Rewelacja! Pierwszy od dłuższego czasu temat przedstawiony w sposób w pełni profesjonalny. :D Miło poczytać. Proponuję aby moderator dołączył go do bazy schematów. Wszystkie znane mi schematy Mińska są tylko schematami łączeniowymi a nie ideowymi. Dzięki wspaniałej pracy ukaaasz mamy pełen schemat. Brakuje tylko pomiarów rezystancji. I to od nich proponuję...
Działa,okazało się że zepsuty był stator pod magnetem.Wymienili na nowy.Teraz napięcie jest i iskra na świecach również. Możesz zmierzyć to napięcie na wypiętym kablu od cewki ładującej, chyba czerwonoczarny. Woltomierz ustaw na 200VAC. Jakie powinno być wyprzedzenie zapłonu.U mnie w instrukcji jest podane 3mm przed Gmp tak też ustawiłem. Takie wyprzedzenie...
Ciekawe jaki potencjał względem ziemi mają bieguny baterii podczas pracy iskrownika.
Palnik wymaga czyszczenia Uszkodzona elektroda masująca Zabrudzona dysza palnika startowego
Stary silnik, nowy silnik - raczej na odwrót. Masz skuter zapłonem nowego typu (DC-CDI) stosowanym od 2004 roku. Musisz zamienić stator i koło magnesowe z oryginalnego silnika. Poza tym zmieniasz silnik AC na LC, a w Neosie nie było wersji chłodzonej cieczą. Wątpię nad opłacalnością wymiany silnika nad wymianą wału korbowego i dwóch części wariatora...
Tam nie ma iskrownika, tylko alternator trójfazowy. Zapłon jest typu DC-CDI, więc zasilany z akumulatora. W statorze masz jedynie impulsator.
Sprawdż wszystkie przewody czy są dobrze i prawidłowo podpięte. Z opisu wynika że po iskrze powinien nastąpić zapłon, może zakręcony masz gaz lub zbyt słaba iskra.
Po pierwsze sprawdź podłączenie kondensatora do masy po drugie masz spóźniony zapłon przekręć iskrownik w kierunku przeciwnym do obrotów ile? musisz dobrać metodą prób.
Niestety nie mam już możliwości aby bardziej wyprzedzić zapłon. Iskrownik jest już skrajnie przekręcony w lewo. Dodano po 21 Tylko czy dolegliwości mojej WSKi powoduje nieco późny zapłon? Chyba nie...
Radzieckiego zewnętrznego iskrownika się nie spodziewałem. Przeczyszcz styki przerywacza i sprawdź czy jest iskra. Oryginalnie tam jest moduł z motorowerów babetta i da się go prosto zrobić, tylko impulsator musi być sprawny bo inaczej lipa. Chodziło mi o ten zapłon z cewkami czy tam też nie było nic przerabiane. Jeśli na tym ruskim iskrowniku chodziła...
Naprawiają oraz budują nowe w ELserwis http://firmy.pkt.pl/firma/elserwis__zakl... http://katalog.pf.pl/Ostro%C5%82%C4%99ka... Jesteś pewny, że padł moduł, a nie np. cewka WN? Sprawdziłeś wyłącznik zapłonu, stacyjkę,...
Witam. Posiadam podgrzewacz gazowy jedno-funkcyjny. Po włożeniu baterii i włączeniu piecyka od razu zapala zapłon/iskrownik bez poboru wody. Piecyk jest nowy, pierwsze odpalenie.
Każdy zapłon kiedyś łapie odcięcie. Zależne też jest to od wystrojenia tłumika oraz gaźnika (wtrysku). Zapłon może osiągać nawet 15 tys. obrotów, ale przez to, że np. dostaje za mało paliwa, za mała przepustowość filtra powietrza czy niskie wystrojenie tłumika może blokować i nie osiągniesz oczekiwanych rezultatów.
Po co zmieniać całą instalacje. Wystarczy zmienić fragment od zapłonu/iskrownika do miejsca z modułami ładowania i zapłonu włącznie. Dalej nie ma znaczenia co to za instalacja. Jeśli pali Ci moduły to najprawdopodobniej zapłon/iskrownik. Reszta instalacji nie ma w ogóle wpływu na moduł CDI. Steruje nim tylko stacyjka zwierając go do masy przy gaszeniu...
Witam. Jak w temacie piec fontecal 21KW nie znam niestety szczegółów napewno na palniku pisze że jest Grandfosa oraz jakieś części elektroniczne Siemensa. Do rzeczy, podczas uruchmienia piec zapala płomień i po około 8-10 sek, wyłącza się, czysciliśmy filtry oraz dyszę zakrywaliśmy oraz oświetlaliśmy fotokomórkę i nic cały czas to samo, na koniec odpaliliśmy...
w osi zespołu wodnego - w czarnej ,plastikowej obudowie, od spodu!-jest wkręt regulacyjny- pokręcajac go zlikwidujesz przyczynę- po prostu wrek sie troszke rozregulował
Służyć ma do zapalania resztek mieszanki w wydechu poprzez świecę zapłonową w niego wkręconą. Układ z cewką zapłonową i opóźniaczem wyzwalany impulsem zapłonu w aucie.
Nie ma innego sposobu dokładnej diagnostyki niż diatool. Jeżeli „boisz się” serwisanta - musisz zgadnąć sam. Co znaczy ze podczas uruchamiania się wody cwu się „zawiesza”? Słyszysz ze: 1. Włącza pompę? 2. Włącza wentylator? 3. Włącza iskrownik? 4. Następuje zapłon gazu? 5. Po zapłonie gazu - przestaje iskrzyć ale utrzymuje zapalony...
Kup Stihla i będziesz miał spokój. Nawet używkę, byle nie 'po remoncie' na allegrowych chińskich zamiennikach. Kwestia ceny, czy budżet pozwala na nowego czy nie.
Przerobiło sie tych chinoli rozstaw i mocowanie inne do twojego ten i bez cewki sam stojan wystarczy cewki sa te same https://www.google.pl/imgres?imgurl=http...
Witam... Mam problem z wykonaniem zapłonu tyrystorowego, a dokładniej to nie potrafię go nawet odczytać z schematu... Link do schematu: http://marcek20.ovh.org/zaplon.html Nigdy nie miałem do czynienia z elektroniką a dowiedziałem się, że jest to bardzo prosty do wykonania schemat lecz nawet odczytanie go sprawia mi problemy... Czy mógł by mi ktoś napisać...
Błąd EA w tym podgrzewaczu nie jest jednoznaczny. Ogólnikowo sprawdzić: • zasilanie gazu. • zapłon (elektroda jonizacyjna i zawór elektromagnetyczny)
!. Koło magnesowe jest inne niż w przypadku zapłonu stykowego (różnica polega przede wszystkim na tym że posiada ono (2/6szt) specjalnego kształtu magnesy modelujące szczelinę dla wysterowania tyrystora modułu zapłonowego 2.Podstawa iskrownika posiada w dolnej części cewkę podającą impuls sterujący powodujący zapłon tyrystora modułu i rozładowanie kondensatora...
Witam, jeśli raz działa a drugi raz nie działa może być problem z zimnymi lutami na płytce.
Wiem. ale rzecz leży po innej stronie. Mianowicie szalenie ważną rzeczą jest energia iskry. Zapłon iskrownik-platynka ma małą energię iskry, natomiast elektroniczny z wzmacniaczem o wiele większą. Słaba energia, daje w rezultacie, przy zabrudzonej świecy, słabą, zanikającą iskrę, nierówną pracę, słabe dopalanie mieszanki. Od kiedy mam moduł GL100 w...
Rozwieje Wasze wątpliwości: zrób zdjęcie tego zapłonu jak jest założony na silniku.
No tam możliwe, że cały iskrownik jest kombinowany... Zwany jest iskrownikiem głębokim... Wiem o jakim pan mówi. Są takie, co mają w sumie 4 cewki, jedna mała, ładowania i 2 na światła oraz jedna na zapłon... Ja jednak mam iskrownik na 3 cewki, a były dwa rodzaje. Zapłon mam sprawny, a te dwie cewki mają podwójne uzwojenie, dlatego by i ładować aku...
Bądź pójść w obecną technologię i założyć cały "zapłon CDI" (tak sprzedają przerobione iskrowniki z magnetem z chińskich skuterów) i cieszyć się wszystkimi udogodnieniami płynącymi z tejże technologii.
Wiesz może z jakiego powodu obecnie produkowane zapłonniki są produkowane jako jeden, zamknięty element? Ponieważ są typowo elektronicznie sterowane. Twój to jakaś wczesna konstrukcja, i jak widać ze zdjęcia z wymiennym iskrownikiem(zużywa się w czasie eksploatacji). Nowsze zamiast iskrownika mają elektronikę bardziej rozbudowaną, a trafo zapłonowe...
Jak potrzebuje zwarcia do masy to zapłon jest na iskrowniku. Należałoby wyprowadzić drugi przewód z iskrownika i pociągnąć do stacyjki. Ale aby postawić dokładniejszą diagnozę proszę podać dokładny tym aparatu zapłonowego, najlepiej ze zdjęciami.
Panowie serdeczne dzięki i przypominajcie każdemu, magneto w LEWO. Generalnie, zasada jest taka, obracając podstawą iskrownika w kierunku, w którym obraca się wał, opóźniamy zapłon. Kręcąc w przeciwnym, przyspieszamy. W pilarkach, wał zawsze kręci się w lewo. W Twoim przypadku, aby zapłon opóźnić, musiałeś przekręcić podstawę w lewo.
Zawory ustawione? Zapłon na oryginalnym iskrowniku? Jest przerwa na platynkach?
stary zamiast sie z tym pi...... kup sobie jakis używany zapłon i iskrownik od Jawy i nie baw się w eksperymentowanie bo z doświadczenia wiem że jak ktoś się na tym mało zna to i tak mu z tego nic nie wyjdzie a i czasu dużo zmarnuje tyle że zarobiłby na nowy zapłon ze sklepu
Z tymi numerami 1 i 15 to faktycznie różnie bywa. Zależy od tego jaka jest polaryzacja napięcia na przerywaczu w momencie jego rozwarcia a to określa kierunek nawinięcia cewki zapłonu iskrownika i tego który jej koniec jest na masie. Jak pisałem trzeba zrobić próby i wybrać wariant z najlepszą iskrą. Proponuję zacząć od połączenia (1, 15) tak jak na...
Czyli masz zaplon typu konwencjonalny iskrownik. ?I teraz nie wiem czy dobrze rozumię -przewijam cewkę dokładam chińczyka podłączam pod przerywacz i będzie działać? Tak jest, poczytaj tu na forum, jak to zrobić - Koledzy tak przerabiali ,,Komarki", bo to identyczny system zapłonowy w Twoim silniku.
tam gdzie kupisz iskrownik powinno być napisane do jakiego skutera i do tego samego skutera kup moduł i cewkę a będziesz pewny że zadziała
Układy ładowania w motocyklach są jedno połówkowe i dwu połówkowe.Jedno połówkowe to takie gdzie cewka ładowania ma jeden przewód zgrzany do metalowego rdzenia iskrownika a drugi koniec poprzez diodę lub prostownik selenowy ładuje akumulator np WSK125 Układ dwu połówkowy występuje wtedy gdy obydwa przewody z cewki ładowania wychodzą z cewki i są wpięte...
Wiesz takie motorowerki i motorki nie mają jakiś bóg wie modułów bo to nie jest potrzebne. Motorower komar (motorynka i podobne) Mają iskrownik i tam jest cewka paltynki i kondesator. A inne np ogar 200 ma zapłon butelkowy. Wiec nie rozumię Twojego pytania! Dodano po 1 Moduły takie z prawdziwego zdarzenia mają silniki 4T a nie 2T :P
Użyj szukaj. To nie boli, tylko wymaga trochę starań! Na 100% był rysunek podkładek i tego co i gdzie podłączyć. Wystarczy w szukajkę wpisać: wsk 125 zapłon ...
Proste.Wymiana iskrowników wraz z zaciśniętymi na nich kablami wysokotemperaturowymi.Podczas exploatacji mogą powstawać mikropęknięcia na porcelanie w której zalane są iskrowniki i następuje ucieczka napięcia mała iskra nie pozwalająca na zapłon gazu.Cena takiego jednego iskrownika to około 10 zł
Nie znam sie co prawda na tym co robisz ale podpowiem że takie coś może ci się przydać http://www.nokaut.pl/szukaj/akumulator-9... I druga sprawa jeżeli ktoś ma problemy z pisownią to jest takie fajne narzędzie poniżej pisanego tekstu kiedy tworzysz posta klawisz "pisownia", ja używam i polecam.pozdro
Cześć. Wygląda na zapłon. Skoro iskra jest, ale z przerwami, sugerowałbym jego wysuszenie (iskrownika). Oczywiście wpust na wale to podstawa. Jak będziesz rozbierał znowu, obejrzyj sam wpust, gniazdo na wale i na piaście, ale skoro jak piszesz jest spasowane dobrze, to powinno być ok. Klin lubi się wysunąć przy montażu wentylatora jak ma trochę luzu....
Czy słychać zapłon (specyficzne cykanie iskrownika) wtedy gdy pali się mały płomień i kociołek się wyłącza?
Przecież napisał że ominął stacyjke. W simsonie stacyjka przy wyłączonym zapłonie zwiera kabel z iskrownika do masy, chyba jak w wiekszości starszych motocykli Według mnie należałoby wziąć pod lupe platynki o czym napisał kolega KUBA
Chciałem się zapytać jeszcze czy iskrownik (zapłon) od rometa ogara 205 będzie pasował do simsona s50 ( 3-biegi, stary typ) ???
W niektórych wersjach simsona żarówka przednia ma 35W , cewki na statorze mają inne parametry i w tych modelach cewka WN jest zasilana z akumulatora. W ŻADNYM ori Simsonie NIE było zapłonu bateryjnego! Najpierw najbardziej typowe iskrowniki z podwójną cewką (jak w Romecie) potem iskrownik z wydzielonym transformatorem (tak to działa) WN czyli przez...
Jeżeli zapłon ma być z cewki zapłonowej to bezwzglednie trzeba odłaczyć cewke iskrownika od przerywacza , miałem junaka i przerobiony zapłon na cewke i wszystko chodziło ok .
Nie zapchać ale uszczelki mogą się wypalić bo celsius ma bardzo wysoką temperaturę spalin dochodzącą do 200*C. Skutkuję to błędnym działaniem presostatu spalin który nie pozwoli na zapłon jeżeli system powietrzo-spalinowy jest nieszczelny.
Na palcu poczujesz nawet 60V, a to dużo za mało, żeby była iskra. Tam jest zapłon CDI, nie ma iskrownika, jest prądnica prądu przemiennego.
Mechanik przerobił mu zapłon z ECU na moduł zapłonowy i jest gitara
Zielone kable z cewek iskrownika silnika i z modułu podłączasz do masy (ramy motocykla), czerwono czarny modułu i cewek (zasilanie CDI) łączysz ze sobą, podobnie jak impulsy z cewki wyzwalającej, niebiesko-żółty i niebiesko-biały modułu. Cewka wysokiego napięcia do biało czarnego kabelka modułu i drugi do masy (lub rdzeń cewki przykręć do masy), pozostały...
Bo kolega ma to https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplonow...
Boje sie ze nie dasz rady tego ustawic gdyz bedzie ci przeszkadzał kabel,by sie upewnic musiałbys zamontowac tak zapłon(iskrownik)by platyny były na dole z prawej strony(to by ci odpowiedziało czy masz magneto od s50 czy s51)nie pamietam jak jest rowek na klin w magnecie s50 i s51 tam jest szczegół który o tym mówi(rowek jest w 1nym na cienkiej sciance...
Dla potomnych. Ssanie jest jak w starych motocyklach czyli przesłona gardzieli zwiększająca podciśnienie co powoduje zwiększenie dawki paliwa. Po drugie, wajcha ssanie prawie na max w kierunku gaźnika a przepustnica na 3/4. Zapłon to iskrownik, im wyższe obroty tym lepsza iskra. Przewody WN można zaadoptować że starej bemki. Świece dać trój elektrodowe....
Mam pytanie, jeżeli jednak okaże się, że uszkodzona jest cewka świateł to czy przy jej wymianie trzeba na nowo ustawiać zapłon? Nie, ściągasz koło magnesowe i masz dostęp do cewek. Jeśli będziesz musiał ściągać podstawę iskrownika to zaznacz pozycje względem bloku silnika i tak samo załóż. Ewentualnie przy ściąganiu iskrownika będziesz musiał wyregulować...
Witam. Mam taki problem. Jestem szczęśliwym posiadaczem silnika komara(1 cyl.; 2suwowy; zapłon - iskrownik) i zbudowałem do niego moduł zapłonowy oparty na tyrystorze BTP 151. Wszystko chodziło OK jak kopałem ręką (magneto miał wolnę obroty) iskra była miód. Więc postanowiłem zapali na owym czymś. Silnik pracował przez ok 1 sek. i zgasł. Potem nie było...
Do 023 jest akurat ciut prostsza droga, wstawić zapłon od 027 (AC-CDI), iskrownik i koło magnesowe pasuje bez większych przeróbek (tylko w iskrowniku trzeba otwory montażowe nawiercić - banał), do tego inny moduł zapłonowy i masz właśnie to co chcesz.
Witam szanownych kolegów.Postaram opisać wadę : Piec uruchamia sie słychać iskrownik i następuje zapłon gazu widać płomień-normalne zachowanie,ale niestety po ok 8 sek iskrownik ponownie sie uruchamia mimo , że jest juz płomień. Po czym następuje wyłączenie płomienia i zapala sie czerwona kontrolka. Naciskam RESET i piec od nowa podejmuje pracę,ale...
Witam, być może wystarczy przeprowadzić konserwację palnika i wymiennika spaliny-woda. Zalegający kurz wewnątrz palników gazowych skutkuje nierównomiernym przepływem gazu wewnątrz palnika, co powoduje, że z jednej strony "wylatuje" więcej, a z drugiej mniej gazu i jeżeli to jest strona po której znajduje się iskrownik, to wtedy musi się nazbierać więcej...
Był po szlifie na pewno. Kompresje ma bardzo dobrą. Bez wydechu chodzi tak samo. Co znaczy puchnący tłok?? układ zapłonowy tzn że może być również źle ustawiony zapłon, bądź uszkodzony iskrownik??
Dzięki za konstruktywne skarcenie, już naprawiam swój błąd, mianowicie jest to dwusuw, zapłon iskrowy, nie ma przerywacza, jest indukcyjny iskrownik, wzbudzany magnesami na kole zamachowym, umieszczonym na wal, jest to jakaś chińszczyzna . Nie ma możliwości regulacji momentu zapłonu, pierwszą rzeczą jaką teraz uczynię to kupie nową świecę, i wtedy od...
może mięć zły zapłon na małych obrotach ,dlatego na pchanie odpala , zmień świecę na inną , może masz źle ustawiony zapłon .Jaki maż typ iskrownika.
Strzela w wydech więc zapłon. Przekręć lekko iskrownik w lewą stronę( w odwrotną stronę niż ruch wskazówek zegara). Jak wkręcisz świece i nie pali a jak tylko przytkniesz i odpala to filtr powietrza. Wywal go. Odpal bez.
skoro strzela w gaźnik to zapłon jest źle ustawiony. Przekręć iskrownikiem trochę w prawo(zgodnie z ruchem wskazówek zegara).
a ustawienie iskrownika - też wcześniej opisałem Może być iskrownik o nieco zmienionej konstrukcji. Jeżeli iskra jest i przecina wydobywający się gaz to zapłon musi nastąpić.
Silniki hit and miss sa zarówno nisko wysoko jak i średnioprężne. To jest raczej sposób regulacji zależnie od obciążenia. Sposoby zrobienia krzywdy jest różny zauważ ze najekonomiczniej jest zrobić takie kuku silnikowi na czas gdy nie potrzebuje pracować żeby nie tracić przy tym paliwa i zmagazynowanej energii w kole zamachowym. Ze względu na różne...
Samo sprawdzenie rezystancji omomierzem nie powie o sprawności cewki WN. Konieczne jest dodatkowo pomierzenie indukcyjności uzwojeń, co pomoże określić czy uzwojenie nie ma zwarć międzyzwojowych. Mogą pojawić się jeszcze wewnętrzne przebicia, a to wymaga podłączenia cewki w normalny układ pracy. Cewka pracuje w zapłonie iskrownikowym, bateryjnym czy...
Przerwę koszem zapłonowym? Pierwsze słyszę. To tak jak byś ustawiał przerwę w samochodzie kręcąc aparatem zapłonowym:D Poza tym jak przestawisz zapłon kręcąc całym iskrownikiem, bo tak to się nazywa, możesz przestawić przerwę. Przerwę ustawia się odsuwając kowadełko od młoteczka po zluzowaniu śrubki.
kabel czerwono-czarny z zielonym (lub masą silnika) nie ma przejścia, rezystencja nieskończoność!! To jak masz jakąkolwiek iskrę??? Przecież to zasilanie cewki CDI. Skąd zapłon ma brać energię? COś źle mierzysz lub schemat nieadekwatny. mierząc napięcie idące na cewkę jak próbuję uruchomić skuter skacząć na kopce na kablu czerwono-czarnym i masie waha...
Oczywiście piec daje iskrę nawet gdy nie odpala i tutaj jeszcze taka mała anomalia, wystarczy delikatnie dmuchnąć 🌬 w iskrownik i piec odpali 😑. Wydaje mi się tu masz również odpowiedź, jeżeli ta anomalia występuje zawsze gdy nie chce się gaz zapalić. A wg mnie jest ona taka, że jest źle ustawiony iskrownik (miejsce przeskakiwania iskry)...
Witam chciał bym zamontować zapłon CDI do wski 125 i chciał bym się dowiedzieć od czego najlepiej pasuje iskrownik i koło magnesowe chodzi mi glownie o wał (stożek na wale) i klin bo z podłączeniem instalacji sobie chyba poradzę no i z czego najlepiej zrobić podstawke pod cewki Pozdrawiam
wszystkie są dobre ale stopień trudności ich wykonania znacząco się różni. Osobiście posiadam oryginalny iskrownik, zapłon bateryjny z modułem na irf840. Co do czujnika halla to jedynie wtedy kiedy na serio chcesz ztuningować ten silnik i osiągać wysokie obroty, takie w których młoteczek nie nadąża ;) Pozdrawiam!
Czy skuter ma krańcówkę w stopce? Spotkałem się z przypadkiem, gdzie wyłącznik w stopce się uszkodził i zapłon był odcinany. Na próbę można odłączyć kostkę i zakręcić rozrusznikiem, lub w odłączonej kostce zrobić zworkę i zakręcić rozrusznikiem. Ten prosty test pozwala na wykluczenie awarii wyłącznika.
Napięcie na iskrownik podawane jest tylko przez ok. 6 sekund, jeśli w tym czasie nie nastąpi zapłon palnika to kocioł powinien wejść w blokadę ( błąd 501). Zapłon przy sprawnie działającym kotle powinien nastąpić w 2, 3 sekundzie po pojawieniu się iskry. Przy dłuższym czasie zapłon następuje wybuchowy.
Mam na tym zapłonie przejechane około 12 tysięcy km, ale od nowości i nie było problemów. W innym moim simsonie siedzi zapłon PVL z przewijaną cewką zapłonową w iskrowniku i też działa bez problemu. Temat jest na forum. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Witam, Posiadam Stellę z silnikiem Dezamet oznaczenie 023. Silnik po remoncie. Po złożenie motorower nie ma mocy i silnik się grzeje co może świadczyć o spóźnionym zapłonie. Jako ze jest to Stella w oryginale ma moduł i cewkę. Czy wie ktoś jak ustawić ten zapłon ? Przestawianie podstawy iskrownika w jedna i druga stronę nic nie dało. Czy jest jakaś...
Dokładnie Pablo, zawir a w szczególności elektrody dobrze ustawione to podstawa. W mojej nie zbyt długiej przygodzie z palnikami olejowymi już sie tego nauczyłem i na słuch poznaje czy elektrody w moim thyssenie dobrze sie jarzą :D Tym razem moim eksperymentem było zmniejszenie szczelin w nacięciach zawirowywacza prawie do zera. Wiec większość powietrza...
Bo to nie jest zapłon do skuterów z silnikiem Minarelli, tylko zapłon do chińskich skuterów z klonem silnika Yamahy Jog, dlatego przewody w złączu są zamienione.
Najpewniej przestawiony zapłon lub coś podobnego. Względnie pomyliłeś kable przy podłączaniu iskrownika. Poza tym, skąd pewność że stary iskrownik się zepsuł? Może problem leży gdzieś indziej, a iskrownik miałeś sprawny?
Faktycznie - prądnica Spotkałem się z opinią że te cewki iskrowe są tylko na wypadek rozładowanego akumulatora, więc pytanie czy ciągła praca wchodzi w grę? Chcę zostać przy oryginalnym mechanicznym przyśpieszaczu zapłonu (oryginalne wyprzedzenia zapłonu) , dlatego podpiąć chcę pod oryginalny zapłon (z usunięciem cewki z awo-skiego iskrownika)
to znaczy ze jest akumulator i i pare innych bzdetów do JAWY 50 !!!!!!!!! i jest lepsza iskra bo nie jest wywoływana przez magneto i iskrownik !!!
jarewa Na początku też używałem czujnika, ale później mi przeszło. Zapłonu nie da się idealnie ustawić. Przerywacz się wypala a czujnik "trochę" przeszkadza w dynamicznym pomiarze. :D Lepsza jest metoda stroboskopowa, po wcześniejszym sprawdzeniu czujnikiem znaków ustawczych. Twoja rada jest oczywistą oczywistością, tylko kolega Pawem2 ma "troszkę"...
Witam. Mam problem z pojazdem mojego syna ;) Buggy z chińskim silnikiem 48cm3. Iskry brak lub bardzo słaba. Zakupiłem nowy komplet zapłonu: iskrownik, moduł, cewka, świeca. Niestety brak poprawy. Pomierzyłem instalację, zastosowałem się do porad które przeczytałem na forum( odpięcie czarno-białego przewodu gaszenia). Z pomiarów wynika że: Napięcie na...
To lepiej jest przewiercić nowe otwory w podstawce iskrownika w odpowiednim miejscu.
Witam!Mam problem tego typu że podgrzewacz często się wyłącza i druga sprawa która mnie ciekawi to po odpaleniu słychać jeszcze dość długo iskrownik.Pozdrawiam! Dodano po 1 Witam!Postaram się opisać problem trochę więcej.Więc po zapaleniu się palnika głównego zapala się zielona dioda led i iskrownik w tym momencie się wyłącza ,po jakimś czasie (nie...
A nie lepiej założyć elektroniczny zapłon Sovek? https://www.greg92.pl/modyfikacje-motocy... https://gmoto.pl/iskrownik-zaplon-elektr... Chciałem tu wcześniej na ten temat podyskutować ale Pan Moderator wywalił mnie do kosza /ma miotłę/. Mam w motocyklu własnoręcznie...
Witam! W płycie gazowej BEKO nie ma zapłonu ( chyba iskrownika) przy najmniejszym palniku. Jaką część należy wymienić?
Przyśpiesz trochę zapłon, czyli obróć podstawę iskrownika zgodnie z ruchem wskazówek zegara i sprawdź dobrze fajkę świecy. Sprawdź też kabelek od wyłącznika czy nie jest gdzieś uszkodzony (izolacja) szczególnie w miejscu, w którym przechodzi przez otwór w karterze. Klin, koła magnesowego, jest dobry.
Witaj! Żeby opóźnić zapłon musisz kręcić w kierunku obrotów koła zamachowego. Przyśpieszenie kręcisz w przeciwną stronę. Ustawienie zapłonu: wykręć świece, ustaw w miejsce świecy pręcik,ołówek, sufmiarkę, co będziesz miał pod reką, pokręć kołem zamachowem tak by tłok znalazł się w górnym punkcie.Zaznacz to miejsce na pręciku i obudowie i kole zamachowym....
Problem rozwiązany. Założyłem cewę zapłonową i moduł 2T DC. Impulsator zamontowałem z drugiej strony przeciwlegle do iskrownika, na kole napędzającym prądnice nagwintowałem otwór i wkręciłem śrubkę której łeb służy do odczytu impulsów przez impulsator. Jednocześnie przesuwając impulsator reguluje się zapłon. Całość funkcjonuje bez problemu.
Krzys55-ta cewka z obrazka to cewka zapłonowa pochodząca z klasycznego, iskrownikowego układu zapłonowego z przerywaczem. Ona ma pierwotne uzwojenie zakończone tym białym przewodem z oczkiem zwierane za pomocą przerywacza oraz wysokonapięciowe wtórne wyprowadzone tym drutem w rurce do podłączenia kabla W.N. Czysto teoretycznie jej konstrukcja jest bardzo...
Świece mam nową, cały stator razem z iskrownikiem mam nowy, do zapłonu nie zaglądałem bo jak był na chodzie to wszystko śmigało a stator przykręcilem do starej podstawy więc zapłon nie powinien się przestawic, kabel WN jest dobry i nie ma przebicia
WSK175 ma zapłon bateryjny i alternator - bez akumulatora zapłon nie ma prawa działać przy małych obrotach. Poza tym cewka daje prąd przemienny - bez prostownika zapłon będzie źle działał. WSK 125 ma iskrownik - będzie działać bez akumulatora. Pozdr
sprawdź stopkę może ci zapłon odcinać nie raz się czujnik zawiesza -- wypnij kostkę i po bólu
Zapłon tam jest raczej bezobsługowy, czyli jakieś CDI lub iskrownik. Czy spinałeś jakoś instalację zapłonu a elektroniką, np. gaszenie? Po umieszczeniu elektroniki w aluminiowej puszce, raczej nie wróżę poprawnej pracy wi - fi i gps. Albo spróbujesz stosować ekranowane komponenty instalacji elektrycznej (są nawet ekranowane przewody w.n. i fajki) albo...
:Doktorrku!! A co ty za przeproszeniem przyprawiasz!!??!! Junak miał jak najbardziej regulator odśrodkowy!Znajdował się wewnątrz nieszczęśliwie umieszczonego iskrownika produkcji ddr. Proszę bardzo: http://motocykle.svasti.org/index.html?s... Pierwsza informacja w tabeli "Instalacja elektryczna". Pamiętaj:...
Koło magnesowe to bardzo często koło zamachowe. Szczególnie w starszych dwusuwowych silnikach małych motocykli czy motorowerów. Ale faktyczne, klin pełni rolę tylko ustalającą; moment obrotowy powinien być przenoszony poprzez tarcie pomiędzy piastą a osią. Zapłon z kolei powinno się faktyczne regulować przestawiając postawę iskrownika (gdzie jest impulsator)....
Trafił mi się antyk Buderus z początku lat osiemdziesiątych.Atmosferyczny,żeliwny ,zapłon poprzez iskrownik,termostat nastawy temperatury.Ponadto wyłącznik pompy i przełącznik lato-zima.Tyle z ,,automatyki,,.Prośba o schemat elektryczny,potrzeba podłączyć termostat pokojowy.Jest taka możliwość,wcześniej tak działał,niestety brak jakichkolwiek opisów...
A jam pytanie do autora czy zamontowałeś oryginalny stator 12 cewkowy -czy go przewijałeś? koło magnesowe zmieniłeś? czy zostało ze starego statora? regulator widzę że oryginalny . co z zapłonem ?
Nic dziwnego że pojawia się jak się bardziej kopnie , bo zapłon jest na iskrowniku i musi mieć trochę obrotów by strzelić . Posprawdzaj styki na przerywaczu i przerwe na nim nie znam wartości ale pewnie nie więcej jak 0,2-0,3 mm , wyprzedzenie zapłonu też zobacz bo może klin na kole magnesowym się oberwał i się zapłon przestawił kondensator tez do sprawdzenia...
stator zapłon iskrownik wymienić iskrownik iskrownik iskrownik zapalniczki
zespół parzenia czujniki leuze pralka blokada polar
polonez abimex parkside robot koszący
Czujnik hamulca MAN A21 2017 - diagnostyka i naprawa Cztery mrugnięcia i kody P3 P4 w zmywarce Candy