Z ta linką przy kierownicy, to już trochę przesadziłeś :D Tak miały duże motocykle z ii wojny swiatowej i ich rosyjskie podróby patrz MK. Teraz robi sie to na procesorach. Sam zapłon w wersji CDI nie wymaga aku i jest banalnie prosty. Jednak zapłon ze zmiennym, w sposób kontrolowany, wyprzedzeniem wymaga procesora a procesor stałego napiecia 5 lub 3.3V....
Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
Mapa zapłonu nie jest w tym wszystkim najważniejsza bo można ją zaprogramować na zasadzie testu prób i błędów testując na moto. Na pewnej stronce : http://www.transmic.net/fichiers/cdi4347... Znalazłem ogólny schemat blokowy takiego modułu. Czy z pomocą takiego schematu można zbudować moduł ?? Który by sterował zapodawaniem napięcia ?? Jakie dane będą...
ten gościu 30 lat motocykle naprawia tak mówił nawet mam to na wiadomościach napisane rok temu zapłon był nie wyprzedzony i też pękła
Zapłon w Cagivach jest bardzo prosty, moduł wtyczka 4 przewody, dwa do cewki na statorze, dwa do cewki WN. Zapłon jest bez impulsatora, iskra 2× obrót bez stałego kąta wyprzedzenia. Alternator tzw. dwufazowy, do ładowania akumulatora. Ale całego statora z kołem magnesowym nie przełożysz z AM6 bo fizycznie nie będzie pasował na rozmiar stożka wału korbowego....
Takj, istnieje zjawisko spadku energii iskry ze wzrotem obrotów. Dobrze myślisz.Spięcie cewek nic nie da. Jedyne moim zdaniem wyjście to przerobić zapłon na kondensatorowy. Poczytaj o CDI: Capacitive Discharge Ignition. Po polsku to jako "zapłon tyrystorowy" funkcjonuje. W skrócie: odpowiednio wydajna przetwornica ładuje kondensator do ok. 400V a w...
Witam, jedyny "problem" z paliwem wysokooktanowym jest taki - że jest przeznaczone do mocno sprężonych silników, np. ta benzyna 98 oktanów - jest do silników mających co najmniej stopień sprężania 10 : 1, a jeszcze lepiej 11 : 1. I tylko w takich silnikach taka benzyna spala się dostatecznie szybko i daje odpowiednią moc. Natomiast silniki "dolnozaworowe...
Do zapłonu elektronicznego pracującego z tyrystorem potrzebny tyrystor o parametrach BT 10A 700V Dodano po 14 Dokumentacja do ww zapłonu tyrystorowego pracującego z napięciem 12V jest dokładnie opisana w książce Elektronika w moim samochodzie.
O motocyklach m-ki SHL i WFM faktycznie krążyły legendy, na temat ich trwałości ( "dwuramówki"). Wszyscy użytkownicy późniejszych modeli WSK125, twierdzili że są dużo mniej trwałe i zwyczajnie słabsze, w sensie osiągów. Natomiast modele z końca produkcji, z logiem "PZL" na baku, to już zwyczajnie nawet nie był komunistyczny badziew, a wręcz wzór chińszczyzny...
Czy przesłona 50/50 nie będzie przypadkiem wyzwalaczem na jeden cylinder? Dzielisz koło na 4 i wycinasz co drugą ćwiartkę. A czy nie prosciej bylo by wykorzystac gotowy moduł zapłonu od jakiegos japonskiego motocykla? Gdzie on znajdzie taki moduł do dwusuwa? Poza tym, stare motocykle japońskie mają zapłon bardzo prosto realizowany. A nowe, to już masa...
Witam, bawiąc się trochę w motocykle chciałem skonstruować proste urządzenie sterujące iskrą w zależności od obrotów(czyli kąt zapłonu regulowany byłby w zależności od obrotów, a nie byłby stały). Ogólnie, działało by to tak, że impulsy zbierałbym czujnikiem hala/ impulsatorem potem impuls szedłby na sterownik obliczał by jaka jest ilość obrotów w danym...
Ten post kolego robokop możesz wywalić ale piszę dla twojej i innych informacji ,nie potrzebuje instrukcji do tego motocykla,bo jako młody chłopak przerabiałem WFM -ki ,WSK 125 ,175 na motocykle Enduro i trial ,zresztą startowałem w trialu latach 1978-83 .Wracając do tematu ,ten zapłon który ma kolega kingston (wyglądem i budową przypominający zapłon...
https://ep.com.pl/files/9188.pdf (velleman k2543) kosztuje obecnie 70-100zl Zagraniczne kity zawsze wychodziły drogo w stosunku do ceny części. Jaki moze byc pobor pradu takiego ukladu ? Tranzystory przełączające to kilka/kilkadziesiac ma ? dobrze kombinuje ? Decydujący będzie prąd płynący przez rezystory R1,R2,R5,R6,R7 (przy złączonym i wyłączonym...
Ustaw silnik w górnym martwym punkcie na znaczek T a dokładniej na ta pionowa I kreseczka obok niego. Znaczki na wałku rozrządu wiadomo horyzontalnie czyli do płaszczyzny podziału głowicy. Zapłonu nie reguluje się w żaden sposób w tym motocyklu. Pamiętaj kop zawsze bardzo energicznie i bez gazu lub bardzo mało bo nogę potrafi połamać :) jak odbije kichając...
Można coś takiego zrobić, jest to prosty przyrząd do ustawiania momentu rozpoczęcia zapłonu. Chodzi o ustawienie tłoka w pozycji 3 mm przed GMP, jest to punkt kiedy ma się rozpocząć otwieranie przerywacza. Natomiast moment otwarcia przerywacza można ustawić za pomocą zwykłej kontrolki kawałek kabelka żarówka i jakaś bateryjka np. 4,5V. Weź starą świecę...
Witam, skoro masz drugi silnik 'OHV i chodzi normalnie na tej samej benzynie - to właśnie na tym polega różnica w sprężaniu, że silnik OHV ma wyższy stopień sprężania - może mieć ok. 8 - 9:1 i dlatego jest przystosowany fabrycznie do spalania wysokooktanowej benzyny, przynajmniej 86 Oktanowej - do 95. Natomiast silniki starszej generacji, czyli "SV"...
Witam, dlatego ja natrafiałem w starych układach zapłonowych na płytki przerywaczy, które miały podpiłowane otwory 'fasolkowe/regulacyjne' - nawet 2-krotnie bardzie/szerzej, niż pozwalała fabryczna regulacja przyspieszenia zapłonu. Po prostu - użytkownicy, którzy chcieli zastosować zamiast benzyny 'niebieskiej' 76-78 Okt., przewidzianej fabrycznie do...
Oprócz zmiany układu zapłonowego trzeba też zapewnić energię dla tego układu i do ładowania akumulatora. Jeśli włożysz w silnik prądnicę/alternator, to możesz tak zrobić. W przeciwnym wypadku bateria akumulatorów (akumulator) będzie notorycznie niedoładowany lub zapłon będzie się odbywał tylko z baterii i w końcu silnik zgaśnie, bo zabraknie energii...
Zapłon podpięty iskra jest itp. Zostały 4 kable. Uniwersalny jest ponieważ te motocykle mają taką samą instalacje. Wcześniej nie było ładowania miałem tylko wyjście z prądem AC , za nim regulator AC i kondensator , i to cała instalacja
Dawniej w ogarze jeśli się nagrzał to zaczynał gasnąć, od razu było wiadome że kondensator. Przeglądając twoje posty widzę, że masz takie przypuszczenia. Winny może być kondensator jak i również źle ustawiony zapłon chociaż być może napiszesz, że na pewno jest dobrze ustawiony. Jeżeli masz to wymień kondensator, i obowiązkowo ustaw zapłon i dobrą przerwę...
Panowie Andrzej i Xantix właśnie mam na myśli motocyklistów.Tyle się mówi,prosi różnymi hasłami np."Patrz w lusterka,motocykliści są wszędzie".I niestety,mimo że sam jestem motocyklistą to są motocykliści szaleńcy którzy jadą po autostradzie z prędkościami powyżej 200km/h.I gdyby na autostradach wszyscy mogli pozwolić sobie na wyłączenie świateł to...
obroty to obroty... czujnik halla/indukcyjny 95% przypadków zlicza impulsy od wału korbowego... więc co to za różnica czy dwusów czy czterosów? Jest różnica kolego bo w czterosuwie który posiada bezstykowy zapłon a większość silników musi go mieć musi być jeszcze wyznaczany faza rozrządu i dlatego silniki posiadają jeszcze czujnik na wałku rozrządu....
tam gdzie kupisz iskrownik powinno być napisane do jakiego skutera i do tego samego skutera kup moduł i cewkę a będziesz pewny że zadziała
Chodzi ci o przełącznik "stop silnik" wytrzyma tam nie ma dużych prądów zasila tylko dwa przekaźniki "przekaźnik rozrusznika" i "przekaźnik odcięcia obwodu rozrusznika"
Mi to wygląda na "393" a nie "395", czyli LM393.
Podłącz pod plusa, pod plusa po zapłonie.
http://www.t-repair.com/pl/czesci-motocy... a taki moze byc ?? Bo tego 2SD2141 nie moge znalezc w necie. A skąd wiadomo co to za tranzystor? - bo BU806 i 2SD1071 to zupełnie inne tranzystory niż 2SD2141 (obudowa, beta, itp). Sklep sam nie wie co sprzedaje? - to podejrzana oferta, prawdopodobnie...
Ostatnio taką samą przypadłość miałem w KTM. Winny był moduł zapłonu.
Mam modul(zaplon) do motoru i jest tam element firmy NEC o oznaczeniu 2P4 a na koncu jest chyba N.Nie widac bo obudowa jest peknieta:(jest w obudowie podobnej do T0 220 tylko z malutkim na 2 mm radiatorem,a prawa strona jest bardziej scieta od lewej.Na plytce jest oznaczenie A,K,G czyli jak tyrystor.Co to moze byc za element i czym go mozna zastapic?...
Motocykl ma kilka obwodów - oświetlenie, zapłon, ładowanie. Mogą one pracować niezależnie od siebie. 1. Odłączyć prądnicę, załączyć zapłon tylko z akumulatora, odpalić motocykl, ustawić parametry pracy silnika. 2. Wyłączyć silnik, włączyć prądnicę, zmierzyć napięcie na jej wzbudzeniu. Odpalić motocykl, przegazować, zmierzyć napięcie w instalacji. Jeśli...
Ku... Masz cały zapłon, masz motocykl , bez problemu możesz wszystko pomierzyć i pytasz o to nas? Przyłóż pomierz zaprojektuj przystawkę
:Doktorrku!! A co ty za przeproszeniem przyprawiasz!!??!! Junak miał jak najbardziej regulator odśrodkowy!Znajdował się wewnątrz nieszczęśliwie umieszczonego iskrownika produkcji ddr. Proszę bardzo: http://motocykle.svasti.org/index.html?s... Pierwsza informacja w tabeli "Instalacja elektryczna". Pamiętaj:...
Okazało się że tranzystory były dobre tylko czujnik jeden położenia wału rozrabiał.. odkopałem przy okazji temat i może ta informacja sie komuś przyda
Może być taki http://twojeauto24.pl/przekaznik-samocho...
Platynki są nowe. Jak będę miał więcej czasu to pokombinuję z tym zapłonem :)
Kiedyś robiłem kilka urządzeń tego typu. Do etki, zjawy i innych sprzętów tego typu. Co chcesz zrobić? Prostownik, reg. napięcia czy zapłon? YR1
Załączam schemat nowego zapłonu Może ma ktoś pomysł na zastosowanie zapłonu z motocykla.
I może skromna porada,zapłon trzeba ustawić dokładnie ,trochę za wczesny zapłon i odwrotne obroty silnika będą.
ZAPŁON - budowa zaplonu
Uszkodzony moduł, nawet jak mu podasz stałą masę na wejście halla, to powinien po 3 sek się wyłączyć (skacze wtedy iskra), takie zabezpieczenie gdyby silnik zatrzymał się w pozycji gdy czujnik halla "widzi" magnes a zapłon był dłuższy czas włączony Znaczy jest tam jakiś timeout maksymalnego czasu załączenia cewki. W samochodach z klasycznym zapłonem...
Magneto może być całkiem dobre, koledzy zauważą że przy rozruchu pilarki wał i koło zamachowe magneta osiągają dość duże obroty, dużo większe niż w motocyklu przystosowanym do zapłonu bateryjnego.
poszukaj schematu od golfa lub polo "Sam naprawiam". Tam zastosowany układ jest prosty. Kiedys moja siostra miała Wartburga z silnikiem VW i w książce był bardzo ładny schemat układu zapłonowego.
Ustaw tak zapłon żeby platynki się rozwierały przed górnym martwym punktem tłoka.
Proponuję zamiast sterować hamulcem, to po prostu odcinać zapłon. Motocykl też się zatrzyma, na pewno nie tak szybko jak przy hamowaniu, ale będzie to o wiele bezpieczniejsze i legalne.
Temat rozwiązany. Przyczyną był moduł zapłonowy od Kymco 4T. Po wymianie modułu na oryginalny Yamahy z przyspieszeniem zapłonu, motocykl zaczął się zachowywać prawidłowo. Temat do zamknięcia.
Pomyślałeś co będzie w przypadku padu twojego układu w czasie jazdy, np w trakcie wyprzedzania, ewentualnie złożenia w zakręcie? Sam jeżdżę motocyklem i nigdy bym się nie zdecydował na taką rzeźbę.
Poszukaj mapy zapłonu innych pojazdów motocykl http://i654.photobucket.com/albums/uu266... Dodano po 3 to jest od vanos'a. nie wiem co to ale mapa zapłonu http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/bo6... http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/zu8...
Jali zapłon cdi?
A to co pokazujesz na zdjeciu wygląda mi na regulator napiecia. Też o tym w pierwszej chwili pomyślałem, ale regulator miałby użebrowaną, aluminiową obudowę. Teraz niby motocykle muszą spełniać EURO4, ale Romet podaje tajemniczo Rodzaj zapłonu: ECU, natomiast dla tych z wtryskiem pisze raczej EFI.
Najprawdopodobniej poszedł klin na kole magneta i przestawiło ci zapłon
Przecież napisał że ominął stacyjke. W simsonie stacyjka przy wyłączonym zapłonie zwiera kabel z iskrownika do masy, chyba jak w wiekszości starszych motocykli Według mnie należałoby wziąć pod lupe platynki o czym napisał kolega KUBA
Witam! Podczas ładowania akumulatora w motocyklu (Beta 350 RR Racing) zapomniałem wyłączyć zapłon. Po odłączeniu prostownika motocykl nie chciał zapalić. Okazało się, że nie ma iskry. Co mogło się uszkodzić w pierwszej kolejności podczas ładowania akumulatora z włączonym zapłonem? Od czego zacząć poszukiwania? Pozdrawiam serdecznie!
takie pudełko koło akumulatora z napisem up lub strzałką do gory działa na zasadzie jak przechylisz kasete z akumulatorem to odłączy zapłon
Nie każdy ma dostęp do oscyloskopu, a tym bardziej do sondy kV do wpięcia się w przewód zapłonowy. Również serwisówki zalecają sprawdzenie długości iskry, tyle że korzysta się ze specjalnego adaptera w którym igły elektrod są rozstawione o stałą odległość. Z tego co widzę w tym motocyklu jest zapłon DC-CDI, w drugim sprawnym jest TCI. Musiałbym zobaczyć...
Ale to pewnie będzie sporo droższe niż 15$ :P Nawet za 30$ bym kupił :-) Potrzebuję do motocykla (zapłon - położenie wału vs iskra z CDI), ale póki co poradzę sobie szczyptą analogówki + analizatorem stanów (też chinol, ta podróbka saleae za parę dolarów)
miedzy pom. a ziel. Nie ma wogole napiecia, Jest jest, to krótkie impulsy i takim miernikiem ich nie wyłapiesz, zresztą moduł je odczytuje skoro próbówka Ci przygasała. Zrobilem test i nie ma iskry Niedobrze. Cewka jest nowa JMP dedykowana do tego motocykla Do jakiej wersji zapłonu, CDI czy elektronicznego? Różnicę Ci wyżej wyjaśniłem.
Zapłonu we współczesnych motocyklach się nie reguluje. Jest on fabrycznie dobrany i niema możliwości jego zmian. To nie zapłon z przerywaczem. Dla tego osoby nie mające pojęcia o technice motocyklowej lepiej niech nie piszą bzdur. Jeśli zawory nie były już dawno sprawdzane to pierwszą rzeczą w tym wypadku jest sprawdzenie luzu zaworowego i ewentualna...
Jaki samochód? Motocykl - Yamaha R1 - nie znalazłem działu o motocyklach, więc wrzuciłem tutaj. A zapłon w motocyklu i samochodzie działa chyba tak samo.
Szukam schematu elektronicznego zapłonu do motocykla z instalacją 6V nie na zwykły przerywacz ale na czujnik Hala. Chciałbym sobie wykonać samodzielnie taki zapłon. Za pomoc z góry dziękuję
W tych motocyklach był zapłon tzw. bateryjny, czyli potrzebne było zewnętrzne źródło zasilania (akumulator), by można wygenerować iskrę.
W motocyklu chłodzonym powietrzem ciężko stwierdzić uszkodzenie głowicy bez demontażu. Przed założeniem trzeba było ją oddać do sprawdzenia. Zazwyczaj problemem w motocyklach są nadpalone gniazda i same zawory (zły serwis).
Witam mam pytanko mam kawasaki ltd 550 jak ustawiać zapłon
Potrzebuję pomocy dot. zapłonu CDI do motocykla WSK 125 (kupiony w Audiobas). Podłączenie jak na schemacie i zdjęciach. Motocykl bez instalacji oraz akumulatora. Problem w tym, że nie ma iskry i WSK nie odpala. Co zrobić w takim przypadku ? Dziękuje za każdą cenną wskazówkę.
Masz tu schemat zapłonu tyrystorowego do motocykla lub kosiarki :
Żeby porównywać Jawę z MZ, Jawa musiałaby być wyposażona w zapłon Vape.
W czym macie poprawić iskrę ?, w samochodzie, motocyklu, czy łodzi podwodnej ? Należało by też napisać jaki tam jest zapłon cdi, tci czy klasyczny z przerywaczem
Zero problemów z uzyskaniem sygnału nadajacego się do określenia liczby obrotów. Kiedyś korzystałem z "przysposobionej" zewnętrznej karty dźwiękowej do testowania takich czujników ,głównie ABS. Półśrodek w sumie,ale działał.Można było wyraźnie zauważyć rozsadzoną przez rdzę koronkę przy kole,albo uszkodzony ząb na czujniku wału.Dwa kanały to już pozwalały...
Dodam że zapłon to DC Cdi na 12v. Kup akumulator i regulator napięcia i będzie ok.
jest to modul zaplonu w tym motocyklu i element ten jest podpiety miedzy kolektor a emiter tranzystora BU921 wygląda na warystor lub moze kondensator ale ni jak nie moge go wymierzyc bo nie ma zadnych przejsć na codzien naprawiam TV dlatego nie zabardzo mam pojecie o tych modulach moze ktos ma jakis schemat tego urządzenia
Możesz dołożyć przekaźnik, ale po włączeniu stacyjki będzie on pobierał dodatkowy prąd. Możesz też zastosować stacyjkę od motoroweru lub motocykla z zapłonem CDI.
tak to ja wiem ze jest taka mozliwosc zasosowania wylacznika ale chodzi mi oto aby przy np 13.000tys/obr odcinalo mi zaplon, taki patent maja zastosowany nowsze samochody jak i motocykle .
Mam pytanie czy czas wyładowania jest szybszy dla modułu czy kondensatora. Pytam o to ponieważ założyłem elektroniczny moduł i zapłon jest spóźniony. Motocykl nie chce odpalać, dopiero jak wyprzedzę zapłon to chodzi, ale ciągle źle a mi już skali brakuje na przerywaczu
Witam! Ten silnik miał same wady, zalet brak. Posiadałem kiedyś ten motocykl, więc piszę z autopsji. Trudny, kapryśny rozruch. Kłopotliwy, awaryjny zapłon bateryjny - były wersje z zapłonem importowanym magnetoelektrycznym, ten sprawował się dobrze. Kłopotliwe sprzęgło, delikatna skrzynia biegów. Niska trwałość zespołu tłok - cylinder. Ogólnie silnik...
A może więcej danych? Jaki motocykl, jaki regulator... W jednym motocyklu czarny to plus po zapłonie, w innym masa.
Teraz już mieszkam w mieście, ale pamiętam z przed lat, że zarówno w ciągnikach jak i motocyklach z tego typu stacyjką, co w C330, jeżeli dało się wyjąć kluczyk w pozycji innej niż 0, to światła zostawały włączone bez zapłonu (zapłon przez wciśnięcie kluczyka).
Witajcie ponownie. Do tematu pragnę jeszcze dodać, że iskra jest bardzo mizerna, bardzo słaba, wątła. Czy i to może być przyczyną ciężko odpalającego silnika i dławiącego się?
Witam. Poszukuję schematu modułu zapłonu elektronicznego do motocykla MZ ETZ250. Z góry bardzo dziękuję.
Ja bym stawiał na takie możliwości: — Przełamanie przewodów i zwarcie (wiązka przy główce ramy, wyłącznik zapłonu na prawej manetce). — Uszkodzenie cewek zapłonowych (zwarcia w uzwojeniach, zwiększone natężenie prądu), jeśli będziesz wymieniał to wymieniaj na oryginalne, przeznaczone do zapłonu TCI, gdyż podróbki mogą spalić moduł zapłonowy. Poza tym,...
Od malucha i wielu innych pojazdów były też cewki jednobiegunowe, bo taka jest tu potrzebna. Ma ona JEDNO wyjście wysokiego napiecia na środku cewki. Jedyny problem, to cewki występują w dwóch zasadniczych typach: do zapłonu klasycznego - przerywaczowego. Mają wtedy opór około 2,8 - 3,4 oma. Oraz do zapłonu elektronicznego. Wtedy ich opór wynosi 0,5...
Dawno temu były podręczniki dla kierowców i w tych podręcznikach, o zgrozo, podawano zasadę działania silnika spalinowego. Były podawane typowe usterki - przedwczesny zapłon, opóźniony zapłon, za bogata mieszanka, za uboga mieszanka. Dawno to było, motocyklem też od dawna nie jeżdżę, ale wskazane objawy pasują i do zbyt bogatej mieszanki i do zbyt opóźnionego...
mógłbyś podac schemat tego zapłonu tyrystorowego ?
Witam. Ja tez mam problem z zapłonem w motocyklu WSK 125. Wymieniłem cewke,kondensator, przerywacz, przewod WN. i nic. Magneto nigdzie nie obciera, teoretycznie wszystkojest ok, ale iskry nadal nie ma. Pozyczyłem od kolegi iskrownik od działajacej WSK-i i na nim iskra jest, nie wiem o co chodzi, pomocy.
Cześć! To jeszcze ma być przestawiane w czasie jazdy? A to i motocykle też takie chyba były.
Z boku powinna być śruba zabezpieczająca - wykręcasz ją i wyciągasz czujnik (możesz pomóc sobie szczypcami - tylko delikatnie). Montaż w odwrotnej kolejności :D. Podobne objawy może też dawać słaby akumulator, ale wtedy na zapłonie miałbyś reset zegarów (obie wskazówki na chwilę na maxa - jak w motocyklu).
Gotowe „zapłony CDI” to takie same zestawy alternatorów od chińskich skuterów/motocykli, lepiej lub gorzej wykonanych (podstawa, krzywka, rodzaj ładowania, podzespoły). Sam sobie odpowiedz na pytanie, skoro ludzie zakładają i użytkują.
Zapłon to skrzyżowanie motocykla WSK z samochodem Syrena - z jednego cewka iskrownika, z drugiego przerywacz jak pamiętam.
Zapłon i ładowanie to dwie różne sprawy. Ten niebieski przewód nie ma wpływu na to, czy motocykl zapala, czy też nie. Sprawdź czy ten niebieski przewód idzie do regulatora i dalej do kontrolki ładowania. Jeśli tak, to podłącz go do szczotki, tylko nie tej, która podłączona jest do masy.
Świece F95P. Dobrze pamiętam, bo wuj przekładał stare świece z malucha do WSK 125, gdzie wciąż były czarne. Było to skutkiem zbyt dużej wartości cieplnej świecy. Być może Iskra podaje F95P jako zamiennik którejś ze świec NGK. Czarny nagar przy bogatej mieszance i zimnej świecy będzie bardziej widoczny w silniku dwusuwowym. świeca ma być brązowa lub...
Kolego w zależności od tego jaki masz typ silnika - starsze miały przerywacz (tzw. platynki) a nowe zapłon elektroniczny - bezobsługowy. Jeśli masz już rozebrany silnik po remoncie, to składając go, (bez względu na typ silnika) musisz zgrać znaki na zębatce wału ze znakami na wałku rozrządu. Zwykle są one dość widoczne, ale słyszałem, iż zdarzało się,...
Statycznego kąta wyprzedzenia zapłonu lepiej nie zmieniać, powinien się znajdować w przedziale 5–10° przed GMP, inaczej będą występowały problemy z odpaleniem silnika. Dopasowanie kąta wyprzedzenia zapłonu pod paliwo o wyższej LO powinno polegać na zmianie charakterystyki regulatora odśrodkowego. Tutaj znaczenie ma twardość sprężynek i masa ciężarków...
Witam, w moje posiadanie wpadł o to taki zaplon do motocykla, chciałbym go zamontować w motorku lecz nie do końca wiem jak to powinno być prawidłowo podłączone, czy ktoś miał już styczność z takim zapłonem? Za pomoc z góry dziekuje AI: Jaki to dokładnie model zapłonu, który chcesz zamontować? Zaplon uniwersalny AI: Jaki jest model i marka motocykla,...
Motocykl posiada układ zapłonu AC-CDI, więc nie ma możliwości aby cewka WN spaliła się z powodu przepływu niewielkiego prądu z cewki zasilającej CDI. Na 100% masz teraz rozgrzebaną instalację elektryczną, w której na moduł idzie zasilanie +12V. Ponadto przyczyna nie zawsze musi tkwić w module zapłonowym który uszkadza się bez przyczyny. Proponuję przejrzeć...
Witam poszukuję informacji na temat charakterystyki wyprzedzenia zapłonu w tym motocyklu, oryginalnie był mechaniczny odśrodkowy korektor kąta wyprzedzenia zapłonu ale dany element gdzieś zaginął podczas życia tego motocykla. Stąd próba zaadaptowania układu elektronicznego ale brak takiej charakterystyki nieco utrudnia sprawę. Jeśli ktoś posiada jakiekolwiek...
Sprawdź obwód "gaszenia"
Pytanie jak w temacie. Potrzebuję wiedzieć jaka ma być wartość napięcia z impulsatora do modułu zapłonu w tym motocyklu, ewentualnie jak zasymulować sprawny impulsator
Też bym nie psuł instalacji- niemniej z tym nieszczęściem w przypadku motocykla to tak chyba nie jest. Czujnik stopki odetnie zapłon gdyby przypadkiem był wbity bieg, najwyżej od wibracji silnika kiepsko postawiony motocykl się przewróci...
Temat uwazam za zakończony.
Taki sam siedzi w zapłonach w motocyklach Honda VF750 Sabre i Magna też szukam zamiennika... Dodano po 1 http://www.jetav8r.com/Vision/TCIRebuild... opis zapłonu na tym tranzystorze i są zamienniki
ani to wzbudzenie ani prostownik alternatora ta dioda jest odpowiedzialna za zezwolenie na rozruch/zapłon motocykla w przypadku gdy otwarta jest stopka boczna, zapięty bieg.sygnały z obu tych czujników sa sumowane przez tą diode (są to dwie diody w jednej obudowie) i blokują rozruch maszyny-chyba że wciśnięte zostanie sprzęgło. można zastąpić dwoma...
Za parę minut nie podładujesz akumulatora , to wymaga więcej czasu ( ze 2 godziny ). Tak mały akumulator spokojnie podładuje, samochodowemu całkowicie rozładowanemu wystarczy 10-15min ładowania, żeby móc nim uruchomić silnik. właśnie nie chcę tak robić, bo boję się o elektronikę w motocyklu, jak pisałem w pierwszym poście. Bez obaw, jak się bardzo...
motocykle yamaha instrukcje motocykle serwis motocykle
wymiennik ciepła zawora uszkodzić zmywarka bosch derbi licznik
Komunikat "nieprawidłowe chłodzenie" w ekspresie DeLonghi Golf IV 2000 – płyn chłodniczy nie nagrzewa się do 99°C, termostat lub czujnik G62