http://workshop-manuals.com/bmw/3_series... http://workshop-manuals.com/bmw/3_series...
No to powodzenia. Uważaj tylko żeby zamki pierścieni stały na kołkach przy montażu do cylindrów, bo inaczej będzie problem, ale to chyba wiesz...
Jest to pierścień zgarniający, olejowy, uszczelniające to te dwa. Są tam w tłoku zamki pierścieni? Jeżeli nie ma, to pierścień chyba niezależnie jak, w czasie pracy i tak może się obracać, ale najlepiej jak by były ustawione co 120 stopni, tak aby ich połączenia nie były nad sobą.
Kup honownicę. Popraw hon na wszystkich cylindrach i to samo pierścienie. ... sprawdzając luz na zamkach pierścieni, bo znowu głowica do ściągania :)
W dieslu wadliwy wtryskiwacz uszkodzi tłok w benzynie mało prawdopodobne jeżeli wtryskiwacz jest w kolektorze ssącym. Po wyciągnięciu tłoka sprawdź czy zamki pierścieni nie ustawiły się w jednej linii.
Potwierdzam jest to bardzo ważne w przeciwnym razie zamki pierścieni trafią na kanały dolotowe lub wylotowe i mogą narobić niezłego ambarasu. A strzaka zdecydowanie do przodu silnika. Pozdrawiam.
Do wartości średnicy tłoka nadwymiarowego (u Ciebie 87,55 mm) zwykle trzeba dodać max 0,05 mm na luz tzw. montażowy, czyli w Twoim przypadku otrzymujemy konieczną średnicę cylindra 87,60mm (87,55 + 0,05 = 87,60). Briggs nie podaje wprost tych wartości, odsyłając przeważnie zainteresowanych do specjalistycznych warsztatów i faktycznie szlifierze zwykle...
Witam jaki powinien być luz na zamkach pierścieni tłoka perkins 1004 dzięki.
A w jakim celu chcesz mierzyć szczelinomierzem pierścienie na tłoku? Może jedynie luz na rowkach, ale tu nie on może odpowiadać za utratę kompresji. Musisz je zdemontować z tłoka i włożyć do cylindra w pozycji ich pracy i wtedy zmierzyć luz na zamkach pierścieni - na górze cylindra, w połowie i na dole i porównać różnice jeśli są.
Takiej metody demontażu nie polecam chociaż na upartego po demontażu wału można. Jeszcze gorzej wygląda sprawa montażu tą metodą. Zamki pierścieni ustawione w jednej linii , nie przesunięte względem siebie o kąt min. 90 stopni.
Jakie powinny być luzy na zamkach pierścieni w sprężarce airpol A170? chodzi o 1 stopień tłok 155.
Wbijane na siłę tłoki, pierścienie bez luzów - zamykam, bo to poważne forum. A panom powyżej zalecam dokształcenie się.
Przewróć gaźnik do góry pływakiem, i zmierz odległość od krawędzi gaźnika do górnej płaszczyzny pływaka, powinna wynosić 17mm. Alternator podłączamy do dwóch skrajnych styków. Pierścienie, od góry, zakładamy wypukły, niżej płaski. Ten płaski ma po wewnętrznej stronie ścięcie i dajemy je do góry. Sprawdź szczelinę "zamka" pierścieni, na obu cylindrach....
Krzywka w takim razie ma wymiar graniczny. Dopuszczalne luzy na zamkach pierścieni to: - dla uszczelniających 0,89 mm, - dla olejowego 1,14 mm. Pozostają jeszcze pomiary średnicy cylindra. Briggs zaleca wykonanie ich na trzech wysokościach (u góry, w środku i na dole). Na każdej z wysokości powinno się zrobić po dwa pomiary, przesunięte o 90*. Pozwoli...
U mnie korba przykręcana jest dwoma różnymi śrubami. Czy coś może być kombinowane? Briggs stosuje korbowody montowane na dwie różne śruby. Oznacza to tylko tyle, że krótszą należy dokręcać momentem nie większym niż 18 Nm, a dłuższą 23 Nm. Luz pomiędzy pierścieniem a rowkiem w tłoku to max 0,23 mm. Luzy na zamkach pierścieni: - uszczelniający i zgarniający...
Czy one same wrócą na swoje miejsce? To jak już tak się boisz to po wyjęciu tłoka zaznacz sobie w jakiej pozycji były zamki poszczególnych pierścieni i potem załóż je tak samo.
Jeśli pękł tylko jeden to odpali, w dwusuwach ważne jest to aby zamki pierścieni były z dala od okien w cylindrze, i żeby te okna miały delikatnie krawędzie sfazowane pilnikiem. Bo jeśli pierścień zahaczy o ostrą niesfazowaną krawędź okna to po prostu pęka.
Kolego jeśli masz iskrę w skuterku i pomimo wlania paliwa (ok. 1 cm 3) wprost na tłok silnik nie zaskoczy, to najpewniej silnik do remontu - za małe ciśnienie w cylindrze. Sprawdź jeszcze na innej świecy. Czy sam robisz mieszankę paliwa z olejem, czy robi ją automat w skuterze. Może nie miałeś oleju, albo padła pompka oleju. Jeśli po sprawdzeniu przyrządem...
U mnie jest jak niżej, wymieniać czy zostawić?. 1-0.4 2-0,5 3-0,4
Witam ponownie .paliwo , benzyna 98pb jest świeża , następnie była wymieniona pompa paliwa, W tej chwili nie mogę odpalić silnik a to dlatego iż reklamowałem wyłącznik elektromagnetyczny. Odpalanie dotyczyło czasu sprzed niewłączania się wyłącznika. Chciałem zaznaczyć iż po założeniu górnych pierścieni zamki pierścieni usytuowałem przeciwstawnie. A...
W załączniku wszystko jest napisane. Maksymalna szczelina na zamkach pierścieni tłokowych to 1mm.
Tłoki od innych silników zazwyczaj mają mniejszą odległość od środka sworznia do górnej krawędzi tłoka, tzw. compression height. Cylinder wymaga stoczenia od dołu (o ile na to pozwala kanał ssący). Tłok trzeba dokładnie przebadać pod kątem możliwości użycia w cylindrze MZ, czy np. zamki pierścieni są w dobrym miejscu, czy nie zahaczą o okno ssące itp....
Ok, chyba rozumiem w czym rzecz... Wygląda to na jakiś wynalazek w oparciu o formy i rdzenie odlewnicze seryjnego cylindra. 8 kanałów czyli 8 okien w tulei, wszystkich okien. Podstawowe okna płuczące wyglądają jak w serii, kąt otwarcia pewnie taki sam, dodatkowe wyglądają jak wykonane w drodze obróbki skrawaniem (wiercenie?). Geometria kanałów wygląda...
Zamki na pierścieniach doszlifowałeś? Jak jest za mała przerwa na zamku to jak się zagrzeje to jak ma nie szurać? ;)
Rzeczywiście silnik od multicara M22 pasuje idealnie ale jest trudno dostępny. Części są stosunkowo drogie, dlatego szukam alternatywy. Mój silnik po modyfikacji tłoka pracuje na cylindrze z powyrywanymi okienkami. Tłok ma pięć pierścieni (piąty wstawiony powyżej 4 istniejących), zamki pierścieni są poprzestawiane tak żeby nie trafiały w okienka. Szukam...
Znak na tłoku od strony wydechu, zamki pierścieni w stronę gaźnika.
Witam. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat jak w Sprężarce WAN AW 11kW są rozmieszczone zamki pierścieni tłokowych. Co 180 czy 90 stopni ?
No a jaki był luz na zamkach pierścieni?
Można to sprawdzić czy tłok jest założony właściwie,odkrecić tłumik i zobaczyć czy zamek pierścienia tłokowego nie jest czasem widoczny w oknie wydechowym, jak jest tam widoczny to jest to błąd, obrócony o 180°,przeważnie na tłoku na gòrze wybita jest strzałka i powinna ona wskazywać okno wydechowe przy prawidłowym montażu.
Zmierz przerwy w zamkach pierścieni.
Luz na zamkach pierścieni to maksymalnie 0,7mm.
Zamek pierwszego pierścienia powinien być u góry, kolejny -bok prawy, kolejny - bok lewy. Jak ma założony autor tematu nie wiemy.
Witam z tego co piszesz to mogłeś wbić zamki zabezpieczeń pierścieni do środka to tłok do wymiany i czy napewno nie ściągałeś tłoka i nie masz odwrotnie pozdrawiam.
Witam, jest może ktoś kto wymieniał pierścienie przy Nissan Primera p12 1.9 DCI i wie czy trzeba jakoś szczególnie ustawić zamki. Wiem ze pierścienie co 120 stopni, jednak co z zamkami? Z góry dziękuję za odpowiedzi. :)
Na tłoku są dwa pierścienie uszczelniające i jeden zgarniający. Dwa trzymają dobrze, trzeci źle. Były też silniki a źle zaprojektowanymi kanałami w tłoku odprowadzającymi olej z rowka. Sprawdzić się tego nie da inaczej, niż rozbierając silnik i mierząc średnicę cylindra i szerokość zamka pierścieni. Można tylko bazować na doświadczeniu z tymi silnikami,...
Osobiście nigdy nie sugeruje się kompresją zaraz po remoncie. Przy montażu sprawdzam luzy na zamkach pierścieni, luz w rowku tłoka, wszystkie krytyczne wymiary i musi chodzić. Tym bardziej przy tak małym silniku, gdzie każda objętość przewodu pomiarowego to strata. Powiedz, czy masz jakieś problemy, że robisz pomiary kompresji?
Jak na tak stary produkt nie jest beznadziejnie. Ale mocno mi nie pasuje że na drugim zdjęciu zamki pierścieni pokrywają się. Więc co jest z kołkami ustalającymi. Ocena wielkości szczeliny na pierścieniach po włożeniu do cylindra.
Coś pomieszałeś. Nie mam jak sprawdzić, ale technicznie nie ma możliwości żeby w jakimkolwiek silniku zamek mijał otwarte okno. Tam gdzie się to zdarzało, okno cylindra było podzielone przegrodą, po której "jechał" zamek pierścienia. Inaczej awaria nastapiła by natychmiast. Także nie mam jak sprawdzić ale zdaje mi się, że był tam mały wąski języczek...
Ale mam pytanie, w którą stronę powinien być skierowany zamek pierścienia.
A zobacz jeszcze, czy skrzydełka płaszcza tłoka są symetryczne względem siebie. Jeśli są - nie ma znaczenia jak założysz tłok. Zamki Pierścieni rozstawione co 180 stopni.
Właśnie słabo pamiętam, bo to koło 20 lat temu było - gość do tego silnika dorabiał tłoki, właśnie przesuwając zamki pierścieni. Tak samo z naprawą wału - na częściach od Syrenki.
kivors widzę że masz doświadczenie jeśli chodzi o WD-53. Ja przy swojej sprężarce zdjąłem głowice i na ładzi cylindra nie ma żadnych progów, ale zauważyłem że średnica tłoka jest mniejsza od średnicy cylindra o ok. 1-1,5mm. Wydawało mi się, że to dużo, ale skoro pierścienie nie wyrobiły progu to cylinder nie jest zużyty więc może tak ma być. Co Ty na...
na obydwu pierścieniach jest "TY" na jednej powierzchni, czyli tym do góry . Na żeliwnym jest jeszcze czerwony kwadrat na czole pierścienia, ok 1cm na lewo od zamka.
Co wytopiło ? Dziury w denkach, czy na zamkach pierścieni?
Kolego uszczelniacze wału w silnikach 2T mają wpływ na jego uruchomienie a nie na wielkość kompresji w cylindrze. Uważam również, że zmierzona przez Ciebie kompresja jest za niska i może wystarczyć jedynie do uruchomienia silnika, ale dojazdy, to już nie - silnik będzie po prostu za "słaby". Sprawdź dokładnie ciśnienie w cylindrze dając "pełny gaz"...
Koledzy drodzy:D Mam taki problem ze słynnym silnikiem "esiokiem" :D A więc, strasznie dymi ale na wyższych obrotach nie, czasem traci moc, a czasem tak jakby coś się odetkało zero dymu i super moc :/ Pewien gość bawił się z pompą bo sprężyna pękła i rozleciała mu się przy tym sekcja, drugi powiedział "co za koleś", trochę się sekcja zarysowała. Wsadziłem...
Witam wszystkich. Szukam informacji odnośnie minimalnej wartości ciśnienia sprężania i maksymalnej wartości zamka pierścieni tłokowych. Maszyna nagle przestała odpalać. Zmierzyłem kompresję i okazało się, że jej prawie nie ma. Pozdrawiam.
https://www.everestpartssupplies.com/pag... https://obrazki.elektroda.pl/9040080200_...
Ciekawe czy pompa oleju nie jest uszkodzona. Dla przypomnienia zamki pierścieni powinny być ustawione ok co 120 stopni od siebie.
Spróbuję jutro bez tłumika. Głowicy nie planowałem . "totylkoja" możesz jaśniej co masz na myśli pod jakimi kątami osadziłem zamki pierścieni?
Z całym szacunkiem, ale honowanie beczkowatych cylindrów nic nie pomoże. Zamki pierścieni tylko pompują olej. Jak i przestrzenie między pierścieniami a rowkami. Zgadza się. Ale jeśli ktoś decyduje się rozebrać taki motor to chyba trochę pojęcia ma co robi i przynajmniej jeśli nie średnicówką to nowym pierścieniem owal tulei sprawdził. Decyzja co do...
Jest to sprężyna dźwigni odprężnika (ułatwia rozruch). Luz na zamku pierścieni idealny około 0,1mm.
No to ładne przedmuchy ma:D Ciekawe jaki odstęp na zamkach pierścieni?? A tak w ogóle to ile mth ma przepracowane??
A mnie wygląda na to, że silnik po rozgrzaniu traci moc ze względu na kiepskie spasowanie pierścieni. Po nagrzaniu cylindra robi się zbyt duży luz przy zamkach pierścieni. Jeżeli tak jest, to pierścienie są do wymiany.
Sprawdź luzy w zamkach pierścieni, pasowanie tłok pierścień i blok tłoki. Wymiary dopuszczalne są dostępne, a to co robisz jest pomiarem orientacyjnym.
Jaką ustawiłeś szczelinę na zamkach pierścieni? Czy sprawdziłeś ją na całej drodze tłoka? Czy usunąłeś progi na cylindrach oraz czy sprawdziłeś zużycie trzonków zaworów?? Starej głowice nie można montować bez uszczelniania lub docierania do bloku (chyba że planowałeś jej powierzchnię).
Sprawdź szczelinę (luz do ok. 0,6 mm) na zamkach pierścieni. Szczególnie sprawdź stan pierścienia zgarniającego (odoliwiającego, najniższy na tłoku), który składa się z 2 cienkich pierścieni, pomiędzy którymi powinien być "pierścień" pofalowany.
Nie w każdej, to zależy od konstrukcji cylindra. W takim cylindrze, jaki jest w twojej pilarce, zamki muszą być od strony gaźnika. Chodzi o to, aby zamki pierścieni, podczas pracy, nie przechodziły przez którekolwiek z okienek w cylindrze. Uszkodzenie cylindra,to skutek złego założenia tłoka i jest to ewidentna wina składającego pilarkę. Pilarka będzie...
Jak sobie przypominam na tłoku bywały strzałki wskazujące na wydech. Problem polega jedynie na tym aby zamki pierścieni nie trafiały na kanały dolotowe i wylotowy. a z głowicą to nie widzę problemów.
Jak coś nie tak jest z tymi wymiarami i luzami, jestem za doszlifowaniem zamka nadwymiarowych pierścieni do wymaganego luzu. Bo w domu bez przyrządów nie zmierzy Kolega faktycznej średnicy cylindra i musiałby kupić z kilkanaście tych pierścieni. Też się zastanawiałem czy nie doszlifować zamka pierścieni. Jednak , wydaje mi się, że to było by błędem....
Pod pojęciem kompletny cylinder masz na myśli: tłok, pierścienie, cylinder? Jeśli wymiary są prawidłowe, też luz w zamkach pierścieni, to nie widzę problemu, oprócz zbyt wolnej jazdy. Unikaj: gór, wkręcania obrotów powyżej 70% maksymalnych i jeździj szybciej, 20/h, to rzeź. Po dotarciu, plucie winno ustąpić. Pozdrawiam.
nie prawda pierścień ze sprężynką ma być pierwszy od góry. Jeśli założysz go na dole silnik będzie pobierał nieznaczne ilości oleju gdyż jest to pierścień chromowy zgarniający.Po drugie zamek sprężynki musi być po przeciwnej stronie zamka pierścienia, założenie zamków razem spowoduje uszkodzenie tuleji.
Luz tłok-tuleja powinien się zawierać w 0,025 +/-0,005. Tłok nie jest równym walcem(zimny). Na zimno góra mniejsza jest o około 0,2. Za mały tłok np. nie odprowadza temperatury na gładzie co doprowadzi np. do zapieczenia pierścieni. Błąd pasowania tłok/tuleja dla pierścieni trapezowych lub pół trapezowych to także katastrofa. Zresztą pierścienie nieprostokątne...
Wykręć świecę zapłonową, ustaw tłok w górnym martwym punkcie, sprawdż luzy na zaworach na klawiaturze. Zapomniałeś dodać że to musi być jeden dwóch GMP. Ten pod koniec suwu sprężania a nie suwu wydechu. Regulacja przy tym drugim prowadzi na manowce. Poza tym autor tematu ma zdjętą głowicę więc kontrola stanu przylgni zaworowych aż się prosi. Luzy na...
Nie wiem czemu popadasz w totalne skrajności? Nie proponowałem ponownej rozbiórki silnika. Trzeba sprawdzić co jest przyczyną ciężkiego obracania się wału? Opór na tłoku, pierścieniach czy na łożyskowaniu wału. Pewnie trzeba zdjąć cylinder i pierścienie. Potem sprawdzenie samego wału. Ma się poruszać bardzo lekko. Trzeba robić to ostrożnie aby nie uszkodzić...
Dostałem zamienniki pierścieni do tego silnika za 20zł/komplet więc zaryzykuję naprawę :) Mam tylko pytanie jakie powinny być luzy na zamkach pierścieni? Obecnie nie mają żadnego i muszę krawędzie lekko spiłować. P.S. Po zdemontowaniu tłoka okazało się, że poprzedni fachman założył pierścienie od innego modelu silnika o średnicy tłoka 65mm i luzy na...
Przy rosnącym zużyciu oleju należy podejrzewać zły stan pierścieni tłokowych. Aby to stwierdzić należy zmierzyć ciśnienie na poszczególnych cylindrach na zimnym silniku. Jeżeli będzie niskie to dla pewności sprawdzić szczelność zaworów a potem niestety pomiar luzów na zamkach pierścieni.
Gdyby przerwy na zamkach pierścieni były zbyt małe to byś szybko zatarł silnik. Skoro ma małą moc, to w zasadzie jedyną przyczyną jest nieszczelność tłoka z pierścieniami w cylindrze. Zakładam, że zapłon jest wyregulowany prawidłowo i jest odpowiednie paliwo. Świeca po wykręceniu (po spokojnym przejechaniu kilku kilometrów) powinna być szara - jest...
Kolego nie wiem czy wiesz, ale wymiana samych pierścieni ma krótkie nogi. Może się nawet okazać, że będzie gorzej niż przed wymianą, bo tuleje mają owal którego nowe pierścienie nie uszczelnią. Hardcorowcy twierdzą, że to się z czasem ułoży, ale...jeśli w ogóle się ułoży to ponownie będziesz miał luzy na zamkach pierścieni. Wkładając tyle roboty dołóż...
Zdjąłem cylinder i wyszło że nie ma uszczelki pod głowicą, czy to może być winą ? Pierścienie całe, cylinder oryginał ma logo Minarelli .Powie mi ktoś czy tłok w aprilce ma być założony zamkami pierścieni do wydechu czy do gaźnika ? I czy cylinder seryjny jest żeliwny czy ma powłokę nicasil , i czy kupno pierścieni i uszczelek pomoże ?
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... poczytaj kolego, mój przykład że wymiana pierścieni nawet w silniku z owalnym cylkiem daje radę, rozbierz kosiarkę, na spokojnie oceń gładź, szczeliny na zamkach pierścieni, bądź co bądź jeśli kosiarka służyła tyle lat to grzechem nie dać tych 40zł i nie spróbować jej naprawić. ps. kosiarka chodzi...
Luz osiowy walu 2 mm, to normalna rzecz. Jak mierzyłeś te zamki pierścieni? Aby zmierzyć poprawnie trzeba włożyć sam pierścień do cylindra. Szczeliny zamków są stanowczo za duże, chociaż na zdjęciach pierścienie nie wyglądają na zużyte w aż tak dużym stopniu, chyba że cylinder jest sporo wytarty. Maksymalny luz na zamkach, dla tego silnika, wynosi dla...
Jak już wyjąłeś wkładkę zamka to trzeba wysunąć pierścień w kształcie półksiężyca, ostrożnie bo może odprysnąć sprężynka (pierścień jest w miejscu gdzie zaczyna się wiosełko). Przed włożeniem wkładki z nowym wiosełkiem upewnij się, czy pęknięcie wiosełka nie jest związane z zablokowaniem zamka. Dołączam zdjęcie pierścienia, który trzeba wyjąć. Przy...
Co znaczy tłok przytarty przecież to pierścienie trzymają kompresję, zdemontuje cylinder i się zobaczy poza tym jaki jest dopuszczalny luz na zamkach pierścieni? Dodano po 5 i wszystko jasne, jeden pierścień jest ale bez zamka drugiego jest tylko połowa, poza tym na tłoku nie ma połowy przegrody między pierścieniami, na cylindrze dwie prawie niewidoczne...
Założenie tłoków odwrotnie ma wpływ w dwusuwie , ponieważ zamek pierścieni moze trafić na kanał ssania lub wydechu. W czterosuwie jeżeli denka tłoków są płaskie wydaje mi się,że chyba nie ma, chociaż są zalecenia aby montować strzałką do przodu. Może wypowie się jakiś silnikowiec. Pozdrawiam:)
Witam wszystkich Może ktoś wpadnie na dobry pomysł braku kompresji w c328 Ciągnik od zawsze ciężko odpalał. Biały dym z komina. Plus 10 stopni i nadal problem bez grzania świec. Wiec zmierzyłem kompresje. Wyszło 15-16 bar. Zrobiłem głowice w auto szlifie, nowe zawory, frezowanie, sprężyny planowanie. Nowe tuleje mahle z tłokami Zamki pierścieni sprawdziłem....
Tak jak w temacie auto to vw touareg 3.0 tdi kod silnika bks pytanie to jaki powinien być luz na zamku poszczególnych pierścieni tłokowych ?
Witam! Pierścienie ustaw tak aby zamki nie pokrywały się ze sobą. Blaszka u dołu zdjęcia służy do zabezpieczenia nakrętek przed odkręceniem (zaginasz brzegi blaszki). Pozdr.
Konstrukcja tłoka, a właściwie jego sworznia jest przystosowany do określonego kierunku obrotów, po prostu nie jest on ustawiony dokładnie w osi tłoka. Obrócenie tłoka w silniku dwusuwowym nie wchodzi w grę. Zamki pierścieni muszą być od strony ssania. Druga sprawa, ustawienie magnesów w kole nie jest przypadkowe i muszą być w określonej kolejności.
Ślad zamka pierścienia (kreska z oleju) jest zjawiskiem zupełnie normalnym
Jedna sprawa: Zasadnicze pytanie - strzałką w którą stronę zakładasz? Jak wypada zamek pierścienia? Niby tak, tylko jakby miał wypaść skoro zamek pierścienia nie przechodzi nigdy przez okno. Nie przechodzi gdy tłok jest założony prawidłowo. Bo mam wrażenie, że zakładasz odwrotnie tłok i zamek wypada w oknie płuczącym, stąd te zniszczenia. Przynajmniej...
Tjunerzy uważają że zamki pierścieni mogą latać po oknach przelotowych. To nie "tjunerzy" tylko ignoranci. Tam gdzie technologicznie zamek musiał wypaść w świetle okna, okno jest podzielone, tworząc oporę dla samego zamka. W zwykłym silniku dwusuwowym wystarczy za duże, za szerokie okno ssące i to też zżera tłok Gdzie tam. Tłok nigdy nie schodzi pierścieniami...
Najlepiej mieć ściągacz do pierścieni segera.
Zrobić planowanie głowicy, Teoretycznie, zakazane. Mozna, ewentualnie zdjac 0.1 mm dla usuniesia wzerow, jesli jest to konieczne dla ratowania silnika. W zadnym wypadku nie planowac glowicy znieksztalconej przez przegrzanie silnika. Zakładając je pamiętać o rozmieszczeniu zamków pierścieni co 120°, jak podają mądre poradniki. Ja rozmieszczałem o większy...
Zdejmujesz boczek, wyjmujesz szybę, odkrecasz blachę z podnośnikiem. Odkrecasz zamek i widać od środka klamkę. Jeżeli spadł pierścień który, blokuje wkładkę to zapewne leży w drzwiach na dole. Oceń jego stan, czy nie jest wygięty lub pokrzywiony. Podejrzewam że drzwi były zablokowane i ktoś otwierał je z zewnątrz, wyrywajac wkładkę. Możesz teraz przystąpić...
Witam. Mam mały problem. Zamówiłem nowy cylinder tłok i pierścienie. Nie wiem czy jest jakaś różnica przy zakładaniu pierścieni? Czy obojętne jest założenie pierścienia na dolny lub górny zamek? Czy pierścienie jakoś się różnią i trzeba odpowiedni pierścień założyć na odpowiedni zamek? Z góry dzięki za pomoc. :D
A jaki był luz na zamku pierścieni? Może zbyt ciasno i po nagrzaniu mamy efekt.
Witam. Moim zdaniem jeżeli ucieka powietrze przez skrzynię korbową podczas postoju to znak że: 1 zawory zwrotne między turą tłoczną a zbiornikiem nie trzymają. 2 któryś z zaworów tłocznych w głowicy też nie trzyma. 3 na zamkach pierścieni misi być przerwa ponieważ jak pierścień się rozgrzeje do temperatury pracy zwiększa swój obwód, a 0,35 milimetra...
Dobry olej nie tworzy nagaru. Źle pierścienie dobrane do tulei i silnik nie był docierany. Niedotarty pierścień ma małą powierzchnię odprowadzania ciepła, powstają lokalne ogniska na których się przypala olej. Pierścienie uszczelniające są za sztywne, za duży zamek po wyjęciu z cylindra. Ile mm ma odstęp pomiędzy końcami pierścienia po wyjęciu z cylindra...
Ms 230 lub 023. Od 023 jest na pewno starszy ale moim zdaniem te starsze były mocniejsze od nowych ms-ek. Tak tłoki są takie same do 021, 023, Ms 230. Wszystkie mają średnice 40 mm zamki pierścieni w tym samym miejscu oraz wszystkie wysokości, nawet numery katalogowe :) . W ostatnie serii 021 były wały korbowe podobne do wałów 018, (ms 180) ale nie...
Witam. Proszę o wasze opinie. Mam SEICENTO 900 99 r. 196500 km. Od pewnego czasu bierze dużo oleju na 200 km. do pracy jadąc ekspresówką 100-110 km/h dolewa 2-3 setki oleju. Czytałem że to zapieczone pierścienie, wymoczyłem je naftą po zabiegu jest - 1 - 10,5/11,5, 2 - 11,5/12, 3 - 10,5/11,5, 4 - 11/11,5. Niby jest lepiej, ale świece 1 i 2 mokre, nawet...
W tej chwili nic z silnikiem oprócz tych śladów się nie dzieje. Pomiar cylindra był robiony prze złożeniem miał nominał. Nie pamiętam czy na wszystkich były mierzone zamki na pierścieniach. Każde obrócenie pierścieni kończy się zdjęciem głowicy. Nie miałem wcześniej takiego przypadku i nie wiem czy po raz kolejny nie trzeba dać do szlifierni a to kolejne...
Docieranie zaworów polega na doszlifowaniu powierzchni przylgi do gniazda. Robi się to za pomocą specjalnej pasty ściernej (pasta zaworowa - tak się nazywa), smaruje się pastą zawór i ręcznie dociska i obraca w gnieździe szlifując, aż powierzchnie będą idealnie do siebie pasowały - to tak w skrócie. Gołym okiem da się ocenić zużycie cylindrów i pierścieni,...
Nie wiem jak jest w AX, ale to samo co 106. Więc podobnie jak w 306 będzie, a tam jest taki zamek. Kluczyk przekręca pierścień który przekręca się na zamek, i z niego zabiera. Słowniczek trzeba założyć na te oczko. Tak zrobiłem to w swojej 306 która nie miała centralnego zamka.
czy ta sprężarka była rozbierana, demontowane tłoki. sprawdziłbym ustawienie zamków pierścieni, oczywiście same pierścienie smarujące i uszczelniające. zamki na tłoku powinny być przesunięte względem siebie.
Panowie, miał ktoś bliżej z Was do czynienia z tymi agregatami walizkowymi? Trafił mi sie taki, który nie dość że kopci, to jeszcze pluje olejem z wydechu jak szalony. Pierwsze podejrzenie padło na tłok - okazało się że zarówno gładź cylindra, jak i tłok wyglądają dobrze - bez widocznych wad, mogących wskazywać na przegrzanie/przytarcie. Podobnie prowadnice...
Wynika z tego. że paliwo przedostaje się do oleju - bo są duże luzy w zamkach pierścieni i zużyte tłoki i cylindry - i przez to olej traci wartości smarne dlatego należy go częściej wymieniać. Musisz częściej sprawdzać ilość oleju w silniku i jak ubywa to dolewać do max poziomu miarki. Sprawdź na przebiegu 1000 km ile spali Ci oleju to wtedy jest miarodajne...
Na początku (pierwsze 200/300 km) możesz lać nawet 180-200 ml na 5l, później 150 na 5l wydaje się być w porządku. Zestaw jak zestaw, cylindry zazwyczaj są w porządku, tłoki słabej jakości. Poza tym, nie 90, a 74 cm3. Jeśli wszystko dobrze poskładałeś, dobrze założyłeś zabezpieczenia sworznia tłoka, plus trafiłeś na luźniej spasowany zestaw, to powinien...
Kupiłem na razie sam pierścień. Zamek w cylindrze na żyletkę :) . założyłem na tłok i poskładałem wszystko do kupy. Nawet ładnie zapaliła :)! Na obroty tez się ładnie wkręca. Jak kupie nowy tłok to zobaczę jak w drewnie będzie się sprawować.
Ssący 0.15 mm wydech 0.25 mm. Odległość cewki od koło to 0.3 - 0.4 mm. Sprężaniem się nie przejmuj. Jeżeli prawidłowo ustawisz rozrząd, to gdy tłok będzie maksymalnie w górze, pomiędzy suwem sprężania i pracy, oba zawory powinny być całkowicie zamknięte. Jeżeli ustawisz tłok w górnym położeniu, pomiędzy suwem wydechu i ssania, to oba zawory powinny...
przerwa zamek pierścień szczelina zamek pierścień pierścień wału
pilot pioneer wzmacniacza legalizacja butli sprawdzić pracuje silnik wyjęciu kluczyka peugeot
sharp 40bg5e elektronika studia
Lodówka Samsung RSH5PTPN zaszrania się - przyczyny i rozwiązania Jak ograniczyć zakłócenia w krótkofalarstwie?