Elektronik zapłon eleganta to tu masz schemat podłączenia. https://obrazki.elektroda.pl/2614895700_...
Dlatego bardziej niezawodny był moduł, czujniki koło wału od eleganta. Wtedy masz zapłon dokładnie z wału (bez luzów po drodze) oraz lepszą iskrę bo to nie platynki a elektroniczny przerywacz.
dlaczego chcesz ustawiac zaplon??
Tak jest to możliwe. Czujnik położenia wału korbowego jest przykręcony do bloku za pomocą dwóch śrub, jedna ma klasyczny łeb sześciokątny a druga to "urywka" - musisz wziąć kleszcze, chwycić na wystający walec i odkręcić, nastepnie na jej miejsce dajesz normalną srube i jest ok - możesz już regulować kat wyprzedzenia zapłonu.
Witam wszystkich (proszę o pomoc) Na czym polega odcięcie zapłonu w maluchu (elegant,elektroniczny zapłon) Nie mam pojecia jak to zrobic nie znam sie na tym, moze mi to ktos troszke oposze jak to zrobić, jakie stosuje sie przelaczniki i gdzie mozna je kupic i gdzie sie to montuje? I ile to moze kosztować? Prosze o pomoc Pozdrowienia dla wszystkich!
A w przypadku eleganta też się da ustawić zapłon??
To właśnie sprawdzałem i są trzy.
fajny pomysł :) zamontowałeś hallotron i tarczkę z aparatu zapłonowego z VW? czy przerywaczem sterowałeś cewkę VW? myśmy z kolegą zamontowali zapłon elektroniczny z eleganta (pokrywka rozrządu z czujnikiem, koło pasowe, moduł, cewka) to działało, ale jakoś dziwnie, bez rewelacji... nie wiem czemu... ale stary układ zostawiliśmy i można było w każdej...
Luz ośki nie prowadziłby do szarpania. Na razie stawiałbym na dystrybucję paliwa, bo regulacja zapłon uw elegancie jest raczej niewielka, choć i to należałoby sprawdzić.
Witam;) Posiadam jawe ts i chciałbym zamontować w niej zapłon tranzystorwy. Próbowałem już włożyć do niej zapłon od malucha eleganta i od poldka (tego starego). Czy ktoś mógłby pomóc mi zrobić ten zapłon???
Ok tylko w Elegantach jest zapłon automatyczny, więc jak to zrobić ?
jest to elegant więc zapłon jest na module :)
Witam . Na dyszę idzie (+).Cewkę jaką posiadasz ,olejową czy suchą?.Jeżeli masz tradycyjny układ zapłonowy z aparatem to wyjście z cewki łączymy z aparatem ,a na aparacie kondensator 0,22µF.Cewka sucha pracowała przez t.z.w rezystor drutowy (taki przewód niebieski,gdyż ta cewka wymaga niższego napięcia zasilania,jedynie jak startowało się rozrusznikiem...
Wykręć świece i połóż na głowicy. Zakręć rozrusznikiem i ma być iskra. Sprawdź czy w przewodzie na gaźniku jest napięcie, a najlepiej jakby ktoś włączył zapłon, a ty posłuchałbyś czy otwiera się zawór. Jak jest iskra i paliwo to musi odpalić.
wyreguluj zapłon i gaźnik
Zapłon lampą sprawdź.
na schematach są inne kable a rocznik to 89 ale zapłon jest przerobiony na eleganta
Kiedyś dawno robiłem ze znajomymi takie coś, szedł cały zapłon od eleganta i gaźnik webera, pamiętam, że dopiero po wymianie lub rozwierceniu dyszy i obniżeniu o dwa, trzy(chyba) mm poziomu paliwa efekty były bardzo dobre. Jeśli chcesz to jutro dowiem się szczegółów, może pamięć kolegi okaże się mniej zawodna.
zapłon jest z eleganta czujnik wału wygląda dobrze. W zasadzie to ten gaźnik założyłem tak jak go dostałem bez regulowania, więc możliwe że to właśnie źle wyregulowany skład mieszanki, w poniedziałek spróbuje to wyregulować.
ale czekaj o ile dobrze mi wiadomo to chyba, elektroniczne zapłony zostały montowane dopiero w Fiatach 126p Elegant tak ?
W komorze silnika oczywiście szedł po ścianie grodziowej, ale przewód ten służył jako zasilanie aparatu zapłonowego po stacyjce i bezpieczniku i z tego co pamiętam był poprowadzony pod podłogą, na zewnątrz. Wtedy zakodowałem, że prawdopodobnie chodziło o to, że może się nagrzewać to jest umieszczony pod podłogą, aby miał dobre chłodzenie, a nie wraz...
Zbadaj zapłon strobo lampą.
W gaźniku wkręcone jest takie ustrojstwo do którego przyłączony jest kabelek jest to dysza wolnych obrotów sprawdź czy przy załączonym zapłonie tyka i czy nie jest zapchana. To na początek.
Na ten rocznik kolega powinien mieć zapłon bez rozdzielacza, podwójną cewką i normalnym przerywaczem? Do sprawdzenia bo końcówka produkcji to czas eksperymentów.
Miałem na myśli takie rozwiązania jak w elegantach. Zapłon elektroniczny z regulatorami. Fakt, to może pomóc. Niestety nie odniosę się do w/w artykułu, bo nie mogę go otworzyć. I koszt takiego przeniesienia z eleganta na pewno nie będzie z 50 PLN, wątpię, by się zmieścić w 150. No chyba, żeby tak jak wcześniej pisałem pokombinować z odzysku. Może to...
Witam , nabyłem ostatnio malca Fl ''89r ale pali jak szalony.Miał zapłon z cewką jednobiegunową i kopułką (ale podłączony był przez przewód oporowy)i miał spalanie jednego litra benzyny na 13km dokładnie przy spokojnej jeździe.Z racji tego że był tam ten przewód oporowy i podobno awaryjna okazywała się ta kopułka czasami to założyłem cewkę dwubiegunową...
Czyli z postów wynika, że wszystko jest możliwe. Zacznij od mas. Przeglądnij puszkę z bezpiecznikami. Potem czas na stacyjkę: Wyjmij ten platikowy element z którego wychodza kable (przykręcony na dwie śrubki) i zobacz, czy wystają takie plastikowe bolce. Często łamia sie one lub ścierają. Jeśli trzeba, można zrobić obejście na kostce stacyjki. Na końcy...
Przy takim poziomie wiedzy radzę oddać do warsztatu, tam wyregulują następujące rzeczy: -zawory, -gaźnik, w tym jego wymycie, ustawienie poziomu paliwa w komorze pływaka, sprawdzenie czy wszystkie tulejki nie są wyrobione oraz czy elektrodysza jeszcze działa(czy istnieje w niej jeszcze oring), -czy podstawka pod gaźnikiem jest cała. Zapłonu w elegantach...
Cześć mam pytanie odnośnie przeróbki zapłonu mam do kupienia nowy silnik fiata 126p 600cm3 mój orginalny jest 650 elegant i różnią się zapłonem i moje pytanie czy da się przełożyć zaplon z eleganta do starej 600tki ? Co będzie potrzeba do tej przeróbki jeśli jest możliwa?
schemat podłączenia modułu w maluchu. Na początek sprawdż zasilanie modulu ,masę,czujnik prędkości położenia wału(2),cewkę(5).jeżeli wszystko dobre,a brak impulsu na cewkę to niestety moduł
Ok. przyznaje sie, że nie czytałem tego postu. Jednak ma to coś-niecoś wspólnego, ponieważ rzeczywiście może się tak dziać przez zapłon, ale NIE w TYM modelu. To ELEGANT z ELEKTRONICZNYM zapłonem. Ja dalej przystaje przy uszczelce!!
Jeśli myślisz o założeniu zapłonu z eleganta do zwykłego malucha, to moze nie wyjść, bo jest tam kilka przeróbek, których nie widać gołym okiem: zmieniona głowica, zmienione fazy rozrządu - inny wałek. Nie wiem czy silnik ze zwykłego malucha wytrzyma zapłon o dwóch przełączanych wyprzedzeniach. Poza tym do modułu potrzebnych jest kilka dodatkowych czujników,...
Jeśli chodzi o paliwo to mam założone większe dysze 125 paliwa, a zapłon to jak ustawić skoro mam eleganta na elektronicznym zapłonie? Na starym silniku tego nie było dopiero po kapitalnym remoncie i planowaniu głowicy o 2 mm pojawiły się stuki.
czy mogę w tym maluchu przerobić zapłon chciałem zamieienić modół na zwykły
Witam Gdyby nie był konieczny czujnik podciśnienia to by go nie montowano.Na pewno zmienia się kąt zapłonu co można sprawdzić lampą stroboskopową.Miałem ( moje początki motoryzacji zaczynały się od Malucha)i przerabiałem w swoim Maluchu zapłon tradycyjny na elektroniczny z Eleganta,i sprawował się bardzo dobrze.Uszkodzeniu ulegał jedynie przewód zasilający...
Przewód ze stacyjki na zapłon, koloru pomarańczowego, w FL-u kończy się złączką leżącą przy lewym tylnym nadkolu, w wiązce kabli. Z tego miejsca rozpoczyna bieg przewód opornościowy. Zamiast niego, bo opornościowy w Elegancie się wyrzuca, w to właśnie miejsce wpina się Kolega z pobraniem zasilania do wszystkich punktów zasilania systemu zapłonowego...
Witam, w związku z tym, że ceny obrotomierzy "z epoki" są chore oraz Elegant ma zapłon jak CC700, na cewce 100% bliźniaczej z PI (miałem to auto 2 latka) - pytanie: Czy obrotomierz od Punto 1 podłączony pod jedną cewkę będzie zaniżał 2x odczyt, czy też może oryginalnie sygnał jest brany z jednej cewki?
Witam mam problem z maluchem. silnik mam od starego modelu a samochód 2000 (elegant) i nie chce zapalić. prosze o pomoc jak przerobić zapłon elektryczny na stary
Witam. Nie wiem czy Ci pomogę ale ja mam ogara 205 którego przerobiłem na zapłon z cewką od mz (albo ts) 250. Pali ładnie o ile jest akumulator dobrze naładowany wiec u ciebie może tez cos z nim nie tak. P.S. Możesz spróbować założyć takie cewki ( moja ma opór 1.8 ohma a elektroniczny zapłon to bym wzią z maluszka eleganta albo poloneza tylko nie wiem...
Ćwiczyłem także elektroniczny zapłon. Mianowicie przy odkręcaniu rozrządu ukruszył mi się jeden z "dzyndzelków" znajdujących się na kole pasowym od strony rozrządu i za colere nie miałem iskry!!!! W elegantach muszą być 3!!! To do nich jest ten plastikowy czujnik. W starszych maluchach był tylko jeden!!!
pomyślałem o tym a 2cylindry w czterosuwie to tak jak jeden w dwusuwie jeśli chodzi o zapłon dlatego moduł będzie pasował. Były czujniki podciśnienia do ustawiania kąta wyprzedzenia zapłonu. a ja potrzebuje schemat od tego modułu od eleganta moduł miał 7 wyprowadzeń to było ostatnie wydanie malucha
Zgodzę się z tobą dla mnie też to jest śmieszne że autor piszę w temacie EL przecież to jak byk znaczy ELEGANT więc zapłon jest rozwiązany na module zapłonowym NANOPLEX. Więc raczej aparat zapłonowy odpada. Może być też problem z pompą ale nie było by mocy lub brak wysokich obrotów bo by się dusił na nich Zgodzę się że problem jest w stacyjce. Ale co...
Kolego zapłonu to tam nie ustawisz...dysze w gażniku też się nie rozkalibrują z dnia na dzień , poczytaj raporty spalania tego samochodziku ( u ciebie wychodzi coś 9.0 ltr )...... co to za mechanik jak on chce ci w elx ustawiac zapłon i dysze wymieniać... .
Siema wszystkim. mam maluszka eleganta z 96r(elektroniczny zapłon) i czasami jak postoi 1 dzien to nie chce palic, wogule nie zaskakuje tak jak by cos z zapłonem, jezeli chodzi o zawory to na 100% ok. Sprawdzilem zapłon lampą i jest na 2 kresde od góry(czy nie powinien być na 1 od góry) i ile powino być w stopniach 10? a jezeli jest zle ustawiony to...
J tez miałem taki problem i wszyscy wytezali muzgi nad rooznymi zeczami. Wez sprawdz zapłon ja miałem tak samo ze palił moj elegant nagle zgas i koniec pojechałem do znajomego i okazało sie ze jednej srubki nie ma w zapłonie . Dodano po 19 J tez miałem taki problem i wszyscy wytezali muzgi nad rooznymi zeczami. Wez sprawdz zapłon ja miałem tak samo...
Jeśli ta bestia pluje ogniem i z gaźnika, i z wydechu, to zapłon odpada - szukać problemu w luzie zaworów a raczej jego braku.
odswiezam temat i chciał bym zapytac czy mogłby mi ktos wyjasnic na jakiej zasadzie działą odciecie zapłonu w elegantach
Witam. Do sprawdzenia, lub wymiany elektrozawór wolnych obrotów, czy jest zasilanie na nim i czy się otwiera po przekręceniu stacyjki na zapłon (jeżeli gaśnie na wolnych obrotach). Przyda się też sprawdzenie luzów przepustnicy, pływaka, ogólne przeczyszczenie gaźnika. Filtr powietrza- wymienić (bo to grosze). Układ paliwowy czy szczelny- widoczne bąbelki...
Witam.Mam dziwny problem z moim elegantem,a mianowicie kiedy włączam zapłon migają wszystkie kierunkowskazy oprócz przedniego prawego.Druga rzecz to to ze przy każdej probie włączenia kierunkowskazu cewka,bądź któryś z tych elementów dokoła niej(nie jestem pewien dokładnie co) siada i nie mam iskry,załatwiłem już drugą... nie wiem czy to ma jakiś związek....
Może zapłon za późny Nie, silnik z eleganta na nanoplexie. gazu za ubogo i mocniej wdech grzeje. W tym problem, ze na gazie i na benzynie to samo. A jak zagotowało, to jechałem na benzynie bo się gaz skończył.
witam. Leszek mnie sie wydaje ze w elegantach nie było przerywacza o ktorym myslisz.Jest tam zaplon elektroniczny.Wiec nie pisz głupot. Dlaczego myslisz ze zaplon jest przestawiony??? Jak nikt nic nie ruszał i wszystko sie trzyma to zapłon jest ok tzn dobrze ustawiony. Cos zes pisał o trzech sekundach akumulator masz slaby???
Fiat 126 Elegant ELX 1998 przebieg 52000,przy zwiększaniu obrotów zapłon przyspiesza o około 30-40 stopni również przy zapalaniu na ssaniu zapłon jest przyspieszony .Samochód ma kłopoty czasami z zapalaniem na zimnym i gorącym silniku i lubi od czasu do czasu zgasnąc .Łańcuszek rozrządu ma luz kwalifikuje sie do wymiany
Zamówiłem kondensator ale zły mi przyszedł. A co do zapłonu to jest to elegant a tam podobno zapłonu się nie tyka
Czy to nie będzie ten sam układ zapłonu jak w Cinqucento 700.
Można też przecież poszukać na auto złomach elektronicznego zapłonu z eleganta, wszystko będzie wtedy pasować i układ nie będzie wymagał zbyt dużych regulacji. Do zainstalowania takiego układu zapłonowego potrzebne były by: moduł zapłonowy, czujnik położenia wału korbowego, koło pasowe silnika (to z zębami dla czujnika położenia wału), czujnik podciśnienia...
najpierw wszystko pszeczysc i wysusz w ciepłym miejscu aprat zobacz czy nic sie nie urwało napsiz jak maluch bo miały chyba różne aparaty atare i el
1. Spuścić paliwo, nalać nowe. 2. Wymienić filtr paliwa 3. Jeśli potrafisz - zdemontować gaźnik, przepłukać komorę pływakową, przeczyścić dysze 4. Sprawdzić czy jest olej i jego ilość 5. Odkręcić świece, ręką pokręcić wałem korbowym kilka obrotów w prawą stronę patrząc się w kierunku przodu auta 6. Sprawdzić czy nie jest sklejone sprzęgło - wrzucić...
Witam. A czy przy normalnej pozycji kuluczyka "zapłon" kontrolki swiecą się odpowiednio czy gasną razem z silnikiem? Jeżeli tak to może coś z zasilaniem paliwem jest nie tak. Pozdrawiam.
Dokładniej to chciałem to zastosować w motopompie strażackiej aby poprawić jej parametry tam mam 2 cylindry które pracują na przemian jeden góra to drugi w dole ,fabrycznie tam jest na platynkach zapłon ja myślę zrobić tak jak w maluchu elegancie (fiat 126p el) było.. później dać to do procesora który będzie liczył obroty silnika i w zależności obrotów...
Pompę paliwa wymieniłem jako pierwszą na inną(nic to nie zmieniło). Co do wody w paliwie to nie ma takiej możliwości bo benzyna jest prosto ze stacji wczoraj tankowana a paliwo idzie prosto z kanistra. Pływak sprawdzałem podczas czyszczenia gaźnika, nie jest dziurawy. Aparatu zapłonowego nie ma bo to jest silnik z eleganta(zapłon elektroniczny). Luzy...
MAP MAPem ale TPS też musi być, jak już robisz to przynajmniej zrób moduł zapłonowy i bezrozdzielaczowy zapłon (wyeliminuje Ci to sporo problemów z zakłóceniami EM), samo wysterowanie cewek to już żadna filozofia w porównaniu z ICM, dwie podwójne cewki z malucha "eleganta" to też nie majątek. MAP - czujnik podciśnienia MAF - przepływomierz TPS - czujnik...
Motomis zdjąłem dziś ten przewód powietrza do filtra i przestało go dusić. czyli wychodzi na to że coś nie tak z mieszanką i dostaje za dużo paliwa. Może być jeszcze pływak bo paliwko mi się troszkę z niego wylewa. Brakuje mi troche regulacji wolnych obrotów. Nie dam rady podnieść więcej bo śrubka regulacyjna łapie mi przepustnicę. Pokombinuję jeszcze....
Moduł z malucha hmm jeśli się nie mylę to maluch elegant który miał moduł mikroprocesorowy z mapa zapłonu i współpracujący z czujnikiem indukcyjności i podciśnienia pod gaźnikiem wiec to chyba nie za dobry pomysł.
Witam. O ile mi wiadomo to w Elegantach były już montowane elektroniczne zapłony fabrycznie więc jeżeli założysz drugi moduł to nic to nie zmieni. Co do odpalania na przycisk to oczywiście jest taka możliwość i spotkałem się z czymś takim i chyba nawet było to również montowane seryjnie to niektórych modeli 126p
Dzień dobry. Mam takie problemy z moim małym fiatem. Pierwszy problem polega na tym, że ssanie w moim fiacie nie działa prawidłowo, a mianowicie jak włączam ssanie to musze kilka- kilkanaście razy pokręcić rozrusznikiem żeby cokolwiek załapał.... Dodam że jak jest silnik cieply i dam ssanie to go nie dusi zeby gasl tylko chodzi na wyzszych obrotach......
jak wyłączysz ssanie to gaśnie? a działa ci wogóle elektrozawór wolnych obrotów? dochodzi tam przewód,musi byc słyszalne cyknięcie w momencie przekrecenia kluczykiem zapłonu
Witam. Wydaje mi się z tego co pamiętam to elegant od zwykłego fiata 126p różnił się zapłonem. W elegancie nie było aparatu zapłonowego z platynami tylko jakiś moduł zamontowany przy kole na na wale i nie było tam wcale platyn.Poza tym trochę inna była skrzynka bezpiecznikowa były tam przekaźniki do świateł, ale to nie powinno być problemem. według...
Witam !! Interesuje mnie zasada działania samego czujnika zapłonu w elegancie, tego ktory znajduje sie przy kole napędzającym alternator. Dokladniej chodzi mi czy jest to czujnik magnetyczny a moze jakis inny ??. Oraz czy są jeszcze jakies inne czujniki w tym silniku które sprawdzają położenie wału ??? Pozdrawiam !!
napisz co masz w tym samochodzie jaki masz układ zasilania czy masz palec czy, przerywacz, a może to elegant i nie ma przerywacza.... bo z tego co opisujesz to albo masz źle ustawiony zapłon- jeżeli masz przerywacz to sparwdź w jakim stanie jest przerywacz czy nie jest wypalony lub zasniedziały najlepiej przeczyśc go i ustaw zapłon, może byc też wina...
Widziałem kiedyś na giełdzie taki zestaw: magnesy i czujnik + jakaś elektronika. Umożliwiało to podczepienie obrotomierza od benzyniaka do silnika diesla bez wyjścia W na altku. montowało sie to na wale. Wyglądało trochę jak czujnik od zapłonu w elegancie.
Ktoś dzisiaj opisał ten moduł w cc900 bodajże. Dodano po 52 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12...
Jeszcze odnośnie kaszlaka. Miałem kilka lat temu eleganta, a że każda kolejna nowsza wersja malucha była bardziej zamulona od poprzedniej, zdecydowałem się na rozwiercenie śruby bez łebka przy czujniku na kole pasowym i cofnąłem lekko zapłon. Efekt był wyraźnie odczuwalny. Odnośnie zasilania LPG, to fachowcy piszą o cofnięciu kąta o 3 do 5 stopni i...
A może by tak kolega podał rocznik i model malca, jak elegant to na 100% paliwo i zapłon można sobie odpuścić. Jak pisałem warto nieco zeszlifować podkładkę pompy i sprawdzić, dodatkowo podokręcać śrubki na koło pompy i śrubę centralną, rozumiem,że sitko w pompie, pod deklem czyste. Koledzy nie czytają dokładnie postów. Jeśli usterka ma związek z poziomem...
Bardzo często w Elegantach problem z zapłonem związany jest z wadliwym przewodem łączącym moduł zapłonowy z czujnikiem Halla. Jeśli dobrze pamiętam 2 przewody zielony i niebieski.
w cc 700 niema aparatu ani urzadzen z nim zwiazanzch zaplon jest na module elektronicznym i moim zdaniem to jego sprawka taki jak w maluchach elegantach
W maluszku (a chodzi pewnie o Eleganta), jest lampka w zegarach, zasilana z zapłonu, cała sprawa by to świeciło to pociągnięcie od wtyku licznika przewodu do włącznika pod dźwigienką ssania. Podpina się tak by ten przewód łączył się z blachą w chwili uniesienia dźwigni. Masa jest realizowana przykręceniem włącznika blachowkrętem do tunelu, są gotowe...
Witam, Na wstępie chciałbym przeprosić gdybym popełnił jakiś błąd, gdy zostanie zwrócona mnie uwaga od razu błąd zostanie naprawiony. Chciałbym także poinformować, że przed napisaniem tego postu czytałem wiele inny na temat podobnych usterek. Posiadam ruraka z silnikiem 126p. Silnik to starsza konstrukcja ( nie elegant ). Mam otóż następujący problem...
w maluchu jest aparat zapł z przerywaczem, nie ważne czy 2 przewody idą z cewki czy z kopułki aparatu, jak z cewki to dekiel na aparacie jest płaski, odnośnie zapłonu to klucz 13, próbówka, ustawiasz znaki na kole pasowym żeby zgadzał sie ze znakami na deklu, próbówka do masy i takiej małej śrubki na aparacie, luzujesz mocowanie i pokręcasz, jak próbówka...
Można było również zostawić aku i włożyć moduł zapłonowy podpinając go pod platynki-miałem kiedyś taki w maluchu ale i tak co jakiś czas trzeba było przerwę ustawiać Obecnie bezstykowy z eleganta i to jest to przy tym nic się nie robi tylko lać paliwo i jechać Interesowało by mnie cos takiego ale w wsk 175 bo ona bez aku nie odpali no chyba że po modach...
Witam Motocykl przyprowadzili do mnie bez modułu zapłonowego, pozostała cewka i wystająca wtyczka czteropinowa kwadratowa. Moje pytanie, jaki typ modułu tam stoji, gdzie ewentualnie go dostać, nie wiem jaki typ modułu, nie wiem jak powinien wyglądać, i nie wiem gdzie szukać jak nie mam żadnego typu. Jeśli moduł jest identyczny jak w innym suzuki 125...
Witam. mam taki sam problem, tylko ze w ELEGANCIE, gdzie jak wiadomo zapłonu sie nie reguluje. Co polecacie zrobic dalej?? Pozdrawiam
Nie powinno nic świecić. Ma mrugnąć jak moduł kluczuje cewkę. Taka jest idea pracy tego i każdego układu zapłonu. Jeśli świeci to też po cewce już raczej.
Witam mam takie problem: Wczoraj jak odpalielm a było max -5'C to wszystko chodziło normalnie. Natomiast kiedy wyszedlem z rpacy o 23:00 i odpalielm na podciagnietym ssaniu to odplalil bez problemu tak jak zawsze natomiast wtedy bylo -15'C noi wyjechalem dalej na ssaniu i jade ledwo jedzie nie chce sie wkrecac na obr to normalka pojezdzielm tak z 30...
Mam od dłuższego czasu problemy z autem. Golf III GT silnik AFTinstalacja gazowa BRC elegant 2. Na benzynie chodził od roku na trybie awaryjnym. Wykazywał błędy lambdy (poza zakresem). Gazownik sugerował mi wymianę emulatora jako przyczynę mulenia komputera. No ale z braku czasu na naprawę jeździłem sobie spokojnie ... aż do dzisiejszego wieczora :-(....
Jaki jest sens zmiany awaryjnego ale taniego na awaryjne i droższe ? Jedyną rzeczą która można zmienić to aparat z prerywaczem na aparat bez przerywacza na czyjniku halla z eleganta ale to też jest awaryjne
To jest centralka do pojazdu z wtryskiem paliwa,4 okrągłe diody to wskazanie poziomu paliwa gazowego,1 prostokątna dioda sygnalizuje tryb działania.Lewe skrajne położenie zapalanie i jazda na benzynie prostokątna dioda czerwona,środkowa pozycja zapalanie na benzynie i przejście na gaz po przekroczeniu progu obrotów prostokątna dioda czerwona po przejściu...
Czy cewka zapłonowa musi być od <eleganta> czy moze byc olejowa podwójna?Ta z przewodem oporowym.Prosze o wyjaśnienie.
Zimny maluch zazwyczaj odpala tylko ze ssaniem, chyba że mowa o ciepłym silniku. Poza tym podaj więcej danych, bo jak to elegant to platynek sobie nie ustawisz ;) (moduł i czujnik położenia wału) jeżeli na module sterującym zapłonem to wymień moduł Moduł w maluchu jest niezniszczalny, prędzej przestawi się czujnik położenia wału jak ktoś go czymś potraktuje,...
witam jeśli to elegant lub elx to na 95% wymień przewód z czujnika poł. wału do modułu,spokojnie może być normalny nie ekranowany byle nie pomylić niebieskiego z zielonym bo nie zapali,jak masz stary typ malucha to szczerze powiem może być wszysyko zapłon i paliwo,podobno w kaszlach nie psuje się tylko trójkątna szybka ale to urok tych autek. pozdrawiam
Posiadam moduł z Fiata 126p Elegant który sterowany jest za pomocą czujnika działającego w oparciu o położenie koła pasowego. Gdzieś wyczytałem ze czujnik ten działa na zasadzie zmian pola magnetycznego (jakiś magnes trwały umieszczony jest na kole). Chciałbym zastosować ten moduł w oparciu o klasyczny przerywasz który przerywa masę. Czy moduł będzie...
Witam !! Chcialem w swoim maluszku zrobic elektroniczny przerywacz do zapłonu tzn...na kole pasowym bedzie znajdował się magnes i co kazdy obrót bedzie on zwierał kontaktron ( chyba tak jest to zrobione w elegantach) czyli 1 impuls = 1 obrót. Mam pytanko czy taki kontaktron i magnes bedzie wstanie zadzialac przy kazdym obrocie silnika nawet przy 5 tys...
Napisałem tylko o czujniku położenia wału i kole pasowym z eleganta, a to akurat pasuje do każdego silnika z malucha. Impulsy z czujnika bardzo latwo można podać na mikrokontroler mierzyć ich ilość w pewnym jednakowym odstępie czasu i porównywać z ustaloną wartościa np. dla 3tys obr/min. W programie mikrokontrolera mysłe o prostej pętli w której wartość...
słuchajcie niedawno zakupiłem buggy które troszkę stało i chciałem odpalić na aparacie nie chciało wiec dorwałem zestaw od eleganta tzn magnesik do koła koło z cyckami do zapłonu komputerek... bez wiązki elektrycznej i teraz bawiłem się robienie samemu wiązki za pomocą tego schematu obrotka z opisem każdego pinu co gdzie i jak.. obrotek.jpg chyba znacie...
do jakiego malucha chcesz go wsadzić? do eleganta czy zwykłego żeby chodził obrotomierz to musi mieć zasilanie i sygnał z czujnika na wale lub w starszych wersjach impuls z platynek (przerywacz zapłonu) Wydaje mi się że jeżeli go włożysz do eleganta to powinien pokazywać poprawnie gdyż czujnik daje impuls co każdy obrót wału w obu autach.
Witam. Chciałbym wykorzystać moduł zapłonowy nanoplex med211a oraz cewkę zapłonową (taki jak w 126p elegant) do motocykla (dwa cylindry 4-sów układ cylindrów widlasty kąt 90st. korbowody na jednym czopie). Problem polega na tym, że nie wiem jak zrobić sterowanie aby iskra była wtedy gdy potrzeba.W maluchu na kole pasowym z którym współpracuje czujnik...
Obrotomierz ten pobiera sygnał z przerywacza i nawet jak wyprowadzisz go z cewki zapłonowej Eleganta, to nie będzie się zgadzała liczba impulsów, więc będzie fałszował odczyt. Tak więc w wersji nieprzerobionej ten obrotomierz nie będzie pracował w maluchu.
Popatrz na ten dodatkowy kabel gdzie idzie ,może ktoś zamontował dodatkowy wyłącznik zapłonu i wyłączyłeś go przpadkowo.Spotkałem się kilka razy z czymś takim.
To ja może zarzucę fragmentem schematu obrotomierza który praktycznie wykonałem i był on używany przez dłuższy czas we fiacie 126p. Tyle tylko że tam był przerywacz mechaniczny (platynki), ale impulsy też brałem z zacisku cewki zapłonowej. http://img443.imageshack.us/img443/9310/... Budując układ wejściowy wzorowałem się na...
Tak. Musisz przełożyć elementy nowego układu zapłonowego do silnika, który chcesz zastosować. Łącznie z podstawą gaźnika, do której jest podłączony czujnik obciążenia silnika. Jednak skoro będziesz mieć silnik luzem, to możesz mu przeprowadzić porządny przegląd. Co się rozleciało w starym silniku?
Witam. No można, ale nie wiem co tam ograniczać. Potrzebny czujnik prędkości, prosty przetwornik f/U, komparator i element wykonawczy działający najlepiej na dopływ paliwa (odcięcie zapłonu może powodować niepożądane efekty). Pozdrawiam.
elektroniczny zapłon elegant uruchomić elegant schemat elegant
coding ibiza power acoustik podlewać ogród
Detektor zera w układzie LA1844: piny 11 i 12 Podłączenie dwóch mostków prostowniczych do jednego uzwojenia wtórnego