Trzeba zdjąć maskownice i sprawdzić, może silniczek zdechł, któryś kabel się przełamał, cięgno spadło, możliwości jest trochę.
Zasilania modułu na początek i masy modułu żarówka. Potem co się dzieje na CAN BUS. Do tego diagnoza modułu drzwi albo samego komfortu. Jak zamek ma zimne luty albo jest jakiś błąd wewnętrzny, to nie poda napięcia na 1/2. Jakby tak było, to zimne luty na płytce czy awaria microswitchy nie miałyby wpływu na podawanie napięcia na pin 1/2, który leci bezpośrednio...
https://allegro.pl/oferta/zamek-drzwi-le... taki ? szukaj po samochodzie nie po zamku.
Temat mega stary więc napiszę drobną aktualizację... z racji posiadania w211, niesprawnej klapy oraz zamilowania do majsterkowania, kiedys rozebralem zamek jak w temacie (nie mam nru seryjnego pod reka, ale mowiac dokladniej ten z dwiema linkami żółtą i czerwoną) i po kilku h krecenia zebatkami i przygladania się im, zrozumialem zasadę działania tego...
Co by nie było to najpierw oglądnij przewody w przelotce między nadwoziem a klapą, większość problemów sie tm zaczyna... :)
Na alledrogo całe zamki z siłownikiem od 50 zł.
Połączenie czterech przewodów nie jest takie trudne. Poszukaj tutaj: http://members.chello.pl/rbanas/renault/...
wszystko jest to samo czy to passat czy golf czy oktawia tylko szukaj mala duza kostka ile pinów
BSI to w grupie PSA. Jeżeli dostaje zasilanie a nic się nie dzieje to albo mechaniczna blokada albo uszkodzony...
Nie zatrzasnąłeś przypadkiem czegoś w zamku?
nic innego prócz Sterownika nadwozia Ci nie zostaje, ale ja bym na Twoim miejscu zrobił przerwę w przewodzie sygnałowym z włącznika Heckscheibe gdzieś w okolicach głośnika w podsufitce, i wyeliminował instalację w 100%.
Tam często wiązka pękała w przelotce pomiędzy karoserią a drzwiami.
Pozostaje próba demontażu boczku i otwarcia drzwi od środka.
Mam taki sam wręcz identyczny problem z tylnym zamkiem. Zamyka guzikiem z samochodu a z pilota centralnego nie zamyka tylnej klapy. Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu. W kostce są dwa przewodu czarne masowe, jeden biały k którym jest cały czas 12V oraz niebieski z którego idzie impuls jak zamknę centralnym 0.04V
Dwa są od sterowania centralnym zamkiem,na których pojawia się naprzemiennie -12V i +12V, a kolejne dwa są od mikro włącznika otwarcia pokrywy bagażnika, na jednym jest masa cały czas, a na drugim pojawia się masa po otwarciu zamka.
Zamek klapy podobnie jak od drzwi, składa się z części mechanicznej i elektrycznej. Natomiast część elektryczna to tylko silniczek i dwa mikrostyki, jeden daje sygnał o otwarciu do modułu komfortu a drugi zaświeca lampkę bagażnika. W podwójne ryglowanie tego zamka, to za bardzo nie chcę mi się wierzyć. https://obrazki.elektroda.pl/6359714200_...
Nie wiem czy da się to bardziej racjonalnie wytłumaczyć, masz pokazane zdjęcie przekaźnika z opisem wyprowadzeń a obok rozpiskę co podłączyć do którego styku. Przekaźnik stosujesz zapewne z powodu niskiej obciążalności wyjścia nr II centrali. Na styk 85 oraz 30 podajesz stały plus, do styku 86 podłączasz wyjście z centrali ( różowy przewód jak na zdjęciu)....
Uszkodzony mikrostyk zamka / zamek prawdopodobnie
Myślałem o zastąpieniu orginału uniwersalnym siłownikiem, jednak zastanawiam się co mogło ulec uszkodzeniu wewnątrz starego siłownika. Kiedyś w Vectrze wymieniałem dwa microswitche wewnątrz siłownika. Trzeba było rozwiercić jeden nit, rozkręcić obudowę i wylutować dwa microswitche. W Astrze nie miałem jeszcze okazji tego rozbierać, ale myślę że konstrukcja...
Witam ja wierciłem otwór na wylot przez wkładkę,( którą i tak już masz zepsutą) przez który potem przechodzi pręt od siłownika uniwersalnego, potem tylko mała regulacja i gotowe raczej nikt pręta czwórki nie pokona
VF7CHNFUC25811168 XSARA PICASSO HATCHBACK FAMILIALE 1.6 i 16v 110 (TU5JP4) BVM 5 6202 : zespół zamka przednich drzwi od strony kierowcy 6207 : zespół zamka przednich drzwi od strony pasażera 6212 : zespół zamka lewych tylnych drzwi 6217 : zespół zamka prawych tylnych drzwi 6220 : zestyk blokady zamków drzwi 6237 : wyłącznik odblokowania zamka bagażnika...
Rozpracuj napięcia na kablach i otwórz przy pomocy obcego prądu. Trzeba tylko rozblokować funkcje ryglowania. Potem już otworzysz.
Witam wszystkich, Mercedes W 245 2011r nie działa zamek tylnej klapy, czy da się go jakoś sprawdzić na krótko? Co nim steruje ? Przycisk sprawny, może ma ktoś jakiś schemat WDD2452071J704159 https://obrazki.elektroda.pl/7279371100_... https://obrazki.elektroda.pl/2139628700_... https://obrazki.elektroda.pl/6442987500_...
Siłownik tak właśnie działa, on tylko otwiera zatrzaśnięty zamek. Jeśli klapa się nie zatrzaskuje to może masz jednak uszkodzony zamek. Najprościej byłoby kupić nowy. To nie są drogie rzeczy. Np; https://www.ve-ga.pl/product-pol-11071-V... A póki co zostaje sznureczek.
Przewody? Niby od czego? Bzdura. Do wymiany jest zamek klapy. Wystarczy podłączyć kompa, aby sprawdzić stan tylnego zamka. Pokaże: otwarty, mimo zamkniętego zamka. Nie będzie działać dociąg zamka, wycieraczka tylna, kamera cofania i oświetlenie bagażnika, zaś działa bez problemu roleta bagażnika. :) Przy okazji demontażu osłony zamka warto sprawdzić...
Silniczek do wymiany, nie marudź, nie dyskutuj, nie szukaj, wymieniaj go.
Kombinerkami złap końce śrub i je wykręć. Ew jak masz torxy zewnętrzne to może uda ci się coś dopasować i nabić na końce śrub. Do tego odkręć silniczek i powinieneś otworzyć klapę a zaczep zostanie. Wtedy będzie łatwiej coś zobaczyć i podziałać.
Bo ktoś pewnie chciał wykręcić to końcówkami do torxów a tam są spliny. Do zamka splin numer 8, do klamki 3.
Zamek posiada tylko 4 piny - dwa zasilające silnik zamka, dwa od mikrostyku. Nie ma możliwości zamiany NC - NO.
Wymieniać zamek w VAG na używany to tak jakby olej w silniku zmieniać na używany... Odżałuj te 200zł, i kup nowy, taki jak trzeba.
Prawdopodobnie silnik i styk otwartej klapy.
ja wymieniałem na używkę ..
Tu masz manual jak to zrobić http://fiatpunto.com.pl/post850214.html
Uszkodzony jest silownik w tylnych drzwiach Dosc czesty problem ale jest mozliwosc naprawy
Witam, przepraszam za zwłokę, ale z względów oczywistych ostatnio nie miałem czasu na sprawdzenie tego. Podłączając żarówkę zgodnie z Twoją prośbą do kostki wypiętej z siłownika pojawia się problem - nie ma napięcia, więc żarówka nie świeci. Po podpięciu masy bezpośrednio do klapy bagażnika żarówka zapala się w momencie gdy zamek ma być zamykany. To...
Jakie audi i jaki zamek ? Czy zdajesz sobie sprawę że są różne?
Nie pamiętam jaki to kolor, dawaj po kolei na każdy i rób test, chyba brązowy z jakimś paskiem.
Witam! Nie wiedzialem w jakim dziale napisac o tym wiec wybrałem wlasnie ten. Jeśli to jakis problem to z góry przepraszam. Wracajac do problemu z zamkiem... w tylnych drzwiach mercedesa A klasa w168 muszę wymieni zamek i za chiny nie wiem jak go wyciągnąc. Zamek jest połączony z klamką cięgnem którego nie moge rozpiąc. Nie wiem czy to ważne ale nie...
Seat Ateca 2019.. Podpowie ktoś według schematu gdzie idą przewody od zamka tylnej klapy bagażnika(3 Pin) brązowy(masa), brązowo niebieski i czarny.. Problem taki, że po uruchomieniu auta cały czas mryga że klapa otwarta. Na samym zapłonie jest ok., problem również występuje po zamknięciu samochodu, wtedy mryga otwarcie klapy, wskazówki licznika i np....
Możesz go spokojnie odkręcać. I podstawić zamiast niego siłownik uniwersalny. Nawet cięgno zostawisz oryginalne. Ewentualnie do otworów po oryginalnym siłowniku przykręć blaszkę montażową, a siłownik uniwersalny niżej (jeśli będzie za długi). Ja w oplach tak robiłem, ze górny otwór w siłowniku to dolny otwór w stelażu, a blaszkę przykręcałem do stelaża...
Zaopatrzyć się w schemat centralnego zamka i na podstawie schematu sprawdzić czy siłownik w zamku dostaje zasilanie oraz czy krańcówka drzwi w zamku pracuje prawidłowo
Google Twoim przyjacielem :D https://www.youtube.com/watch?v=np3FMAjX...
Uszkodzony siłownik.
Problem rozwiązany. Wymontowałem zamek.Ten cylinderek (na zdjęciu z prawej) nie wracał do pozycji początkowej (na zdjęciu górnej pozycji). Przyczyną był ułamany pierscien w zamku. Kawalek pierścienia się oderwał i utkwił między zamkiem a tym cylinderkiem którego ramie popycha pręt do zwolnienia blokady.
Witam Odkopię trochę temat. Mam problem z elektrycznie otwieraną i zamykaną klapą w Vectrze kombi, po umyciu auta i zostawieniu go w garażu klapa bagażnika albo się uchyla albo otwiera całkowicie, auto było zamknięte pilotem. Teraz natomiast podczas otwierania i zamykania coś przeskakuje w zamku. Nie słychać też wyraźnego dociągania klapy. Na co stawiać...
Dzięki za szybką odpowiedz. Możesz powiedzieć jaka cena za zamek ? Mechanik podłączył autko pod komputer i wykryło usterkę zamka tylnego lewego, dzwonił do sklepów, hurtowni w których zaopatruje się w części i do merivy b zamków nie mają😩
W zamkach tylnych drzwi też są krańcówki.
To uprawdopodabnia przypuszczenia że coś się dzieje z przewodami zasilającymi zamek. Zobacz czy przypadkiem nie jest gdzieś uszkodzona izolacja, zobacz w przelotce w drzwiach.
Do wymiany zamek ....
Niestety musiałem wymienić BSI - wszystko działa
04097 oznacza 4 dzwi z elektrycznymi szybami bez pamięci foteli i lusterek Jakie oznaczenie ma Twój sterownik określany mianem "moduł komfortu" (VAG adres 46 (Central Conv.) ? Wejdź do grupy wskazań 15 i odczytaj możliwe źródła alarmu: 1- Wyłącznik stykowy tylnej pokrywy 2- Mikrowyłącznik zamka drzwi tylny prawy 4- Mikrowyłącznik zamka drzwi tylny lewy...
tu masz fotkę o który włącznik chodzi w zamku tylnej klapy : http://obrazki.elektroda.net/9_123298510... WItam Mam wyrwane bolce w zamku od wtyczki elektrycznej. Nie działa mi teraz centralny zamek w tylnej klapie. A wszystko to przez lakiernika samochodowego. Czy da się jakoś zmostkować wtyczkę elektr. żeby centralny zamek działał i jak tam...
To zalerzy, masz siłowniki zintegrowane z zamkiem albo osobno, jak masz zintegrowane to nic nie zrobisz, musisz kupić nowe a jak nie są zintegrowane to to siłowniki możesz zastąpić uniwersalnymi.
Jeżeli masz trochę smykałki do mechaniki, klucze typu splin to możesz się pokusić na samodzielną wymianę. Ja za wymianę zamka drzwi biorę 100 PLN, podejrzewam że u Ciebie podobnie kasują. Maksymalnie godzina roboty.
Rozebrać , wyciągnąć wkładkę i usunąć uszkodzone zapadki , a następnie cieszyć się jego działaniem aż do następnej usterki.
W oplach w zamku jest mikroswitch. Jak odskoczy to włącza.
Masz + na czerwonym z niebieskim paskiem w przelotce drzwi ?, jest w ogóle komunikacja ze sterownikiem w silniczku szyby ?
To nie pilot tylko kluczyk z latarką. Nie ma nic w wspólnego ze zdalnym otwieraniem/zamykaniem auta. Możesz dokupić uniwersalny sterownik i go zamontować i wtedy będziesz miał zdalne zamykanie/otwieranie. Koszt to ok 50zł + montaż. Np. wklep sobie takie coś w Allegro: Sterownik centralnego zamka, tylna klapa, komfort (6741886692)
Poszukaj info tutaj na forum było to poruszane kilkukrotnie w opcji szukaj.
Akumulator nie trzeba ruszać. A do pomocy dobrze wziąć drugą osobę. Jedna dociska drzwi od zewnątrz, a druga stara się odblokować zamek.
witam mam pytanie bo chciałbym kupic do mojego golfa zamek do tylnej klapu ale na allegro jest bez kluczyka i czy ten mój pewnie by nie pasował wogóle do niego czy jednak pozdrawiam i czekam za odpowiedzia
Uszkodzony zamek tylnej klapy.
Wewnątrz są dwa silniki i koła zębate. Nie widziałem tam mikro przełączników jedynie jedyne co to widoczne blaszki miedziane, które tworzą ukłąd scieżek. Gdzie mam zacząć. Gdzie znajduje się sterownik centralnego ? Nie mam schematu elektryki.
można przekręcić go tylko w momencie jak siedzi kluczyk we wkładce Dawno nie montowałem w T5, Robiłem tak, że zamek tylnej klapy stale był zamknięty kluczem a siłownik podpięty do cięgna między ryglem (zatrzaskiem) a klamką. osobny kanał sterownika podpięty przez przekaźnik do siłownika i można w ten sposób otworzyć sam bagażnik na osobnym przycisku...
witam ponownie :) pogrzebałem mocniej w forum i w podobnych wątkach zawsze każą sprawdzić kable w newralgicznych punktach. No i faktycznie rozprułem wiązkę przewodów w tej gumowej otulinie łaczącej klape (to sedan)z nadwoziem i jeden z trójki kabli idących do zamka był przerwany. Jaby komus nie pomogło to można przyjrzeć sie bliżej przewodom na odcinku...
Tak dokładnie zamek tylnej klapy miałem u siebie kupiłem nowy
centralny zrobiony dział już wporządku przyczyną była luźna fioletowa wtyczka za skrzynką bezpieczników temat zamykam
Prawdopodobnie lewa. Tego nie odepniesz. Gumowa przelotka schodzi bardzo łatwo. Tam zobaczysz przewody. Pewnie któryś przerwany jest. A do sprawdzania zasilania użyj lepiej samochodowego próbnika napięcia.
Jeżeli żarówka dobra, czujnik wstecznego dobry, to winny może być zamek tylnej klapy, są tam dwie krańcówki: jedna rozłącza światło bagażnika, druga po całkowitym domknięciu zamka sygnalizuje zamknięcie klapy. Przy otwartej klapie normalnie nie powinno działać światło cofania i wycieraczka tylnej szyby.
Skoro go słychać że silniczek pracuje a zamka nie zamyka to sam sobie odpowiedziałeś.
Hmm. Nie bardzo wiem co dokładniej opisać. Centralny z pilota jak drzwi są otwarte nie blokuje, a jak są zablokowane nie otwiera. Do zamka dochodzi 5 przewodów i chciałbym sprawdzić czy jest problem z zamkiem czy sterownikiem. Ale nie wiem który przewód za co odpowiada. Przelotka sprawdzona, przewody naprawione, przejście w wiązce od przelotki do zamka...
Szkoda że to Belfast a nie Bielsko, bo bym Ci pomógł :D Motada prób i błędów, równa się kłopoty.
Zawsze je można lekko podszlifować jak nie będzie dużo potrzeba lub nie wkładać wszystkich. Ja przy takim eksperymencie w oplu z 7 blaszek zostawiłem 5
Tak jak pisałem - kupiłem 2 zamki wraz z wiązkami drzwi i po podmianie dalej nic się nie dzieje.....
Na temat tego wyłącznika jak piszesz to na forum Passata jest nawet manual zrobiony . Jest tam dokładnie opisane co trzeba zrobić . Na początek na pewno użyć wyszukiwarki albo oddać autko na warsztat .
Mam ten sam problem i znalazłem cos takiego musze wypróbować jeśli zrobisz wczesniej daj znać czy pomogło!! http://chomikuj.pl/cknorwid2/peugeot+307
Sama manetka chyba sprawna skoro polaryzacja prądu się zmienia. miernik pokazuje że polaryzacja się odwróciła czyli prawdłowo ale natężenia już nie ma kontrolka się nie zapala, silniczek nie działa. Jaki z tego morał?-styki w przełązniku zespolonym nadpalone i stąd nie działa, żadna elektronika spryskiwaczem nie steruje, zasilanie leci na sztywno z...
witam częsta usterka tego modelu, wycierają się trybki w siłowniku zamka w drzwiach tylnych do wymiany jest cały zamek siłownik jest wbudowany wewnątrz
Jak nic nie ruszałeś to pewnie sam zamek kończy żywot.Właśnie ten tylny.Żeby się nie orobić podłącz tester i zerknij w parametry.
Sterownik ma tylko domykanie szyb więc otwierania na tym nie zrobisz. Można zrobić otwieranie wlewu ale musisz dołożyć przekaźnik którym będziesz sterował za pomocą 2 kanału.
uszkodzony mikrowyłącznik w siłowniku
uszkodzeniu uległy 2 tylne zamki , temat do zamknięcia
Zacznij od sprawdzenia czy zaczep na slupku sie nie poluzowal. a co to jest ten słupek, specjalistą od szczegółowych części niestety nie jestem
Myślę że chyba zwarcie bo naciskając zamek tylnej klapy gdy jest otwarta to wycieraczka też się porusza
Gdzie należy wsadzić tą część do zamka w które miejsce bo mi to wypadło jak obudowę zdjąłem i nie wiem skąd na google nic nie mogę znaleźć proszę o szybką pomoc.
Czy samochód miał fabryczny centralny zamek?
Uniwersalny siłownik elektryczny załatwi sprawę.Można kupić z centralką dodatkowo, będzie dodatkowo na pilota. http://obrazki.elektroda.pl/5188510000_1... lub z elementami montażowymi http://obrazki.elektroda.pl/6479332200_1... lub z centralką http://obrazki.elektroda.pl/7250697800_1...
Wymiana zamka tylnych drzwi rozwiazala problem
No i nie jest tak jak mi się wydawało. Na dzień dzisiejszy tylko lewe mam zaryglowane, prawe się otwierają. Zamykam ten temat bo założyłem podobny z usterką mechaniczną zamka.
Dzięki piotrekwoj1 ! W necie rzeczywiście nic na ten temat nie ma. Idę działać... piotrekwoj1 , problem można by uznać za rozwiązany i zamknąć temat ale... być może ktoś dopisze jeszcze kilka słów o zamkach. Zwłaszcza o samym zabezpieczeniu wkładki przed samoistnym wypadaniem.
PROBLEM ROZWIĄZANY - zimne luty na płycie modułu central zamka - naprawa kosztowała mnie 50zł i po temcie ;) Jeśli ktoś będzie wam wciskał ze trzeba wymienić słownik to bzdura - chyba że drzwi w ogóle są martwe na central zamek.
Można by sprawdzić np. mikrostyk zamka tylnej klapy, skoro przewody sprawdzone. Jak będzie moduł widział otwartą klapę, to takie będą objawy.
No to raczej problem w samym zamku lub z siłownikiem coś się stało. Nie pamiętam czy tam jest dwa w jednym czy wszystko osobno.
Witam. Mam taki problem z zamkiem tylnej klapy w fiacie punto evo 2010 rok. Nie działał przycisk w konsoli za to z kluczyka bez problemu. Hitem jest za to, że po ruszeniu kierownicą otwiera się kiedy chce. Podczas sprzątania w aucie ruszyłem regulacją kierownicy i zamek znów się zaczą otwierać no i przycisk w konsoli się obudził. Rozebrałem obudowę...
Znalazłem na allegro zamek do tych drzwi. Ku mojemu zaskoczeniu w kostce jest sześć pinów. W mojej jest pięć i piec kabli doprowadzonych .
Kiedyś w 206 montowałem komplet używanych zamków z siłownikami, które przywiózł klient. Wszystkie były oryginalne. Ale w drzwiach dało by się montować siłowniki uniwersalne. Problemem będzie centralny zamek w tylnej klapie. Kup oryginalny zamek z siłownikiem i wymień. Tam może być problem z montażem uniwersalnego siłownika. Centralkę z wiązkami przewodów...
Chciałbym się podpiąć pod ten temat. Mam podobny problem, bagażnik otwieram tylko poprzez przekręcenie kluczyka, nie działa przycisk na kluczyku oraz przycisk przy desce rozdzielczej. Pisałeś, że rozmontowałeś przycisk, jak się do tego zabrać i czy dużo jest z tym kombinacji? Aktualnie gdy cisnę przycisk na desce słychać takie "pyk", może mam tam jakieś...
Po mojemu ktoś wymienił drzwi, a nie założył starego modułu, jeżeli bedzie inny moduł w drzwiach założony to może być taki efekt. Dodano po 1 Zrob diagnostyke modułu komfortu.
Potrzebuję prawy tylny do kombi i nie wiem czy np. od HB będzie pasował. Będzie pasować. Stosowano identyczne zamki, zmiany były w zależności od rocznika, wiec patrz na daty produkcji.
Witam.Nie działa otwieranie zamka tylnej klapy,siłownik nie reaguje na mikrowyłącznik w klamce.W aucie nie ma centralnego zamka,i z tego co się zorientowałem nie ma tam modułu komfortu.Jeśli miał by ktoś schemat lub jakieś sugestie jak to jest sterowane to prosze o pomoc.Pozdrawiam ps.autko to Golf 4 Variant,2002r.
zamek klapy tylnej zamek tylnej kanapy zamek tylnej klapy
wzmacniacz stagg creative inspire p5800 subwoofer wężownica beretta
halogeny dalekosiezne internet mobilny
Jak sprawdzić częstotliwość strojenia bas-refleksu? Lokalizacja termostatu w pompie ciepła Atlantic 10 kW