Akumulator też waży, musiałbyś eksperymentować z LiIon lub LiPo, ale ładowanie w motorze może być problematyczne. Poza tym duża wirująca masa stanowi magazyn energii, wyrównuje pulsację, dłużej się rozpędza i dłużej zatrzymuje. Jeśli żadna firma nie robi tuningowych lekkich magnet, to może poprostu się to nie kalkuluje, nie przelicza na osiągi.
Witam Posiadam chińska wiertnice ,marka no name ... W zeszłym roku rozsypało się Magneto. ...........po wyciągnięciu starego i włożeniu nowego ,p Wiertnica nie odpala Iskra na świecy jest Wlałem trochę paliwa do cylindra ale bez skutku Co mogę jeszcze zrobić ,sprawdzić ? Obecność iskry nie decyduje jeszcze o poprawnie ustawionym zapłonie. Nie znam...
Tak dokładnie to potrzebujesz: statora (ta podstawka z cewkami) impulsator (czasem są już zamontowane na statorze, czasem są zewnętrzne) moduł zapłonowy+cewka WN albo tak zwany cewko-moduł co jest teraz częściej spotykane (to po prostu te 2 elementy w jednej obudowie) i magneto pod zapłon elektroniczny. Jeżeli masz zapłon na przerywaczu to takie magneto...
Aby to wszystko działało musisz mieć cały zestaw tzn. to co jest na zdjęciu które podałeś, moduł CDI oraz cewkę najlepiej kupić cały komplet a jeśli chcesz mieć aku to do tego stabilizator napięcia. Musisz do tego musisz roztoczyć stożek magneta. Pamiętaj że jak włożysz mniejsze magneto spada ci moment obrotowy!
Zapłon bateryjny ma dwie zalety. Dzięki pozbyciu się magneta silnik szybciej wkręca się na obroty. Druga zaleta to mocniejsza iskra dzięki zasileniu zapłonu z akumulatora. Aby zrobić ładowanie trzeba będzie zostawić magneto czyli ta najlepsza zaleta odpada. Aby poprawić iskrę lepiej zrobić moduł zapłonowy w którym platynki będą tylko wykorzystywane...
Dokładnie tak jak kolega pisze, każda zmiana przerwy na stykach powoduje zmianę punktu zapłonu. A jak sprawdzasz punkt zapłonu, jakiego sposobu używasz, bo są różne. Gaźnika nie ruszaj jak było dobrze, podpowiem tylko, że ja do takich testów używam wiertarki i klucza nasadowego jako rozrusznika, nasadka na magneto i kręcę, szkoda się wysilać i kopać...
Panowie serdeczne dzięki i przypominajcie każdemu, magneto w LEWO. Generalnie, zasada jest taka, obracając podstawą iskrownika w kierunku, w którym obraca się wał, opóźniamy zapłon. Kręcąc w przeciwnym, przyspieszamy. W pilarkach, wał zawsze kręci się w lewo. W Twoim przypadku, aby zapłon opóźnić, musiałeś przekręcić podstawę w lewo.
?? Co wy za głupoty opowiadacie? Jakie magneto? Magneto jeździł w "Czterech pancernych".. W Suzuki DR 800 Big zapłon jest elektroniczny bateryjny, a to co odkręciłeś to pokrywa alternatora który pracuje w oleju. Nie grzeb w ciemno bo więcej popsujesz niż naprawisz w tym motocyklu. Czy motocykl stracil iskrę nagle? Czy może po zimie nie potrafisz go...
Koło magnesowe w WSK oraz to ze skuterów w większości jest nitowane więc przeszczep stożka nie powinien być zbyt trudnym wyczynem wystarczy znaleźć stare magneto od wsk jako dawcę. Wcześniej należy jednak sprawdzić sam stożek oraz rowek na wpust aby nasza praca nie poszła na marne. Nitować lepiej na prasie aniżeli młotkiem aby zbytni nie zwichrować...
Jak dobrze rozumiem zamknięcie obwodu powoduje zwarcie wyjścia z cewki z masą co z kolei oznacza że iskra nie przeskakuje i silnik (a razem z tym magneto ) zatrzymuje się. Czyli wszystko jak dla mnie ok. Wciśnięcie guzika = zwarcie, Pozycja stacyjki OFF (czy jak tam jest wyłączona) oznacza to samo co uniemożliwia odpalenie na pych. Na dużym schemacie...
Sprawdź czy magneto nie ociera o cewki. Ma być równy odstęp ok 0,5 mm. Przy okazji tzw. klin czy nie ścięty lub za wysoki (wtedy koło magnesowe bije!). Sprawdź połączenie masy silnika ze zestawem złączek masy znajdujących się poniżej kostek łączących całą instalację - strefa poniżej łożyskowania kierownicy przysłaniana czarną pokrywą. Do sprawdzenia...
kubaborys napisał: Czy kąt przykręcenia stojana ma znaczenie? Teoretycznie da się go obracać co 120 stopni... Oczywiście, że ma znaczenie. przecież zapłon musi być w odpowiednim punkcie chyba, że impulsator jest na zewnątrz koła magnesowego. A co z kablami, przecież ich droga określa położenie podstawy magneta. Czy mierzyłeś rezystancje cewki ładującej...
WSK 125, bez klina też nie wchodzi, mam chiński wał, tłok i cylinder.
Witam Posiadam WFM 125 M06. Chcę do niej założyć tani zapłon CDI do chińskich skuterków 50cc. Widziałem już gotowe zestawy, ale do WSK 125. WFM ma inną podstawę zapłonu. Magneto dotoczę pod czop. Jeśli chodzi o podstawę, to zostawię oryginalną i do niej przymocuję stator. Czy jest sens i czy będą jakieś z tym problemy?
Użytkownicy rosyjskich silników KO! Skoro narzekacie na zapłon w tym typie silnika a chcecie zaadoptować np chiński zapłon CDI to zróbcie pomiary magneto w rosyjskiej konstrukcji. Rozrysujcie schemat zapłonu. Może się okazać, że wszystko jest bardzo pododobne i po zastosowaniu cewko modułu kłopoty się skończą. Schemat i wartości pomiarów chińskiego...
Mam bardzo duży bałagan z Simsonem SR 50 znalezionym w szopie. Z silnikiem się uporałem, ale elektryka mi nie idzie. Nie ma iskry, ale z akumulatora światła działają. Mam cały zapłon magneto i cewkę elektroniczną, ale Elba czy jak to się tam zawodowo nazywa, to 6 V. Zamieszczę zdjęcie i czy ktoś mógłby napisać, czy muszę coś wymienić albo zamieścić...
Romet Kadet nie odpala, iskra jest słaba i żółta. Przestawiałem zapłon — nic nie dało. Miałem krzywe Magneto i przez to nie odpalał. Trochę go przyszlifowałem, czy jest możliwość, że to przez to? Dodano po 4 Iskra raz jest, raz nie ma. Przestawiam platynki — jest i zaś nie ma. Przez co to? Ktoś pomoże?
Witam Jeśli nie masz iskry przyczyny mogą być następujące: -uszkodzony przewód świecy, proponuje wymienić; -sprawdź magneto czy są wszystkie magnesy, wymień klin na nowy jeśli jest taka potrzeba; -jeśli dalej brak iskry wymień cewkę prawdopodobnie uszkodzona; -a na koniec ustaw dobrze zapłon nie będzie szarpał przy zapalaniu (trzeba ustawić 3,5 +/-...
Skoro klin ok to pewnie zapłon ci się przestawił. Ustaw jeszcze raz zapłon.
Witam, nie będę ukrywał, że nie znam się na motorowerze Romet 200, ale jako iż dostałem go od ojca, to chciałbym go ogarnąć, by zaczął jeździć. Wszystko wyczyściłem, ustawiłem zapłon i nic. Nie wiem, w czym może być problem. Udało się go odpalić w biegu, lecz odpalił i gasł. Jakby nie dostawał paliwa, mimo tego, że wszystko tam jest okej. Z kopyta nie...
Kolego spróbuj ustawić zapłon na 2-3 mm przed GMP. 1 mm przed GMP, to wg mnie opóźniony zapłon.
Witam. mam problem z zapłonem w silniku rzekomo loncin 200. Wszystkie części i wymiary pasują do loncin 200. problem polega na tym iż, zapłon jest przedwczesny a mianowicie w miejscu zaznaczonym na obrazku. chciał bym was poprosić o pomoc w ustaleniu przyczyny. jestem mechanikiem i od tej strony silnik rozebrany i poskładany zgodnie ze sztuką. Ale miałem...
No to można byłoby zastosować uzwojenie od rs 125 rotax 123, zewnętrzny impulsator, magneto w takim zestawie na pewno mocniejsza cewka niż w 50.
No może magneto się kręci w drugą stronę niż w kymco?
A magneto zamontowałeś? Krzywka do platynek jest na magnecie. Jeśli nadal nie da się obniżyć platynek, to tylko zużyta/starta już stopka przerywacza, czyli do wymiany. Tak zamontowałem zapłon i zamontowałem magneto. Nie ma żadnej różnicy jak ruszam platynkami w górę i w dół. Platynki są nowe, to nie możliwe że wytarte.
Zapłon typu MAGNET to nie to samo co MAGNETO! Jedna literka "o" a słowo opisuje coś innego... Pierwsze jest ideą, pomysłem metodą a drugie po prostu rzeczą. Poczytaj sobie o zapłonach nazywanych "magnet". Dla ułatwienia napiszę, że jest to układ zapłonowy bez impulsatora. Cewka ładująca jest równocześnie cewką wyzwalającą. W 4T zapłon magnet generuje...
To jest M3 czyli zwykły zapłon powinien tam być. Nowszy znaczy. Dla pewności możesz zdjąć magneto by być pewnym. Ładna maszyna aż szkoda brać ją w pole do pracy. 😃
w środę przyjdzie nowe magneto i zobaczę czy po przełożeniu iskra wróci
Zapłon cdi magneto i cewki tam była instalacja el. chyba 6v Pewno nigdy nie dojdziecie do wspólnego punktu. wychodzi mi napięcie od 4v do 6v Ale jeśli iskry całkowicie brak to pozostaje sprawdzanie po kolei wszystkich elementów. Czy cewki zapłonowe są zasilone oraz transformator?
Mam problem z silnikiem simka. Właśnie ustawiałem zapłon i gdy już wszystko ustawiłem chodził bardzo dobrze miał wysokie i niskie obroty i nawet nieźle się wkręcał. Przejechałem ok 2,5 kilometra i przyjechałem do domu i go zgasiłem i zostawiłem na dosłownie 5 minut. Po tym czasie chciałem go odpalić i coś się zablokowało bo wogule się nie chciało magneto...
Dobrze jest narysowane to jest tzw. magneto (zaplon iskrownikowy), a nie zapłon akumulatorowy.
Simsona miałem dawno temu, ale napiszę co pamiętam z własnych doświadczeń: - strzelanie z tłumika oznacza niedopalone paliwo wpadające do rozgrzanej rury wydechowej, w której zostaje dopalone (samozapłon); a to oznacza, że albo źle ustawiony zapłon albo zapłon się rozregulowuje jakiś czas po uruchomieniu silnika - rozregulowujący się zapłon może oznaczać,...
Zapłon najprościej na magneto zrobić tak jak w kosach i piłach jest, ewentualnie trochę trudniej wykorzystać efekt Halla.
W jakim celu zmieniać stator? Układ zapłonowy wydaje się być identyczny we wszystkich wersjach, jedynie chyba taka różnica ze ECU może odciąć zapłon gdy wyskoczy błąd. BTW, na magnecie ta "wypustka" do impulsatora jest dłuższa znacznie od tych które można zobaczyć w internecie. Ale wyprzedzenie zapłonu chyba jest stałe? Czy może ECU steruje wyprzedzeniem?...
Krańcówka gasi ci silnik a hamulec ma zatrzymać obracający się silnik. Ogólnie ma być tak że wszystko razem ma działać. Odcina zapłon i trze o Magneto czyli wyhamowuje silnik.
w starym zapłonie przerywacz był umieszczony na dole a teraz w nowym jest u góry...czy to może być wina magneta że nie pasuje do nowego zapłonu i iskra jest nie w tym miejscu bo na magnecie garbik jest nie w tym miejscu Są dwie, no może trzy przyczyny takiego stanu: 1) Zapłon nie od tego typu/modelu silnika. 2) Jeżeli zapłon od tego modelu silnika,...
No to teraz już wiemy o co biega. Jeśli chcesz po prostu wywalić oświetlenie, to je po prostu wywal i cześć. Wstaw regulator napięcia, jakiś akumulator (bo z tego co wiem, tu jest zapłon DC CDI). Gdyby było AC CDI, to sprawa byłaby jeszcze prostsza i mógłbyś całkiem olać regulator napięcia. Czy taki zwykły regulator napięcia będzie działać? Gwarancji...
Spróbuję i mam nadzieję, że zadziała. Tu jest dosyć trudno regulować cokolwiek bo jest tak ciasno że ciężko wcisnąć palec. Żeby przesunąć zapłon o większą wartość muszę odkręcać magneto i obracać nim bo czujnik zapiera się o karter. Twórca tego ustrojstwa był chyba pijany :D Jeszcze spróbuję zaprzeć tłok długą świecą z samochodu żeby wał stał sztywno...
Czy masz orginalny ddr zapłon i magneto i czy masz instalacje kompletną tzn wszystko podłączone łącznie z akumulatorem?
Witam. Mam pytanie, czy w powyższym silniku iskra występuje co każdy obrót wału czy co drugi? Rozebrałem rozrząd i złożyłem zgodnie ze znakami i nie odpala. Z dwa razy kichnął w gaźnik. Wygląda jakby zapłon się całkiem rozjechał. Magneto nie było ruszane. Czy, jest tu możliwość że trzeba wał obrócić o 360 stopni (zamiana cyklu "ssanie" z "praca")?
Spróbuj zmniejszyć przerwę na impulsatorze. BDW to nie rozumie tej obecnej mody na wstawianie wszędzie CDI. O ile w przypadku WSK 175 jest jeszcze jakiś sens. Miałem kiedyś WSK 125 tam zapłon nie jest kłopotliwy a ciężkie seryjne magneto zwiększało moment obrotowy silnika. Osobiście miałem tak zapłon ustawiony, że paliła lepiej niż te współczesne rozwiązania...
Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Dlatego że wygląda na to że jest niesprawny. Napiszę od początku, remontowałem różne motocykle, motorowery od wielu lat (około 35) w tym Simson. Zazwyczaj naprawy odbywały się na zasadzie kupna nowych części, wkład własnej pracy przy wymianie i niekiedy naprawienie części która kwalifikowała się do tego. Dostałem...
Przez co nie chciała jechać jak się na nią siadło odpaliło warto zaznaczyć że magneto jak dostanie obciążenia to silnik muli. Sprawdziłeś, czy jest luz na wale góra- dół, jak masz założone magneto? Simmerringi na wale też szczelnie? Zapłon dobrze ustawiony? Iskra jest mocna?
W każdym pojeździe jest ;) . Nawet w nowych autach da się poprawić kąt wyprzedzenia zapłonu. Sprawdź to, bo bez tego nie pójdziemy dalej. Poza tym, skoro magneto było wymieniane, to mniemam że na jakiś chiński szajs, bo za oryginalny zapłon od Yamahy to byś się pewnie zapłakał przez cenę. A chińskie guanowe zapłony bywają fabrycznie spierniczone. Ba,...
Witam. Dostałem pilę Dolmar typu niestety nie znam jest wytarty zdołałem odczytać 38 chyba cm. Jest to na pewno stary typ. już co nieco pracowała ale jeszcze żyje. Chodzi oto że nie mogę zapalić zimnej ale wystarczy wtrysnąć 1ml paliwa i zapala. zapalam tak;otwieram przepustnice ssania. potem naciskam dźwignie gazu i zabezpieczam przyciskiem żeby została...
zapłon tam dział na takiej zasadzie że nie ma żadnych czujników fakt ale powinie byĆ pod magnetem impulsator który daje sygnał na modól że iskra ma przeskoczyĆ sprawdż magneto oraz ten impulsator możesz też zrobi zdjęcie tego modułu zapłonowego ??
Moich kilka uwag do tematu: 1/ Moduł od Piaggio wydaje się być przeznaczony do silników z rozruchem akumulatorowym i oświetleniem oraz współpracuje zapewne z tzw. magnetem, zatem zastosowanie go wprost jako jedynego elementu jest niemożliwe. 2/ Do przeróbki układu zapłonowego w As-Motor koniecznym wydaje się zastosowanie koła magnesowego i statora z...
Nie zapomnij za każdym razem kiedy zakładasz magneto odtłuścić stożka zewnętrznego jak i wewnętrznego, przez co unikniesz ścinanie klinów, zapłon musi być idealnie ustawiony.
Nie znam się na nowych chińskich skuterach ale coś mi się wydaje, że to problem złego zapłonu. Nowe magneto może mieć krzywkę w innym miejscu niż stare czego skutkiem będzie przesunięty zapłon. Gdy silnik nie wchodzi na obroty to zapłon jest za późny. Spróbuj delikatnie przyspieszyć zapłon i zobacz co się stanie ( nie powiem Ci jak bo nie znam konstrukcji...
Nie spodziewałem się, że ktoś odpowie. Miło mi.Od miesiąca czekam na moduly do lotniczego Rotaxa. By nie marnować czasu zacząłem zgłębiać ten zapłon "na poważnie". Przy cenie jednego (są dwa moduły) 1000 dolców, gra warta świeczki. Ten silnik przy rozruchu ma góra 220 obr./ min. Nie ma co się spierać czy magneto daje 3, czy 5 Hz. Daje mało i tyle. By...
zapłon magneto simson magneto stihl magneto napiecie
czujnik ruchu alarm schemat antena dookolny kierunkowy ustawienie pralki hoover
partition wizard schemat peugeot boxer
Tryb serwisowy Blaupunkt TV43QBG – kody dostępu, menu, ograniczenia OTA Jeep Compass 2022 – ustawienie dwóch zegarów: obrotomierz i prędkościomierz na cyfrowym wyświetlaczu