Do tej przepustnicy, nic nie jest podłączone. Działa to w ten sposób, że gdy dodasz maksymalnie gazu, to dźwignia, którą zaznaczyłem, zamknie przepustnicę ssania. Może być ona zamknięta tylko w tym przypadku. Nawet nieduże zmniejszenia gazu, spowoduje jej otwarcie. Podczas pracy silnika, musi być ona otwarta.
Są gotowe "trójniki z przepustnicą". Wpisz takie hasło w wyszukiwarkę obrazków google i będziesz wiedział o co chodzi. Do całości będzie trzeba dwóch siłowników. Może nawet na jednym się uda jeśli dobrze zgrają się kąty otwarcia/zamknięcia przepustnic.
Zamknij przepustnicę.
Bardziej to wygląda na niedomkniętą ( zablokowaną ) przepustnicę , która powinna zamknąć dopływ zimnego powietrza do chłodziarki po osiągnięciu temperatury. Na schemacie jest oznaczona jako Damper.
Z tego opisu wynika że masz zapewnić zadaną temperaturę w pomieszczeniu z ograniczeniem minimalnej i maksymalnej temperatury nawiewu. Osobna nastawa dla grzania osobna dla chłodzenia. Jedno co mi się w opisie nie podoba to że przy zadziałaniu termostatu przeciwzamrożeniowego projektant najpierw chce otworzyć zawór a dopiero po jakimś czasie wyłączyć...
Karter to tam gdzie zasysa powietrze. Jak przepustnice się nie zamkną to tak cofnie.
A może po prostu linka gazu ma oberwane druciki i nie pozwala na zamknięcie przepustnicy. Objaw z niemożliwością dodania gazu to sugeruje. Chyba że jest coś poknocone z samą przepustnicą?
Ja wiem. Cofasz nastawnik tak żeby przepustnica się całkowicie zamknęła, i na pinie 2 ma być 0,20-0,25V. A tak naprawdę to się tego niby nie reguluje, tylko wymienia razem z przepustnicą. :D
Odpiąć linkę od przepustnicy i sprawdzić czy lekko chodzi. Jak znów tak się stanie to zobaczyć czy się zamknęła przepustnica. O ile będzie to możliwe.
Pewnie masy było brak, więc się zamknęła przez przepustnicę i masz pan uszkodzoną albo przepustnicę, albo sterownik. Masa była, bo przed pierwszym odpaleniem sprawdziłem dwa razy.
Najprawdopodobniej uszkodzone kondensatory elektrolityczne w układzie zasilania. To że nie są napuchnięte, nie świadczy że są sprawne. Na początek proponuję wymienić kondensatory. Nie wiem co to są za baterie, wyglądają na guzikowe połączone w szereg. Jest to pakiet akumulatorowy NiCd lub NiMh o napięciu nominalnym 3,6V (3 akumulatorki pastylkowe po...
Bawię się trochę automatyka domową i pierwszy pomysł jaki mi się nasunął to program "Łazienka_Kuchnia_Toaleta" : - zamknij przepustnice na pokoje; - włącz rekuperator; - czekaj "jakiś tam czas" jeśli te przepustnice kosztowałyby tyle co chińskie, to można się zastanowić nad takim rozwiązaniem.
Ruszać to się rusza bez żadnych oporów, jak się odpali to cięgno ciągnie starając się zamknąć przepustnicę, tylko nie wiem jak to ustawić
Druga sprawa to nie ma tej sprężynki od regulatora obrotów, ale nie wiem czy powinna tam być, bo nie widzę żadnych otworów? A jak tak to jaka i gdzie ją założyć, bo niby jak ta wajcha z tym drutem ma się cofać by zamknąć przepustnicę? Jl50Z-C3 - to jest ta kosiarka.
Twój gaźnik, nie posiada ssania. Regulator jest typu odśrodkowego, podczas pracy silnika jego dźwignia zostaje przesunięta do tyłu. Jest ona połączona z przepustnicą gaźnika, przesuwanie dźwigni regulatora powoduje przymykanie przepustnicy. Przeciwdziała temu wspomniana sprężynka, a że regulator jest odśrodkowy, to zwiększenie naciągu zmusza silnik...
Jaka przepustnica? Chodzi ci o klapę do gaszenia? To powinna się zamknąć po wyłączeniu kluczyka i otworzyć po sekundzie lub dwóch. Zrób zdjęcie tego elementu wtedy będziemy pewni.
Przy tej konfiguracji idziesz w złym kierunku. Mniej zalet niż wad. - każda pętla sterowana własnym trmostatem - wady -kocioł gazowy straszliwie taktuje gdy większość pętli będzie zamknięta. Z kominkiem jeszcze większy problem. Nagrzeje zasobnik cwu i co zrobi z ciepłem gdy większość pętli będzie zamknięta. O ile kocioł gazowy wyłączy się z powodu wzrostu...
No tak. Wkrecasz podnosisz obroty. Ogólnie T ma.byc ustawione żeby nie było za bardzo otwarte i zamknięte. Jak za bardzo zamkniesz przepustnice T to będzie ciężko palić. Dodano po 1 I nie bój się kręcić tymi śrubkami. Takie wyjściowe ustawienia masz 1 obrót a później sobie regulujesz.
Rozumiem że jest to starszy typ gaźnika bez primera, a z automatycznym ssaniem. Nie działa ci automatyczne ssanie. Jest tam plastykowa klapka do której podpieta jest sprężynka, która przy zgaszonym silniku powinna pociągnąć ją i zamknąć przepustnice. Po odpaleniu wentylator silnika odchyla klapke i przepustnica się otwiera. Jad odkręcisz rozrusznik...
Witam ponownie, Dziękuję za szybką odpowiedź. Co do mechanizmu to pisałem, że interesuje mnie opcja zamknij/otwórz. Będę miał system nawiewu ciepłego powietrza kanałami Fi 100 mm. Chciałbym w niektórych pokojach, które nie są często używane mieć możliwość zamknięcia nawiewu przepustnicą celem skierowania większego strumienia na pozostałe. Czyli opcja...
Ale w kosie spalinowej brakuje układu utrzymującego obroty. Widziałem taki prosty mechanizm w jakiejś kosiarce spalinowej. Taka klapa zasłaniająca (tylko częściowo) wylot powietrza które chłodzi silnik sprzężona z przepustnicą. Obroty spadają, powiew powietrza mniejszy, klapa z mniejszą siłą próbuje zamknąć przepustnicę czyli przepustnica się bardziej...
to jest taki pęd powietrza, ze trzeba użyć może nie sporej siły żeby zamknąć przepustnice bo ale wyczuwalnie silniej musze popchać regulator do przodu żeby przepustnica się zamknęła. wystarczy ze puszcze palec i otwarta znowu na maska jest regulator jest maksymalnie wychylony do tylu. Jaki tam jest ten regulator obrotów? Napędzany z wałka rozrządu,...
Odgrzebię temat bo po półtora roku stania pod plandeką Fonero, ktory przyjechal na kolach, teraz odpalałal i samistnie gasł po ok.10 sekundach, raz po razie, wielokrotnie. Wykreciłem całkowicie śrubę zderzaka przepustnicy i teraz pali na stałe i pracuje do wyłączenia kluczykiem. Ale jakiekolwiek ruszenie manetką czy recznie dzwignią przepustnicy powoduje...
Weź pod uwagę, że stan przepustnicy na zdjęciach to w pełni otwarta (max. obroty). Dopiero po uruchomieniu silnika regulator odśrodkowy zmniejsza obroty (przepustnica w lewo), a wtedy dłuższa sprężyna wywiera delikatny opór, przez co nie pozwala na całkowite zamknięcie się przepustnicy. Jest to całkiem normalne w tych kosiarkach, natomiast ręczne ruszanie...
Miernikiem wepnij w kabel sygnałowy i pomierz napięcia , na zamkniętej ok 0.7 V oraz łagodnie otwórz-zamknij przepustnicę kilka razy, wartość ma płynie wzrosnąć do ok 4V.
(at)Jarzabek666 Fakt, zapomniałem o zaworze dławiąco-zwrotnym do atmosfery. Nim sobie można ustawić czas działania siłownika. Gdy zawór upustowy przełączy swoje wyjście na siłownik po osiągnieciu 8 barów, siłownik zamknie przepustnicę. Gdy zużycie powietrza ze zbiornika spowoduje spadek ciśnienia do np. 6 barow, zawor upustowy się zamknie. Ciśnienie...
Dzięki za pomoc
te gruszki nie daja mocy, one działaja na zasadzie zeby sie nie cofaly spaliny do komór spalania jak sie zamknie przepustnice, ta gruszka powoduje ze nie napedzane jest turbo jak nie potrzeba cisnienia, zdejmij waż dopowadzajacy powietrze do kompresora i sprawdź jak się rusza wirnik jak chodzi lekko sie nie zaciera. Jaką masz turbine?
Rozumiem, że mam podgiąć tą blaszkę tak, aby przepustnica była bardziej zamknięta? Bo mi się wydaje, że jak podegnę tą blaszkę, to sprężyna będzie jeszcze bardziej napięta, przez co trudniej będzie w jakimś stopniu zamknąć przepustnicę. EDIT: Odgiąłem ją w stronę wajchy zamocowanej na lewą śrubę i obroty nie spadły, mimo mniejszego naprężenia sprężyny.
Sprawdź uszczelniacze. Niech ktoś pogazuje przez 10 sek. i nagle zamknie przepustnicę, drugi niech obserwuje dym. Jeżeli dużo dymu pójdzie po zamknięciu przep. to będzie wina uszczelniaczy zaworowych. Problemy z odpalaniem na gorącym to mi wygląda na inny problem, niezależny od dymienia ale trudno powiedzieć jaki.
Witam Przepustnica się nie nadaje bo, można by dorobić do niej cięgno, które by ciągnęło za klapkę, ale generalnie ona jest na przewód went. Chociaż można by wykorzystać jej silnik do sterowania klapki. W niej jest podobny układ napędu jak do zaworów kulowych. Proszę mnie nie krytykować, że nie umiem szukać, ponieważ to ja powinienem przedmówcę skrytykować...
Podaj 5V na zatrzymany mechanicznie zilniczek i poczekaj chwilę na dym ! Ta klapa ma w sobie zaprogramowane pozycje krańcowe . Mechanicznie jest w stanie się calkowicie zamknąć , a niezasilona jest otwarta.
ten silownik to mi się wydaje że jest sprawny bo się otwiera na Maxa Wysunięty na max powinien całkowicie i szczelnie zamknąć przepustnicę i tym samym odciąć dopływ powietrza do śruby. Jeżeli ciśnienie pomimo zamkniętej przepustnicy nadal rośnie, to sprężarka ciągnie gdzieś lewe powietrze (np uszczelka pod korpusem przepustnicy) Przy zamkniętym dolocie...
Odepnij regulator obrotów. Wkręć śrubkę przepustnicy do oporu. Zabezpiecz przepustnicę w położeniu otwartym jakąś gumką czy sprężynką. Załóż filtr powietrza. Załącz ssanie. Próbuj uruchomić silnik. Jak odpali, to wyłącz ssanie, zamknij przepustnicę i ogranicz obroty. Wykręcaj śrubkę aż silnik zacznie pracować z trudem. Wyreguluj skład mieszanki. Uzyskaj...
Klapka regulatora reaguje na pęd powietrza wytwarzany przez koło zamachowe. Przepustnica jest otwarta, po uruchomieniu silnika powstaje ruch powietrza, który powoduje przesunięcie klapki regulatora, a tym samym próbuje zamknąć przepustnicę. Przeciwdziała temu sprężynka, która jest zamocowana do klapki regulatora. Im mocniejsza sprężynka, tym silnik...
No dobrze kombinujesz:) Potrzebny będzie styk pomocniczy NO, w szereg z nim wpinasz lampkę i całość pod zasilanie. Jak się przepustnica zamknie, to razem z nią zamknie się styk i zapali lampka.
jak od razu po przełączeniu na lpg trzymam wysokie obroty to działa , a jak tylko zamknę przepustnicę to gaśnie od razu. potrzebuję jakieś ustawienia wyjściowe na których auto musi trzymać jałowe obroty. pokręciłem póżniej trochę registrem tak ze 3 różne pozycje i bez zmian. i dałem sobie spokój. dwie śruby na reduktorze nie ruszałem wogóle. miedziana...
Uszkodzona przepustnica. A dokładnie przełącznik przepustnicy informujący o zamknięciu przepustnicy. Adaptacji nie przeprowadzi z 2 powodów. Bo jest przepustnica uszkodzona, bo nie spełniony jest warunek o braku błędów w sterowniku. Jedno z drugim jest powiązane. Zmień/ napraw przepustnicę a adaptacja pójdzie.
Temat można zamknąć. Tłucze się przepustnica.
Witam Podłączyłem bez obudowy wskazaną wcześniej przepustnicę i widzę, że działa. https://filmy.elektroda.pl/30_1724434891... Lodówka jest całkowicie rozmrożona. Otwierałem co chwilę drzwi lodówki (zapala się światło), aby wymusić działanie tej przepustnicy. Jak widać, chodzi. Opuszczenie całkowite zamyka otwór od kanału zamrażarki. Nie wiem tylko,...
Nie wiem co masz na myśli pisząc zawór termostatyczny? Ochrona powrotu? Przykładowe instalacje masz na stronie TECHa. W takim układzie z buforem i tym sterownikiem potrzebujesz dwóch pomp. Jeżeli masz tylko jedną, kup drugą :-). Można też kombinować układ z jedną pompą przy kotle i zaworem 3-drogowym ale koszt zakupu (zawór+siłownik+sterownik) będzie...
Postanowiłem dołożyć do mojego układu czujnik zaniku fazy aby w razie zaniku napięcia sieci sterownik mógł zadbać o awaryjne zamknięcie przepustnic itp. Oczywiście cały system ogrzewania wspiera zasilacz awaryjny (starcza na jakieś 1.5h). Poniżej zamieszczam schemat układu który powinien spełnić swoje zadanie. Proszę o opinię na jego temat. http://obrazki.elektroda.pl/2824695500_1...
Dobra, dobra ale jak zamknę przepustnice podłącze ten nastawnik biegu jałowego, to on się otwiera na maxa :cry: nie da się ustawić dawki gazu, i pali jak smok zrobiłem ze 30km na 10 L , a to trochę za dużo. możliwe że ten krokowiec jest uszkodzony ? czy że komputer nim złe steruje ?. który czujnik temperatury odpowiada za to ? miałem podobny problem...
test na wyłączonym silniku. otworzyć i zamknąć przepustnice. bo tempomat steruje przepustnicą za pomocą linki, wiec było by widać efekt. np peugeot planet może zasprzęglić sprzegiełko sprężarki klimatyzacji i słychać klikniecie. Wiec trochę szkoda że nie może zasterować "na sucho" tempomatem . Co do pracy tempomatu na 4 i 5 biegu to w tym aucie pod...
To trzeba regulować na dźwigni. Na wyłączonym silniku przepustnica musi być otwarta aż do oporu. Po uruchomieniu silnika regulator powinien dążyć do jej zamknięcia, nie ma mowy o jakimkolwiek zwiększeniu otwarcia. Regulator otwiera więcej przepustnicę dopiero przy dużym wzroście obciążenia i spadku obrotów silnika. Co się dzieje gdy odpalisz silnik...
Nie powinno być tam przerwy. Przepustnica powinna się zamknąć.
Aisan podobno jest gażnikiem "idealnym"-podobno tak słyszałem,japończycy wiedzą co robią:) A teraz na poważnie ten gażnik wymaga częstych przeglądów ,szczególnie wężyki które sie przecierają,spadająitp.poza tym trzeba sprawdzić czy po wyciągnięciu ssania górna przepustnica zamyka (mysle że wiesz o tym że po wyciągnieciu ssania trzeba wcisnąć pedał gazy...
Ta gruszka to pneumatyczny nastawnik przepustnicy. Mogła pęknąć w niej membrana (bardzo częsty przypadek), uszkodzić się któryś z elektrozaworów lub potencjometr. Przy zgaszonym silniku gruszka powinna być twarda, tzn. sworzeń który z niej wystaje powinien stawiać bardzo solidny opór przy próbie wciskania go do środka - jeśli można go wcisnąć i jeszcze...
No dzięki , można rzec , ze odpalił mi za pierwszym razem , bo wcześniej od razu poszła świeca na tym akumulatorze , a ja kręciłem i kręciłem a silnik w trupa zalany. Dzis kupiłem nowa świecę , zastosowałem się do zaleceń przy odpalaniu...Zakręciłem iglice i odkręciłem na półtorej obrotu , po czym otworzyłem przepustnice na maxa przytkałem gardziel...
1. Szarpnięcie w rozruchu - za mały czas gwiazdy. 2. Dobrze by było wykonywać rozruch na zamkniętych przepustnicach (klapach) jeżeli za dużo zachodu mówi się trudno. 3. Konieczny pomiar temperatury nawet jak nie masz pirometru termometrem rtęciowym (z jakiegoś laboratorium). Możesz po pewnym czasie pracy wentylatora nawet go wyłączyć i wtedy go zmierzyć...
I tu jest błąd Forda, że nie stosuje IPS, jak w Mitsu :). A powiedz mi, czy sprawdzałeś rezystancję potencjometru w stanie zamknięcia przepustnicy i to, czy przepustnica jest faktycznie zamknięta? Tak, jak piszesz - ECU nie wchodzi w tryb jałowego, ale zawsze można użyc bocznika, żeby się upewnić.
Witam ponownie, mam problem z odpaleniem kosiarki na zimnym silniku, świeca jest mokra, pompka pompuje paliwo do wlotu gaźnika, iskra jest lecz nie chcę załapać a coś próbuje załapać jak zamknę przepustnice. Po pryśnieciu w gaźnik plakiem załapuje od razu i później ładnie chodzi, kolor świecy to kawa z mlekiem czyli mieszanka jest dobra, po zgaszniu...
Wentylatory mają zabezpieczenie termiczne jeśli jeden z nich się uszkodzi wyłączy centralę. Centrala jest firmy VTS typ Ventus VS15 tam nie ma obejścia wymiennika krzyżowego oraz presostatów wentylatorów. Myślałem że jeśli będzie następowało zamarzanie wymiennika krzyżowego to sterownik zamknie przepustnicę nawiewu i wyłączy wentylator nawiewny. Po...
Jeśli masz opis dźwigni otwórz zamknij to masz zainstalowany zawór zamykający (klapka, przepustnica obojętne jak by nazywał). Znajduje się on w dolnej części obudowy łożyska. Tak w skrócie smarowniczką znajdującą się u góry wciskasz smar w dawce określonej dla silnika (często jest tabliczka z dawkowaniem i rodzajem) silnik na ruchu, a otwartym zaworem...
Nie ma czegoś takiego jak odszranianie wymiennika odzysku! To nie klimatyzator, gdzie zaszronienie jest procesem postępującym stosunkowo powoli. Tu działa dodatnie sprzężenie w kierunku całkowitego zatrzymania przepływu powietrza przez zamarznięcie wody w wąskich przestrzeniach. Jak się dopuści do zamrożenia, to trzeba czekać na odwilż lub ...do wiosny....
odepnę zawór regulacji egr ten na podszybiu też chodzi ładnie Czysty ? Sprawny ? Szczelny po zamknięciu ? Przepustnica czysta ? Kanał doprowadzający spaliny drożny ? Od tego zacznij
Jeżeli chcesz sterować Liniowo przepustnicą doprowadzającą powietrze do kominka to stawiam (mam kominek z nawiewem - szfagier z zaworem) że jesteś odrazu na pozycji przegranej. Po prostu Klapa. Proponuję sterowanie otwórz/zamknij przepustnicę z zachowaniem 100% szczelności między zaworem i wlotem do kominka. Jeżeli chcesz pomogę co i jak trzeba zrobić...
Przy wyłączonym silniku, przepustnica główna powinna być całkowicie otwarta, tak samo przepustnica ssania. Przesunięcie manetki gazu na MAX. powinno zamknąć przepustnicę ssania a, nawet minimalnie ujęcie gazu, otwierać ją. Po odpaleniu silnika regulator dąży do zamknięcia przepustnicy głównej, przeciwdziała temu regulowana sprężyna, im bardziej naciągnięta...
Czasem motory potrzeba załączyć z trybu ręcznego, ale to tego dojdę jakoś. Trochę sobie pewnych rzeczy sam wykminiłem. W sumie to nie takie trudne. Siłowniki otwieram najpierw, opóźnienie i włączam nagrzewnicę, następne opóźnienie i włączam wentylator nawiewu, dlatego żeby było wstępnie ciepłe powietrze. kwestia tylko kiedy włączam obieg wody? No i...
Zrobiłem prostszy eksperyment, przejechałem się z odłączonym sterowaniem klapy gaszącej (zablokowana w pozycji otwartej). Silnik 1.3MJTD. Różnica była ogromna, nie dało się jej nie zauważyć. Powiem tak, że zrobiłeś coś, sam nie wiesz co i do tego wyciągnąłeś jakieś absurdalnie brzmiące wnioski. Ta klapa gasząca, , to przepustnica będąca częścią systemu...
Rusza. Nie wiem czy ta przepustnica ma całkowicie zamknąć kanał? W książce do sierry piszą, że ma być 5 mm szczeliny.
Zasadnicza kwestia: stuka na benzynie, gazie czy na obu? Nie zawsze winny jest hydrauliczny popychacz zaworu. Wtryskiwaczom benzyny również zdarza się hałasować. W moim Oplu wali wtryskiwacz na trzecim garze, ale jest szczelny, działa, więc powoduje tylko dyskomfort akustyczny. Najprostszą metodą weryfikacji jest zdejmowanie po kolei wtyczek z wtryskiwaczy...
Witam gdy zamkniesz ręką szczelnie przepustnice to silnik zgaśnie czy tylko spadnie z obrotów i chodzi dalej? jeżeli chodzi to nieszczelność między przepustnicą a kolektorem ssącym
Jeszcze nie.Sprawdzałem MAP był zawalony sadzą.Wyczyszczony bez zmian.Wiem że przepustnica jest prawie zamknięta na wolnych ale otwiera się przy pełnym bucie.To zamknięcie przepustnicy powoduje straszne podciśnienie w dolocie.Przez to odczyt z MAP jest bardzo niski.Ale czy przy uszkodzonym (otwartym)egr wypełnienie dla "n75"się zmieni?
Na tym silniku nie ma luzu tylko podczas GMP powinien być luz między wydechem a sącym. Silnik odpalił bez problemu po dotarciu głowicy i ustawieniu zaworów (jak był czysty), nie pali już po pierwszym uruchomieniu chyba że zamknie się przepustnice ręcznie, to ma ciężko ale złapie. Jak zapali wszystko jest w porządku. Silnik pracuje jak igła, regulator...
W takim razie będziesz miał problem z ustawieniem. Dźwignia, przy wyłączonym silniku, musi być tak ustawiona aby przepustnica była całkowicie otwarta. Po włączeniu silnika, regulator dąży do jej zamknięcia. Spróbuj tak, odkręć dźwignię, obróć oś przeciwnie do ruchu wskazówek, aż do oporu. Załóż dźwignię (oś cały czas musi być przekręcona do oporu) załóż...
Przecież działa poprawnie. A zamiast zastanawiać się, to lepiej doczytaj jak działa regulacja biegu jałowego w systemach Multec. Chyba nie do końca poprawnie, bo powinien przy dodaniu gazu (gdy otwieram przepustnicę) zamknąć kanał dodatkowego powietrza. Czy może jestem w błędzie?
Jeszcze sprawdz czy może przepustnica się nie zamknęła i nie może się otworzyć brak powietrza brak startu, lub odpinaj po kolei wtryskiwacz i czy na 3 zapali
Podczas podobnej jazdy 35km/260km czyli prawie stówka więcej... Podczas jazdy na trasie spala dość podobnie do tego co paliła... no może niewiele więcej... Dziś rano pomierzyłem sonde. na benzynie napięcie sobie faluje - widać że wszystko OK. Po przejściu na gaz napięcie wskakuje na max - dokładnie nie wiem ile (bo to oscyloskop), ale właściwie czy...
Najlepiej wymontować gaźnik i przyjrzeć się dokładnie czy niema jakiegoś uszkodzenia mechanicznego, ponieważ zamknięcie przpustnicy pierwszego przelotu powoduje nacisk krzywki na taki plastikowy półksiężec i przepustnica 2-giego przelotu niema możliwości otwarcia. A może masz pękniętą sprężnę na na osi 1-wszej przepustnicy co się częściej zdarza.
Sterownik do pieca na słomę jest zrobiony na przekaźniku easy 412-AC-RC (a nie na 512 jak pisałem wcześniej). Czujniki temperatury spalin i wody zasilającej to termostaty z firmy Jabel z Ustki mierzące temperaturę do 300 °C (J-110). Można by tu wykorzystać easy (lub sterowniki innej firmy) z serii 500, 700 lub 800 z wejściami analogowymi i do nich podpiąć...
Pozwolnieniu pedału gazu linka powinna swobodnie zwisać, przepustnica powinna zamknąć się do końca i nie ma żadnego luzu jałowego linki.
Z mojej wiedzy wynika że powinieneś te przepustnice mieć on/off na 24V lub 230V, a najlepiej żeby były na sprężynie. ja bym wtedy zastosował dwa przekażniki - podwójne dla każdej przepustnicy z osobnym zasilaniem przepustnic. wtedy jeśli załączy się 1 lub 2 centrala przepustnica zostanie otwarta, natomiast muszą wyłączyć się obie centrale jednocześnie...
Jak nie masz dostępu do włączników maszyn, ani do żadnej części instalacji która umożliwi zautomatyzowanie całości, to jest problem. Może po prostu włączanie ręczne dodatkowym włącznikiem? Do silnika potrzebny automatyczny włącznik gwiazda / trójkąt, przykładowo: http://www.moeller.pl/DesktopDefault.asp... Można zrobić coś takiego samemu, ale...
Witam . Kol. zdaje się ma plan przymykania i odmykania stopniowego klapki . Jeżeli chodzi o siłownik liniowy liniowy ( aktuator ) to faktycznie kosztuje sporo . Albo elektromagnes ma byś sterowany w taki sposób żeby naciągał sprężynę coraz bardziej . Pozdrawiam .
To jest silnik krokowy więc muszą być przełączalne pary prxez procka , podanie 12vdc na 1 parę to 1 krok itd . Jakbyś miał dwa mierniki i podpiął do tych par to byś chyba zobaczył zmiany polaryzacji napięć . W pamięci procka jest zapisana ilość kroków dla pełnego otwarcia /zamknięcia inne stany nie występują bo po co? i wie od której pary zaczynać.
koniac Fajny projekcik. Jakieś trzy lata temu zrobiłem przepustnicę a raczej taką klapkę zamykającą i otwierającą dolot powietrza do kotła. I tu mam pytanie czy twoja przepustnica sama się zamknie po zaniku zasilania?
Manetka gazu w zagęszczarce nie reguluje obrotów: po uruchomieniu silnik wchodzi na najwyższe obroty. Dzień dobry, pożyczyłem zagęszczarkę, która miała rozklekotaną manetkę gazu, więc wymieniłem na nową. Teraz z nową manetką gazu zagęszczarka od razu wchodzi na wysokie obroty. Nowa manetka reguluje otwarcie zamknięcie przepustnicy, ale to nic nie daje....
Tzw. Soft stop, nie trzęsie silnikiem podczas gaszenia i tylko wtedy klapa ma się zamknąć na kilka sekund.
A jaki jest to olej ? Kiedy był ostatnio wymieniany ? Filtr powietrza czysty? Jeśli jest zabrudzony lub nawet lekko zaolejony, kosiarka straci moc i będzie więcej paliła. Jeśli chodzi o to tarcie, to albo tak jak pisze Rycho T, i będzie trzeba zdjąć głowice, albo problem jest gdzieś indziej, ten dźwięk tarcia wydobywa się z wnętrza silnika czy też może...
Może warto zostawić gaźnik i na czas rozruchu zamknąć mu przepustnicę? :D A może napędzać poprzez sprzęgło sterowane elektromagnesem i gdy silnik zastartuje to powoli zasprzęglać tak jak przy ruszaniu samochodem? A może na wyjściu dać zaworek zwrotny, a przed nim "odprężnik" sterowany elektrycznie i upuszczać powietrze przy rozruchu "w powietrze"? System...
Proponujemy/że sobie pozwolę bez zgody innych w tym wątku/ koledze zastosowanie instalacji z naczyniem wzbiorczym otwartym ,choćby takim jak w jednym z postów powyżej.Ono będzie robiło za zawór bezpieczeństwa,a nawet lepiej ,bo nie pozwoli na wygotowanie wody z instalacji -jakby co.Natomiast ani zaw. bezp. ,ani naczynie nie uchroni przed zagotowaniem...
Zgłupiałem do reszty. Gdy robiłem gaźnik u siebie - otwarcie ssania powodowało otwarcie 1 przepustnicy. Zamknięcie ssania - analogicznie - zamknięcie przepustnicy.
Na wolnych elektrozawór ma być zamknięty. Przepustnica wyczyszczona i przyuczona?
Witam, polecam sprawdzić jeszcze: 1. czujnik temperatury powietrza wlotowego (montowany w rurze od filtra powietrza) - jeśli jest niesprawny komputer może dostawać błędny sygnał. 2. Czujnik położenia wału korbowego CPS - jeśli jest niesprawny komputer może dostawać błędny sygnał. 3. EGR (można nawet chwilowo zaślepić) - recyrkulacja spalin może powodować...
Problemem jest przepustnica ssania i nie kombinuj z olejem, bo nie on jest winien. Tylko i wyłącznie gaźnik, a konkretnie to nieszczęsne ssanie. Jeżeli zrobisz zdjęcia ,wtedy powiem Ci dokładnie co jest uszkodzone. Przestaw dźwignię na ssanie i sprawdź czy przepustnicę można zamknąć i otworzyć bez przestawiania manetki.
Zdjąć chwyt powietrza do gaźnika . Widać przepustnice ssania .Włączyć ssanie ,przepustnica powinna całkowicie zamknąć przelot gaźnika.Uruchomić silnik,przepustnica powinna lekko się uchylić .Po osiągnięciu przez silnik temperatury + 15°C następuje dalsze uchylenie przepustnicy.Przy temperaturze silnika +55°C następuje całkowite otwarcie przepustnicy...
Witam, Za jakiś czas będę się podejmował dość prostego montażu jeżeli chodzi o instalację ale już trochę się komplikuje przy sterowaniu układem. Mianowicie: Kanałówka na poddaszu i chłodzimy pokoje poniżej, a cały sęk jest w tym jak to zrobić aby dwa pokoje były sterowane osobno a dwa osobno. Dwa z nich nazwijmy strefa 1 jest od południowego wschodu...
Sprawdź szczelność i drożność wężyka podłączonego do podkładki dystansowej(z tworzywa sztucznego) pod gaźnikiem. Drożność rurki w tej podkładce także. Nakrętki trzymające gaźnik(można delikatnie próbować dokręcić. Zamknij "przepustnicę" powietrza przyśpieszającą nagrzewanie silnika(jeśli jest otwarta-ta obok dźwigni-linki gazu, nie ma ona wpływu na...
To by i na ciepłym anomalie pokazywał. Odpiął IACV - bypass się zamknął, ciągnie tyle co przepustnicą, więc i gazu mniej potrzebuje. A że przepustnica pewnie już rozklekotana to i obroty za bardzo nie spadły. Zresztą z blosem to nigdy nic nie wiadomo.
Witam Panowiem. Od jakiegoś czasu mam problem z autem, mianowicie nie ma mocy ponieważ nie zamyka się przepustnica od kompresora (ogolnie przepustnica działa, po przekręacniu kluczyka zamknie się na chwilę i otworzy, poźniej po odpaleniu już jest cały czas otwarta, nie reaguje na dodawanie gazu. Czy jakiś czujnik steruje tą przepustnicą? czy moze komputer?...
Zapomniałem dopisac że sonda tez nowa z bosha:)a wiązka elektryczna to nawet niewiem skąd wziąść nowa i co zrobic ze stara żeby było wszystko git co do gazownika to powiem tak jak byłem w sprawie własnie po tym pół roku że dzieje się cos z gazem i czekałem w kolejce to co sekunde przychodzili z pretensjami klienci narzekając co chwile na inst.aż sie...
Witam, Mój problem polega na tym, że nie działa przepustnica znajdująca się przed EGR, na desce świeci się kontrolka check engine. Membrana w gruszce od przepustnicy oraz wężyki są ok. Problem leży prawdopodobnie po stronie elektrozaworu podciśnienia. Sprawdziłem napięcie w kostce tego zaworu, wynosi ono 10,79V-10,95V czyli jest za niskie. Gdy podłączę...
Nie - żadnych klapek/ przepustnic, raczej świadome "zamknięcie" otworu od komina - do czasu ustąpienia problemu, oczywiście jeszcze raz powtarzam, w tym czasie nie wolno Tobie korzystać z tego urządzenia! Wzywałeś kominiarza, sprawdzali kanały spalinowe, wentylacyjne ?
Witam Na poniższym zdjęciu schemat centrali basenowej.Siłowniki zaznaczone na zielono sterowane są jednym sygnałem z PLC natomiast na brązowo drugim(przepustnice zielone sprzężone razem, podobnie brązowe).Ustawienia według producenta tak jak opisy przy siłownikach poniżej ;dla sygnału 0V. Wydaję mi się, że jest tutaj błąd.Mam na myśli przepustnice zaznaczone...
Układ kontroli emisji spalin składa się z gaźnika z wbudowanym elektrozaworem odcinającym dopływ paliwa, wyłącznika sygnalizującego zamknięcie przepustnicy, modułu CUT-OFF oraz katalizatora wbudowanego w tłumik wydechu. Zadaniem modułu CUT-OFF jest sterowanie elektrozaworem wbudowanym w gaźnik. Moduł otrzymuje informację o prędkości obrotowej silnika...
4 krańcówki NC w szereg podłączone do przekaźnika, przekaźnik steruje przepustnicą. Otwarcie krańcówki skutkuje rozłączeniem styku krańcówki i zamknięciem przepustnicy.
trzeba najpierw zamknac przepustnice zeby zabrac sie za regulacje
A czujnik położenia przepustnicy Jest wszystko z nim ok (sprawdź jego ścieżki) potrafi nieraz dokuczyć. Ja w tych autach stosuje taka metodę: Żeby sprawdzić ustawienie TPSu najpierw musi całkowicie zamknąć przepustnicę, żaby to zrobić trzeba cofnąć całkowicie silniczek krokowy , zdjąć z niego wtyczkę i do dwóch górnych pinów podłączyć napięcie 4-6V...
w momencie gdy otwierałem drzwi chłodziarki przyłapywałem moment zamykania przelotu przepustnicy i po całkowitym domknięciu klapki następowały te stuki. Trwają ok 5,6 sekund . Powtarza się to cyklicznie,stąd domniemanie że sterownik domyka za długo , a hałas to przeskoki na trybach przekładni lub b.głośnego sprzęgiełka . To terkotanie po całkowitym...
czujnik zamknąć przepustnica przepustnica otwarty zamknąć zamknąć lusterko
czujnika temperatury zewnetrznej pinnacle instrukcja pliki wsadowe radia
nilfisk odkurzacz light4me głowa ruchoma
Czarny ekran po logo Microsoft, brak reakcji komputera Reset pochłaniacza atramentu w Canon MG4250