tam gdzie kupisz iskrownik powinno być napisane do jakiego skutera i do tego samego skutera kup moduł i cewkę a będziesz pewny że zadziała
Powiem tak niechce tyle wydawać chcemy się trochę pobawić za małe pieniądze więc napiąłem tutaj z myślą że coś doradzicie Jak chcesz się sam pobawić to możesz zrobić CDI z przerywaczem albo CDI z wyzwalaniem optycznym.
W większych skutrach jest to zapłon bateryjny... Nie CDI i tak to jest rozwiązane... Natomiast pamiętaj że cewka zasilająca CDI ma wydajnośc do 100mA co przy napięciu 200V da moc 20W. Sprawność przetwornicy też coś powie... Pobierzesz z aku około 25W więc nawet jak dołożysz cewkę to zyskasz czy stracisz, i ile zyskasz? Pozdrawiam
Nie. Diodą led czerwoną. Powinna mrugać przy próbie odpalania. Moduł od 4T teoretycznie powinien dać iskrę pod warunkiem że rozkład wyprowadzeń jest taki sam i sam zapłon jest też typu CDI.
Jaki model? Zapłon pewnie DC-CDI?
No to juz jest 'prawie dobrze' [ cienka uszczelka pod glowice z wyzarzonej blachy miedzianej 0,5 mm powinna pomoc jeszcze ], ale i tak trzeba stosowac do niego wyprzedzenie zaplonu ok. 4 - 4,5 mm / przed GMP - zreszta to wychodzi samo, jesli daje sie zapalic silnik bez 'odkopywania rozrusznika', to wyprzedza sie zaplon coraz bardziej - az do mocnego...
Zapłon DC-CDI wymagający akumulatora był stosowany w skuterach Yamaha od 2004 roku, a ten BWS to stary model z początku lat '90 który posiada zwykły zapłon CDI który nie wymaga akumulatora. Problem z odpalaniem na ciepłym może mieć kilka powodów. W starym statorze może zaczynać padać cewka zasilająca lub cewka WN skutkująca słabą iskrą (długość). Zużycie...
Bardziej zastanawiałbym się nad zastosowaniem zapłonu z typowej kosiarki. Na zdjęciu widać jeden nadlew nad cylindrem. Pytanie, czy jest też drugi (nie widać bo zasłoniłeś ręką)? Każdy zapłon CDI od skutera charakteryzuje się określoną minimalną prędkością obrotową przy której zaczyna pojawiać się iskra. Kosiarki mają tak zrobiony starter, że obroty...
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Iskra praktycznie wyparowała, wczoraj moment pojeździłem i praktycznie motor "umarł" Odpalić nie da rady. Zmieniać już nic nie będę bo już z pół nowego zapłonu oryginalnego by było. Albo zamontuje nowy zapłon lub wejdzie zapłon CDI ze skutera i tyle. To chyba tyle by było w temacie ,dzięki za sugestie, ale żadne zmiany nie przynoszą efektów.
Ta blaszka to mały magnes który przesuwając się przed czujnikiem (cewka) wytwarza impuls który to inicjuje iskrę.
Cewki od skuterów to w większości zapłon CDI, a tu masz chyba zwykłe. Poznać można po wielkości. Jakieś zdjęcia?
Witam, planuje przerobić motor wsk 125 na zapłon CDI z wykorzystaniem części od skutera . Dokładny instruktaż znajduje się na stronie http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=118... chciałem zapytać czy do tego układu można zastosować akumulator żelowy? czy będzie to ładowało odpowiednim prądem?
Od jednego człowieka . Użytkownik na Allegro nick naprawskuter
Od skutera Kymco agility
Witam, podłączę się pod temat. Mam silnik Tecumseh Twin OV691, jedna cewka padła i jest problem z kupieniem. Czy można przerobić zapłon stosując elementy CDI na bazie skutera. Proszę o pomoc.
Wsk 125 miała zapłon iskrownikowy, który nie wymaga zasilania. Wystarczy zaadoptować. Lub pójść z duchem czasu i założyć bezstykowy zapłon CDI z jakiegoś skutera.
nie ma problemu, większość podzespołów będzie pasować. Możliwe, że nawet dopasujesz jakiś moduł zapłonowy, a jeśli nie, to możesz zastosować cały zapłon CDI z innego skutera.
Skrzynia korbowa to poxylina niby odporna na benzynę, pokryta cienką warstwą sylikonu czego nie ma na zdjęciu. Zapłon cdi mam od skutera tylko muszę zrobić przetwornice małą do modułu, dziś będę odpalał prawdopodobnie, ten otwór z boku karteru jest do zamocowania membrany. Dodano po 5 Dalszy ciąg prac.
Jak to już odpali, to i tak nic nie zmierzy, bo cdi tak sieje, że miernik pokazuje głupoty 30 cm od skutera (do niczego nie podłączony) :)
https://pl.scribd.com/doc/118413852/BLAD... Według schematu (na końcu serwisówki) wynika że jest tam zamontowany zapłon DC-CDI, więc istnieje duże prawdopodobieństwo że moduł jest uszkodzony (zwarcie) i przepala bezpiecznik, chyba że próbujesz podłączyć zwykły moduł AC-CDI od typowego (chińskiego) skutera. Nie przeglądałem całej...
Skutery z silnikiem Baotian, Zipp itp. http://obrazki.elektroda.net/33_12711754... Popularne chińskie skutery z silnikiem 4T GY6 50 - 150 cm³: http://obrazki.elektroda.pl/8583778500_1... Jakiś nietypowy moduł w skuterze 4T (był to "koliber" z Niemiec): http://obrazki.elektroda.pl/7993154400_1... Quad / ATV...
Bądź pójść w obecną technologię i założyć cały "zapłon CDI" (tak sprzedają przerobione iskrowniki z magnetem z chińskich skuterów) i cieszyć się wszystkimi udogodnieniami płynącymi z tejże technologii.
Ze schematu wynika wręcz jasno, że w tym silniku zastosowano układ zapłonowy CDI "bezimpulsatorowy". Oznacza to, że mylnie rozpoznałeś cewkomoduł jako zwykłą cewkę WN. Co do napięcia generowanego przez cewkę zasilającą, trzeba przyznać że jest dość niskie, ale spotkałem się już z układami zapłonowymi CDI pracującymi przy tak niskich napięciach zasilających....
Zielono-biały to drugi koniec cewki zasilającej CDI. Podaj kod modelu tej Yamahy oraz zapłonu i modułu oryginalnego. Wszystko wskazuje że próbujesz podłączyć zwykły moduł od skutera, natomiast zapłon w tej DT125 ma zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu.
Bo w tych skuterach jest stosowany zapłon typu DC-CDI. Podłączenie zwykłego modułu zapłonowego (typu AC-CDI) zamiast oryginalnego modułu zapłonowego DC-CDI, skutkuje tym, że przy próbie uruchomienia silnika (wyzwolenia iskry) dochodzi do zwarcia linii zasilającej 12V i uszkodzenia modułu. Spalił się bezpiecznik główny przy akumulatorze.
Znalazłem schemat. Nie masz czujników halla, to są dwie cewki wyzwalające i podwójny moduł DC-CDI zasilany z instalacji 12V. Rezystancja uzwojenia cewki wysokiego napięcia również wskazuje na moduł CDI, zapłon tranzystorowy w tym przypadku nie zadziała
Schemat elektryczny umiem odczytywać. A skuter mój to Jmstar solana. Jak na razie to sprawdzałem podzespoły. Sprawdziłem rozrusznik czy nie robi zwarcie, przekaźnik, teraz mam inny regulator też na nim sprawdzę. Instalacje sprawdzałem, i też nie widać przetarcia aby coś dotykało rany. Zamontowałem nawet nowy impulsator wraz z tym zespołem cewek. I pełna...
Możesz się pokusić na zapłon z Rometa Charta 210, jest to CDI i ma mocniejsze cewki. Ostatnio też zakładałem CDI ze skutera chińskiego, przystosowany do Rometa - wydajność cewek super.
Kolego - zapłon jest przeróbką oryginału, zastosowałem zapłon od skutera, żeby pozbyć się przerywacza, kondensatora .. Oryginalny zapłon nie ma nic wspólnego !
Jak w temacie, przekładam zapłon CDI od chińskiego skutera do Rometa charta, i pojawił się problem:cry: w którym miejscu wyzwalacz daje iskrę? http://obrazki.elektroda.net/88_12909397... na początku, czy może za tym garbem na obwodzie magneta? ustawiłem na początku, silnik chodzi baaardzo równo, na wolnych obrotach dużo mocniejszy, niestety...
Polecam przeróbkę na zapłon z MZ250 niestety wymagany akumulator), bądź przerobienie na coś ala CDI stosowane w skuterach lub piłach motorowych itp.
Przeróbka układu ładowania. Można przejść na 12V. Dobrze byłoby dołożyć regulator i akumulator, jak ma być stabilna. Jest na ten temat trochę informacji. Można też przejść na zasilanie i zapłon typu CDI z jakiegoś skutera/motocykla. Lamp nie polecam przerabiać, a kupić gotowe, atestowane, hermetyczne.
Witam posiadam skuter 2t honda bali. Mam problem z odpaleniem skutera od jakiegoś czasu, zaczęło się od tego jak któregoś dnia wróciłem do domu i odstawiłem skiter do garażu od tamtego momentu nie mogę go odpalić. Po dłuższym sprawdzaniu co może być przyczyną, było brak iskry. W skuterze został wymieniony zapłon cdi wraz z modułem i cewka, oczywiście...
czarno czerwony odpowiada za zasilanie cdi na którym wychodzi 50v Nie tylko, to też sygnał wyzwalający iskrę. rezystecja impulsatora 145 Omów napiecie z impulsatora 1v To nie impulsator, to czujnik do blokady i w czasie pracy silnika musi podawać sygnał obrotów. Gdybyś zmniejszył częstotliwość tego sygnału np. 2x to ominąłbyś blokadę bo zapłon byłby...
Ściągacz z gwintem M19x1.0 prawym pasuje do zapłonów Ducati Energia które były stosowane w silnikach AM6, ale poza Yamahą TZR 50 (bynajmniej tą najpopularniejszą z lat '00). Tutaj jest alternator Yamahy z zewnętrznym impulsatorem i bez cewki zasilającej CDI (zapłon DC-CDI Moric) i tutaj przychodzi ściągacz z lewym drobnym gwintem takim jak przy innych...
Tam jest zapłon CDI. Podejrzewam, że podejdzie cewka od jakiegoś chińskiego skutera.
Akurat w piaggio jest to cekomoduł czyli cewka i moduł zapłonowy zalane w jednej obudowie. Nie pamiętam jak w tym modelu, często impulsator i cewka zasilająca CDI to jedno uzwojenie pod magnetem. Nawiasem mówiąc najbardziej awaryjny zapłon jaki spotkałem w skuterach. weż woltomierz AC i popatrz na przewody - jak pamiętam jest tam zielony, czarny i czerwony...
Ale tutaj mam zapłon CDI więc jak go mam przestawić, nie ma możliwości zmiany położenia impulsatora jak w skuterze że sobie przekręciłem cały stator z impulsatorem w prawo bądź lewo
Wychodzi na błędne podłączenie tak jak pisał Banan , podaj konkretną specyfikację CDI, nazwa model od jakiego skutera i wstrzymaj się z testami co by nie popalić CDI
Witam, jeżeli się nie mylę to: kostka to wyjście na cewkę zapłonową, biały-masa, nieb-biały impulsator, czarn-czerwony zasilanie z cewki. Moduł ten był montowany miedzy innymi w Yamaha JOG i czasami w chińskich skuterach 2T.
Nie wiem co do za skuter, Honda na pewno nie. Zapłon pochodzi od skuterów Malaguti, silnik Minarelli. Sprawdź rezystancję impulsatora (czerwony przewód) oraz cewki zasilającej CDI (zielony przewód). Zapłony Ducati Energia w Malaguti były dość awaryjne, obecnie znalezienie używanego graniczy z cudem, z resztą używki długo nie działały. Swego czasu wszystko...
Motocykl posiada układ zapłonu AC-CDI, więc nie ma możliwości aby cewka WN spaliła się z powodu przepływu niewielkiego prądu z cewki zasilającej CDI. Na 100% masz teraz rozgrzebaną instalację elektryczną, w której na moduł idzie zasilanie +12V. Ponadto przyczyna nie zawsze musi tkwić w module zapłonowym który uszkadza się bez przyczyny. Proponuję przejrzeć...
Wystarczy użyć wyszukiwarki Google, jest tego mnóstwo (schematów, tematów itp.). Szukaj, szukaj... i jeszcze raz szukaj. Dodano po 1 http://zaplon.pl.tl/SCHEMATY-CDI.htm Dodano po 1 Tego zbudowałem i działa. http://imageshack.us/photo/my-images/51/...
Tam jest zapłon CDI... Zapchany wydech, lub koło magnesowe przestawione...
Co to był za pomysł z zakupem zupełnie innego modułu zapłonowego? Zapłon masz bez impulsatora, więc żadnego typowego modułu od skutera (z impulsatorem) nie podłączysz. Konieczny jest moduł do układu tzw. bezimpulsatorowego, czyli zapłon zasilany i sterowany wyłącznie z jednej cewki (zasilającej). Pojawienie się iskry występuje zazwyczaj przy ujemnym...
witam A co myśli pan o zmiennym kącie wyprzedzenia zapłonu?? Czytałem gdzieć(nie wiem, czy to prawda) że w 4-sówach jest wyprzedzenie przy niskich obrotach 2mm, a wysokich ok. 4mm. Czy stosowanie czegoś takiego jest opłacalne, czy to bujda?? Jeżeli chodzi o ten zapłon ze strony http://btelectronic.sweb.cz/lightcdi.htm , to czy różni się on czymś ot...
CDI ustala moment w którym ma nastąpić zapłon, zazwyczaj stały kąt wyprzedzenia. ustala go za pośrednictwem impulsatora znajdującego się na zewnątrz koła magnesowego (w chińskich maszynach). Jest zasilany ze statora. Podaje impuls na cewkę WN... Wszystkie te elementy do kupienia, podmiany ze skutera china 4t.
Skuter Qingqi Kasea, silnik z napędem na łańcuchu. Zapłon nie ma impulsatora, tylko cewkę zasilającą, dwie iskry na obrót wału. Po pierwsze, upewnij się czy to nie wina stacyjki (zwarcie do masy). Po drugie, czy stator nie jest uszkodzony, czy cewka zasilająca CDI wykazuje pewną rezystancję. Takiego modułu zapłonowego nie dostaniesz, chyba że na ebayu...
Chińskie silniki "biegowe" 4T 50-110 cm³ mają zazwyczaj układy zapłonowe ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu, czyli zwykłe moduły zapłonowe stosowane także w silnikach dwusuwowych. Silniki skuterów 4T GY6 mają układy zapłonowe ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Zakładając taki zwykły moduł do skutera spowodujesz że zapłon będzie występował...
Niestety nie da się przerobić zapłonu z fiata. Swoją drogą, co to za skuter, który ma jeszcze zapłon na przerywaczu? Zdjęcia przerywacza i jego zabudowy mile widziane... Możesz się pokusić o zastosowanie zapłonu CDI z jakiegoś innego skutera, tyle tylko, że wiąże się to z założeniem nowej prądnicy wraz z potrzebnymi dodatkowymi cewkami. Bo niestety...
Widocznie masz zapłon DC-CDI. Niestety nie znam tego modelu. Niby jest to samo co Keeway, a tam jest zapłon AC-CDI. Należałoby więc sprawdzić jakie zasilanie jest do CDI. W kwestii ładowania, światła są zasilane z akumulatora czy ze silnika? Czy nie ma zamontowanych zbyt mocnych żarówek jak np. samochodowe H4 zamiast motocyklowych HS1?
Zapłon od starych skuterów Yamahy 50 2T. W zasadzie to samo co obecnie stosowane kopie tego zapłonu w chińczykach 2T, znane jako "zapłon CDI" które ludzie handlują pasujące do wszystkiego, nawet do Diesla. Wydajność tego zapłonu to dobry argument. Akurat alternator Yamahy ma wydajność max 90W, jednak rozdzielone na prąd przemienny i prąd stały. W praktyce...
Mechanicznie nie widzę większego problemu, zapłon będzie do WSK 125, wiem że jestem oryginalny :D Widziałem film na yt o wsce z takim zapłonem, ba nawet pisałem z gościem o tym CDI i powiedział że każdy zapłon od skutera, po małych przeróbkach podejdzie do wsk, ale niestety nie pamiętał od czego jest ten zapłon [nie chciał powiedzieć :) No nic, jest...
Nie ma iskry i podejrzewam że ładowania też, zapłon CDI moduł jest, może ma ktoś jakiś schemacik tego kładu zapłonowego
kabel czerwono-czarny z zielonym (lub masą silnika) nie ma przejścia, rezystencja nieskończoność!! To jak masz jakąkolwiek iskrę??? Przecież to zasilanie cewki CDI. Skąd zapłon ma brać energię? COś źle mierzysz lub schemat nieadekwatny. mierząc napięcie idące na cewkę jak próbuję uruchomić skuter skacząć na kopce na kablu czerwono-czarnym i masie waha...
Alternator który posiadasz jednak pochodzi od Aeroxa (i innych skuterów Yamahy z silnikiem Minarelli), tylko że z nowszych wersji z zapłonem DC-CDI. Alternator od TZR konstrukcyjnie jest bardzo podobny, stąd pomyłka. Moduł DC-CDI do skuterów jest nieco tańszy, tylko że są też dostępne chińskie podróbki których nie warto polecać. Większy kłopot będzie...
Padnięty akumulator, przepalony bezpiecznik główny. Zapłon CDI nie potrzebuje niczego do odpalenia (na kopstarter). Regulator napięcia potrzebujesz odpowiedni, bo w tych modelach były światła z akumulatora. Regulator napięcia w nich wyglądał prawie jak zwykły regulator napięcia od skutera, tyle że ten od skutera nie będzie pasował (bo jest przeznaczony...
No to musieli coś pomylić. Kup ten : https://sklep.mieloch.pl/produkt/modul-c... Mimo ze jest pod zapłon yamahy to będzie pasował bo chinczyki zrobili kopie
A pomyślałeś że problem może być w samej świecy? Przede wszystkim popraw wszystkie złącza elektryczne. Stator nie powinien ulec zniszczeniu od samego stania. Prędzej cewka WN. Akumulator jest świeży? Nie wiem jak tutaj, ale spora ilość skuterów ma zapłon AC CDI i wymaga sprawnego akumulatora. Bo taki stary akumulator, naładuje się na maks w 30min i...
Jakikolwiek moduł Ac od chinskiego skutera 2T tak samo regulator i cewke
Możesz zastosować zapłon stykowy (czyli jak od Jawy 50) albo bezstykowy CDI (np. Simson electronic lub też popularne skutery). Ja dla świętego spokoju, aby nie bawić się przerywaczami i kondensatorami zastosowałbym zapłon typu bezstykowy CDI. Wszystko zależy jakimi funduszami dysponujesz. Bez żadnych przeróbek zastosujesz zapłon czeskiej firmy Vape,...
Obawiam się że to co przedstawiasz to moduł sterujący światłami, nr. części 33800-T6R-100, w Niemczech kosztuje 30 euro. Moduł zapłonowy powinien być na dwie wtyczki, identyczne jak w chińskich skuterach 4T. Raczej będziesz miał zapłon DC-CDI oraz alternator trójfazowy jak w Jet Euro X. Taki moduł to bardziej kłopotliwa sprawa, jeśli dobrze patrzę to...
Sprawdzałem nawet na butelkowej i dalej słaba iskra. Waszym zdaniem trzeba przewinąć cewke ładującą cdi czy ją zostawić. Stator jest ze skutera 2t.
Pomiar musi być pewny, w razie czego powtórz go. Pomiędzy masą a kablem z czerwonym paskiem powinien wyjść ci wynik jaki podałem wyżej. Jeżeli jest inaczej to będzie to świadczyć o uszkodzeniu kabli lub cewki zasilającej cdi.
Na twoim miejscu zrezygnowałbym z zapłonu bateryjnego i założył zapłon CDI. Nie wymaga on zewnętrznego źródła energii. Zapłony takie są stosowane we wszelkich skuterach i wielu motorowerach. Składa się z koła magnesowego, cewki zasilającej, cewki wyzwalającej, modułu, cewki zapłonowej. Nie trzeba wtedy akumulatora - oszczędność masy. Można próbować...
A ja proponuję zastosować zapłon CDI. Są one stosowane masowo we wszelkiego rodzaju skuterach. Nie wymaga zasilania, bo ma własną cewkę zasilającą. Tak więc waga koła magnesowego, i tak niewielka, będzie mniejsza od wagi akumulatora. Można też zastosować zapłon iskrownikowy, który jest z powodzeniem stosowany we wszelkich rozwiązaniach lotniczych (choćby...
Cześć. Nie widzę sensu zakładania nowego tematu i zaśmiecania forum, skoro identyczny już istnieje. Chcę zrobić taki elektroniczny ogranicznik prędkości obrotowej w skuterze. Zapłon to typowy CDI http://obrazki.elektroda.pl/2460033200_1... Wiem jak zrobić część pomiarową ale nie wiem do końca jak część wykonawcza ma to realizować. Mam...
Tak, ale temat dotyczy przeróbki. Zobacz na pierwszy post. Zapominamy o ori prądnicy i innych genialnych gadżetach WSK.. i zajmujemy sie instalacją skutera.
Gaźnik jaki posiadam (dellorto PHBG 21) pasuje do cylindra s06. Problem w tym że paliwo leje się przez niego jak z wiadra. Wszystko czarne, mokre i tłuste. Komora spalania, świeca, tłumik. Jak to możliwe że skutery 50-70 ccm jeżdżą na takich gaźnikach a shl z silnikiem 150ccm nie potrafi tego spalić? Silnik po remoncie. Wszystkie łożyska nowe c3 skf....
Jak wygląda oryginalny moduł? Prawdopodobnie masz tam zapłon DC-CDI, albo bardziej nietypowy moduł który potrzebował do pracy zasilanie z akumulatora.
czarno-czerwony jest od cewki iskrownika, żółto-niebieski od impulsatora, w kostce żółty,biały (światła, ładowanie) zielony do masy. Problem mam z modułem a konkretnie z podłączeniem go do cewki. Moduł podłączam tak czarno-czerwony do czarno-czerwony(iskrownik), biało-niebieski do impulsatora(żółto-niebieski), kostki nie podłączam na razie. Po przekręceniu...
Gdzie polonez a gdzie honda!!! Polonez ma zapłon bateryjny z przyspieszaniem odśrodkowo-podciśnieniowym a xlka cdi... Sprawdź na zwarcia miedzyzwojowe cewkę zasilającą CDI - znajduje sie pod lewym deklem. To typowa przypadłość tych maszyn. Uważaj bo cewek jest kilka - ładowanie, światła i ta właśnie o której piszę. Po kolejne pod prawym deklem jest...
co to jest nitrobenzen i skąd go wziąć :)) a tak na serio mam rometa 2 biegowego, który ma powłokę molibdenową na tłoku i pierścieniach, skorygowane fazy rozrządu, dostrajany wydech, większy gaźnik, podniesiony stopień sprężania, zapłon elektroniczny (myślę nad cdi) i wyciąga mi on 75kmh
Cena zapłonu Vape jest zaporowa - np. w Niemczech kosztuje 200 euro. O jakości tych zapłonów nie można powiedzieć że jest warta swojej ceny. Zapłon do Simsona kosztuje podobnie, jednak w starszych wykonaniach padały koła magnesowe - a dokładnie magnesy które były poprzyklejane "osobno". Co do zapłonu Vape do Jawy, to dość nietypowo jest zrealizowany...
W niektórych wersjach simsona żarówka przednia ma 35W , cewki na statorze mają inne parametry i w tych modelach cewka WN jest zasilana z akumulatora. W ŻADNYM ori Simsonie NIE było zapłonu bateryjnego! Najpierw najbardziej typowe iskrowniki z podwójną cewką (jak w Romecie) potem iskrownik z wydzielonym transformatorem (tak to działa) WN czyli przez...
Dobra, odkopuje kotleta, kopiłem nowy zapłon. Wszystko okej ale raz jest iskra raz jej niema, silnik raz odpala raz nie a jak odpali to przerywa co chwile, a po jakimś czasie zgaśnie i już nie odpali, wadliwy zapłon czy coś?
W 95% chińskich 50 cm światła są zasilane prądem przemiennym z magneta Więc miałem pecha 5%, a właściwie dzieciak znajomego, bo w jakims Chińczyku zastosowano układ, jak z drugiej części mego poprzedniego postu. W dzień wszystko OK, w nocy na światłach po 5 kilometrach wszystko zdychało. Dodano po 1 zapłon, CDI dziala zawsze bez zasilania z zewnatrz....
Silnik GY-6 automat ze skutera? Wnioskuję że to jest moduł DC-CDI, w zwykłym AC-CDI nie ma szans na wypalenie dziury. Moduł oczywiście nadaje się do wymiany, jednak może być kłopot ze znalezieniem zamiennika dobrej jakości. Chińskie moduły DC-CDI z którymi miałem styczność były albo kiepsko wykonane, albo bardzo mało trwałe.
Ze zdjęć nie wiele widać. Daj lepsze zdjęcia (zbliżenia) silnika. Nie doczekałem się...:cry: Nie wiem jak jest zrobiony przerywacz (pisałeś o nim) i krzywka??? W oryginale, krzywka była na wirniku alternatora i wystawała za prawą połówkę karteru. Dalej nie wiadomo ile teg miejsca jest i co mozna tam wcisnąć??? Można próbować "wpasować" całą prądnicę...
Ja bym chciał już mieć CDI ale średnio sobie z tym radzę. Nie wiem jaki czujnik zastosować i jak? Reszta to pikuś. Internet pęka w szwach od schematów i rysunków. A jeszcze jakby ten CDI miał zmienny kąt zapłonu... :| Znalazłem kiedyś na All jakiś CDI do skutera w wersji sportowej ze zmiennym momentem zapłonu właśnie, sterowała tym elektronika. Nie...
I tak byłem u znajomego który zajmuje się starymi motorami . Ustawił mi zapłon do lampy i jak już palił od ,,kopa,, to prawdopodobnie nie wiem czemu uwalilo mi modol. Brak iskry znowu. Zamówiłem tym razem z allegro 2 szt od innego dostawcy (do skutera bonten miałem od gościa od któreho kupiłem zapłon) bo od gościa od CDI 2 uwalilo i nie mam pojęcia...
Witam. Zapłon CDI zamontowany w motocyklu SHL. Iskrownik taki jak w skuterze 2T. Odpalam światła i po około dwóch minutach prąd znika. Cewki dają może ze 3V. Chwilę pochodzi na wyłączonych światłach i prąd powraca. I tak na okrągło. Co to może być za babol. Cewki pod obciążeniem tak się grzeją?
Próbuj rozebrać moduł aby dostać się do płytki i elementów. Pozostałe podzespoły zostały sprawdzone? Jak wygląda zapłon w tym silniku? Cewka CDI bezmasowa i brak impulsatora? Jeśli tak, to proponowany moduł nie zadziała.
To jest zapłon DC-CDI. Potrzebuje zasilania z akumulatora aby pracował. Tak więc naładowany akumulator musi być.
Bo tam jest antyczne japońskie rozwiązanie konstrukcyjne z lat '70. Zapłon jest iskrownikowy, dlatego potrzebuje cewki WN przystosowanej do tego typu zapłonu (indukcyjność, rezystancja, przekładnia). Dlatego też zadziałał na cewce od Zuendappa, a nie chciał na nowych przystosowanych do zapłonu CDI/TCI. Natomiast ładowanie jest realizowane poprzez diodę...
Więc kup sobie kompletny zestaw zblokowany z zapłonem CDI od jakiegoś skutera. I będziesz mieć wszystko za jednym zamachem. I finalnie pewnie wyjdzie taniej niż te kombinacje.
To już mamy konkrety. Skoro twój skuter odpalał bez akumulatora, to masz zapłon AC CDI. I jest zasilany bezpośrednio z cewek w iskrowniku. Z cewek zawsze będziesz miał napięcie AC. Pomiary napięć rób wyłącznie przy podłączonej żarówce. Napięcia nieobciążone zawsze będą ci szaleć po skali :P . Generalnie im wyższe napięcie dasz, tym mocniej będą świecić...
Ściągnij schemat do swojego sprzętu (jest w sieci) i samemu rozrysuj instalację zapłonową. Masz kolorowe przewody, schemat+skuter i do dzieła. Najprostsza i najszybsza metoda.
Tam nie musiało być cewki. To pewnie zapłon z jakiegoś motoroweru, a tam była cewka prądowa do zasilania świateł. Tutaj zbędna. Jak tam wygląda krzywka? Jak współpracuje z przerywaczem? Masz klasyczny zapłon iskrownikowy, jak w motorynkach, wsk... Nie jest to zapłon bateryjny. Możesz naprawiać ten, założyć bateryjny, tylko to będzie wymagało przerobienia...
Od 2003 roku we wszystkich skuterach Yamahy jest stosowany taki sam zapłon typu DC-CDI. Kombinacja z zamontowaniem innego modułu zapłonowego może mieć tu kluczowe znaczenie. Radziłbym sprawdzić stroboskopem co się dzieje z kątem wyprzedzenia zapłonu oraz poszukać oryginalnego modułu Yamahy. Jaki był powód wykonania szlifu cylindra po tak niewielkim...
Nie wiem jakbyś dokonał samej przeróbki głowicy w celu montażu dwóch świec zapłonowych, ale czy wiesz że taka przeróbka niekoniecznie przyniosłaby porządany efekt? Taka przeróbka może pogorszyć osiągi silnika przez niekorzystny kształt komory spalania. Dwie świece na cylinder to dobre rozwiązanie w przypadku silników 4T o dużych średnicach cylindra...
Szukam schematu do skutera Peugeot SV 125,najbardziej mnie interesuje zapłon i stacyjka .Proszę o info. jaki opór ma cewka ładująca moduł CDI oraz jakie napięcie powinna generować przy kręceniu rozrusznikiem. http://zaplon.pl.tl/sig.png
Bardzo szybko odpowiadam. Układ zapłonowy składa się z cewki ładującej która jest też elementem wyzwalającym zapłon, kabli łączących całość z układem CDI, cewki zapłonowej oraz przewodu WN i świecy. Jak rozumiem sprawdzałeś swoje części w innym skuterze. Trzeba sprawdzić też świecę i przewód zapłonowy. Jeśli wszystkie Twoje części są sprawne trzeba...
Witam wszystkich, otóż mam problem z zapłonem cdi wyciągnięty ze skutera 2t otóż nie ma iskry prąd jest na module 12v ale gdy kręce kołem to nic sie nie dzieje nie dochodzi prąd na cewke WN zobaczcie swoim okiem czy wszytko jest dobrze podłączone mam schemat jak podłączyć. Pozdrawiam.
Z uwagi na zapłon CDI akumulator nie jest mu potrzebny do działania (choć powinien być podłączony, bo jego brak grozi uszkodzeniem regulatora napięcia jak silnik odpali).
Witam. Szukam pomocy w zrobieniu zapłonu CDI głównie chodzi mi o stożek na wał żeby pasował no i jak podłączyć instalacje. Wiem że są gotowe zestawy które kosztują koło 400 zł ale przy renowacji od podstaw każda złotówka się liczy. Chciałbym wykonać go sam . Był już chyba taki post ale jest już wiekowy i może są jakieś nowe rozwiązania może z jakiegoś...
Jedynym sensem przeróbki będzie nauka płynąca z doświadczenia. Jak autor tematu chce iść w koszty dla dowiedzenia światu, że działa, niech idzie. Ja mu nie wróg i tak jak inni odradzam. Uzyskanie stabilnych obrotów biegu jałowego prawie niemożliwe. O ile w ogóle silnik zapali "z kopnika" a nie z dużej góry "na pych". Porównaj tylko prędkość obrotową...
Witam. Postanowiłem odrestaurować kompletnie moją Jawę 50 typ 23 - prace idą dobrze ale stanąłem na zapłonie, mianowicie chciałem zastąpić standardowy przerywacz na platynkach, zapłonem CDI z impulsatorem. Zacząłem już nawet przygotowanie bazy do modyfikacji, przewinąłem cewkę zapłonową, dostosowałem stojan cewek do montażu impulsatora itp. Jednak na...
To jest chiński zamiennik zapłonu od skuterów z silnikiem produkcji Franco Morini. Zapłon idiotycznie prosty, gdyż to jest CDI bez impulsatora. Może pracować w kierunkach CW i CCW, ale będzie generował dwie iskry na obrót wału korbowego (w DMP będzie iskra tracona). Z tego co tu widzę, dorobiony jest nowy stożek koła magnesowego skręcony na śruby (Morini...
zapłon skutera stacyjka skutera obroty skutera
tankowanie paliwa renault yihua 853da charakterystyka dynamiczna
philips lx3700 samsung wf70f5e0w2w
Ekspres do kawy - wszystkie diody świecą, nie włącza się Zegarek Honda HR-V nie działa po podłączeniu zasilania