Jaka przepustnica? Chodzi ci o klapę do gaszenia? To powinna się zamknąć po wyłączeniu kluczyka i otworzyć po sekundzie lub dwóch. Zrób zdjęcie tego elementu wtedy będziemy pewni.
No to może rozwinę.Nie wiem czy potrafię,ale spróbuję.Nie wszystko jest też do końca tak dosłownie,ale chociaż trochę pozwoli na pojęcie różnic. W benzynie sterujesz powietrzem (wydajesz polecenie komputerowi żeby otworzył przepustnicę jeśli nie ma linki),w zależności od ilości powietrza dolewana jest odpowiednia ilość paliwa.Rozpatrując "tradycyjny"...
Ta przepustnica to klapa gasząca, która ma się zamknąć w momencie wyłączenia zapłonu, tak aby silnik zatrzymał się płynnie, bez szarpnięcia spowodowanego sprężaniem powietrza.
Mam chyba dokładnie taki sam gaźnik w moim agregacie prądotwórczym. Odpowiedź do postu #1 Gaźnik posiada śrubkę ze sprężynką, która nie pozwala przepustnicy zamknąć się do końca, obrót w prawo zwiększa szczelinę i zwiększa obroty silnika. Jest to regulacja wolnych obrotów silnika. Jest też druga krótsza śrubka też ze sprężynką. To jest wkręt do regulacji...
Rozumiem że jest to starszy typ gaźnika bez primera, a z automatycznym ssaniem. Nie działa ci automatyczne ssanie. Jest tam plastykowa klapka do której podpieta jest sprężynka, która przy zgaszonym silniku powinna pociągnąć ją i zamknąć przepustnice. Po odpaleniu wentylator silnika odchyla klapke i przepustnica się otwiera. Jad odkręcisz rozrusznik...
posłuchaj mnie teraz uważnie są 4 przyczyny tego 1 to zatarta 2 to nieszczelna 3 zabity gaźnik 4 przepustnica od ssania nie domyka się teraz posłuchaj mnie dobrze Odkręć przystawkę z filtrem i włącz tryb ssania przepustnica się musi zamknąć do końca jeśli nie to delikatnie podegnij cięgno jeśli jest ok to wyjmij gaźnik i od dolnej jego części wykręć...
Rusza. Nie wiem czy ta przepustnica ma całkowicie zamknąć kanał? W książce do sierry piszą, że ma być 5 mm szczeliny.
Jeszcze jedno, czy taka przepustnica jest w stanie całkowicie zamknąć przepływ czy tylko go przymknąc?
to jest taki pęd powietrza, ze trzeba użyć może nie sporej siły żeby zamknąć przepustnice bo ale wyczuwalnie silniej musze popchać regulator do przodu żeby przepustnica się zamknęła. wystarczy ze puszcze palec i otwarta znowu na maska jest regulator jest maksymalnie wychylony do tylu. Jaki tam jest ten regulator obrotów? Napędzany z wałka rozrządu,...
Ale w kosie spalinowej brakuje układu utrzymującego obroty. Widziałem taki prosty mechanizm w jakiejś kosiarce spalinowej. Taka klapa zasłaniająca (tylko częściowo) wylot powietrza które chłodzi silnik sprzężona z przepustnicą. Obroty spadają, powiew powietrza mniejszy, klapa z mniejszą siłą próbuje zamknąć przepustnicę czyli przepustnica się bardziej...
Dzień dobry, proszę o pomoc w naprawie przepustnicy MAGNETI MARELLI do Opla w tym przypadku konkretnie zastosowanej w zafirze 1.9 cdti 100 KM ( w 120 KM są takie same ). Błąd jaki odczytuje komputer to: P1125 - Usterka siłownika przepustnicy (62) - Obecny , u mnie objawia się to: zapaleniem się kontrolki z kluczem i błąd (niewłaściwe ustawienie klapki...
witam, w moim jumpy 2005 1.9D również mam problem z EGR, trochje juz poczytałem na forach, egr przeczyszczony, praktycznie brudu w nim za dużo nie było, przepustnica też sprawna egr szczelny, objawy są nastepujące, na obrotach jałowych egr się otwiera, a po dodaniu gazu i podczas przyśpieszania powinien się chyba zamknąć z tego co udało nam się doczytać...
Rozumiem, że mam podgiąć tą blaszkę tak, aby przepustnica była bardziej zamknięta? Bo mi się wydaje, że jak podegnę tą blaszkę, to sprężyna będzie jeszcze bardziej napięta, przez co trudniej będzie w jakimś stopniu zamknąć przepustnicę. EDIT: Odgiąłem ją w stronę wajchy zamocowanej na lewą śrubę i obroty nie spadły, mimo mniejszego naprężenia sprężyny.
Klapka regulatora reaguje na pęd powietrza wytwarzany przez koło zamachowe. Przepustnica jest otwarta, po uruchomieniu silnika powstaje ruch powietrza, który powoduje przesunięcie klapki regulatora, a tym samym próbuje zamknąć przepustnicę. Przeciwdziała temu sprężynka, która jest zamocowana do klapki regulatora. Im mocniejsza sprężynka, tym silnik...
To trzeba regulować na dźwigni. Na wyłączonym silniku przepustnica musi być otwarta aż do oporu. Po uruchomieniu silnika regulator powinien dążyć do jej zamknięcia, nie ma mowy o jakimkolwiek zwiększeniu otwarcia. Regulator otwiera więcej przepustnicę dopiero przy dużym wzroście obciążenia i spadku obrotów silnika. Co się dzieje gdy odpalisz silnik...
By zamknąć temat napiszę, że przyczyną problemów okazała się nie przepustnica a cewka zapłonowa. Mimo że nie dawała żadnego "trwałego" błędu był to początek jej końca. Wbrew temu co czytałem, że cewka albo działa albo nie - ta działała tylko że nie nie tak jak powinna ;) Po wymianie auto odzyskało moc.
Przy wyłączonym silniku, przepustnica główna powinna być całkowicie otwarta, tak samo przepustnica ssania. Przesunięcie manetki gazu na MAX. powinno zamknąć przepustnicę ssania a, nawet minimalnie ujęcie gazu, otwierać ją. Po odpaleniu silnika regulator dąży do zamknięcia przepustnicy głównej, przeciwdziała temu regulowana sprężyna, im bardziej naciągnięta...
Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Niestety mam chyba jakiegos pecha, bo po przejechaniu 400 metrów padł mi rozrząd i chyba narobilem wiecej szkód , gdyż krecilem rozrusznikiem po tym jak auto zgaslo przy dojezdzie do swiatel i juz wiecej nie odpalilo. Ciekawe czy silnik w mojej reni jest bezkolizyjny. myślę że można zamknąć temat.
Jest sprężyna która pomaga przepustnicy zamknąć się po zaniku napięcia. Dokladajac do tematu, podłączyć ups tak żeby po zaniku napięcia przepustnica była zamknięta (dolot szczelny w 100%, pozwala na całkowity zanik ognia) ale pompka chodziła nadal, ale żeby się wylaczyla jak w układzie temperatura osiągnie 35 stopni
zdejm filter-pod nim znajdziesz przepustnicę wstępną, odpal na zimnym silniku-powinna się przymknąć. Jeśli nie to zobacz czy daje się ją zamknąć ręką przy włączonym zapłonie i zgaszonym silniku- jeśli nie stawia oporu i nic nie bzyczy znaczy że padł nastawnik(silnik) tejże przepustnicy. Jeśli silnik działa to odepnij ten czujnik temperatury, którego...
Pozwolnieniu pedału gazu linka powinna swobodnie zwisać, przepustnica powinna zamknąć się do końca i nie ma żadnego luzu jałowego linki.
Jako, że dużo jest zapytań o przepływomierz, objawy itd, a mało konkretów podam wyciągnięte z serwisówki dane: Poniższe dotyczy 1.6 HDI, ale podejrzewam, że wszystkie podobne z koncernu PSA i podobne technologicznie silniki mają podobną zasadę - ale warto to sprawdzić jeszcze w danej serwisówce W uproszczeniu: Przepływomierz składa się z czujnika przepływu...
A może po prostu linka gazu ma oberwane druciki i nie pozwala na zamknięcie przepustnicy. Objaw z niemożliwością dodania gazu to sugeruje. Chyba że jest coś poknocone z samą przepustnicą?
Problemem jest przepustnica ssania i nie kombinuj z olejem, bo nie on jest winien. Tylko i wyłącznie gaźnik, a konkretnie to nieszczęsne ssanie. Jeżeli zrobisz zdjęcia ,wtedy powiem Ci dokładnie co jest uszkodzone. Przestaw dźwignię na ssanie i sprawdź czy przepustnicę można zamknąć i otworzyć bez przestawiania manetki.
Witam Widzę, że brak jest w miarę rzetelnych informacji na temat agregatów prądotwórczych Kruzer tak więc pomyślałem, iż będąc posiadaczem takowego generatora napiszę co nie co - no to zaczynamy: Kilka dni temu przyjechał do mnie Kruzer TH3900. Dziś wytargałem go z pudła. Pierwsze wrażenie - hmm... "ładny". Ale żeby nie było tak różowo to na stronie...
Tak jak w temacie, szukam jakiegoś zaworu, do którego mógłbym podpiąć przewód ciśnieniowy powietrza sterować nim pilotem na zasadzie on/off. Potrzebuję takiego rozwiązania do przepustnicy wydechu sterowanej nadciśnieniem, abym mógł sterować dopływem tego nadciśnienia. Jeśli będę chciał, aby przepustnica była ciągle zamknięta, niezależnie od doładowania...
Witam Jest problem z VW polo 95r 1,4 benzyna 44KW Auto ma problem zamknąć 120 na 4 biegu a na 5 juz zwalnia ;/ Rozrząd ustwienie ok, katalizator wymieniony, sonde dzis wymieniłem bo spała i wywalało błąd. teraz ładnie skacze, przy jeździe i pedale w podłodze stoi na 0.8 0.9 czyli ok przepustnica na jałowym otwarta ok 5,5% na maxa niecałe 80% troche...
Ponad rok temu kolega poprosił mnie o zaprojektowanie takiej elektroniki do swojego BMW, podjąłem się tego zadania w zamyśle miałem zamiar wykorzystać mikroprocesor. Urządzenie miało działać następująco, przepustnica ciągle otwarta nawet po zapaleniu silnika, miała się zamykać tylko przy wyłączeniu silnika a potem otworzyć aż do następnego zgaszenia....
Do tej przepustnicy, nic nie jest podłączone. Działa to w ten sposób, że gdy dodasz maksymalnie gazu, to dźwignia, którą zaznaczyłem, zamknie przepustnicę ssania. Może być ona zamknięta tylko w tym przypadku. Nawet nieduże zmniejszenia gazu, spowoduje jej otwarcie. Podczas pracy silnika, musi być ona otwarta.
zobacz jak zachowuje sie przepustnica gaszenia silnika w momecie gaszenia powinna sie zamknąć i za chwile otworzyć jeżeli pozostaje zamknięta to już wiesz w czym problem
Witam serdecznie mam problem z przepusnicą ale moze od poczatku...(renault scenic II ph I silnik 2.0 16V 135KM) jadąc sobie droga nagle obroty podskoczyły do 2500 i zaczęły falować samochód nie reaguje wo gule na pedał gazu wyskoczył komunikat check energy i check injekekt (nie wiem czy dobrze napisałem) zjechałem na pobocze wyłączyłem samochód i ponownie...
Nie miałem czasu aby wcześniej napisać więc moje uwagi będą trochę "historyczne" i histeryczne (dla niektórych!). Po obejrzeniu zdjęć złapałem się za głowę. Czyżby tak wyglądało wnętrze silnika po przebiegu kilku setek km????? Rozbierałem ponad setkę silników ale chyba żaden nie był w tak katastrofalnym stanie. Najgorzej wyglądają: tłok, pierścienie...
Witam, panowie auto jak w temacie,po odpaleniu wolne obroty ma 1200rpm, ale po chwili (jak zaczyna pracować sonda) dostaje obroty od 850 do 1050. Silnik po remoncie, sonda nowa, egr nowy, silników krokowych podmieniałem już chyba z 10 szt, przepustnica lśni czystością. Parametry bieżące: sonda od 0,050-0,830v, map 0,19 -0,22 bar, tps 0,55v, integrator...
witam, w moim jumpy 2005 1.9D również mam problem z EGR, trochje juz poczytałem na forach, egr przeczyszczony, praktycznie brudu w nim za dużo nie było, przepustnica też sprawna egr szczelny, objawy są nastepujące, na obrotach jałowych egr się otwiera, a po dodaniu gazu i podczas przyśpieszania powinien się chyba zamknąć z tego co udało nam się doczytać...
Ad 4. Termostat przeciwzamrożeniowy- jakie funkcje powinien realizować przy jakich progach temperatury? No więc jak sama nazwa wskazuje chroni przed zamarznięciem. Ponieważ jest to urządzonko typu kapilara więc reaguje na wartość progową (podstawowa wersja) na całej ochranianej powierzchni. Jeśli w jakimkolwiek miejscu temp. za nagrzewnicą spada wówczas...
witam, w moim jumpy 2005 1.9D również mam problem z EGR, trochje juz poczytałem na forach, egr przeczyszczony, praktycznie brudu w nim za dużo nie było, przepustnica też sprawna egr szczelny, objawy są nastepujące, na obrotach jałowych egr się otwiera, a po dodaniu gazu i podczas przyśpieszania powinien się chyba zamknąć z tego co udało nam się doczytać...
witam, w moim jumpy 2005 1.9D również mam problem z EGR, trochje juz poczytałem na forach, egr przeczyszczony, praktycznie brudu w nim za dużo nie było, przepustnica też sprawna egr szczelny, objawy są nastepujące, na obrotach jałowych egr się otwiera, a po dodaniu gazu i podczas przyśpieszania powinien się chyba zamknąć z tego co udało nam się doczytać...
Jeżeli to ma byś sterowane podciśnieniem z silnika to u mnie odpada . Ponieważ u mnie przeważa nadciśnienie , tak wiem są siłowniki pneumatyczne na nadciśnienie. Mimo wszystko jest trochę z tym zabawy trzeba załatwić siłownik , elektrozawór i to nie na przelot tylko z jakimś trójnikiem który w zależności od siebie odcina powietrze np żeby zamknąć cut...
Dostałem do przejrzenia kosiarkę Honda GV 135, jest to maszyna odkupiona od handlarza. Silnik jest w wersji z samoczynnym regulatorem obrotów i ssaniem sterowanym linką przy pałąku. Jednak najprawdopodobniej brakuje jakiejś części-dźwigienki czy sprężynki przy tym układzie ramion obok gaźnika, bo przepustnica ssania nie zamyka się po przesunięciu dźwigni...
Witam. Przy zamkniętej przepustnicy na maxa (śruba regulacyjna poluzowana) te trzy otworki powinny znajdować się nad przepustnicą-otwieranie jej powoduje, że krawędź mija je(otworki służą do płynnego przejścia z obrotów biegu jałowego na główne).Ze zdjęć wynika ,że jest poprawnie zamontowana.Jak pisałem aby ją poprawnie zamontować wystarczy mieć śrubki...
Witam dowiedzialem się o czyms takiem ze jesli ktos ma silnik z wtryskiem jedno lub wielopunktowym to jesli hamuje się silnikiem zamyka się przepustnica i spalanie jest zmiejszane !!!!! czy ktos wie wiecej na ten temat jak tak prosze o odp!!!! Oj Miodzior - wymyśliłeś świetny temat do ciułania punktów nic nie znaczącymi postami. Sugestia do moderatorów...
Witam, mam pytanie odnośnie przepustnic powietrza wtórnego i otwieranego otworu nad komorą paleniska kotła (dołączone zdjęcia). Instalator, po podłączeniu kotła, pozostawił otwór nad paleniskiem otwarty, a przepustnice powietrza wtórnego zamknięte i powiedział, żeby przepalić tak kilka razy, a później zamknąć otwór nad paleniskiem i otworzyć przepustnice....
Weź pod uwagę, że stan przepustnicy na zdjęciach to w pełni otwarta (max. obroty). Dopiero po uruchomieniu silnika regulator odśrodkowy zmniejsza obroty (przepustnica w lewo), a wtedy dłuższa sprężyna wywiera delikatny opór, przez co nie pozwala na całkowite zamknięcie się przepustnicy. Jest to całkiem normalne w tych kosiarkach, natomiast ręczne ruszanie...
Bardziej to wygląda na niedomkniętą ( zablokowaną ) przepustnicę , która powinna zamknąć dopływ zimnego powietrza do chłodziarki po osiągnięciu temperatury. Na schemacie jest oznaczona jako Damper.
Karter to tam gdzie zasysa powietrze. Jak przepustnice się nie zamkną to tak cofnie.
Zamknij przepustnicę.
Ja wiem. Cofasz nastawnik tak żeby przepustnica się całkowicie zamknęła, i na pinie 2 ma być 0,20-0,25V. A tak naprawdę to się tego niby nie reguluje, tylko wymienia razem z przepustnicą. :D
Z tego opisu wynika że masz zapewnić zadaną temperaturę w pomieszczeniu z ograniczeniem minimalnej i maksymalnej temperatury nawiewu. Osobna nastawa dla grzania osobna dla chłodzenia. Jedno co mi się w opisie nie podoba to że przy zadziałaniu termostatu przeciwzamrożeniowego projektant najpierw chce otworzyć zawór a dopiero po jakimś czasie wyłączyć...
Na wolnych elektrozawór ma być zamknięty. Przepustnica wyczyszczona i przyuczona?
Zgłupiałem do reszty. Gdy robiłem gaźnik u siebie - otwarcie ssania powodowało otwarcie 1 przepustnicy. Zamknięcie ssania - analogicznie - zamknięcie przepustnicy.
czujnik zamknąć przepustnica przepustnica otwarty zamknąć zamknąć lusterko
regulator obrotów wentylatora peugeot 405nm laser pralko suszarka daewoo
buczenie unifonu urmet naprawa lampy solarnej
Schemat zapłonowy silnika dwusuwowego – CDI, magneto, TCI, Walbro MDI, Ignitech, Zeeltronic Smart GPS SG 732 – instalacja AutoMapy bez pełnego odblokowania Windows CE 6.0