Wydaje mi się że "normalnie" raczej odcina się zasilanie cewki zapłonowej..
Cewka zapłonowa czujnik halla, połączenia kabli
OK. Chciałeś, żeby dawał ładne zbocza, ale w tej konfiguracji nie bedzie działał. Nie mozna do końca ufać symulatorom. Nie działa np. symulacja Twojego układu w Workbenchu. Dopiero "złożenie" układu 555 (zrobienie schematu wewnetrznego) z elementów w Workbenchu pozwoliło na symulację. Zgodnie z przewidywaniem, nie zadziałał. :cry: Zadziałało inne połaczenie,...
Tylko hall, moduł i cewka. Moduł jest montowany na podszybiu po stronie kierowcy, sprawdź bo może go tam jeszcze masz i z oryginalnej wiązki może coś zostało. Opis wyprowadzeń modułu: 1. cewka zapłonowa 2. masa 3. masa do czujnika halla 4. plus po stacyjce 5 plus do halla 6 sygnal z halla
(at)robokop Dokładnie, moduł który jest pod cewką. Szybki sposób sprawdzenia: -Zdjąć przewód idący z cewki do kopułki -Włożyć w niego świece -Odpiąć trzypinowy wtyk czujnika halla na aparacie zapłonowym -do środkowego pinu włożyć kawałek miedzianego drutu -Włączyć zapłon -Dotykać drucikiem do masy Na świecy jest iskra - winny czujnik halla w aparacie...
to co opisujesz świadczy o przebiciu wewnątrz listwy zapłonowej, jak chcesz się upewnić to zbliż elektrody na świecy w uszkodzonym wyjściu - powinno "się poprawić" przeskakiwanie iskry. nie mam schematu ale tak myślę że w tej listwie nie ma nic więcej jak 2 dwuwyjściowe cewki zapłonowe (silnik skody) i prawdopodobnie uzwojenia pierwotne po jednym odczepie...
moduł
Witam! Kod 42 to brak impulsów z układu zapłonowego. Prawdopodobnie przyczyną jest czujnik Halla w aparacie zapłonowym. Pozdrawiam
Do sprawdzenia, moduły zapłonowe, czujnika Halla, sterowniki, wszelakiego rodzaju czujniki indukcyjne w aucie, ale potrzeba do tego wykresu, z którym można co nie co porównać, jeśli takie posiadasz to jak najbardziej słuszna droga.
,przepływka też A gdzie on ma przepływomierz??
Piny w module są opisane od prawej do lewej, czyli od d... strony 1 1 cewki zapłonowej 2 masa (kluczowa dla działania, czyli najlepiej gruby kabel bezpośrednio do klemy aku) 3 masa halla (do złącza minus na aparacie) 4 + za stacyjką jednocześnie do drugiego końca uzwojenia cewki WN 5 zasilanie czujnika halla, czyli + na aparacie zapłonowym 6 impulsy...
link kolegi nie działa najlepiej oscyloskopem ale totalny zgon mozna stwierdzic inaczej przy zasileniu czujnika nap i atakowaniu go z czola metalow elementem powino na przew sygnałow indukowac sie napieci badz inaczej w układzie zapłonow puscic impulsy na moduł i zobaczyc czy reszta działa pozdrawiam te punkty musza byc bo sie nie skusze na podglad
zobacz czy w tym czasie jak nie chce odpalić wtryskiwacz daje paliwo jeśli nie to czujnik halla jeśli paliwo jest to moduł pod cewką zapłonową
takw esco 1,4 na gaźniku jest klasyczny układ zapłonowy z hallotronem.Zdejm wtyczkę z aparatu,odłącz kabel w.n. idący od cewki od kopułki i przybliż na odległość około 1 cm od karoserii,włącz zapłon i cyklicznie zwieraj środkowy pin wtyczki aparatu z masą.Powinna przeskaiwac iskra.
prawdopodobnie powoli pada ci pompa paliwa sprawdź ją
Prąd do cewki dochodzi? Może być też padniety czujnik Halla w aparacie zapłonowym, ale skoro wymieniłeś cały aparat, to raczej nie wchodzi w grę.
2E ma tradycyjny aparat zapłonowy z czujnikiem Halla. Jego następcy mają czujnik wału, skitrany w okolicach filtra oleju, ale też bez związku z kołem zamachowym. Jeśli trzęsie, przerywa i gaśnie, to obleć przewody podciśnieniowe dookoła (serwo!) i przewody odmy.
Proponuję sprawdzić "u źródła" czyli czujnik Halla w aparacie zapłonowym - czy ma impulsy na wyjsciu (gdy auto nie pali).
Sprawdz aparat zapłonowy ,kopułka palec a i czujnik halla może umiera. pozdrawiam
Nie ma przerywacza jest nadajnik Halla w aparacie zapłonowym. System wtrysku L-jetronic starszy model i nowszy Motronic.
Tu jest, widzisz 3-pinową wtyczkę? Łapany na dwie śruby M6, potrzebny klucz nasadowy 10mm. każdemu podaj na tacy gotowe rozwiązanie... Eeee, widzę że nie ma się co produkwać..... http://obrazki.elektroda.net/33_12128300...
Halla sprawdź.
Miałem podobną sytuację co prawda w innym aucie ale objawy te same i wiek konstrukcji zbliżony ;) Ja stawiam na czujnik Halla w aparacie zapłonowym
Czujnik halla, temperatury, podmień cały aparat zapłonowy.
Częstą przyczyną gaśnięcia w tych samochodach jest uszkodzony czujnik Halla w aparacie zapłonowym. Jego wymiana nie jest ani czasochłonna ani bardzo droga. Pozdrawiam.
Pompa (i jej przekaźnik) to raczej nie jest bo silnik gaśnie w czasie jazdy. Albo jak ktoś tu sugeruje -cewka zapłonowa lub wg. mnie może to być czujnik halla w aparacie zapłonowym. czujnik halla można łatwo sprawdzić (ale potrzebny jest klucz do odkręcenia aparatu i woltomierz).
poszukuje schematu modułu zapłonowego pod halla do MZ ETZ 251
Sprawdż czujnik halla w aparacie zapłonowym
A zasiliłeś czujnik halla?
Witam, Czy przypadkiem nie został przestawiony czujnik Halla w aparacie zapłonowym (najszersza przerwa odpowiada zapłonowi pierwszego cylindra). Palec rozdzielacza ok? Nie ma przebicia na ekran kopułki?
Sprawdź czujnik wału korbowego (dioda LED). Leonek, wiesz co sobie sprawdź? Ubity czujnik Halla w aparacie zapłonowym, stąd tylko raz iskra pstryknie po włączeniu zapłonu.
Jak silnik na aparacie zapłonowym to ten błąd zawsze występuje.
Do weryfikacji czujnik położenia wału. na YT po wpisaniu: "czujnik położenia wału korbowego" znajdziesz filmik pokazujący jak go sprawdzić. To dość typowa usterka. Jak sprawdzić coś, czego tam nie ma? Skoro jest kopułka z palcem, to X14NZ - system z czujnikiem Halla w aparacie zapłonowym. Pewnie albo sam czujnik zdechł, albo moduł zapłonowy. Miałem...
Noto został Ci jeszcze do sprawdzenia tylko czujnik Halla w aparacie i moduł zapłonowy(tak często pomijany)
Tak, to jest czujnik Halla.
Odpal i leć ręką po przewodach pod maską, może znajdziesz ten felerny. Nie wiem jaką tam masz wersję, ale zacznij od takich rzeczy jak czujnik położenia wału, czujnik halla, cewki/moduły zapłonowe, może wysunięty jakiś przekaźnik w skrzynce itp. Coś innego przy okazji też przygasa czy tylko silnik? Pozdrawiam
Witam na początku odpowiem ,wszystko idzie przez sterownik, na początku sprawdź czy jest iskra i czy po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłon pracuje pompa , powinna pracować przez około 5 sekund, jeśli nie pracuje to może być walnięty przekaźnik czasowy a w najgorszym wypadku sterownik ,co się rzadko zdarza .Jeśli masz iskrę to jest ok ,jeśli niema...
Obstawiam tradycyjnie: padł czujnik Halla (w aparacie zapłonowym). Po nim nie ma iskry i zaczynają się wymiany cewek jedna po drugiej. A to droga donikąd. Oddać do fachowca, naprawdę, to najlepsza rada. i to jest najlepsza rada.
Sprawdzić zasilanie na czujnika Halla, module zapłonowym i cewce. Sprawdzić czy z Halla wychodzi sygnał podczas kręcenia rozrusznikiem, czy dociera sygnał do modułu zapłonowego i czy z niego wychodzi na cewkę.
możesz też zwierać środkowy pin kostki aparatu do masy i wtedy powinna skakać iskra (sprawdzaj na przewodie z cewki zapłonowej)
Obroty silnika są utrzymywane na stałym poziomie, ale przecież obciążenie stałe nie jest i musi być jakiś mechanizm odpowiedzialny za utrzymywanie stałych obrotów niezależnie od obciążenia. Podobne rozwiązanie jak proponujesz masz w silnikach z zapłonem Digiplex, tyle, że to układ rozdzielaczowy. W swoim poprzednim poście dodałem schemat podłączenia...
Masz bardzo dziwne pomysły z tym rozdzielaczem. Halla zostaw spokoju. Mono-Motronic sobie oblicza pożądany kąt wyprzedzania zapłonu a że musi znać położenie wału to ma od tego ten czujnik. W starszych Mono-Jetronic sygnał z halla bezpośrednio szedł na moduł (wzmacniacz) zapłonowy.
1 ( zielony) zacisk cewki 2 brązowy masa 3 brązowy z paskiem masa halla 4 czarny plus zasilania 5 czerwony zasilanie halla 6 zielony z paskiem sygnał z halla
Między aparatem a cewką powinien być jeszcze moduł zapłonowy
Witam! Tam jest czujnik indukcyjny, a nie czujnik Halla. Pozdrawiam.
a czy może być uszkodzony aparat zapłonowy tam jest czujnik halla - można to sprawdzić?
Akurat rozrząd jest do sprawdzenia w tym silniku dosłownie w 5 min: Ściągasz górną osłonę, na kole pasowym jest znak, na kole rozrządu również, w aparacie zapłonowym też jest kreska widoczna po zdjęciu osłonki kurzowej czujnika halla
Sprawdz aparat zapłonowy (czujnik halla)
Witam! Mam pytanko jak naprawić lub wyczyścić czujnik Halla w aparacie zapłonowym Boscha (w oplu corsie B C14NZ)?
Prawdopodobnie padł moduł zapłonowy albo czujnik halla w aparacie zapłonowym Proponuję sprawdzić czujnik
Przecież napisałem , że cewka dobra. W czym sprawdzałeś masę - czujnik halla coś steruje , nie bezpośrednio cewkę zapłonową.
Sprawdz modół w aparacie zapłonowym
Przyczyn może być wiele może być modół zapłonowy,czujnik halla w aparacie zapłonowym lub czujnik położenia wału korbowego jeśli jest.Sprawdzić kody błędów jeśli jest możliwość.
w za małej impedancji wejścia modułu zapłonowego, lub procesora ISC, bo były dwa rozwiązania.
Pompka bardzo ładnie pompuje, założona nowa,wymieniony aparat zapłonowy i czujnik halla,wymieniona cewka zapłonowa
Do sprawdzenia - pasek rozrządu, czarny okrągły plastik w aparacie zapłonowym, czujnik Halla.
na twoim miejscu zostawił bym ten wtryskiwacz w spokoju i zajoł sie aparatem zapłonowym ( czujnik halla itp )
Czujnik halla nie zbiera impulsu z wału lecz z obrotów aparatu zapłonowego. Pozdrawiam.
sprawdz cewkę zapłonową i halla miałem podobny problem i był uszkodzony hall
Podłącz się bezpośrednio pod cewkę zapłonową (omiń kopułkę) i sprawdź czy jest iskra. Inne opcje: cewka, moduł zapłonowy, czujnik halla
Ja wymieniłem klientowi ten czujnik Halla bo już,miał dość tego golfa i mineło już 4 tygodnie od wymiany i jak ręką odjoł.A jak się uparł ten cały czujnik halla to i tydzień pracował bez zarzutu!!a jak mu odbiło to dwa-trzy rzay dnia.Wymiana bardzo prosta.Robiłem to pierwszy raz.
Tak własnie czytam to jeszcze raz - co z tą cewką zapłonową- zmieniałeś? I może zobacz jeszcze Czujnik Halla - może się przestawił, zabrudził. Zmierz oporność, ale nie wiem ile być powinno - pewnie ok. 1,2 k Aaa, sprawdzałeś zawory ? nie za ciasne ?
Dziś dokładnie przejrzałem samochód i: Czujnik halla sprawny Świece mokre Cały aparat zapłonowy również sprawny. witam , kloego wyglada na to ze modul zaplonowy siedzi
Witam Jest możliwośc zmiany aparatu zapłonowego z przerywaczem na apatat z czujnikiem halla i modułem?? Pytam czy to zda egzamin.pozd
Kilka to np. jakie. Napisz też jaka instalacja(nazwa sterownika).Szukaj cewka zapłonowa,czujnik halla, wtryskiwacze.
Sprawdź bezpieczniki . brak zasilania układu zapłonowego - czujnika Halla , jak niema iskry to niema wtrysku paliwa stąd suche świece .
Problem w tym, że co dopiero wymieniłem cewkę zapłonową i cewkę halla na nową. Wymiana nic nie pomogła, nadal uszkadzany jest moduł zapłonowy.
Jaki silnik ?Prawdopodobnie kopułka razem z cewką zapłonową czujnik halla w aparacie i wzmacniacz sygnału ign na aparacie
sprawdź czujnik halla na aparacie zapłonowym. wypnij wtyczkę 3-pinową i przyłóż impulsowo lampkę kontrolną do masy i do pinu środkowego w 3-pinowej wtyczce na włączonym zapłonie . Powinna być słyszalna praca pompy paliwa i powinieneś zaobserwować pracę wtryskiwacza oraz przeskok iskry z cewki zapłonowej. Jeżeli wszystko powyższe występuje , uszkodzony...
Czy wtryskiwacz pracuje w momencie jak nie ma iskry? Co rozumiesz jako "wymiana aparatu zapłonowego"? - czujnik Halla był wymieniany?
Ten czujnik na wale to halla pod kopułko aparatu zapłonowego, czy jest jescze jakiś inny ? Czujnik położenia wału korbowego znajduje się w bloku silnika, mniej więcej pod filtrem oleju. Przy przedniej poduszce silnika masz 3-pinowe złącze od tego czujnika.
A do czego zamieściłeś link? Cewka zapłonowa + moduł.
Tak jak na schemacie. Masz tam opcje: albo czujnik Halla albo cewka zapłonowa w przypadku silnika benzynowego z zapłonem iskrowym.
Witam,coś namieszałeś z tym numerem BOSCHA powinno być tak: nr aparatu 0 237 520 059 albo 0 237 520 036 a drugi numer powinien wyglądać tak 050 905 205 AH,czemu kupujesz nowy aparat ??? Przecież można wymienić sam czujnik Halla?
Po co chcesz zmieniać aparat zapłonowy ? Ma luz poprzeczny na ośce ? Jeżeli cewka jest sprawna i nie jest to jej wina, że nie ma iskry, to winny jest czujnik halla znajdujący się w aparacie zapłonowym. Jak on padnie, to nie ma iskry na świecach. Najprościej jest to sprawdzić diodą. Czujnik ma 3 piny "-", sygnałowy i "+" ( czasami oznaczone - 0 + ) Podpinasz...
hmm... dlaczegosz? nie wystarczy,m że podłącze zasilanie, cewke zapłonową i czujnik halla?? w tym moim module nie ma tych trzech bocznych pinów, i kolory niektorych kabli sa inne. SPOUT miałem polaczone z HALL OUT. chce to zastosować jako wzmacniacz między czujnikiem halla i cewką zapłonową....
Co to jest listwa zapłonowa?
sprawdz czujnik Halla - moze to pierwsze oznaki jego padnięcia. Bo swiece i moduł zapłonowy to chyba już sprawdziłeś :)
Jeżeli nie jest to ściśle tajne / pounfe to proszę podaj mi numer tego przekaźnika. Mam podobny problem z moim Audi. W aucie wszystkie podstawowe części ekspoatacyjne zostały wymienione (świece, przewody, aparat zapłonowy, czujnik Halla itp.) a problem szarpania przy ruszaniu i spadku mocy pozostał. Vag nie pokazuje żadnych błędów. Przepływomierz przełożyłem...
Jeśli posiadasz aparat zapłonowy, to czujnik halla (impulsator) masz właśnie w aparacie. Jeśli cewka zapłonowa w miejscu aparatu to czujnik położenia wału (impulsator) przy kole pasowym.
raczej czujnik halla w aparacie zapłonowym
Chyba pomyliłeś czujniki magnetoindukcyjne z czujnikiem halla, jeśli to silnik 1.3 to napisz mam coś takiego na warsztacie to ci pomierze
Błąd czujnika halla będzie zawsze wyskakiwał na nieuruchomionym silniku, natomiast błąd sondy też będzie, jeżeli nie masz symulatora. Czujnik halla masz w aparacie zapłonowym. Pozdrawiam.
ok to też sprawdze Dodano po 1 jak wymienic ten czujnik halla w tym aparacie zapłonowym?
Kolego jurlej w aparacie od golfa jest nic innego jak czujnik halla.
Czujnik Halla w aparacie zapłonowym.
Bardzo często w Elegantach problem z zapłonem związany jest z wadliwym przewodem łączącym moduł zapłonowy z czujnikiem Halla. Jeśli dobrze pamiętam 2 przewody zielony i niebieski.
Witam. W moim Audi 100 2,3 5 cylindrów z ok 89r (składak) nie pracuje przyspieszacz zapłonu. Jest to układ bez tłoczka przy rozdzielaczu więc przyspieszenie jest regulowane elektronicznie. Mam książkę która opisuje ten układ zapłonowy, który składa się z zwykłej cewki zapłonowej generatora halla modułu zapłonowego TSZ-H i modułu z wyprzedzeniem zapłonu...
najprawdopodobniej wykłada ci się moduł zapłonowy , chociaż może padać czujnik halla znajdujący się w aparacie zapłonowym
Myślę, że to będzie problem z modułem zapłonowym ew. czujniki halla ale to mniej prawdopodobne.
kody 2113 i 2122 dotyczą tego samego czujnika tj czujnika halla w aparacie zapłonowym 2113 błąd obwodu halla 2122 błąd sygnału z halla ECU o obrotach informuje właśnie Hall
jak sprawdzić czujnik halla lub sterownik układu zapłonowego?
Witam Po zmianie silnika z 2.0 B na 1.9D nie działa obrotomierz. Prosta sprawa nie kręci się aparat zapłonowy - czujnik halla nie podaje sygnału. Chciałbym założyć czujnik halla trzpieniowy (kształt jak czujnik abs) w okolicy koła pasowego - rzeźbiarzem jestem dobrym więc dam rade :) Problem mam taki że nie wiem z jakiego auta zapożyczyć takowy czujnik...
W silniku z 1996 roku może być uszkodzona końcówka mocy (pod cewką), ale raczej częściej sam aparat zapłonowy (czujnik Halla). Przy uszkodzeniu tych podzespołów usterka stale będzie powtarzać się tak samo. Element elektroniczny się nagrzeje - stoisz, ostygnie - jedziesz.
Jeżeli to jest silnik 8 zaworowy (a w tym roczniku raczej 16V nie było) to nie ma takiego czujnika. Jest tylko czujnik halla w aparacie zapłonowym.
Co to znaczy że jest źle założony aparat zapłonowy?
gdy wystąpi problem z brakiem iskry trzeba wypiąć złącze czujnika halla i na właćzonym zapłonie podawać impulsowo mase na środkowy pin wtyczki jak iskra sie pokaze to wiadomo
Zacznij pisać po polsku, w dodatku z sensem. Pompa nie jest na żadnym wałku rozrządu, jest elektryczna, uruchamiana przy wystąpieniu impulsów zapłonowych z czujnika Halla. Pomimo że jest z 88 roku, to ma prawie normalny wielopunktowy wtrysk Digijet.
no ale czy to aby pewne ze aparat zapłonowy i czujnik halla bo znów będzie wydatek i może niepotrzebny tak jak moje wcześniejsze zakupy .
Koledzy krzysiubeee oraz PZ IX sprawdźcie przewody modułu zapłonowego, zasilanie aparatu zapłonowego i modułu. Objawy podobne również do uszkodzonego halla w ap. zapłonowym.
aparat zapłonowy czujniku halla aparat zapłonowy czujnik halla halla odwrotnie
volvo check pompa magnum mercedes wentylator dmuchawa
Czy zasilacz fontanny ogrodowej miE powinien się grzać? Podłączenie przewodów wysokiego napięcia w Audi 80 B3 1.8S 1989