozumiem , wina zaworu wydatku sprężarki....
Chciałem trochę odświeżyć temat. Zamarza mi klimatyzacja i będę jechał na diagnozę. Jednak sam chciałem zobaczyć stan parownika i wyszło, że nie jest chyba zawalony aż tak. Co polecacie zastosować do jego czyszczenia nie demontując? Przesyłam jego zdjęcia. Dodam, że poza zamarzaniem to przy odpaleniu klimatyzacji w lato czuję przez chwilę ocet.......
Trzeba sprawdzic czy jest tam czujnik zamarzania parownika bo objaw jest taki ze zamarza wilgoc na parowniku a jest to objaw ze czujnik nie widzi zamarzania klimatyzacji nie dziala.
Zamarza parownik klimatyzacji i blokuje przepływ. Czujnik temperatury parownik wypadł z miejsca?
Za dużo czynnika. Cieńka ma być ciepła gruba lodowata. Jak zamarza to ...
Trzeba sprawdzić czy nie zamarza parownik.
To w takim razie osuszacz jest zintegrowany ze skraplaczem. 850g czynnika to za dużo jak na ten układ. Należy skorygować napełnienie.
Wiem że w tym bardzo długim wątku ktoś o tym pisał. Ile powinno wejść czynnika R290 zamiast R134a? Coś czuję że przedobrzyłem bo parownik zamarza.
Zamarza parownik klimatyzacji, gdy wyłączysz AC kilka km i wszystko wraca do powiedzmy normy. Generalnie nie ma na to dobrego rozwiązania, układy klimatyzacji zaprojektowane oszczędnie i niestety nieprzystosowane do upałów. Problem znany z psa, renault czy nowszych VW. Czasem pomaga aktualizacja oprogramowania sterującego klimatyzacji, ale raczej trzeba...
Pokazują się, tylko ich nie próbujesz odczytać. Sprawdż, czy po włączeniu klimy startuje wentylator, bo raczej nie i zamarza chłodnica.
A może parownik zamarza? I nie ma przepływu powietrza...
A co tu tłumaczyć? Sterownik silnika nie włączy sprężarki klimatyzacji, jeśli Climatronic zmierzy temp poniżej 5 stopni C. Ma to zapobiegać zamarzaniu parownika.
Zabezpiecza parownik klimatyzacji przed zamarzaniem (odcina kompresor, przez co w niskich temperaturach nie wystartuje lub będzie pracował z przerwami.
0,4 bara na ssaniu tu strasznie mało. Zawór dławiący powinien utrzymywać ok 2 barów na parowniku bo inaczej będzie zamarzał. I zamiennikiem dla R134 nie jest R290 tylko mieszanina z R600. Bo sam R290 przy niezmienionym zaworze dławiącym będzie miał dużo niższe temperatury odparowania i będzie zamarzał wymiennik.
Po napełnieniu klimatyzacji, urządzenie napełniające pokazuje ciśnienie w 2 obwodach (strona niska i wysoka), jaka jest różnica ciśnień? I jakie są? Może osuszacz nie puszcza? Podejrzewam że przewody, osuszacz i zawór rozprężny zostały. (wymienione) dostosowane do nowego czynnika!
Pytanie zadaję dlatego że nie sztuka uzupełnić czynnik,zamarzanie następuje przy długiej jeździe z klimą i po usłudze nabicia nie będę miał pewności że problem usunięto ponieważ na odcinkach do 100km jest ok problem wystepuje gdy podróż jest dłuższa i jest upał powyżej 30 stopni,takie trasy robię rzadziej.A ten nieszczęsny czujnik jest trudny do zdobycia...
Witam, tobie chodzi o schładzanie wnętrza samochodyu byłoby to możliwe gdyby powierzchnia wymiennika ciepła była bardzo wielka co w samochodzie jest praktycznie niemożliwe, nie ma miejsca na tak wielki parownik który nie zamarzałby przy wymianie ciepła (powietze-ciekły gaz)
Mam problem z klimatyzacja w Masterze , działa tylko chwile zawór , wentylatory działają, czynnik jest, chłodzi tylko połowa chłodnicy i zamarza zawór. Jaka może być przyczyna takiego stanu?
Sprawdź czy nie zamarza woda na wymienniku co by świadczyło o np o wycieku czynnika.
Czy rozwiązałeś zagadkę co było powodem nieszronienia środkowej części wymiennika ?
O jakim filtrze mówisz? Zamarza Ci parownik więc tutaj nie wina w ustawieniach. Co z dyszą rozprężną? Przydał by się pomiar ciśnień w czasie pracy klimatyzacji po stronie LP i HP.
Witam! Chciałbym odgrzać temat. W moim Passacie mam problem z zamarzającą klimatyzacją. Chodzi o kimatronik. Po włączeniu na auto przy temperaturze zewnętrznej około 10 stopni ostatnio klimatyzacja mi dosłownie zamarzła, świeże powietrze nie miało się praktycznie jak przedostać do wnętrza. Wentylator startuje od razu i pracuje cały czas bez przerwy...
Jaki odczyt z czujnika temperatury zewnętrznej? Przy jego braku czy odczycie poniżej 5 C nie załączy. Czasem błąd ECU (sterownika silnika nie pozwala załączyć klimatyzacji np za wysoka temperatura płynu chłodzącego). Drugi podejrzany to czujnik temperatury parownika. Odłącza sprężarkę gdy temperatura spada poniżej 4-5 C (zapobiega zamarzaniu parownika...
Hmmm, tak mi się przypomniało... ten Safrane nie był kiedyś uderzony i przypadkiem do układu nie dostała się woda i właśnie ona zamarza w przewodach od klimki...... Pozdrowionka
Chodzi Ci o jednostkę zewnętrzną klimatyzacji? Tak. U mnie okresowo pracuje odwrotnie. Czyli zostałem kiedyś wprowadzony w błąd, że jednostka zewnętrzna jest chroniona przed zamarzaniem przez grzałkę.
Mam zamontowana od tygodnia klime nascienna LG typu on off A skąd wziąłeś ON/oFF 'a ? Czyżby z demobilu? Podejrzenie zbyt małej ilości czynnika w obiegu. Bierz za tyłek tego kto ci to montował. No chyba, ze robiłeś to ...sam??? Czy przypadkiem nie zamarza środek JW?
Może dokupić zestaw grzałek do tzw. "pracy całorocznej" klimatyzatora, który składa się z grzałki tacy ociekowej, grzałki sprężarki oraz termostatu. Prawdopodobnie masz klimatyzator w wersji bez tych w/w grzałek, dlatego szybko zamarza. Na Allegro w cenie do 400 zł. Tylko jeżeli masz w salonie lub w tej otwartej przestrzeni jakiś termostat, to przenieś...
To jest klimatronik i nie ma jakichs termostatów, jest czujniczek temp wewnęyrznej w panelu sterującym. Skoro błąd prowadzi do czujnika temp. parowacza, to trzeba go podmienić, żmierzyc.. nie wiem. Wyciąganie jego jest dośc upierdliwe. Mieści się po lewej stronie nagrzewnic w okolicach nad pedałem gazu. Taki sztyft przekręca sie i wyjmuje. On dba tylko...
Gaz rozpręża się nie tu gdzie powinien.Zobacz czy rurki nie zgniecione lub gumowe przewody nie załamane.
U mnie w masterze jest problem z tym że zamarza parownik. Zaczyna wzrastać temperatura nawiewu po wyłączeniu klimatyzacji na parę minut wraca do normy do kolejnego zamarznięcia. Nie wiem co może być przyczyną. Na parowniku nie ma czujnika szronienia itp. nie mam wiedzy czy w sprężarce jest jakiś zawór wydajnościowy. Nabijacz stwierdził że ilość czynnika...
Sprawdź fizycznie czy parownik (wymiennik oddający chłód na nawiewy) czasem nie zamarza (występuje za szronienie, zalodzenie) . Skraplacz przed chłodnicą nie zabity syfem ma przepływ powietrza.
Witam, czujnik w nagrzewnicy sprawdzony! Elektryk badał go mirnikiem i podobno działa. CO do wysokiego ciśnienia dochodzi do 15 ba. załącza się wentylator i spada więc chyba czujnik ok, a stwierdzenie, że zamarza parownik wzięło się z tego, że pokrywa go warstwa lodu do tego stopnia, że nawet powietrze z dmuchawy się nie przebija. Zamarzają też przewody...
Sprawdzić należałoby dławik czy nie zamarza (może być zabrudzony) . Spokojna diagnostyka i da się zrobić .
Witam. Przejrzałem chyba wszystkie tematy na elektrodzie związane z owym przekaźnikiem, ale wszyscy tylko wrzucają bezmyślnie schemat producenta, a nikt nie pisze "łopatologicznie" jak to podłączyć. Mój problem jest taki: Uszkodzeniu uległ czujnik zamarzania przy klimatyzacji w ciężarówce, więc nim dojdzie fabryczny, to pomyślałem, żeby zastosować ów...
Zabezpieczenie przed zamarzaniem nie pozwoli na włączenie sprężarki. U mnie jest to mniej niż 5°C, natomiast pracuje cyklicznie w obecnych temperaturach, im zimniej tym krótsze cykle pracy w stosunku do cyklu przerwy. Nie pamiętam przy jakiej temperaturze nie startuje w ogóle. O jaką różnicę pytasz? Opcja auto to automat siły i kierunku nawiewu, nie...
Należy sprawdzić jakie są ciśnienia w momencie wyłanczania sprężarki,może są za wysokie i rozłancza prestostat co wskazuje na niedrożność układu czyli zawór rozprężny/dysza lub zamarzanie układu.
Na jakiej podstawie twierdzisz że klima przestaje pracować, może to tylko sugestia. Ja też mam takie uczucie gdy jadę w trasę, na początku mam 21, 22 stopnie a potem obniżam bo organizm już się przyzwyczaił do takiej temp, z kratek nie leci zimne powietrze bo w kabinie jest zadana temperatura. Ale tylko gdy wezmę zmniejszę o 0,5 °C to momentalnie zimne...
To że jest "jakieś"ciśnienie w układzie klimatyzacji nie oznacza że masa czynnika jest właściwa,zamarzanie zaworu rozprężnego też nie pomaga.
Masz wszystkie przemyślenia w temacie, chyba nie trzeba pisać od nowa? Dodano po 1 Po ok 30 km znowu to samo, jakby się poprzymykały klapki w mieszalniku i mimo podniesienia prędkości dmuchawy, slychac ze zwieksza prędkość, powietrze nie wylatuje na zewnątrz, zaczeła lekko na środku parować szyba. 5 minut postoju i znowu ok Zamarza parownik, nie ma...
ilosc czynnika to 740 g +-15 g . Dodano po 3 do Matej czy zamarza ci klima to powie maszyna z pomiarami cisnienia na niskim i wysokim . Dopiero po pomiarze cisnienia mozna powiedziec co ci dolega. Dodano po 1 do Matej skad ze zamarza caly uklad?
Witam szanowne grono. Od roku jeżdżę Pandą 169, ale już chyba wymieniłem w niej wszystko co było do wymiany, osprzęt silnika chyba mogę rozbierać w nocy z zamkniętymi oczami, jednak bardzo liczę na Waszą pomoc. Panda 2 swoje lata świetności ma juz prawdopodobnie za soba, ale liczę, że znajdą się tutaj pasjonaci tacy jak ja i wspólnie uda mi się doprowadzic...
Kolega ma rację odwadniacz do wymiany,jeżeli masz możliwośc to można spróbować jeszcze raz podłączyć klimę do automatu dając podciśnienie na minimum 45 minut,przy zbyt krótkim czasie para zamarza i zostaje w układzie.
Postaw pompę na piecyku na pewno nie zamarznie :0 poważnie pytam czy właściwości oleju i ciepło pompy wystarczą żeby nie zamarzała ?
Najprostszy czujnik sterujący masz z Astry F . 4 piny. Plus termopara w parowniku zapobiegająca zamarzaniu. Piny 1-2 czujnika zabezpieczenie włączenia poniżej 2 bar. 3-4 2 bieg wentylatora ( pierwszy idzie razem z kompresorem). Gdzies mam schemat. Jak potrzeba podesle
Witam Czy jest gaz czy go niema po włączeniu zapłonu sprężarka sprzęga się. I zamarzają rurki od klimy. Z czego jest sterowana cewka sprężarki??
witam. mam taki problem z klimatyzacja w moim aucie...zamarza mi parownik. nikt nie wie co moze byc tego przyczyna, ktos wymyslil ze to moze sprezarka ale to wydatek ok. 2 tysiecy a po co? w komorze parownika nie ma zadnego czujnika przeciwoblodzeniowego i tak sobie mysle ze chyba najprosciej bylo by go tam zamontowac i zbudowac taki uklad ktory przy...
Wydaje mi się że mówisz o serwie (agregacie) - kompresorze - tak ma być... Może to zabezpieczenie przed zamarzaniem bo takowe też jest... Zerknijk tu: http://autoelf.pl/uslugi.htm Pozdrawiam
Zaproponuję mu to. A czy jest różnica z której rurki się upuszcza (ciepłej czy zimnej)?. Jeżeli klimę nabito prawidłowo przyczyna jest inna,zamarzający(zatkany)zawór rozprężny,czujnik zamarzania(źle odprowadzana woda),przekłamujący czujnik ciśnienia,
Zastanawia mnie tylko, czy będziesz używał tej klimatyzacji zimą. Jeżeli tak, to woda w wężu też może zamarznąć, w studni również ma szansę.
Na ile ta waga jest prymitywna to nie wiem.zwykle užywa się takich o trochę wyższej dokładności, ale to i tak rzecz umowna, bo finalnie i tak mamy te 10-20 g niedokładności w pomiarze, bo butla z czynnikiem stoi nierówno, węże, co prawda w takiej sytuacji używa sie tary, ale i przy tarze wynik faluje. 20gram to prędzej po dźwięku przepływu czynnika...
Witam wszystkich.Jestem nowy w temacie klimy.Mój problem jest taki.Opel Movano 2,klima rozszczelniona (dziurawy skraplacz).Po wymianie skraplacza i osuszacza klimatyzacja odpaliła na około pól minuty ,temperatura w kratce 7 stopni,ciśnienia w miarę prawidłowe.Po chwili zaczęło z kratki lecieć ciepłe powietrze i zaczęły się wyrównywać ciśnienia.Następnego...
Witam. Została wymieniona chłodnica klimatyzacji. Po nabiciu czynnika wszystko ładnie pracuje, lecz po przejechaniu 15 kilometrów zamarza ta grubsza rurka jest cała w szronie i dodam, że nawiew z czasem maleje aż do momentu kiedy silnik od nawiewu zaczyna jak by stawiać opór, jakby powietrze nie miało ujścia i w pewnym momencie w ogóle z nawiewu nie...
Regulowałeś sprzęgło od sprężarki klimatyzacji? Może zardzewiało i jest na stałe? Można rozebrać i zobaczyć co nie tak.
Problemem jest to, że każdy podchodzi do tematu w sposób "opróżnić układ, sprawdzić olej w kompresorze, sprawdzić ciśnienia" 250 zł Do widzenia i martw się sam. Byłem już nawet w firmie która montuje chłodnie w samochodach dostawczych, zajmują się tylko klimatyzacjami ale cóż.. "problem po stronie elektronicznej" Chętnie dał bym komuś auto kto by zrobił...
No nie wydaje mi się, żeby to był zapchany osuszacz, bo zapomniałem dopisać że jak byłem w tym serwisie to powiedzieli, że to jednak może być wina czujnika temperatury, a dokładniej jak znalazłem w jednym z opisów "czujnik G56 temperatury tablicy przyrządów z dmuchawą V42 czujnika temperatury" (steruje pokrywą temperatury i dmuchawą świeżego powietrza...
Witam. Mam problem z klimatyzacja a mianowicie jeden z przewodów po włączeniu klimatyzacji (cienka rurka ) jest mocno oszroniona, a wręcz powiedziałbym zamarza. W innych samochodach to cienka rurka jest od wysokiego ciśnienia i jest gorąca a gruba od niskiego i powinna być zimna w toyocie jest odwrotnie, a jeśli tak to co jest uszkodzone że auto nie...
Odświeżam. Po wymianie osuszacza, i napełnieniu R134A. sprężarka zaciągnięta jest caly czas podczas pracy silnika. nie reaguje na temperaturę zadaną tzn. nie rozłącza sprzęgiełko po ok 10 min zamarza parownik = brak nawiewu. Słyszałem o sterownikach że to częsta usterka, moglibyście pomóc?
Instalacja szczelna, czynnik uzupełniony (brakowało 250g) Wtedy gdy nabijał, trzeba było odczytać jakie HP panuje w układzie podczas pracy klimy, sporo to wyjaśni. albo zamarza skraplacz Gdzie tak napisali? :D
Na forum opla znalazłem taki temat: http://forum.opel24.com/dym-para-z-nawie... co myślicie o tej opini dotyczącej zamarzania parownika z powodu zbyt niskiego ciśnienia?
Witam, odgrzebuję trochę temat bo mam podobny problem. U mnie sterowanie temperaturą działa w 9 przypadkach na 10 ale czasem po prostu silnik ruszający klapą od mieszania ciepłe/zimne się nie rusza. Zazwyczaj pomaga wymuszenie self-testa (przytrzymanie przycisku off i nawiew na nogi przez 2 sekundy a następnie auto) a czasem wystarczy pojeździć temperaturą...
Jak dolozy czujnik zamarzania parownika to bedzie mial na prawdę fabryczna instalacje. Nie da sie kupic gdzieś uzywanego systemu w calosci? Polecam jedynie osuszacz kupic nowy..
Witam wszystkich. Mam wolnostojący warsztat, budynek murowana z pustaka na razie bez ocieplenia. Ostatnio spędzam tam coraz więcej czasu popołudniami majsterkując przy autach, a ze względu porę roku zaczyna dokuczać mi zimno. Aktualnie dogrzewam się nagrzewnicą gazową o mocy 10kW zasilaną z butli 11kg. Garaż nagrzewa się w miarę szybko jednak rośnie...
W sumie odbiegamy od tematu .Chodzi tutaj o brak chłodzenia po kilku min. od włączenia . Opis usterki podobny do takiej co robiłem w tygodniu. Byłem trzecim warsztatem do którego trafił klient . Nie potrafili znaleźć bezpiecznika do wentylatora od skraplacza w Passacie B5 . A drugie to byl cały zawalony dławik brudem . Układ na początku chłodził po...
Witam. Problem dotyczy VW Multivana T5 1.9 TDI z 2003 r. W jednym momencie przestał mi działać nawiew dmuchawy, załączenie klimatyzacji oraz zasilanie świateł mijania i drogowych. Na schemacie znalazłem odpowiedni bezpiecznik (u mnie to bezpiecznik nr 14) na górnej sekcji panelu bezpieczników po środku kabiny (załączony rysunek). https://obrazki.elektroda.pl/7094883800_...
Mam Fiata Brava 1.2 16V r2001. Latem klimatzyacja pracuje prawidlowo, freon wzmieniony. Temperatura na dworze spada do 6°C i po klimie. Pada deszcz a ja nie daje rady z parowaniem szyb. Serwis powiedzial ze to zabezpieczenie przed zamarzaniem. Czy nie da sie z tym cos zrobic. Jest mi bardziej potrzebna jesienia niz latem.
Witam, zacznę od początku. Jakiś czas temu przestał działać wentylator klimatyzacji. Zakupiłem i wymieniłem go, teraz działa. Zaczęło się lato, a klimatyzacja słabo chłodziła. Zakupiłem gaz z rurką i manometrem od znanego kierowcy i youtubera, dolewałem czynnika. Od razu wentylator wszedł na maksymalne obroty i działało, ale szyba mocno zamarzała....
Cześć. Przerobiłem lodówkę na chłodziarkę. Chłodnica do środka i obieg wody. Niestety po kilku minutach mamy w środku ładne 20 stopni, a potem temperatura dobija do zewnętrznej.... I koniec z chłodzeniem. Chyba że zainstalujesz w środku zbiornik wody. Przez noc będzie zamarzał a w dzień "pracował". Lodówka ma za małą wydajność.
Moim zdanie za wadliwe działanie klimatyzacji odpowiada czujnik nr 9. On powinien spowodować wyłączenie kompresora gdy temperatura parownika osiągnie pozom temperatury zamarzania (osadzania się lodu na parowniku). Ma to również na celu zabezpieczenie tworzenie sie zatorów lodowych wewnątrz parownika. Czujnik ten powinien być między lamelami parownika...
http://obrazki.elektroda.pl/7721047100_1... Obrazek pożyczyłem z forum seata przedstawia czujnik temperatury który mieści się w komorze parownika. Chciałbym dowiedzieć się za co odpowiada ten czujnik. Ogólnie mam problemy z klimatyzacją strasznie przemarza podejrzewałem zawór rozprężny ale podłączałem samochód pod komputer i zaniepokoiły...
Dzień dobry, Jestem posiadaczem Hondy CRV IV 2013r. benzyna 2,4 wersja z USA i mam problem z klimatyzacją. Sprężarka pracuje ciągle, nie wyłącza się przez co po kilku minutach zamarza parownik. Efekt jest taki, że w aucie przy włączonej klimie zaczyna się nagle robić duszno. Autoryzowany serwis Hondy nie miał pomysłu na naprawę. Stan czynnika byl sprawdzany...
:arrow: figgo polecam programowalny regulator temperatury Eurotermostat Używam go 7 lat, jest bezawaryjny. Na wskażniku LCD są; wskażnik dnia tygodnia,czas, temperatura,nr programu, wskażnik przebiegu programu, rodzaju pracy, ręcznego sterowania, załączenia oraz wyczerpania baterii. Można ustawiać temp. komfortową lub ekonomiczną.Można zaprogramować...
coś ten zakład niedokońca jest specjalizowany podejżewam że jest woda w jnstalacji ,naprawde potrzebny jest gruntowny przegląd bo coś jest pokopane jeśli niema ciśnienia to jak może się otworzyć zawór bezpieczeństwa ,pomyśl trochę sprężarka włącza się i wyłącza bo niskie ciśnienie jest zamałe , zamarza zawór rozprężny. bez azotu, chlorku metylu i paru...
Cześć, od pewnego czasu mam problem z klimatyzacją w ww. aucie od tego lata. Sytuacja wygląda następująco, włączam klimatyzację słyszę sprzegiełko, zaczyna lecieć zimne powietrze, po 1-2 min słyszę odskakujące sprzęgiełko, czekam 10 sek i klik znów załączona zostaje sprężarka i tak w kółko. Ostatni serwis klimatyzacji w 2018. Diagnozę rozpocząłem od...
Od dwóch dni wieje wiatr. Wiele miejscowości jest bez prądu. U mojego kolegi co mieszka na obrzeżach miasta od piątku nie ma prądu mimo, że ma agregat to jest problem z wodą i ogrzewaniem domu bo hydrofornia w jego miejscowości nie ma awaryjnego zasilania. Normalny blackout. Sytuacja do przewidzenia. Jakiś czas temu lód zrywał linie energetyczne i...
W VB układ jest nadwyraz skomplikowany , 11 przekaźników blokady temperaturowe i zamarzania parownika. Te przekaźniki przy akumulatorze to wszystkie od tego są. Weź wg schematu idż od zasialnia i patrz gdzie jest obwód przerwany przekaźnikiem lub terminkiem.
Jednostka zewnętrzna nie może być na strychu bo nie bedzie miała skąd brać ciepła. Przecież zamrozi cały strych i na tym koniec. Żadnymi anemostatami ciepła z pomieszczenia nie doprowadzisz do j.zewnetrznej bo to nie te rzędy przepływów. Jednym anemostatem mozesz wyprowadzić z domu 100m3 a jednostka potrzebuje 2000m3/h Tak jak zauważył kikis1 w j.zewnetrzna...
Witam, Mercedes W211, 2.7cdi, 05r Moja klimatyzacja działa tylko i wyłącznie w momencie otwarcia szyberdachu. Niezależnie czy szyber uchyle czy też otworze go na max czy 1cm. Mrozi idealnie, w przeciągu 5 sekund zamarzam od momentu otwarcia dachu, po zamknięciu przez 5minut jeszcze leci zimne po czym klima się wyłącza. Światełko na panelu sygnalizuje...
Wymień osuszacz, i przeczyść układ. W układzie musi być woda, zamarza zawór rozprężny przez co na HP robi sie za duże ciśnienie i czujnik presostatyczny rozłącza sprężarkę. Ciśnienie zejdzie i tak w kółko. Pozdrawiam
Witam czytających Odpisuje na stary temat ale na pewno pomoże to czytającym którzy mają podobny problem. Otóż do 2004.10 w układ 307-ki wchodziło 585+-25 gram czynnika chłodzącego R134a. Po tej dacie ( lifcie ) wchodziło w układ 450+-25 gram. Jeśli więc masz nowy układ to znaczy że masz o 150gram za dużo a co za tym idzie zawór rozprężny zamarza na...
Dzisiaj zaobserwowałem pewną rzecz. A mianowicie włączyłem klimę i zaczęła działać momentalnie. Działała przez jakieś 15 minut. Następnie zgasiłem auto, wróciłem za 15 minut i klima już nie działała. Wniosek mi się nasunął taki, że rzeczywiście coś się blokuje i może to ten osuszacz, może nie zatrzymuje wilgoci i ta wilgoć później gdzieś zamarza i blokuje...
I tu się mylisz, bo w autach nie jest to zwykły TZR którego działanie znam doskonale (20lat w zawodzie :), natomiast nigdy nie zagłębiałem się w to jak regulują rozprężne w autach, z obserwacji wynika że do temperatury odparowania -1 pracuje jak zwykły TZR natomiast minimalna temperatura parowania to zwykle jest -2st i niżej nie schodzi, a to dla tego...
Dkkdarch dalszym ciągu uważam że z tym zamarzaniem to coś panikujesz, jak pc pracuję na -2 -7 st to przecież jak najbardziej normalne jest szronienie niektórych rurek ssących i przestań się tym martwić, natomiast powiedz czy w temperatury odparowania i wyjścia glikolu przy dłuższej pracy schodzą liniowo w dół czy się rozjeżdżają, wtedy można będzie...
Problem udało się rozwiązać z jakiś przyczyn zamarzał parownik po całkowitym serwisie układu czyli nowy olej na nowo próżnia i czynnik problem nie występuje Przede mną wymiana panelu nawiewu bo pokrętło od kierunku nawiewu straciło selektor i chodzi bez tzw. Przeskoków Ale przeraża mnie ilość plastików które trzeba ściągnąć mimo że nowy panel już mam...
Twoman Raczej klimatyzacja byłaby słaba do tego celu. Raczej pompa ciepła z wymiennikiem czysta woda(glikol)-freon. Po 1 przy niższej temperaturze powietrza EER klimatyzacji nie wzrasta aż tak znacząco nawet gdy jest to inverter. Konwencjonalna w niższej temperaturze zmniejsza obroty wentylatora by na wymienniku była w miarę stała temperatura(gdy nie...
i tak sobie to wyobrażam że jeśli w układzie jest jakaś woda (która nie jest uwięziona w osuszaczu) to próżnia powinna pomóc to odessać. Nie wiem czy pomogę ale osuszacz to nie zwykła puszka na wodę tam jest środek absorbcyjny oddało by ci wodę w temp powyżej 30 st jak to czynią osuszacze w upały i jak wtedy dzwoni zamarzająca dysza.
Witam . Pytanie dotyczy starego fiata brawo 1.9 diesel . Gdzie zanajdują się w tym samochodzie takie części elektryki od klimy , jak: 1.Centralka elektroniczna , sterowania spręzarką (216) 2.Wyłacznik cisnienia trójpoziomowy (129) 3, Wyłacznik czasowy dużej prędkosci elektowentylatora chłodnicy (131) 4. Czujnik zamarzania (217) 5. Przekaźnik zasilający...
Witam! kolego zobacz jaki jest stary czujnik (ile ma pinów). Ale zanim zabierzesz sie za kupowanie jedz do kogoś kto ma stacje do obsługi klimatyzacji sciągnąc gaz i zrobić próżnie zeby usunąć wilgoć z układu i ewentualnie wode która sie nagromadziła w chłodnicy pod kokpitem tylko wybierz sobie na to ciepły dzien bo po wytworzeniu próżni -1bar woda...
Witam mam problem w samochodzie Seat Leon 1 2001 r otóż problem jest od kilku miesięcy i nie wiem jak jeszcze mogę temu zaradzić ale parują mi szyby w środku pojazdu czytałem wszędzie o tym jak się tego pozbyć ale nic to nie dawało wymieniłem filtr kabinowy odtłuszczałem kilka razy wszystkie szyby odgrzybiałem sprayem wentylatory ale za każdym razem...
Gdyby to było takie proste :D to też potrafię korzystać z wyszukiwarek. Teraz będą po wpisaniu frazy nawet 3 zdjęcia tego modułu w tym jedno moje. Wiem, że są wtyczki, ale ja ich nie mam, a raczej została mi jedna po wybebeszeniu auta. Auto było rozebrane do skorupki. To jest nieoryginalny moduł, a panowie z warsztatu umywają ręce. Tak czy inaczej jak...
zawór rozprężny w systemach klimatyzacji nie jest podgrzewany a przecież to też jest reduktor. Proponuję żebyś przestał się pogrążać jednak. Samo sprężanie gazu przez kompresor rozgrzewa go - do zaworu rozprężnego dociera gorąca ciecz, dlatego ten nie zamarza. Po przejściu przez dyszę, zmienia stan na gazowy - zmiana ciśnienia powoduje, że rozprężając...
Witam wszystkich przeczytałem wasze posty od deski do deski i mam parę pomysłów które mogą wam pomóc. Sam próbuje skonstruować klime do mojego autka i à propos klimatyzacji absorpcyjnej do oddawania ciepła wystarczy świeca żarowa z podgrzewacza płynu chłodniczego z diesla i zwykły prostownik na balkonie, tylko nie mam pojęcia skąd wziąć taki...
Przy odciąganiu zamarza osuszacz i ciśnienie spada do zera. Po cyku odsysania zostaw węże na ok 15min a znów będzie można odzyskać czynnik - to normalne. Po nabiciu czynnika (1050g) i uruchomieniu klimatyzacji ciśnienie na wysokim ciśnieniu ok 8 bar , a na niskim co dziwne jakieś 3,5 bara. Życie sprężarki dobiega końca. Potrzebna wymiana. i drugie pytanie...
skąd taka rozbieżność w cenie między PC a klimatyzatorem Sam się nad tym zastanawiałem. Jednak należy zauważyć, że nowe klimatyzatory jakie tu przerabiano czyli markowe z EEV to także dość drogie urządzenia za moce 8-10 kW kosztują ok 10 tyś pln. Przykładowo moja Toshiba to wydatek ok 10 tys. Pompa ciepła Toshiby Estia o podobnej mocy kosztuje ok 18-20...
konkretną informację czy to u Ciebie jest normalne, moższe uzyskać tylko porównując działanie takiego samego auta w tych samych warunkach. Dlaczego? To może wytłumaczę, odnosząc się do klimatyzacji ze stałą wydajnością tłoczenia (ktoś niech potwierdzi jaki masz kompresor), sam zobacz ile jest czynników wpływających na to zjawisko: 1. W każdym współczesnym...
Witam !!! Mam problem z klimą w Fordzie Mondeo 98 r. (Klimatronik) Mianowicie wydaje mi się że klima się nie wyłącza, a sugeruje to bo w trakcie jazdy zamarza cały układ. Ale normalnie leci ciepłe powietrze. Dzieje się to po wymianie paska wielkoklinowego. Znajomy mechanik powiedział że sprzęgiełko od klimy nie działa prawidłowo, bo nie rozłącza sprężarki....
zamarzanie lodówki zamarzanie drzwi zamarzanie parownika
astra błąd poduszki impedancja falowa ciśnienie r407c
tester tranzystorów tester tranzystorów
Płyta główna do telewizora Samsung UE46F8500SL - wymiana i diagnostyka Wybór sprzęgła do Opla Vectry C 2.2 Direct (Z22YH)