Witam, W motorowerze (Ogar z silnikiem Jawki) syna mamy "zapłon elektroniczny", no nie całkiem...nazywa się to zapłon bateryjny. Działa super. Konstrukcja w miarę prosta. 1. W silniku masz 3 cewki, 1 zapłonową i 2 świetlne. Wymieniasz te świetlne za zapłonowe. Cewki (uzwojenie) muszą zostać odizolowane od masy pojazdu. 2. Następnie do każdej z cewek...
Zerknij na uklad który zamieściłem ,stosowała go firma siemens z niezłym powodzeniem oczywiscie do momentu zastosowania technik cyfrowych które sa znacznie stabilniejsze od analogu .W układzie tym o wartosci przyspieszenia decyduje prąd który pochodzi ze stabilizowanego źrodla pradowego wzmacniacza op2 i tranzystora t8 ,który laduje kondensator c.Prad...
jest cos takiego jak "bulb failure" czyli tak jak pisza koledzy kontroler swiateł. jezeli chcesz podłaczyc tam ksenony to moga one mrugac przy załaczonym zapłonie.
Witam. Kupiłem go niedawno, więc nie znam go zbyt dobrze. Między innymi sprawdzałem pobór prądu. Przy przekręconym kluczyku / w benzynowym napisałbym przy włączonym zapłonie / pobór prądu to około 7A, przy pozycji "0" około 0,5A. Wydaje mi się, że to za dużo. Jaka jest metodyka eliminowania poszczególnych odbiorników z listy 'podejrzanych ' ? Jeżeli...
Witam !! Mam pytanie do znawców tematu :) Czy dało by rade zorbić takie coś: wzorując sie na stroboskopie J-23. Jeśli tak, to co trzeba by zmienić, może pomożecie, ja nie znam sie tak dobrze na elektronice... Dzięki i pozdro:D EDIT: Zorki, może podałem zły przykłąd tej aukcji, chodzi mi po prostu, aby zapłonem palnika stroboskopowego nie sterował przerywacz,...
Witam :) Mój problem to gniazdo zapalniczki. Jest w nim stały prąd - auto to golf 4. Kupiłem kamerkę samochodową, chodzi o to żeby po wyłączeniu zapłonu kamerka się wyłączała. A jest w niej stały prąd i nie rozłącza się. Wiecie jak mogę temu zapobiec co zrobić żeby było odcięcie zapłonu?
Witam Mam nowy akumulator i problem z odpaleniem auta. Zmierzyłem pobór prądu i wynosi on 37,4 mA. Natomiast gdy wyjmę bezpieczniki od instalacji gazowej to pobór spada do 10,8 mA. Czy taki pobór może powodować problemy z odpaleniem? Czy instalacja gazowa nie powinna być podłączona po zapłonie?
Sprawdź dokładnie bezpiecznik (niektóre skutery mają ich więcej), czy styki elektryczne nie są zaśniedziałe (skorodowane) i musisz "iść" dalej po przewodach tj. od akumulatora do stacyjki. Jeśli przewody będą bez uszkodzeń, to w okolicy stacyjki lub w niej samej szukaj usterki. Uruchomienie silnika przy pomocy kopnika odbywa się bez udziału akumulatora,...
chyba jednak bede musiał podjechać do elektronika :/ rozkręciłem tą skrzynkę i inaczej tam podłączyć się nie da. A jak w ogóle tak na chłopski rozum działa ten zapłon prąd dochodzi do stacyjki przekręca sie na 2 idzie dalej do jakiegoś przekaźnika i włącza wszystkie rzeczy tak? W ogóle jestem zielony z elektroniki ale lubię się uczyć :)
Witam wczoraj jechałem w trasę ponad 200 km wracając samochód stanął zapaliły się wszystkie kontrolki i już nie chciał odpalić . Dzisiaj doszedłem do tego ze paliwo nie dochodzi po prostu pompa paliwa się nie włącza . Myślałem ze to przekaźnik wymieniłem na nowy ale problem nie ustal . Wjechałem ( bardziej wepchałem ) na kanał podłączyłem kontrolkę...
Problem pojawił nagle, na początku podczas jazdy wysiadło radio, potem w czasie jazdy CB a na koniec zapalniczka 12v. Bezpieczniki ok, przekaźnik od 12v zmieniany i też to samo. Napięcie wraca na CB i zapalniczkę 12v po wyłączeniu zapłonu a na radiu pojawia się w 1 pozycji kluczyka. Po dalszym przekręceniu kluczyka w stacyjce w/w elementy nie działają...
Witam, mam problem z moim Peugeotem 307 SW 3H 2.0 HDI 90 KM. Auto przy zapłonie ma prąd, otwieram go z pilota, radio się włącza, natomiast przy próbie odpalenia go odcina prąd całkowicie. Jedyne, co pomaga w tamtej chwili, to odłączenie i podłączenie klemy akumulatora ponownie, po tym zabiegu silnik normalnie odpala. Dziękuję bardzo za wszystkie sugestie...
witam nie mam zasilania na sterowniku silnika Hitachi (czek oczywiście nie pojawia się) i nie wiem gdzie szukać zasilania sterownik sprawdzony działa, na pinie po zapłonie prąd się pojawia, na głównym pinie zasilania brak z góry dziękuję za pomoc
Bo w tych skuterach jest stosowany zapłon typu DC-CDI. Podłączenie zwykłego modułu zapłonowego (typu AC-CDI) zamiast oryginalnego modułu zapłonowego DC-CDI, skutkuje tym, że przy próbie uruchomienia silnika (wyzwolenia iskry) dochodzi do zwarcia linii zasilającej 12V i uszkodzenia modułu. Spalił się bezpiecznik główny przy akumulatorze.
Jest kilka metod poprawienia instalacji. 1. Najprostsza: wstawiasz prosty moduł formujący impuls pozostawiając przerywacz - układ przerywaczowo- tranzystorowy. Jego zalety: przez przerywacz płynie mały prąd, nie wypalają się styki, cewka jest lepiej sterowana. Wady: pozostaje przerywacz, mechaniczne wyprzedzenie zapłonu. 2. Wywalasz przerywacz i dajesz...
Dzięki. Mam pytanie: kolega opowiadał mi, że może pojawić się problem startu tej lampy po jakimś czasie pracy gdy jest gorąca - czyli startuje tylko w przypadku gdy jest zimna. Czy to prawda i czy przy tym schemacie mogą pojawić się takie zjawiska? Prawda. W lampie znajdują się rtęć, która odparowuje pod wpływem temperatury. Do ponownego zapalenia...
Łączone szeregowo mają przeważnie Imax czyli mogą zasilać powiedzmy lampy do 400W. Ale lampy 50-100 czy 200W też jest w stanie odpalić. Włączysz lampę 600W przez szeregowy do 400W zapłonnika to się spali po jakimś czasie. Dwu-przewodowe też mają jakiś zakres mocy lamp z którymi współpracują bo mniejsze lampy 50W np mają mniejsze napięcie zapłonu od...
PostWysłany: 04.01.2020 22:31 batmobil- problem z elekryką Witam wszystkich! Pomagam w zasadzie dla znajomego z naprawą batmobila, podobno maszyna jakiś czas temu sprowadzona z USA, wygląda dość ciekawie, posiada silnik od jakiegoś quada (nie siedzę w tym temacie za bardzo więc ciężko określić coś bardziej, bliżej mi do samochodów) wiązka elektryczna...
efekty moga byc duzo lepsze od projektu ktory zapodał załozyciel tematu Mógłbyś rozwinąć swoją myśl. Na jakiej podstawie sądzisz, że efekty mogą(!!!) być dużo(!) lepsze??? W czym układy od Japończyków są lepsze? Czyżby jakaś nowa fizyka? Kuubaxx. Szerokość przesłony (a w zasadzie jej kąt) ma duże znaczenie. Dzielisz koło na 4 i wycinasz co drugą ćwiartkę...
Silnik zaburtowy Mercury 50HP 2takt, 4cylindry, zapłon bezstykowy realizowany za pomocą aparatu zapłonowego. Oryginalny moduł jest uszkodzony, poszukuję czegoś na podmiankę. Moduł jest zasilany prądem przemiennym z cewki zasilającej, ale mogę zastosować moduł z zasilaniem prądem stałym 12v. Następnie z aparatu dochodzi jeden przewód z cewki wyzwalającej....
Właśnie opisu nie miałem. Układ jest wzięty z elektrody ale teraz nie mogę znaleźć tego tematu... Punkt P jest podłączony pod przerywacz, CZ to cewka zapłonowa. Z tego co się domyślam to ma działać tak, że gdy na przerywaczu pojawia się masa, to na wyjście CZ też ma być podana masa. Tak to generalnie w aucie działa. Że jak się kręci aparat zapłonowy...
Witam chciałbym wykonać przerywacz zapłonu na wysokich obrotach do mojego poczciwego Gpz 600R z 1987r. Szukałem schematów i rozwiązań jednak mikro procesor nie wchodzi w grę chciałbym coś prostego przeszukując fora i strony o tematyce motocyklowej spotkałem się z zastosowaniem potencjonometru 15 polowego i kondensatora bodajże 10uF jednak to zastosowanie...
dzięki za informacje Ostatecznie nie wydałem za dużo...lampy kosztowały mnie 50 zł/szt więc jakie rozwiązanie Waszym zdaniem będzie lepsze...wymienić statecznik czy przerobić na Led? Chodzi też o kwestie finansowe ale i o stopień skomplikowania takiej przeróbki. Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi. Jeżeli ma tam pracować lampa metalohalogenkowa 150W,...
Ryszrd49 - nie zgadzam się z tobą... Od kiedy do żarówek "rtęciowych" stosuje się układ zapłonowy taki sam jak do "sody" czy "metalohalogenu" ?? Z tego co wiem to jest to właśnie żarówka rtęciowa i nie wymaga stosowania wysokonapięciowych układów zapłonowych. pozdrawiam maras zgadza się z wypowiedzią kolegi, ale co sprzedawca allegro miał na myśli...
Witam wszystkich. Jestem początkującym mówię od razu. Potrzebuję zbudować moduł zapłonowy zasilany napięciem stałym 12V z akumulatora, impuls sygnału z czujnika indukcyjnego z wyjściem na dwie cewki zapłonowe. Proszę o bardzo proste schematy, będę bardzo wdzięczny. Ps. Mam moduł zapłonowy zasilany 10-100V prądem zmiennym może da rade go przebudować??...
Witam, oto w czym problem, w czasie jazdy samochodem nagle zgasł i wszędzie zniknął prąd a jedyne co działało to światła awaryjne, rozrusznik i radio. Zaholowałem samochód do domu i zacząłem szukać problemu w oparciu o to forum... po dłuższym szperaniu przy kablach (zarówno pod maską jak i przy skrzynce bezpieczników) powróciło zasilanie ale nie działa...
Witam. Mam strasznie nietypowy problem z moją laguną 1 ph2 z rocznika 99 silnik 1,8 16v. Otóż w każdym momencie pracy silnika, nieraz po 60 km., a nieraz po 100 metrach, bez różnicy, czy ciepły, czy zimny, silnik rozłącza mi zapłon. Pojawia się na chwilkę kontrolka stop i komunikat w gadaczce. Niestety po holendersku i po ok 5 sekundach po komunikacie...
Jak to się sprawdza w Oplu, to nie wiem, ale mogę Ci napisać jak to się sprawdza w audi.Dieter Korp w swojej ksiazce radzi 1- wyciągnąć wtyczkę z urządzenia sterującego( modułu) 2- podłaczyćwoltomierz zaciskiem minusowym do styku 2 ( brązowy przewód) zaś plusowy- dostyku 4 - ( czarny przewód) 3- właczyc zapłon.Miernik powinien wskazywać mniej więcej...
Nie kręci rozrusznika na przycisk ponieważ elektromagnes jest zepsuty lub przycisk. Najpierw musiałbyś sprawdzić takie rzeczy : 1.Iskrownik. 2.Cewka zapłonowa. 3.Kable i kostki. 4.Masa. 5.Świeca. 6.Moduł zapłonowy. Sprawdź bo jak dalej nie będzie iskry to nie wiem. Jak to sprawdzić : - Moduł zapłonowy -miernik ustawiamy na ACV20.Odłączyć przewód żółto-czarny...
Cześć, zakupiłem wideorejestrator do auta. Chciałbym tylko zapytać o możliwości podłączenia bez dokupowania i tracenia czasu na to żeby kamera odpalała się z zapłonem. Planowałem to początkowo dać pod bezpiecznik od np pompy paliwa w aucie bo ta działa po zapłonie. Jednak jest tam 12v a jak się dowiedziałem rejestrator potrzebuje 5v. Zatem nie mogę...
Teoretycznie zakup nowego chińskiego cewkomodułu wydaje się najprostszy, jednak podłączenie go do istniejącej cewki ładującej w magneto będzie chyba niemożliwe są tylko dwa przewody, bez połączenia z masą kosiarki a impuls wyzwalający następuje po przejściu magnesu przez cewkę w momencie zmiany kierunku przepływu prądu. Nie ma tu miejsca na jakąkolwiek...
Jeszcze by wypadało podregulować zawory i sprawdzić kompresję. Zapłon elektroniczny to trzy rzeczy: bezstykowy aparat zapłonowy, moduł zapłonowy i wysokoprądowa cewka zapłonowa. Cewka zapłonowa do „platynek” powinna mieć ok 3-4 omy na uzwojeniu niskonapięciowym, wysokoprądowa ok 0.9 oma. Założenie cewki wysokoprądowej do platynek spowoduje...
jak dla mnie moc 400Wat jest nietypowa, ale pomoge ile moge. w sklepach elektrycznych dostaniesz zapłonnik do lamp MH pierwszy wytrzymuje do 300wat drugi do 1000wat. takie kupuje w hurtowniach elektrycznych. kwestia balastu potocznie zwanego dławikiem(statecznikiem) to inna sprawa. musisz wyliczyć lub odczytać z danych żarówki prąd i napięcie pracy...
W tym przypadku ewidentna wina układu zapłonowego, nawet przy wykręconych świecach iskra pojawia się na moment (jeden lub dwa razy) zanim rozrusznik osiągnie większe obroty. Ma ktoś może schemat EEC IV (nr. 94AB-12A650-EB lub podobny)?, w szczególności chodzi mi o obwód pomiaru napięcia w instalacji przez EDIS4. Wygląda na to że tylko przy spadku napięcia...
Witam Mam zajeb...... problem z Focusem MK1. - problem Ciągnie się już od jakiegoś czasu wiec przedstawię go tak jak na forum --------------------07.12.2010.---------... Mianowicie: Autko jak do tej pory sprawowało się tako jako, mimo tego że stało pod chmurką, gdzie wcześniej było garażowane. Bez żadnych ekscesów oferowało dobre warunki do...
Witam serdecznie! Oczekuję konkretnej odpowiedzi od konkretnych osób znających się w temacie. Sytuacja wygląda tak: Simson S51 elektronik. Po kapitalnym remoncie, w trakcie remontu kupiłem używany iskrownik z magnetem DDR w dobrym stanie. Magneto od wersji z rozrusznikiem. Do tego dołożyłem moduł DDR i cewkę butelkową MZA nową. Simson po kilku odpaleniach...
Taką jawkę miałem przeszło 20 lat temu. Moim zdaniem masz źle kable. Z tego co pamiętam to z cewki impulsowej idzie prąd do cewki zapłonowej przecinany przez stacyjkę ( za lampą dwa czarne kabelki są połączone ) a powrót jest z cewki zapłonowej na przerywacz. Na zdjęciu widzę że przy silniku masz zielony kabelek zmostkowany z przerywaczem - źle. Z cewki...
Silniki hit and miss sa zarówno nisko wysoko jak i średnioprężne. To jest raczej sposób regulacji zależnie od obciążenia. Sposoby zrobienia krzywdy jest różny zauważ ze najekonomiczniej jest zrobić takie kuku silnikowi na czas gdy nie potrzebuje pracować żeby nie tracić przy tym paliwa i zmagazynowanej energii w kole zamachowym. Ze względu na różne...
Posiadam piec Buderus Logamax U004/24K po czterech latach praktycznie bezusterkowej pracy, padł układ zapłonowy. Przeczyściłem elektrody zapłonowe i jonizacyjną, zmierzyłem prąd jonizacyjny waha się w granicach 7-18 uA (wg serwisówki Buderusa jak jest >= 3uA to elektroda jest OK) więc zakładam że elektroda jest sprawna, posprawdzałem złącza i nic. Odpalony...
Otóż kolego chcę sobie komplikowac sprawę dlatego że: zapłony iskrownikowe nie kojażą mi się najlepiej: Trudności w uruchomienu silnika, słaba iskra, często jej brak przy zabrudzonej świecy. Ne mówię tego z wyczytanu z neta tylko realne fakty. 4 lata jeździłem komarem. Pewnego pięknego wakacyjnego dnia założyłem kierunki i zapłon bateryjny. Wszystkie...
----------------------------------------... dzis dostałem nie typową prace domową w szkole od profesorka (Wyposażenia samochodowego) , chodzi dokładnie o ustawienie zapłonu w Fiacie 126p (Maluch). Na nastepnej lekcij za tydzien mam mu ustawic na silniku malucha zapłon za pomoca miernika elektrycznego Odrazu spytaj profesora jak długo jeszcze...
Przedstawiam możliwości układu, schemat (przygotowany za pomocą programu Ballast Designer V4 i trochę zmodyfikowany) oraz własnoręczne zaprojektowaną płytkę. Ale na początek krótkie wprowadzenie. Przy wzrastających opłatach za energię elektryczną pojawia się chęć, aby wykorzystać ją jak najbardziej efektywnie. Jedną z metod jest konstruowanie rozmaitych...
Problemem jest izolacja na odcinku od cewki do świec. Świece nie miałby nic do rzeczy. A co do zmniejszania szczeliny to strzał ślepakiem - mam świece dwu eleketrodowe (a tak właściwie, elektrody są 3), takie jak zaleca producent. Jak właśnie sprawdziłem to cewki w tym aucie są zespolone w listwie nałożonej bezpośrednio na świece. Odległość od głowicy...
Witam, w moim motocyklu (Koreańczyk z 2001r.) prawdopodobnie padły cewki HV zasilające moduł zapłonowy. Problem w tym że inni ludzie posiadający maszyny tej marki oddawali cewki do przewinięcia ale takie statory działały max miesiąc. Taki urok 125cc, za wysoka temperatura. Zamiast zdawać się na kapryśne cewki pomyślałem że mogę przecież zastosować zapłon...
Witam. Mam problem z Manem TGA rok 2000 jest to hakowiec. Zapłon jest cały czas. gdy podłacze akumulatory na wyłączonym kluczyku to nie odpali. muszę odpiąć akumulatory włączyć kluczyk i podpiąć prąd i odpala z kluczyka i gasi z kluczyka lecz zapłon cały czas pozostaje nawiew i kierunki działają bez kluczyka. przekaźniki u pasażera wyciągane i dalej...
Witam przełożyłem silnik z m50b20 na m52 b25 wiazka z e39 automat. Problem polega na tym że auto prubuje zapalić ale nie chce błędy ciągle czujnik wału korbowego. Czujnik na 100% sprawny w logach czujnik walka ciągle - 25% i nie pokazuje nic podczas kręcenia a obroty 150 pokazuje. Po odpięciu czujnika walka auto nawet nie ma wtedy iskry a w logach nic...
Po włożeniu kluczyka i przekręceniu go ( bez odpalania ), po dwóch minutach zorientowałem się że moduł zapłonowy jest gorący jak patelnia. Przypuszczam, że jest to efekt podobny do tego jaki występował w klasycznych układach zapłonowych. Gdy zapłon był włączony a silnik nie pracował, to cewka zapłonowa robiła się gorąca, gdy cały czas przez nią płynął...
dławik czyli statecznik służy do ograniczenia prądu płynącego w świetlówce, zapłonnik-jak sama nazwa wskazuje elektroniki realizują to na drodze elektronicznej tak w skrócie w lampie sodowej popularne są stateczniki konwencjonalne z zapłonem elektronicznym pomału odchodzi się od konwencjonalnych i przechodzi na elektronikę pozdrawiam
cóż teoretycznie tego typu sytuacja jest możliwa, wykorzystano takie rozwiązanie w motorowerze Jawa 50 , cewka w magnecie wytwarza napięcie 6 V i prąd w przybliżeniu 5 A przerywane jest to przez platyny i idzie na zewnętrzną cewkę zapłonową. Co do przeróbki takiej do wsk to ciężko mi cokolwiek powiedzieć ile i jakie dane powinny być takiej przerobionej...
Większość modułów jakie znalazłem na necie nie miały nawet systemu który docinał by dopływ prądu do cewki przy złączonym przerywaczu w czasie gdy silnik nie działa a stacyjka jest przekręcona. Mechaniczne to wiedziałem i widziałem nawet w maluszku dałoby się zrobić (chociaż tam jest mechanizm odśrodkowy i nie ma potrzeby) he he. Ale mi chodzi o elektroniczna...
Witam Potrzebuję info jaką kupić neonówkę i jak najlepiej podłączyć do cewki WN. Mam Simsona s51 i problem.Jak jadę to przerywa,jakby nie było paliwa podczas jazdy/albo zapłonu, a jak przejedzie te kilkadziesiąt m to nagle odzyskuje wigor. Te nenówka ma być na kierownicy i będzie sobie "mrygać" w takt zapłonu:) jak coś nawali-to będę wiedział czy rozwalić...
Witam, na początku mojego postu chciałbym zaznaczyć, że jestem początkującym elektro-mechanikiem, oraz wiem że temat był na forum jednak nie był dostatecznie wytłumaczony oraz dostosowany do mojej potrzeby. Do rzeczy, chcę zbudować urządzenie które w zależności od różnych warunków zmieniało by kąt wyprzedzenia (opóźniało wyprzedzało) Urządzenie to chcę...
Witam dziękuje za podpowiedzi wszystko sprawdzę ale ładowanie jest raczej ok znajomy przyjechał takim samym modelem i pomiary w obu przypadkach są takie same,aż do dzisiaj znowu to samo i wykryłem że jeep ma oryginalny alarm i nie wiem po co drugą syrenę z jakimś drugim alarmem czy czymś,są połączone razem a mianowicie po przekręceniu stacyjki muszę...
Moim zdaniem musisz ustalić przyczynę braku możliwości "gaszenia" silnika z kluczyka - sprawdź, czy nie jest urwany (wypięty) przewód od "gaszenia" silnika tzw. "masa" instalacji pojazdu do cewki zapłonowej. Ssanie elektryczne musi być podłączone "elektrycznie", gdyż ułatwia uruchomienie silnika. Sprawne ssanie wyłącza się po pewnym czasie, uruchamiane...
Oj ciężko, ciężko. Nie odrobiłeś lekcji z teorii. Poruszasz się po omacku. Moje rady zakładają pewien poziom wiedzy i doświadczenia potrzebny w tej prostej, a jednak nietypowej sytuacji. Jak nie przekroczysz "bariery dźwięku", to nie ma możliwości ci pomóc. Nie mogę pisać elaboratów o każdym najbardziej oczywistym kroku! Robisz wszystko źle. Nie czytasz...
Witam, tworzę sterownik zapłonu, który ma zajmować się tylko określeniem punktu zapłonu. Chcę wysterować moduł tyrystorowo-stykowy, który posiadam zastępując przerywacz. Analizując schematy w sieci i dowiadując się,że przez styki płynie prąd 100mA stwierdziłem, że mogę to bez problemu wysterować mosfetem. Mam już opracowany program w oparciu o przerwania,...
Witam. Posiadam Vectre C 1.8 16v. Niestety od dłuższego czasu pożera ona akumulatory. Multimetrem zmierzyłem pobór prądu przy wyłączonym zapłonie. Wynik pomiaru to około 0.6A. Elektrykiem nie jestem ale wydaje mi się on zbyt duży. Po kolei zacząłem więc wyciągać bezpieczniki. Pobór spadł po wyciągnięciu bezpiecznika oznaczonego na schemacie jako "napięcie...
Hymm, nie wiem jak zbudowany jest ten moduł zapłonowy i na co trafia prąd spływający uzwojeniami cewek. Zakładam jednak, że jest tam jakiś układ, gdyż w innym wypadku prąd ograniczałaby tylko rezystancja cewek. Ta jest jak podałeś mała więc prąd byłby duży. Trzebaby ustalić jaki prąd powinien płynąć przez uzwojenie pierwotne tych cewek, a wtedy wydaje...
a nie wykluczyłeś wpływu obcych pól magnetycznych zakłócających pracę cewki wyzwalających? Pola owe mogą powstawać np zwartej cewki prądnicy Calkiem mozliwe, ale jak to sprawdzic? Jak zapali to daje prąd i nic sie nie dzieje, nic sie nie pali, nie przegrzewa, nie smierdzi. Poprostu cięzko go zapalic i niemec poprzedni własciciel mial ten sam problem....
Chciałem zobaczyć jak wielką iskrę potrafi wyprodukować moja cewka od simsona więc wymontowałem ją i podłączyłem do prostownika który służy do ładowania akumulatorów. Prąd na wyświetlaczu był około 2,5A, zamontowałem świecę i próbowałem przerywać prąd tak żeby na świecy powstała iskra ale nic z tego nie wychodziło. Później wywaliłem świecę i prosto...
Witam Silnik w moim motorku wyposażony jest w możliwie chyba najprostszą wersje zapłonu - z przerywaczem. Niestety iskra zginęła, a ja szukając jej doszedłem do samej cewki wytwarzającej prąd dla układu zapłonowego (silnik 2-suwowy, pod kołem magneta 3 cewki, 2 do zasilania odbiorników motocykla i 1 do zasilania układu zapłonowego). Okazuje się że cewka...
Witam więc po kolei: 1. silnik dwusuwowy układ zapłonowy elektroniczny 2. schemat układu zapłonowego początek jest prawdopodobnie taki sam jak w linku ze schematem z pierwszego postu(nie rozbierałem dalej więc nie wiem - ale wyglądają identycznie więc dlatego tak sądzę) przewód biały został zastał zastąpiony kolorem czarnym. 2.1 napięcia na przewodach...
Witam jestem w trakcie tworzenia zapłonu halltronowego do etz 251 (mam gotowy już moduł zapłonowy według oryginalnego schematu mz zapłonu typu B oraz czujnik halla). Chciałbym się dowiedzieć jak ma wyglądać wirnik (ten talerzyk na którym znajduje się magnes) czy magnes ma być pierścieniem który otacza cały wirnik wokół czy może ma to być pojedynczy...
Rok mazdy 1992. Nie wiem czy stara jest uszkodzona, ale co to ma do rzeczy? Zapytałem do czego służy czarne gniazdo w tej starej. Jeśli chcesz wiedzieć więcej, to mazda gaśnie po przejechaniu powiedzmy 20 km, pozniej sa problemy z odpaleniem a jak już odpali to gaśnie po 20 sekundach z powrotem (obroty po prostu nagle spadają do zera, jak by odcinało...
Co do przewodu 4 to się domyślam, że to przewód zasilający cewkę podczas rozruchu silnika z ominięciem rezystora (na podstawie schematu i tego co napisał kolega (at)abart64 ). Ale wszystko musisz sam zweryfikować (ja niema tego pod ręką), więc sprawdzaj i pisz co wychodzi. Przewód 1 to 12V po zapłonie jest podłączony do jednego zacisku rezystora a do...
Masz woltomierze choćby z gniazdami USB do ładowania telefonu wpinane do gniazda zapalniczki - ciezko taki wetknąć? Wetknąć nie ciężko ale na darmo. Zarówno gniazdo zapalniczki jak i USB nie są pod napięciem przy wyłączonym zapłonie. A nawet gdybym wziął jakiś moduł USB i podłączył pod aku i to o czym piszesz pod niego to miałbym pewnie kilka razy...
Mi się wydaje, że powinno być dobrze na 6V. Sprawdź tylko jaki prąd pobierają Ci cewki zapłonowe i czy tranzystor unipolarny to wytrzyma (musisz uwzględnić stany nieustalone, czyli dać dość spory zapas). Pozdrawiam, tokarz
Wiesz, ostatnio bawię się w robieranie chińskich modułów w celu poznania budowy, zastosowanych elementów i blokad. W jednym z modułów (typu DC-CDI) znalazłem tyrystor TSE2P4M o parametrach 600V, 2A śr, 3A RMS, 20A peak - to mnie najbardziej zdziwiło (notabene ten tyrystor jest dobry, zwarcie robiła dioda). W innym module (sprawnym) był tyrystor 2P4M...
Na wyjściu z cewki jest prąd zmienny, wiec musisz badać miernikiem ustawionym na prąd zmienny. Możliwe że badałeś z miernikiem ustawionym na napięcie stałe i dlatego uzyskałeś niepoprawny wynik:p
Po długiej przerwie niestety nie udało się mi zrobić zapłonu na bazie fiata CC, okazało się że za małe koło foniczne i za małe przerwy pomiędzy kontami, zdecydowałem się na magneto z czujnikiem od skutera z czujnikiem indukcyjnym, przy magnecie 11 cm weszło na styk, do tego dołożyłem moduł C.D.I. I tu pojawił się problem, bo moduł jest zasilany bezpośrednio...
To raczej nie regulator a stabilizator i fakt może być uszkodzony co powoduje że są skoki napięcia na cewce co zwiększa prąd na świecy i ją to upala ale mogę nie mieć racji więc niech ktoś potwierdzi , lub podmień na inny i będzie jasne co to jest .
do kolegi banan- co by dała zmiana cewek. zarówno w zapłonie elektronicznym, cdi, platynkowym są takie same cewki, w pełni zamienne ze sobą- sprawdziłem. zapłony elektroniczne mają tylko czasem mniejsze cewki, ponieważ elektronik daje większy prąd, więc nie trzeba dużej, droższej, cięższej cewki 2 sprawa- w naszej polskiej terminologii (i nie tylko)...
Witam Niedawno wymieniałem silnik w swoim maluchu i chciałem go odpalić lecz on nie chce ;p.Iskra jest ,paliwo też ale świece są suche.Paliwo natychmiast cofa sie do baku.Więc zacząłem ustawiać zapłon.Ustawiałem go sposobem na żarówke (Próbowałem chyba z 30 razy),raz odpalił więc myślałem że wszystko jest ok,więc wracam następnego dnia i chce go odpalić...
Przecież kształt napięcia w miarę dokładnie odzwierciedla położenie kątowe koła magnesowego a przez to wału korbowego. Najdokładniejszym punktem jest przejście przez zero sinusoidy. Można skorzystać z jej szczytu, bo tam przestaje rosnąć napięcie i zaczyna maleć, czyli zmienia się znak pochodnej napięcia, co łatwo wychwycić różniczkując sygnał kondensatorem....
Problem w tym ze nie mogę nic znaleźć jedyne co to zmienny prąd podawany z altka od 13,9 do14,5.
Przypuszczam że rezystancja wejściowa nie musi być aż tak wysoka, ponieważ du/dt obwodzie zapłonowym jest wysokie, nawet przez małą pojemność przeniesie się znaczący ładunek, widziałem takie układy z tranzystorem bipolarnym na wejściu, dołóż jakiś rezystor szeregowy, żeby ograniczyć prąd płynący przez diody zabezpieczające w układzie scalonym.
Witam. Słowem wstępu: Chciałbym zaprezentować mój generator wysokiego napięcia na bazie cewki zapłonowej od Fiata. Układ ten wyróżnia się tym od innych, że generuje bardzo wysokie napięcia, rzędu 50 tysięcy volt. Wyładowania są głośne i spektakularne. Dlatego też wszystkim początkującym, niepełnoletnim, roztargnionym oraz pracującym w pobliżu sprzętu...
Witam wszystkich. Chcę zbudować lampę do kasowania układów eprom kasowalnych promieniami UV i znalazłem świetlówkę bakteriobójczą uv-c która się do tego nadaje tylko nie wiem jaką kupić oprawę do tej świetlówki.Z tego co widzę są oprawy z tradycyjnym starterem i jakieś liniowe chyba ze starterem elektronicznym. Dane świetlówki -napięcie 56V -prąd znamionowy...
Cześć, Piszę ponieważ mam duży problem z iskrą. Występuje na każdym przewodzie zapłonowym oraz na cewce. Probowałem z tym walczyć poprzez wymianę świec, kabli oraz cewki. Wersja mojego auta posiada 4 przewody i 1 cewkę. Każda proba kończy się tym samym, czyli niepowodzeniem - wszystkie zestawy a było ich 3 komplety nie pomogły, iskra dalej wystepuje....
Widzę, że się napracowałeś, więc z chęcią wytłumaczę Ci co jest grane. Faktycznie zestyk zwierny przekaźnika zasila jego uzwojenie w ten sposób, że ten wzbudza się dodatnim impulsem. Jednak nie musi przychodzić on wprost od przekaźnika i raczej nigdy tak się nie dzieje. Przedmówco sklejone zestyki nie są tego powodem. Możliwości jest jakby dwie. Pierwsza...
Witam. Poszukuje zasilania 12V we wszystkich drzwiach które pojawi się dopiero po zapłonie. Rozebrałem drzwi lewe przednie i tylne. Z obecnych pomiarów które zrobiłem to wiem że moduły komfortu mają 12V na stałe. Z lampek ostrzegawczych nie mogę podebrać prądu bo tam pojawia się tylko przy otwarciu drzwi na minute i znika, z głośników też raczej odpada...
Pytanie było teoretyczne ponieważ początkowo podłączyłem jeszcze inaczej i uszkodziłem zapłonnik. Kupiłem orginalny zapłonnik za 40 PLN i musiało ruszyć. Ale zgłębiłem temat, na temat lamp sodowych, podrzucam przydatne materiały: 1. Różnica między układem szeregowym a szergowo-równoległmym: 2. Różne możliwości połączeń statecznik i zapłonnik: 3. Oznaczenia...
ps chciałem też zmierzyć impulsator ale to nie wiem czy taką sondą da radę 1/10 600Vpk 100mhz model p6100 . - chyba widać, że autorowi chodzi o inną sondę. A HT-25 można zapinać na przewód w izolacji HV - ona łapie "prąd przesunięcia" w pojemności przewodu. Nie wolno jej podłączać wprost do przewodu, albo zakładać na przewód, który nie ma odpowiedniej...
Kłaniam się nisko i proszę o podpowiedź; w związku z awarią komputera silnika auta 4 cylindrowego - z zapłonem iskrowym polegającą na braku sterowania jedną parą cewek zastanawiam się czy trudne będzie zaimplementowanie osobnego sterowania dla tych 2 świec zapłonowych opartego na czujniku magnetycznym położenia wału, oraz urządzeniu wykonawczym załączającym...
Q = U x I x t = 12V x 10A x 0.003s = 0.36J A czemu liczysz 3ms? przecież to cewki z modułem i to że czas sygnałowego 3ms wcale nie oznacza że wyjście też będzie 3ms. Ten moduł to zwykły stopień mocy z ogranicznikiem prądu i zabezpieczeniami. Wszelkimi timingami zajmuje się ECU. Mnie zastanawia inna sprawa. Ile czasu te cewki wytrzymają z rozwartym...
Cześć. Mam problem z gasnącymi ksenonami w Vectrze B 99r. Lift. Przed zgaśnięciem żarnik mruga i błyska i ostatecznie gaśnie. Podłączyłem na krótko lampę pod akumulator - odpowiednio podłączyłem przewody do przetwornicy i objaw jest ten sam. Czyli teoretycznie wykluczyłem wpływ instalacji samochodowej - np. przerywający włącznik świateł. Chciałbym iść...
Plus z akumulatora tylko na plus cewki, na aparat idzie minus cewki. W ten sposób gdy zamkną się styki przerywacza poplynie prąd przez uzwojenie pierwotne cewki, po rozwarciu styków zostanie przerwany przepływ prądu i pojawi się impuls wysokiego napięcia na centralnym zacisku cewki, stąd przewodami WN przez rozdzielacz na swiecę zapłonową. Tutaj masz...
Cewka ma jakiś maksymalny prąd jaki nie spowoduje nasycenia lub przegrzania. Archaiczne cewki do układów z przerywaczem miały prąd ustalony rezystancją uzwojenia, na włączonej stacyjce ale zgaszonym silniku cewka mogła się grzać i musiała to wytrzymać. Współczesne cewki pracują z elektronicznymi układami zapłonowymi, mają małą rezystancję uzwojenia...
Nie ma sensu sprawdzać na cewce zapłonowej bo na pewno nie będzie gdyż tak jak pisałem po przekręceniu zapłonu nie świecą nawet kontrolki tak że napewno nie ma na cewce prądu. Po przekręceniu kluczyka-tak jakby akumulator był odłączony. Co do silnika niemam pojęcia to samochód kumpla dlatego jestem strasznie zdesperowany i proszę o pomoc.
Cewka orginalnie jest chyba zasilana przez specjalny przewód-rezystor w celu ograniczenia prądu. U mnie był taki niebieski przewód w komorze silnika. Ja na podobnym wynalazku ujechałem 2km a potem tranzystor się usmażył mimo pokaźnego radiatora a może dobiły go duuuuuuuuże przepięcia z cewki do dzisiaj nie wiem :( Całe szczęście że mogłem wrócic do...
Jest to jak najbardziej dobre rozwiązanie bo moment zapłonu jest zawsze w tym samym miejscu co w przypadku zapłonu tradycyjnego jest nie wykonalne, sterowanie prądem cewki za pomocą elektroniki też ma wpływ na wysokość napięcia na świecy - tyle tylko że ewentualne osiągi na pewno nie rzucą cię na twarz ale będzie lepiej ( będzie mniej palił ale nie...
Olej, przynajmniej ten który w pracy używam do napełniania transformatorów kosztuje około 7zł za litr. Jak napisał kolega wyżej spytaj w dobrych sklepach z osprzętem elektrycznym, widziałem też oferty w internecie. Pamiętaj olej transformatorowy jest higroskopijny, czyli absorbuje wilgoć. Troche oleju (około 200ml) znajdziesz w butelkowej cewce zapłonowej...
Przy takim połączeniu przewodów może okazać się, że radio będzie pobierać więcej prądu w stanie spoczynku, ale nie każdy model tak ma.
:ninja14 - po co mieszasz silniki czterosuwowe z dwusuwowymi? :pachnies - bzdury piszesz. W silniku dwusuwowym przypada jeden zapłon na jeden OWK - 360'. Czyli jeden obrót - jeden cykl pracy. Jak to dwusuw. W jawie masz da cylindry przestawione o 180 stopni, czyli na jeden OWK przypadają dwa zapłony, co pół pełnego OWK. :Qiupherum - możesz tak zrobić....
Bardzo dziękuję za odpowiedź :) Chcę zbudować prosty generator WN z NE555 i cewki zapłonowej. Jak rozumiem, pomiędzy zaciski 2 i 3 powinienem dać rezystor ograniczający prąd cewki (?) i podłączyć zacisk 2 do plusa zasilania. A pod zacisk 4 podłączyć kolektor tranzystora idącego do masy i otwieranego przez NE555. Dobrze rozumiem? Dwa pytania: Jaki powinien...
Witam Znam podstawy dotyczące elektryczności, ale mam problem ze zrozumieniem działania prostego układu zapłonowego. Pytania: 1 Wysokie napięcie wyindukowane w cewce doprowadzone jest przewodem przez rozdzielacz do świecy, a w jaki sposób "drugi biegun" wysokiego napięcia łączy się z masą pojazdu? 2 W jaki sposób masa pojazdu łączy sie z masą "globalną"...
Witam, polutowałem sobie układ zapłonowy do świetlówki z tego artykułu załączonego do tematu. Problem tkwi w tym, że po podłączeniu do zasilania nic się nie dzieje. Cały układ podłączyłem zgodnie ze schematem na początku tego artykułu. Kondensator dokładnie 3,7uF/250V MKSE, dławik (statecznik) wymontowałem ze starej lampy - dokładnie do świetlówki 40W,...
Witam mam problem z moim Seat Toledo 1.9TDI z 2002 r. i nie znalazłem pomocy w sieci. Auto przy przekręceniu kluczyka na 1 stopień tj. włączenie zapłonu (zapalają się kontrolki) rozrusznik zaczyna "kręcić" przez ok. sekundę po czym można normalnie odpalić samochód. Przy gaszeniu samochodu w momencie przekręcenia kluczyka auto gaśnie a rozrusznik znów...
W odróżnieniu od transformatora zapłonowego, nazwa "iskrownik", jest używana w branży grzewczej. A transformator nie jest używany w branży grzewczej? Wszystkie katalogi części zamiennych jakie przeglądałem przez wszystkie lata mówią o transformatorze zapłonowym. Z "iskrownikiem" spotykam się po raz pierwszy tutaj. Popatrz jak to wszyscy producenci nas...
Myślę że w tym przypadku chodzi o trwałość styków (platynek). Powinny się zwierać w czasie kiedy w cewce nie indukuje się napięcie, aby w momencie zwierania nie płynął przez nie prąd, ewentualnie był możliwie mały. Nie widzę związku z trwałością styków. Styki wypalają się przy każdym rozwarciu, bo zapala się łuk - jest iskrzenie . Po to jest kondensator...