Witam. mam problem z zapłonem w silniku rzekomo loncin 200. Wszystkie części i wymiary pasują do loncin 200. problem polega na tym iż, zapłon jest przedwczesny a mianowicie w miejscu zaznaczonym na obrazku. chciał bym was poprosić o pomoc w ustaleniu przyczyny. jestem mechanikiem i od tej strony silnik rozebrany i poskładany zgodnie ze sztuką. Ale miałem...
No tak czuję, że coś jest z zapłonem... Tym bardziej, że nie wiem dokładnie, kiedy następuje zapłon - czy jak magnes jest idealnie naprzeciwko cewki impulsatora, czy jak już ja nieco minie. Po prostu żeby była iskra, magnes musi przejść obok cewki z pewną prędkością i niewiele widać, kiedy jest dokładnie punkt zapłonu. Doszedłem do wniosku, że mogę...
Nie bardzo rozumiem, jak ręką przytrzymać palec rozdzielacza, tam jest przecież pokrywa z kablami do świec. Więc podczas pracy nie da się przytrzymać palca rozdzielacza. Chyba że masz na myśli wciśnięcie palca rozdzielacza głębiej na swoja pozycje bo lubi z niej wypadać. Dodano po 1 Panowie mała pomyłka, okazuje się że nieprawidłowo sprawdzałem punkt...
Nie chcę cię wprowadzić w błąd, ale podobne rozwiązanie jest chyba w naszym 126p. Ustawiasz tłok cylindra w górnym skrajnym położeniu ( punkt zwrotny), kręcąc wałem ( świeca wykręcona żeby włożyć czujnik zegarowy lub śubokręt). W okolicy położenia tego punktu powinien być zapłon. Kręcisz teraz aparatem zapłonowym do rozwarcia styku. Robisz proste połączenie...
Witam.Zakupiłem skuter malaguti madison 150 2004r z uszkodzonym silnikiem.Zamontowałem silnik od piaggio x9 250.Po kilku przeróbkach prawie wszystko pasuje oprócz jednego…zapłonu.W starym silniku zapłon jest zczytywany z jednego punktu na kole magnetycznym natomiast w nowym od piaggio na kole magnetycznym punkty są umieszczone w kilku miejscach...
Już nie pamiętam, jak to jest akurat w 102.982 Generalnie jest tak: wcześniejsze silniki typu 102 z zapłonem o nazwie TSZ miał "pełny aparat zapłonowy" czyli cewkę generującą impuls zapłonu i rozdzielacz iskier z kopułką. Miał on w związku z tym kabelek wyprowadzony z dolnej części aparatu. Model późniejszy EZL ma już czujnik na obudowie koła zamachowego...
Czyli zamierzasz pozostawić przerywacz? Najsłabszy punkt układu zapłonowego. W maluchu aparat zużywa się dość szybko i luzy jakie powstają na jego osi (promieniowe), przyspieszacz odśrodkowy i przerywacz powodują że zapłon jest dość niestabilny. Poszukaj w starych numerach Radioelektronika (jescze taki z końca lat 80 i późniejszych - gdzieś to było...
Zbudowałem układ wg. przedstawionego wcześniej schematu. Układ działa Ciekawe jak ci się to udało? Schemat jest albo błędny albo niekompletny w rejonie opisanym jako "cewka zapłonowa" Schemat wygląda na układ zapłonowy typu magnet czyli bez impulsatora lub innego elementu(układu) określającego moment zapłonu. Z reguły takie układy współpracują z prądnicą...
Niemieckie silniki mają na kole zamachowym znaki: OT, górny martwy punkt i PK do ustawienia pompy wtryskowej. Może być podziałka kątowa na kole z przodu silnika. Odszukaj fabryczne znaki.
Może to być skutek kilku przyczyn: — Nieprawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu na nieoryginalnym module zapłonowym (zapłon z wewnętrznym impulsatorem w Hondach MBX/MTX80 był na tym punkcie bardzo wrażliwy). — Stan świecy zapłonowej. — Problem z gaźnikiem (niewłaściwy skład mieszanki). — Stan tłoka, cylindra, kąty otwarcia okien, szczelność komory korbowej.
Tak jak pisał Rycho T zacznij od sprawdzenia rezystancji cewek. Jak będą OK z dokładnościa 10-15% pozostaw je w spokoju i zajmij się elektroniką. Nie wiem jaki układ elektroniczny próbowałeś i jak był podłączony? Cewkę zapłonową, a właściwie transformator zapłonowy, możesz zastąpić zwykłą cewką butelkową zamontowana na zewnątrz w sytuacji gdyby akurat...
Witam, tworzę sterownik zapłonu, który ma zajmować się tylko określeniem punktu zapłonu. Chcę wysterować moduł tyrystorowo-stykowy, który posiadam zastępując przerywacz. Analizując schematy w sieci i dowiadując się,że przez styki płynie prąd 100mA stwierdziłem, że mogę to bez problemu wysterować mosfetem. Mam już opracowany program w oparciu o przerwania,...
Oczywiście, że istnieje możliwość przesunięcia punktu zapłonu, spowodowane wewnętrznym uszkodzeniem modułu zapłonowego, jednak musisz wykluczyć wszystkie inne przyczyny. Rozumiem, że pilarka była sprawdzana w dobrym serwisie?
Da się ale to trochę zabawy bo trzeba przełożyć cały zapłon, cewka i koło magnesowe. Potem ustawianie punktu zapłonu.
Witam Próbuje zbudować układ zapłonowy do silnika 4 t z lat 60-tych na bazie modułu PROG CDI .Przy zastosowaniu czujnika indukcyjnego urządzenie działa ale wystąpił pewien problem. Mianowicie przy prędkościach obrotowych poniżej 1500 obr/min żaden z czujników jakie testowałem nie jest wstanie wytworzyć sygnału o napięciu 2 v[moduł maże pracować od 2...
Zrobione(a przynajmniej jak się zaraz okaże- zdiagnozowane)! Otóż punkt zapłonu jest brany z koła pasowego na wale(przestawienie więc paska nie ma wpływu na zapłon), które okazało się- miało luz na klinie ok 3mm(a więc nawet kilkanaście stopni). Ponieważ zwykle tego luzu nie ma i być nie powinno, majster(skąd innąd dobry, doświadczony i budzący zaufanie)...
witam ad sigi Lampą sprawdzamy zapłon, a ustawiamy aparatem - prawda Variag. Prawda. Ale jest jeszcze najprostszy sposób. Ustawiamy wał na punkt na rozrządzie, wstawiamy aparat zapłonowy ustawiony na zapłon na 1 cylinder i próbujemy uruchomić silnik. Po kilkunastu sekundach jeśli nie zapali a mamy dość długie kable zapłonowe zmieniamy kolejność zapłouu...
Wbrew pozorom tobie nie jest potrzebne urządzenie do przyśpieszenia zapłonu,a wręc odwrotnie. Ty potrzebujesz urządzenie do opóźnienia zapłonu. Nie da się uzyskać zapłonu przed sygnałem inicjującym,chyba że pierwszy sygnał bedzie tracony,ale przechowywany w pamięci jako znacznik. Urządzenia te działają tak,że bazowy punkt zapłonu jest mocno wyprzedzony,grubo...
Witam. Jest kilka sposobów, jeżeli masz silnik z aparatem zapłonowym z przerywaczem to można podpiąć żarówkę pomiędzy wyjśćie styków przerywacza a masę. Potem trzeba ustawić wał korbowy tak aby w pierwszym cylindrze tłok był GMP (górny martwy punkt, pierwszy cylinder to ten od strony rozrządu) Trzeba też zwrócić uwagę na to aby w tym położeniu tłoka...
Witam. Ustawianie zapłonu ,,na oko,, rzadko daje zadawalające efekty, w dodatku jeżeli ta regulacja jest wykonana przez laika. Jeżeli znalazłeś miejsce w którym silnik pracuje w miarę równo i ma najwyższe obroty, to należy uważać,że jest to optymalny punkt zapłonu. Oczywiście należy niezwłocznie dokonać regulacji stroboskopem.Falujące obroty mogą być...
Witam, jakiś czas temu zakupiłem swojego 126p. Okazało się że konieczna będzie regulacja zapłonu. (silnik przerywa na wysokich obrotach). Ustawiłem koło na znaki a przerywacz nadal sie nie rozwarł. Nastąpiło to dopiero po dalszym obrocie kołem pasowym (za znakami). Czy jeżeli jest splanowana głowica (a tego nie wiem) punkt zapłonu przy prawidłowym ustawieniu...
Ile masz przejechany, który to rocznik i jak kopci - na niebiesko czy na czarno? To są istotne sprawy! Branie oleju nie musi być związane z klepaniem zaworów. Powodem może być np. zmiana punktu zapłonu podczas pracy. Na początek sprawdź czujnik położenia wału korbowego
Witam cię ponownie To co mi odpisałeś jest oczywiste dla mnie i dla elektromechaników z którymi pracuje.Jest to podstawowa wiedza jaka posiadają elektormechnicy. Jednakże nie jest normą wahania zapłonu na minusie. Wogóle zapłon nie powinien wychodzic poniżej punktu zero. Zapytanie brzmi Co powoduje tego typu wahania zapłonu na wolnych obrotach. Co do...
Masz rację nie pomogę, myślę ze pozostały tylko eksperymenty, osobiście robiłem optoelektroniczny ze stałym punktem zapłonu. Z mapą robiłem tylko do junaka wzorując się na układach opisanych w radioelektroniku przez pana Roguskiego. pozdrawiam i życzę powodzenia.
Schemat podłączenia żarówki testowej W momencie gdy styki są zwarte żarówka nie świeci, gdy styki są rozwarte musi świecić. Aby zrobić to porządnie odłącz od śruby przewód który idzie z cewki oraz kondensator który jest też do tej śruby podłączony. Weź żarówkę kontrolną np 12V 5W z przewodami, jeden przewód żarówki podłącz do tej śruby z aparatu a drugi...
Mocowanie będzie pasować co do reszty to różnią się znacznie ten od gofera II ma regulatory wyprzedzenia zapłonu odśrodkowy i podciśnieniowy a ten od golfa III ich nie ma bo monomotronic sam steruje wyprzedzeniem zapłonu natomiast digijet steruje jedynie wtryskiem a zapłonem aparat i dlatego zakładając go do golfa dwójki pozbawisz silnik automatycznej...
MoniTOX z tym sprawdzaniem napięcia dla cewki zapłonowej Motorynki to przesadziłeś. Jak sobie to wyobrażasz i po co to robić? Kolega A.M.D chce sprawdzić cewkę z pomocą miernika który posiada. Wg. mnie sprawdzanie jej takim miernikiem jest nie możliwe! A przy jego umiejętnościach wykluczone. Można sprawdzić tylko rezystancje uzwojeń (mało dokładnie!)...
Przydała by się lampa stroboskopowa do określenia rzeczywistego wyprzedzenia punktu zapłonu. Prawdopodobnie zapłon jest za późny. Aby prowadzić takie prace badawcze trzeba mieć 100% pewności pozostałych układów silnika!!! Nie możesz mieć wątpliwości z wiązanych z gaźnikiem, wydechem simmerinami czy dobrą kompresją! W przeciwnym razie zbyt duża liczba...
Witam Cóż dodać do wypowiedzi kolegi PREDAT ? Chyba tylko to, że zostawił wypowiedzi (a w szczególności ostatnią!) pod ocenę innych forumowiczów. Kto ma uszy niechaj słucha, a kto ma mózg i myśli, wnioski wyciągnie sam. Jednak moje "wybujałe ego" (:?:), posiadana wiedza oraz umiejętność logicznego myślenia nie pozwalają pozostawić bez odpowiedzi przedostatnią...
Przewód ze stacyjki na zapłon, koloru pomarańczowego, w FL-u kończy się złączką leżącą przy lewym tylnym nadkolu, w wiązce kabli. Z tego miejsca rozpoczyna bieg przewód opornościowy. Zamiast niego, bo opornościowy w Elegancie się wyrzuca, w to właśnie miejsce wpina się Kolega z pobraniem zasilania do wszystkich punktów zasilania systemu zapłonowego...
Właśnie możliwe że w tym jest problem. Od punktu wtrysku paliwa zależą osiągi silnika. Z tego co sam doświadczyłem to robienie na własną rękę się nie opyla. Najlepiej jest jak dobry mechanik ciągnikowy to ustawia bo ma do tego przyrządy pomiarowe założy manometr sprawdzi ci czy pompa daje odpowiednie ciśnienie itd. aż do zapłonu. Ale kombinuj dalej...
No tak, ale łatwiej by ci było chyba zrobić jakąś tarczę z przysłoną i rozmieścić odpowiednio halle/transoptory, które by załączały cewki niezależnie od czasu i punktu zapłonu (odpowiednio wcześniej i odpowiednio dłużej). Rosjanie maja kilka ciekawych rozwiązań układów zapłonowych, są nawet fora poświęcone konkretnym rozwiązaniom z pełną dokumentacją...
A ja Ci powiem bo widać to po postach, że tego zapłonu nie zrobisz. Po co Ci dwa czujniki ? Jeden da Ci zupełnie wszystkie informację jakie potrzebujesz, bo przecież kierunek obrotów jest zbędny! Ale tak jak kombinujesz musisz dołożyć kolejny czujnik by "wykryć" GMP lub inny punkt od którego liczysz impulsy. Poza tym ten czujnik jakoś tak mnie nie przekonuje...
Tylko czemu podpinając się pod samą cewkę magneta jest przejście do masy?? Co to znaczy przejście? Jak to rozumiesz? Jak mierzysz? Rezystancja tej cewki to od 0.6 - 1.4 oma. Nie wiem ile dokładnie ma być w tym iskrowniku. :cry: ale w takim zakresie mieści się rezystancja cewek iskrownika. Więc nie jest to "przejście" do masy czyli setne oma, tylko...
Układy CDI ( u Pana) i inne montowane w różnorakich pojazdach, opartych na ruchu magnesów stałych ( i innych elementów ustalających punkt zapłonu ), które nie potrzebują accu. Muszą być mierzone oscyloskopem lub określane w teorii matematycznie. Pomiar w takim układzie zap. przy pomocy miernika "uniwersalnego" (aktualnie mylone z miernikiem cyfrowym)...
A po co Ci mapa od 4T w WSK175 ??? Przecież to 2T i całkiem nieźle pracował na stałym punkcie zapłonu. Poczytaj sobie Ciekawy zapłon do WSK 175. W ogóle interesująca strona dla domorosłych konstruktorów.
Sprawdź położenie tłoka, powinien być w GMP i wówczas kombinuj zamocować zapłon CDI w odpowiednim położeniu. Impulsator tak zamontuj, aby zgrywał się z "wypustką" (znakami ) na kole magnesowym. Jeśli Twój silnik jest w dobrej kondycji (ma właściwe ciśnienie w cylindrze), to powinien dać się uruchomić, przy czym należy się liczyć z ewentualną korekcją...
Witam Dostałem do naprawy pilarkę z powyżej, klient kupił ją z zagranicy w nieznanym stanie, nie odpalała. Po jej analizie uznałem że pilarka jest zatarta, a cały silnik jest w dużym nagarze, wymieniłem w niej, tłok cylinder, łożyska, uszczelniacze, membrany na gaźniku. Po tym pilarka odpalała ale gasła, próby regulacji nie dały, choć udało mi się uzyskać...
Tak to wygląda w chińskiej "45/52". Na zdjęciu koło magnesowe w pozycji punktu zapłonu. Żeberko wiatraka na "T" to GMP. Kąt wyprzedzenia jakieś 15-17°. Nie wiemy co dokładnie uległo uszkodzeniu. Rowek wpustowy w kole magnesowym, wpust czółenkowy czy końcówka wału korbowego. Dość podłe urządzenie aby robić remont (wymianę wału korbowego), natomiast...
Moduł generuję iskrę po minięciu magnesu. Może ustawiasz punkt zapłonu na początek magnesu. Znajdź sobie schemat stroboskopu na diodzie LED, koszt części to kilka złotych. Godzinka roboty i będziesz miał własny miniaturowy stroboskop zapłonowy. Jedyna jego wada - musisz używać go w ciemnym pomieszczeniu lub po zmroku, ale bardzo ułatwi ci diagnostykę.
Witam położenie 1 to 10 stopni a 2 to górny martwy punkt.... pozdrawiam
Gdzie można kupić ww zapłonnik w niższej cenie niż autoryzowane punkty Ozasu?
Na cewce masz oznaczenie( +) i (-) A dochodzą do niej 4 przewody. Odłącz od niej przewód oznaczony (-) włącz zapłon i do punktu oznaczonego minus podaj (-) z akumulatora i ma dawać iskrę w przeciwnym razie cewka do wymiany. Oczywiście ten minus z akumulatora musisz przerywać bo nic ci nie da jak dotkniesz i tyle. Jak cewka będzie dobra to moduł ale...
Zawory miał podobno robione jakieś 2 tygodnie temu, sprawdzałem ciśnienie sprężania i inne mechaniczne możliwości. Czujnik spalania stukowego pokazuje od czasu do czasu stan "1" ale w rubryce korekta wyrażonej w stopniach jest cały czas 0. Załącza prawdopodobnie wtedy kiedy są największe wahnięcia czyli reakcja wtórna. Jednak spróbuje go odłączyć bo...
Witam, Posiadam leciwą już pilarkę Solo 631/Farmer 31, która nie odpala. poprzedni właściciel wymienił cewkę zapłonową ale nie od tego modelu. Nowa cewka pasuje na mocowania, nie przyciera o koło magnesowe jedynie przewód WN był za krótki więc jest dorabiany. Jednak pilarka nie chce pracować. Jest iskra i nawet odpala ale max co pochodziła to 3 sekundy...
audi a4 18 20V po zmianie uszczelki pod glowicą rozrząd ustawiony na znakach ale zapłon jest opuzniony lub pszyspieszony ma dziwne objawy moze ktos wie jak go prawidłowo ustawic niby wszystkie koła niebyły ruszane niechce zagadac tylko stęka . prubowałem obracac go wałem co 360stopni za kazdym razem zapłon pokazuje mi punkt gdzie indziej tak co jakies...
Witajcie, Mam mały problem i nie mogę go rozwikłać. Założyłem sobie zapłon CDI do WSK 125, chcę ustawić wyprzedzenie za pomocą lampy stroboskopowej. Niestety ale nie jestem pewny w jaki sposób to zrobić, aby było OK. Posiadam impulsator z jednym przewodem, czyli masa to obudowa impulsatora. W takim przypadku iskra występuje na początku czy na końcu...
To wszystko co się pisze to teoria. Zapłon ustawia się w stosunku do sondy lambda. Dlaczego uważasz, że w książkach źle piszą i że zapłon miałoby się ustawiać wg sondy ? Uważam, że na podstawie sygnału z sondy możesz sobie ew. ustawić tylko skład mieszanki zaś punkt zapłonu niewiele wpłynie na sygnał z niej. Sory ale myślę, że to na tej samej zasadzie...
Witan ta syrenka to alarm tylko musisz znalezdz jaki typ. Wiem, wiem. Tylko, że na skrzyneczce nie ma nic. Będę musiał zajrzeć do środka moze tam znajde jakiś punkt zaczepienia.
Z kupnem tego to cięzka sprawa bo ruskie już nie przyjeżdzaja do nas handlować ale chcę powiedzieć ,że mi to się udało to naprawić. Są w tym zapłonie dwa słabe punkty a w sumie to Wania to nieźle wydumał toć to przecie zapłon elektroniczny bezstykowy. Pierwszy to jest tam tyrystor zalany w struktórze ale go widać a drugie to kondensator dosyc duże buraczysko...
Witam. Mam pytanie co do ustawienia zapłonu w tytułowym motorze (zapłon tradycyjny - młoteczkowy). ...bardziej o jego szczegół... otóż w pewnej mądrej książce napisano, że punkt ustawienia zapłonu wynosi 2,5mm przed GMP (górnym położeniem tłoka). Szczelina w najwyższym położeniu krzywki przerywacza ma wynosić 0,35mm. I tu pojawia się problem: Czy w...
Nie włączaj komplikatora, tylko utnij ten kabel, nie będzie żadnego punktu krytycznego.
Witam Od komarka nie pasuje, jest odwrotnie ułożony, od WSK też nie, problem z zapłonem rozwiązalem połowicznie, w miejscu tych otworów mocujących wyciąłem podłużne (fasolki) i to już trochę pomogło ale nie na długo, będę dalej szukał tego przerywacza. a tak wogóle to znalazłem informacje że wyprzedzenie zapłonu powinno wynosić 22 stopnie przy 5000...
Moment wystąpienia iskry, inaczej wyprzedzenie zapłonu, jest zależny od obrotów i podciśnienia w kolektorze ssącym. Jeśli sterowane jest to z aparatu zapłonowego to ma on odpowiednie elementy regulacyjne. W nowszych autach jest komputer, który tym steruje. Przeniesienie na wał spowoduje brak tej regulacji. Trzeba było by sprawdzić jaki jest największy...
Jeżeli motorek nie ma filtra powietrza, mieszanka jaką pobiera do cylindra może być nieodpowiednia, przez co dochodzi do zalewania. W moich sprzętach doraźnie stosowałem kawałek cienkiej szmaty składanej w razie potrzeby kilkakrotnie(aby uzyskać większy opór) i zakładanej za pomocą zacisku bezpośrednio na gaźnik. Ustawienie zapłonu to kwestia wyczucia....
Witam. 1,6 na wtrysku jednopunktowym (C16NZ) ma aparat bez podciśnienia. Do poprawnego ustawienia punktu zapłonu powinien być zablokowany sterownik.
Zakładając turbinę zmieniamy wsystkie warunki pracy silnika. W skrajnym przypadku możemy wystawić bokiem korbowód. Stąd rróżne oznaczenia silników o tej samej pojemności. W przypadku sterowania zapłonem systemy sterowania zależą od zadanych warunków pracy. Mapsensor sprawdza cały czas wielkość podciśnienia i w zaprogramowanej mapie na komputerze ustawia...
Jeśli ktoś zna odpowiedz na to pytanie mianowicie kąt wyprzedzenia zapłonu wraz ze wzrostem podciśnienia ma być opóźniony czy przyspieszony i o ile stopni względem ciśnienia ?? :) No może masz rację temperaturę można pominąć ale podciśnienie nie. Bo ono ma wpływ na obciążenia silnika. Zapewniam Cię że zabierasz się za tą robotę od dupy strony. Zauważ...
najpierw ustaw przerwę na przerywaczu w tym celu pokręcaj wałem i szukaj największego rozwarcia przerywacza i w położeniu największego rozwarcia styków wyreguluj przerwę na 0,35-0,45mm i dopiero potem ustaw wyprzedzenie zapłonu można to zrobić na żarówkę podłączasz ją równolegle do styków ustawianego przerywacza i kręcisz wolno wałem jak się zaświeci(punkt...
na ostatnim zdjeciu mniej wiecej rozplanowałem ale przy którym punkcie jest zapłon
chyba nic nie uszkodziłem, stare magneto nie miało ani jednego z 6-ciu magnesów(stąd brak ładowania)... chyba właśnie tak zrobię - założę stare i sprawdzę, na kole tym są takie punkty napewno do zapłonu i pewnie w kołach jest różnica z tym...
Jak ustawiłeś punkt zapłonu? Iskra jest, ale pewnie nie w tym momencie, w którym powinna.
Poszukaj w Google części zamienne do np pilarek spalinowych, zresztą, najpopularniejszy chinski motocykl Li-Fan 150ccm tez ma taki zapłon. Co ciekawe, jedna cewka podczas ,,najazdu' na nią magnesu koła generuje wzrastające napięcie, ładujące poprzez diodę kondensator i jednocześnie w odpowiednim miejscu tej krzywej napięcia na kondensatorze lub z cewki...
Witam. Jak w temacie, Focus - co odciąć, czy jest jakaś opcja przy skrzynce pod schowkiem(mod. GEM)? Schematy i info które znalazłem milczą w tym temacie. Proszę o szybką pomoc.
Trzeba podłączyć do SD i sprawdzić, przepustnicę, przepływkę, wartość podciśnienia. Rozciągnięty łańcuch też można sprawdzić przez ustawienie punktów wszystkich. Jeżeli zapłon wypada prawie na wszystkich cylindrach to zamiany cewek nic nie dadzą bo raczej mało prawdopodobne żeby wszystkie padły. Może jeszcze jest za słaba masa na silniku.
Witajcie fachmani. Mam takie pytanie. Przyjechał do mnie Matiz,nie chciałem tego brać ale niestety wziąłem. Problem jest z paleniem na pierwszy cylinder (sprawdzone 100%) Palec,kopułka,kable i świece wymienione,sprężanie ok,wyprzedzenie zapłonu ok.Wtrysk patrząc na przebieg oscyloskopu otwiera się i zamyka (garby na przebiegach prądu i napięcia) Teoretycznie...
Jeśli faktycznie czarny to masa, bo z tego zdjęcia ciężko wyrokować w 100% Tak, podłączasz w dowolnym punkcie do ramy
Ja własnie przrerobiłem na cdi 125. Niesety bez lampy led do ustawienia zapłonu ktora pokazuje realny punkt zapłonu byłem bez szans.
Ale czy jest jeden schemat podłączania przewodów? No raczej tak. A jak ustawiłeś te 7 stopni? W tej instrukcji w punkcie 10 jest napisane żeby ustawiać kąt żaróweczką po ustawieniu przerwy na przerywaczu. No i są duże różnice w wcięciu na kole, czasami oznacza punkt zapłonu, a czasami GMP. EDIT, kurde, moja instrukcja jest do 1,3 i 1,5, ale chyba do...
Witam,czy projektował ktoś lub ma pomysł jak zrealizować takowy moduł dynamicznego ustawienia konta zapłonu urzywając czujnika stuku i impulsatora ustawionego w 1 punkcie tak jak zwykle jest w simsonach i innych motocyklach 2T?Pierwszy problem przychodzącym mi do głowy jest impulsatora ustawiony w 1 miejscu nie dał by możliwości dokładnego określenia...
przekrent napisał: Jak Wy sobie wyobrażacie zasilanie transformatora WN Oczywiście jak cylinder leży pod stołem to nie możliwe ... Sorry za kpinę ale... Gdzie ten argument. Ja go nie zauważyłem... Nie przeczytałeś opisu z linka! Problem polega w braku wyobraźni, wiedzy i niechęci do dokładnego zaznajomienia się z argumentami kolegów. Jak ja sobie wyobrażam,...
Sprawdź czy nie masz lewej wody w układzie, po przez zakręcenie wody przed termą, to co radził "zybie" z kranu nie powinna lecieć woda. Następnie sprawdź czy nie masz powietrza w instalacji tzw. ślepe punkty. Radzę obejść instalację i z każdego punktu czerpalnego upuścić nieco wody nawet z kranów tych na zewnątrz budynku jeśli takie masz. Korki, zaślepki...
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Jeśli masz woltomierz lub kontrolkę na 12V,to wykonaj takie czynności ,po przekręceniu stacyjki na 1 pozycję ,kontrolki się zapalą w desce rozdzielczej, w punkcie 15 cewki musisz mieć 12V,wtedy działa również elektrozawór w gaźniku.Do 1 cewki podłącz przewód z rozdzielacza zapłonu.Jeśli przerywacz w kopułce nie jest zwarty,to na 1 cewki masz około 12V,jeśli...
Chodzi o to że trzeba zmostkować wtyki w gniężdzie (chyba diagnost) żeby komputer nie wyprzedzał zapłonu.Bo bez tego wskażnika na kole pasowym nie można,poprzez obracanie aparatem zapłonowym,ustawić zgodnie z punktem odniesienia. Gdzie jest to gniazdo iktóre to styki?
Ustawianie zapłonu WSK3, 125ccm. (źr. książeczka "MOTOCYKL WSK Pojemność 125ccm Instrukcja obsługi 79r") [...] Po zdjęciu prawej osłony silnika sprawdza się rozwarcie styków przerywacza, obracając w tym celu wirnik prądnicy-iskrownika najlepiej przez pokręcanie ręką. W razie potrzeby rozwarcie styków reguluje się przez zluzowanie wkrętu ustalającego...
Jak już tyle nakombinowałeś to spróbuj przestawić więcej zapłon...może montaż magneta bez klina w innym punkcie na próbę.
Witam. Posiadam motorower Romet Chart 210 Elektronik. Nie dawno z dnia na dzień moto stawało się coraz słabsze, w końcu tak osłabło, że ledwo na 2 biegu (posiada 3) da się jechać po prostej drodze. Wyeliminowałem zużycie mechaniczne cylindra i reszty wraz ze złą regulacją gaźnika, jego stanem itp. To jest ok. Przyszła więc kolej na zapłon - ustawiony...
Witam wszystkich! Zacznę od początku. Nie dawno wyciągnąłem starego komara z garażu. Stał tam... długooo. No ale mniejsza z tym. No więc na początek zająłem się silnikiem. Zrobiłem szlif cylindra (cylinder tego wymagał - był zardzewiały w środku), kupiłem dużo nowych części, złożyłem wszystko ale brakuje iskry. Nie rozpisując się, kupiłem nową cewkę...
u mnie ten mały transformatorek jest zasilany napieciem 300v, tylko nie wiem czy on to bierze z kondensatora naładowanego czy bezposrednio z duzego transformatora, nie sprawdze narazie bo niewiedziec czemu przetwornica juz nie dziala:P. mialem z nia jeszcze jeden problem, zeby ten transfomatorek dał to napiecie 25kv trzeba było werzec jeden punkt do...
Witam Wszystkich :) To co napiszę będzie długie, skomplikowane i trochę śmieszne, ale uważam, że jeżeli ma mi ktoś pomóc, to musi znać szczegóły moich eksperymentów. Jakiś czas temu zakupiłem CB Alan 48+ Multi oraz antenę AT 71 Magnum - 165 cm. W pierwszej kolejności stoczyłem walkę z zamocowaniem anteny i uzyskaniem niskiego SWR - jeżeli ktoś ma ochotę...
Od kilku dni walczę z Nexią 1,5 V16 i powoli kończą mi się pomysły Nie można w niej ustawić zapłonu , co jakiś czas przestawia się sam o około 20 stopni Raz chodzi dobrze na ustawieniach jak był przed usterką jak zaczyna szwankować po przestawieniu chodzi dobrze i tak w kółko raz w jednym punkcie raz w drugim Zostało w nim wymienione już prawie wszystko....
WITAM Jeżdżę POLONEZEM CARO PLUS 1.6 gli (1-punkt BOSH) z instalacją gazową RENZO LANDI (typ reduktora SE 81 VITON) Zapalam go zawsze na benzynie na gaz przełączam gdy silnik osiągnie temperaturę 50-70st. Tankuję tylko na BP i tylko na 2-3 stacjach w Krakowie, do baku leję zawsze Pb98. Nedawno wymienione: -filtr powietrza 500km -świece i kable 6000km...
Jeśli robiłeś remont kapitalny 40 kkm temu to i pasek powinni Ci wymienić. Trudności z odpalaniem i utratą mocy taki jak piszą koledzy mogą być spowodowane zużyciem uszczelnienia tłok/cylinder ale jest też możliwe przeskoczenie paska rozrządu. Ustaw tłok na 1 cylindrze w ZZ (punkty na kole pasowy silnika i znak na obudowie rozrządu), zdejmij kopułkę...
Robisz to tak ,ustaw wał korbowy na znak OT - górny martwy punkt , ustaw wałek rozrządu krzywkami do góry na pierwszym cylindrze - znaki za kołem rozrządu pokryją się . W takiej pozycji załóż łańcuch rozrządu . Aby przewody wtryskowe pasowały ustal który króciec podający pompy podaje w tym momęcie na pierwszy cylinder , znak na kole wieloklinowym pompy...
Wg autodaty punkty po kolei: 1 Połączenia elektryczne (akumulator -silnik) 2 Pompa paliwa ,przekaźnik pompy 3 System dolotowy powietrza,nieszczelności 4 Ciśnienie paliwa ,utrzymanie ciśnienia 5 Czujnik temperatury 6 TPS
Ewidentnie masz źle ustawiony zapłon. Poczytaj jak powinien być ustawiony prawidłowo. Przyda się też lampa stroboskopowa, do dokładnego ustawienia. Zauważ, że iskra nie pojawia się w GMP tylko wcześniej. Lampę stroboskopową już kupiłem, specjalnie do tego celu, jednak nie mogę jej użyc bo silnik nie odpala :P W takim razie gdy na kole mam punkt GMP,...
Na mocy max odpala , można regulować palnik. Po przełączeniu na moc min. ewentualnie tryb auto, brak zapłonu. Słychać tylko próbę zapalania mieszanki. Prąd jonizacji na max. ok 8 mikro , nie wiem czy to nie mało. Przy zapłonie na min. załapie prąd na 3-4 mikro i następnie spada w dół i rozłancza cewkę gazową. Regulując śrubą od mocy minimalnej łapie...
Ja znalazłem w internecie opis modułu do Jawy 350 TS. Moduł jest mikroprocesorowy ale autor podał schemat końcówki mocy, która może być zastosowana bez mikroprocesora sterowana przez negator za pomocą tradycyjnego przerywacza. ------------------------------------- Na stronie IZI'iego jest też link do innego modułu, również prostego: Jeszcze nie wiem,...
zmniejsz zdjecie lub umiesc je np na wrzuta.pl nikt nie bedzie tracil punktow aby je zobaczyc napisz co to za samochod itd
"Po co" - to wiem: przy elektronice, w razie czego - człowiek jest bezsilny i pozostaje wymiana drogich podzespołów; w "platynkach" wszystko jest łatwiejsze. Największym problemem może być uzyskanie napędu na aparat zapłonowy. Wypadałoby sprawdzić czy zaślepkę po aparacie da się usunąć (jak to FSM zrobił, czy nie zalał aluminium?) i jeśli da się ją...
Witam. Mam zamontowane radio CB w samochodzie. Do wczoraj wszystko pracowało super. Dzisiaj nie da się już słuchać ,bo słychać tylko zakłócenia od układu zapłonowego.Podobno jest to wynik braku masy silnika do karoserii.Poza tym wymieniłem kable zapłonowe wraz ze świecami, oraz kopułką.Nic to nie dało. Chciałbym sprawdzić te masy . ale nie wiem gdzie...
też tak słyszałem, że w silnikach 1.3 93r nie stosowano czujnika halla. Mam rozumieć, że jak padł tak nie odpaliłeś? Co masz z tego schematu co podesłałem? I gdzie masz napięcia? sprawdź tak jak to ktoś opisał: - włącznik bezwładnościowy ok? - rozrusznik kręci ? - brak iskry, napięcie do aparatu dochodzi ? - immobiliser ok- zapala się i gaśnie po wyjęciu...
Normalnie. Przecież to układ bateryjny. Więc podłączasz, jak na taki przystało. Ten prawy punkt przyłączeniowy, to zasilanie cewek, czyli załączasz tam zasilanie. Ten lewy, połączony z jednym z przerywaczy, wygląda jak wyjście na elektroniczny obrotomierz lub inne coś, co pobiera sygnał zapłonu. Ten silnik jest uzbrojony w rozrusznik, prądnicę, akumulator?
Witam , kilka dni auto zgasło podczas jazdy... szybkie doholowanie na parking bo do najlżejszych do pchania nie należy. Próba odpalenia - tylko kręci rozrusznikiem brak zapłonu, na następny dzień tak samo (bo może samo się naprawi jak ostygnie :D ) Pod kompem ostatni z błędów - błąd czujnika wałka rozrządu - czujnik dziś wymieniony - auto odpala od...
Właśnie opisu nie miałem. Układ jest wzięty z elektrody ale teraz nie mogę znaleźć tego tematu... Punkt P jest podłączony pod przerywacz, CZ to cewka zapłonowa. Z tego co się domyślam to ma działać tak, że gdy na przerywaczu pojawia się masa, to na wyjście CZ też ma być podana masa. Tak to generalnie w aucie działa. Że jak się kręci aparat zapłonowy...
witam.najprosciej utawic gwiazde w aparacie to poprostu ustawic rozrząd na znaki,(na pierwszy cylinder)ustawic palec rozdcielacza na jedynke(cyl.1) i wsunąc gwiazde na oś aparatu tak aby rogami pokrywała sie z punktami na płytce w aparacie.
Hamulec ręczny i ciśnienie oleju łączą lampki kontrolne z minusem(-).Natomiast lampka ładowania ma minus otrzymywany z alternatora.Po rozpoczęciu wytwarzania prądu przez alternator lampka otrzymuje plusa(+)i gaśnie.Wspólny punkt tych lampek to zasilanie od strony wyłącznika zapłonu.Odłączaj przewody od czujnika.alternatora i podnieś dźwignie ręcznego.Jak...
Witam , sprawa jest kłopotliwa ze względu na to że stopka powraca do pierwotnego położenia , gdyby zostawała w miejscu gdzie została przestawiona nie było by problemu , najprościej podłączyć pod stopkę prosty licznik liczący w górę i w dół ,ale projekt miałby wadę ,gdyby ktoś naciskał stopke więcej razy niż trzeba , rozstoił by się kompletnie , musiałby...
Nie wierze ze wasz uklad dziala..bo na swiecy przeskakuje iskra gdy tłok jest w dolnym polozeniu i zakonczylo sie przepłukanie z dołu kartera do gory-zasada dzialania silnika 2T z przeplukiwaniem zwrotnym.W waszym przypadku juz jest zaplon niesprezonej mieszanki PP i powolne jej spalanie przed wlasciwym zaplonem..Idiotyzm. Tyle wyjasnien bo widze ze...