poco wyłamywać otwarte drzwi najlepszy jest od simsona s51
Z ta linką przy kierownicy, to już trochę przesadziłeś :D Tak miały duże motocykle z ii wojny swiatowej i ich rosyjskie podróby patrz MK. Teraz robi sie to na procesorach. Sam zapłon w wersji CDI nie wymaga aku i jest banalnie prosty. Jednak zapłon ze zmiennym, w sposób kontrolowany, wyprzedzeniem wymaga procesora a procesor stałego napiecia 5 lub 3.3V....
Zobacz taką ofertę [url=https://www.olx.pl/oferta/progcdi-r... Posiada wybór sygnału wejściowego (hall, pickup coil, przerywacz)
Może i masz racje . Ale napisałeś : "Równie dobrze można zrealizować to wykorzystując moduł DC-CDI i układ RC na wejściu z impulsatora." Jeśli się nie mylę jest to zapłon też ze zmiennym kątem zapłonu ale to zapłon praktycznie analogowy ( bez mikroprocesora) . Pewnie układ RC spełnia funkcje opóźnienia zapłonu . Czy znalazł by się schemat takiego zapłonu...
Czy jest to może zapłon o zmiennym kącie wyprzedzenia, czy może zwykły?
W markowych sprzętach zapłon nie powinien pozwolić wytworzyć iskrę przy przeciwnym kierunku obrotów silnika (kolejność magnesów NS). W Husqvarnie stosuje się zapłon firmy SEM i w wielu przypadkach jest to zapłon ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Nie wiem jak jest dokładnie w tym modelu. Zły moduł zapłonowy mógłby diametralnie zmienić punkt i kąt...
I po jakiego grzyba chcesz zmieniać zapłon na CDI gdy ETZ ma ok 200W alternator??? Prędzej szedłbym w TCI o zmiennym kącie wyprzedzenia. Dziwne...
do kolegi banan- co by dała zmiana cewek. zarówno w zapłonie elektronicznym, cdi, platynkowym są takie same cewki, w pełni zamienne ze sobą- sprawdziłem. zapłony elektroniczne mają tylko czasem mniejsze cewki, ponieważ elektronik daje większy prąd, więc nie trzeba dużej, droższej, cięższej cewki 2 sprawa- w naszej polskiej terminologii (i nie tylko)...
Pod Planeta podpinałeś ? Rozrząd nie przeskoczył / przestawił się ? Jeżeli ok z nim to już niestety zdycha koło zmiennych faz rozrządu.
Jestem ciekaw jak przetoczysz stożek koła magnesowego tak aby nie powstało bicie, jak oszlifujesz stożek aby miał właściwy kąt, gładkość i "trzymanie" się na stożku czopu wału korbowego? Podałbyś orientacyjne wymiary stożka w WSK. Chińskie 2T mają większy rozmiar stożka w stosunku do włoskich silników, taki chiński zapłon masz podany w pierwszym poście....
możesz zakładac tylko ułady od crossowych motocyli :) dlaczego bo tylo one tam wytrzymają :D cz moze wykręcić nawet 13 000obr/min :) jesli chcesz to podam ci numer gg do gościa który coś na temat cz wie :P bobbik- masz troche dużą konkurecje ale jesli zrobisz zapłon z zmiennymi mapami w zalezności od obrotów i obciązenia w przystępnej cenie to może...
Witam! Czy rozwiązał może ktoś problem podmiany modułu w silnikach am6 z zmiennym kontem wyprzedzenia zapłonu na chiński moduł? Pacjent to Rieju 50 MRX 2006r zapłon to F5WX00 z sterownikiem/modułem Dellorto. Obecnie jest wszczepione coś takiego z symbolem JT140313 z standardową cewką WN co daje iskrę za wcześnie o jakieś 40°. Moduł orginalny jest uszkodzony,...
Jaki silnik i rok, tak jak ci koledzy napisali spalanie detonacyjne to zawczesny zapłon. Może to być ustawienie rozrządu, albo koło zmiennych faz rozrządu. Nie czytaj błędów tylko parametry( kąt zapłonu, itd.|) co do podszarpywania na wolnych i gubienia zapłonu to myślę że tu jest problem .BRAK spalania na cylindrze może powodować większe spalanie i...
Witam, Sprawdziłeś połączenie gaźnika z cylindrem?? Jak dostaje nawet najmniejszego fałszywego powietrza to będzie kichał. Posprawdzaj uszczelki. Zapłon CDI ze zmiennym punktem zapłonu?? Sprężynki na tym urządzonku mogły paść.
Zastanawiam się, po co tyle komplikacji przy module. Musiałbyś się dowiedzieć czy w w tym silniku występuje zapłon ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu, na co wskazuje stopień rozbudowania modułu CDI. Dopiero potem myśleć nad szukaniem zamiennika. Poza tym osobiście przetestowałbym działanie zapłonu w świetle stroboskopu przed demontażem modułu -...
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
Tyle że nie stać mnie aktualnie na którykolwiek z tych zapłonów. Silnik w czasie normalnej pracy nie chodzi na tak wyokich obrotach, bo nie jest wysoko strojony. Chodzi tylko o sam fakt że da się wykonać to samemu. Projekt ma też cele dydaktyczne. Tak przy okazji, Pan budował kiedyś zapłon z zmiennym kątem wyprzedzenia. Ostatecznie zdało to egzamin?...
Chińskie silniki "biegowe" 4T 50-110 cm³ mają zazwyczaj układy zapłonowe ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu, czyli zwykłe moduły zapłonowe stosowane także w silnikach dwusuwowych. Silniki skuterów 4T GY6 mają układy zapłonowe ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Zakładając taki zwykły moduł do skutera spowodujesz że zapłon będzie występował...
Witam. Od dłuższego czasu korzystam z tego forum. Chciałem się podzielić swoimi doświadczeniami. Mój pojazd z silnikiem KO: http://obrazki.elektroda.pl/7902232800_1... http://obrazki.elektroda.pl/4315790400_1... A to mocowanie tłumika według mnie najprostsze, może nie najładniejsze ale skuteczne. Zrobione z nakrętki łożyskowej,...
Mapa zapłonu nie jest w tym wszystkim najważniejsza bo można ją zaprogramować na zasadzie testu prób i błędów testując na moto. Na pewnej stronce : http://www.transmic.net/fichiers/cdi4347... Znalazłem ogólny schemat blokowy takiego modułu. Czy z pomocą takiego schematu można zbudować moduł ?? Który by sterował zapodawaniem napięcia ?? Jakie dane będą...
Silniki hit and miss sa zarówno nisko wysoko jak i średnioprężne. To jest raczej sposób regulacji zależnie od obciążenia. Sposoby zrobienia krzywdy jest różny zauważ ze najekonomiczniej jest zrobić takie kuku silnikowi na czas gdy nie potrzebuje pracować żeby nie tracić przy tym paliwa i zmagazynowanej energii w kole zamachowym. Ze względu na różne...
Zielono-biały to drugi koniec cewki zasilającej CDI. Podaj kod modelu tej Yamahy oraz zapłonu i modułu oryginalnego. Wszystko wskazuje że próbujesz podłączyć zwykły moduł od skutera, natomiast zapłon w tej DT125 ma zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu.
W tych silnikach zapłon nie jest łatwo ustawić.Wbrew pozorom!Nalezy najpierw Vagiem zblokować komputer sterujący,a następnie np.lampą stroboskopową ustawić zapłon na 6 stopni +-1 stopień.Mail rocaria(at)o2.pl
U mnie po kapitalnym remoncie silnika też Jawa dymiła bardziej na prawym gaże. Problem zniknął jak zamontowałem elektroniczny zapłon CDI własnej roboty. Gwarancję precyzyjnego punktu zapłonu uzyskałem stosując transoptory szczelinowe. W najbliższym czasie powstanie zapłon CDI ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu + odpalanie silnika w drugą stronę...
Masz na myśli zmienne wypełnienie ? Nie widzi mi się to w klasycznych układach z dławikami 8-O o ile w świetlówce można zastosować "elektroniczny" zapłon i zrobić generator o zmiennym wypełnieniu to z sodówką sobie tego nie wyobrażam (może dla tego że nikt tak nie robi) i nie będzie to takie proste.
Podejrzewam że w tym modelu będzie zapłon typu CDI, cewkomoduł firmy Motoplat, ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu, tak więc o cewce z Poloneza zapomnij. Posiadam serwisówkę do modeli CX, Apache, Free-style, Crono.
Opisywałem już w kilku miejscach w internecie mój sposób polegający na zastosowaniu gotowego modułu DC-CDI i wymianie impulsatora. Powinno też działać bez problemu na silniku 100 cm3 przy stałym kącie wyprzedzenia równym 17° OWK. Niestety nigdy nie miałem styczności z silnikami 100/125/150, nie wiem jak wygląda kwestia zmiennego kąta wyprzedzenia zapłonu....
Błąd wyskakuje tuż po uruchomieniu , tuż po dodaniu gazu, po jeździe czy może wystarczy tylko włączyć zapłon?
To zależy od wielu czynników. Czas spalania ładunku zależy od składu mieszanki i ciśnienia w cylindrze. W silnikach dwusuwowych z rezonansem zwykle wprowadza się opóźnianie zapłonu na najwyższych obrotach, a wyprzedzanie przed rezonansem. W silnikach strato stosuje się zapłony ze zmiennym kątem, zwiększającym kąt wyprzedzenia na wysokich obrotach (znacznie...
Przecież koło zamachowe jest jednocześnie magneśnicą prądnicy... To jak je wywalić? Ja bym założył kompletny zapłon od skutera, ma zmienne wyprzedzenie i daje zawsze pewna iskrę. Do tego powiększony dolot, większy gaźnik, dostrojony wydech oraz zmniejszona pojemność szkodliwa skrzyni korbowej. Taka Tak, ja zaczytywałem się artykułami Tomka Sałka.
Cześć! Od kilku/kilkunastu tygodni walczę z układem zapłonowym w Hondzie MTX 80. Dodam, że motocykl przeszedł kilka modyfikacji (malossi 115, pwk 28, króciec ssący 28 mm). Temat na forum znany, oryginalny moduł w cenach z kosmosu, a założenie nieoryginalnego modułu skutkuje absurdalnym wyprzedzeniem zapłonu. W związku z tym wpadłem na pomysł przeróbki...
Czasami, ale dość rzadko pojawiają się na Allegro moduły DC-CDI, zazwyczaj ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu.
To prawda. Impulsatory produkowane dą w dwóch wariantach różniących się polaryzacją: 1. Do silników o stałym kącie — pierwszy impuls ujemny, drugi dodatni. 2. Do silników ze zmiennym przyśpieszeniem zapłonu — pierwszy impuls dodatni, drugi ujemny. Dlatego ważne jaki jest impulsator i moduł zapłonowy. Jeśli podłączysz moduł stałokątowy do...
Świecę zapłonową podstawiałeś sprawną? Sprawdź co się dzieje z zapłonem i kątem wyprzedzenia w świetle lampy stroboskopowej. Możesz zmierzyć jakie wychodzi statyczne wyprzedzenie zapłonu. Kiedyś robiłem pilarkę Partner, tam był problem ze zbyt dużym kątem wyprzedzenia zapłonu (silnik odbijał przy zapalaniu). Później miałem skrajnie zniszczoną ale na...
Przydałby się taki moduł z prawdziwego zdarzenia, inteligentny, ze zmiennym wyprzedzeniem zapłonu. Owszem przydał by się ale niesie to też za sobą inne zmiany. Zamiast przerywacza trzeba było by zastosować czujnik bezstykowy a to już kolejne wydatki i kombinacje. To coś dedykowanego dla osób chcących tanio i prosto ulepszyć zapłon w starych pojazdach.
Po pierwsze sprawdź jak długą iskrę daje zapłon (ze samego przewodu WN). Po drugie zmierz rezystancję cewki zasilającej i impulsatora. Tak poza tym w serii NSR stosowano moduły zapłonowe o budżetowym wykonaniu i zalane elastyczną masą. Niskiej jakości laminat, lutowanie na fali i wibracje silnika sprawiają, że luty pękają i moduł przestaje prawidłowo...
Ze świetlówkami kompaktowymi jest najłatwiej gdyż mają wbudowany układ zapewniający zapłon i poprawną pracę - wystarczy zasilić ją napięciem zmiennym lub stałym. W przypadku klasycznych świetlówek jest już trochę pod górkę, gdyż porządna przetwornica powinna realizować 3 fazy pracy lampy: - podgrzanie żarników (skrętek) na końcach lampy przez około...
Witam wszystkich mechaników mam problem z Peugeotem 206 1.6 benzyna wyskakuje mi błąd 1327 czujnik zmiennych faz zapłonu gdzie to moge znaleść w aucie ten czujnik pozdrawiam wszystkich
Sprawdz może zatkało się odpowietrzenie zbiornika(zaczołby się mulić po kilkuset metrach jazdy),chyba żę to pompka paliwa podciśnieniowa(coś jak w pile spalinowej),ewentualnie zanieczyszczony gażnik.Zakładam że zapłon jest ok.
K jet. może mieć regulator temiczny, ale on tylko zwiększa obroty na zimnym silniku. Po nagrzaniu milczy jak grób a obroty są stałe. Niektóre wersje maja regulator obrotów sterowany jak w KE, jak to zapewne ma miejsce w tym przypadku. K jet. napewno nie ma TPS-u, może natomiast mieć mikrowyłącznik odcinający pompę gdy zapłon jest włączony, a silnik...
Żaden z tych modułów nie będzie pasował. Czytaj uważnie to co Carrot napisał Ci kilka razy. Potrzebujesz oryginalnego modułu zapłonowego oraz modułu do sterowania zaworu wydechowego. Lepiej daruj sobie kombinowanie w szukanie chińskiego modułu DC-CDI. Poza tym moduł RS125 posiada zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu. Przerabianie na stały kąt grozi zatarciem...
Robiłem zmienny zapłon do MZ 150 z impulsatorem i dopóki nie obłożyłem kompletnie płytki folią ekranującą coś się pieprzyło - nawet zbliżenie miernika cyfrowego do motocykla powoduje jego zawieszanie. Z tego co zauważyłem najbardziej sieje cewka WN. Także nie żałuj i ekranuj :D
nie wiem szukam wszelakiego sposobu by poprawić zapłon łuku przy prądzię przemiennym wczesniej czytałem coś o dławikach ale własnie na ogół po zastosowaniu mostka do spawarki a jak to jest na zmiennym macie jakiś pomysł czym poprawić zapłon łuku (bo niestety na zakup diod w obecnej chwili brak kasy a sprzęt potrzebny). prosze o podpowiedzi
Auto jak w temacie czasami silnik pracuje ok a czasami plewi. Rozrząd wymieniony z kołem zmiennych faz, cewka, świece, ciśnienie na cylindrach w granicach 10-12 bar, komp pokazuje błędy wypadanie zapłonów, elektrozawór zmiennych faz rozrządu. Czy zawór może generować wypadanie zapłonu.
To nie jest tak WAIT pojawia się po kilkukrotnym wpisaniu złego kodu , a czas oczekiwania jest zmienny ; i każdorazowo wydłuża się po zatwierdzeniu złego kodu. W skrajnym przypadku jest to zazwyczaj 24h ;). Ważne radio musi być cały czas włączone , zapłon w aucie też i podczas oczekiwania na zakończenie "kary" nic nie naciskamy ani nie wyłączamy radia...
Nie musisz budować prostownika ani stabilizatora. Motorower Java 50 miał zapłon iskrownikowy oraz normalną butelkową cewkę wysokiego napięcia. W iskrownku dwie cewki były odpowiedzialne za generowanie prądu na oświetlenie a jedna na zapłon. Oczywiście generowany był prąd zmienny i to o częstotliwości uzależnionej od obrotów silnika.
Że tak wtrącę i zapytam z ciekawości. A jak wygląda sprawa zgrania fazowego przy modułach cdi ze zmiennym kątem stosowanych czasem w skuterach 4T
Trochę się poduczyłem tak jak kolega mi radził i stwierdziłem że prawdopodobnie jest to jednak wina modułu. Chciałbym zrobić taki moduł ale ze zmiennym kontem wyprzedzenia zapłonu bo słyszałem że jest coś takiego ale nie mogę znaleźć schematu wie ktoś coś więcej na ten temat??
Ewidentnie alternator trójfazowy i zapłon typu DC-CDI. Są dostępne moduły pomarańczowe "Inca 4T" z Wilmatu (WM Motor), ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu, ale niestety są one niskiej (wątpliwej) jakości. W takiej cenie niczego lepszego nie znajdziesz. Ogólnie moduły DC-CDI są trudno dostępne i drogie.
Dwa grube przewody to stały plus i masa. Pozostałe dwa to sterowanie. Jeden z nich ( nie pamiętam koloru ) to zapłon ( plus po włączeniu zapłonu ) a drugi to info z kompa silnika o wymaganej mocy wentylatorów ( impuls o zmiennym współczynniku wypełnienia od 9% do 92% ). Amplituda impulsu musi być zbliżona do napięcia 12V w instalacji. Jeśli na chwilę...
witam A co myśli pan o zmiennym kącie wyprzedzenia zapłonu?? Czytałem gdzieć(nie wiem, czy to prawda) że w 4-sówach jest wyprzedzenie przy niskich obrotach 2mm, a wysokich ok. 4mm. Czy stosowanie czegoś takiego jest opłacalne, czy to bujda?? Jeżeli chodzi o ten zapłon ze strony http://btelectronic.sweb.cz/lightcdi.htm , to czy różni się on czymś ot...
Tak, gdyby chodziło o korekcję rzędu 1° - 2°. Ja tu potrzebuję zmienić o blisko 15°. Nie ma możliwości przesunięcia cewki, czy zamontowania jej odwrotnie. Rowek wpustowy jest skierowany w stronę wykorbienia. Koła magnesowe są produkowane z dokładnie takim samym położeniem, jedynie oryginał Zenoah ma wpust odlewany (stały) w kole magnesowym. Chyba że...
Już jest http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Dzięki za linka. Doszedłem do wniosku ze to jest moduł AC z dodatkowym plusem po stacyjce ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu silnik GY-6 i teraz mam pytanko czy wszystkie moduły ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu typ 4T GY-6 mają dodatkowy plus po zapłonie?? Przeglądając allegro jest...
Aha o to Ci chodzi. No to policz sobie tak, żeby przy maksymalnych obrotach kąt zwarcia wynosił np. 180*. Załóżmy, że maksymale obroty to 6000obr/min tj. 100obr/s = 100Hz czyli okres T = 0,01s, a 180* to pół okresu czyli T/2=0,005s = 5ms. PS. to chyba nie jest najlepsze rozwiązanie bo będziesz miał stały czas odcięcia prądu cewki, a zmienny czas ładowanie,...
Cześć, Panowie, założyłem zapłon CDI w MF70. Potrzebuję teraz modułu na prąd stały ze stałym kątem. Ale nie mogę nigdzie znaleźć takiego. Czy istnieje jakaś szansa, żeby go gdzieś dorwać, ewentualnie przerobić obecny z zmiennym na stały? Dzięki.
Kolego między 110 a 113 nie ma wiele różnic jak twierdzisz! Na początku tego postu ponoć szwankował pilot, a teraz trzeba aktywować wszelkie funkcje pilotem? Przesłałem Ci dokumentację którą posiadasz od pół roku i nie umiesz sobie poradzić? Szkoda, bo jest tam wszystko napisane co Ci potrzeba, chyba że dalej uparcie twierdzisz, że alarmy wiele różni......
Jeśli na odwrotnie podłączonym też nie działa, to jedyny wniosek - uszkodzenie modułu zapłonowego. Tam jest CDI? Przedstaw zdjęcie tego modułu. Spotkałem się z takimi uszkodzeniami modułów zapłonowych CDI ze zmiennym kątem, w wyniku których kąt wyprzedzenia przestawiał się na maksymalny, co skutkowało awarią silnika. Zapłon CDI musi mieć znacznik na...
jeszcze jedno pytanko.. a czy do wyprzedzenia zaplonu potrzebna jest mapa w pamieci czy mozna to zrobic algorytmem?? np zeby wraz z wzrostem obrotow coraz wicej odejmowalo od zmiennej ktoraj wartosc odpowiada za czas odpalenia iskry?
Doszło mi do głowy jeszcze jedno zastanowienie.. bo cewka sama w sobie nie generuje prądu, a jedynie zmienia jego napięcie. Czy więc to co mam jest dokładniej połączeniem małej prądnicy (która pod wpływem zmiany ilości linii pola indukuje prąd) i cewki? Zarówno sam obracajacy się magnes jak i sama cewka nie wytwarzają prądu elektrycznego. Dopiero połączenie...
Przekręć zapłon , zobacz co pokazuje MAP. Odpal auto i zobacz co pokazuje MAP na wolnych obrotach. Pytałem czy sprawdzałeś zawór zmiennych faz.
Witam was ślicznie. Moim projektem inżynierskim jest budowa układu zapłonowego ze zmiennym kątem zapłonu w motocyklu. Impulsy odnośnie położenia wału otrzymywane są z malutkiej cewki znajdującej się na statorze. Problem jaki mam, to jaki układ do formowania impulsów zrobić. Póki co mój układ formowania jest zrobiony na komparatorze z dodatnim sprzężeniem...
chodzi mi o zastosowanie modułu o zmiennym kącie wyprzedzenia zapłonu z samochodu do motocykla. Słyszałem że jakieś volvo miało w module wejście na podciśnienie z kolektora.myślę że taki moduł byłby lepszy od zapłonu z kątem statycznym.czytałem coś o sportowych modułach do skuterów z otwartą mapą zapłonu, ale do końca nie wiem o co chodzi.
A może to napiecie zmienne, co? Bo jak idzie z generatora na transformator, to raczej stałe nie jest.
Jak kolega w poprzednim poście napisał po zatrzymaniu silnika należy zaraz wyłączyć zapłon, albo zainwestować w urządzenie które będzie to robiło za nas, tzn będzie odcinało zasilanie na cewkę zapłonową np 10-15 sek.. po zatrzymaniu silnika (np przy braku napięcia ładowania). Grzanie się cewki zapłonowej przy zatrzymanym silniku w tym przypadku to normalna...
tak jeśli mówimy o czterotakcie, ale żaden dwusów tego nie zniesie. spalanie stukowe to inna bajka, jest wtedy kiedy warunki spalania powodują, że płomień w silniku nie pali się równomiernie, tylko jest obszar w głowicy gdzie mieszanka zostaje sprężona i jej zapłon powoduje spalanie detonacyjne(szybkość około kilku kmh). Dlatego w starszych konstrukcjach...
Witam. A gdy się pomylimy.Według mnie przy prądzie zmiennym kolejność nie powinna mieć tak znaczącego znaczenia. Dodano po 14 Po to są oznaczenia producenta aby się do nich stosować. Czy to jest takie niezrozumiałe? Ja nie neguję oznaczeń producenta .Ja pytałem co się stanie gdy się pomylimy.
No to proszę bardzo propozycje: Skutery Kymco Super 9 (dwusuwowy, stały kąt) - nowe "racing" 180 zł made in tajwan. Z chińskimi podróbkami z Wilmatu nie miałem styczności. Skutery Yamaha Aerox, Jog itp. od 2004 roku - chińskie żółte podróbki na Allegro od 70 zł. Yamaha TZR 50 - moduł MORIC ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu (opóźnianie od pewnej...
napięcie z impulsatora - pojedyncze V. I takie napięcie jest także podawane z modułu na cewkę zapłonową, Ciekawostki przyrodnicze, jak mawiał jeden z moich nauczycieli akademickich. Mamy do czynienia z napięciem przemiennym o zmiennej częstości i amplitudzie. Zależy w którym punkcie układu. Pomiary nie muszą być dokładne i lepiej je robić multimetrem...
Kolego musisz rozpoznać, jakie cewki są w alternatorze (prądnicy prądu zmiennego) i co one "obsługują" (tj. zapłon, światła, czy ładowanie akumulatora). Myślę, że pomyliłeś podłączenie - poszukaj w internecie właściwego schematu i do pracy. Dla informacji podaję (mam skuter japoński, z Tajwanu i Chińczyka), w których światło główne, zapłon i ssanie...
Pytanie było teoretyczne ponieważ początkowo podłączyłem jeszcze inaczej i uszkodziłem zapłonnik. Kupiłem orginalny zapłonnik za 40 PLN i musiało ruszyć. Ale zgłębiłem temat, na temat lamp sodowych, podrzucam przydatne materiały: 1. Różnica między układem szeregowym a szergowo-równoległmym: https://www.youtube.com/watch?v=il6UcULD... 2. Różne możliwości...
Co? Od kiedy to niby MZ nie mialy zmiennego wyprzedzenia zapłonu? tylko te nowsze MZ 251 miały moduł zapłonu, i to modul ze zmiennym wyprzedzeniem zapłonu! Nie montowali w nich modułu ze stałym wyprzedzeniem.
Witam serdecznie, Identyczny temat był już poruszany na forum ale niestety brak rozwiązania problemu. Link do starego tematu na elektrodzie : https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Problem polega na wypadaniu zapłonów z powodu zbyt dużej korekty paliwa. Sterownik zmienia czas wtrysku na zbyt krótki na dwóch cylindrach co w efekcie daje...
Witam więc po kolei: 1. silnik dwusuwowy układ zapłonowy elektroniczny 2. schemat układu zapłonowego http://obrazki.elektroda.pl/9036505000_1... początek jest prawdopodobnie taki sam jak w linku ze schematem z pierwszego postu(nie rozbierałem dalej więc nie wiem - ale wyglądają identycznie więc dlatego tak sądzę) przewód biały został...
Znowu podajesz link do schematu który nie pasuje do tego silnika, na schemacie jest zwykły moduł stałokątowy do silników dwusuwowych. Moduły zapłonowe do silników czterosuwowych (ze zmiennym kątem) są dużo bardziej skomplikowane ze względu na układ sterujący kątem wyprzedzenia zapłonu (przyśpieszczacz). Dla przykładu: http://www.motelek.net/andere/cdi/china_...
Witam. Poszukuję schematu zapłonu stykowo tranzystorowego, takiego aby można było go zastosować w simsonie z instalacją 6V. Zdążyłem sie dowiedzieć ze takie schematy są ale nie nadają się do simsona w którym jest napięcie zmienne. Chiałbym wyeliminować takim zapłonem iskrzenie na przerywaczu. Więc jeśli ma ktoś taki schemat albo mógłby mi w jakiś sposób...
Aż chcę się na taki motor patrzeć :) na chwilę kierunek się zaświecił, ale po chwili wszystkie diody się wypaliły Najpewniej sprawdzić co się dzieje na klemach akumulatora oscyloskopem, skoro multimetr głupieje, albo jakieś śmieci idą od zapłonu albo prostownik przepuszcza zmienną. ok, ale co to jest oscyloskop ?, śmieci idą od zapłonu, jakie ?, prostownik...
A czy nie był to moduł od quada, jedna wtyczka 5 pinów? Bo te silniki jako jedyne mają stały kąt. W silnikach 4T są stosowane moduły ze zmiennym kątem (przyśpieszanie zapłonu wraz ze wzrostem obrotów), są to zazwyczaj moduły dwie wtyczki 2+4 piny lub moduły Baotian jedna wtyczka 6 pinów. W dwusuwach stosuje się stały kąt wyprzedzenia. Moduły jedna wtyczka...
Generator prostokąta 50Hz najlepiej o zmiennym wypełnieniu impulsu, zasilacz 12V i tranzystor NPN dużej mocy... oczywiście przewód W.N. i świeca. Wypełnienie stałe, zmiennna częstotliwość
Da się w miarę prosto zrobić zapłon CDI w każdym pojeździe.Trzeba wykorzystać napięcie zmienne które daje prądnica/alternator.Potrzebujesz mały ok 5Watt transformatorek sieciowy 230/8-15v i parę elementów elektronicznych.Do tego potrzebujesz małego silnego magnesu i jakiejś cewki zapłonowej.Wszystko masz w załączniku.Oczywiście magnes musisz przykleić...
I co ten podwójny pozystor daje z tą sztabką metalową? Dłuższą bezwładność czyli dłuższe grzanie? Teraz powstaje kolejne pytanie czy jakiś minimalny prąd po zapłonie płynący przez skrętki ma na coś wpływ? Może to jest pozytywne zjawisko? Czyli podgrzany już pozystor jakiś tam prąd puszcza przez skrętki. ile Ohmów ma ten pozystor w 80 stopniach Celsjusza?...
Witam przerabiam zapłon w siniku 2-cylindrowym(bokser 4suw iskra jednocześnie w obu cylindrach ,platynka+ cewka WN z dwoma kablami na świece).Chciałbym to zrobić na impulsatorze i CDI DC. Montowałem chińskie zapłony DCI DC z gy6 w różnych przeróbkach ale był to zawsze jeden cylinder.Czy moduł CDI uciągnie cewkę na dwa cylindry? Czy może jakiś inny moduł...
tak, ale moduł musi być zasilany napięciem zmiennym (nie z akumulatora)
miałem kiedyś passata b5 wiec może to być zamarznięty zamek lub wygięta blaszka zwalniacza zamknięcia (jeśli eks. właściciel złamał klucz to by tak wyglądało) sugestia : wstaw pojazd do ciepłego garażu i poczekaj 3 godziny ... może sam zamek odpuści. jeśli nie to rozbierz tapicerkę (jest wklejona na taki plastelinowy klej) i postaraj sie ręcznie odblokować...
witam. chciałbym przerobić moduł zapłonowy w swoim motorku na cdi (ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu), ale tak właściwie nie wiem jak się za to zabrać. myslałem nad tym, aby wykorzystać obrotomierz led, którego projekt zamieszczam poniżej http://obrazki.elektroda.net/2_125016798... tutaj daję schemat mojej całej instalacji zapłonowej: http://obrazki.elektroda.net/44_12501681...
Chciałbym zastosować moduł ze zmiennym kątem w MZ ETZ251. Mam klasyczny przerywacz, i chętnie pokusiłbym sie o zastosowanie właśnie tego modułu. Wiesz może jak wygląda mapa zapłonowa do tego modułu? I czy jest możliwe wgranie nowej mapy? Posiadam mapę zapłonową do ETZ jakby sie niewiele różniła to bym na pewno to zastosował. A jeszcze jakby dorobić...
witam. chciałbym zrobić opóźniacz impulsu, tylko nie wiem jaki scalak należy zastosować i w jakiej konfiguracji, słyszałem o 74121 i ne555, ale nie wiem jak to podłączyć, czytałem datasheet, ale nic mi to nie daje. potrzebuję regulowane takie coś potencjometrem. potrzebne mi to jest do konstrukcji modułu zapłonowego do motoru ze zmiennym kątem wyprzedzenia.reasumując-...
Nie można porównywać prądnicy z Simson'a do prądnicy z WSKi ponieważ mogą być inne natężenia strumienia magnetycznego indukującego prąd w cewkach, o obrotach już nie wspomnę, Nie możesz wykorzystać drutu z cewki ładowania od Simson'a, przewijając go na rdzeń z WSKi. Nie pamiętam dokładnie ile w WSK jest cewek na 6V ale wydaje mi sie że dwie połączone...
Z moich obserwacji wynika ,że iskra na niskich obrotach jest na końcu nabiegunnika przy wyższych obrotach przesuwa się ( skokowo) na jego początek i przesuwa , wyprzedza zapłon o długość nabiegunnika ( nie zawsze o całą, różne moduły CDI)
To silniki lotnicze, do współpracy ze śmigłami jako napęd bezpośredni. W samolotach nie stosuje się skrzyni biegów, co najwyżej przekładnie. Przekładnie montujesz do wału silnika, a do wału wyjściowego przekładni, mocujesz śmigło. Do przepustnicy mocujesz serwomechanizm, który operuje gazem. Zapłon potrzebuje napięcia, a silniki paliwa. Podłączenie...
Witam kolegę odrazu zacznę by się nie rozpisywać hehe... Junak 905 euro4 czyli wtrysk, zrobiłem jak kolega, zamieniłem 50cc na 125cc cały silnik, yebalem przepustnice wtrysk i pompę po złożeniu wszystkiego odpali fakt... kontrolka komputera, wiadomo pomarańczowa. No i co,,, moc jakby zmalała 5tys odcinka masakra... Po dłuższej myśli sprawa wygląda tak,...
Może olej za rzadki (0W30)? Lepszy jest 0W40 lub 5W40 Zalany jest olejem 5W30 od początku i do 50 000 km nie było takich odgłosów. Nie wiem jak dokładnie w tym silniku działają zmienne fazy rozrządu, ale mam wrażenie jakby zapłon był przestawiony przy tych obrotach 2500 . Na filmie właśnie słychać to takie dziwne grzechotanie. Mam przejechane dopiero...
Co to za dedykowany zamiennik modułu zapłonowego? W NSR75/CRM75 jest specyficzny zapłon, jak i większość części silnika/nadwozia, ciężko wstawić tam co innego. Moduł zapłonowy na wejściu zasilania posiada podwajacz napięcia. Stosując inny moduł trzeba pamiętać że nie może posiadać na wejściu diody blokującej ujemną połówkę napięcia zasilającego. Trzeba...
W takim razie można próbować podpasować moduł zapłonowy od innych moto 4T ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Trzeba tylko zorientować się co do kształtu tzw. "mapy zapłonu", a dokładnie przy jakich obrotach jest pełny kąt wyprzedzenia zapłonu o raz upewnić się, czy początek i koniec znacznika wypada na minimalnym i maksymalnym kącie wyprzedzenia...
Witam, mam taki problem chcę zrobić moduł zapłonowy ze zmiennym wyprzedzeniem zapłonu na mikroprocesorze ATTiny2313-20 Mam już napisany program do tego mikroprocesora lecz nie mam mapy zapłonu. Zdobyłem trochę potrzebnych informacji by to napisać/narysować takich jak : Wyprzedzenie zapłonu wynosi ok. 17 stopni ,wyprzedzenie to 0,2 stopnia na jednostkę...
Stary kawał , z tym kondensatorem na zmiennym , pamiętasz? Można centralkę gazu podpiąć pod pin obrotomierza , jeżdzić z zapasową cewką w kieszeni. W tym wypadku sprawdzić nachylenie właczania tranzystora sterującego na module zapłonu , bez oscyloskopu nie da rady , lub podstawić inny moduł.
Odpalasz symulator i liczysz liczbę cykli potrzebnych do wykonania procedury dzielisz ją przez częstotliwość taktowania mikrokontrolera i mnożysz przez maksymalne obroty silnika jak wyjdzie więcej niż 1 to się nie wyrobi jak mniej jesteś zadowolony . Zmienne masz w zasadzie 3 rzeczy taktowanie mikrokontrolera , maksymalne obroty lub poprawianie procedur...
Jak zasilania nie będzie to: -To podłącz żarówkę jednym przewodem do plus 12V np na akumulatorze a drugi kabel w jedną z końcówek wtyczki wentylatora włącz zapłon i reguluj nawiew, potem przełóż kabel żarówki w drugą końcówke wtyczki wentylatora i reguluj. Jeżeli żarówka w którejś z tych opcji będzie świecić ze zmiennym natężeniem to sam regulator masz...
Wystarczy że cewka nie jest wystarczająco ciasno nawinięta i drgania uzwojeń spowodowane zmiennym polem magnetycznym doprowadzają do przetarcia się izolacji ma drucie nawojowym. Skutek? spada napięcie generowane w cewce i w konsekwencji nie zadziała prawidłowo moduł zapłonowy... Cewka zalana jest żywicą, co warstwę i też długo nie działa, a więc drut...
Mi się udało zasilić 2 lampy 40W (świeciły pełną jasnością) z przetwornicy na trafie z ATX, ale nie jestem zadowolony z pracy tej przetwornicy. Przy zasilaniu lamp napięciem zmiennym bezpośrednio z trafa układ pracuje nieefektywnie i występują spore straty mocy w mosfetach, mimo iż użyłem IRFZ44. Do zapłonu i ograniczania prądu każdej z lamp użyłem...
Nie twierdze że znam lub wiem lepiej tym bardziej nie miałem zamiaru nikogo krytykować ale, dziwi mnie po co zadawać sobie tyle trudu jeśli według mnie np. silnik vw polo1.1 bez większych przeróbek nadawałby się idealnie ( niska cena, prostota konstrukcji, nie stwarza problemów przy zasilaniu gazem,posiada regulator kwz. ,który jest niezbędny do pracy...
zasilacz zmiennym układ prądem zmiennym zmiennym kątem
wypełniać ubytek protokół oględzin instalacji generator alternator
giętarka hydrauliczna miernik naładowania akumulatorów
Niedziałająca spacja w klawiaturze Logitech Combo Myjka Lavor nie włącza się - diagnostyka i naprawa