Można to sprawdzić czy tłok jest założony właściwie,odkrecić tłumik i zobaczyć czy zamek pierścienia tłokowego nie jest czasem widoczny w oknie wydechowym, jak jest tam widoczny to jest to błąd, obrócony o 180°,przeważnie na tłoku na gòrze wybita jest strzałka i powinna ona wskazywać okno wydechowe przy prawidłowym montażu.
Zamki na pierścieniach doszlifowałeś? Jak jest za mała przerwa na zamku to jak się zagrzeje to jak ma nie szurać? ;)
http://workshop-manuals.com/bmw/3_series... http://workshop-manuals.com/bmw/3_series...
Ale mam pytanie, w którą stronę powinien być skierowany zamek pierścienia.
Zamek pierwszego pierścienia powinien być u góry, kolejny -bok prawy, kolejny - bok lewy. Jak ma założony autor tematu nie wiemy.
Kup honownicę. Popraw hon na wszystkich cylindrach i to samo pierścienie. ... sprawdzając luz na zamkach pierścieni, bo znowu głowica do ściągania :)
Coś pomieszałeś. Nie mam jak sprawdzić, ale technicznie nie ma możliwości żeby w jakimkolwiek silniku zamek mijał otwarte okno. Tam gdzie się to zdarzało, okno cylindra było podzielone przegrodą, po której "jechał" zamek pierścienia. Inaczej awaria nastapiła by natychmiast. Także nie mam jak sprawdzić ale zdaje mi się, że był tam mały wąski języczek...
Luz tłok-tuleja powinien się zawierać w 0,025 +/-0,005. Tłok nie jest równym walcem(zimny). Na zimno góra mniejsza jest o około 0,2. Za mały tłok np. nie odprowadza temperatury na gładzie co doprowadzi np. do zapieczenia pierścieni. Błąd pasowania tłok/tuleja dla pierścieni trapezowych lub pół trapezowych to także katastrofa. Zresztą pierścienie nieprostokątne...
Jest to pierścień zgarniający, olejowy, uszczelniające to te dwa. Są tam w tłoku zamki pierścieni? Jeżeli nie ma, to pierścień chyba niezależnie jak, w czasie pracy i tak może się obracać, ale najlepiej jak by były ustawione co 120 stopni, tak aby ich połączenia nie były nad sobą.
No to powodzenia. Uważaj tylko żeby zamki pierścieni stały na kołkach przy montażu do cylindrów, bo inaczej będzie problem, ale to chyba wiesz...
W dieslu wadliwy wtryskiwacz uszkodzi tłok w benzynie mało prawdopodobne jeżeli wtryskiwacz jest w kolektorze ssącym. Po wyciągnięciu tłoka sprawdź czy zamki pierścieni nie ustawiły się w jednej linii.
Potwierdzam jest to bardzo ważne w przeciwnym razie zamki pierścieni trafią na kanały dolotowe lub wylotowe i mogą narobić niezłego ambarasu. A strzaka zdecydowanie do przodu silnika. Pozdrawiam.
A w jakim celu chcesz mierzyć szczelinomierzem pierścienie na tłoku? Może jedynie luz na rowkach, ale tu nie on może odpowiadać za utratę kompresji. Musisz je zdemontować z tłoka i włożyć do cylindra w pozycji ich pracy i wtedy zmierzyć luz na zamkach pierścieni - na górze cylindra, w połowie i na dole i porównać różnice jeśli są.
Trochę kompensuje ale i tak są przedmuchy. Im pierścienie i cylindry mniej starte tym mniejsze przedmuchy bo zamek ma mniejszą szczelinę. No i pierścienie układamy naprzemiennie zamkami. Oczywiście obroty pompy też nie są bez różnicy dla wydajności :D
Do wartości średnicy tłoka nadwymiarowego (u Ciebie 87,55 mm) zwykle trzeba dodać max 0,05 mm na luz tzw. montażowy, czyli w Twoim przypadku otrzymujemy konieczną średnicę cylindra 87,60mm (87,55 + 0,05 = 87,60). Briggs nie podaje wprost tych wartości, odsyłając przeważnie zainteresowanych do specjalistycznych warsztatów i faktycznie szlifierze zwykle...
Panowie, ja Was serdecznie proszę - jeśli nie macie pojęcia o zagadnieniu, to przestańcie pisać bzdury. Luz nieprawidłowo zmierzony - pierścień w trakcie pracy nie idzie tak wysoko. W nowym cylindrze bez znaczenia. Mniejszy luz grozi zatarciem tłoka. Bzdura, czytaj wyżej. Przy wyższych: prędkościach obrotowych, ciśnieniach i temperaturach spalin zjawiska...
nie prawda pierścień ze sprężynką ma być pierwszy od góry. Jeśli założysz go na dole silnik będzie pobierał nieznaczne ilości oleju gdyż jest to pierścień chromowy zgarniający.Po drugie zamek sprężynki musi być po przeciwnej stronie zamka pierścienia, założenie zamków razem spowoduje uszkodzenie tuleji.
Witam jaki powinien być luz na zamkach pierścieni tłoka perkins 1004 dzięki.
Takiej metody demontażu nie polecam chociaż na upartego po demontażu wału można. Jeszcze gorzej wygląda sprawa montażu tą metodą. Zamki pierścieni ustawione w jednej linii , nie przesunięte względem siebie o kąt min. 90 stopni.
Ślad zamka pierścienia (kreska z oleju) jest zjawiskiem zupełnie normalnym
Luz na zamkach pierścienia górnego - 0,20 do 0,35 Luz na zamku pierścienia środkowego - 0.20 mm Luz między rowkiem pierścienia a pierścieniem - 0.15 mm i ciasno wchodzi szczelinomierz. Czytając na forum to powinno być ok, to nie ma co ich wymieniać.
Przewróć gaźnik do góry pływakiem, i zmierz odległość od krawędzi gaźnika do górnej płaszczyzny pływaka, powinna wynosić 17mm. Alternator podłączamy do dwóch skrajnych styków. Pierścienie, od góry, zakładamy wypukły, niżej płaski. Ten płaski ma po wewnętrznej stronie ścięcie i dajemy je do góry. Sprawdź szczelinę "zamka" pierścieni, na obu cylindrach....
U mnie korba przykręcana jest dwoma różnymi śrubami. Czy coś może być kombinowane? Briggs stosuje korbowody montowane na dwie różne śruby. Oznacza to tylko tyle, że krótszą należy dokręcać momentem nie większym niż 18 Nm, a dłuższą 23 Nm. Luz pomiędzy pierścieniem a rowkiem w tłoku to max 0,23 mm. Luzy na zamkach pierścieni: - uszczelniający i zgarniający...
Niby tak, tylko jakby miał wypaść skoro zamek pierścienia nie przechodzi nigdy przez okno.
Czy one same wrócą na swoje miejsce? To jak już tak się boisz to po wyjęciu tłoka zaznacz sobie w jakiej pozycji były zamki poszczególnych pierścieni i potem załóż je tak samo.
Krzywka w takim razie ma wymiar graniczny. Dopuszczalne luzy na zamkach pierścieni to: - dla uszczelniających 0,89 mm, - dla olejowego 1,14 mm. Pozostają jeszcze pomiary średnicy cylindra. Briggs zaleca wykonanie ich na trzech wysokościach (u góry, w środku i na dole). Na każdej z wysokości powinno się zrobić po dwa pomiary, przesunięte o 90*. Pozwoli...
Witam! Pierścienie ustaw tak aby zamki nie pokrywały się ze sobą. Blaszka u dołu zdjęcia służy do zabezpieczenia nakrętek przed odkręceniem (zaginasz brzegi blaszki). Pozdr.
Jeśli pękł tylko jeden to odpali, w dwusuwach ważne jest to aby zamki pierścieni były z dala od okien w cylindrze, i żeby te okna miały delikatnie krawędzie sfazowane pilnikiem. Bo jeśli pierścień zahaczy o ostrą niesfazowaną krawędź okna to po prostu pęka.
Zrób zdjęcie tłoka od strony zamka pierścienia. Tak samo zrób zdjęcie karteru tam gdzie są osadzone łożyska oraz w cylindrze miejsce osadzenia łożysk.
A i jak Rycho podał linka co 120 stopni tylko nigdy żaden "zamek" pierścienia nie powinien być ułożony w żadnej osi wału.
Iskra szeroka na 1,5cm i długa na około 1cm. Normalnie kurtyna ognia. Mało widziałeś. Układ zapłonowy typu TCI potrafi dać iskrę na długość kilku centymetrów. Przeciętny CDI daje iskrę na długość 2 cm. Problemy z przebiciami przewodów WN najczęściej zaczynają od nieprawidłowego przebiegu spalania — uboga mieszanka, wysokie ciśnienie w cylindrze,...
(at)mgim tłoki tylko wyjęte po jednym to nie są pomylone pierścienie założone zamkami ok 120° tłok i pierścienie mechlet czy jakoś tak wmiare dobrej firmy
Kolego jeśli masz iskrę w skuterku i pomimo wlania paliwa (ok. 1 cm 3) wprost na tłok silnik nie zaskoczy, to najpewniej silnik do remontu - za małe ciśnienie w cylindrze. Sprawdź jeszcze na innej świecy. Czy sam robisz mieszankę paliwa z olejem, czy robi ją automat w skuterze. Może nie miałeś oleju, albo padła pompka oleju. Jeśli po sprawdzeniu przyrządem...
Po jaką cholerę zdejmowałeś pierścienie, że się delikatnie zapytam? Wiesz że teraz powtórnie do owalu cylindra będą się docierały? Standardową wartością luzu nominalnego zamków, jest 0,3mm - z niewielką odchyłką góra/dół, w zależności od producenta.
Mnie to przypomina tłok od husqvarny (nr.aukcji 4067644992) na załączonym obrazku.Napisz do sprzedającego ,żeby wymierzył Ci odległość denka od środka sworznia i dał przybliżenie w którym miejscu jest zamek pierścienia (musi być w tym samym miejscu) reszta jest mniej istotna.
W załączniku wszystko jest napisane. Maksymalna szczelina na zamkach pierścieni tłokowych to 1mm.
Ok, chyba rozumiem w czym rzecz... Wygląda to na jakiś wynalazek w oparciu o formy i rdzenie odlewnicze seryjnego cylindra. 8 kanałów czyli 8 okien w tulei, wszystkich okien. Podstawowe okna płuczące wyglądają jak w serii, kąt otwarcia pewnie taki sam, dodatkowe wyglądają jak wykonane w drodze obróbki skrawaniem (wiercenie?). Geometria kanałów wygląda...
Tłoki od innych silników zazwyczaj mają mniejszą odległość od środka sworznia do górnej krawędzi tłoka, tzw. compression height. Cylinder wymaga stoczenia od dołu (o ile na to pozwala kanał ssący). Tłok trzeba dokładnie przebadać pod kątem możliwości użycia w cylindrze MZ, czy np. zamki pierścieni są w dobrym miejscu, czy nie zahaczą o okno ssące itp....
Pierścień sprężynuje..o rany..Jaka jest szerokość szczeliny zamka pierścienia?Tłok nie posiada rys na gładzi?Albo cylinder?Wykluczyliśmy już niemal wszystko.Układ zapłonowy nie,dolotowy też nie.Gaźnik ok.Połączenie gaźnik-cylinder też nie.Z uszczelniaczami koledzy mnie niemal wyśmiali..więc co nam jeszcze zostało?
Jak już wyjąłeś wkładkę zamka to trzeba wysunąć pierścień w kształcie półksiężyca, ostrożnie bo może odprysnąć sprężynka (pierścień jest w miejscu gdzie zaczyna się wiosełko). Przed włożeniem wkładki z nowym wiosełkiem upewnij się, czy pęknięcie wiosełka nie jest związane z zablokowaniem zamka. Dołączam zdjęcie pierścienia, który trzeba wyjąć. Przy...
na obydwu pierścieniach jest "TY" na jednej powierzchni, czyli tym do góry . Na żeliwnym jest jeszcze czerwony kwadrat na czole pierścienia, ok 1cm na lewo od zamka.
Skoro koniecznie chcesz jednak wyrzucić pieniądze w błoto, to nie zadawaj dziwnych pytań, tylko rozbierz ten silnik - to jedyna w 100% wiarygodna metoda weryfikacji. Nikt wirtualnie nie określi czy się uda. Pomiar luzu pierścienia w rowku tłoka, szczeliny zamka pierścienia, średnicy cylindra, szczelności głowicy i dopiero możemy rozmawiać dalej.
Witam. Mam mały problem. Zamówiłem nowy cylinder tłok i pierścienie. Nie wiem czy jest jakaś różnica przy zakładaniu pierścieni? Czy obojętne jest założenie pierścienia na dolny lub górny zamek? Czy pierścienie jakoś się różnią i trzeba odpowiedni pierścień założyć na odpowiedni zamek? Z góry dzięki za pomoc. :D
a jak mierzyłeś cylindry ? Oo, nie mówiąc już o zamkach na pierścieniach ...
W tej chwili nic z silnikiem oprócz tych śladów się nie dzieje. Pomiar cylindra był robiony prze złożeniem miał nominał. Nie pamiętam czy na wszystkich były mierzone zamki na pierścieniach. Każde obrócenie pierścieni kończy się zdjęciem głowicy. Nie miałem wcześniej takiego przypadku i nie wiem czy po raz kolejny nie trzeba dać do szlifierni a to kolejne...
Pierścień musi mieć identyczny rozmiar jak cylinder. Szczelina, na zamku pierścienia, maksymalnie może mieć 0.8mm. I nie przesadzaj z tym olejem do paliwa.
Rzeczywiście silnik od multicara M22 pasuje idealnie ale jest trudno dostępny. Części są stosunkowo drogie, dlatego szukam alternatywy. Mój silnik po modyfikacji tłoka pracuje na cylindrze z powyrywanymi okienkami. Tłok ma pięć pierścieni (piąty wstawiony powyżej 4 istniejących), zamki pierścieni są poprzestawiane tak żeby nie trafiały w okienka. Szukam...
Znak na tłoku od strony wydechu, zamki pierścieni w stronę gaźnika.
No a jaki był luz na zamkach pierścieni?
W 2T można sprawdzić jak są ułożone kołki ustalące pierścienie wzgłedem okien cylindra. Zamek pierścienia nie może przechodzić przez okno. Musi się porruszać po gładzi cylindra na całej długości skoku tłoka. W 4T nie ma twgo problemu bo nie ma okien, ale dochodzi problem ew. Przesunięcia osi sworznia poza oś cylindra. Chodzi o to aby w momencie zapłonu...
Jak na tak stary produkt nie jest beznadziejnie. Ale mocno mi nie pasuje że na drugim zdjęciu zamki pierścieni pokrywają się. Więc co jest z kołkami ustalającymi. Ocena wielkości szczeliny na pierścieniach po włożeniu do cylindra.
Jak się topią kanty to od temperatury, na pewno od strony kolektora wydechowego. Jak pierścienie nie są zapieczone to trzeba sprawdzić owal tulei i chłodzenie. Przy wyciąganiu tłoków sprawdzaj jak są ustawione zamki na pierścieniach.
Witam z tego co piszesz to mogłeś wbić zamki zabezpieczeń pierścieni do środka to tłok do wymiany i czy napewno nie ściągałeś tłoka i nie masz odwrotnie pozdrawiam.
Cylinder to Airsal i jest on aluminiowy , tłok raczej dobry, bo kompresja jest. Jasne... Ten cylinder to konstrukcyjnie bubel. Super tuningowe okna w cylindrze, po których przechodzi zamek pierścienia, ponadto w DMP pierścień dodatkowo przechodzi przez okna ssące... Niestety ten cylinder dosłownie zjada tłok, pierścień wylatuje przez wydech. To już...
Ok, jak wrócę do domu to sprawdzę. A ma znaczenie czy zamek górnego pierścienia ma być bliżej otworu ssącego a drugi poprostu o 180 stopni odwrócony czy nie ma to znaczenia? Ustawić też je tak żeby zamki nie były na żadnym z kanałów tak?
Jak coś nie tak jest z tymi wymiarami i luzami, jestem za doszlifowaniem zamka nadwymiarowych pierścieni do wymaganego luzu. Bo w domu bez przyrządów nie zmierzy Kolega faktycznej średnicy cylindra i musiałby kupić z kilkanaście tych pierścieni. Też się zastanawiałem czy nie doszlifować zamka pierścieni. Jednak , wydaje mi się, że to było by błędem....
Na tłoku są dwa pierścienie uszczelniające i jeden zgarniający. Dwa trzymają dobrze, trzeci źle. Były też silniki a źle zaprojektowanymi kanałami w tłoku odprowadzającymi olej z rowka. Sprawdzić się tego nie da inaczej, niż rozbierając silnik i mierząc średnicę cylindra i szerokość zamka pierścieni. Można tylko bazować na doświadczeniu z tymi silnikami,...
Nie wiem czemu popadasz w totalne skrajności? Nie proponowałem ponownej rozbiórki silnika. Trzeba sprawdzić co jest przyczyną ciężkiego obracania się wału? Opór na tłoku, pierścieniach czy na łożyskowaniu wału. Pewnie trzeba zdjąć cylinder i pierścienie. Potem sprawdzenie samego wału. Ma się poruszać bardzo lekko. Trzeba robić to ostrożnie aby nie uszkodzić...
Właśnie słabo pamiętam, bo to koło 20 lat temu było - gość do tego silnika dorabiał tłoki, właśnie przesuwając zamki pierścieni. Tak samo z naprawą wału - na częściach od Syrenki.
Zmierz przerwy w zamkach pierścieni.
A, czy cylinder który posiadasz jest uszkodzony? Bo może wystarczy wymienić uszczelniacze, miskę, łożyska i sprawdzić zamek za pierścieniach.
Witam, jest może ktoś kto wymieniał pierścienie przy Nissan Primera p12 1.9 DCI i wie czy trzeba jakoś szczególnie ustawić zamki. Wiem ze pierścienie co 120 stopni, jednak co z zamkami? Z góry dziękuję za odpowiedzi. :)
Luz na zamkach pierścieni to maksymalnie 0,7mm.
Zamków może nie być, nie każdy tłok je ma. Byle pierścienie miały zamki odpowiednio poukładane. Sprawdź przerwę na pierścieniu.
Podobnie jak w silniku spalinowym - cylinder ma być bez rys i progu, a zamki w pierścieniach mają mieć powiedzmy 0,3-0,5mm.
Problem rozwiązany. Wymontowałem zamek.Ten cylinderek (na zdjęciu z prawej) nie wracał do pozycji początkowej (na zdjęciu górnej pozycji). Przyczyną był ułamany pierscien w zamku. Kawalek pierścienia się oderwał i utkwił między zamkiem a tym cylinderkiem którego ramie popycha pręt do zwolnienia blokady.
Kolego uszczelniacze wału w silnikach 2T mają wpływ na jego uruchomienie a nie na wielkość kompresji w cylindrze. Uważam również, że zmierzona przez Ciebie kompresja jest za niska i może wystarczyć jedynie do uruchomienia silnika, ale dojazdy, to już nie - silnik będzie po prostu za "słaby". Sprawdź dokładnie ciśnienie w cylindrze dając "pełny gaz"...
Sprawdź jaki luz mają pierścienie tłokowe na tzw. zamkach (dopuszczalny chyba do ok. 0,3 mm). Aby sprawdzić powyższe, zdejmij ostrożnie pierścionki z tłoka i po włożeniu do cylindra (w środkowej wysokości cylindra) kolejno zmierz wielkość szczelin. Ponadto sprawdź miarką jaki jest poziom oleju w sprężarce i czy otwór odpowietrzający nie jest częściowo...
A mnie wygląda na to, że silnik po rozgrzaniu traci moc ze względu na kiepskie spasowanie pierścieni. Po nagrzaniu cylindra robi się zbyt duży luz przy zamkach pierścieni. Jeżeli tak jest, to pierścienie są do wymiany.
kivors widzę że masz doświadczenie jeśli chodzi o WD-53. Ja przy swojej sprężarce zdjąłem głowice i na ładzi cylindra nie ma żadnych progów, ale zauważyłem że średnica tłoka jest mniejsza od średnicy cylindra o ok. 1-1,5mm. Wydawało mi się, że to dużo, ale skoro pierścienie nie wyrobiły progu to cylinder nie jest zużyty więc może tak ma być. Co Ty na...
Dobry olej nie tworzy nagaru. Źle pierścienie dobrane do tulei i silnik nie był docierany. Niedotarty pierścień ma małą powierzchnię odprowadzania ciepła, powstają lokalne ogniska na których się przypala olej. Pierścienie uszczelniające są za sztywne, za duży zamek po wyjęciu z cylindra. Ile mm ma odstęp pomiędzy końcami pierścienia po wyjęciu z cylindra...
Mechanik zmierzył luz na zamkach w nowych pierścieniach ?.
Osobiście nigdy nie sugeruje się kompresją zaraz po remoncie. Przy montażu sprawdzam luzy na zamkach pierścieni, luz w rowku tłoka, wszystkie krytyczne wymiary i musi chodzić. Tym bardziej przy tak małym silniku, gdzie każda objętość przewodu pomiarowego to strata. Powiedz, czy masz jakieś problemy, że robisz pomiary kompresji?
Sprawdź szczelinę (luz do ok. 0,6 mm) na zamkach pierścieni. Szczególnie sprawdź stan pierścienia zgarniającego (odoliwiającego, najniższy na tłoku), który składa się z 2 cienkich pierścieni, pomiędzy którymi powinien być "pierścień" pofalowany.
Dostałem zamienniki pierścieni do tego silnika za 20zł/komplet więc zaryzykuję naprawę :) Mam tylko pytanie jakie powinny być luzy na zamkach pierścieni? Obecnie nie mają żadnego i muszę krawędzie lekko spiłować. P.S. Po zdemontowaniu tłoka okazało się, że poprzedni fachman założył pierścienie od innego modelu silnika o średnicy tłoka 65mm i luzy na...
Z całym szacunkiem, ale honowanie beczkowatych cylindrów nic nie pomoże. Zamki pierścieni tylko pompują olej. Jak i przestrzenie między pierścieniami a rowkami. Zgadza się. Ale jeśli ktoś decyduje się rozebrać taki motor to chyba trochę pojęcia ma co robi i przynajmniej jeśli nie średnicówką to nowym pierścieniem owal tulei sprawdził. Decyzja co do...
Witam. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat jak w Sprężarce WAN AW 11kW są rozmieszczone zamki pierścieni tłokowych. Co 180 czy 90 stopni ?
Co wytopiło ? Dziury w denkach, czy na zamkach pierścieni?
zalałem naftą +/- 50ml na cylinder tylko nie wiem ile czasu ona się powinna tam utrzymać bo wiadomo, że prędzej czy później zleci zamkami na pierścieniach, a głowice oddam do planowania i przy okazji sprawdzenia szczelności, chodzi mi o to by ustalić czy ten brak kompresji rozwiąże wymiana samej uszczelki czy trzeba również wymienić pierścienie
Kompresja mierzona na pełnym ogniu. Mierzona też bez gaźnika więc napełnianie bez żadnych przeszkód. Wydech zdemontowany i niczego podejrzanego nie widać. Zamki pierścieni wg mnie zbyt duże. Zastanawiające tylko, że tak nagle zaniemówiła. Pierścienie raczej nie są z bambusa żeby nagle się zużyły. Pracowała od czterech lat regularnie 20 min w tygodniu.
http://www.zespolszkol2.com.pl/korbowy_3... Nie chcę Ciebie wprowadzać w błąd, bo tak jak wspomniałem to pisałem na przykładzie 1.6 8V. Zamek pierścienia wewnętrznego-rozprężnego jest przesunięty o 180 stopni w stosunku do zamków dwóch "szerokich pierścieni ochromowanych"-tych cieniutkich-one mają zamki w tym samym miejscu. W moim jest tak jak w "Tablica...
Aha. Ja teraz kupiłem uzywany tłok ale sthila mam w domu i zobacze czy jest ten znak. Teraz będę miał to na uwadze jak załozone były pierścienie i tłok. Wlaśnie oglądam tłok i tam gdzie są zamki pierścieni na denku są jakieś symbole.
No właśnie są pierścienie, ale nie ten zamek. Dzięki za namiary, dowiem się co i jak.
Jeśli nowy pierścień ma 0,3 mm luzu, to silnik nadaje się jedynie do szlifu. Czyli nowe tłoki, pierścienie. Czemu piszesz półsłówkami, tak by coś napisać, ale żeby mało z tego wynikało? Co to za rada, że silnik do szlifu i nowe tłoki z pierścieniami ? Najprościej oddać cały silnik do fachowców, ale nie o to mi przecież chodzi. 0,3 mm na zamku to nie...
Ciekawe czy pompa oleju nie jest uszkodzona. Dla przypomnienia zamki pierścieni powinny być ustawione ok co 120 stopni od siebie.
Może kup olej do zamków , ( ja wcześniej wpompował bym w zamek poprzez szczelinę kluczyka preparatu chyba RX - . wypłukał byś brud , ) Wtedy próba uruchomienia bębenka . Złamanie wiosełka NIE blokuje zamka , raczej uniemożliwia zamknięci i otwarcie ale kluczyk można przekręcić w prawo lub lewo . Że nie możesz obrócić kluczykiem to albo zapadka blokuje...
Luz osiowy walu 2 mm, to normalna rzecz. Jak mierzyłeś te zamki pierścieni? Aby zmierzyć poprawnie trzeba włożyć sam pierścień do cylindra. Szczeliny zamków są stanowczo za duże, chociaż na zdjęciach pierścienie nie wyglądają na zużyte w aż tak dużym stopniu, chyba że cylinder jest sporo wytarty. Maksymalny luz na zamkach, dla tego silnika, wynosi dla...
Koledzy drodzy:D Mam taki problem ze słynnym silnikiem "esiokiem" :D A więc, strasznie dymi ale na wyższych obrotach nie, czasem traci moc, a czasem tak jakby coś się odetkało zero dymu i super moc :/ Pewien gość bawił się z pompą bo sprężyna pękła i rozleciała mu się przy tym sekcja, drugi powiedział "co za koleś", trochę się sekcja zarysowała. Wsadziłem...
Pod pojęciem kompletny cylinder masz na myśli: tłok, pierścienie, cylinder? Jeśli wymiary są prawidłowe, też luz w zamkach pierścieni, to nie widzę problemu, oprócz zbyt wolnej jazdy. Unikaj: gór, wkręcania obrotów powyżej 70% maksymalnych i jeździj szybciej, 20/h, to rzeź. Po dotarciu, plucie winno ustąpić. Pozdrawiam.
Pierścienie się zjeżdżają zamkami do punktu prostopadłego do sworznia tłokowego i jest to normalne. Im krótszy tłok tym się szybciej zjadą zamki.
Spróbuję jutro bez tłumika. Głowicy nie planowałem . "totylkoja" możesz jaśniej co masz na myśli pod jakimi kątami osadziłem zamki pierścieni?
Kolego nie wiem czy wiesz, ale wymiana samych pierścieni ma krótkie nogi. Może się nawet okazać, że będzie gorzej niż przed wymianą, bo tuleje mają owal którego nowe pierścienie nie uszczelnią. Hardcorowcy twierdzą, że to się z czasem ułoży, ale...jeśli w ogóle się ułoży to ponownie będziesz miał luzy na zamkach pierścieni. Wkładając tyle roboty dołóż...
Po to aby zamki (miejsca gdzie pierścienie posiadają przerwę) nie przesuwały się poprzez otwory w cylindrze (otwory ssania, i wydechu) A tym samym końcówki pierścieni (które to sprężynują, wiadomo w jakim kierunku) nie wadziły o krawędzie tych, ze otworów. Nie tylko - czasami podcięcia na tłoku w dolnej części są niesymetryczne - przy odwrotnym założeniu...
A czasami pierścienie nie były nadwymiarowe przypiłowane na zamkach na "0" szczeliny? Takie pierścienie po zagrzaniu, mogą blokować ruch tłoka, a wszystko na to wskazuje.
Sprawdź luzy w zamkach pierścieni, pasowanie tłok pierścień i blok tłoki. Wymiary dopuszczalne są dostępne, a to co robisz jest pomiarem orientacyjnym.
Najlepiej mieć ściągacz do pierścieni segera.
No to ładne przedmuchy ma:D Ciekawe jaki odstęp na zamkach pierścieni?? A tak w ogóle to ile mth ma przepracowane??
Co znaczy tłok przytarty przecież to pierścienie trzymają kompresję, zdemontuje cylinder i się zobaczy poza tym jaki jest dopuszczalny luz na zamkach pierścieni? Dodano po 5 i wszystko jasne, jeden pierścień jest ale bez zamka drugiego jest tylko połowa, poza tym na tłoku nie ma połowy przegrody między pierścieniami, na cylindrze dwie prawie niewidoczne...
Jaką ustawiłeś szczelinę na zamkach pierścieni? Czy sprawdziłeś ją na całej drodze tłoka? Czy usunąłeś progi na cylindrach oraz czy sprawdziłeś zużycie trzonków zaworów?? Starej głowice nie można montować bez uszczelniania lub docierania do bloku (chyba że planowałeś jej powierzchnię).
Wreszcie zajrzałem do środka cylindry są dobre a pierścienie miały po 2 mm luzu na zamkach ;d
zapieczone pierścienia wymiana pierścienia alternatora zamek zamek czasowy
pralka siemens iq300 instrukcja sterownik sprężarka nissan qashqai zasila
beckhoff bk9053 wzmacniacz gitarowy
Opadający fotel kierowcy w Mitsubishi Colt 1.3 2006 Audi A6 C5 pokazuje -45°C po wymianie czujnika temperatury