Błąd który masz mówi o tym że katalizator nie działa - czyli identyczna sytuacja jak po jego wywaleniu, nie chodzi tu o zapchanie. Jak mnie pamięć nie myli to to auto ma dwa katalizatory - jeden w kolektorze i drugi pod autem i dopiero druga sonda jest za drugim katalizatorem wiec nie wiadomo w którym jest problem. Możesz go wywalić ale musisz emulować...
Zwiększy się moc tego nie byłbym taki pewien uszkodzi sonda lambda, na analizatorze jest nieco gorzej. to napewno może sie zdarzyć plus jeszcze multum innych konsekwencji. Było kiedyś już.
od kolektora do kaca zrobic przelotowa rure o wiekszej srednicy nakacu tlumik przelotowy efekt murowany koni dochodzi zalezy od auta w moim nissanie 1.8t doszlo 8 koni Silniki turbo to całkiem inna bajka. W nich zamiast wydechu można dać przelotową rurę na całej długości i prawdopodobnie bądzie lepiej niż z czymkolwiek ograniczającym przepływ spalin....
Łojezu, ale popaprany temat, aż się dołączę... Po pierwsze pamiętajmy, że większość z nas mówi o silniku bez doładowania. W tych silnikach efekty falowe mają duże znaczenie, a na odpowiednią falę rezonansową składa się wiele czynników. Po drugie dupo-hamownia jest niedokładna i faktycznie im głośniejszy samochód tym wydaje się mocniejszy. Po trzecie...
Nie pamiętam czy Twoje auto ma jedną czy dwie sondy... Jesli tylko jedną - przed katem to rób i wstawiaj co chcesz, na większe osiągi nie licz, średnio tępy (większośc ) diagnosta przepuści bez pytań. Jeśli natomiast masz sondę za katalizatorem - patrząc od strony silnika - załóż "trochę drogi" katalizator lub ciesz się świecącą kontrolką silnika i...
witam !! tez zmieiłem zapchany katalizator na strumienice w bmw 525 tds. Auto zamiast przyrostu mocy zaczęło się dławić, bo ważne jest ciśnienie spalin. Komputer przełączał sie w tryb awaryjny.
jak się ma znajomych tu i uwdzie to wogule nie trzeba samochodem na przegląd jechać :P ale generalnie teraz robią takie strumienice które kształtem przypominają tłumik środkowy albo katalizator a przecież na przeglądzie nikt ci do środka zaglądał nie będzie :D
Witam otóż mam taki dylemat ponieważ od pół roku katalizator padł całkowicie (środek wypalony więc wyjąłem go wysypałem wszystko i założyłem z powrotem) lecz w samochodzie zrobiło się dużo głośniej podczas jazdy od czasu gdy jest całkowicie pusty, czy jest sens kupowania strumienicy łuskowej w celu wyciszenia samochodu i wstawienia jej zamiast kata.??...
Są 2 wyjścia, 1 to zostawić katalizator jak masz sondę za katkiem, 2 to można wywalić katek jeśli masz sondę przed nim, i wspawać ją przed strumienicą. SENSO, jeśli sonda jest za katalizatorem, to musi tam być gdyż po wywaleniu kata odczyty będą wariować dlatego iż będzie zupełnie inny skład spalin. W sumie wstawienie strumienicy zamiast katalizatora...
No to dałem się nabrać. Czytałem o tych że strumienicach i okazuje się że niszczą one silnik wypalają zawory uszczelkę pod głowicą i jest większe spalanie i głośniejszy wydech przy wyższych obrotach. Na dodatek nie mozna rozpędzać powyżej 120km/h. http://bluebox.zary.com.pl/moto_info/art... Tego katalizatora mi nie szkoda ale większość...
Zawsze bedziesz mial mniejszy czas wtrysku gazu niz benzyny,a wynika to z tego,ze gaz ma lepsze spalanie od benzyny(lepsza wybuchowosc). A po zalozeniu katalizatora zamiast strumienicy sonda zawsze bedzie pracowac lepiej,poniewaz strumienica dziala jeszcze lepiej niz sama rurka zamiast katalizatora(spaliny jeszcze szybciej opuszczaja uklad wydechowy...
Katalizator możesz zastąpić rurą jak chcesz. Dolot ze stożkiem warto, najlepiej taki jak abarth do cc/sc (aktualnie na allegro jest za 220zł szukaj : Dolot Cinquecetno ) Sprawdzone empirycznie nawet byle jak założony stożek w tym silniku dawał w punto 2 poprawę przyśpieszenia 0-100 km/h o jedną sekundę. Kolejna rzecz którą możesz zmienić to wałek od...
Do witux Najlepszym rozwiązaniem było by przeliczenie całego układu wydechowego pod kątem zjawisk falowych, zamiast wyrzucać katalizator proponuje założyć metalowy odpowiednik - szybciej sie grzeje (i dzieki temu zaczyna szybciej działać) no i ma mniejsze opory przepływu. Więc mam pytanie, czy jak wywale środkowy tłumik i zostawie strumienice z końcowym...
Panowie uwazam ze wszystkie porady typu: "wyp..... kata i wsadz se rurke" to zwykle chamstwo i "tumiwisizm"... katalizator w aucie nie jest dla ozdoby tylko pelni wazna funkcje, pomyslcie co by bylo gdyby wszyscy "wsadzali sobie rurki". Mysle ze nalezy miec przynajmniej troche respektu do pewnych regul cywilizacji i srodowiska naturalnego, pomyslcie...
https://obrazki.elektroda.pl/5476756300_... Tak to wyglada
Z tego, co opisujesz to w puszce po katalizatorze powstaje rezonans, wstawienie zamiast pustego katalizatora rury lub strumienicy może rozwiązać twój problem.
ja przy swiom escorcie wlozylem zwykla rurke, gdyz istnieje pewne ryzyko ze strumienicami ponoc mozna uszkodzic uszczelke, no i strumienice trzeba motowac w odpowiednie miejsca pp przeliczeniu, takich informacji dowiedzialem sie na forum, mam kolege co ma fiata Seicento i zamiast katalizaotra wstawil tez zwykla rurke
Jesli masz sondę za katalizatorem to będą tylko kłopoty i ciągły check engine. Jest jeszcze strona prawna- możesz nie przejść pozytywnie okresowego przeglądu technicznego. I zamiast tanio, będzie drożej i gorzej...
Chyba jest to powłoka po "wywalonym" wkładzie katalizatora. Ciekawe ile kosztowała Cię ta usługa? Na recyclingu katalizatora(w tym modelu) zarabiają ok.150 złotych
Witam, proponuje usunąć owy błąd z tabeli w sterowniku i ewentualnie udrożnić katalizator bądź zastąpić go np. strumienicą.
Witam Mam pytanie czy po zastąpieniu katalizatora strumienicą trzeba robić jakieś ustawienia w komputerze czy wystarczy wspawać strumienice w miejsce katalizatora? Chodzi mi o to czy sonda lambda nie zwariuje przy wymianie. Pozdrawiam serdecznie i dziękuje za podpowiedzi ;)
Witam Problem dotyczy samochodu VW Passat, silnik 1.8-RP r.1990. Jak w temacie padł katalizator, poszukując katalizatora spotkałem się z wieloma opiniami, jedni proponują wymianę katalizatora, inni podsuwają pomysł wspawania w miejsce katalizatora strumienicy jeszcze inni wstawić kawałek rury. Chciałbym poznać Wasze opinie z ewentualnymi komentarzami...
Mam takie pytanie czy strumienica łuskowa zamontowana zamiast katalizatora moze wpływac negatywnie na prace sądy Lambdy?
Kolego zakładaj strumienice,kolega diagnosta sprawdzał na analizatorze spalin i wyszło ok.
A jeżeli założył bym w miejscu po katalizatorze strumienice to pomogło by coś ??
Zapewne pogorszy... ale tańsze jak katalizator.
resztki mogą sie znajdować w całym wydechu w środkowym i końcowym jak dobrze nie było wystukane :)
Pewnie środek się wypalił i halasuje. Możesz go wyciąć i sprzedać, wezmiesz za niego około 200 zł także nie oddawaj go za darmo;-) To czy wsadzisz tam drugi katalizator czy strumienice to już twój wybór.
co do katalizatora to jest sumienie każdego z użytkowników natomiast strumienica ma zastosowanie np. w silnikach samolotowych napędzanych silnikami tłokowymi bo jej pozytywne działanie jest w wąskim zakresie przepływu gazów, a co za tym idzie określonych obrotach silnika poniżej i powyżej wyliczonych przepływów gazów (obrotów) jest przeszkodą dla spalin.
Nie baw sie w żadne strumienice bo tylko popsujesz przebieg momentu i mocy, a strumienica w obudowie kata to chyba też jakieś nieporozumienie. Skoro już nie chcesz tego katalizatora, bo tłumi przelot spalin to załóż sobie katalizator sportowy - metalowy. Szybciej sie rozgrzewa i przez to zaczyna szybciej prawidłowo działać, a poza tym ma troszke luźniejszy...
A moge zamiast katalizatora wstawić strumienice ??
Mam pytanie do znawców tematu. Zakładając że zamiast katalizatora byłaby zwykła rura podejrzewam że byłby dużo większy "ryk", a czy jest jakiś tłumik przelotowy który w jego miejscu uciszyłby. A mam jeszcze pytanie czym różni się strumienica od tłumika przelotowego??? wygląd zewnętrzny ponoć identyczny.
Jak masz flote to : -W zamian katalizatora strumienice można by bylo wstawić -Storzek jak najbardziej na miejscu u mnie w oplu wydaje mi się że po zamontowaniu lepiej się zbiera -Zamiast ostatniego tłumnika mozesz z allegro kupić taniu jakiegoś ulterka. :) a w póxnijszym czasie silnik od mustanga itd :D
Witam Mam VITO 108 CDI, wyciąłem zapchany katalizator i wspawałem strumienicę, jest o wiele lepiej, a stary katalizator poszedł na "alleg.." za 300. Pozdrawiam K.Zmitrowicz
sonda znajduje się przed katalizatorem ,a katalizator można zastąpić strumienicą (z sądy bym nie rezygnował)
Wyciąc katalizator, wstawic tam strumienice i nie przejmowac sie.
Ze strumienica moze byc roznie. Nie spowoduje ona uszczerbku na silniku ale nieodpowiednio dobrana bedzie powodem spadku mocy, momentu. Pozatym wg mnie nie warto inwestowac w cc700. Najlepiej wstaw pusty przelot w miejscie kata.
Mam wrażenie, że zupełnie nie rozumiesz kontekstu mojej wypowiedzi. Może dlatego, iż zbytnio skupiasz się na "argumentum ad personam", a nie na rzeczowości swojego wywodu. :sm31: Wnioskowałem, że usunięcie "przeszkody" w wydechu jaką jest katalizator może przynieść wymierne korzyści. Natomiast z "korzyściami" wynikającymi z montażu w miejsce katalizatora...
Jak się okazało to był katalizator a założyłem strumienicę i na tym zamykam temat.
Zawsze mozesz zrobic tzw. szybki przeplyw powietrza tzn. wsadzic zamiast katalizatora strumienice , oraz sportowy filtr powietrza , ale tu nie polecam stozka lecz sportowy wklad filtra , jest ksztaltem identyczny jak ten ktory masz obecnie . Koszt strumienicy to okolo 100 zl , natomiast filtra okolo 200 zl. Koni wiele nie przybedzie moze 5 , ale taki...
Nie rozumiem. Czyli co to jest jak nie katalizator? Chyba nie sprzedają strumienicy? )
Odma szczelna, czujniki sprawdzę u elektromechanika bo sam nie wiem jak. Po wizycie u mechanika odnośnie wydechu (już szczelny) stwierdził że zamiast katalizatora mam strumienicę od jakiejś toyoty.
Katalizator zostal wyciety i zastapiony strumienica. Temat uwazam za zamkniety.
Masz jeszcze katalizator czy jakieś strumienice?
Witam. Możesz kupić nowy katalizator i wspawać lub kupić tak zwaną strumienice zastępującą katalizator .Jeśli chodzi o błąd sondy może wyskoczyć z tej za strumienicą ale i na to też jest sposób. Tyle że jazda bez katalizatora może przy kontroli inspekcji drogowej i sprawdzeniu analizy spalin może zakończyć się utratą dowodu rejestracyjnego .
teoretycznie powinno się wymienić stary katalizator na nowy ale praktycznie to jedziesz do gościa który skupuję katalizatory a on wstawia ci strumienice (a czasem nawet dopłaci parę złociszy w zależności od stanu twojego katalizatora), ewentualnie udrożnić swój co wegług ciebie daje strumienica?
Witam Ja bym zaproponował wywalenie katalizatora i wstawienie "STRUMIENICA ŁUSKOWA" - wygląda jak katalizator a koszt ok. 85 zł (Allegro) i jeszcze dodatkowo uzyskuje się wzrost mocy 10-20%
Silnik pracuje równo na wolnych obrotach nie ma uczucia falowania, jeśli chodzi o ogumienie to obecnie opony zimowe regenerowanie tyle że 195/65/15. Myślę że różnica 185 a 195 nie powinna powodować tak dużego spalania. A może przez początkowy brak katalizatora, wstawioną strumienicę a później zamontowany katalizator uniwersalny zgłupiał komputer, nie...
A jeśli chodzi o układ wydechowy to co mam założyć? Katalizator czy strumienice bo i tak muszę wymienić tłumik środkowy i chciałbym za jednym razem wszystko zrobić. Doradźcie mi...
raczej nie, niektórzy nawet wywalają katalizator i wstawiają strumienice i żadne błędy się nie pojawiają ( choć brak katalizatora to gorzej dla środowiska )
strumienica zamiast katalizator katalizator strumienica strumienica katalizator
oporność głośnik obsada pierścień raspberry temperatura
schemat wyłączników monostabilnych ariston przycisk
Wibracje w Zetorze 10145 od 1500 obr./min - przyczyny Pilot do ramki cyfrowej HSG1058 - gdzie kupić?