Załącz kilka razy zapłon nim odpalisz
Sprawdź ciśnienie sprężania, to powinno wyjaśnić czy to wina uszczelki pod głowicą. Jeżeli są przedmuchy do układu chłodzenia to zazwyczaj w czasie pracy silnika węże od chłodzenia robią się twarde z powodu większego ciśnienia w układzie chłodzącym. Przydało by się odczytać błędy ze sterownika silnika i zobaczyć w parametry bo może ten czujnik nie działa...
Puszcza blokada i włącza zapłon,tak?
Zapłon stały (plus po zapłonie) włączysz wrzucając jakiś bieg plus hamulec plus naciśnięcie przycisku, działa na jakieś 20 minut? Drugi sposób, wyciągasz kartę, dusisz guzik zamknięcia na karcie (tak aby radio zgasło i blokada kierownicy się aktywowała, przy otwartych drzwiach) wkładasz kartę i dusisz tylko przycisk start stop i trzymasz go jakieś 5...
Sterownik widzi obroty? Jest poprawa po kilkukrotnym daniu w zapłon?
ECU jest dobry bo działa w drugim aucie bez problemu. na którym pinie ma mieć zasilanie? oprócz tego plusa stałego i plusa po stacyjce. czy instalacja gazowa może odcinać zapłon?
Być może że świece zapłonowe zostały zalane olejem , bo jest niesprawna uszczelka kapy zaworowej , od takiego zalania jest przebicie do masy i stąd wypadanie zapłonów.
jak w megane reguluje się zapłon? :)
Witam. Zapłon można regulować na pompie wtryskowej, Jeżeli po zluzowaniu trzech śrub delikatnie przechylisz pompę w kierunku do silnika to przyspieszysz zapłon zaś w drugą stronę od silnika to go opóźnisz. Z mojego doświadczenia podejrzewam że masz za wczesny zapłon, albo motor bierze olej czyli ma słabą kompresję . Może też być popękana głowica. Powodzenia.
Pokombinuj. Ja podłączyłem do bezpiecznika świateł cofania (dostaje prąd po przekręceniu kluczyka na zapłon - Renault Megane 2003). Pozdrowienia.
Zapowietrza się układ paliwowy. Trzeba sprawdzić szczelność. Może pompa już siadać, słychać ją za pierwszym razem jak włączasz zapłon?
Nierówna praca?A sprawdzałeś takie podsawowe rzeczy jak zapłon(świece i cewki)
Zasilania na UPC-grube czerwone 12V stałe, grube żółte 12V po zapłonie, grube czarne to masy
pin 27 to sygnał na moduł zapłonu (cewkę).
Popuszczasz nakrętkę zaznaczoną strzałką (nie tą zwykłą na środku tylko tą wewnętrzną zaznaczoną http://obrazki.elektroda.pl/7625034000_1... ) i potem wkładasz klucz ten z trzema ramionami w zaznaczone otwory i kręcąc przyspieszasz albo opóźniasz zapłon,
Jedna kluczowa rzecz: działa blokada kierownicy ? Jeśli nie to samochodu nie da się uruchomić. W upc jest jeden przekaźnik, który działa "na odwrót" tj ma styk NC i podaje +12V na blokadę gdy zapłon jest wyłączony
mruga dioda od immo. Jak szybko? Tym się zajmij. Coś jeszcze na desce się wyświetla? Jakiś komunikat? Słychać blokadę kierownicy? Bezpieczniki przy klemie? Zapłon jest?
Satelita radia to pilot pod kierownicą, zwiera odpowiednie pary kabli a wyświetlacz przerabia to na sygnał cyfrowy i wpuszcza w sieć CAN multimedia, tą samą siecią leci też treść wyświetkacza z radia. Druga sieć CAN to ogólny CAN auta, tą siecią leci minn. zapłon, temperatura zewn. regulacja jasności Schematy są np.na forum Megane
Z ECU błędy czytałeś? Dość szybko wykrywa wypadanie zapłonów.
Jeśli ja dobrze czytam to musisz deaktywawać fabryczne mijania z czujnikem zmierzchu. I potem zainstalować te DRL-e. Zapłon masz jak kolega wyżej.
kontrolka immo miga ok. A jak włączysz zapłon to....
Świece sprawne-nadal nie odpala. Zadzwoniłem do kilku mechaników którzy stwierdzili,że może być uszkodzona pompa, do regulacji zawory lub przestawił się zapłon. Rozkładam ręce!
Odłącz wtyczki od przełącznika pod kierownicą i włącz zapłon. Jak nie zaczną się same włączać kierunkowskazy i wycieraczki, to Sołtys ma rację, a jak zaczną się same włączać, to usterka gdzie indziej.
Raczej po zapłonie, bo jak włàczę zapłon dopiero podświetlajà się przyciski.
A może tak-znajdź na wyświetlaczu komputera przebieg z migającym kluczem i wtedy naciśnij i przytrzymaj przycisk(zapłon włączony lub uruchomiony silnik)
zerwał mi sie pasek rozrządu i zgasł mi silnik. Nic nie ruszałem. Rozkręciłem dekiel i zmieniłem pasek na nowy i nie wiem jak ustawić zapłon silnika. Prosze o szybką odpowiedz. Z góry dzięki :)
witam ale błąd jest stały nawet rozpięcie akumulatora ponowne zgaszenie i włączenie zapłonu nie pomaga ?
Z opisem - opóźniony zapłon. Macie jakiś pomysł dlaczego?
Ja osobiście nie odłączałem akumulatora. Nic złego nie powinno się wydarzyć gdyż zapłon jest wyłączony. Pozdrawiam.
Witam mam taki sam problem po wypięciu kostki z czujnika stopu zapłon gaśnie. Ponowne wpięcie powoduje włączenie zapłonu bez kluczyka jak rozwiązać ten problem w scenicu?
Czyli mam rozebrać rozrząd? ?czy od czego zaczac Panowie bo słabo znam sie więc po ludzku poproszę 😄dzięki wogóle za podpowiedzi.co do sporta na pewno ma zmienne fazy i łańcuch Dodano po 17 A może to czujnik spalania stukowego,choć wyszlo by to na clipie..a moze wtryski tylko co z lpg bo tez zapłon wypada na lpg???...
Witam. Dziś były sprawdzane cewki i są wg wytycznych esi tronic sprawne czy ma ktoś jakiś pomysł? Dodam że nie jest to wina zapchanego wydechu itp... ewidentnie powyżej 4tys/obr na 2,3,4,5 biegu odcina paliwo albo zapłon. Proszę o pomoc.
witam mam problem z licznikiem nie działa po właczeniu zapłonu lekko drgnie ala poza tym nic probowalem test licznika jest okzdemontowałem złączkei zamontowałem nową i nic:cry: Prosze o pomoc ,dot renault megane 1999r 1.416v
To wstaw te kontrolki albo lepiej filmik. Czy jak włączasz zapłon słychać charakterystyczne "buczenie" pompy pod maską?
Napisał Ci kolega o manometrze, ja o WN więc masz co sprawdzać. Pożycz od kogoś cewki na kilka godzin i masz załatwione jedno. Wymiana w ciemno i po kolei, to nie naprawa. W cewkach na końcu - tam gdzie wchodzi świeca jest sprężynka stanowiąca kontakt - jest ona cała? Zweryfikuj tę przerwę na elektrodach świecy - ustaw tak, jak w "książce" od tego silnika....
Centrala jest w syrenie. Sprawdz przekazniki na lewym nadkolu (komora silnika) , tam mozesz miec cały problem (przekażnik od prądu po zapłonie )
Kodowanie kluczyka . Pkt 1. Włączyć zapłon . Pkt 2. Wprowadzić kod 4- cyfrowy (rozblokuje się) . Pkt 3. Przytrzymać kluczyk z wciśniętym przyciskiem przez 3 -5 sek. do odbiornika . Pkt 4. Wył. zapłon. Takie znalazłem jeszcze info.
wyłącznik uderzeniowy, jeżeli nie to zobacz czy jest +12 na wtryskiwaczach po zapłonie
Wydaje mi sie, ze moze byc problem z UCH. Ja walczylem miesiac z szyba w Clio i okazalo sie, ze musialem wymienic UCH. Otwierala sie, ale nie zamykala. Clip ja mogl zamknac, ale z przycisku nie szlo (UCH nie puszczalo napiecia na wlacznik). Bledow nie bylo zadnych, nic.
Witam, problem się udało rozwiązać, okazało się że jest źle ustawiony zapłon i dlatego auto nie chciało odpalać.
sprawdź masę na module zapłonu na ściance grodowej pod maską oraz masę na silniku - sprawdzaj przy włączonym zapłonie
Pomysł dobry tylko weź zasilanie po zapłonie.
auto nie reaguje na przycisk Jak nie reaguje jak napisałeś że zapłon się włącza :?: , czyli reaguje na przycisk :!:
Nie masz czasem wypadania zapłonów?
Witam. Mam problem , trudno jest uruchomić meganke 1.4 z 1997 roku. Po nocy - garażowaniw w ciepłym garażu trzeba kręcić 3 - 4 razy aby zaskoczyła . Potem w ciągu dnia jest wszysko ok. Jak wystygnie problem się ponawia .Swiece i kable WN nowe. Może ktoś jeszce podpowi gdzie tam się ustawia zapłon i gdzie podłączyć by spawdzić kody błędów.
Gdzie byłeś w serwisie reno bo jestem z okolic? Po drugie pewno benzyny nie podaje. Albo uwalona cewka, lub wiążka powodująca losowe zapłony.
zapłon przestawiony
Meganka z tego roku ma UPC do gór nogami więc już ich nie zalewa . Ale decybel91 ma rację .- brak zasilania na ecu . sprawdź wiązkę z UPC do ECU . Zapomniałeś dodać żę dioda immo świeci na stałe po włączeniu zapłonu .
Ściągnij wężyk "po zapłonie"
Z cewkami to różnie, mi zapłon wypadał jak był tropik. Jednak nie szukałem która, wymieniłem wszystkie bo każda była z innej parafii i spokój.
Czy w samochodzie jest dodatkowy alarm lub inna blokada zapłonu?
Przekaźnik dostaje plus na styki robocze przez bezwładnościówkę, ale nie po zapłonie a stały. Natomiast cewka przekaźnika sterowana jest plusem po zapłonie i masą z komputera.
To zobacz jak moduł w kabinie widzi pozycję + po zapłonie.
0,02A Czyli do rozładowywania akumulatora w czasie postoju, nie powinno dochodzić Na jednym zagranicznym forum znalazłem opis podobnego problemu i tam powodem rozładowywania był czujnik położenia wału. Nie jestem elektronikiem samochodowym, ale czujnik położenia wału, sądzę, ze może być aktywny, po włączeniu zapłonu .
Po czym stwierdzasz że nie działa? Co tam ostatnio było podłączone? Zapłon włączony?
Przekażnik wiele nie da, jeżeli uszkodzenia nie zlokalizujesz. Nie wiem czy kontrolki gasną po przekręceniu stacyjki w pozycje zapłon czy dopiero w pozycji rozruch.Pozdr.
Sterownik poduch w tym sprzęcie nie blokuje silnika. Check zapala się po zapłonie?
np. renault 19, 5, 14, 18, 21, 25, clio, megane peugeot 104, 106, 205, 305. więcej nie chciało mi się sprawdzać, ale pewnie jeszcze by się coś znalazło i kolejność zapłonu w tych silnikach jest także 1-3-4-2 s tym że liczony od d... strony
Dziękuję wygląda na to, że tak. Jutro sprawdzę. Rok produkcji auta to 2003. Czy na pin nr 2 powinno być napięcie mimo włączania zapłonu?
A jaki kolor spalin po rozruchu? Jeśli niebieskawy to może być za późny zapłon lub urządzenie rozruchowe w pompie wtryskowej..
Mozesz byc pewnym ze to nie była przyczyna nie załączania przekaznika. Przy braku masy jak mówisz, sterownik grzeje automatycznie 14sec przed zapłonem i 30 po zapłonie.
jak to podczerwień to wpisz sobie kod awaryjny blokady zapłonu
Od padniętego akumulatora odpiąłem najpierw masę, później plusowy. Do sprawnego podłączyłem w odwrotnej kolejności. Poza problemem, który miał przed wymianą aku (trzeba 2 nacisnąc przycisk w kluczyku zablokować i odblokować drzwi by immo zezwolił na zapłon [zgasła kontrolka]), wszystko ok.
Ostatnie pytanie, dioda immo po zapłonie miga szybko czy tak samo jak przed włączeniem zapłonu?
To uważaj, bo cokolwiek się chlaśnie zapala serwis i nie odpala po tym.
Chwila szukania i jeeest!!!! ;) https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Odpinasz centralkę i w/g tego schematu łączysz przewody od blokady zapłonu.
Na lewym przednim nadkolu jest czarne pudełko, a w nim przekaźnik pompy paliwa. Jak jest uwalony, to nie będzie również iskry. Sprawdź go (tylko nie miernikiem). A immo nie odcina zapłonu.
Witam. Renault megane 2cc podczas jazdy zapaliły sie wszystkie kontrolki i auto zgaslo blad na desce usterka elektroniki pokładowej. Zapłon załącza się ale nie kręci rozrusznik, wentylator cały czas działa nie wylacza się, z zadnym obd nie łączy się samochód.
zapłon ok nieraz lubia sie przestawic
Nie sprawdzałem, ale świece są zalane wachą, czyli jest całkowity brak iskry Nie prawda. jaki problem sprawdzić kluczowanie na cewke/cewki. Druga sprawa, sprawdź kompresję bo jej brak też uniemożliwi zapłon mieszanki i świeca będzie mokra.
W sytuacji opiłków zleca się płukanie zbiornika wymianę filtra rampę wtryskową no i niestety wtryskiwacze wraz z pompą. No ale Ty na razie masz inny problem. wcześniej pytałem jak zachowuje się kontrolka Immobilizer. To ważne by ustalić gdzie zatrzymała się procedura włączania zapłonu.
byc moze pomogła by ta metoda, włączaj i wyłączaj zapłon min x8
Po włożeniu kluczyka i przekręceniu na zapłon dioda miga szybko. Kręci rozrusznik ale nie odpala. Sprawdziłem bezpieczniki w kabinie, pod maską i na podszybiu. Wszystko ok. Wtyczka od pętli immo podpięta. Wtyczka od stacyjki podpięta.
Wsadź Miernik do wtyczki i przekręć na zapłon 12v to te ale występuje tylko na chwilęalbo wyciąg całą pomkę to zobaczysz
Samochód wyposazony jest w immobilizer uruchamiany kluczykiem na podczerwie. Pilot działa, ale nie chcę sie odblokować immobilizer. Centralny zamek też nie działa. Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie jak najszybciej, nawet ręcznie odblokować zapłon i gdzie szukać centralki (wszystko oryginalne)
jak lekko czarne to że olej spala - chociaż przy gazie ... bo ja wiem, ale ogólnie - jak spala olej to świece mają czarny nalot - jaki masz przebieg ? hmmm nowe świece - moze to coś z zapłonem nie tak - sprawdz zapłon (moze jakis czujnik obrotow padł) :)
Był źle ustawiony zapłon , teraz jest wszystko ok . Dziękuje za zainteresowanie. Temat zamknięty
Powinno pomóc "kombinowanie " joystikiem przy kierownicy (i chyba tylko to) i oczywiście włącz zapłon - kluczykiem.
Nie podales danych. np megana 96 mn.60A ostatni 4 w komorze silnika wyposażenie 1 szyba 60A 2 klima 40A 3 zapłon funkcje silnika 60A Chyba potrzeba fachowej pomocy.
Elektronik :) zapłon, 2 cewki podwójne. Rocznik Meganki 1998
Wyłącznik odcina pompę. Popraw styki czujnika wału. Tam wszystko wygląda jak nowe, ale gdy odpiąłem wtyczkę, to podczas kręcenia było czuć paliwo, a u mnie gdy nie odpala paliwa nie czuć. Czy tan wyłącznik na pewno odcina tylko pompę, a może też robi coś z zapłonem?
z włączoną klima tez wypada zapłon, rozrząd sprawdzony, check jak sie zapala wybija błoąd wypadania zapłonu na 2 cylindrze czy takie objawy mogą być jak łapie gdzies lewe powietrze
Podepnij zasilanie pompy na krótko i próbuj odpalić (kabel zasilania od przekaźnika do samej pompy jest gdzieś ,,trafiony a po drodze są złącza). Ten dźwięk pod filtrem to odgłos regulatora jałowego biegu, który ustawia się po podpięciu akumulatora i włączeniu zapłonu
Witam. Mam taki problem w moim Sceniku posiadam radio Philips na kasety. Od pewnego czasu radio zaczęło mi źle odbierać, gubi fale radiowe. Stało się to nagle, poprawiłem styki anteny wchodzącej do radia i nic. Dość ciekawe jest to, że jeśli auto stoi nieodpalone to odbiera dobrze a gdy tylko włączymy zapłon, nie odpalając go, odbiór się nieco pogarsza....
Wtrysk benzynowy nie trzyma . albo nieszczelne przewody paliwowe . Opcjonalnie rzadko ale jednak potrafi przeciekać regulator ciśnienia paliwa ( o ile tu na listwie występuje ) . Poszukaj bezpiecznika od pompy paliwa w baku . Wyjmij . Jest opcja żeby zdjać listwę z wtryskami ( razem ) włączyć zapłon i zobaczyć czy z któregoś nie kapie .
W tym silniczku wymieniałem już wtryskiwacze, właśnie z powodu wypadania zapłonu. Sprawdzić możesz jeszcze ciśnienie paliwa. Co do turbiny i wycieku, sprawdź jeszcze raz dokładnie skąd leci, bo o uszkodzonej turbinie nie słyszałem w tym silniku, jeśli to jest zapocenie to odpuść to sobie. Katalizator i sondy zostaw w spokoju.
A check engine zapala się po włączeniu zapłonu? Może wstrząsówka się załączyła?
Wystarczy kumpel, który ma jakieś pojęcie i piwo. A cała robota, to odnalezienie przewodu przy stacyjce, na którym pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu i podłączenie do niego dmuchawy.
możesz podać więcej szczegółów czy auto łapie a nie chce zapalić... sprawdź zapłon moze na pasku przeskoczyło o ząbek... podaj więcej informacji
Oto jak udało mi się rozwiązać mój problem: 1) uruchomiłem zegary w trybie serwisowym (przycisnąłem i przytrzymałem przełącznik funkcji komputera na manetce wyceraczek, uruchomiłem zapłon, następnie zwolniłem przełącznik) 2) przycisnąłem dwa razy przełącznik funkcji komputera na manetce wyceraczek i wyświetliła się pozycja zasięgu pojazdu (był tam jakiś...
W meganie to raczej nie zda egzaminu, gdyż są dwuwłóknowe żarówki w światełkach i np w nocy włączając długie świała nie będzie rozłączał się obwód swiateł mijania co spowoduje przegżanie się żarówek. Niewiem czy we wszystkich meganach, ale w mojej w module sterowania kabiny da się włączyć opcje świateł deszczowych. wtedy zapalają sie po włączeniu zapłonu.
właśnie to samo ze schematu wyczytałem ( mam schematy z książki wkł renault megane ) ma może ktos inne schematy ?? jestem głupi już:( wypiolem sterownik włączam zapłon i na 2 stykach H1 I H2 od przekaźnika jest PLUS i tyle ręce rozkładam
Pin 32 - stały plus, Pin 1 - Engine control relay - napięcie po przekręceniu zapłonu, Pin - 40 wyjście masy po przekręceniu zaplony (wyjście tranzystorowe)-Engine control relay Piny 2,3,18- masa Pin - 48 pompka paliwa (0V) Pin - 52 ma wskoczyć plus po zapłonie - pompka paliwa Pin 24 -ignition switch czyli ma być plus po zapłonie
Masa 3,28, 33 plus stały 30 , po zapłonie 29.
Proszę o pomoc. Wczoraj usiłowałem odpalić swoją Meg a ta ani rusz. Rozrusznik się kręci i nic. Objaw jest taki jakby odłaczony był zapłon. Mam zainstalowaną instalację gazową. Auta nie można odpalić ani na gazie ani na paliwie. W przełączniku Gaz Paliwo słychać klepanie przekaźnika tak jakby coś w nim iskrzyło. Proszę o pomoc na co zwrócić uwagę, co...
Siema, mam taki problem, ostatnio zauważyłem w mojej Renówce taki problem. Otóż po np. jednodniowym postoju gdy włączam zapłon, zaczyna chodzić wentylator chłodnicy, gdy wyłączę zapłon to on nadal chodzi. Po odpaleniu samochodu i zgaszeniu wentylator się wyłącza i później już nie włącza się ponownie na zapłonie. Zaznaczam, że dzieje się to tylko na...
Wiem, że nie 1.1 ale w 0.9 był ten sam wtrysk co w 1.1 albo gaźnik i elektroniczny zapłon Digiplex. Dodatkowo były dwa różne silniki 0.9 - 899 i 903.
Witam.Podłącz plus od led do plusa za wł.klucza,minus od led do plusa od postoju w lampie.Kiedy włązczysz zapłon led zapalą się,przy włączeniu świateł drogowych diody się wyłązczą.
A moim zdaniem jednak coś z kołem albo źle założone albo przestawione względem GMP dlatego zapłon jest w innym miejscu skoro przed wymianą auto chodziło.P
OK. Dziekuje za informacje.
renault megane zapłon ustawić zapłon renault megane blokada zapłon renault megane
oświetlenie kurnika pianka klimatyzacja renault megane instrukcja obsługi
electrolux ew8tn3372p politechnika łódzka
Neoplan Cityliner – falujący wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej, czujnik ECT, diagnostyka Whirlpool ADG 9840 – błąd F7, przepływomierz, naprawa, czyszczenie, reset